Järjetön yliteho sähköautoissa

Anonyymi

Missä on vihreä puolue nyt vaatimassa saastuttavat vaaralliset ylitehot kieltävää lakia???

Liikenne ei ole kiihdyttely paikka!!!

Jokainen kiihdytys kuluttaa maapallon energiavaroja ja on täysin tarpeeton! jarrutus lataus on minimaalista.

Muutama kiihdytys ja teslan akku on tyhjä ja samoin on joka ikisessä sähköautossa.

Säntäilevätä ylitehoiset sähköautot on vaarallisia kaikille!

Maailman puhtaammaksi teko on sähköautojen alkuperäinen tarkoitus ellette muista muutenhan ajaisimme katalysaattoritomilla autoilla.

28

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on yliteho?

      • Anonyymi

        Oikein,kysele älä kommentoi kun et ymmärrä.


    • Anonyymi

      Aloittajalla ei taida olla ajokorttia, kun kateellisena huutelee täällä.
      Eikä nuo sähköautot muutenkaan pelasta tätä maailmaa, vaikka olisivat pienitehoisia mopoja.

      • Anonyymi

        Moottoripyörissä ja kevyissä isotehoisissa polttomoottoriautoilla teho-painosuhde on suuri. Vaikka sähköautoissa voikin olla tehokas (tehokkaat) sähkömoottori, vastaavasti painavan akuston vuoksi auton paino on suurempi kuin polttomoottoriautolla, niin teho-painosuhde ei ole aivan niin älytön kuin luullaan. Suurin ero sähköauton suuren kiihtyvyyden ansioksi tulee siitä että sähkömoottorissa on suuri vääntömomentti ja täysi teho heti pyörimään lähtiessä, kun taas polttomoottori kehittää suurimman väännön ja tehon vasta korkeammilla kierrosluvuilla. Jos samanpainoiset ja -tehoiset sähköautot ja polttomoottoriautot laitetaan "viivalle", sähköauto vetää kaulaa heti kiihdytyksen alussa, mutta nopeuden noustessa polttomoottoriauto saavuttaa saman nopeuden mutta ei enää tavoita sähköautoa.


      • Anonyymi

        "Aloittajalla ei taida olla ajokorttia, kun kateellisena huutelee täällä.
        Eikä nuo sähköautot muutenkaan pelasta tätä maailmaa, vaikka olisivat pienitehoisia mopoja."

        Kortti ollut jo kauan ,ennen kuin olet syntynyt poju. Kateus on korviesi välissä itselläsi kun et omista ajokorttia etkä edes pysty sitä hankkimaan ja et saa edes auto omaksi ,jatka vaan julkisella virus pesällä kulkemista hopihopi. Maapallo ei pelastu vaikka autot lopettaisiin koko maapallolta mutta hankaloittaisi ihmisten elämää ja kehitystä. Minulla on useampi auto ei sähköautoa eikä ihan helpolla edes tule koska ei ole mieleisiä ja joku nissan leaf on järkyttävä vessa hyi saaatanaa.


    • Anonyymi

      Tuohan on yksi syy miksi sähköautoissa järjettömän kalliit vakuutukset suurella omavastuulla, teho/paino-suhde tietenkin vaikuttaa, ihan kuten moottoripyörissä. Sen minkä bensarahoissa säästä, joudut käyttämään vakuutuksiin.

      Nuo ylisuuret tehot vaativat myös suuren akkukapasiteetin ettei muutama kiihdytys heti tyhjennä akkua. Tämä selittää miksi edelleen sähköautolla ajettava yli 200tkm ennen kuin elinkaaren CO2 päästöt pienemmät kuin polttomoottorilla. Akkujen materiaalien louhinta/akkujen valmistus saastuttaa valtavasti.

      • Anonyymi

        Vai että ihan 200 tkm. 50 tkm on lähellä todellista oleva lukema ja tämäkin putoaa koko ajan.


      • Anonyymi

        Tuodaanpa olettajaa maanpinnalle.

        -Vakuutukset ovat sähköautoille saman suuruisia kuin vastaavan kokoluokan perinneautoillakin. TM.kin väitti toista, mutta perui kirjoituksensa virheellisenä.

        -Laskinpa huvikseni kuinka monta täyskiihdytystä täyteen ladatulla 75 kWh Tesla model 3.lla voi tehdä.
        Laskin täyskiihdytyksen käyttävän 400kW tehoa 5 sekunnin ajan, jolloin nopeus on jo yli 100 km/h.
        Sain tulokseksi 0,555 kWh / kertakiihdytys.
        Eli 5 - sekunnin täyskiihdytyksiä akullisella voisi tehdä 135 kpl.
        Tuossa ei kuitenkaan ole koko totuus koska melkein aina kaasu nostetaan kiihdytyksen jälkeen jolloin auto ottaa liike-energiaa talteen hetken jopa 60kW.n teholla.
        Karkea arvaus on 160 täyskiihdytystä.
        Saattaa tehokas polttomoottoriauto hävitä tämän(kin) kisan.

        -200tkm joutuu erään tutkimuksen mukaan ajamaan enemmän kun vertailuautoina on Tesla model S 100 kWh akulla käytettäessä latauksiin pelkkää kivihiilisähköä ja auto tehty kiinan akkutuotannolla ja sähkön päästöillä (Todellisuudessa Teslan akut tehdään USA.ssa aurinkosähköllä) ja mikä hauskinta, vertailun polttomoottoriautona oli pieni Ford Fiesta!
        Eli kaikenlaisia tuloksia tutkimuksista voi saada, kun asettaa lähtökohdat haluamakseen.
        Mutta se ihmetyttää, että jotkut ihmiset ovat niin urpoja, että pitävät näitä tilattuja tutkimuksia totuutena.


      • Anonyymi

        Moottoripyörissä ja kevyissä isotehoisissa polttomoottoriautoilla teho-painosuhde on suuri. Vaikka sähköautoissa voikin olla tehokas (tehokkaat) sähkömoottori, vastaavasti painavan akuston vuoksi auton paino on suurempi kuin polttomoottoriautolla, niin teho-painosuhde ei ole aivan niin älytön kuin luullaan. Suurin ero sähköauton suuren kiihtyvyyden ansioksi tulee siitä että sähkömoottorissa on suuri vääntömomentti ja täysi teho heti pyörimään lähtiessä, kun taas polttomoottori kehittää suurimman väännön ja tehon vasta korkeammilla kierrosluvuilla. Jos samanpainoiset ja -tehoiset sähköautot ja polttomoottoriautot laitetaan "viivalle", sähköauto vetää kaulaa heti kiihdytyksen alussa, mutta nopeuden noustessa polttomoottoriauto saavuttaa saman nopeuden mutta ei enää tavoita sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuodaanpa olettajaa maanpinnalle.

        -Vakuutukset ovat sähköautoille saman suuruisia kuin vastaavan kokoluokan perinneautoillakin. TM.kin väitti toista, mutta perui kirjoituksensa virheellisenä.

        -Laskinpa huvikseni kuinka monta täyskiihdytystä täyteen ladatulla 75 kWh Tesla model 3.lla voi tehdä.
        Laskin täyskiihdytyksen käyttävän 400kW tehoa 5 sekunnin ajan, jolloin nopeus on jo yli 100 km/h.
        Sain tulokseksi 0,555 kWh / kertakiihdytys.
        Eli 5 - sekunnin täyskiihdytyksiä akullisella voisi tehdä 135 kpl.
        Tuossa ei kuitenkaan ole koko totuus koska melkein aina kaasu nostetaan kiihdytyksen jälkeen jolloin auto ottaa liike-energiaa talteen hetken jopa 60kW.n teholla.
        Karkea arvaus on 160 täyskiihdytystä.
        Saattaa tehokas polttomoottoriauto hävitä tämän(kin) kisan.

        -200tkm joutuu erään tutkimuksen mukaan ajamaan enemmän kun vertailuautoina on Tesla model S 100 kWh akulla käytettäessä latauksiin pelkkää kivihiilisähköä ja auto tehty kiinan akkutuotannolla ja sähkön päästöillä (Todellisuudessa Teslan akut tehdään USA.ssa aurinkosähköllä) ja mikä hauskinta, vertailun polttomoottoriautona oli pieni Ford Fiesta!
        Eli kaikenlaisia tuloksia tutkimuksista voi saada, kun asettaa lähtökohdat haluamakseen.
        Mutta se ihmetyttää, että jotkut ihmiset ovat niin urpoja, että pitävät näitä tilattuja tutkimuksia totuutena.

        > Tuossa ei kuitenkaan ole koko totuus koska melkein aina kaasu nostetaan kiihdytyksen jälkeen jolloin auto ottaa liike-energiaa talteen hetken jopa 60kW.n tehol

        Pudotetaan patteripetteri maanpinnalle. Laskelmasta puuttuvat häviöt ja nehän riippuvat tehosta... tai tarkemmin ottaen virrassta. Kun teho/virta 10-kertaistuu, niin kaikki jännitehäviöt myös 10-kertaistuvat, mutta häviöteho onkin sitten 100 kertainen. Ja nyt puhutaan erityisesti akuston sisäisistä häviöistä, sekä latauksen että purkamisen aikana.

        Patteriautoilla voi tehdä reippaita kiihdytyksiä, mutta ne käyvät toimintasäteen päälle.

        Samoin ilmanvastus 100 nopeuksilla, joten moottoritiellä patteriautot (myös Teslat) tulevat usein perä edellä vastaan. Helpompi käyttää Helsingin ja Tampereen väliseen ajomatkaan ½ h enemmän aikaa kuin ajaa muun liikenteen mukana ja pysähtyä puolen tunnin välitankkaukselle. Kun siinä välitankkauksessa on aina oma vaivansa ja riskinsä, ettei onnistu (latausasema on varattu tai bugittaa, kuten tapana on).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuodaanpa olettajaa maanpinnalle.

        -Vakuutukset ovat sähköautoille saman suuruisia kuin vastaavan kokoluokan perinneautoillakin. TM.kin väitti toista, mutta perui kirjoituksensa virheellisenä.

        -Laskinpa huvikseni kuinka monta täyskiihdytystä täyteen ladatulla 75 kWh Tesla model 3.lla voi tehdä.
        Laskin täyskiihdytyksen käyttävän 400kW tehoa 5 sekunnin ajan, jolloin nopeus on jo yli 100 km/h.
        Sain tulokseksi 0,555 kWh / kertakiihdytys.
        Eli 5 - sekunnin täyskiihdytyksiä akullisella voisi tehdä 135 kpl.
        Tuossa ei kuitenkaan ole koko totuus koska melkein aina kaasu nostetaan kiihdytyksen jälkeen jolloin auto ottaa liike-energiaa talteen hetken jopa 60kW.n teholla.
        Karkea arvaus on 160 täyskiihdytystä.
        Saattaa tehokas polttomoottoriauto hävitä tämän(kin) kisan.

        -200tkm joutuu erään tutkimuksen mukaan ajamaan enemmän kun vertailuautoina on Tesla model S 100 kWh akulla käytettäessä latauksiin pelkkää kivihiilisähköä ja auto tehty kiinan akkutuotannolla ja sähkön päästöillä (Todellisuudessa Teslan akut tehdään USA.ssa aurinkosähköllä) ja mikä hauskinta, vertailun polttomoottoriautona oli pieni Ford Fiesta!
        Eli kaikenlaisia tuloksia tutkimuksista voi saada, kun asettaa lähtökohdat haluamakseen.
        Mutta se ihmetyttää, että jotkut ihmiset ovat niin urpoja, että pitävät näitä tilattuja tutkimuksia totuutena.

        Väärin laskettu. MUTTA oikeasti ajamalla range putoaa joka hiton kiihdytyksellä eikä nouse sieltä enää,kulutettu mikä kulutettu. Tämä kirjoitus ei ole laskettu vaan itse ajamalla koettu. Olen lisäksi ketjun aloittaja. Onhan se kivaa kun auto kiihtyy mutta siihen turtuu nopeaa. Turruin jo kauan sitten bensa autojen muita kyykyttävään kiihtyvyyteen. Turhaa ja tarpeetonta.
        Ihme puolustelua sähköautoille ja epäilenkin heidän olevan kortittomi aköyhiä huutelijoita. Nähty niitä on ei ole arkijärkeä ollenkaan päässä kuten laskuspedekin huutelee vailla arki järkeä. Harmi että noin tyhmillä on äänestysoikeus koska eivät ymmärrä asioiden oikeaa ja saasteetonta laitaa. thunbergeja riittää huutelemaan mutt akun arkea aletaan pyörittämään oikeasti ollaankin humasa ja tuleekin nälkä ja vilu. Saasteeton maapallo on hyvä asia ihmiskunnan puolelta. Ylitehoiset sähköautot saastuttaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Tuossa ei kuitenkaan ole koko totuus koska melkein aina kaasu nostetaan kiihdytyksen jälkeen jolloin auto ottaa liike-energiaa talteen hetken jopa 60kW.n tehol

        Pudotetaan patteripetteri maanpinnalle. Laskelmasta puuttuvat häviöt ja nehän riippuvat tehosta... tai tarkemmin ottaen virrassta. Kun teho/virta 10-kertaistuu, niin kaikki jännitehäviöt myös 10-kertaistuvat, mutta häviöteho onkin sitten 100 kertainen. Ja nyt puhutaan erityisesti akuston sisäisistä häviöistä, sekä latauksen että purkamisen aikana.

        Patteriautoilla voi tehdä reippaita kiihdytyksiä, mutta ne käyvät toimintasäteen päälle.

        Samoin ilmanvastus 100 nopeuksilla, joten moottoritiellä patteriautot (myös Teslat) tulevat usein perä edellä vastaan. Helpompi käyttää Helsingin ja Tampereen väliseen ajomatkaan ½ h enemmän aikaa kuin ajaa muun liikenteen mukana ja pysähtyä puolen tunnin välitankkaukselle. Kun siinä välitankkauksessa on aina oma vaivansa ja riskinsä, ettei onnistu (latausasema on varattu tai bugittaa, kuten tapana on).

        Pilkunviilaukseen voit mennä, en laskenut tuota mitenkään tieteellisesti, mutta tuolla väitettiin että muutaman kiihdytyksen jälkeen on akku tyhjä. Yli 100 täyskiihdytystä akullisella on mielestäni enempi kuin muutama.
        Kuinka monella 400hv polttiksella pystyt tuohon samaan tankillisella?

        "Patteriautoilla voi tehdä reippaita kiihdytyksiä, mutta ne käyvät toimintasäteen päälle."
        Onko joku jotain muuta väittänyt? Polttiksella kiihdytellessäsi noin 80% haihtuu taivaan tuuliin, akkuautolla tulee hiljentäessä "polttoainetta"! suhteellisen reippaasti takaisin.

        Kaikilla Tesloilla ajaa hki -tre välin liikennevirran mukana lataamatta. Ei ole sattunut silmiini yhtään Teslaa joka olisi himmaillut motarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin laskettu. MUTTA oikeasti ajamalla range putoaa joka hiton kiihdytyksellä eikä nouse sieltä enää,kulutettu mikä kulutettu. Tämä kirjoitus ei ole laskettu vaan itse ajamalla koettu. Olen lisäksi ketjun aloittaja. Onhan se kivaa kun auto kiihtyy mutta siihen turtuu nopeaa. Turruin jo kauan sitten bensa autojen muita kyykyttävään kiihtyvyyteen. Turhaa ja tarpeetonta.
        Ihme puolustelua sähköautoille ja epäilenkin heidän olevan kortittomi aköyhiä huutelijoita. Nähty niitä on ei ole arkijärkeä ollenkaan päässä kuten laskuspedekin huutelee vailla arki järkeä. Harmi että noin tyhmillä on äänestysoikeus koska eivät ymmärrä asioiden oikeaa ja saasteetonta laitaa. thunbergeja riittää huutelemaan mutt akun arkea aletaan pyörittämään oikeasti ollaankin humasa ja tuleekin nälkä ja vilu. Saasteeton maapallo on hyvä asia ihmiskunnan puolelta. Ylitehoiset sähköautot saastuttaa!

        " MUTTA oikeasti ajamalla range putoaa joka hiton kiihdytyksellä eikä nouse sieltä enää,kulutettu mikä kulutettu."

        Olet siis ajanut vain polttiksilla, näin sillä todellakin käy, mutta
        väitätkö tosissasi ettei sähköautossa ole regenerointia ja ettei virtaa tule akkuun takaisinpäin auton nopeutta hiljentäessä?
        Jos otetaan peräkkäisiä kiihdytyksiä niin kaikista kiihdytyksistä täytyy hiljentää, vai kuinka, ja jokaisessa moottorijarrutuksessa tulee latausta akkuun 60kW teholla, se ei tietenkään korvaa menetettyä 400kW.n tehoa, mutta laskee käytetyn tehon 5 sekunnin hiljentämisen aikana 360 kW.n.

        "Ylitehoiset sähköautot saastuttaa!"
        Esitä nyt jokin faktatieto linkkeineen väittämääsi? Faktaksi ei riitä "kun sitä tehoa sitten käytetään turhaan" koska pienitehoisella polttiksella myös kiihdytellään turhaan, ja se saastuttaa huomattavasti enemmän.

        "Harmi että noin tyhmillä on äänestysoikeus koska eivät ymmärrä asioiden oikeaa ja saasteetonta laitaa"
        Loppuiko argumentit? Kummallista ettet pysty ainoatakaan faktatietoa esittämään, pelkkiä oletuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuodaanpa olettajaa maanpinnalle.

        -Vakuutukset ovat sähköautoille saman suuruisia kuin vastaavan kokoluokan perinneautoillakin. TM.kin väitti toista, mutta perui kirjoituksensa virheellisenä.

        -Laskinpa huvikseni kuinka monta täyskiihdytystä täyteen ladatulla 75 kWh Tesla model 3.lla voi tehdä.
        Laskin täyskiihdytyksen käyttävän 400kW tehoa 5 sekunnin ajan, jolloin nopeus on jo yli 100 km/h.
        Sain tulokseksi 0,555 kWh / kertakiihdytys.
        Eli 5 - sekunnin täyskiihdytyksiä akullisella voisi tehdä 135 kpl.
        Tuossa ei kuitenkaan ole koko totuus koska melkein aina kaasu nostetaan kiihdytyksen jälkeen jolloin auto ottaa liike-energiaa talteen hetken jopa 60kW.n teholla.
        Karkea arvaus on 160 täyskiihdytystä.
        Saattaa tehokas polttomoottoriauto hävitä tämän(kin) kisan.

        -200tkm joutuu erään tutkimuksen mukaan ajamaan enemmän kun vertailuautoina on Tesla model S 100 kWh akulla käytettäessä latauksiin pelkkää kivihiilisähköä ja auto tehty kiinan akkutuotannolla ja sähkön päästöillä (Todellisuudessa Teslan akut tehdään USA.ssa aurinkosähköllä) ja mikä hauskinta, vertailun polttomoottoriautona oli pieni Ford Fiesta!
        Eli kaikenlaisia tuloksia tutkimuksista voi saada, kun asettaa lähtökohdat haluamakseen.
        Mutta se ihmetyttää, että jotkut ihmiset ovat niin urpoja, että pitävät näitä tilattuja tutkimuksia totuutena.

        "Tuodaanpa olettajaa maanpinnalle.

        -Vakuutukset ovat sähköautoille saman suuruisia kuin vastaavan kokoluokan perinneautoillakin. TM.kin väitti toista, mutta perui kirjoituksensa virheellisenä.

        -Laskinpa huvikseni kuinka monta täyskiihdytystä täyteen ladatulla 75 kWh Tesla model 3.lla voi tehdä.
        Laskin täyskiihdytyksen käyttävän 400kW tehoa 5 sekunnin ajan, jolloin nopeus on jo yli 100 km/h.
        Sain tulokseksi 0,555 kWh / kertakiihdytys.
        Eli 5 - sekunnin täyskiihdytyksiä akullisella voisi tehdä 135 kpl.
        Tuossa ei kuitenkaan ole koko totuus koska melkein aina kaasu nostetaan kiihdytyksen jälkeen jolloin auto ottaa liike-energiaa talteen hetken jopa 60kW.n teholla.
        Karkea arvaus on 160 täyskiihdytystä.
        Saattaa tehokas polttomoottoriauto hävitä tämän(kin) kisan.

        -200tkm joutuu erään tutkimuksen mukaan ajamaan enemmän kun vertailuautoina on Tesla model S 100 kWh akulla käytettäessä latauksiin pelkkää kivihiilisähköä ja auto tehty kiinan akkutuotannolla ja sähkön päästöillä (Todellisuudessa Teslan akut tehdään USA.ssa aurinkosähköllä) ja mikä hauskinta, vertailun polttomoottoriautona oli pieni Ford Fiesta!
        Eli kaikenlaisia tuloksia tutkimuksista voi saada, kun asettaa lähtökohdat haluamakseen.
        Mutta se ihmetyttää, että jotkut ihmiset ovat niin urpoja, että pitävät näitä tilattuja tutkimuksia totuutena."

        Joudut toteamaan valheesi vääräksi ,se siitä maanpinnalle tulemisesta,tule itse äläkä kirjoita kun et vain tiedä asioita oikeassa elämässä.
        1.Vakuutukset on karmea asia ja nostattaa muiden vakuutuksia siis hintaa koska sähköautojen korjaaminen kolarin jäliltä ei ole halpaa lystiä. No on se kallista joka autoss aylimääräisten tarpeettomien ominaisuuksien tähden. Tuttu kolarikorjaaja jossa käyn häiritsemässä ihmisiä työnsä äärellä on näyttänyt uusien autojen osia joita ihan pikku kolhulla on mennyt rikki on osien hinta aivan järjetön.
        2." 0,555 kWh / kertakiihdytys.
        Eli 5 - sekunnin täyskiihdytyksiä akullisella voisi tehdä 135 kpl."
        Heh no 13 kertaa on kyllä likempänä oikeasti kuin laskettu matematiikka lasku,oikeassa elämässä. Vai oikein 160 kertaa no huh huh eikö jo korviasi punoita moisen tyhmyyden jäljiltä. 200? mietitkö jos olisikin 200 kertaa....
        Aurinko lataaminen on hyvä homma,sitä pitäisi pakottaa hallituksen lainvoimalla joka korvessa käyttämään,se on hyvä keino joka kohtaan joka toimii sähköllä partakoneesta perämoottoriin edes hybridi tyylillä tukemaan kulutusta. Ydinvoimalat ajetaan alas ja heti. Turha viihde kulutus myös lopetettava. Eipä vihreät edes sitä aja eteenpäin mutta käyttävät kyllä mielellään hiilisähköä. Sähköauto ei ole ekoteko kuitenkaan ja käyttökelvoton monelle vielä mutta tosi moni jo pärjää pikku kuplassaan sähköautolla, minä en. Cypertruck sopisi talliini helpolla muiden lisäksi tai uusi e hummeri muta ei ainaksi leluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuodaanpa olettajaa maanpinnalle.

        -Vakuutukset ovat sähköautoille saman suuruisia kuin vastaavan kokoluokan perinneautoillakin. TM.kin väitti toista, mutta perui kirjoituksensa virheellisenä.

        -Laskinpa huvikseni kuinka monta täyskiihdytystä täyteen ladatulla 75 kWh Tesla model 3.lla voi tehdä.
        Laskin täyskiihdytyksen käyttävän 400kW tehoa 5 sekunnin ajan, jolloin nopeus on jo yli 100 km/h.
        Sain tulokseksi 0,555 kWh / kertakiihdytys.
        Eli 5 - sekunnin täyskiihdytyksiä akullisella voisi tehdä 135 kpl.
        Tuossa ei kuitenkaan ole koko totuus koska melkein aina kaasu nostetaan kiihdytyksen jälkeen jolloin auto ottaa liike-energiaa talteen hetken jopa 60kW.n teholla.
        Karkea arvaus on 160 täyskiihdytystä.
        Saattaa tehokas polttomoottoriauto hävitä tämän(kin) kisan.

        -200tkm joutuu erään tutkimuksen mukaan ajamaan enemmän kun vertailuautoina on Tesla model S 100 kWh akulla käytettäessä latauksiin pelkkää kivihiilisähköä ja auto tehty kiinan akkutuotannolla ja sähkön päästöillä (Todellisuudessa Teslan akut tehdään USA.ssa aurinkosähköllä) ja mikä hauskinta, vertailun polttomoottoriautona oli pieni Ford Fiesta!
        Eli kaikenlaisia tuloksia tutkimuksista voi saada, kun asettaa lähtökohdat haluamakseen.
        Mutta se ihmetyttää, että jotkut ihmiset ovat niin urpoja, että pitävät näitä tilattuja tutkimuksia totuutena."

        Joudut toteamaan valheesi vääräksi ,se siitä maanpinnalle tulemisesta,tule itse äläkä kirjoita kun et vain tiedä asioita oikeassa elämässä.
        1.Vakuutukset on karmea asia ja nostattaa muiden vakuutuksia siis hintaa koska sähköautojen korjaaminen kolarin jäliltä ei ole halpaa lystiä. No on se kallista joka autoss aylimääräisten tarpeettomien ominaisuuksien tähden. Tuttu kolarikorjaaja jossa käyn häiritsemässä ihmisiä työnsä äärellä on näyttänyt uusien autojen osia joita ihan pikku kolhulla on mennyt rikki on osien hinta aivan järjetön.
        2." 0,555 kWh / kertakiihdytys.
        Eli 5 - sekunnin täyskiihdytyksiä akullisella voisi tehdä 135 kpl."
        Heh no 13 kertaa on kyllä likempänä oikeasti kuin laskettu matematiikka lasku,oikeassa elämässä. Vai oikein 160 kertaa no huh huh eikö jo korviasi punoita moisen tyhmyyden jäljiltä. 200? mietitkö jos olisikin 200 kertaa....
        Aurinko lataaminen on hyvä homma,sitä pitäisi pakottaa hallituksen lainvoimalla joka korvessa käyttämään,se on hyvä keino joka kohtaan joka toimii sähköllä partakoneesta perämoottoriin edes hybridi tyylillä tukemaan kulutusta. Ydinvoimalat ajetaan alas ja heti. Turha viihde kulutus myös lopetettava. Eipä vihreät edes sitä aja eteenpäin mutta käyttävät kyllä mielellään hiilisähköä. Sähköauto ei ole ekoteko kuitenkaan ja käyttökelvoton monelle vielä mutta tosi moni jo pärjää pikku kuplassaan sähköautolla, minä en. Cypertruck sopisi talliini helpolla muiden lisäksi tai uusi e hummeri muta ei ainaksi leluksi.

        "Heh no 13 kertaa on kyllä likempänä oikeasti kuin laskettu matematiikka lasku,oikeassa elämässä. Vai oikein 160 kertaa no huh huh eikö jo korviasi punoita moisen tyhmyyden jäljiltä. 200?"

        Sivustakatsojana... Jos ehdotat, että vain 0-100 kiihdytys onnistuu vain 13 kertaa ja kiihdytys kestää 5 sekuntia väität, että 75 kWh Teslan teho on 75 kWh/(13*5s) = 4.15 MW. Megawattia. Eli 5570 hevosvoimaa.

        Veikkaanpa, että tuo toinen kaveri on oikeassa! Todellinen määrä varmaan 150-200, kun otetaan myös regen mukaan. Jos sen kiihdytyksen jälkeen heti pysähdytään seuraavaa kiihdytystä varten, jonnekin sen liike-energian täytyy mennä kitkaa ja ilmanvastusta lukuunottamatta. Joko jarrupaloihin tai regenin kautta takaisin akkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuodaanpa olettajaa maanpinnalle.

        -Vakuutukset ovat sähköautoille saman suuruisia kuin vastaavan kokoluokan perinneautoillakin. TM.kin väitti toista, mutta perui kirjoituksensa virheellisenä.

        -Laskinpa huvikseni kuinka monta täyskiihdytystä täyteen ladatulla 75 kWh Tesla model 3.lla voi tehdä.
        Laskin täyskiihdytyksen käyttävän 400kW tehoa 5 sekunnin ajan, jolloin nopeus on jo yli 100 km/h.
        Sain tulokseksi 0,555 kWh / kertakiihdytys.
        Eli 5 - sekunnin täyskiihdytyksiä akullisella voisi tehdä 135 kpl.
        Tuossa ei kuitenkaan ole koko totuus koska melkein aina kaasu nostetaan kiihdytyksen jälkeen jolloin auto ottaa liike-energiaa talteen hetken jopa 60kW.n teholla.
        Karkea arvaus on 160 täyskiihdytystä.
        Saattaa tehokas polttomoottoriauto hävitä tämän(kin) kisan.

        -200tkm joutuu erään tutkimuksen mukaan ajamaan enemmän kun vertailuautoina on Tesla model S 100 kWh akulla käytettäessä latauksiin pelkkää kivihiilisähköä ja auto tehty kiinan akkutuotannolla ja sähkön päästöillä (Todellisuudessa Teslan akut tehdään USA.ssa aurinkosähköllä) ja mikä hauskinta, vertailun polttomoottoriautona oli pieni Ford Fiesta!
        Eli kaikenlaisia tuloksia tutkimuksista voi saada, kun asettaa lähtökohdat haluamakseen.
        Mutta se ihmetyttää, että jotkut ihmiset ovat niin urpoja, että pitävät näitä tilattuja tutkimuksia totuutena.

        Kaskot ovat kyllä sähkäreissä reilusti isommat, kuin sama kokoisissa polttareissa, vaikka ei nyt ihan niin huimia kuin tm ensin kertoi. Mulla jää esim omakotitalon vakuutukset, tapaturmavakuutus ja 200 diesel Mersun liikenne- ja laaja kaskovakuutus vielä kokonaissummaltaan reilusti alle esim sähkäri kian pelkän korjatun kaskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuodaanpa olettajaa maanpinnalle.

        -Vakuutukset ovat sähköautoille saman suuruisia kuin vastaavan kokoluokan perinneautoillakin. TM.kin väitti toista, mutta perui kirjoituksensa virheellisenä.

        -Laskinpa huvikseni kuinka monta täyskiihdytystä täyteen ladatulla 75 kWh Tesla model 3.lla voi tehdä.
        Laskin täyskiihdytyksen käyttävän 400kW tehoa 5 sekunnin ajan, jolloin nopeus on jo yli 100 km/h.
        Sain tulokseksi 0,555 kWh / kertakiihdytys.
        Eli 5 - sekunnin täyskiihdytyksiä akullisella voisi tehdä 135 kpl.
        Tuossa ei kuitenkaan ole koko totuus koska melkein aina kaasu nostetaan kiihdytyksen jälkeen jolloin auto ottaa liike-energiaa talteen hetken jopa 60kW.n teholla.
        Karkea arvaus on 160 täyskiihdytystä.
        Saattaa tehokas polttomoottoriauto hävitä tämän(kin) kisan.

        -200tkm joutuu erään tutkimuksen mukaan ajamaan enemmän kun vertailuautoina on Tesla model S 100 kWh akulla käytettäessä latauksiin pelkkää kivihiilisähköä ja auto tehty kiinan akkutuotannolla ja sähkön päästöillä (Todellisuudessa Teslan akut tehdään USA.ssa aurinkosähköllä) ja mikä hauskinta, vertailun polttomoottoriautona oli pieni Ford Fiesta!
        Eli kaikenlaisia tuloksia tutkimuksista voi saada, kun asettaa lähtökohdat haluamakseen.
        Mutta se ihmetyttää, että jotkut ihmiset ovat niin urpoja, että pitävät näitä tilattuja tutkimuksia totuutena."

        Joudut toteamaan valheesi vääräksi ,se siitä maanpinnalle tulemisesta,tule itse äläkä kirjoita kun et vain tiedä asioita oikeassa elämässä.
        1.Vakuutukset on karmea asia ja nostattaa muiden vakuutuksia siis hintaa koska sähköautojen korjaaminen kolarin jäliltä ei ole halpaa lystiä. No on se kallista joka autoss aylimääräisten tarpeettomien ominaisuuksien tähden. Tuttu kolarikorjaaja jossa käyn häiritsemässä ihmisiä työnsä äärellä on näyttänyt uusien autojen osia joita ihan pikku kolhulla on mennyt rikki on osien hinta aivan järjetön.
        2." 0,555 kWh / kertakiihdytys.
        Eli 5 - sekunnin täyskiihdytyksiä akullisella voisi tehdä 135 kpl."
        Heh no 13 kertaa on kyllä likempänä oikeasti kuin laskettu matematiikka lasku,oikeassa elämässä. Vai oikein 160 kertaa no huh huh eikö jo korviasi punoita moisen tyhmyyden jäljiltä. 200? mietitkö jos olisikin 200 kertaa....
        Aurinko lataaminen on hyvä homma,sitä pitäisi pakottaa hallituksen lainvoimalla joka korvessa käyttämään,se on hyvä keino joka kohtaan joka toimii sähköllä partakoneesta perämoottoriin edes hybridi tyylillä tukemaan kulutusta. Ydinvoimalat ajetaan alas ja heti. Turha viihde kulutus myös lopetettava. Eipä vihreät edes sitä aja eteenpäin mutta käyttävät kyllä mielellään hiilisähköä. Sähköauto ei ole ekoteko kuitenkaan ja käyttökelvoton monelle vielä mutta tosi moni jo pärjää pikku kuplassaan sähköautolla, minä en. Cypertruck sopisi talliini helpolla muiden lisäksi tai uusi e hummeri muta ei ainaksi leluksi.

        Koitapa pappa rauhoittua ja ota asioista selvää. Tämän papan kirjoittelu todistaa sanonnan:
        "Suurin este sähköautoilun lisääntymiselle on ihmisten vähäinen tiedon määrä ja suuri oletusten, uskomusten ja ennakkoluulojen määrä."
        Tuohon kun lisätään haluttomuus kuulla ja uskoa mitään faktatietoa niin vaikeata tulee olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaskot ovat kyllä sähkäreissä reilusti isommat, kuin sama kokoisissa polttareissa, vaikka ei nyt ihan niin huimia kuin tm ensin kertoi. Mulla jää esim omakotitalon vakuutukset, tapaturmavakuutus ja 200 diesel Mersun liikenne- ja laaja kaskovakuutus vielä kokonaissummaltaan reilusti alle esim sähkäri kian pelkän korjatun kaskon.

        Minulla Tesla model 3 liikenne ja kaskovakuutukset ovat 20€ kalliimmat vuodessa kuin edellisen bmw 3 sarjalaisen. En pidä tuota kovin pahana.
        Kannattaa kilpailuttaa vakuutuksia eikä ottaa mitä tarjotaan ns. "omasta vakuutusyhtiöstä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Heh no 13 kertaa on kyllä likempänä oikeasti kuin laskettu matematiikka lasku,oikeassa elämässä. Vai oikein 160 kertaa no huh huh eikö jo korviasi punoita moisen tyhmyyden jäljiltä. 200?"

        Sivustakatsojana... Jos ehdotat, että vain 0-100 kiihdytys onnistuu vain 13 kertaa ja kiihdytys kestää 5 sekuntia väität, että 75 kWh Teslan teho on 75 kWh/(13*5s) = 4.15 MW. Megawattia. Eli 5570 hevosvoimaa.

        Veikkaanpa, että tuo toinen kaveri on oikeassa! Todellinen määrä varmaan 150-200, kun otetaan myös regen mukaan. Jos sen kiihdytyksen jälkeen heti pysähdytään seuraavaa kiihdytystä varten, jonnekin sen liike-energian täytyy mennä kitkaa ja ilmanvastusta lukuunottamatta. Joko jarrupaloihin tai regenin kautta takaisin akkuun.

        ""Heh no 13 kertaa on kyllä likempänä oikeasti kuin laskettu matematiikka lasku,oikeassa elämässä. Vai oikein 160 kertaa no huh huh eikö jo korviasi punoita moisen tyhmyyden jäljiltä. 200?"

        Sivustakatsojana... Jos ehdotat, että vain 0-100 kiihdytys onnistuu vain 13 kertaa ja kiihdytys kestää 5 sekuntia väität, että 75 kWh Teslan teho on 75 kWh/(13*5s) = 4.15 MW. Megawattia. Eli 5570 hevosvoimaa.

        Veikkaanpa, että tuo toinen kaveri on oikeassa! Todellinen määrä varmaan 150-200, kun otetaan myös regen mukaan. Jos sen kiihdytyksen jälkeen heti pysähdytään seuraavaa kiihdytystä varten, jonnekin sen liike-energian täytyy mennä kitkaa ja ilmanvastusta lukuunottamatta. Joko jarrupaloihin tai regenin kautta takaisin akkuun."

        Lapsen/lapsellisen kanssa ei kovin kauaa viitsi aikuinen kirjoitella.
        Missään ei ole väitetty että 13 kertaa, tuumi uudelleen sanat ja ajatus. Muutenkin kiihdytys ja perään jarrutus on idioottia ja semmoista ei arkisessa elämässä ikinä koskaan missään tehdä joten se voidaan ohittaa täysin. Kyllä vaan latausta takaisin akkuun tapahtuu myös hiukan normaalissa arkisessa ajossa onneksi. Joku jo 150-200 kertaa kirjoittelee tuota epänormaalia fantasiaa että kiihdyttelee 75 yksikön teslalla ja edelleen 13 on likempänä veikkaan ja eipä sitten jäähdytellä välillä. Tesla 3 on ajokokemusta hiukan ja kyllä se range tippuu kun kiihdyttelee ja ihan normaalisti ei idiootti kiihdytys liinat kiinni idiootti tyylillä jota ei ikinä koskaan missään arkisessa ajossa tehdä ja todellinen määr 150-200 kertaa tuntuu kyllä oman kokemuksen jälkeen mahdottomalta mutta en kyllä tehnyt idiootti kiihdytystä 0-100kmh-0. En ole tehnyt semmoista muistaakseni koskaan. Oma etanoli auto kiihtyy teslan tahtiin aika likelle ja sentään norjaan saa ajella sen enempää suunnittelematta. Siinä lapseille papalta argumentteja ja nyt en enempää lasten kanssa kirjoittele leikkikää keskenänne aikuiset ei lasten leikkeihin enempää puutu. Hankkikaa ajokortti. Toivotaan paranemista Tesla Jonille ja taas uutta teslaa alle,sitä toivon vilpittömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitapa pappa rauhoittua ja ota asioista selvää. Tämän papan kirjoittelu todistaa sanonnan:
        "Suurin este sähköautoilun lisääntymiselle on ihmisten vähäinen tiedon määrä ja suuri oletusten, uskomusten ja ennakkoluulojen määrä."
        Tuohon kun lisätään haluttomuus kuulla ja uskoa mitään faktatietoa niin vaikeata tulee olemaan.

        "Koitapa pappa rauhoittua ja ota asioista selvää. Tämän papan kirjoittelu todistaa sanonnan:
        "Suurin este sähköautoilun lisääntymiselle on ihmisten vähäinen tiedon määrä ja suuri oletusten, uskomusten ja ennakkoluulojen määrä."
        Tuohon kun lisätään haluttomuus kuulla ja uskoa mitään faktatietoa niin vaikeata tulee olemaan."
        On otettu selvää ja ajettu sähköautoilla jo elkatti ajasta lähtien. Esteistä kirjoittaa vain sinä en minä. Haluttomus oppia on siellä päässä läsnä ei täällä. Ei nyt uusi ajuttuja ole edes näköpiirissä joten mitä oppia? Rauhoitu lapsukainen nyt ja älä tule isääsi neuvomaan lasten teossa sanonta on nyt tosi. Sähkö patteri autot on kivoja mutta ei niin puhtaita mitä väitetään kun kokonaisuus otetaan huomioon. Aurinko energia lataus on jees. Isot akut on jees. Harmi että suomen hallitus ei ole jees vaan esteenä. Ja nyt lapset saavat keskenään leikkimään argumenteillaan ,papat ei jaksia leikkiä enempää ottakaa opiksi lapset. Lapset on usein oikeassa mutt aelämänkokemus puuttu asioihin ja eivät ota historian opetuksia huomioon ihmisluonteesta.
        Uutta akkuteknologiaa odotan innolla koska nykyiset akut ei ole hyviä. Edes 3 kertainen akku jo olisi hyvä edistys. 3 kertainen on varmaan liian vaikea taas ymmärtää jos on hankala riidanhaluinen luonne eikä halua asioiden tekniikan edistyvän on usein huomattu. Lukekaa ATK:lta miten asiat edistyy ja kokemukset tuo esiin esim kiihdyttelyä normaalisssa liikenteessä. Jarrut on liki turhat jos tietää minne on menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koitapa pappa rauhoittua ja ota asioista selvää. Tämän papan kirjoittelu todistaa sanonnan:
        "Suurin este sähköautoilun lisääntymiselle on ihmisten vähäinen tiedon määrä ja suuri oletusten, uskomusten ja ennakkoluulojen määrä."
        Tuohon kun lisätään haluttomuus kuulla ja uskoa mitään faktatietoa niin vaikeata tulee olemaan."
        On otettu selvää ja ajettu sähköautoilla jo elkatti ajasta lähtien. Esteistä kirjoittaa vain sinä en minä. Haluttomus oppia on siellä päässä läsnä ei täällä. Ei nyt uusi ajuttuja ole edes näköpiirissä joten mitä oppia? Rauhoitu lapsukainen nyt ja älä tule isääsi neuvomaan lasten teossa sanonta on nyt tosi. Sähkö patteri autot on kivoja mutta ei niin puhtaita mitä väitetään kun kokonaisuus otetaan huomioon. Aurinko energia lataus on jees. Isot akut on jees. Harmi että suomen hallitus ei ole jees vaan esteenä. Ja nyt lapset saavat keskenään leikkimään argumenteillaan ,papat ei jaksia leikkiä enempää ottakaa opiksi lapset. Lapset on usein oikeassa mutt aelämänkokemus puuttu asioihin ja eivät ota historian opetuksia huomioon ihmisluonteesta.
        Uutta akkuteknologiaa odotan innolla koska nykyiset akut ei ole hyviä. Edes 3 kertainen akku jo olisi hyvä edistys. 3 kertainen on varmaan liian vaikea taas ymmärtää jos on hankala riidanhaluinen luonne eikä halua asioiden tekniikan edistyvän on usein huomattu. Lukekaa ATK:lta miten asiat edistyy ja kokemukset tuo esiin esim kiihdyttelyä normaalisssa liikenteessä. Jarrut on liki turhat jos tietää minne on menossa.

        Vaikeaselkoinen kirjoitusasusi kielii reilusti ikääntyneeseen ihmiseen ottamaan kantaa nykytekniikkaan josta ei mitään selvästi ymmärrä. Vaikka saahan sitä kantaa ottaa ja hauskuuttaa ihmisiä, onneksi täällä ei tarvitse omalla nimelläsi kirjoitella ja tulla nolatuksi lähipiirissäsi.
        Terveisin korkeakoulutettu 63- vuotias "lapsi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koitapa pappa rauhoittua ja ota asioista selvää. Tämän papan kirjoittelu todistaa sanonnan:
        "Suurin este sähköautoilun lisääntymiselle on ihmisten vähäinen tiedon määrä ja suuri oletusten, uskomusten ja ennakkoluulojen määrä."
        Tuohon kun lisätään haluttomuus kuulla ja uskoa mitään faktatietoa niin vaikeata tulee olemaan."
        On otettu selvää ja ajettu sähköautoilla jo elkatti ajasta lähtien. Esteistä kirjoittaa vain sinä en minä. Haluttomus oppia on siellä päässä läsnä ei täällä. Ei nyt uusi ajuttuja ole edes näköpiirissä joten mitä oppia? Rauhoitu lapsukainen nyt ja älä tule isääsi neuvomaan lasten teossa sanonta on nyt tosi. Sähkö patteri autot on kivoja mutta ei niin puhtaita mitä väitetään kun kokonaisuus otetaan huomioon. Aurinko energia lataus on jees. Isot akut on jees. Harmi että suomen hallitus ei ole jees vaan esteenä. Ja nyt lapset saavat keskenään leikkimään argumenteillaan ,papat ei jaksia leikkiä enempää ottakaa opiksi lapset. Lapset on usein oikeassa mutt aelämänkokemus puuttu asioihin ja eivät ota historian opetuksia huomioon ihmisluonteesta.
        Uutta akkuteknologiaa odotan innolla koska nykyiset akut ei ole hyviä. Edes 3 kertainen akku jo olisi hyvä edistys. 3 kertainen on varmaan liian vaikea taas ymmärtää jos on hankala riidanhaluinen luonne eikä halua asioiden tekniikan edistyvän on usein huomattu. Lukekaa ATK:lta miten asiat edistyy ja kokemukset tuo esiin esim kiihdyttelyä normaalisssa liikenteessä. Jarrut on liki turhat jos tietää minne on menossa.

        "Edes 3 kertainen akku jo olisi hyvä edistys."

        Paljonko tuo "3 kertainen" on Wh/kg ja optionaalisesti myös Wh/l?

        Tästä voit tavata, miten akkujen kapasiteetti on kolminkertaistunut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Siinä ajassa ollaan päästy autoihin sopivan akkukemian osalta n. 100 Wh/kg lukemasta yli 300 Wh/kg. Eli 200 kg akkuja on jo 60 kWh ( akun tukirakenteet ja BMS, niiden paino vaihtelee).

        https://cleantechnica.com/2020/02/19/bloombergnef-lithium-ion-battery-cell-densities-have-almost-tripled-since-2010/

        Akut OVAT siis parantuneet huomattavasti; se juuri on mahdollistanut nykyiset sähköautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Heh no 13 kertaa on kyllä likempänä oikeasti kuin laskettu matematiikka lasku,oikeassa elämässä. Vai oikein 160 kertaa no huh huh eikö jo korviasi punoita moisen tyhmyyden jäljiltä. 200?"

        Sivustakatsojana... Jos ehdotat, että vain 0-100 kiihdytys onnistuu vain 13 kertaa ja kiihdytys kestää 5 sekuntia väität, että 75 kWh Teslan teho on 75 kWh/(13*5s) = 4.15 MW. Megawattia. Eli 5570 hevosvoimaa.

        Veikkaanpa, että tuo toinen kaveri on oikeassa! Todellinen määrä varmaan 150-200, kun otetaan myös regen mukaan. Jos sen kiihdytyksen jälkeen heti pysähdytään seuraavaa kiihdytystä varten, jonnekin sen liike-energian täytyy mennä kitkaa ja ilmanvastusta lukuunottamatta. Joko jarrupaloihin tai regenin kautta takaisin akkuun."

        Lapsen/lapsellisen kanssa ei kovin kauaa viitsi aikuinen kirjoitella.
        Missään ei ole väitetty että 13 kertaa, tuumi uudelleen sanat ja ajatus. Muutenkin kiihdytys ja perään jarrutus on idioottia ja semmoista ei arkisessa elämässä ikinä koskaan missään tehdä joten se voidaan ohittaa täysin. Kyllä vaan latausta takaisin akkuun tapahtuu myös hiukan normaalissa arkisessa ajossa onneksi. Joku jo 150-200 kertaa kirjoittelee tuota epänormaalia fantasiaa että kiihdyttelee 75 yksikön teslalla ja edelleen 13 on likempänä veikkaan ja eipä sitten jäähdytellä välillä. Tesla 3 on ajokokemusta hiukan ja kyllä se range tippuu kun kiihdyttelee ja ihan normaalisti ei idiootti kiihdytys liinat kiinni idiootti tyylillä jota ei ikinä koskaan missään arkisessa ajossa tehdä ja todellinen määr 150-200 kertaa tuntuu kyllä oman kokemuksen jälkeen mahdottomalta mutta en kyllä tehnyt idiootti kiihdytystä 0-100kmh-0. En ole tehnyt semmoista muistaakseni koskaan. Oma etanoli auto kiihtyy teslan tahtiin aika likelle ja sentään norjaan saa ajella sen enempää suunnittelematta. Siinä lapseille papalta argumentteja ja nyt en enempää lasten kanssa kirjoittele leikkikää keskenänne aikuiset ei lasten leikkeihin enempää puutu. Hankkikaa ajokortti. Toivotaan paranemista Tesla Jonille ja taas uutta teslaa alle,sitä toivon vilpittömästi.

        "ja todellinen määr 150-200 kertaa tuntuu kyllä oman kokemuksen jälkeen mahdottomalta mutta en kyllä tehnyt idiootti kiihdytystä 0-100kmh-0. En ole tehnyt semmoista muistaakseni koskaan. Oma etanoli auto kiihtyy teslan tahtiin aika likelle ja sentään norjaan saa ajella sen enempää suunnittelematta."

        Sinun kanssa ollaan asiallisesti keskusteltu. Jos Teslan 75 kWh akku on täysi ja sillä kiihdytellään kunnes akku on tyhjä, eikä jostain syystä saada lainkaan regenillä virtaa takaisin (low regen jarrutus kiihdytyksen päätteeksi), sillä pitäisi voida toistaa se 130 kertaa.

        Yksinkertaisesti siitä syystä, että 0-100 km/h kiihdytykseen kuluva aika on tunnettu (ja melko vakio ja arvioitu tässä yläkanttiin, ei siihen 5s mene) ja auton maksimiteho on tunnettu. Tästä johtuen tarvitsee vain tehdä jakolasku: (75 kilowattituntia) / (0.555 kilowattituntia) = 135.

        Hyvin konservatiivisten oletustun vuoksi tämä lukema on todellisuudessa hieman korkeampi (max 0.42 kWh kiihdystä kohti) -- ja toistan -- vaikka siis regeniä ei olisi lainkaan. Olosuhteiksi oletetaan 20C ja kuiva tasainen asfaltti.

        Tässä ei ole tietenkään mitään järkeä tehdä ja ainoa syy miksi tästä edes keskustellaan on koska sanoit aiemmin tämän:

        "Nuo ylisuuret tehot vaativat myös suuren akkukapasiteetin ettei muutama kiihdytys heti tyhjennä akkua."

        Pidän 135 kiihdytystä erittäin konservatiisilla oletuksilla ja vieläpä regen täysin pois päältä huomattavasti "muutamaa" suurempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Heh no 13 kertaa on kyllä likempänä oikeasti kuin laskettu matematiikka lasku,oikeassa elämässä. Vai oikein 160 kertaa no huh huh eikö jo korviasi punoita moisen tyhmyyden jäljiltä. 200?"

        Sivustakatsojana... Jos ehdotat, että vain 0-100 kiihdytys onnistuu vain 13 kertaa ja kiihdytys kestää 5 sekuntia väität, että 75 kWh Teslan teho on 75 kWh/(13*5s) = 4.15 MW. Megawattia. Eli 5570 hevosvoimaa.

        Veikkaanpa, että tuo toinen kaveri on oikeassa! Todellinen määrä varmaan 150-200, kun otetaan myös regen mukaan. Jos sen kiihdytyksen jälkeen heti pysähdytään seuraavaa kiihdytystä varten, jonnekin sen liike-energian täytyy mennä kitkaa ja ilmanvastusta lukuunottamatta. Joko jarrupaloihin tai regenin kautta takaisin akkuun."

        Lapsen/lapsellisen kanssa ei kovin kauaa viitsi aikuinen kirjoitella.
        Missään ei ole väitetty että 13 kertaa, tuumi uudelleen sanat ja ajatus. Muutenkin kiihdytys ja perään jarrutus on idioottia ja semmoista ei arkisessa elämässä ikinä koskaan missään tehdä joten se voidaan ohittaa täysin. Kyllä vaan latausta takaisin akkuun tapahtuu myös hiukan normaalissa arkisessa ajossa onneksi. Joku jo 150-200 kertaa kirjoittelee tuota epänormaalia fantasiaa että kiihdyttelee 75 yksikön teslalla ja edelleen 13 on likempänä veikkaan ja eipä sitten jäähdytellä välillä. Tesla 3 on ajokokemusta hiukan ja kyllä se range tippuu kun kiihdyttelee ja ihan normaalisti ei idiootti kiihdytys liinat kiinni idiootti tyylillä jota ei ikinä koskaan missään arkisessa ajossa tehdä ja todellinen määr 150-200 kertaa tuntuu kyllä oman kokemuksen jälkeen mahdottomalta mutta en kyllä tehnyt idiootti kiihdytystä 0-100kmh-0. En ole tehnyt semmoista muistaakseni koskaan. Oma etanoli auto kiihtyy teslan tahtiin aika likelle ja sentään norjaan saa ajella sen enempää suunnittelematta. Siinä lapseille papalta argumentteja ja nyt en enempää lasten kanssa kirjoittele leikkikää keskenänne aikuiset ei lasten leikkeihin enempää puutu. Hankkikaa ajokortti. Toivotaan paranemista Tesla Jonille ja taas uutta teslaa alle,sitä toivon vilpittömästi.

        "Oma etanoli auto kiihtyy teslan tahtiin aika likelle"

        Ihan mielenkiinnosta, mikä etanoliauto kiihtyy edes lähelle yhtä nopeasti kuin hitaiten kiihtyvä Tesla? Eli Model 3 SR 5.6s 0-100 km/h. Ei sillä, että tällaista kiihtyvyyttä tarvitaan. Vain siksi, että satuit mainitsemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Edes 3 kertainen akku jo olisi hyvä edistys."

        Paljonko tuo "3 kertainen" on Wh/kg ja optionaalisesti myös Wh/l?

        Tästä voit tavata, miten akkujen kapasiteetti on kolminkertaistunut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Siinä ajassa ollaan päästy autoihin sopivan akkukemian osalta n. 100 Wh/kg lukemasta yli 300 Wh/kg. Eli 200 kg akkuja on jo 60 kWh ( akun tukirakenteet ja BMS, niiden paino vaihtelee).

        https://cleantechnica.com/2020/02/19/bloombergnef-lithium-ion-battery-cell-densities-have-almost-tripled-since-2010/

        Akut OVAT siis parantuneet huomattavasti; se juuri on mahdollistanut nykyiset sähköautot.

        Et näköjään ymmärrä tekstiä akkujen koosta. Heh 2020 marraskuu ja 3 kertaa parempi akku olisi nyt siis nyt tarpeen. Miksi vertaat muinaisuuteen tätä hetkeä? Kukaan ei ole kirjoittanut asiaa jota nyt väität. Nyt tarvitaan 3 kertaa parempi akku eli kun et ymmärrä niin annan esimerkin. Otetaan vaikka tesla olkoon akku 77kwh energia sisältöinen ja nyt juuri nyt olisi tarpeen se 3xakku eli 77x3 = 3kertaa pidempi toimintamatka tai pienempään tilaan/painoon ,menevä koneen akku. Harmi että korkeakoulutettu ei ymmärrä tämmöistä asiaa. Lieneekö liikaa koulutettu ja äly on pehmennyt arkisessa asiassa jonka ymmärtää vähemmän koulutettu huonosta kieliasusta huolimatta. Äly ei ole aina hyväksi näköjään
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaselkoinen kirjoitusasusi kielii reilusti ikääntyneeseen ihmiseen ottamaan kantaa nykytekniikkaan josta ei mitään selvästi ymmärrä. Vaikka saahan sitä kantaa ottaa ja hauskuuttaa ihmisiä, onneksi täällä ei tarvitse omalla nimelläsi kirjoitella ja tulla nolatuksi lähipiirissäsi.
        Terveisin korkeakoulutettu 63- vuotias "lapsi"

        ” Vaikeaselkoinen kirjoitusasusi kielii reilusti ikääntyneeseen ihmiseen ottamaan kantaa nykytekniikkaan josta ei mitään selvästi ymmärrä. Vaikka saahan sitä kantaa ottaa ja hauskuuttaa ihmisiä, onneksi täällä ei tarvitse omalla nimelläsi kirjoitella ja tulla nolatuksi lähipiirissäsi.
        Terveisin korkeakoulutettu 63- vuotias "lapsi"”

        63v korkeakoulutettu ei ole noin tyhmä oikeasti kuin sinä trolli.
        Terveisin nuorempi pappa vain elämänkoulua ja hieman lisää koulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oma etanoli auto kiihtyy teslan tahtiin aika likelle"

        Ihan mielenkiinnosta, mikä etanoliauto kiihtyy edes lähelle yhtä nopeasti kuin hitaiten kiihtyvä Tesla? Eli Model 3 SR 5.6s 0-100 km/h. Ei sillä, että tällaista kiihtyvyyttä tarvitaan. Vain siksi, että satuit mainitsemaan.

        Tuohon esimerkki teslaan verrattuna etanolini on kyllä hieman pirteämpi liikkumaan. Mutta vanhentunutta polttomoottori tekniikkaa käyttävänä toki on hakalampi kiihdytettävä jonka asioista tietävä toki ymmärtääkin mutta ihan puhdas viivaltalähtö esim 0-200kmh niin tesla jää selvästi. Täysin turha asia ja juuri siksi ylitehoiset sähköautot on kiellettävä sillä maailman pelastus on nyt unohtunut asiasta. Ihminen on idiootti. Vihreä puolue on täysin idiootti. Ei aja puhdasta elämää vaan omia etujaan ja haluaa vain ihmisen katoavan maapallolta. Ylitehoisuus kuluttaa energiaa turhaa. Ylitehoinen auto vaatii joka kohdassa enemmän materiaalia voimien kestämiseen niin sähkö osissa kuin ihan auton rungossa osineen. Ei tarvita korkeakoulutusta että adian voi ymmärtää jos on terve järki huonommallakin kirjoitus asulla. Kokemattoman käsissä ihan millä voimalla vaan liikkuva auto on vaarallinen kun yllätytään vauhdeista sen hengettömän auton jälkeen. Vähän niitä vahinkoja on kuitenkin tullut mutta nekin on olleet tarpeettomia. Idioottimainen kiihdyttely nostattaa myös muissa liikkujissa raivoa jota on tullut itsekkin koettua kun on joskuskantautunut korviini kun korkeakoulutetun saab ei kulkenutkaan matalamman koulutetun auton tahtiin vaan sai katsoa etääntyvää takapuskuriani. Ei auttanut aerot ei. Oma etanoli autoni on viimeinen lajissaan enkä uutta enää osta mutta omaa pidän kunnossa pitkäksi aikaa koska sähköautot on nyt 2020 vielä kehittymättömiä. Akut on heikkoja eikä saa pitkää toimintamatkaa. Ei näin saasteettomampaa maapalloa kehitetä. Ylitehoisuus pois koska maapallon voi kiertää pienemmällä teholla puhtaammin ja ne muut pikkuajot. Ihminen on idiootti laji kun se ihannoi typryyksissään tarpeetonta kiihdyttelyä. 90km h nopeus maksimi globaaliksi. Ilma on sakeaa ainetta ja sen voi tajuta helpolla kun esim 240kmh vauhdissa nostaa kaasun,johan tökkää vauhti nopeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon esimerkki teslaan verrattuna etanolini on kyllä hieman pirteämpi liikkumaan. Mutta vanhentunutta polttomoottori tekniikkaa käyttävänä toki on hakalampi kiihdytettävä jonka asioista tietävä toki ymmärtääkin mutta ihan puhdas viivaltalähtö esim 0-200kmh niin tesla jää selvästi. Täysin turha asia ja juuri siksi ylitehoiset sähköautot on kiellettävä sillä maailman pelastus on nyt unohtunut asiasta. Ihminen on idiootti. Vihreä puolue on täysin idiootti. Ei aja puhdasta elämää vaan omia etujaan ja haluaa vain ihmisen katoavan maapallolta. Ylitehoisuus kuluttaa energiaa turhaa. Ylitehoinen auto vaatii joka kohdassa enemmän materiaalia voimien kestämiseen niin sähkö osissa kuin ihan auton rungossa osineen. Ei tarvita korkeakoulutusta että adian voi ymmärtää jos on terve järki huonommallakin kirjoitus asulla. Kokemattoman käsissä ihan millä voimalla vaan liikkuva auto on vaarallinen kun yllätytään vauhdeista sen hengettömän auton jälkeen. Vähän niitä vahinkoja on kuitenkin tullut mutta nekin on olleet tarpeettomia. Idioottimainen kiihdyttely nostattaa myös muissa liikkujissa raivoa jota on tullut itsekkin koettua kun on joskuskantautunut korviini kun korkeakoulutetun saab ei kulkenutkaan matalamman koulutetun auton tahtiin vaan sai katsoa etääntyvää takapuskuriani. Ei auttanut aerot ei. Oma etanoli autoni on viimeinen lajissaan enkä uutta enää osta mutta omaa pidän kunnossa pitkäksi aikaa koska sähköautot on nyt 2020 vielä kehittymättömiä. Akut on heikkoja eikä saa pitkää toimintamatkaa. Ei näin saasteettomampaa maapalloa kehitetä. Ylitehoisuus pois koska maapallon voi kiertää pienemmällä teholla puhtaammin ja ne muut pikkuajot. Ihminen on idiootti laji kun se ihannoi typryyksissään tarpeetonta kiihdyttelyä. 90km h nopeus maksimi globaaliksi. Ilma on sakeaa ainetta ja sen voi tajuta helpolla kun esim 240kmh vauhdissa nostaa kaasun,johan tökkää vauhti nopeaa.

        Miksi supertehokkaat sähköautot on kiellettävä mutta tehokkaita bensanpolttajia ei?

        Taitaa vaan olla kateutta ilmassa,

        500hp sähköauto ei kuluta juuri sen enempää kuin 150hp sähköauto. Polttommoottoreista ei voi sanoa samaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe