Aihe

Japanilaiset autot täysin ylivoimaisia luotettavuudessa

Anonyymi

1. Mazda (83)
2. Toyota (74)
3. Lexus (71)
4. Buick (70)
5. Honda (63)
6. Hyundai (62)
7. Ram (58)
8. Subaru (57)
9. Porsche (55)
10. Dodge (54)
11. Infiniti (54)
12. BMW (52)
13. Nissan (51)
14. Audi (46)
15. Kia (45)
16. GMC (43)
17. Chevrolet (42)
18. Volvo (41)
19. Jeep (41)
20. Mercedes-Benz (40)
21. Cadillac (38)
22. Ford (38)
23. Mini (37)
24. Volkswagen (36)
25. Tesla (29)
26. Lincoln (8)

Lähde: Tuulilasi

https://www.apu.fi/artikkelit/mazda-ohitti-toyotan-luotettavimpana-automerkkina-tassa-ovat-luotettavimmat-automerkit-ja-mallit

83

146

    Vastaukset

    • Tässäkin näkee miten Eurooppa ja länsi vajoaa...

    • S.o. what?
      Toiset haluaa luotettavuutta autolta, toiset hyviä ajo-ominaisuuksia...
      Viat saa rahalla tai takuuseen korjattua, premium- luokan ominaisuuksia on vaikea jälkikäteen saada edes rahalla esim Toyotaan saati muihin japseihin...

      • Uusien autojen ajo-ominaisuuksissa ei ole oikein muita kuin makueroja. Sitä paitsi uutena vaikka miten hyvä ajo-ominaisuuksiltaan oleva euroauto lässähtää nopeasti kilometrien myötä, kun alustan osat antautuvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uusien autojen ajo-ominaisuuksissa ei ole oikein muita kuin makueroja. Sitä paitsi uutena vaikka miten hyvä ajo-ominaisuuksiltaan oleva euroauto lässähtää nopeasti kilometrien myötä, kun alustan osat antautuvat.

        Eipä tietenkään ole 100k€ bemarissa ja 25k€ tojotassa eroja🤣
        Eron huomaa jo kuskin penkille istuutuessa.

        Muutenkin väitän että premium saksalaisissa alustan kestävät paremmin kuin japseissa, muita vikoja toki voi olla, esim sähkö, johtuen runsaasta varustelusta.
        Unohtamatta tyyppivikoja.
        Mutta kukin tavallaan, jos rahaa on reilusti lompsassa niin tuskin kukaan toyotaa tai nissania ostaa jos rehellisiä ollaan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tietenkään ole 100k€ bemarissa ja 25k€ tojotassa eroja🤣
        Eron huomaa jo kuskin penkille istuutuessa.

        Muutenkin väitän että premium saksalaisissa alustan kestävät paremmin kuin japseissa, muita vikoja toki voi olla, esim sähkö, johtuen runsaasta varustelusta.
        Unohtamatta tyyppivikoja.
        Mutta kukin tavallaan, jos rahaa on reilusti lompsassa niin tuskin kukaan toyotaa tai nissania ostaa jos rehellisiä ollaan...

        Verrata myös toisin päin. Otetaan kallis Lexus ja halpis Dacia.
        Hintaeroa on, mutta eihän Daciaa kehtaa autoksi sanoa, jos sitä verrataan Lexukseen.

        Lexus pesee myös luotettavuudessa nämä "premium saksalaiset".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tietenkään ole 100k€ bemarissa ja 25k€ tojotassa eroja🤣
        Eron huomaa jo kuskin penkille istuutuessa.

        Muutenkin väitän että premium saksalaisissa alustan kestävät paremmin kuin japseissa, muita vikoja toki voi olla, esim sähkö, johtuen runsaasta varustelusta.
        Unohtamatta tyyppivikoja.
        Mutta kukin tavallaan, jos rahaa on reilusti lompsassa niin tuskin kukaan toyotaa tai nissania ostaa jos rehellisiä ollaan...

        Mikään ei ole v##tumaisempaa, kuin sähköviat. Jonkun turhake sähköhienouden tuoma ilo menee monikertaisesti miinukselle, kun se lakkaa toimimasta ja korjaus tuo nelinumeroisen euromäärän laskuun.

        Eurooppalaisten ja amerikkalaisten autojen laatu romahti 2000-luvulla, kun merkit eivät enää tehneet itse osia autoihin, niitä haalitaan jostakin Brasiliasta ja Bangladeshista.

        Nyrkkisääntö on, mitä enemmän ecuja ja antureita, sen enemmän vikoja vanhemmiten, vaikeampia ja kalliimpia korjata. Montako anturia vaatii nykyaikainen automaattivaihteisto? Toisinaan autoa ei saada edes kuntoon mystisten sähkövikojen takia ja paaliin menee vähän ajettuja autoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tietenkään ole 100k€ bemarissa ja 25k€ tojotassa eroja🤣
        Eron huomaa jo kuskin penkille istuutuessa.

        Muutenkin väitän että premium saksalaisissa alustan kestävät paremmin kuin japseissa, muita vikoja toki voi olla, esim sähkö, johtuen runsaasta varustelusta.
        Unohtamatta tyyppivikoja.
        Mutta kukin tavallaan, jos rahaa on reilusti lompsassa niin tuskin kukaan toyotaa tai nissania ostaa jos rehellisiä ollaan...

        Eihän niihin japseihin mahdu kohtalaisen iso mies (192) edes ajamaan. Pitää olla vähintään c-mersun kokoluokkaa oleva auto että minä mahdun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän niihin japseihin mahdu kohtalaisen iso mies (192) edes ajamaan. Pitää olla vähintään c-mersun kokoluokkaa oleva auto että minä mahdun.

        Japsit tekee kyllä muissa tuotteissa huippulaatua ja silleen, mutta autoa en sieltä osta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän niihin japseihin mahdu kohtalaisen iso mies (192) edes ajamaan. Pitää olla vähintään c-mersun kokoluokkaa oleva auto että minä mahdun.

        C-Mersuhan on pikkuauto, ja vielä suhteellisen matala, joten etupenkeille on hankala könytä.


    • Lista olisi vielä paljon vakuuttavampi, mutta siitä on jätetty pois mm. Mitsubishi ja Suzuki.

      • Ja mikä tuo seitsemäntenä oleva Ram on? 😂




      • Anonyymi kirjoitti:

        RAM = FIAT.

        RAM=Lippalakkipäisten pikkumiesten auto


      • Anonyymi kirjoitti:

        RAM = FIAT.

        RAM = Chrysler ja tehty USA



    • Valmistetaanko autoja Japanissa?

      • Toyota corolla sillä kulkee kaikki


    • Mazdoissa on Fordin koneet.

      • Oli joskus 20 vuotta sitten.


      • Ja Foorteissa on Pösön dieselit yhteistyönä tehty ja hyvin on toimineet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja Foorteissa on Pösön dieselit yhteistyönä tehty ja hyvin on toimineet.

        Pösön 1.6 diesel on pommi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja Foorteissa on Pösön dieselit yhteistyönä tehty ja hyvin on toimineet.

        Sitikassa, Pösössä ja Fiat Ducatossa on Fordin koneet, jotka valmistaa PSA Yhtymä. Samoin Volvo V 70 ja S 80 koneet on Fordin, jotka valmistaa PSA. Ducaton ja Transitin koneet on samanlaisia, mutta apulaitteet eri. Mazda 6 kone on sama kuin Mondeon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitikassa, Pösössä ja Fiat Ducatossa on Fordin koneet, jotka valmistaa PSA Yhtymä. Samoin Volvo V 70 ja S 80 koneet on Fordin, jotka valmistaa PSA. Ducaton ja Transitin koneet on samanlaisia, mutta apulaitteet eri. Mazda 6 kone on sama kuin Mondeon.

        Nykyisessä kutosessa on Mazdan omat koneet, Skyactive, You know.


    • Noita automerkkejä kootaan vaikka sun missä. Pitäisikö pikemminkin kehua esim. Turkin laatua?

      • Robotithan nuo autot nykyisin tekee, joten valmistusmaan merkitys on vähentynyt.


    • Toyotan jakoavaintekniikka puree vähävaraisiin.

      • Eurooppalaisten autojen käynnistysveivi-tekniikka ei houkuttele.


    • Consumer Reports on jenkkilehti/organisaato, jolloin haastatellutkin ovat sikäläisiä. En epäile tuloksen pätevyyttä USA:ssa, mutta epäilen hieman sen soveltuvuutta Suomeen. Esimerkiksi Suomessa myydään sisarmalleja monista noista mainitustia automalleista ja sitten täällä on vielä laaduttomampia merkkejäkin myynnissä.

    • Listan yllätyksenä pidän Teslan sijoitusta noinkin häntäpäässä. Sehän on mielikuvissa premiumauto.

      • Katsastusmiehet kertovat, että uudenkarheisiinTesloihin on vaihdettu koko alustan tekniikka. Alimitoitus lienee syynä. Tela vasta opettelee autonrakennusta.


    • Oi niitä ihania aikoja, kun Tojossa oli kaasutin, katkojankärjet, rumpujarrut ja lehtijouset takana.

      • Toyota Corona 1500 vm-68 oli jämäkkä auto. Eka auto kun kortin sain --81..


      • Mitäs hyvää on rumpujarruissa jotka jäätyvät pakkasella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs hyvää on rumpujarruissa jotka jäätyvät pakkasella?

        Rumpujarrut eivät jäädy pöllyävän lumen takia niin helposti kuin levyjarrut, koska rakenne on umpinainen. Esim. Volvossa on erilliset jarrukengät käsijarrua varten, ja ne eivät jäädy, vaikka rakenne muuten on onneton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rumpujarrut eivät jäädy pöllyävän lumen takia niin helposti kuin levyjarrut, koska rakenne on umpinainen. Esim. Volvossa on erilliset jarrukengät käsijarrua varten, ja ne eivät jäädy, vaikka rakenne muuten on onneton.

        Esimerkiksi Volvossa :)....se ratkaisuhan on käytännössä kaikissa autoissa, joissa on levyjarrut takana....ne kengät on siellä "hatussa" sisäpuolella....ihan hyvä homma, kun huoltaa. Autom. säätö niissä yleensä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi Volvossa :)....se ratkaisuhan on käytännössä kaikissa autoissa, joissa on levyjarrut takana....ne kengät on siellä "hatussa" sisäpuolella....ihan hyvä homma, kun huoltaa. Autom. säätö niissä yleensä on.

        Höpsistä. Taitaa yleisempi versio nykyisin olla kuitenkin sellainen, missä käsijarru vaikuttaa levyjarrun satuloihin ilman erillisiä jarrukenkiä.


    • Ajattele japanilaista ihmisenä?

      • Hyökkäys Pearl Harboriin oli keisarillisen Japanin laivaston ilmavoimien isku Yhdysvaltain Tyynenmeren laivastoa vastaan Pearl Harborissa, Havaijin Oahun saarella sunnuntaiaamulla 7. joulukuuta 1941. Pearl Harborin hyökkäys oli täydellinen yllätysisku, jollaiseen ei ollut osattu varautua. Myöhemmin on kuitenkin esitetty salaliittoteorioita siitä, että iskusta tiedettiin etukäteen, mutta sen annettiin tapahtua poliittisista syistä.

        Pearl Harborin isku oli laajasti uutisoitu tapahtuma, joka herätti valtavasti huomioita ja vihaa Yhdysvalloissa ja johti siihen, että Yhdysvallat liittyi toiseen maailmansotaan. Siihen asti Yhdysvallat oli pysytellyt sodan ulkopuolella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyökkäys Pearl Harboriin oli keisarillisen Japanin laivaston ilmavoimien isku Yhdysvaltain Tyynenmeren laivastoa vastaan Pearl Harborissa, Havaijin Oahun saarella sunnuntaiaamulla 7. joulukuuta 1941. Pearl Harborin hyökkäys oli täydellinen yllätysisku, jollaiseen ei ollut osattu varautua. Myöhemmin on kuitenkin esitetty salaliittoteorioita siitä, että iskusta tiedettiin etukäteen, mutta sen annettiin tapahtua poliittisista syistä.

        Pearl Harborin isku oli laajasti uutisoitu tapahtuma, joka herätti valtavasti huomioita ja vihaa Yhdysvalloissa ja johti siihen, että Yhdysvallat liittyi toiseen maailmansotaan. Siihen asti Yhdysvallat oli pysytellyt sodan ulkopuolella.

        Japanilaiset aloittivat mutta Amerikkalaiset päättivät? https://youtu.be/tZSENcK-en4


      • Anonyymi kirjoitti:

        Japanilaiset aloittivat mutta Amerikkalaiset päättivät? https://youtu.be/tZSENcK-en4

        Atomipommit tekivät japanilaisista ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyökkäys Pearl Harboriin oli keisarillisen Japanin laivaston ilmavoimien isku Yhdysvaltain Tyynenmeren laivastoa vastaan Pearl Harborissa, Havaijin Oahun saarella sunnuntaiaamulla 7. joulukuuta 1941. Pearl Harborin hyökkäys oli täydellinen yllätysisku, jollaiseen ei ollut osattu varautua. Myöhemmin on kuitenkin esitetty salaliittoteorioita siitä, että iskusta tiedettiin etukäteen, mutta sen annettiin tapahtua poliittisista syistä.

        Pearl Harborin isku oli laajasti uutisoitu tapahtuma, joka herätti valtavasti huomioita ja vihaa Yhdysvalloissa ja johti siihen, että Yhdysvallat liittyi toiseen maailmansotaan. Siihen asti Yhdysvallat oli pysytellyt sodan ulkopuolella.

        Huomioidaan nyt hintaluokka ja auton koko.

        Ei aina verrata mersun ominaisuuksia halbimpaan crolaan.

        Mulla olllut kolme toyotaa ja ei niitä korjaamolla tarvii seisotaa.


    • Tojo kestää 20v

      • Toyota-laatuun voit luottaa.
        Et sää sitä (JT1) ajamalla loppuu saa!
        Timantit ovat ikuisia. (Toyota Timangi)


    • Kautta linjan saksalais-autoissa on ollu noin 15-20 vuoden aikana ihan järkyttävän paljon laatu ongelmia, käytännössä kai kaikilla merkeillä. Sen lisäksi vielä päästäjen kanssa huijaukset, joista onkin taas oltu hyvin hiljaa.. Mutta juuri oli lehdessä uutinen tästä hybriidi golffista missä omistaja oli hiukan pettynyt auton kulutuslukemiin, yli 8 litraa sadalla heh.

      Merssut on ihan kivoja, moni muukin sakemannin auto mutta katto tarkkaan jos pelkäät ikäviä vikoja että ettet saa juuri käsiisi sitä missä kohta poikii se kallis vika. Niitä on vaihteistoissa, koneissa nimenomaan kalliita yllätyksiä, sen päälle sitten muut viat.

      Noin yleisesti, voi olla todella hyvä että jos pääsemme sähköautoihin aikanaan koska toi tekniikka alkaa olla vaan liikaa, liika on liikaa ja tulee ongelmia. Helpottaisi suunnattoman paljon monien moottorien ja voimansiirron ongelmien kanssa kun tilalle tulisi sähkömoottori. Tietysti sitten yleistyy sähkömoottorien hajoamiset..

      • Ja luonto kärsii akkuteollisuudesta, ne palavat pitkään hirmuisella liekillä onnettomuustilanteessa. Litiumit varastetaan maastamme eikä kansa hyödy siitä mitään.


      • Mulla reilu pari vuotta vanha c-mersu. Vielä en kadu sitä valintaa. Tulevaisuutta en tiedä. Siinä parempi ajettavuus kuin pösön vastaavalla farkulla (508) sekä jalkatilat isolle miehelle (192) huimasti paremmat. Vielä ei ole mitään korjauksen tarvetta ollut paitsi pohjamuovi kolahti johonkin ja halkesi. Sen vaihdatin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla reilu pari vuotta vanha c-mersu. Vielä en kadu sitä valintaa. Tulevaisuutta en tiedä. Siinä parempi ajettavuus kuin pösön vastaavalla farkulla (508) sekä jalkatilat isolle miehelle (192) huimasti paremmat. Vielä ei ole mitään korjauksen tarvetta ollut paitsi pohjamuovi kolahti johonkin ja halkesi. Sen vaihdatin.

        Sain tarpeekseni pösön vioista. Peruutustutkat reistasi käytännössä aina. Jalkatilat surkeat noin isoksi autoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sain tarpeekseni pösön vioista. Peruutustutkat reistasi käytännössä aina. Jalkatilat surkeat noin isoksi autoksi.

        Minä moitin kaikissa autoissa riittämätöntä istuimen korkeussäätöä, aina pitää olla tyyny puon alla..


      • Audikin on mennyt alaspäin kuin lehmän häntä.


    • Täytyy sen verran "kehaista" tuota mazdaa kun olen joskus niillä itsekin ajanut, että ajamalla ne ei tielle jättänyt mutta A-katsastuksen paskiaiset olivat oikein opetelleet tökkimään mazdan ruosteet esille. Mazdan laatu tässä suhteessa ei parantunut 2000-luvulle tultaessa pätkääkään, vaan Kuutos-mallit mätänivät entiseen tahtiin. Mutta ruostumista (käytettynä ostamista) luotettavuustestissä tuskin mitattiinkaan, se ei selvinnyt jutusta.

      • Ekan mallin Mazda kutoset kärsivät silloisesta yhteistyöstä Fordin kanssa, joten ne ruostuvat yhtä hyvin kuin samanikäiset Fordit.
        Se kirottu kittisauma:(


      • Mazda on Japanin Mosse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ekan mallin Mazda kutoset kärsivät silloisesta yhteistyöstä Fordin kanssa, joten ne ruostuvat yhtä hyvin kuin samanikäiset Fordit.
        Se kirottu kittisauma:(

        Vika ei ole yhteistyöstä Fordin kanssa, vaan siinä, että nykyiset automaalit ovat ilmastomääräyksistä johtuen VESIOHENTEISIA. Vaatii nanokirkaslakan maalauksen päälle. Jos vielä haluaa paremman niin. keeraminen pinnoite, tosin maksaa lähimain tonnin.

        On ihan selvää että TALOMAALIT auton pinnassa ovat kovalla koetuksella jatkuvassa lumi ja räntäsateessa, sekä tiestön hiekkapuhalluksessa.


    • Amerikkalaiset autot ovat täyttä paskaa.

      • Sanoo yleensä sellainen , joka ei ole edes ajanut..


      • Amerikkalaisista autoista puuttuu viimeistely, mutta luetettavuudessa ei ole mitään vikaa. Katsastustlastoissa ne ei pärjää jatkuvien pikkuvikojen vuoksi. Isot ja raskaat moottorit kuluttavat alustan rakenteita ja ruostuminen alkaa jo autokaupassa. Suomalaisille amerikkalaiset autot on liian kalliita tullien vuoksi.


    • Mulla Toyota jo 18 vuotta enkä palaa enää koskaan muihin merkkeihin. Ovat luotettavia.

    • Lexus on Toyotan Amerikkaan myytävä auto. Japsit hallitsevat laatua. Amerikkalaisista läskimahoista ei olisi edes teollisuustyöhön. Huohottavat ja leukaperät jäisivät hihnaan kiinni.

      • Juuri niin. Japanin Lexus (JL1) on autojen luxus.

        Japanese High Quality

        Japanin insinöörit tekevät ensimmäisen tuotekehityksensä 10-vuotiaana toisin kuin Euroopassa ja Amerikassa.


    • Saksalaiset autot on luotettavuudessa selkeästi japsiautoja jäljessä. Markkinointi ja kuluttajien manipulointi mielikuvilla taas on enemmän saksalaisten heiniä.

      Monella tutulla on ollut uutena tai hieman käytettynä ostettu bemari mihin on tullut sähkövikoja, konevikoja, ties mitä.

      Itsellä oli mersu jolla en jaksanut kauaa ajella kun ajo-ominaisuudet olivat talvella ihan surkeat(kesällä se oli ihan ok peli). Koko ajan sai ajella kieli keskellä suuta kun auto vispasi jäisellä tiellä miten sattuu ja muutaman kerran meinasin käydä ojan pohjalla. Ohjauskulmia kyllä säädettiin eikä se vika ollut siinä vaan se oli ko. auton talviajo-ominaisuus.

      Volvot, Seatit ja Toyotat joita olen omistanut taas ovat kulkeneet samoilla talviteillä kuin juna verrattuna mersuun jonka piti olla oikein premium-luokan auto.

      Muutenkin ko. mersun tuulilasinpyyhinjärjestelmässä oli suunnitteluvirhe.

      Kun pissapojasta halusi ruiskauttaa pesunesteet tuulilasille, tuulilasinpyyhkimet reagoivat ennekuin nesteet olivat lentäneet tuulilasille joten tuulilasi meni ikäville naarmuille ja naarmuja välttääkseen sitä piti olla vähän väliä hankaamassa manuaalisesti ettei se naarmuuntuisi vittumaisen näköisesti.

      Muutenkin tuulilasinpyyhkimet ja pitkät valot olivat samassa jäykässä mutta silti yliherkässä säätövivussa minkä kanssa piti olla tarkkana ettei näpsäyttänyt vahingossa pitkiä päälle kun sääti tuulilasinpyyhkimiä.

      Kyllä siinä karisi äkkiä mielikuvat mersun premium-tasosta kun tuolla jonkin aikaa ajeli. Ehkä ennen 2010-lukua mersut viimeisteltiin paremmin ja nyt kun on saavutettu premium-mielikuva kuluttajien keskuudessa, on alkanut ote lipsumaan.

      • *Tosin taisi olla ylijäykkä vilkku(tuulilasin säätövivun sijasta) josta napsahti helposti pitkät päälle kun sitä sai painaa aika voimalla että sai vilkun päälle. Jos autoa markkinoidaan laadulla ja "premium-luokalla", niin kyllä säätövipujen pitäisi olla viimeistellympiä.


    • En ikinä osta riisikuppia.

      • Riisiä voi syödä lautaselta eikä tarvitse ostaa erillistä riisikuppia.


    • Onko parempaa autoa kuin uusikopanen rav nelonen
      Kulutus alle kuusi litraa ja kaupunkiajossakin joskua alle neljä.

      222 hv kiva ajella .

    • Toyota corolla ke20 kestää vähän peltiä uutta taas mennään

    • Kertoo köyhistä autoilijoista jos täytyy miettiä näin tarkkaan jotain vinosilmäkulkineita...itse ostan tankkiin bensaa ja jos hajoaa niin korjataan,helppoa.

      • Ei se korjaaminen nykyautoissa ole helppoa, itse jää useimmat sähköviat korjaamatta ja auto seisoo pajalla, saat varailla aikoja ja kusettavat laskussa, kenties jäät tienposkeenkin vikojen takia. Nro:1 on auton luotettavuus.


    • Toyota Carina kestää

    • Ei enää koskaan ranskalaista autoa eikä ranskalaista ydinvoimalaa.

    • Minulla on wc pytyssä tavaraa, jossa ei ole mitään vikaa.
      Silti huuhtelin sen alas.

      En viihdy pytyllä, vaan istun mieluummin autossani.
      Joka ei ole japsi.

      On ollut noita riisikippojakin, mutta tuskin enää.

      • Viihdyt siis korjaamolla. Miksi ostaa epäluotettavaa saksalaista premiumia kun on olemassa japanilainen Lexus. Saksalaisutossa sen riisikupillisen voisi puikoilla syödäkin, muttei upeassa Lexuksessa.


    • Myytti "hyvästä saksalaisesta laadusta" on omituinen. Mutta niin on myös suomalaisten kuva Saksasta ylipäätänsä. Lieneekö perua sota-ajan propagandasta.

      • Hmm..ei Tiikerinkään voimansiirtoa saatu ikinä kestäväksi, vaikka voimaa piisasi V-12 pensakoneessa.


    • Carina ta12 oikein hyvä

    • Toyotalla on 20 vuoden kokemus hybridiautoista. Se on kustannus-hinta-laatusuhteelle paras automerkki. Toyotan jälleenmyyntiarvo on erittäin hyvä verratuna johonkon ranskalaiseen ongelmapesään tai volkkariin.

      • TIEDOKSI VAAN, että VOLKKARIN TEHDAS valmistaa kaikki Euroopassa myytävät TOYOTA Hiacet.

        PSA - YHTYMÄ Ranskassa valmistaa moottoreita ja varaosia lähes kaikkiin automerkkeihin mitä maailmalla on. Ladasta en tosin tiedä


      • Anonyymi kirjoitti:

        TIEDOKSI VAAN, että VOLKKARIN TEHDAS valmistaa kaikki Euroopassa myytävät TOYOTA Hiacet.

        PSA - YHTYMÄ Ranskassa valmistaa moottoreita ja varaosia lähes kaikkiin automerkkeihin mitä maailmalla on. Ladasta en tosin tiedä

        Totta. Tämä johtuu Euroopan älyttömistä päästömääräyksistä. Vain huijaamalla tai hybrideillä voi päästä päästötavoitteeseen. Siksi Toyota keskittyy nyt hybrideihin ja sähköautiihin ja luopui jo vuosia sitten Hiace-pakettiautojen aahantuonnista Eurooppaan.


    • Minulla 2014 Ford Fiesta ja täysin ilman vikoja on kulkenut

      • Tuurilla ne suuretkin laivat seilaa....


    • Ranskalaiset useimmat autot ihan ok paitsi että niissä on aivan liiaksi sähkövikoja. Samoin käsittämätöntä ettei uhrata paria euroa siihen että asennetaan kunnolliset tiivisteet öljypohjiin. Muutaman vuoden ikäisissä autoissa alkaa öljypohjan tiivisteet vuotamaan. Jotain rotia sentään.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiesikö Martina miehensä taustat?

      Turkkilainen miljonääri onkin irakilainen jolla huikea rikostausta? Askarruttaa tiesikö Martina mistä on kyse vai tuliko yllätyksenä. Joka tapauksessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      26174
    2. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

      Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      727
      16460
    3. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

      ”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      399
      15244
    4. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

      No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      13255
    5. Joskus naista ei vaan tajua

      Nainen ostaa netistä tavaraa 30 eurolla kengät ja sitten lähtee hakee niitä 30km päästä eli ajaa 60 km edestakas kun kaupassa samat kengät maksaa 40 e
      Parisuhde
      58
      3189