Maskin käyttö

Anonyymi

Nyt ehdottomasti tarvitaan lisää valistusta ja tulkkausta maskin käytössä ei kantasuomalaisille
Kuljen aamulla ja iltapäivällä pääkaupunkiseudun ruuhkabusseissa ja olen pistänänyt merkille että valtaosa kantasuomalaisiata käyttä maskia ,, mutta ei ulkomaalaistaustaset .. rakennusmiehet yms.... En tiedä onko tämä kulttuuriero , vai valistuksen puute tai vastuuttomuus.. Mutta tähän pitäisi ehdottomasti puuttua ja kaipaa lisäohjeistusta.....

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Matuille oli kerrottu että sairastu Suomessa koronaan niin SINUA EI VOIDA IKINÄ KARKOITTAA MIHINKÄÄN..

    • "Mutta tähän pitäisi ehdottomasti puuttua ja kaipaa lisäohjeistusta....." Niin mielelläni minä puuttuisin asiaa ja antaisin ohjeitakin, mutta kun ei vaan näy niitä matuja kaupassa, ei kylän raitilla eikä edes R-kioskilla. Sikäli olisin hyvä puuttuja, että osaisin antaa ohjeita myös vierailla kielilläkin. Edes pakkoruotsi ei aiheuta minulle vaikeuksia tai näppyjä takalistoon, kuten useille muille näyttää tekevän.

      Omien havaintojeni mukaan kylän koululaiset eivät käytä maskia. Se kun on niin noloa. Myöskään keski-ikäiset, työssä käyvät miehet eivät yksin liikkuessaan käytä hengityssuojainta kaupassa. Jos muija on mukana, niin sitten käyttävät, kun on pakko. Kylän alkoholisoituneet kantaperussuomalaiset örveltäjät eivät tietysti käytä maskia. Heillä ei elämässä ole enää mitään pelättävää, koska pahin on jo tapahtunut.

      Että alkaisinko kaupassa ohjeistamaan myös kantaperussuomalaisia? Mitä mieltä olet?

      Ja taas nauretaan. ;)

      • Anonyymi

        miten ne osas suomeen niin hyvin tulla ilman mitään tietoa ja kieliongelmia?

        pässit laiskoja jo syntyessään ja tiesivät missä voi vetelehtiä


      • Anonyymi kirjoitti:

        miten ne osas suomeen niin hyvin tulla ilman mitään tietoa ja kieliongelmia?

        pässit laiskoja jo syntyessään ja tiesivät missä voi vetelehtiä

        Kyllä sinulla on huonot tiedot.

        Laiska ja vetämätön tyyppi jäisi Saksaan vetelehtimään. Olisi paremmat saumat, suurempi valtio ja isommat resurssit.

        Vain ahkerat ja sinnikkäät jaksavat pyrkiä Suomeen saakka saadakseen pakolaisstatuksen. Ja vastassa ja vastuksena on vielä kylmä talvi, vaikea kieli ja puolipöljät asukkaat.

        Eiköhän naureta tovi. ;)


      • Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        Kyllä sinulla on huonot tiedot.

        Laiska ja vetämätön tyyppi jäisi Saksaan vetelehtimään. Olisi paremmat saumat, suurempi valtio ja isommat resurssit.

        Vain ahkerat ja sinnikkäät jaksavat pyrkiä Suomeen saakka saadakseen pakolaisstatuksen. Ja vastassa ja vastuksena on vielä kylmä talvi, vaikea kieli ja puolipöljät asukkaat.

        Eiköhän naureta tovi. ;)

        "puolipöljät asukkaat" kiitos kovasti kaikkien Suomen kansalaisten puolesta. Tarkoituksesi ei varmaankaan ollut tahallisesti loukata tai solvata Suomen kansaa?
        Vaan tarkoitit asukkailla täällä asuvia ulkomaalaisia?

        Eiköhän ne pakolaisstatukset myönnetä pakolaisleireillä. Suomeen itse tulleet hakevat oleskelulupaa turvapaikan tarpeen perusteella.


      • Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        Kyllä sinulla on huonot tiedot.

        Laiska ja vetämätön tyyppi jäisi Saksaan vetelehtimään. Olisi paremmat saumat, suurempi valtio ja isommat resurssit.

        Vain ahkerat ja sinnikkäät jaksavat pyrkiä Suomeen saakka saadakseen pakolaisstatuksen. Ja vastassa ja vastuksena on vielä kylmä talvi, vaikea kieli ja puolipöljät asukkaat.

        Eiköhän naureta tovi. ;)

        Näin.

