Jännittääkö sinua yhtään pääsetkö ylöstempaukseen?

Anonyymi

Tai autuaiden ensimmäiseen ylösnousemukseen?

A. Tunnen jännityksen, jännittää mutta jännitteensäädin on päällä.

B. En tunne mitään jännitystä asian suhteen. Olen huoletonta elämää elävä pelastumisestani varma.

C. Jännittää, paineita asian suhteen koen.

Minun vastaus osuu vaihtoehtoon A. Olen kuullut pelastusvarmojen meriselitykset omiin varmuuksiinsa eivätpä ne vakuutusturvaa saa mua ostamaan.

Raamattu kertoo ettei kaikki pelastusvarmoina itseään pitäneet pelastukaan varmuudestaan huolimatta.

Kuulisin mielelläni perustelut, joilla kristitty voi olla pelastusvarma eikä olla laittomuudentekijä tietämättömyydestä, eksytyksestä johtuen?

Herran pelossa Herran avun huutaja, Commandohauis

36

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tarkalleen mitään noista, vaikkakin osin jokaista.

Vastaan: lähinnä C.

Olen koko elämäni ajan ollut tietoinen tästä opista.

Yritän tehdä oman osuuteni parhain päin, eli valvoa, kuten Raamattu / Jeesus neuvoo. Elän jatkuvassa herätyksentilassa, synnintunnossa ja parannuksen pyrkimyksessä, eli tässä mielessä huoleton en ole. En ole kova rukoilemaan, mutta muistan aina silloin tällöin puhua Jumalalle.

Muutoin elän hiljaista, maallista elämääni, kartan nk. jumalatonta Maailmaa. Maailma on todella paha.

Täyttä pelastusvarmuutta ei todellakaan ole, mutta jonkinlainen toivo. Onhan se tietynlainen tuomion hetki, jos Tempauksessa jääkin tänne Maan päälle. Siinähän seisot tumput suorina kun viisaimmat Neitsyet nousevat taivaalle. Yritän ennakoida tuon hetken, miettiä, mitä tuolloin ajattelen: "Mikä meni pieleen??? Minä, hullu! Eikö sulla ollut yhtään älyä päässäsi, vaikka aikaa sait taatusti riittävästi?" Yritän nyt siis korjata niitä mahd. pieleenmeneviä asioita nyt, kun siihen vielä on jonkin verran aikaa.

Jos on tällainen aikomus, silloin tulee myös tuntea eli varmasti tietää, kuinka tuo parannus, onnistuakseen tapahtuu. Ei mitään paniikkia, mutta rivakasti saa asiaan tarttua, ei yhtään jahkailla.

Kun aloittaa rehellisen itsetutkistelun, ts. katsoo itseään sisäisesti, huomaa ja ymmärtää jo kohta, että Jeesuksen sovitustyö ja lahjavanhurskautus ja tähän turvaaminen on ainakin itselleni ainoa pelastukseni edellytys.

"Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen teon kautta." ✨🦢
      ~

• Anonyymi

Ei jännitä

ST

• Anonyymi

Entisenä luterilaisena, sittemmin kirkosta eronneena, ja muutama vuosi sitten uskoon tulleena odotan Jeesuksen tuloa innolla. En muista luterilaisessa kirkossa koskaan kuulleeni ylöstempauksesta. Lähinnä amerikkalaisilta hyviltä Raamatun mukaisilta baptistiopettajilta olen asiasta kuullut. Käsitykseni on, että jokaikinen ihminen on syntinen. Synnymme helvettiä varten, koska henkemme on kuollut. Uskoontulo antaa meille elävän hengen. Pyhä henki tulee meihin asumaan. Se, että ymmärtää olevansa syntinen ja uskoo Jeesuksen sovittaneen synnit, minunkin, on se uudestisyntyminen. Se on peruuttamaton tapaus. Maallistakaan syntymistä ei voi peruuttaa, miten sitten hengellistä.

Ei pitäisi salata uskoaan muilta syntisiltä. Pelastetun syntisen tulisi rohkeasti puhua Jeesuksesta, jotta mahdollisimman moni pelastuisi vielä viime hetkillä. Kenellekään ei ole luvattu seuraavaa hengenvetoa, vaan kuka tahansa voi kuolla milloin tahansa. Osa meistä varmaan saa kokea ylöstempauksen, osa kuolee ja pääsee taivaaseen jo sitä ennen.

Pieni osa minua on huolissaan, kun ajattelen juuri sitä, mitä Raamattu kertoo, että kaikki kristittyinä itseään pitävät eivät pelastu. Luulen kuitenkin, että ne ovat mormoneja, katolisia, adventisteja, jehovalaisia ja moniin muihin harhalahkoihin kuuluvia. Jos on 'perusluterilainen', joka häpeää puhua Jeesuksesta ja ajattelee, että pelastumisesta ei voi olla varma, saattaa kuulua tuohon jälkimmäiseen joukkoon. Nyt on aika katsoa tilannettaan, kuten aloittajakin tekee. Kuoleman jälkeen ei enää voi uskoon tulla. Ikuisuus helvetissä on liian kauhea asia sivuutettavaksi fraasilla: 'Eihän sitä voi tietää.' Kyllä Raamattu kertoo, että Jumala pelastaa jokaisen, joka uskoo Jeesukseen. Omilla teoillaan pelastumista yrittävä katsoo Jeesuksen työn riittämättömäksi!

Uskon tempauksen olevan hyvin lähellä. USA:n tilanne rakenteellisine vaalipetoksineen saattaa kiihdyttää tapahtumien etenemistä. Toisaalta arveluttaa se, että molemmat osapuolet ovat tuputtamassa pakkorokotuksia. Armonajan kristitty ei joudu tilanteeseen, jossa joutuu päättämään, ottaako pedon merkin, mutta nuo rokotteet voivat olla sen merkin esiaste. Niissä on sellaista tekniikkaa ja aineita, että niillä voidaan hyvinkin pedata lähitulevaisuuden valvontayhteiskuntaa.

• Anonyymi

>>Pieni osa minua on huolissaan, kun ajattelen juuri sitä, mitä Raamattu kertoo, että kaikki kristittyinä itseään pitävät eivät pelastu. Luulen kuitenkin, että ne ovat mormoneja, katolisia, adventisteja, jehovalaisia ja moniin muihin harhalahkoihin kuuluvia. Jos on 'perusluterilainen', joka häpeää puhua Jeesuksesta ja ajattelee, että pelastumisesta ei voi olla varma, saattaa kuulua tuohon jälkimmäiseen joukkoon.<<

Joskin varmasti harhauskossa olevia voi jo noin suoraan "kuppikuntansa" mukaan päätellä, asia ei ole noin yksiselitteinen. On kaiken aikaa kysymys yksilön omasta, oikeasta suhteesta Jumalaan ja etenkin tähän: mihin on oman pelastuksensa "perustanut". Mitkä ovat ne "häävaatteet", joissa aikoo Taivaaseen pyrkiä:

Omien vanhurskaudentekojen vai Kristuksen lahjoittaman lahjavanhurskauden häävaatteet?

Jeesus Itse kehoittaa valvomaan:

Matt. 24:42 📖
        Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

Matt. 25:13
        Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

Matt. 26:38
        Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani".

Matt. 26:41
        Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."

Mark. 13:33
        Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.

Mark. 13:35
        Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,

Mark. 13:37
        Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Luuk. 21:36
        Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

HENGELLISESTI: VALVOTAAN! 🔥
        ~

• Anonyymi

>>Uskon tempauksen olevan hyvin lähellä. USA:n tilanne rakenteellisine vaalipetoksineen saattaa kiihdyttää tapahtumien etenemistä. ... Toisaalta arveluttaa se, että molemmat osapuolet ovat tuputtamassa pakkorokotuksia. Armonajan kristitty ei joudu tilanteeseen, jossa joutuu päättämään, ottaako pedon merkin, mutta nuo rokotteet voivat olla sen merkin esiaste. Niissä on sellaista tekniikkaa ja aineita, että niillä voidaan hyvinkin pedata lähitulevaisuuden valvontayhteiskuntaa.<<

Itse en pidä USA:ta maailmannapana, jonka, esim. presidentinvaalit, kiihdyttäisivät Tempauksen ajankohtaa. 😶 Mitä tulee Lopunajan merkkeihin, katson asiaa aivan maailmanlaajuisen tilanteen mukaisesti. Lähinnä tunnemme / tunnen Euroopan, Afrikan ja Lähi-idän, mutta myös USA:n tilanteen, tämä on totta.

