Jouduin auto-onnettomuuteen tänään ja uhri kuoli onnettomuudessa. Syy eiii

Anonyymi

ollut minussa, itse lensi holtittomasti autoni eteen... osui suoraan oikean puoleiseen etuvalooni, josta kimmahti tien sivuun. Pysäytin autoni ja kävin katsomassa, missä kunnossa se "korppi" oli... pitäisikö se lopettaa, jos kitui.
Yllätys oli melkoinen kun tajusin ettei "korppi" ollutkaan korppi! Mutt hengetön se lintu oli, ja vaikutti kyllä fasaanille vaikka väritys oli täysin outo. Nakkasin sen plastikki kassiin ja otin mukaani autoon.

Hetken kuluttua kotipihassa ripustin sen rautalangalla autokatoksen otsa pattinkiin naulasta roikkumaan... kurkku auki. Ja tietsikalta katsomaan josko mustia fasaaneita ois joku joskus aikaisemmin tavannut, vai oliko mun autoni eteen osunut joku luonnon oikku. Joka tapauksessa se kelpaa ainakin koiran ja kissan ruuaksi, jollei olisikaan fasaani... arviolta noin 1,5 kg koiraslintu, minusta.

Löytyihän netistä ett fasaaneita tosiaan on mustiakin, mä vaan en ollut koskaan kuulut edes juttua niistä, saati sit koskaan nähnyt. Lintu tuli nyt höyhennettyä ja suolistettua, roikkuu saunan pukuhuoneen katosta nyt ja pitäis käydä hakemassa se tupaan, pussitettava ja pakasteeseen.
Kyllä mä siitä teen lintukeittoa... joskus ens vuoden puolella, itselleni.

Auto pitäisi viel pestä tänään, onneks on vesihana vielä käytössä... talveksi se suljetaan taas pois käytöstä, tulevien pakkaskausien ajaksi.
trollikka

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulostaa realistiselle.

Onhan toi vähän ikävämpää autolla lintuja metsästää, mutta et ainakaan mitään heitä hukkaan pois.

Kunnon laihialainen :)

• Anonyymi

Enhän mä sitä metsästänyt. Tais tehdä fasaani itsemurhan, mun auton keulaan. Muuten ehjä lintu, mutt hengetön ja siipirikko... tiedä sitt katkaisiko siipensä kolarissamme vai oliko jo aikaisemmin katkennut. Mä en nähnyt koko lintua ennen kuin mosahti ja musta möykky sinkosi näkysistä... muutama sulka liiteli ilmassa. Linnun väristä ja koosta mä päättelin sen olleen korpin, kunnes siellä pientareella tajusin olleeni väärässä; näytti enemmän kanalinnulle!
        Fasaani muuten mutt väri oli aivan vääränlainen, fasaanihan on komea värikäs, tämä oli lähinnä hautajaisiin menossa, melkein kokonaan mustassa höyhenpuvussaan.

Kait kettu ja supit ehkä variksetkin, sen olisivat siintä pientareelta syöneet suihinsa, mutt mullakin on elukoita, joille voi linnun lihaa syöttää, kun ei anna sitä luineen.
        Kun mulle lopulta valkeni ett se todella oli ollut fasaani, jonka mä täräytin autolla vahingossa hengiltä; päätin käyttää sen ihan lintukeittoon,... kyllä siitä muillekin irtoaa syötävää, pulskassa kunnossa se oli, ei mikään nälkiintynyt reppana.

Hyvän lintukeiton mä siintä saan, juureksien, sipulin sekä fenkolin kera... eikä lintu ole kuikka, kuten lapinmiehen lintukeitossa! Tarinan jonka kuulin eräretkellä muinoin. =)))
        Autokin jo pesty, ei suurempaa vahinkoa ja ilmainen paisti korvasi ylimääräisen puuhastelun, ihan ruhtinaallisesti. Piekkarilla se linnun metsästys vaan on luonnollisempaa, mulle.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Enhän mä sitä metsästänyt. Tais tehdä fasaani itsemurhan, mun auton keulaan. Muuten ehjä lintu, mutt hengetön ja siipirikko... tiedä sitt katkaisiko siipensä kolarissamme vai oliko jo aikaisemmin katkennut. Mä en nähnyt koko lintua ennen kuin mosahti ja musta möykky sinkosi näkysistä... muutama sulka liiteli ilmassa. Linnun väristä ja koosta mä päättelin sen olleen korpin, kunnes siellä pientareella tajusin olleeni väärässä; näytti enemmän kanalinnulle!
        Fasaani muuten mutt väri oli aivan vääränlainen, fasaanihan on komea värikäs, tämä oli lähinnä hautajaisiin menossa, melkein kokonaan mustassa höyhenpuvussaan.

Kait kettu ja supit ehkä variksetkin, sen olisivat siintä pientareelta syöneet suihinsa, mutt mullakin on elukoita, joille voi linnun lihaa syöttää, kun ei anna sitä luineen.
        Kun mulle lopulta valkeni ett se todella oli ollut fasaani, jonka mä täräytin autolla vahingossa hengiltä; päätin käyttää sen ihan lintukeittoon,... kyllä siitä muillekin irtoaa syötävää, pulskassa kunnossa se oli, ei mikään nälkiintynyt reppana.

Hyvän lintukeiton mä siintä saan, juureksien, sipulin sekä fenkolin kera... eikä lintu ole kuikka, kuten lapinmiehen lintukeitossa! Tarinan jonka kuulin eräretkellä muinoin. =)))
        Autokin jo pesty, ei suurempaa vahinkoa ja ilmainen paisti korvasi ylimääräisen puuhastelun, ihan ruhtinaallisesti. Piekkarilla se linnun metsästys vaan on luonnollisempaa, mulle.
        trollikka

Epätoivoinen lintu.

Tai sitten epäonninen.

En ole lintukeittoa syönyt vuosmoisiin, sorsaa ja metsäkanalintuja pentuna viimeksi. Vieläkin muistan sen maun suussa.

Pakkaseen hommasin hirveä ja peuraa, vaikka itse en edes kovin punaisen lihan ystävä olekaan. Isäntä sitten valmistanut lähinnä niistä.

Jos asiat olisivat menneet hieman toisin, olisin varmaan itsekin opetellut metsästämään.

• Enovainaa losautti aikoinaan auton ikkunasta fasaanin, kun kohdalle sattui 🤣

• Anonyymi

" losautti aikoinaan auton ikkunasta fasaanin,"

Siis ampua losautti, vai?

Olenhan mä kuullut ett peurojakin jotkut on metsästäneet auton valokiilasta pellolle.
        Siis valon heitin asennettu auton katolle ja ikkunasta ammuttu. Täysin edesvastuutonta toimintaa ollut ja taatusti laitonta. Käsittääkseni joskus 70-luvulla salametsästystä harjoittaneet ja lihat myyty puskaradion kautta, tuttavan ..tuttavalle jne.
        Niitä äijiä ei enää ole, ovat muilla metsästysmailla... in memorian.
        trollikka

• Jossain tais olla ihan ravintola, missä tarjoiltiin yliajeltuja eläimiä ruokana, jos en oo unta nähnyt. 😀

Mutta onhan tää hauska juttu. Ei tiennyt tosiaan fasaani kenen auton alle jää. 😂

Kannattais hommata Volvoon (muistaakseni sellaisen ostit) kunnon karjapuskuri ja alkaa ajamaan pitkin niitä peltoja halkovia teitä siellä Turun seudulla, ainakin viime kesänä yöllä huomasin kauriita aika helkatisti pyöräillessä sielläpäin. Saattais saada helposti enemmän proteiinia talteen. 😁

• Anonyymi

En mä Volvolla ollut liikkeellä, se onneton alkoi kuleen alleen, autokatokseen. Pelkäs kai raukka,
        kun jätin sen yöksi yksin. Broidit hiukan tutki asiaa, isompi remontti ois pitänyt suorittaa, eikä heillä ole nyt aikaa korjailla mun ajopeliäni, joten faijan autolla ajelen tällä hetkellä.

Mä sain sen käyttööni, kun muutenkin hoitelen heidän asioitaan ja kuskaa systeriä koiraa ja heitä asunnosta toisen... kissa on ainoa joka asuu yhtä ja samaa kotia. Eikä sekään ole kuin muutamasta tunnista 10 tuntiin korkeintaan yksikseen kotona.

Viimeeks kun mä olin yön valvomassa hoivalla, meitsin muu "perhe" oli kissan kanssa mun kodissani. Koira ei enää tiedä missä se asuu, vaikk ei kyllä pahemmin välitä missä ollaan, kunhan vaan on porukkaa ympärillä. Poju on pahasti "läheisriippuvainen" lapinkoira kun on!

Meillä täällä Turun seutuvilla tosiaan saa olla varovainen, noiden hirvien, puerojen ja kauriiden suhteen, ne ovat liikenteessä vaarana aina. Niitä on aivan mahdottomasti enemmän kuin liikaa. Ne myös houkuttelevat susia asutusten lähettyviin, sillä niitäkin on liikaa ja ne ovat turhan uskaliaita nykyään, tottuneet ihmisiin. Minäkin olen lähes 100% varma ett näin Mynämäen yhdellä metsäisellä alueella, Vehmaalle mentäessä 2 sutta ylittämässä tietä.

• Anonyymi kirjoitti:

En mä Volvolla ollut liikkeellä, se onneton alkoi kuleen alleen, autokatokseen. Pelkäs kai raukka,
        kun jätin sen yöksi yksin. Broidit hiukan tutki asiaa, isompi remontti ois pitänyt suorittaa, eikä heillä ole nyt aikaa korjailla mun ajopeliäni, joten faijan autolla ajelen tällä hetkellä.

Mä sain sen käyttööni, kun muutenkin hoitelen heidän asioitaan ja kuskaa systeriä koiraa ja heitä asunnosta toisen... kissa on ainoa joka asuu yhtä ja samaa kotia. Eikä sekään ole kuin muutamasta tunnista 10 tuntiin korkeintaan yksikseen kotona.

Viimeeks kun mä olin yön valvomassa hoivalla, meitsin muu "perhe" oli kissan kanssa mun kodissani. Koira ei enää tiedä missä se asuu, vaikk ei kyllä pahemmin välitä missä ollaan, kunhan vaan on porukkaa ympärillä. Poju on pahasti "läheisriippuvainen" lapinkoira kun on!

Meillä täällä Turun seutuvilla tosiaan saa olla varovainen, noiden hirvien, puerojen ja kauriiden suhteen, ne ovat liikenteessä vaarana aina. Niitä on aivan mahdottomasti enemmän kuin liikaa. Ne myös houkuttelevat susia asutusten lähettyviin, sillä niitäkin on liikaa ja ne ovat turhan uskaliaita nykyään, tottuneet ihmisiin. Minäkin olen lähes 100% varma ett näin Mynämäen yhdellä metsäisellä alueella, Vehmaalle mentäessä 2 sutta ylittämässä tietä.

Käy kysyy Penetrationin poijilta varissuolra itselles kunnon monterstruck. 😁👌

Keräät sit kotona parit peurat syylärin ritilästä. 😀

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Käy kysyy Penetrationin poijilta varissuolra itselles kunnon monterstruck. 😁👌

Keräät sit kotona parit peurat syylärin ritilästä. 😀

Hah hah! Kyllä Ihmemaan Liisalta ennen kysyisin neuvoa metsästykseen... ja todennäköisempää ett sellaisen myös voisin saada. Enkä kysy Pääskyvuoren äijääkän remontoimaan mun koslaani. Mutt kiitokset joka tapauksessa neuvosta!

Ps.
        Puolikas valkohäntä peuraa pakasteessa paloiteltuna, ja toista kiloa hirvenjauhelihaa
        2 x 500g sikapossua, ostettu tarjouksesta ja se fasaani. Kyllä mä noilla lihoilla pärjään aika pitkälti, koska kalaa ja juueksia mä syön enempi.

Kaiken lisäksi mä verotan työpaikan "ylijäämä ruokaa", turha sitä syömäkelpoista ruokaa roskiin heittää. Jollei muuta jää päivittäin niin keitettyjä perunia, pastaa tai riisiä ainakin. Niistä jo saa sävellettyä aterian pohjan; ja sipuleilla sekä munilla jelpata lopputulosta!
        Jauhemaksapihveistä mulla on aina jatkuva tilaus keittiössä; 10kpl. kun niitä tehdään,
        ja niitä myös löytyy pakasteesta muutama nytkin.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Hah hah! Kyllä Ihmemaan Liisalta ennen kysyisin neuvoa metsästykseen... ja todennäköisempää ett sellaisen myös voisin saada. Enkä kysy Pääskyvuoren äijääkän remontoimaan mun koslaani. Mutt kiitokset joka tapauksessa neuvosta!

Ps.
        Puolikas valkohäntä peuraa pakasteessa paloiteltuna, ja toista kiloa hirvenjauhelihaa
        2 x 500g sikapossua, ostettu tarjouksesta ja se fasaani. Kyllä mä noilla lihoilla pärjään aika pitkälti, koska kalaa ja juueksia mä syön enempi.

Kaiken lisäksi mä verotan työpaikan "ylijäämä ruokaa", turha sitä syömäkelpoista ruokaa roskiin heittää. Jollei muuta jää päivittäin niin keitettyjä perunia, pastaa tai riisiä ainakin. Niistä jo saa sävellettyä aterian pohjan; ja sipuleilla sekä munilla jelpata lopputulosta!
        Jauhemaksapihveistä mulla on aina jatkuva tilaus keittiössä; 10kpl. kun niitä tehdään,
        ja niitä myös löytyy pakasteesta muutama nytkin.
        trollikka

No pakkohan mun oli ne ottaa mukaan tähän juttuun, kun ne siellä suunnalla olevinaan on. :oD
        Ja pitää sitä osata heittäytyäkin vähän. :oD

Oishan se kiva, että vois oikeasti syödä ihan itse metsästämiä, kalastettuja ja poimittuja, sekä viljeltyjä ruoka-aineksia. Siis ihan oikeasti, kuten tanskalaisessa maajussissa. :o)
        Oletko katsonut sarjaa? Minusta aivan huikeaa. :o)

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No pakkohan mun oli ne ottaa mukaan tähän juttuun, kun ne siellä suunnalla olevinaan on. :oD
        Ja pitää sitä osata heittäytyäkin vähän. :oD

Oishan se kiva, että vois oikeasti syödä ihan itse metsästämiä, kalastettuja ja poimittuja, sekä viljeltyjä ruoka-aineksia. Siis ihan oikeasti, kuten tanskalaisessa maajussissa. :o)
        Oletko katsonut sarjaa? Minusta aivan huikeaa. :o)

Niin Theresha ja Frank Eriksenin elämää on tullut seurattua montakin jaksoa. (aina mahdolluuksien mukaan) Talon rakennusta, maatilan kunnostusta ja eläinten hankintaa.
        Niitä hahia minäkin olen ajatellut, mutt ei käy... tulee taatusti halvemmaksikin ostaa linnut lihoina kun yrittää kasvattaa niitä (salaa)kaupungissa, joka laajenee tähän suuntaan pientalo alueena. Rivitaloja nousee ens keväänä, ihan muutaman sadan metrin päähän. Toivottavasti ovat luopuneet niistä pien kerrostaloista, (3 kerroksisia)
        Terveysviranomaiset kävis taatusti kimppuun, jos täällä hanhia alkaisi kasvattamaan.

Ei maar, kyllä mulle riittää tuon puutarhan antimet tältä tontilta, kaupungin laidalta. Jokamihen oikeudella saan sienet ja marjat metsässtä, lisäksi marjat puutarhasta, sitt kun pensaat ovat tarpeeksi kasvaneet ja antavat jo satoaan. Nyt saan vasta maistiaisia, mutt 2-3 vuoden kuluttua olen omavarainen niiden suhteen. Yrttejä ja juureksia sain jo lähes tarpeeksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin Theresha ja Frank Eriksenin elämää on tullut seurattua montakin jaksoa. (aina mahdolluuksien mukaan) Talon rakennusta, maatilan kunnostusta ja eläinten hankintaa.
        Niitä hahia minäkin olen ajatellut, mutt ei käy... tulee taatusti halvemmaksikin ostaa linnut lihoina kun yrittää kasvattaa niitä (salaa)kaupungissa, joka laajenee tähän suuntaan pientalo alueena. Rivitaloja nousee ens keväänä, ihan muutaman sadan metrin päähän. Toivottavasti ovat luopuneet niistä pien kerrostaloista, (3 kerroksisia)
        Terveysviranomaiset kävis taatusti kimppuun, jos täällä hanhia alkaisi kasvattamaan.

Ei maar, kyllä mulle riittää tuon puutarhan antimet tältä tontilta, kaupungin laidalta. Jokamihen oikeudella saan sienet ja marjat metsässtä, lisäksi marjat puutarhasta, sitt kun pensaat ovat tarpeeksi kasvaneet ja antavat jo satoaan. Nyt saan vasta maistiaisia, mutt 2-3 vuoden kuluttua olen omavarainen niiden suhteen. Yrttejä ja juureksia sain jo lähes tarpeeksi.

Minusta kaikista kivointa niissä maajussi-ohjelmissa on kaikenlaisten perinnetyötapojen käyttö. Ja kivoja vehkeitä sillä ukolla on. Lisäksi se sen palo kaikesta jännästä on uskomaton. Niin innoissaan koko äijä.
        Se talon rakennus oli huikea näytös... oli siisti katsella kun vuolivat, sahasivat ja talttasivat runkoa...tosi kaunis talo tuli. :o)

Ja muksut siinä vielä taapersi mukana. :o)

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Minusta kaikista kivointa niissä maajussi-ohjelmissa on kaikenlaisten perinnetyötapojen käyttö. Ja kivoja vehkeitä sillä ukolla on. Lisäksi se sen palo kaikesta jännästä on uskomaton. Niin innoissaan koko äijä.
        Se talon rakennus oli huikea näytös... oli siisti katsella kun vuolivat, sahasivat ja talttasivat runkoa...tosi kaunis talo tuli. :o)

Ja muksut siinä vielä taapersi mukana. :o)

Niin no mua kiinnosti talo projektissa eniten se talkoo henki, sitä ain joskus, mutt liian harvoin nykyään näkee. Jelpitään hyvästä tahdosta, pelkällä ruokapalkalla.
        Ruokokatto ja katiskan teko.
        Sitä kasvihuonetta; kiinni talon seinässä, mä en ymmärtänyt; paitsi ett onpa lyhyt matka hakemaan tomaattia ruokapöytään!

Paistoin 3 kpl paholaisen kakkuja, ne tulee kyllä syötyä varmaan ennen joulua, systeri vonkaa jo nyt palasta kakusta ja maitoa. Ei sitä uuni kuumana voi leikata, saa ottaa huomen aamulla yhden kakun mukaansa kun menee taas päiväksi vanhemmilleni... sai luvan etäopetukseen kun porukkamme kuuluu riski ryhmään.

Tämäkin ilta on mennyt lähes hänen opiskelunsa tukemiseen... hampaitani kiristellen.
        Opettajat on kyllä kiitelleet hänen petranneen koulun käyntiään, siis nostanut osaamistaan. On niin perus laiska opiskelija, jos jokin ei kiinnosta... tuskin paljon panostaisi oppimiseen, ilman jatkuvaa patistelua ja lahjontaa!
        Aika monta yhteen ottoa meillä on asiasta ollut... laikuuttaan on tyhmä; oppii kyllä jos opettelee, se nyt on jo nähty!

• Anonyymi kirjoitti:

Niin no mua kiinnosti talo projektissa eniten se talkoo henki, sitä ain joskus, mutt liian harvoin nykyään näkee. Jelpitään hyvästä tahdosta, pelkällä ruokapalkalla.
        Ruokokatto ja katiskan teko.
        Sitä kasvihuonetta; kiinni talon seinässä, mä en ymmärtänyt; paitsi ett onpa lyhyt matka hakemaan tomaattia ruokapöytään!

Paistoin 3 kpl paholaisen kakkuja, ne tulee kyllä syötyä varmaan ennen joulua, systeri vonkaa jo nyt palasta kakusta ja maitoa. Ei sitä uuni kuumana voi leikata, saa ottaa huomen aamulla yhden kakun mukaansa kun menee taas päiväksi vanhemmilleni... sai luvan etäopetukseen kun porukkamme kuuluu riski ryhmään.

Tämäkin ilta on mennyt lähes hänen opiskelunsa tukemiseen... hampaitani kiristellen.
        Opettajat on kyllä kiitelleet hänen petranneen koulun käyntiään, siis nostanut osaamistaan. On niin perus laiska opiskelija, jos jokin ei kiinnosta... tuskin paljon panostaisi oppimiseen, ilman jatkuvaa patistelua ja lahjontaa!
        Aika monta yhteen ottoa meillä on asiasta ollut... laikuuttaan on tyhmä; oppii kyllä jos opettelee, se nyt on jo nähty!

Joo, siellähän tais olla tuttuja Ruotsista ja Norjastakin. :o)

Oli illalla omaa olutta ja siideriä tarjolla. Se olkikatto oli kyllä aika hulppea. Muistaakseni joutuivat jotain villaa tms. laittamaan sinne eristykseks.

No veikkaan, että sun intensiteetillä ja teinin jääräpäisyydellä saa mojovia sanatuokioita. :oD Voi olla mökissä useampikin neuvottelu. :oD

• Anonyymi

Eläimet tekevät itsemurhia siinä kuin ihmisetkin, varsinkin koirat juoksevat tahallaan junien alle. ja hirvet autojen alle, tekevät vakaasti harkitsemalla itsemurhia, elukat.

• Anonyymi

Kerran 90-luvulla joku pikkulintu lensi autoni keulaan ja kimposi siitä hurjasti volttia pyörien auton yli jonnekin ojan pohjalle varmaan. En voinut pysäyttää autoa muun liikenteen ja kapean tien vuoksi, mutta luulen, että osuma tappoi linnun heti, niska poikki todennäköisesti.
      Toinen tapaus oli myöskin 90-luvulla, jänis jäi autoni alle, kuulin kolahduksen, varmaan osui johonkin etutukivarsiin. Tällä kertaa pystyin jonkun matkan päähän pysähtymään ja kääntymään takaisin, mutta jänistä ei näkynyt enää missään. Oli pimeää, enkä osannut arvata kummalleko puolelle tien ojaan jänis olisi mennyt, joten jäi tämäkin eläin sitten löytämättä. Nähtävästi osuma auton alustarakenteisiin ei ollut tappava, koska eläin oli omin voimin kyennyt poistumaan tieltä, mutta varmaan kipeä osuma vähintäänkin.

Muita osumia eläinten kanssa ei ole ollut tämän 28v autoilu-uran aikana. Hirvi on kerran ollut edessä tiellä, mutta sain pysäytettyä ennen osumaa.

Toivottavasti eläimet pysyvätkin poissa tieltäni.

• Mikäs fasaaninmetsästysase se auto oikein on :)

Muistaessani kerron tositapauksen 1970-luvulta.
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/11/24/kaarle-kustaa-suomessa-fasaanijahdissa-ja-pilkilla

Kekkonen (UKK) oli kutsunut naapurimaan kuninkaan siis vierailulle ja fasaanimetsälle. Niinpä valtionpäämiehet sitten lähtivät haulikot ladattuina alueelle, jossa tiedettiin fasaaneita runsaasti elävän. Miehet päättivät kuitenkin hajaantua, jotta edes jompikumpi varmemmin löytäisi saalista. Maasto oli kuitenkin pusikkoista ja näkyvyys kehno. Niinpä Kekkonen, kun kuuli rapinaa ja näki värikästä liikettä pusikossa, päätti kuitenkin varmuuden vuoksi kysyä: "Kuka siellä?" ja muisti sitten että Kustaa huonosti ymmärtää suomea ja hapuili vielä saman ruotiksi:
      - "Vem äär däär?"
      - "Va sa ni?"
      - PAM!

• Anonyymi

Joo. menee samaan kastiin kuin... "Mamma mamma, jul sex kommer tillbaka!"
        trollikka

• Anonyymi

ajoin kauhean kolarin, törmäsin pölyhiukkaseen ajaessani tiellä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2408
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      71
      1690
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1285
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1184
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1158
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1048
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1040
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      894
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      872
    Aihe