Pari kysymystä

Mirka... ... . .. .

Hallitus voisi perustella miksi meidän verorahoilla tuetaan satuja höpöttäviä kirkkoja?

Miten hallitus suhtautuu lasten uskonnolliseen aivopesuun jota esim, kouluissamme harrastetaan?

12

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakkoruotsista

      Puhumattakaan pakkoruotsista ja
      maan pitämisestä virallisesti kaksikielisenä.
      Siinä olisi todella isot säästöt .

    • Mooses

      Sitten verovuoto on omalta osalta paikattu!

      Kirkollisveron voi välttää eroamalla kirkosta!
      Muuten verovaroilla ei tueta kirkkoa.

      • Mirka... ... . .. .

        En ole ikinä kuulunut kirkkoon, enkä maksanut kirkollisveroja. Kiitos vanhemmille.
        Kirkko voisi itse kerätä veronsa lähettämällä laskun jäsenilleen vuoden lopussa. Tämän työn tekee yrityksemme aivan ilmaiseksi nyt.

        Tämä Mooses ei ilmeisesti ole kuullut yhteisöverostamme, jossa valtio jakaa meidän verorahojamme kirkoille. Minäkään en välty tästä yhteisöverosta. Valtio myös kustantaa verorahoillamme uskonnon tuputtamisen kouluissa, rippikoulut ja pappien koulutuksen.

        ADRESSI VALTION JA KIRKON EROTTAMISEKSI
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/info/valtio.html


      • kokonaisuus
        Mirka... ... . .. . kirjoitti:

        En ole ikinä kuulunut kirkkoon, enkä maksanut kirkollisveroja. Kiitos vanhemmille.
        Kirkko voisi itse kerätä veronsa lähettämällä laskun jäsenilleen vuoden lopussa. Tämän työn tekee yrityksemme aivan ilmaiseksi nyt.

        Tämä Mooses ei ilmeisesti ole kuullut yhteisöverostamme, jossa valtio jakaa meidän verorahojamme kirkoille. Minäkään en välty tästä yhteisöverosta. Valtio myös kustantaa verorahoillamme uskonnon tuputtamisen kouluissa, rippikoulut ja pappien koulutuksen.

        ADRESSI VALTION JA KIRKON EROTTAMISEKSI
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/info/valtio.html

        Entäs kun tulee huono päivä, meneeko mirka vällyjen alle ja antaa muiden hoitaa hommat, oman osansakkin, voi olla ettet ymmärrä vielä näin monimutkaisia asioita

        Mutta johonkin tämmöiseen kuitenkin perustunut ihmiselo tällä telluksella, osa osaa syödä itse, osaa täytyy syöttää, jos on jo nuorena siellä syötettävien osastolla, huonopa sitten näitä ymmärtääkkään. Sori vaan


      • mielettömyys.
        kokonaisuus kirjoitti:

        Entäs kun tulee huono päivä, meneeko mirka vällyjen alle ja antaa muiden hoitaa hommat, oman osansakkin, voi olla ettet ymmärrä vielä näin monimutkaisia asioita

        Mutta johonkin tämmöiseen kuitenkin perustunut ihmiselo tällä telluksella, osa osaa syödä itse, osaa täytyy syöttää, jos on jo nuorena siellä syötettävien osastolla, huonopa sitten näitä ymmärtääkkään. Sori vaan

        Sori vaan itsellesi. Mirka puhui asiaa, sinä et.


      • ei mitään ole
        mielettömyys. kirjoitti:

        Sori vaan itsellesi. Mirka puhui asiaa, sinä et.

        nää on tyypillistä vapaa-ajattelijoiden satuja!


      • anekauppa.
        ei mitään ole kirjoitti:

        nää on tyypillistä vapaa-ajattelijoiden satuja!

        Ja sinä olet tyypillinen tapauskovainen. Putoaako taivas niskaasi, kun lopetat aneiden maksun?


    • verorahoilla

      tuetaan satuja höpöttäviä hallituksen hurutyyppejä

    • sakramento

      ennemmin eroaisin valtiosta kuin kirkosta. ja muuten parempaan suuntaan ollaan menossa: kirkkoon kuulumaton presidentti ei enää nimitä piispoja!

    • jäänne.

      Samaa olen miettinyt minäkin ja tuohon on tulossa käsittääkseni muutos lähivuosina: valtio ja kirkko erotetaan toisistaan. Edes USA:n fundispiirit eivät uskaltaisi ehdottaa samanlaista järjestelmää, mikä Suomessa jyllää.

    • uskonnon opetus ei

      Uskonnon opetukseen on sentään tarjolla vaihtoehtoja.

      Sen sijaan kaikkien suomalaisten on otettava pakollinen kaste ruotsin kieleen. Ruotsin sijasta ei saa opiskella mitään toista kieltä.


      Etkä saa koulutodistusta jos et ota vastaan kastetta ruotsin kielessä.

      Uskonnon opetuksesta sentään voi kieltäytyä.

    • Hyvä kysymys. Lähetin 12.01.1996 avoimen kirjeen silloiselle arkkipiispalle, John Wikström´
      ille uskonnonvapauslain tulkinnasta. Mm. Hesari, Turun Sanomat, Aamulehti eivät julkaisseet
      kirjettäni! Ainoa lehti, joka otti kirjeen palstalleen, oli Kansan Uutiset. Kirjeessäni ky-
      syin Wikströmin henkilökohtaista kantaa kysymykseen, onko Suomessa uskonnonvapaus.Vasta-
      argumentteinani mainitsin Presidentin, hallituksen ja eduskunnan valtiopäivien avajaisten
      ja päättäjäisten yhteydessä tapahtuvasta vierailusta Suurkirkossa kuuntelemassa piispan
      sanomaa.Sen lisäksi Luterilaiseen kirkkoon kuulumattomien henkilöiden ja yhteisöjen osal-
      listuminen kyseisen järjestön keräämien yhteisöverojen tuottoon oli toinen argumentti.
      Vastauksessaan Wikström sivuutti nuo kohdat ja toi esiin vain koulun uskonnonopetukseen
      liityviä näkökohtia.Tällaista pakollista osallistumista valtakunnan pääuskonnon taloudel-
      seen kannattamiseen ei taida olla missään ns. länsimaisessa demokratiassa!
      vom

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe