Taas tyhjiä toiveita. Järjetön juttu !
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/milla-tuotteilla-metsateollisuus-aikoo-tulevaisuudessa-menestya-suomalaisesta-puusta-kehitetaan-nyt-kovaa-vauhtia-akkumateriaaleja-ja-jopa-lavuaareja/17992137-42b5-42db-92fc-2971ad8cc15b
"markkinat"
Synteettinen grafiitti on nykyaikaisen akun anodin perusta. Sunilan ligniinillä ei jakoa.
41
1852
Vastaukset
- Anonyymi
Prosessi vaatii lämpöä !
https://asbury.com/media/1225/syntheticgraphiteparti.pdf
"markkinat" - Anonyymi
Grafiitti on on ehdottomasti käytetyin anodimateriaali nykyisissä akkukennoissa.
https://pubs.rsc.org/en/content/articlehtml/2020/se/d0se00175a
"markkinat" - Anonyymi
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/stora-enso-aikoo-napata-siivun-akkumarkkinoista-arvoketju-tarvitsee-tata-raaka-ainetta/b5797743-030e-4683-bd73-abfc2b9969f1
EI SUBSTANSSIA ! EI OLE MAHDOLLISTA !
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/voisiko-pohjoismaisella-puulla-korvata-kiinalaista-grafiittia/1736e3b9-7157-4ed0-b7bb-3faa7eed933b
EI !
"markkinat"- Anonyymi
Japanissa Kuraray aloitti jo vuosia sitten huokoisen kovahiilen valmistamisen.
https://www-kuraray-com.translate.goog/news/2014/140408?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
https://www-storaenso-com.translate.goog/en/products/lignin/lignode?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japanissa Kuraray aloitti jo vuosia sitten huokoisen kovahiilen valmistamisen.
https://www-kuraray-com.translate.goog/news/2014/140408?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
https://www-storaenso-com.translate.goog/en/products/lignin/lignode?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
"markkinat"Yksinkertaisesti. Tosiasiat puhuvat puolestaan !
https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/hard-carbon
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2405829720304906
Jokainen ymmärtää !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japanissa Kuraray aloitti jo vuosia sitten huokoisen kovahiilen valmistamisen.
https://www-kuraray-com.translate.goog/news/2014/140408?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
https://www-storaenso-com.translate.goog/en/products/lignin/lignode?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
"markkinat"Mistähän japanilaiset tekevät hiiltä?
Tuotantokapasiteetti 1000 tonnia vuodessa ensimmäisessä vaiheessa.
Määrä tuntuu äkkiseltään suurelta kasvipohjaiseksi tuotteeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän japanilaiset tekevät hiiltä?
Tuotantokapasiteetti 1000 tonnia vuodessa ensimmäisessä vaiheessa.
Määrä tuntuu äkkiseltään suurelta kasvipohjaiseksi tuotteeksi.Kovahiili on synteettistä grafiittia huomattavasti edullisempaa,
Huokoinen kovahiili sopii hybridiautojen akkuihin sekä vetypolttokennoilla varustettujen autojen akuissa.
Tärkeä käyttökohde on superkondensaattorit. Skeleton on käyttänyt tätä hiiltä kondensaattoreissaan.
https://www-kuraray-com.translate.goog/products/lithium?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
https://www.skeletontech.com/
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovahiili on synteettistä grafiittia huomattavasti edullisempaa,
Huokoinen kovahiili sopii hybridiautojen akkuihin sekä vetypolttokennoilla varustettujen autojen akuissa.
Tärkeä käyttökohde on superkondensaattorit. Skeleton on käyttänyt tätä hiiltä kondensaattoreissaan.
https://www-kuraray-com.translate.goog/products/lithium?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
https://www.skeletontech.com/
"markkinat"Grafiitin tärkeys on jatkuvasti korostunut akkujen anodeissa, koska halutaan kapasiteettia !
Tämä oli tilanne jo vuonna 2012.
http://www.indmin.com/events/download.ashx/document/speaker/6562/a0ID000000X0jaHMAR/Presentation
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Grafiitin tärkeys on jatkuvasti korostunut akkujen anodeissa, koska halutaan kapasiteettia !
Tämä oli tilanne jo vuonna 2012.
http://www.indmin.com/events/download.ashx/document/speaker/6562/a0ID000000X0jaHMAR/Presentation
"markkinat"Pii tosin korvaa grafiittia enenevissä määrin. Piianodiin mahtuu kymmenkertainen määrä litiumioneita, ongelmana mekaaninen stressi. Tesla on kehittänyt jotain, joka vähentää ongelmaa merkittävästi, joten tarvittavan grafiitin määrä vähenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pii tosin korvaa grafiittia enenevissä määrin. Piianodiin mahtuu kymmenkertainen määrä litiumioneita, ongelmana mekaaninen stressi. Tesla on kehittänyt jotain, joka vähentää ongelmaa merkittävästi, joten tarvittavan grafiitin määrä vähenee.
Piin ja grafiitin integrointi anodissa on tie suurempaan anodin kapasiteettiin.
Piin mekaaninen muutos lataus/purkutilassa aiheuttaa mikromurtumia ja se lisää kapasiteetin heikkenemistä. Nykyisin osataan se optimoida SEI heikkenemisen tason alle.
Siksi nähdään pikaladattavia miljoonan kilometrin akustoilla varustettuja sähköautoja.
Luonnon ja synteettinen grafiitti saada laadultaan lähes samalle tasolle !
Luonnon grafiitin puhdistus vaatii hirvittävän vaarallisen kuuman fluorihapon käyttöä.
Se on vakava riski.
Grafiitti käsitellään 3100 asteen lämmössä !
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0013468621003571
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piin ja grafiitin integrointi anodissa on tie suurempaan anodin kapasiteettiin.
Piin mekaaninen muutos lataus/purkutilassa aiheuttaa mikromurtumia ja se lisää kapasiteetin heikkenemistä. Nykyisin osataan se optimoida SEI heikkenemisen tason alle.
Siksi nähdään pikaladattavia miljoonan kilometrin akustoilla varustettuja sähköautoja.
Luonnon ja synteettinen grafiitti saada laadultaan lähes samalle tasolle !
Luonnon grafiitin puhdistus vaatii hirvittävän vaarallisen kuuman fluorihapon käyttöä.
Se on vakava riski.
Grafiitti käsitellään 3100 asteen lämmössä !
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0013468621003571
"markkinat"Aivan, en viitsinyt mennä noin tekniselle tasolle, mutta ilmiselvästi ymmärrät mistä puhut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piin ja grafiitin integrointi anodissa on tie suurempaan anodin kapasiteettiin.
Piin mekaaninen muutos lataus/purkutilassa aiheuttaa mikromurtumia ja se lisää kapasiteetin heikkenemistä. Nykyisin osataan se optimoida SEI heikkenemisen tason alle.
Siksi nähdään pikaladattavia miljoonan kilometrin akustoilla varustettuja sähköautoja.
Luonnon ja synteettinen grafiitti saada laadultaan lähes samalle tasolle !
Luonnon grafiitin puhdistus vaatii hirvittävän vaarallisen kuuman fluorihapon käyttöä.
Se on vakava riski.
Grafiitti käsitellään 3100 asteen lämmössä !
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0013468621003571
"markkinat"Luonnossa olevat grafiittiesiintymät ovat arvokkaita, mutta grafiitin puhdistus ja prosessointi aiheuttaa hyvin suuret riskit ympäristölle.
Siksi synteettinen grafiitti on oikea tie. Siksi se on teollisuuden suosikki.
"markkinat"
- Anonyymi
Hyvä keskustelu... 🙄
- Anonyymi
https://www.fastmarkets.com/insights/the-critical-need-for-synthetic-and-natural-graphite-to-meet-ev-sector-growth
Synteettinen grafiitti on ominaisuuksiltaan ehdottomasti parasta.
Anodin merkitys ei ole akkukennossa yleisesti rajoittavin tekijä.
https://www.osti.gov/pages/servlets/purl/1491805
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.fastmarkets.com/insights/the-critical-need-for-synthetic-and-natural-graphite-to-meet-ev-sector-growth
Synteettinen grafiitti on ominaisuuksiltaan ehdottomasti parasta.
Anodin merkitys ei ole akkukennossa yleisesti rajoittavin tekijä.
https://www.osti.gov/pages/servlets/purl/1491805
"markkinat"Korealainen teräsjätti POSCO sai valmiiksi synteettistä grafiittia valmistavan tehtaan.
Nyt on tie huippulaatuisiin akkuanodeihin auki !
https://www-poscochemical-com.translate.goog/en/pr/view.do?num=568&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
Akuissa ja sähköautoissa on ehdottomasti tulevaisuus.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korealainen teräsjätti POSCO sai valmiiksi synteettistä grafiittia valmistavan tehtaan.
Nyt on tie huippulaatuisiin akkuanodeihin auki !
https://www-poscochemical-com.translate.goog/en/pr/view.do?num=568&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
Akuissa ja sähköautoissa on ehdottomasti tulevaisuus.
"markkinat"Synteettisen grafiitin etu on erittäin nopea lataus ja ylivertainen kapasiteeetti.
https://www-sciencedirect-com.translate.goog/topics/engineering/hard-carbon?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synteettisen grafiitin etu on erittäin nopea lataus ja ylivertainen kapasiteeetti.
https://www-sciencedirect-com.translate.goog/topics/engineering/hard-carbon?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
"markkinat"https://www-sciencedirect-com.translate.goog/topics/engineering/hard-carbon?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
Tosiasioita ! Siksi grafiitti on ylivoimaista.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www-sciencedirect-com.translate.goog/topics/engineering/hard-carbon?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
Tosiasioita ! Siksi grafiitti on ylivoimaista.
"markkinat"Kovahiili ei sovellu edes hybridi ja vetyautojen akkuihin.
Tarkistin myöhemmin useista julkaisuista. Olin tässä väärässä.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synteettisen grafiitin etu on erittäin nopea lataus ja ylivertainen kapasiteeetti.
https://www-sciencedirect-com.translate.goog/topics/engineering/hard-carbon?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
"markkinat""Synteettisen grafiitin etu on erittäin nopea lataus ja ylivertainen kapasiteeetti."
Eikö sitä ole kaivoksesta tuotettu graffitti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Synteettisen grafiitin etu on erittäin nopea lataus ja ylivertainen kapasiteeetti."
Eikö sitä ole kaivoksesta tuotettu graffitti?Synteettinen grafiitti on kaikissa suhteissa teknisesti ylivertaista.
Louhitun grafiitin ongelma on sen puhdistamisen vaikeus sekä tuotteeseen väistämättä jäävät epäpuhtaudet.
Puhdistamisessa tarvittava kuuma fluorivetyhappo on vakava ympäristö ja terveysriski.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2095268618304269
https://www-sciencedirect-com.translate.goog/science/article/pii/S2095268618304269?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB
"markkinat"
- Anonyymi
Kakka paperi on aivan lopussa!!🤣😭
- Anonyymi
Miljoonan kilometrin akut ovat jo saatavilla.
Sähköauto on voittanut.
"markkinat" - Anonyymi
Fakta 3. Synteettistä grafiittia valmistetaan lämmittämällä hiiliprekursoreita yli 2 800 C lämmössä – parasta varmistaa, että edullista (ja päästötöntä) energiaa on runsaasti saatavilla.
Fakta 4. Synteettinen grafiitti maksaa noin kaksi kertaa enemmän kun luonnongrafiitti. Sitä tarvitaan mahdollistamaan akkujen pikalataus ja se myös turpoaa vähemmän kuin luonnongrafiitti.
https://www.kriittisetmateriaalit.fi/grafiitti/- Anonyymi
Tiivistä tietoa !
On outoa, että Northvolt AB nojaa luonnongrafiittiin, vaikka se on kaikilta spekseiltään huonompaa ! !
Tätä ihmetellään myös australialaisella keskustelupalstalla.
https://hotcopper.com.au/threads/northvolt-first-anode-customer.5965319/
https://www.power-technology.com/news/company-news/talga-abb-graphite-anode-mine-factory-battery-integrated-production-line/
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiivistä tietoa !
On outoa, että Northvolt AB nojaa luonnongrafiittiin, vaikka se on kaikilta spekseiltään huonompaa ! !
Tätä ihmetellään myös australialaisella keskustelupalstalla.
https://hotcopper.com.au/threads/northvolt-first-anode-customer.5965319/
https://www.power-technology.com/news/company-news/talga-abb-graphite-anode-mine-factory-battery-integrated-production-line/
"markkinat"Vittangi....
https://www.youtube.com/watch?v=d3-GRuNGZYI
"markkinat"
- Anonyymi
Nyt on kovaa keskustelua! Kukaan ei ymmärrä mistä puhutaan, mutta monologi on tiukkaa 😀
- Anonyymi
CATL, LG, SK Innovation, Panasonic nojaa synteettiseen grafiittiin.
Mitä olemme oppineet ? Stora Enson kovahiili ei sovellu koskaan laadukkaiden sähköautojen akkuihin.
Myös se, että australialainen Talga aloittaa Luulajassa louhitun grafiitin puhdistamisen.
Siinä on välttämätöntä käyttää kuumaa fluorivetyhappoa.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CATL, LG, SK Innovation, Panasonic nojaa synteettiseen grafiittiin.
Mitä olemme oppineet ? Stora Enson kovahiili ei sovellu koskaan laadukkaiden sähköautojen akkuihin.
Myös se, että australialainen Talga aloittaa Luulajassa louhitun grafiitin puhdistamisen.
Siinä on välttämätöntä käyttää kuumaa fluorivetyhappoa.
"markkinat"Miljoonan kilometrin akut ovat jo tosiasia !
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miljoonan kilometrin akut ovat jo tosiasia !
"markkinat"https://keskustelu.suomi24.fi/t/17269621/vaasaan-ei-saada-akkuanoditehdasta-kallis-sahko-ja-ymparistosyyt-!
Voi miettiä.
"markkinat" - Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17645307/vianode-aloittaa-synteettisen-akkuanodin-valmistamisen-edullisella-sahkolla!
Norjassa on tiedetään. Suomessa yritetään Sunilan kovahiilellä...
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17645307/vianode-aloittaa-synteettisen-akkuanodin-valmistamisen-edullisella-sahkolla!
Norjassa on tiedetään. Suomessa yritetään Sunilan kovahiilellä...
"markkinat"Orkla Tietää! Kovahiili ei käy.
"markkinat"
- Anonyymi
EI TOIMI!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/northvolt-i-nytt-samarbete-skapar-trabatterier
SYNTEETTINEN grafiitti on erinomaista ja toimivaa. Sille ei ole toimivaa korvaajaa keksitty.
"markkinat" - Anonyymi
Ihmiset kehittelevät tekniikoita ja materiaaleja joilla kuitenkin ampuvat todellisuudessa ihmiskunnan omaan polveen.
Patteriauto on yksi esimerkki pseudo-ekologisesta vaihtoehdosta, joka direktiivien pakolla pakotetaan kaikille, vaikka se on todellisuudessa osa ongelmaa, ei ratkaisu.
"Wonder-material graphene could be dangerous to humans and the environment"
- https://newatlas.com/graphene-bad-for-environment-toxic-for-humans/31851/
"Graphene: The coolest material that shouldn’t exist"
- https://sitn.hms.harvard.edu/flash/2011/graphene-the-coolest-material-that-shouldnt-exist/
"Environmental Problems Caused by Synthetic Polymers"
- https://sciencing.com/environmental-problems-caused-by-synthetic-polymers-12732046.html
:/ - Anonyymi
Sähköautoissa on loistava tulevaisuus.
Aasiassa on johtajuus ja osaaminen.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nyt-selvisi-miksi-tesla-kykenee-huimiin-hinnanalennuksiin-suuri-ero-verrattuna-muihin-autonvalmistajiin/f2f005bf-4046-4bdd-863e-0b4866eae474
Akut Aasiasta. Taas yksi tuleva akkukennoyrittäjä nurin Euroopassa.
https://www.youtube.com/watch?v=rqo_O1x4P24 - Anonyymi
Stora Enson Lignode on kaupallisena tuotteena vielä pitkän matkan päässä ja varsinkin nyt kun Sunila lopetetaan. Ihmettelen kuitenkin pörssiyhtiön tapaa kommunikoida Lignodesta julkisesti. Esimerkikisi Kauppalehdessä syyskuussa 2022 Stora Enson Lignode-pomo Lehtonen lausui, että Lignode-tehtaan suunnittelu Sunilaan on valmis vuoden loppuun mennessä. Jos se olisi ollut oikeasti niin, olisi tehtaan rakentaminen oikeasti alkanut jo. Joko Lignode-pomo ei ollut tilanteen tasalla tai sitten hän kertoi niin totta kuin osasi (sama kaveri on muuten Storan Linkkarissa pyörivässä lignode-videossa esiintymässä. Kulkee metsässä ja puhuu + mitä luultavammin eksyy myös sinne niinkuin koko Stora Enso on eksyksissä). TJ Bretsky taasen kertoi ”tottuutta” Talouselämässä helmikuussa 2023, että akkumateriaalitehtaan investointipäätös tullan tekemään 1. vuosipuoliskolla. Eipä tehty - ajattiin alas Sunila ja akkutehtaan suunnitelmat romukoppaan (+ useita miljoonia (jopa kymmeniä) käytettyjä tuote- ja projektikehitysrahoja hukkaan). Outoa, ettei Bretsky tiennyt helmikuussa 2023 Lignode-projektin todellista tilannetta vai kertooko hänkin muunneltua totuutta? Uskottavuus Stora Enson communikaatioon mennyt täysin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stora Enson Lignode on kaupallisena tuotteena vielä pitkän matkan päässä ja varsinkin nyt kun Sunila lopetetaan. Ihmettelen kuitenkin pörssiyhtiön tapaa kommunikoida Lignodesta julkisesti. Esimerkikisi Kauppalehdessä syyskuussa 2022 Stora Enson Lignode-pomo Lehtonen lausui, että Lignode-tehtaan suunnittelu Sunilaan on valmis vuoden loppuun mennessä. Jos se olisi ollut oikeasti niin, olisi tehtaan rakentaminen oikeasti alkanut jo. Joko Lignode-pomo ei ollut tilanteen tasalla tai sitten hän kertoi niin totta kuin osasi (sama kaveri on muuten Storan Linkkarissa pyörivässä lignode-videossa esiintymässä. Kulkee metsässä ja puhuu mitä luultavammin eksyy myös sinne niinkuin koko Stora Enso on eksyksissä). TJ Bretsky taasen kertoi ”tottuutta” Talouselämässä helmikuussa 2023, että akkumateriaalitehtaan investointipäätös tullan tekemään 1. vuosipuoliskolla. Eipä tehty - ajattiin alas Sunila ja akkutehtaan suunnitelmat romukoppaan ( useita miljoonia (jopa kymmeniä) käytettyjä tuote- ja projektikehitysrahoja hukkaan). Outoa, ettei Bretsky tiennyt helmikuussa 2023 Lignode-projektin todellista tilannetta vai kertooko hänkin muunneltua totuutta? Uskottavuus Stora Enson communikaatioon mennyt täysin!
…ja Storan Suomen maajohtaja Parvi kertoi Talouselämässä tammikuun lopussa. 2023, että alkumateriaalihanke etenee kuin juna. Se juna on ilmeisti höyryjuna, joka ei jokaiselle asemalle pysähdy. Tuntuu siltä, kun lukee Storan uutispintia julkisuuteen, että puhuvat kauniimmin mitä asiat todellisuudessa on. Toimiikohan Sunilan koelaitos oikeasti? Pystyykö se tuottamaan materiaalia R&D:n testeihin. Epäilen. Ja jos se ei toimi, miten on mahdollista rakentaa kaupallisen mittakaavan laitos. Ja muuten: tammikuussa 2023 aloittaneen SE:n uuden Lignode-pomon Konttisen titteli (Head of Lignode) muutui kesäkuussa 2023 Head of Biomaterial Growth BU. Ulkoapäin Storaan tarkkailessa näyttäisi siltä, että ovat hautaamassa koko Lignoden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
…ja Storan Suomen maajohtaja Parvi kertoi Talouselämässä tammikuun lopussa. 2023, että alkumateriaalihanke etenee kuin juna. Se juna on ilmeisti höyryjuna, joka ei jokaiselle asemalle pysähdy. Tuntuu siltä, kun lukee Storan uutispintia julkisuuteen, että puhuvat kauniimmin mitä asiat todellisuudessa on. Toimiikohan Sunilan koelaitos oikeasti? Pystyykö se tuottamaan materiaalia R&D:n testeihin. Epäilen. Ja jos se ei toimi, miten on mahdollista rakentaa kaupallisen mittakaavan laitos. Ja muuten: tammikuussa 2023 aloittaneen SE:n uuden Lignode-pomon Konttisen titteli (Head of Lignode) muutui kesäkuussa 2023 Head of Biomaterial Growth BU. Ulkoapäin Storaan tarkkailessa näyttäisi siltä, että ovat hautaamassa koko Lignoden.
Talouselämä marrakuu 2022: ”Uskomme, että tästä pystytään tekemään Sunilaan, koko Suomeen ja Pohjoismaihin tosi merkittävää liiketoimintaa”, toteaa Stora Enson Sunilan-tehtaanjohtaja Timo Tidenberg Kotkassa."
Tehtaanjohtajan pitäisi tietää, että teknologia ei ole uskonasioita.
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101621- 1671561
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231278Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901154Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su143938- 89809
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184772Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud205743