Rasismin määrittely

Anonyymi

Rasismi= rotukiihkoilua. En ole elämässäni kohdannut rotukiihkoilua, kuin natsi saksan aikaisissa mustavalkofilmeissä. Missä sinä olet kokenut rotukiihkoilua ?

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä olen kohdannut vain Suomessa, jossa kiihkosuvakit ja heidän mediansa on välillä jopa raivokkaan suomalaisvastaista. Tosin sitä ei virallisesti pidetä rasismina, vaikka sitähän se juuri on?!

• Anonyymi

Rasismia sen oikeaoppiset saa sisällössä en Suomessa ole nähnyt.
      Vihervasemmisto on vain laajentanut rasismin käsitettä, niin että sillä voidaan tarkoittaa mitä tahansa.
      Sen alle menee Islam kritiikki, joka itsessään on rasistinen uskonto, maahanmuuttajapolitiikan arvostelu, elintasosiirtolaisten talousvaikutuksista kertominen jne.
      Ainoastaan suomalaisia voi haukkua, arvostella, jopa uhata kristittyjä ja homoja kuolemalla, kuten muslimit Al taee ja Husu tekivät. Ei tullut seurauksia valtakunnansyyttäjältä.
      Ei aika riitä kun pitää jahdata Räsästä ja perussuomalaisia.

• Anonyymi

Rasismi-sanaa, kuten paljon muitakin sanoja käytetään kansan vaientamiseen.
      Katso

• Anonyymi

• Anonyymi

Natseista vain hyvin pieni osa kepposteli eli muut olivat varsin maltillisia, eivätkä lainkaan rasistisia. Kansallissosialismi on rauhan aate. Ei pitäisi yleistää koko ryhmää pienen joukkion tekosista.

• Anonyymi

Koko vitsi on siinä, että tämä nykyinen antirasismi- liike on muuttunut itse rasistiseksi!

Nimittäin selkeän rasistiseksi valkoisia ihmisiä ja erityisesti valkoisia heteromiehiä vastaan.

Ei tätä uskoisi ellei itse näkisi ja kuulisi...

• Anonyymi

Olen kokenut syrjintää. Lieneekö sukas rasismille?
      Eräs pitkään maassamme ollut etninen vähemmistö on ollut asialla.
      Minua ja vaimoani on estetty nousemasta bussiin koska emme olekaan "heikäläisiä".
      Kurkattuani invapaikalle tulleen auton tuulilasia nähdäkseni invamerkin minut uhattiin pieksää.
      Kolme ko.ryhmän naisedustajaa uhkasi hakata minut kun he ottivat kaupan hyllystä "näytetuotteen" väärästä paikasta seurauksella, että koko tavarapino sortui. Erehdyin mainitsemaan, että on se vaan kumma, että aina heitä katsotaan liikkuvat he missä tahansa.
      Kun savukkeet eivät vielä olleet lukkojen takana niin ihmetellessäni sylivauvan vällyihin piilotettuja savuketoppien merkitystä lapselle, alkoi rähinä jonka seurauksena savuketopat lentelivät ja ulottuvissa olevasta hyllystäkin osa tyhjeni.

Totta puhuen tunnen itseni syylliseksi. Onhan kohtuutonta todeta ääneen tuollaisia ilmiöitä. Bussiin nousun estäminenkin johtui vain kohteilaisuutemme puutteesta. Olisi pitänyt odottaa koko klaanin saapumista autolle, joskus. Onneksi nuori hamenainen piti huolta heimonsa etuoikeuksista.

Olen rasisti. En ole antanut em.joukon etuliia marketin jonossa mutta en ole antanut venäläistenkään olla tulppana vaan olen vetänyt tulppamammojen kärrit pois. Tämä ostostyyli loppui jo ennen koronasulkua.

• Anonyymi

"Rasismi on aate tai toiminta, jossa ihmisten rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuudella perustellaan ihmisten eriarvoista kohtelua eli syrjintää."

Tuo on aika hyvin paikkansa pitävä määritelmä.

• Anonyymi

Jep, eli eipä montaakaan rasistia suomesta löydy.

• Anonyymi

Olen kokenut sitä kun pikkuhiprakassa jenkeissä seurasin upeita leirejä diskoon. Se oli disco jossa vaaleat naiset hakivat mustaa kivaa. Ekaa drinksua nauttiessa baarissa vieressä oleva musta mies sanoi please look around. Katsoin eikä yhtään valkoista miestä. Kaveri sanoi, että juo se drinksu ja lähde, niin ei tapahdu mitään. Latinalaisessa Amerikassa minulle tehtiin selväksi, että olet gringo. Gringo tarkoittaa, että olet tyhmä, sinut saa ryöstää etkä saa apua. Nämä ovat asioita joista ei saa puhua!

• Anonyymi

Jos ei rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuuksien perusteella kohdella eriarvoisesti, niin sitten kyseessä ei ole rasismi.

Esimerkiksi Tanska on asettanut tavoitteeksi nolla turvapaikanhakijaa. Hei eivät ota kantaa ollenkaan minkä värisiä tai mallisia turvapaikanhakijat ovat. He kohtelevat kaikkia samalla tavalla alussa luetelluista piirteistä riippumatta. Ei siis ole rasismia.

• Anonyymi

Jos joitakin kohdeltaisiin eriarvoisesti, niin sitten tilanne olisi eri. Jos kaikkia kohdellaan samanarvoisest, eli ei oteta ketään, niin ei ole rasismia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joitakin kohdeltaisiin eriarvoisesti, niin sitten tilanne olisi eri. Jos kaikkia kohdellaan samanarvoisest, eli ei oteta ketään, niin ei ole rasismia.

Nythän otetaan ne joilla on ollut rahaa ja resursseja lähteä pois. Jäljelle jäävät ne joilla rahaa tai resursseja ole. Ei ole kovin oikeudenmukainen järjestelmä.

• Anonyymi

Riippumatta siitä, mitä ajattelee, kannattaa aina sanoa olevansa rasisti. Jos joku alkaa sitten ulista, niin kysyä, että onko ulisija itse siis ihminen vailla minkäänlaista rasismia. Kuulemma "suvakkiteorioiden" mukaan rasismia on myös se, ettei näe rasismia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      52
      5592
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      67
      2621
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1960
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      154
      1796
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1742
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1713
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1458
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1141
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1119
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      62
      935
    Aihe