Japanilaiset autot täysin ylivoimaisia luotettavuudessa

Anonyymi

1. Mazda (83)
2. Toyota (74)
3. Lexus (71)
4. Buick (70)
5. Honda (63)
6. Hyundai (62)
7. Ram (58)
8. Subaru (57)
9. Porsche (55)
10. Dodge (54)
11. Infiniti (54)
12. BMW (52)
13. Nissan (51)
14. Audi (46)
15. Kia (45)
16. GMC (43)
17. Chevrolet (42)
18. Volvo (41)
19. Jeep (41)
20. Mercedes-Benz (40)
21. Cadillac (38)
22. Ford (38)
23. Mini (37)
24. Volkswagen (36)
25. Tesla (29)
26. Lincoln (8)

Lähde: Tuulilasi

https://www.apu.fi/artikkelit/mazda-ohitti-toyotan-luotettavimpana-automerkkina-tassa-ovat-luotettavimmat-automerkit-ja-mallit

91

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässäkin näkee miten Eurooppa ja länsi vajoaa...

    • Anonyymi

      S.o. what?
      Toiset haluaa luotettavuutta autolta, toiset hyviä ajo-ominaisuuksia...
      Viat saa rahalla tai takuuseen korjattua, premium- luokan ominaisuuksia on vaikea jälkikäteen saada edes rahalla esim Toyotaan saati muihin japseihin...

      • Anonyymi

        Uusien autojen ajo-ominaisuuksissa ei ole oikein muita kuin makueroja. Sitä paitsi uutena vaikka miten hyvä ajo-ominaisuuksiltaan oleva euroauto lässähtää nopeasti kilometrien myötä, kun alustan osat antautuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusien autojen ajo-ominaisuuksissa ei ole oikein muita kuin makueroja. Sitä paitsi uutena vaikka miten hyvä ajo-ominaisuuksiltaan oleva euroauto lässähtää nopeasti kilometrien myötä, kun alustan osat antautuvat.

        Eipä tietenkään ole 100k€ bemarissa ja 25k€ tojotassa eroja🤣
        Eron huomaa jo kuskin penkille istuutuessa.

        Muutenkin väitän että premium saksalaisissa alustan kestävät paremmin kuin japseissa, muita vikoja toki voi olla, esim sähkö, johtuen runsaasta varustelusta.
        Unohtamatta tyyppivikoja.
        Mutta kukin tavallaan, jos rahaa on reilusti lompsassa niin tuskin kukaan toyotaa tai nissania ostaa jos rehellisiä ollaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tietenkään ole 100k€ bemarissa ja 25k€ tojotassa eroja🤣
        Eron huomaa jo kuskin penkille istuutuessa.

        Muutenkin väitän että premium saksalaisissa alustan kestävät paremmin kuin japseissa, muita vikoja toki voi olla, esim sähkö, johtuen runsaasta varustelusta.
        Unohtamatta tyyppivikoja.
        Mutta kukin tavallaan, jos rahaa on reilusti lompsassa niin tuskin kukaan toyotaa tai nissania ostaa jos rehellisiä ollaan...

        Verrata myös toisin päin. Otetaan kallis Lexus ja halpis Dacia.
        Hintaeroa on, mutta eihän Daciaa kehtaa autoksi sanoa, jos sitä verrataan Lexukseen.

        Lexus pesee myös luotettavuudessa nämä "premium saksalaiset".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tietenkään ole 100k€ bemarissa ja 25k€ tojotassa eroja🤣
        Eron huomaa jo kuskin penkille istuutuessa.

        Muutenkin väitän että premium saksalaisissa alustan kestävät paremmin kuin japseissa, muita vikoja toki voi olla, esim sähkö, johtuen runsaasta varustelusta.
        Unohtamatta tyyppivikoja.
        Mutta kukin tavallaan, jos rahaa on reilusti lompsassa niin tuskin kukaan toyotaa tai nissania ostaa jos rehellisiä ollaan...

        Mikään ei ole v##tumaisempaa, kuin sähköviat. Jonkun turhake sähköhienouden tuoma ilo menee monikertaisesti miinukselle, kun se lakkaa toimimasta ja korjaus tuo nelinumeroisen euromäärän laskuun.

        Eurooppalaisten ja amerikkalaisten autojen laatu romahti 2000-luvulla, kun merkit eivät enää tehneet itse osia autoihin, niitä haalitaan jostakin Brasiliasta ja Bangladeshista.

        Nyrkkisääntö on, mitä enemmän ecuja ja antureita, sen enemmän vikoja vanhemmiten, vaikeampia ja kalliimpia korjata. Montako anturia vaatii nykyaikainen automaattivaihteisto? Toisinaan autoa ei saada edes kuntoon mystisten sähkövikojen takia ja paaliin menee vähän ajettuja autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tietenkään ole 100k€ bemarissa ja 25k€ tojotassa eroja🤣
        Eron huomaa jo kuskin penkille istuutuessa.

        Muutenkin väitän että premium saksalaisissa alustan kestävät paremmin kuin japseissa, muita vikoja toki voi olla, esim sähkö, johtuen runsaasta varustelusta.
        Unohtamatta tyyppivikoja.
        Mutta kukin tavallaan, jos rahaa on reilusti lompsassa niin tuskin kukaan toyotaa tai nissania ostaa jos rehellisiä ollaan...

        Eihän niihin japseihin mahdu kohtalaisen iso mies (192) edes ajamaan. Pitää olla vähintään c-mersun kokoluokkaa oleva auto että minä mahdun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän niihin japseihin mahdu kohtalaisen iso mies (192) edes ajamaan. Pitää olla vähintään c-mersun kokoluokkaa oleva auto että minä mahdun.

        Japsit tekee kyllä muissa tuotteissa huippulaatua ja silleen, mutta autoa en sieltä osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän niihin japseihin mahdu kohtalaisen iso mies (192) edes ajamaan. Pitää olla vähintään c-mersun kokoluokkaa oleva auto että minä mahdun.

        C-Mersuhan on pikkuauto, ja vielä suhteellisen matala, joten etupenkeille on hankala könytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verrata myös toisin päin. Otetaan kallis Lexus ja halpis Dacia.
        Hintaeroa on, mutta eihän Daciaa kehtaa autoksi sanoa, jos sitä verrataan Lexukseen.

        Lexus pesee myös luotettavuudessa nämä "premium saksalaiset".

        Kyllä vaan on Lexuksessakin sähkövikoja, ainakin mulla oli ovien kanssa koko ajan ongelmia...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lista olisi vielä paljon vakuuttavampi, mutta siitä on jätetty pois mm. Mitsubishi ja Suzuki.

      • Anonyymi

        Ja mikä tuo seitsemäntenä oleva Ram on? 😂


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAM = FIAT.

        RAM=Lippalakkipäisten pikkumiesten auto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAM = FIAT.

        RAM = Chrysler ja tehty USA


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Suzuki tekee hyvää moottoripyörää mutta noista leijaautoista pysyisin erossa...


    • Anonyymi

      Valmistetaanko autoja Japanissa?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Toyota corolla sillä kulkee kaikki


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mazdoissa on Fordin koneet.

      • Anonyymi

        Oli joskus 20 vuotta sitten.


      • Anonyymi

        Ja Foorteissa on Pösön dieselit yhteistyönä tehty ja hyvin on toimineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Foorteissa on Pösön dieselit yhteistyönä tehty ja hyvin on toimineet.

        Pösön 1.6 diesel on pommi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Foorteissa on Pösön dieselit yhteistyönä tehty ja hyvin on toimineet.

        Sitikassa, Pösössä ja Fiat Ducatossa on Fordin koneet, jotka valmistaa PSA Yhtymä. Samoin Volvo V 70 ja S 80 koneet on Fordin, jotka valmistaa PSA. Ducaton ja Transitin koneet on samanlaisia, mutta apulaitteet eri. Mazda 6 kone on sama kuin Mondeon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitikassa, Pösössä ja Fiat Ducatossa on Fordin koneet, jotka valmistaa PSA Yhtymä. Samoin Volvo V 70 ja S 80 koneet on Fordin, jotka valmistaa PSA. Ducaton ja Transitin koneet on samanlaisia, mutta apulaitteet eri. Mazda 6 kone on sama kuin Mondeon.

        Nykyisessä kutosessa on Mazdan omat koneet, Skyactive, You know.


    • Anonyymi

      Noita automerkkejä kootaan vaikka sun missä. Pitäisikö pikemminkin kehua esim. Turkin laatua?

      • Anonyymi

        Robotithan nuo autot nykyisin tekee, joten valmistusmaan merkitys on vähentynyt.


    • Anonyymi

      Toyotan jakoavaintekniikka puree vähävaraisiin.

      • Anonyymi

        Eurooppalaisten autojen käynnistysveivi-tekniikka ei houkuttele.


    • Anonyymi

      Consumer Reports on jenkkilehti/organisaato, jolloin haastatellutkin ovat sikäläisiä. En epäile tuloksen pätevyyttä USA:ssa, mutta epäilen hieman sen soveltuvuutta Suomeen. Esimerkiksi Suomessa myydään sisarmalleja monista noista mainitustia automalleista ja sitten täällä on vielä laaduttomampia merkkejäkin myynnissä.

    • Anonyymi

      Listan yllätyksenä pidän Teslan sijoitusta noinkin häntäpäässä. Sehän on mielikuvissa premiumauto.

      • Anonyymi

        Katsastusmiehet kertovat, että uudenkarheisiinTesloihin on vaihdettu koko alustan tekniikka. Alimitoitus lienee syynä. Tela vasta opettelee autonrakennusta.


    • Anonyymi

      Oi niitä ihania aikoja, kun Tojossa oli kaasutin, katkojankärjet, rumpujarrut ja lehtijouset takana.

      • Anonyymi

        Toyota Corona 1500 vm-68 oli jämäkkä auto. Eka auto kun kortin sain --81..


      • Anonyymi

        Mitäs hyvää on rumpujarruissa jotka jäätyvät pakkasella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs hyvää on rumpujarruissa jotka jäätyvät pakkasella?

        Rumpujarrut eivät jäädy pöllyävän lumen takia niin helposti kuin levyjarrut, koska rakenne on umpinainen. Esim. Volvossa on erilliset jarrukengät käsijarrua varten, ja ne eivät jäädy, vaikka rakenne muuten on onneton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumpujarrut eivät jäädy pöllyävän lumen takia niin helposti kuin levyjarrut, koska rakenne on umpinainen. Esim. Volvossa on erilliset jarrukengät käsijarrua varten, ja ne eivät jäädy, vaikka rakenne muuten on onneton.

        Esimerkiksi Volvossa :)....se ratkaisuhan on käytännössä kaikissa autoissa, joissa on levyjarrut takana....ne kengät on siellä "hatussa" sisäpuolella....ihan hyvä homma, kun huoltaa. Autom. säätö niissä yleensä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi Volvossa :)....se ratkaisuhan on käytännössä kaikissa autoissa, joissa on levyjarrut takana....ne kengät on siellä "hatussa" sisäpuolella....ihan hyvä homma, kun huoltaa. Autom. säätö niissä yleensä on.

        Höpsistä. Taitaa yleisempi versio nykyisin olla kuitenkin sellainen, missä käsijarru vaikuttaa levyjarrun satuloihin ilman erillisiä jarrukenkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumpujarrut eivät jäädy pöllyävän lumen takia niin helposti kuin levyjarrut, koska rakenne on umpinainen. Esim. Volvossa on erilliset jarrukengät käsijarrua varten, ja ne eivät jäädy, vaikka rakenne muuten on onneton.

        Minulla muuten aikoinaan Volvo 960 käsijarrukengät jäätyivät toisen puolen rumpuun lentokentän parkissa seurauksella että ajamaan lähtiessä koko rumpu hajosi kappaleiksi. Syynä oli vesikeli lomalle lähtiessä ja pakkanen sieltä tullessa. Tarina on tosi.


    • Anonyymi

      Ajattele japanilaista ihmisenä?

      • Anonyymi

        Hyökkäys Pearl Harboriin oli keisarillisen Japanin laivaston ilmavoimien isku Yhdysvaltain Tyynenmeren laivastoa vastaan Pearl Harborissa, Havaijin Oahun saarella sunnuntaiaamulla 7. joulukuuta 1941. Pearl Harborin hyökkäys oli täydellinen yllätysisku, jollaiseen ei ollut osattu varautua. Myöhemmin on kuitenkin esitetty salaliittoteorioita siitä, että iskusta tiedettiin etukäteen, mutta sen annettiin tapahtua poliittisista syistä.

        Pearl Harborin isku oli laajasti uutisoitu tapahtuma, joka herätti valtavasti huomioita ja vihaa Yhdysvalloissa ja johti siihen, että Yhdysvallat liittyi toiseen maailmansotaan. Siihen asti Yhdysvallat oli pysytellyt sodan ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyökkäys Pearl Harboriin oli keisarillisen Japanin laivaston ilmavoimien isku Yhdysvaltain Tyynenmeren laivastoa vastaan Pearl Harborissa, Havaijin Oahun saarella sunnuntaiaamulla 7. joulukuuta 1941. Pearl Harborin hyökkäys oli täydellinen yllätysisku, jollaiseen ei ollut osattu varautua. Myöhemmin on kuitenkin esitetty salaliittoteorioita siitä, että iskusta tiedettiin etukäteen, mutta sen annettiin tapahtua poliittisista syistä.

        Pearl Harborin isku oli laajasti uutisoitu tapahtuma, joka herätti valtavasti huomioita ja vihaa Yhdysvalloissa ja johti siihen, että Yhdysvallat liittyi toiseen maailmansotaan. Siihen asti Yhdysvallat oli pysytellyt sodan ulkopuolella.

        Japanilaiset aloittivat mutta Amerikkalaiset päättivät? https://youtu.be/tZSENcK-en4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanilaiset aloittivat mutta Amerikkalaiset päättivät? https://youtu.be/tZSENcK-en4

        Atomipommit tekivät japanilaisista ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyökkäys Pearl Harboriin oli keisarillisen Japanin laivaston ilmavoimien isku Yhdysvaltain Tyynenmeren laivastoa vastaan Pearl Harborissa, Havaijin Oahun saarella sunnuntaiaamulla 7. joulukuuta 1941. Pearl Harborin hyökkäys oli täydellinen yllätysisku, jollaiseen ei ollut osattu varautua. Myöhemmin on kuitenkin esitetty salaliittoteorioita siitä, että iskusta tiedettiin etukäteen, mutta sen annettiin tapahtua poliittisista syistä.

        Pearl Harborin isku oli laajasti uutisoitu tapahtuma, joka herätti valtavasti huomioita ja vihaa Yhdysvalloissa ja johti siihen, että Yhdysvallat liittyi toiseen maailmansotaan. Siihen asti Yhdysvallat oli pysytellyt sodan ulkopuolella.

        Huomioidaan nyt hintaluokka ja auton koko.

        Ei aina verrata mersun ominaisuuksia halbimpaan crolaan.

        Mulla olllut kolme toyotaa ja ei niitä korjaamolla tarvii seisotaa.


    • Anonyymi

      Tojo kestää 20v

      • Anonyymi

        Toyota-laatuun voit luottaa.
        Et sää sitä (JT1) ajamalla loppuu saa!
        Timantit ovat ikuisia. (Toyota Timangi)


    • Anonyymi

      Kautta linjan saksalais-autoissa on ollu noin 15-20 vuoden aikana ihan järkyttävän paljon laatu ongelmia, käytännössä kai kaikilla merkeillä. Sen lisäksi vielä päästäjen kanssa huijaukset, joista onkin taas oltu hyvin hiljaa.. Mutta juuri oli lehdessä uutinen tästä hybriidi golffista missä omistaja oli hiukan pettynyt auton kulutuslukemiin, yli 8 litraa sadalla heh.

      Merssut on ihan kivoja, moni muukin sakemannin auto mutta katto tarkkaan jos pelkäät ikäviä vikoja että ettet saa juuri käsiisi sitä missä kohta poikii se kallis vika. Niitä on vaihteistoissa, koneissa nimenomaan kalliita yllätyksiä, sen päälle sitten muut viat.

      Noin yleisesti, voi olla todella hyvä että jos pääsemme sähköautoihin aikanaan koska toi tekniikka alkaa olla vaan liikaa, liika on liikaa ja tulee ongelmia. Helpottaisi suunnattoman paljon monien moottorien ja voimansiirron ongelmien kanssa kun tilalle tulisi sähkömoottori. Tietysti sitten yleistyy sähkömoottorien hajoamiset..

      • Anonyymi

        Ja luonto kärsii akkuteollisuudesta, ne palavat pitkään hirmuisella liekillä onnettomuustilanteessa. Litiumit varastetaan maastamme eikä kansa hyödy siitä mitään.


      • Anonyymi

        Mulla reilu pari vuotta vanha c-mersu. Vielä en kadu sitä valintaa. Tulevaisuutta en tiedä. Siinä parempi ajettavuus kuin pösön vastaavalla farkulla (508) sekä jalkatilat isolle miehelle (192) huimasti paremmat. Vielä ei ole mitään korjauksen tarvetta ollut paitsi pohjamuovi kolahti johonkin ja halkesi. Sen vaihdatin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla reilu pari vuotta vanha c-mersu. Vielä en kadu sitä valintaa. Tulevaisuutta en tiedä. Siinä parempi ajettavuus kuin pösön vastaavalla farkulla (508) sekä jalkatilat isolle miehelle (192) huimasti paremmat. Vielä ei ole mitään korjauksen tarvetta ollut paitsi pohjamuovi kolahti johonkin ja halkesi. Sen vaihdatin.

        Sain tarpeekseni pösön vioista. Peruutustutkat reistasi käytännössä aina. Jalkatilat surkeat noin isoksi autoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain tarpeekseni pösön vioista. Peruutustutkat reistasi käytännössä aina. Jalkatilat surkeat noin isoksi autoksi.

        Minä moitin kaikissa autoissa riittämätöntä istuimen korkeussäätöä, aina pitää olla tyyny puon alla..


      • Anonyymi

        Audikin on mennyt alaspäin kuin lehmän häntä.


    • Anonyymi

      Täytyy sen verran "kehaista" tuota mazdaa kun olen joskus niillä itsekin ajanut, että ajamalla ne ei tielle jättänyt mutta A-katsastuksen paskiaiset olivat oikein opetelleet tökkimään mazdan ruosteet esille. Mazdan laatu tässä suhteessa ei parantunut 2000-luvulle tultaessa pätkääkään, vaan Kuutos-mallit mätänivät entiseen tahtiin. Mutta ruostumista (käytettynä ostamista) luotettavuustestissä tuskin mitattiinkaan, se ei selvinnyt jutusta.

      • Anonyymi

        Ekan mallin Mazda kutoset kärsivät silloisesta yhteistyöstä Fordin kanssa, joten ne ruostuvat yhtä hyvin kuin samanikäiset Fordit.
        Se kirottu kittisauma:(


      • Anonyymi

        Mazda on Japanin Mosse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekan mallin Mazda kutoset kärsivät silloisesta yhteistyöstä Fordin kanssa, joten ne ruostuvat yhtä hyvin kuin samanikäiset Fordit.
        Se kirottu kittisauma:(

        Vika ei ole yhteistyöstä Fordin kanssa, vaan siinä, että nykyiset automaalit ovat ilmastomääräyksistä johtuen VESIOHENTEISIA. Vaatii nanokirkaslakan maalauksen päälle. Jos vielä haluaa paremman niin. keeraminen pinnoite, tosin maksaa lähimain tonnin.

        On ihan selvää että TALOMAALIT auton pinnassa ovat kovalla koetuksella jatkuvassa lumi ja räntäsateessa, sekä tiestön hiekkapuhalluksessa.


    • Anonyymi

      Amerikkalaiset autot ovat täyttä paskaa.

      • Anonyymi

        Sanoo yleensä sellainen , joka ei ole edes ajanut..


      • Anonyymi

        Amerikkalaisista autoista puuttuu viimeistely, mutta luetettavuudessa ei ole mitään vikaa. Katsastustlastoissa ne ei pärjää jatkuvien pikkuvikojen vuoksi. Isot ja raskaat moottorit kuluttavat alustan rakenteita ja ruostuminen alkaa jo autokaupassa. Suomalaisille amerikkalaiset autot on liian kalliita tullien vuoksi.


    • Anonyymi

      Mulla Toyota jo 18 vuotta enkä palaa enää koskaan muihin merkkeihin. Ovat luotettavia.

    • Anonyymi

      Lexus on Toyotan Amerikkaan myytävä auto. Japsit hallitsevat laatua. Amerikkalaisista läskimahoista ei olisi edes teollisuustyöhön. Huohottavat ja leukaperät jäisivät hihnaan kiinni.

      • Anonyymi

        Juuri niin. Japanin Lexus (JL1) on autojen luxus.

        Japanese High Quality

        Japanin insinöörit tekevät ensimmäisen tuotekehityksensä 10-vuotiaana toisin kuin Euroopassa ja Amerikassa.


    • Anonyymi

      Saksalaiset autot on luotettavuudessa selkeästi japsiautoja jäljessä. Markkinointi ja kuluttajien manipulointi mielikuvilla taas on enemmän saksalaisten heiniä.

      Monella tutulla on ollut uutena tai hieman käytettynä ostettu bemari mihin on tullut sähkövikoja, konevikoja, ties mitä.

      Itsellä oli mersu jolla en jaksanut kauaa ajella kun ajo-ominaisuudet olivat talvella ihan surkeat(kesällä se oli ihan ok peli). Koko ajan sai ajella kieli keskellä suuta kun auto vispasi jäisellä tiellä miten sattuu ja muutaman kerran meinasin käydä ojan pohjalla. Ohjauskulmia kyllä säädettiin eikä se vika ollut siinä vaan se oli ko. auton talviajo-ominaisuus.

      Volvot, Seatit ja Toyotat joita olen omistanut taas ovat kulkeneet samoilla talviteillä kuin juna verrattuna mersuun jonka piti olla oikein premium-luokan auto.

      Muutenkin ko. mersun tuulilasinpyyhinjärjestelmässä oli suunnitteluvirhe.

      Kun pissapojasta halusi ruiskauttaa pesunesteet tuulilasille, tuulilasinpyyhkimet reagoivat ennekuin nesteet olivat lentäneet tuulilasille joten tuulilasi meni ikäville naarmuille ja naarmuja välttääkseen sitä piti olla vähän väliä hankaamassa manuaalisesti ettei se naarmuuntuisi vittumaisen näköisesti.

      Muutenkin tuulilasinpyyhkimet ja pitkät valot olivat samassa jäykässä mutta silti yliherkässä säätövivussa minkä kanssa piti olla tarkkana ettei näpsäyttänyt vahingossa pitkiä päälle kun sääti tuulilasinpyyhkimiä.

      Kyllä siinä karisi äkkiä mielikuvat mersun premium-tasosta kun tuolla jonkin aikaa ajeli. Ehkä ennen 2010-lukua mersut viimeisteltiin paremmin ja nyt kun on saavutettu premium-mielikuva kuluttajien keskuudessa, on alkanut ote lipsumaan.

      • Anonyymi

        *Tosin taisi olla ylijäykkä vilkku(tuulilasin säätövivun sijasta) josta napsahti helposti pitkät päälle kun sitä sai painaa aika voimalla että sai vilkun päälle. Jos autoa markkinoidaan laadulla ja "premium-luokalla", niin kyllä säätövipujen pitäisi olla viimeistellympiä.


    • Anonyymi

      En ikinä osta riisikuppia.

      • Anonyymi

        Riisiä voi syödä lautaselta eikä tarvitse ostaa erillistä riisikuppia.


    • Anonyymi

      Onko parempaa autoa kuin uusikopanen rav nelonen
      Kulutus alle kuusi litraa ja kaupunkiajossakin joskua alle neljä.

      222 hv kiva ajella .

    • Anonyymi

      Toyota corolla ke20 kestää vähän peltiä uutta taas mennään

    • Anonyymi

      Kertoo köyhistä autoilijoista jos täytyy miettiä näin tarkkaan jotain vinosilmäkulkineita...itse ostan tankkiin bensaa ja jos hajoaa niin korjataan,helppoa.

      • Anonyymi

        Ei se korjaaminen nykyautoissa ole helppoa, itse jää useimmat sähköviat korjaamatta ja auto seisoo pajalla, saat varailla aikoja ja kusettavat laskussa, kenties jäät tienposkeenkin vikojen takia. Nro:1 on auton luotettavuus.


    • Anonyymi

      Toyota Carina kestää

    • Anonyymi

      Ei enää koskaan ranskalaista autoa eikä ranskalaista ydinvoimalaa.

    • Anonyymi

      Minulla on wc pytyssä tavaraa, jossa ei ole mitään vikaa.
      Silti huuhtelin sen alas.

      En viihdy pytyllä, vaan istun mieluummin autossani.
      Joka ei ole japsi.

      On ollut noita riisikippojakin, mutta tuskin enää.

      • Anonyymi

        Viihdyt siis korjaamolla. Miksi ostaa epäluotettavaa saksalaista premiumia kun on olemassa japanilainen Lexus. Saksalaisutossa sen riisikupillisen voisi puikoilla syödäkin, muttei upeassa Lexuksessa.


    • Anonyymi

      Myytti "hyvästä saksalaisesta laadusta" on omituinen. Mutta niin on myös suomalaisten kuva Saksasta ylipäätänsä. Lieneekö perua sota-ajan propagandasta.

      • Anonyymi

        Hmm..ei Tiikerinkään voimansiirtoa saatu ikinä kestäväksi, vaikka voimaa piisasi V-12 pensakoneessa.


    • Anonyymi

      Carina ta12 oikein hyvä

    • Anonyymi

      Toyotalla on 20 vuoden kokemus hybridiautoista. Se on kustannus-hinta-laatusuhteelle paras automerkki. Toyotan jälleenmyyntiarvo on erittäin hyvä verratuna johonkon ranskalaiseen ongelmapesään tai volkkariin.

      • Anonyymi

        TIEDOKSI VAAN, että VOLKKARIN TEHDAS valmistaa kaikki Euroopassa myytävät TOYOTA Hiacet.

        PSA - YHTYMÄ Ranskassa valmistaa moottoreita ja varaosia lähes kaikkiin automerkkeihin mitä maailmalla on. Ladasta en tosin tiedä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TIEDOKSI VAAN, että VOLKKARIN TEHDAS valmistaa kaikki Euroopassa myytävät TOYOTA Hiacet.

        PSA - YHTYMÄ Ranskassa valmistaa moottoreita ja varaosia lähes kaikkiin automerkkeihin mitä maailmalla on. Ladasta en tosin tiedä

        Totta. Tämä johtuu Euroopan älyttömistä päästömääräyksistä. Vain huijaamalla tai hybrideillä voi päästä päästötavoitteeseen. Siksi Toyota keskittyy nyt hybrideihin ja sähköautiihin ja luopui jo vuosia sitten Hiace-pakettiautojen aahantuonnista Eurooppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Tämä johtuu Euroopan älyttömistä päästömääräyksistä. Vain huijaamalla tai hybrideillä voi päästä päästötavoitteeseen. Siksi Toyota keskittyy nyt hybrideihin ja sähköautiihin ja luopui jo vuosia sitten Hiace-pakettiautojen aahantuonnista Eurooppaan.

        Hiace on Renaultin tekniikkaa nykyään...


    • Anonyymi

      Minulla 2014 Ford Fiesta ja täysin ilman vikoja on kulkenut

      • Anonyymi

        Tuurilla ne suuretkin laivat seilaa....


    • Anonyymi

      Ranskalaiset useimmat autot ihan ok paitsi että niissä on aivan liiaksi sähkövikoja. Samoin käsittämätöntä ettei uhrata paria euroa siihen että asennetaan kunnolliset tiivisteet öljypohjiin. Muutaman vuoden ikäisissä autoissa alkaa öljypohjan tiivisteet vuotamaan. Jotain rotia sentään.

    • Anonyymi

      Sitten teidän täytyy ostaa vinosilmäautoja, itse en aio ostaa koska mulla on rahaa ostaa kalliimpaa.

    • Anonyymi

      Ostakaa Volvo ja tukekaa geelyn firmaa...korealaista sontaa.

    • Anonyymi

      "Consumer Reports perustaa arvionsa yli 300 000 autoilijan kokemuksiin ja raportteihin autojensa vioista. Pisteytys on sitä parempi, mitä vähemmän vikoja autoissa on todettu kuluneen vuoden aikana."

      Huvittava ketju. Lähes joka kommentissa näyttää olevan se ainut oikea asiantuntija joka juuri itse tietää kaikkien automerkkien luotettavuuksista paljon enemmän kuin 300 000 erilaisilla automerkeillä ajanutta yhteensä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1390
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1269
    3. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1076
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1048
    5. Avustikset peruttu.

      Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. Toivon että jätät tämän päivän jälkeen minut lopullisesti rauhaan mies

      Ihan kokonaan, kiitos.
      Ikävä
      65
      744
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      727
    8. Miksi mies tuntee näin?

      Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      708
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

      parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      671
    10. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      627
    Aihe