Mutta Israel voi hyvin... vai, voiko? Synnillinen meno siellä kaiken aikaa vahvistuu, Israel onkin aina ollut synninteoissa tietynlainen edelläkävijä, muutamakin vuosikymmen edellä Suomea: mm. seksuaalivähemmistöjen rietasteluissa. Näistähän ei kunnon uskovainen edes tiedä. Vähemmän kunnolliset ovat nähneet.

Satuinpa eilen, tavoistani poiketen, katsomaan Alfa-tv-kanavaa ja ohjelmaa Israelista. Siellä tiede on aivan huikeasti muuta maailmaa edellä. Ei tommosist ole meillä kuultukaan!
        ~

• Anonyymi

>>>Pelastetun syntisen <<<

Missä kohtaa Raamatussa Jumala, Jeesus, Pyhä Henki tai Jumalan palvelija
        opettaa Jumalan lapsen, uudestisyntynen uskovan, olevan pelastettu syntinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Pelastetun syntisen <<<

Missä kohtaa Raamatussa Jumala, Jeesus, Pyhä Henki tai Jumalan palvelija
        opettaa Jumalan lapsen, uudestisyntynen uskovan, olevan pelastettu syntinen?

Paavali opettaa siitä varsin kirkkaasti esim. roomalaiskirjeessä. Uskovan vanhurskaus on yksinomaan Jumalan lahjavanhurskautta,. Me olemme armahdettuja syntisiä ja syntisestä luonnosta vapaudutaan lopullisesti vasta kuolemassa.

Room. 7: 18-20
        "Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Pieni osa minua on huolissaan, kun ajattelen juuri sitä, mitä Raamattu kertoo, että kaikki kristittyinä itseään pitävät eivät pelastu. Luulen kuitenkin, että ne ovat mormoneja, katolisia, adventisteja, jehovalaisia ja moniin muihin harhalahkoihin kuuluvia. Jos on 'perusluterilainen', joka häpeää puhua Jeesuksesta ja ajattelee, että pelastumisesta ei voi olla varma, saattaa kuulua tuohon jälkimmäiseen joukkoon.<<

Joskin varmasti harhauskossa olevia voi jo noin suoraan "kuppikuntansa" mukaan päätellä, asia ei ole noin yksiselitteinen. On kaiken aikaa kysymys yksilön omasta, oikeasta suhteesta Jumalaan ja etenkin tähän: mihin on oman pelastuksensa "perustanut". Mitkä ovat ne "häävaatteet", joissa aikoo Taivaaseen pyrkiä:

Omien vanhurskaudentekojen vai Kristuksen lahjoittaman lahjavanhurskauden häävaatteet?

Jeesus Itse kehoittaa valvomaan:

Matt. 24:42 📖
        Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

Matt. 25:13
        Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

Matt. 26:38
        Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani".

Matt. 26:41
        Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."

Mark. 13:33
        Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.

Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,

Mark. 13:37
        Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Luuk. 21:36
        Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

HENGELLISESTI: VALVOTAAN! 🔥
        ~

"Mitkä ovat ne "häävaatteet", joissa aikoo Taivaaseen pyrkiä: Omien vanhurskaudentekojen vai Kristuksen lahjoittaman lahjavanhurskauden häävaatteet?"

Juuri tästä on kyse. Monille uskoville tämä ei ole vieläkään selvinnyt. Omien tekojen harhaoppi on uskovien ahdistuksen lähde. Ahdistus paranee vain, kun ottaa uskon hypyn, ja lähtee armossa kasvamisen tielle. Harhaopettajat joutuvat vastuuseen, jos opettavat, etteivät kaikki Kristukseen turvaavat Kristukseen pelastu. Armon perässä on piste. Ei mitään muttia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mitkä ovat ne "häävaatteet", joissa aikoo Taivaaseen pyrkiä: Omien vanhurskaudentekojen vai Kristuksen lahjoittaman lahjavanhurskauden häävaatteet?"

Juuri tästä on kyse. Monille uskoville tämä ei ole vieläkään selvinnyt. Omien tekojen harhaoppi on uskovien ahdistuksen lähde. Ahdistus paranee vain, kun ottaa uskon hypyn, ja lähtee armossa kasvamisen tielle. Harhaopettajat joutuvat vastuuseen, jos opettavat, etteivät kaikki Kristukseen turvaavat Kristukseen pelastu. Armon perässä on piste. Ei mitään muttia.

Oivalsin juuri jotakin:

Ovatko nämä, eri tampaus-opilliset ajat: "Jeesus / tempaus tulee...:
        a) Ennen Vaivanaikaa (iltamyöhällä)?
        b) Yösydännä (keskellä Vaivanaikaa)?
        c) Kukonlaulun aikaan (Vaivanajan lopulla)?"

Jeesus ei siis puhuisi tässä vuorokauden ajoista, vaan jostain muusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oivalsin juuri jotakin:

Ovatko nämä, eri tampaus-opilliset ajat: "Jeesus / tempaus tulee...:
        a) Ennen Vaivanaikaa (iltamyöhällä)?
        b) Yösydännä (keskellä Vaivanaikaa)?
        c) Kukonlaulun aikaan (Vaivanajan lopulla)?"

Jeesus ei siis puhuisi tässä vuorokauden ajoista, vaan jostain muusta?

"tempaus-opilliset" ei "tampaus-opilliset"...

• Anonyymi

Aloitus on helluntailaisten palstalla. Helluntailaisilla on harhaoppi mm armolahjoista. Heidän omatekemät 'kielensä' eivät ole Raamatusta. Käykääpä joskus kuuntelemassa hurmoskokouksessa, miten yleisö mongertaa, tai yrittää mongertaa, jotain 'kieltä', jotta olisi muille lahkonsa jäsenille kelpaava. Raamattu kertoo, että Jumalan Pyhä Henki antoi alkukristityille yliluonnollisen kyvyn puhua kieliä, joita eivät olleet opetelleet, jotta vierasmaalaisetkin saivat ymmärtää saarnatun evankeliumin. Omatekemä siansaksa ei ole muuta kuin ihmisten pelkoa.

Isäni oli helluntailainen. Minua nolotti jo pikkulapsena, kun hänkin ujona ihmisenä yritti 'puhua kielillä'. Hän oli kyllä harras kristitty. Ei omahyväisyyden häivääkään. Tuossa kielilläpuhumisasiassa hän oli kyllä harhaanjohdettu.

Käsitykseni mukaan Raamattuun uskovat baptistit ovat lähimpänä raamatullista uskoa. Itse en kuulu mihinkään seurakuntaan. Toivoisin löytäväni aidon seurakunnan. Tosin se huononisi, jos minä siihen liittyisin. Puutteellisia ihmisiähän me tietysti kaikki olemme. Ei kuitenkaan tulisi hyväksyä vääriä oppeja.

• Anonyymi

Onko Jumalanlapseus sidottu seurakuntaan?

ST

• Anonyymi

Hei kuulkaa nyt. Ei tarvitse pelätä eikä jännittää. Joka turvaa Jeesukseen, pelastuu.
      Ettei kukaan nyt pääse tijarilkaan tuikkaanaan niin kerron etten tarkouta hällä välin elämistä.
      Jojainen meistä kun toki ymmärtää sen, että uskovainen haluaa kulkea sanan mukaan.
      Kuten Jumalansana kehottaa parannuksen tekoon ja syntuen sovitukseen Jeesuksen Kristuksen nimessä.
      Sekä uskomaan evankeliumi.
      Pelko voi saada ihmisen punnertamaan omin voimin, ettei vain kävisi köpelösti.
      Mutta pelätä ei tarvitse piskuisen lauman sillä heidät on kalliusti lunastettu.
      Älä pelkää, usko ainoastaan.

ST

• Anonyymi

Mitä sellaista ei tarvitse pelätä mitä ei ole olemassa, kuten salaista tempausta.

• Anonyymi

Kannattais ottaa huomioon tuo "pieni" mahdollisuus, että on.

Jos itse olisin ateisti ja kuulisin, eli lukisin tällaisia tarinoita, niin sen verran älliä on itselläni, että näkisin myös pientä vaivaa selvittää, mikä tämä uskovaisten kertoma juttu on. Tämä älli minulla muuten olikin jo nuorena: todellakin päätin ottaa selvää ja YLLÄTYS! Se oli aika pelottava hetki, kun tajusin näiden asioiden olevan totta. Ei mitään kevyttä Star Trekiä, vaan huomattavasti hurjempaa scifiä, joka kaiken lisäksi on todellista!

Kun itse ottaa huomioon erilaisia asioita, silloin ei kovin suuret itsesyytökset iske, jos huomaakin itse olleensa väärässä.

Tempaus nimittäin on sellainen tapahtuma, että sen jälkeen, Maan päälle jääneille tulee nk. kuumat paikat, saa todellakin yksin selviytyä, ei ole enää Jumalan Pyhä Henki Maan päällä antamassa voimaa ja viisautta, ei Jeesusta, pelastamassa eri vaaroista... "Kansa kaikkivaltias" hylkää "tielle sortuvat yksilöt", jokainen yksin taistelee hengestään ja hyvinvoinnistaan: murhia, ryöstöjä, väkivaltaa...

Ja Jumalan syytä tämä ei ole. Hänhän halusi auttaa, mutta eräille ei kelvannut, silloin kun oli nk. Armonaika. Maan päällä huseeraa ihan toinen herra, riivaajalegioonineen.

• Anonyymi

Itse en ole ihan varma tempausopista, amerikassa tempausoppiin ennen vaivanaikaa kai uskotaan eniten. Jeesus kuningas on kyllä tulossa takaisin se on varma.

-Ylöstempaus tapahtuu ennen suurta vaivanaikaa (pretribulationalismi)
        -Ylöstempaus tapahtuu vaivanajan puolivälissä (midtribulationalismi)
        -Ylöstempaus tapahtuu vaivanajan lopussa, ennen tuhatvuotista valtakuntaa (premillenialistinen posttribulationalismi)
        Y-löstempaus tapahtuu tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen (postmillenialistinen posttribulationalismi).
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylöstempaus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattais ottaa huomioon tuo "pieni" mahdollisuus, että on.

Jos itse olisin ateisti ja kuulisin, eli lukisin tällaisia tarinoita, niin sen verran älliä on itselläni, että näkisin myös pientä vaivaa selvittää, mikä tämä uskovaisten kertoma juttu on. Tämä älli minulla muuten olikin jo nuorena: todellakin päätin ottaa selvää ja YLLÄTYS! Se oli aika pelottava hetki, kun tajusin näiden asioiden olevan totta. Ei mitään kevyttä Star Trekiä, vaan huomattavasti hurjempaa scifiä, joka kaiken lisäksi on todellista!

Kun itse ottaa huomioon erilaisia asioita, silloin ei kovin suuret itsesyytökset iske, jos huomaakin itse olleensa väärässä.

Tempaus nimittäin on sellainen tapahtuma, että sen jälkeen, Maan päälle jääneille tulee nk. kuumat paikat, saa todellakin yksin selviytyä, ei ole enää Jumalan Pyhä Henki Maan päällä antamassa voimaa ja viisautta, ei Jeesusta, pelastamassa eri vaaroista... "Kansa kaikkivaltias" hylkää "tielle sortuvat yksilöt", jokainen yksin taistelee hengestään ja hyvinvoinnistaan: murhia, ryöstöjä, väkivaltaa...

Ja Jumalan syytä tämä ei ole. Hänhän halusi auttaa, mutta eräille ei kelvannut, silloin kun oli nk. Armonaika. Maan päällä huseeraa ihan toinen herra, riivaajalegioonineen.

Profetioiden 100 prosenttisesti toteutumiset Raamatun historiakerronnassa ei jätä epäilylle sijaa. Ainakaan minulla. Tietämättömyydestä ja eksytyksestä johtuen moni on aivopesty olemaan tutkimatta itse vaan luottavat humalaisiin , pilkallisiin kavereihin, joilla on oma perustelukyvytön vastineensa: Jumalaa ei ole, otahan huikka viinaa ettet asiaa ala itse tutkimaan vaan jätä asia sikseen ja usko vaan juomareita. Tässä, otetaan taas huikat. Huumeitakin otetaan ja raiskataan sammuneet ja ryöstetään näiden valhetodistajien toimesta. Jumalattomia on paljon vankiloissa.Jopa rikollisia suosivassa Suomessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en ole ihan varma tempausopista, amerikassa tempausoppiin ennen vaivanaikaa kai uskotaan eniten. Jeesus kuningas on kyllä tulossa takaisin se on varma.

-Ylöstempaus tapahtuu ennen suurta vaivanaikaa (pretribulationalismi)
        -Ylöstempaus tapahtuu vaivanajan puolivälissä (midtribulationalismi)
        -Ylöstempaus tapahtuu vaivanajan lopussa, ennen tuhatvuotista valtakuntaa (premillenialistinen posttribulationalismi)
        Y-löstempaus tapahtuu tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen (postmillenialistinen posttribulationalismi).
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylöstempaus

Jeesus joka tapauksessa sanoi, että " Sitä hetkeä ei tiedä kukaan, ei edes poika, ainoastaan Isä yksin. Tempausta odottaessa voi myös unohtua, että henkilökohtainen "tempaus" voi tulla milloin vain, eikä siitä ole aina varoittavia merkkejä.

Valvominen ei tarkoita, että on tiirailtava hampaat kalisten ajan merkkejä. Uskova voi elää vain päivä kerrallaan Jumalan armoon luottaen, ja tietäen, että olemme Isän kädessä, tuli tempaus tai kuolema.

• Anonyymi

Jännittää. Kädet tärisee, sydän hakkaa ja hikoiluttaa.

• Anonyymi

Rauhoitu, rauhoitu! Rukoillaanko? 😕

• Anonyymi

Olen yllättynyt jos pelastun. Jokin jää kumminkin ehkä tajuamatta. Jotain keskeisellä paikallaan perustuksellaan olevaa tai sitten helpotuksen ihmetys täyttää sisimpäni kalustuksen.Uskon laadun suhteen, mitä on aito usko , miten tottelevaisuus määrittää aidon uskon sisällön, voisi olla perustus, johon jalkani kipeästi loukkaan.

Yksin uskosta ei välttämättä ole ihan yksinkertainen vaan uskoa lienee monelaista. Raamattu puhuu kelvottomastakin uskosta, joka ei pelastusvarmaakaan.

Mutta katsellaan miten tempaukset ja nousemukset menevät. Herra auta pelastukseen. Anna onnistua elämän tärkeimmässä " pääsykokeessa".

Olisi monelaista muutakin vuodatettavaa mutta haluan käyttää aikaani saarnankuulossa.

Peljästyneenä ja toivoa sydämessä kiillottaen, Commandohauis

• Anonyymi

Herra, auta Commandoa ymmärtämään, että kyseessä ei ole pääsykoe. Vaan pelastus tulee Jumalan lahjana yksin armosta Kristuksen sovitustyön kautta. Commandon - kuten meidän muidenkin - parhaatkin teot ovat pelastuksen ansaitsemisen tarkoituksessa tehtyinä Sinun edessäsi kuin haisevaa likapyykkiä. Anna meille kaikille voimaa ja ymmärrystä luopua likapyykistämme sekä pukeutua Sinun antamaasi lahjavanhurskauden häävaatteeseen. Sinun rauhaasi ja Jumalan lapsen vapauteen, jossa voimme uskossa sanoa: Abba Isä. Johda Commandoa sellaisen opetuksen pariin, jossa hän voi kasvaa armossa ja totuudessa. Jumala, sinä näet hänen vilpittömyytensä. Hän - kuten me muutkin - tarvitsemme vain ohjausta. AMEN.

• Anonyymi

Joku kirjoitti, osia kaikista. Niin on minunkin mielipide. Uskossa olo on olotila. Siihen ei vaikuta sairaus, oma epäonnistuminen Ennen kaikkea odotan sitä.

• Anonyymi

Raamattu ei todellakaan sano, että kaikki joilla on pelastusvarmuus, eivät pelastu. Raamattu sanoo, että kaikki eivät pelastu. Se kertoo myös miksi. Vain ne pelastuvat, jotka turvaavat yksin Kristukseen ja Jumalan armoon, ja luopuvat pelastuksen ansaitsemisesta omilla töillään.

Pelastusvarmuus on luottamusta Jumalan sanaan. Sillä ei ole mitään tekemistä uskovan fiiliksien kanssa. Pelastusvarmuus puuttuu niiltä, jotka yrittävät ansaita pelastusta suorituksillaan ja teoillaan. Heille, jotka yrittävät esitellä taivaan portilla ansioluetteloa sanotaan: menkää pois, minä en tunne teitä. Näin kertoi Jeesus.

Minä luotan Jumalan sanaan, enkä omiin tekoihini tai vaihteleviin fiiliksiini. Pelastusvarmuus löytyy armossa ja Kristuksen tuntemisessa kasvamisen tiellä. Usko on lujaa luottamusta siihen mitä toivotaan, ojentautumista sen mukaan mikä ei vielä näy. Epätäydellinen ihminen voi kutsua vain uskossa Jumalaa Isäksi.

Room. 8:
      "15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
      8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia."

• Anonyymi

Kirjoitin juuri pitkän vastineen.
        Se katosi jonnekin.
        Nyt totean vain että

Miettimään sitä tilannetta , jossa Jeesukselta kysymään tulo johtuu siitä että pelastumattomuus on todettu heidän osaltaan tosiasiaksi, koska he olivat laittomuudentekijöitä.

Oletettavasti suureen joukkoon mahtuu muutama pelastusvarmakin.

Commandohauis

• Jännittää se, että olenko viinilasin ääressä kun Jeesus tulee vai en.

• Anonyymi

Ei se yksi "viinilasillinen", vaan juopotteleva elämäntapa, josta tulisi tehdä parannus... Silloin ei istuskelisi sen yhdenkään lasillisen ääressä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ei mikään vaihtoehdoista A-C.

Uskon pääseväni pian pois täältä Jumalan luo, sillä minulta on viety usko maanpäälliseen autuuteen. En ole koskaan ollut materialisti, mutta nyt on viety tarpeellisetkin. Eli en todellakaan elä huoletonta elämää.

Olen ollut jo pitkään työtön, koska valtio leikkasi työpaikkani rahoituksen ja lakimuutoksella ei saa ottaa muualtakaan rahoitusta, joten osastot kiinni. Olin pääsemässä toiseen ammattiin oppisopimuksella, kaikki oli valmiina, mutta sitten tuli lakko ja aloitus siirrettiin ja sitten tulikin heti perään tämä korona-case, joten taas muuttui suunnitelmat.

Varkaat saavat varastaa eikä oikeuslaitokset ole oikeudenmukaisia. He vain häpäisevät lisää rehellistä.
      Monet kristittyinä itseään pitävät vapauttavat ennemmin Barabbasin kuin Kristuksen.
      Ja vielä sanovat, että varas saa syntinsä anteeksi pyytämällä kerta toisensa jälkeen, mutta rikosuhrin on pysyttävä vaiti ja tyydyttävä osaansa. Näin ollen he ovat sitä mieltä, että varastettu omaisuus on rikollisten omaisuutta. Valitettavasti he jäävät Jumalan vihan maljojen alle, heille ei tule tempausta.

Listausta voisi jatkaa, mutta siihen ei ole enää tarvetta.

Parasta varmistusta lähenevästä tempauksesta on tämä case-corona! Hallelujah!

Paholainen on myös valmistautunut tempaukseen ja se on HYVÄ merkki!

Nyt kun katsoo katukuvaa niin ei voi sanoa, onko puolet kansoista jo viety parempaan paikkaan. Kansa on totisesti kaikonnut kaduilta.

Paholainen tuntee Jumalan suunnitelmat paremmin kuin yksikään ihminen, joten koska paholainen valmistautuu lock-downeilla katujen yllättävään tyhjenemiseen niin tempausta ei välttämättä edes huomata vähään aikaan. Ateistiperheen lapset varmaan katoavat, mutta, kun on tietoliikenne laitettu poikki niin tieto ei leviä.

Vaikka Jeesus Kristus tulee meitä uskovaisia vastaan pilviin niin nämä "valoilmiöt" selitellään vaikka millä tavalla esim. ufoilla. Taas on ufotarinat tapetilla, joten siihenkö peto valmistautuu?

Ja uskon todella, että tempaus tapahtuu ennen vihanaikaa.
      Kristityillä on ollut ahdinkoja aikojen alusta saakka.
      Jeremiakin itki ahdistusta jo 600 vuotta ennen Kristuksen syntymää.
      Ahdistuksen aika ja vihan aika ovat eri aikoja.

Varmistus: Jumala käski omiensa mennä turvaan taloon sisälle, ja voidella ovenpielet ja sulkea ovet. Tuona aikana tuli vitsaukset Egyptiläisille, ja Jumalan kansa säästyi vitsauksilta.
      Vastaavia tapauksia on muitakin Raamatussa.
      Jumala ei omiansa jätä vihaan, mutta sallii koettelemukset.

Pian on lähtö! Tule Vapahtajamme jo vastaan, Aamen!

• Anonyymi

Ylöstempaus... Minne?

1. Tess. 4:17 mukaan kristityt temmataan vastaanottamaan Herraa, ei mitään muuta. Taivaaseen siinä ei mennä, vaan eletään yhä maan päällä.

-DeadManWalks

• Anonyymi

Matt. 24:31 Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut.

Joh. 12:32 Ja kun minut korotetaan maasta, minä vedän kaikki luokseni."

Joh. 14:3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 24:31 Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut.

Joh. 14:3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

2. Piet. 3:7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan.
        ...
        10 Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan.
        11 Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden,
        12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta.
        13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattuselittäminen ei nyt oikein tarjoa paljoa mitään. Pelkkä sitaatti ei kerro, mitä kirjoittaja haluaa lausua.

Ero on raamatun selittämisellä ja raamattuselittämisellä, joista jälkimmäinen on monesti vielä kasvavan kristityn tyyliä - jaesitaatteja ilman mitään viitettä mitä tahdotaan sanoa.

Matt. 24:31 koskee viimeistä tuomiota.

Joh. 12:32 Jeesus kertoo ristinkuolemastaan ja se, mitä se saa aikana.

Joh. 14:3 Jeesus kertoo menevänsä Taivaisiin ja palaavansa takaisin. Okei. Tässä mennään vielä asiassa, mutta hän kertoo kaikkien ylösnousemuksesta, viimeisestä tuomiosta ja taivaaseen menemisestä hänen paluunsa jälkeen.

Mikään näistä kohdista ei käsittele tempausta.

-DeadManWalks

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Piet. 3:7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan.
        ...
        10 Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan.
        11 Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden,
        12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta.
        13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee.

Niin? Mikä on pointtisi? Sitaatti ei kerro yhtään mitään siitä, mitä haluat kertoa.

Viimeinen tuomio. Juu? Mitä siitä?

-DeadManWalks

• Anonyymi

Noup. Ei jänskätä vieläkkää....varmastibihana nähdä jos sellainen temppaus tullee, että jotkut sinne livahtaa.
      Kiljaisen varmasti riemusta, kun huomaan, että ihmisiä siinä temmatrausiin vaikken itse ole mukana.
      Huutaisin riemukiljahduksia huudellen kiitosta.

ST

• Anonyymi

Mökin ulkohuusissa kävi niin kova viima kepeksiin,että ylöstempaisin housut liukkaasti. Ei tuo jännittänyt tai ei kerennyt jännittämään yhtään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      94
      7653
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4057
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      47
      3596
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3054
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2722
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2572
    7. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2544
    8. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      134
      2504
    9. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2439
    10. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      29
      2418
    Aihe