Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

JEESUS KIELSI KADOTUSTUOMION LAUSUMISEN!

Anonyymi

Jeesus sanoi näin yksiselitteisen selvästi:
”Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.”
Luuk 6:37

38

815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus sanoi myöskin näin, Luuk 6:28:
      ” siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.”

    • Anonyymi

      Huonosti ovat nämä kiroajat raamattunsa lukeneet, jos ollenkaan.

      • Anonyymi

        Raamatussa on sanottu, että näitä pilkkaajia kyllä tulee.


      • Anonyymi

        fariseuksillehan oli myös mieluista, - "osoittaa sormella . . .",
        kuten: "miksi sinun opetuslapsesi", jne.


    • Anonyymi

      Kerrankin selkeää ja totuudenmukaista puhetta siltäkin veijarilta. Mitään kadotusta ei ole edes olemassa, sen enempää kuin taivastakaan. Case closed.

      • Anonyymi

        Jeesus sanoi, ettei pidä lausua kadotustuomiota. Jäikö sinulle jotain epäselvää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi, ettei pidä lausua kadotustuomiota. Jäikö sinulle jotain epäselvää?

        Se sisälukutaito ei oikein...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se sisälukutaito ei oikein...

        Se on hankala laji.


    • Anonyymi

      Tämä juurikin kertoo siitä tietämättömyydestä, kun ei edes uskonnolliset ihmiset tiedä mitään, mitä siellä Isossa Kirjassa lukee. Ja sitten kun luulevat itsestään liikoja, niin siinähän se soppa onkin jo valmis.

    • Anonyymi

      Uskovaiset nimenomaan lausuu kadotustuomioita. On niin kiva sanoa muille, jopa toisille uskoville, että he ovat laittomuuden tekijöitä eivätkä tee asioita siten, että pelastuisivat. Se on vain niin kivaa.

      • Anonyymi

        Uskovien tehtävä on kertoa Jeesuksesta, joka pelastaa. Niin tekisit sinäkin, jos sinun ymmärryksesi olisi avautunut sille, mitä pelastus pitää sisällään. Toivottavasti minusta ei tule penseää, välinpitämätöntä, joka ei olisi huolissaan muidenkin ikuisuusosasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovien tehtävä on kertoa Jeesuksesta, joka pelastaa. Niin tekisit sinäkin, jos sinun ymmärryksesi olisi avautunut sille, mitä pelastus pitää sisällään. Toivottavasti minusta ei tule penseää, välinpitämätöntä, joka ei olisi huolissaan muidenkin ikuisuusosasta!

        Toivottavasti sinusta tulee niin "penseä ja välinpitämätön", että lopetat uskomustesi agressiivisen tyrkyttämisen, muka tosiasioina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti sinusta tulee niin "penseä ja välinpitämätön", että lopetat uskomustesi agressiivisen tyrkyttämisen, muka tosiasioina.

        Sitähän se Perkele haluaa. Hyvin tunnet herrasi mielenlaadun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovien tehtävä on kertoa Jeesuksesta, joka pelastaa. Niin tekisit sinäkin, jos sinun ymmärryksesi olisi avautunut sille, mitä pelastus pitää sisällään. Toivottavasti minusta ei tule penseää, välinpitämätöntä, joka ei olisi huolissaan muidenkin ikuisuusosasta!

        Evankeliumin sanoman julistamisella ja ja hurskastelevien kadotustuomioiden lausumisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti sinusta tulee niin "penseä ja välinpitämätön", että lopetat uskomustesi agressiivisen tyrkyttämisen, muka tosiasioina.

        Heh heh. Sanoo hän, joka itse notkuu uskontopalstalla.:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän se Perkele haluaa. Hyvin tunnet herrasi mielenlaadun.

        Jep. Kyllä jämpti on niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovien tehtävä on kertoa Jeesuksesta, joka pelastaa. Niin tekisit sinäkin, jos sinun ymmärryksesi olisi avautunut sille, mitä pelastus pitää sisällään. Toivottavasti minusta ei tule penseää, välinpitämätöntä, joka ei olisi huolissaan muidenkin ikuisuusosasta!

        No miksi ette sitten kerro hänestä hänen omaan nimeen tietoja???
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen Nimeen kristittyjen laittomuus esiintyy omia Herrojaan palvelevina;
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Kristillisten Kaikkivaltiaalla Jeesuksella on asiaa teille....
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee (Apostolien teot:13:6), ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovien tehtävä on kertoa Jeesuksesta, joka pelastaa. Niin tekisit sinäkin, jos sinun ymmärryksesi olisi avautunut sille, mitä pelastus pitää sisällään. Toivottavasti minusta ei tule penseää, välinpitämätöntä, joka ei olisi huolissaan muidenkin ikuisuusosasta!

        Aivan!


    • Anonyymi

      Jos on huolissaan toisen ikuisuusosasta, niin se on jo kadotustuomion lausuminen. Silloinhan sitä tuomitsee toisen kadotukseen jos hän ei ajattele samalla tavalla kuin minä.

      Toisekseen ei kukaan voi olla varma siitä omastakaan osuudesta,

      • Anonyymi

        Sumeaa logiikkaa. Huolestuminen ei ole kadotustuomion lausumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sumeaa logiikkaa. Huolestuminen ei ole kadotustuomion lausumista.

        Tuskinpa täällä kukaan kaipaa sinun huolestumista. Riittää vallan hyvin, kun huolehdit omista asioistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa täällä kukaan kaipaa sinun huolestumista. Riittää vallan hyvin, kun huolehdit omista asioistasi.

        Jeesukseen uskovan ei pidä olla vain omasta pelastuksesta kiinnostunut, vaan hänen tulee olla myös kiinnostunut ja huolestunut siitä, miten muiden käy. Jos evankeliumia Jeesuksen sovitustyöstä ei kukaan kerro, kuka voi sitten saada edes mahdollisuutta tulla uskoon ja pelastua. Jeesus jätti tehtävän ja sitä me haluamme toteuttaa kukin sillä tavoin kuin pystyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesukseen uskovan ei pidä olla vain omasta pelastuksesta kiinnostunut, vaan hänen tulee olla myös kiinnostunut ja huolestunut siitä, miten muiden käy. Jos evankeliumia Jeesuksen sovitustyöstä ei kukaan kerro, kuka voi sitten saada edes mahdollisuutta tulla uskoon ja pelastua. Jeesus jätti tehtävän ja sitä me haluamme toteuttaa kukin sillä tavoin kuin pystyy.

        Tiedätkö kuinka monta uskovaista olet saanut luopumaan uskostaan, tekopyhällä jeesustelullasi? Se ainakin on varmaa, että yhtää ateistia et ole saanut käännytetyä.
        Siis lopputulos on se, että "käännytystyösi"sataa ateistien laariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesukseen uskovan ei pidä olla vain omasta pelastuksesta kiinnostunut, vaan hänen tulee olla myös kiinnostunut ja huolestunut siitä, miten muiden käy. Jos evankeliumia Jeesuksen sovitustyöstä ei kukaan kerro, kuka voi sitten saada edes mahdollisuutta tulla uskoon ja pelastua. Jeesus jätti tehtävän ja sitä me haluamme toteuttaa kukin sillä tavoin kuin pystyy.

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee (Apostolien teot:13:6), ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        ...
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Anonyymi

      Aloittaja siteeraa huonoa käännöstä 33/38. Alkutekstissä ei ole sanaa kadotustuomio. 92 kääntää jakeen oikeammin.

      Luuk 6:37 "Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan.

      Jeesus tarkoitti sitä, ettei tuomita saa antaa ne, joille ei ole annettu tuomiovaltaa. Jeesus antoi opetuslapsilleen vallan ilmoittaa kadotustuomioita toisille.

      Joh 20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
      22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
      23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

      Matt 16:18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.
      19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

      Jes 22:14 Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot.

      • Anonyymi

        Nyt tulkitset oman "korvasyyhysi" mukaan. Ns. avainten valta liittyy syntien anteeksiantamuksen julistamiseen niitä katuville. Kenelläkään ei ole oikeutta julistaa kadotustuomiota, se on Jumalan väheksymistä. Tuomion lausujalla ei ole tarpeeksi uskoa siihen, että Jumala voi saada aikaan mielenmuutoksen. Tuomioissa on aina kyse omasta tarpeesta päästä sanomaan. Ei toisen sielun pelastumiseen kohdistuvasta huolesta.


      • Anonyymi

        -92 on liberaaliväännös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -92 on liberaaliväännös.

        Sinulla ei ole asiantuntemusta käännökisistä. Oletko katsellut vähän liian paljon maallikkosaarnaajien huonoja ja asiantuntemattomia käännösvertailuja?

        On paljon jakeita, joissa 92 kääntää paremmin kuin 33/38. Tosin on myös päinvastoin. Sellaiset kristityt ovat eksyneet, jotka luulevat, että 92 on aina väärässä. Niin ei ole. Käännösten paremmuun vaihtelee jakeittain. Mitä tulee jakeeseen Luuk 6:37, niin 92 kääntää paremmin kuin 33/38.

        Kaikissa käännöksissä on omat hyvät ja huonot puolensa, minkä takia niitä kannattaa lukea rinnakkain.


    • Anonyymi

      Nykyteologia ei enää edes opeta helvetti oppia vaan anhillaatiota. Sekin on harhaoppia silöä kaikki joutuvat tuonpuoleiseen. Ehkä siellä on kuitenkin astraalimaailman tasoja joissa suurimman henkisen kypsyyden omaavat sielut ovat ylimmillä tasoilla.
      Terroristit ja tappajat ovat kaikkein alimmalla tasolla.
      Siellä ollaan vaihteleva aika muutamasta päivästä aina tuhanteen vuoteen maaelämän aikaa. Tuonpuoleisessahan aika menee hujauksessa.

    • Anonyymi

      Kyllä syntinen ja paha menee pahuudessa aina pitemmälle, jos ei äärimmäistä stoppia tule. Nyt ovatkin maan asukkaat siinä tilassa, että helvetti on ainoa mahdollisuus. Siitä kerrotaan Dan. 7 ja Ilm. 13. Koko tämä nykyinen vuosituhat asukkaineen kuuluu helvettiin ja ruumiin ylösnousemus voi seurata 3333 jKr tienoilla.
      Sovun liitto saatanan kanssa puretaan ja samoin armon liitto. Myös Ikuinen liitto purkautuu sillä meidän kanssamme on IMMANUEL.
      Ylösnousemustoivo on jäljellä yhä. Vielä uudessa maassa Ilmestyksen mukaan on helvetin uhka alituinen. Raamatun mukaan paha menee helvettiin. Koraanin mukaan hyvä. Mutta ehkä se on Jumalasta, että pohjoisessa pahat helvettiin ja etelässä hyvät?

      • Anonyymi

        "Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti"

        "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; ÄLKÄÄ kadotustuomiota lausuko, niin ei
        teillekään kadotustuomiota lausuta. ANTAKAA anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan"
        Luuk: 6: 37


    • Anonyymi

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee (Apostolien teot:13:6), ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
      Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • Anonyymi

      Kristittyjen Jumalan Sanan raamattu on otettava oppeineen varovaisesti.
      Oliko se kristittyjen laittomuuden Jumalaan uskominen kuitenkin kristillisten Jeesuksen opin mukaan kielletty:
      2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

      Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."
      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • Anonyymi

      Paavalikin kieltää tuomitsemisen !

      "Sentähden oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomiyset, teet samoja tekoja."
      Room: 2: 1

    • Anonyymi

      jeesus sanoi: lukekaa mooseksen 6. & 7. kirja
      alkuperä on kirjoitettu Hebreaksi.

    • Anonyymi

      Aina voi tehdä kuten harhaoppiset jos joku asia Raamatussa ei miellytä. Selittää se käännösvirheeksi. Niin kaiken saa muutettua haluamakseen.

      • Anonyymi

        helluntailaisuudessa vakio on : "käännösvirhe, "henkivallat, kun ei järki eikä Jumalan sana riitä, niin otetaan avuksi kuviteltuja ja keksittyjä asioita, ja saadaan kuulijat
        totiseksi ja hiljaiseksi. daa, da, daa . . .


    • Anonyymi

      Mikä helluntalaisuuden virallisessa opissa eroaa Raamatusta siten, että se selitetään käännösvirheeksi?

      Jos sellaista ei ole, niin silloin joku on valehtelija.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe