Takalasi/ lasivakuutus

Anonyymi

Kertokaas nyt viisaammat tai omakohtaista kokemusta omaavat miten lasivakuutus (IF) kohtelee kun auton takalasi on kappaleina? Sopimusehdoissa sanotaan että koskee etu-, taka- ja sivulaseja, mutta aina puhutaan vain kiveniskemistä. Entäs jos lasi on itse töpeksitty rikki, korvaako vakuutus?

Ehdoissa sanotaan myös että törmäysturvakaan ei korvaa jos mitään muuta ei mene rikki kuin lasi. Ehdoissa oli myös pitkä liuta juttuja milloin EI korvata mutta ei mitään mainintaa omasta vahingosta. Eli voiko tästä nyt päätellä että lasi korvataan aina kun isku on tullut ulkoa sisälle, oli sitten oma vika tai jonkun toisen?

Asialla pienoinen kiire ja vakuutusyhtiön puhelinpalveluun ei tällä hetkellä pysty alkaa jonottelemaan, siksi täältä kyselen. Ja asiallisia vastauksia kiitos, ei moralisointia ajotaidoista tai niiden puutteesta:)

1

2834

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tässä on yksi selvä asia, lasivakuutus ei tätä korvaa. Mutta ihmettelen suuresti jos vakuusyhtiö hylkää korvauksen kaskona korjaamiselle.
      Ei oma moka mikään peruste ole hylätä, koska suurin osa kaskolla korjatut on oma moka.
      Mutta jos kivi on lentänyt lasiin esimerkiksi leikkaamalla nurmikkoa. Tilanne muuttuu täysin. Vahinko ei autovakuutuksien kanssa ole missään tekemisissä. Silloin korvausta pitää hakea kotivakuutuksen kautta, mikäli sieltä löytyy ehto sille.
      "Rehellisyys maan perii". Vai periikö?
      t. RMB54

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      248
      1060
    2. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      880
    3. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      223
      822
    4. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      98
      821
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      69
      706
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      56
      648
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      91
      581
    8. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      566
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      528
    10. Rekkawelinehkä

Vitunvelin ehkä...miten rekka auto voi jatkaa pysähtymättä vaikka tappaa mopoilijan,tänään tapahtunut pmäelle vievällä 2
      Varkaus
      37
      509
    Aihe