        "Vain ahkerat ja sinnikkäät jaksavat pyrkiä Suomeen saakka saadakseen pakolaisstatuksen. Ja vastassa ja vastuksena on vielä kylmä talvi, vaikea kieli ja puolipöljät asukkaat."

        - Olen harvinaisen samaa mieltä hra Gubtan kanssa tästä asiasta, poislukien hänen loukkaava kielenkäyttönsä tämän sirkuksen kustantaneita puolipöljiä kohtaan. Tänne asti luulisi vain sinnikkäimpien selviävän tai edes viitsivän hakeutua.

        Toinen varsin mielenkiintoinen asia on sitten se , että mitä tapahtuu näille " oman elämänsä sankareille " jotka aikaa , vaivoja ja rahaa säästämättä puskevat läpi puolen maailman vastuksien päästäkseen tänne " onnellisten ihmisten maahan". kun lopputulema näyttää olevan että se sinni jotenkin katoaa täällä onnelassa...?

        TEM- kyselytutkimuksesta "Maahanmuuttajien työllistyminen 10022014.pdf" tulee ilmi mm. että virolaisten kohdalla on selvästi kyse työperäisestä maahanmuutosta ja taasen Afrikka- ja Lähi-itä taustaisista maahanmuuttajista on työllisiä alle 50%.

        Ensimmäisen viiden maassaolovuoden aikana mamu -miehistä 28% on ollut joko töissä tai opiskelemassa ja vastaavasti naisissa osuus on vain 16%. Tästä TEM: miläiset vetävät johtopäätöksen , että miehissä olisi havaittavissa ns. " työperäistä maahanmuuttoa".

        Tulipa tuossa toinenkin huolestuttava havainto , että mamujen työllisyyden todennäköisyys alkaa laskea jo 37 ikävuoden jälkeen. Työllistymisen ongelmat näyttävät tämän kyselytutkimuksen mukaan koskevan jo parhaassa työiässä olevia ihmisiä...

        ...Niin mihin näillä sinnikkäillä afrikkalais- ja lähi-itäläistaustaisilla mahtaa jäädä se ahkeruus ja sinnikkyys... ?

        Ihan mielenkiinnosta kyselisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin.

        "Vain ahkerat ja sinnikkäät jaksavat pyrkiä Suomeen saakka saadakseen pakolaisstatuksen. Ja vastassa ja vastuksena on vielä kylmä talvi, vaikea kieli ja puolipöljät asukkaat."

        - Olen harvinaisen samaa mieltä hra Gubtan kanssa tästä asiasta, poislukien hänen loukkaava kielenkäyttönsä tämän sirkuksen kustantaneita puolipöljiä kohtaan. Tänne asti luulisi vain sinnikkäimpien selviävän tai edes viitsivän hakeutua.

        Toinen varsin mielenkiintoinen asia on sitten se , että mitä tapahtuu näille " oman elämänsä sankareille " jotka aikaa , vaivoja ja rahaa säästämättä puskevat läpi puolen maailman vastuksien päästäkseen tänne " onnellisten ihmisten maahan". kun lopputulema näyttää olevan että se sinni jotenkin katoaa täällä onnelassa...?

        TEM- kyselytutkimuksesta "Maahanmuuttajien työllistyminen 10022014.pdf" tulee ilmi mm. että virolaisten kohdalla on selvästi kyse työperäisestä maahanmuutosta ja taasen Afrikka- ja Lähi-itä taustaisista maahanmuuttajista on työllisiä alle 50%.

        Ensimmäisen viiden maassaolovuoden aikana mamu -miehistä 28% on ollut joko töissä tai opiskelemassa ja vastaavasti naisissa osuus on vain 16%. Tästä TEM: miläiset vetävät johtopäätöksen , että miehissä olisi havaittavissa ns. " työperäistä maahanmuuttoa".

        Tulipa tuossa toinenkin huolestuttava havainto , että mamujen työllisyyden todennäköisyys alkaa laskea jo 37 ikävuoden jälkeen. Työllistymisen ongelmat näyttävät tämän kyselytutkimuksen mukaan koskevan jo parhaassa työiässä olevia ihmisiä...

        ...Niin mihin näillä sinnikkäillä afrikkalais- ja lähi-itäläistaustaisilla mahtaa jäädä se ahkeruus ja sinnikkyys... ?

        Ihan mielenkiinnosta kyselisin.

        Niin tosson vielä linkki tuohon TEM- aineistoon. Siinä on paljonkin mielenkiintoista ja kysymys ei ole mistään Jumalan sanasta .

        https://tem.fi/documents/1410877/2859687/Maahanmuuttajien työllistyminen 10022014.pdf


    • Anonyymi

      juutalaiset luulee hatuksi?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe