Kirkkoon kuulumisen todellinen hinta

Anonyymi

Ilta-Lehden kolumni paljastaa hyvin kuinka kallista kirkkoon kuuluminen on. Pelkästään yhden vanhemman kirkollisveroilla vanhemmat voivat säästää lapselleen oman asunnon verran rahaa. Molemmpien vanhempien säästämillä kirkollisveroilla voi sitten jo säästää kahdelle lapselleen oman asunnon.

"Kolumni: Jos säästät lapsellesi 25 euroa kuussa, hän voi ostaa itselleen asunnon helposti"

https://www.iltalehti.fi/rahapuhe/a/4d397b6c-2fbc-4419-a613-5f8d4bada6f0

Tämän tyyppistä informaation jakamista toivoisin vapaa-ajattelijoilta herättämään kansaa kuinka kallista kirkkoon kuuluminen todellisuudessa on.

11

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ai kun jännää...

• Anonyymi

Tällaista se julkitullut todellisuus yleensä on.

• Anonyymi

Hys, hys! Nyt hiljaa. Kohta ei yksikään vanhempi enää kasta lastaan. Kuka sitten pintaliitäjä Laajasalon shamppanjajuhlat maksaa?

• Anonyymi

Nyt sitten piispojenkin siirryttävä kansanomaisempiin virvokkeisiin, kuten esim. Koskenkorvaan, tosin ehtoollisviinejähän heille on aina riittänyt pienen palkan lisäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt sitten piispojenkin siirryttävä kansanomaisempiin virvokkeisiin, kuten esim. Koskenkorvaan, tosin ehtoollisviinejähän heille on aina riittänyt pienen palkan lisäksi.

Ei haittaa vaikkei ehtoolliselle tulisikaan kovin monta. Jäähän sitten avatuista pulloista hieman enemmän sinne sakastin puolelle tarjottavaksi. Onhan suorastaan velvollisuus nauttia siellä Kristuksen verta....

• Anonyymi

Itse olen saanut veronpalautuksia, kun en kuulu kirkkoon.

• Anonyymi

Niin minäkin.

• Anonyymi

Itse olen sijoittanut työuran alusta asti säästyneet kirkollisverot joka kuukausi osakerahastoihin / osakkeisiin, kun jään eläkkeelle luvassa on 4 - 5 vuoden palkkaa vastaava tili. Lisäksi olen matkanvarrella nauttinut mukavasta osinkotuotosta.

• Anonyymi

Keskituloisen kirkollisverot ovat n. 500 e/vuosi. Kun eroaa kirkosta ja sijoittaa tämän osakkeisiin (osakesäästötili on hyvä), saa eläkepäivilleen 50 -70 keuron vararahaston. Pörssin tuotto on keskimäärin 6 % vuosi, vaikka välillä tulee laskukausiakin. Tuotosta noin puolet tulee osingoista ja toinen puoli kurssinousuista. Osingot kannattaa sijoittaa takaisin. Aluksi kannattaa ostaa sillä viissatasella joka vuosi eri yhtiötä, niin tulee sopivasti hajautusta.

• Anonyymi

Eikä kirkon ahneus lopu kun pääsee eläkkeelle. Myös eläkkeestä kirkko jatkaa rahastamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä kirkon ahneus lopu kun pääsee eläkkeelle. Myös eläkkeestä kirkko jatkaa rahastamista.

Moni jatkaa eläkeläisenä kirkollisverojen maksamista, kun kuvittelee, ettei kirkkoon kuulumattomana saa edes kunniallista hautausta. Vanhuksia myös erehdytetään tekemään testamentteja "seurakunnan hyväksi".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      44
      2176
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      184
      1978
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1372
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      825
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      56
      716
    Aihe