Onko sinulla pankkikorttia

Anonyymi

Tai mitä lie ne oli mut mulla avattiin muutama viikko sitten oma tili pankissa ja pankkivirkailija sanoi että puhelin riittää ja isän ja äidin kanssa oltiin ja he ihmeissään mut nykyaikana pärjää puhelimella eli maksuliikenne hoidetaan näin ja ihmettelen käyttääkö joku muu pankkikorttia vanhempani käyttää ne on kalkkiksii ja ikä loppui y sukupolvee ja kaverien kanssa nauretaan niille

20

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuinka onnistuu kaupan kassalla puhelimella maksaminen?

• Anonyymi

Monessa on appeja käytössä, mobile pay, paypal, pivo ja mitä näitä nyt on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monessa on appeja käytössä, mobile pay, paypal, pivo ja mitä näitä nyt on

Pystyykö noilla apeilla ihan missä tahansa kaupassa maksamaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko..mutta kyllä melkein kaikilla kaupoilla joku mobiilimaksusysteemi on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä pystyy se on nykyaikaa ja tätä päivää käytätkö stekkivihkoo vielä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko..mutta kyllä melkein kaikilla kaupoilla joku mobiilimaksusysteemi on.

Pienillä lähikaupoillakin?

• On ollut pankkikortti jo 30 vuotta.

• Anonyymi

Kortti on vielä turvallisempi. Eikä siitä lopu akku tai muuta mukavaa. Itse siirtyisin takaisin oravannahkoihin,koska näissä maksusysteemeissä on niin paljon haittaa.
      Ja hus pois täältä, olet vielä lapsi.

• Anonyymi

Pankkikortteja on.

Oletko alaikäinen?

• Anonyymi

Suuttuiko(?) joku boomer keskustelusta ja piti yrittää trollata vai mikä tämä juttu on?

• Tämä palsta ei ole lapsiystävällinen paikka. Täällä on paljon sairasta juttua, joten suosittelisin mieluummin jotain nuorten palstaa.

• Anonyymi

Olen X-sukupolvea ja uskon että aloittaja on joku trollipeikko, eikä mikään oikea juniori.
      Ja käytän kaupassa yleensä sirukorttia, mutta muita laskuja makselen puhelimen pankkisovelluksella tai tietokoneella. Verkkokauppaostoksia teen myös joskus kortilla tai tilisiirtona verkkopankissa, miten kulloinkin sattuu huvittamaan.
      Useimmiten on auto tullut tankattua ABC -mobiilisovelluksella kun saa istua lämpimässä autossa puhelimen näpryyn ajan ja tarvitsee poistua ulos vain varsinaisen tankkauksen ajaksi.
      Olihan se joskus aika kun käteisellä rahalla maksoin kaiken, laskuja taisin käydä maksamassa pankkikonttorin eteisessä laskunmaksuautomaatilla kun ei ollut vieä kotona nettiä. Käteistä rahaa piti nostella aina automaatista, auton tankkauskin yleensä seteliautomaatista, jos halusi tankata tankin täyteen esim. kulutusmittausta varten, piti bensat käydä maksamassa huoltoaseman kassalle.

Kalkkishan minä varmaan olen näin 46v ikäisenä ukkona.

• Anonyymi

Molen Y ja yhä maksan kaikki laskust tietokoneella enkä käytä älypuhelimia. Kaupassa kortti missä ei ole mitään luotto juttuja. Luottolaina kortti on erikeen hättilanteisiin. Käteistäkin löytyy varmuuden vuoksi silloin kun on sen verran varaa, että tililtä pystyy käteistä nostamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Molen Y ja yhä maksan kaikki laskust tietokoneella enkä käytä älypuhelimia. Kaupassa kortti missä ei ole mitään luotto juttuja. Luottolaina kortti on erikeen hättilanteisiin. Käteistäkin löytyy varmuuden vuoksi silloin kun on sen verran varaa, että tililtä pystyy käteistä nostamaan.

Ei varmaankaan nykyään kukaan alle 30v käytä enään pankkikortteja tai käteistä niin siirtyisit nykyaikaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei varmaankaan nykyään kukaan alle 30v käytä enään pankkikortteja tai käteistä niin siirtyisit nykyaikaan

Jos ostelette mitään ebaylta, korttimaksu kannattaa, koska jos myyjä on epärehellinen, voitte riitauttaa kaupan korttiyhtiön kautta, ja epärehellinen myyjä jää nuolemaan näppejään.
        Suomessa on aina tätä jotain ihan ihme ylimielisyyttä, että pitäisi olla ensimmäisenä kaikessa teknologiassa ja hylätä sen vuoksi kaikki vanhat, mutta toimivat menetelmät, vaikka uudet systeemit olisivat huonompia ja keskentekoisia... :/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ostelette mitään ebaylta, korttimaksu kannattaa, koska jos myyjä on epärehellinen, voitte riitauttaa kaupan korttiyhtiön kautta, ja epärehellinen myyjä jää nuolemaan näppejään.
        Suomessa on aina tätä jotain ihan ihme ylimielisyyttä, että pitäisi olla ensimmäisenä kaikessa teknologiassa ja hylätä sen vuoksi kaikki vanhat, mutta toimivat menetelmät, vaikka uudet systeemit olisivat huonompia ja keskentekoisia... :/

Netissä ostot on aina oma juttunsa ja miekin netistä eniten ostan, siinä ei käteisellä tee mitään.

Suomessa ei oikeasti hoideta vielä näitä uusia menetelmiä kunnolla, etenkin tietoturvan suhteen. Joten ihan hyvä olla varalla Backup. Parille nuoremalle joutunut sen takia jopa käteistä lainaamaan kun ei ole jokin toiminut. Ei nuo puhelin ja korttimaksut aina ole luotettavia ja häiriötä syntyy milloin mistäkin.
        On myös helpompi seurata rahankulutusta jos ei pääse jollain puhelimella tai muulla maksamaan liian helposti. Ettei mene yli varojensa.

• Käytännössä kaikillahan on tänä päivänä pankkikortti eikä se kerro ihmisestä juuri mitään. Enemmänkin se mitä kortin debit-puolella kykenee ostamaan.

• Anonyymi

Tietoturvan takia käteistä nykyään käytetään, jos ei halua että näkee mistä raha tulee ja minne se menee... jos et halua että rikolliset heti netin hakkeroituaan näkevät kaikki tietosi...

• Anonyymi

Viinamiehellä on ollut pankki- ja luottokorttikin jo nuoresta lähtien.
      Kun yökerhon baaritiskillä on maksanut juomat kortilla eikä käteisellä, ovat naiset ihastuneet viinamieheen ja naisseuraa on riittänyt.

t. viinamies

• Anonyymi

Rakas saat mun tili oikeudet nii näet etten ole missään baarissa ollu enkä edes käytä mitään muuta kuin maksullisia naisia kun ei minua kiinnosta kukaan koko kolmen vuoden aikana on ollu vain sinä mielessä että se on mulle enemmänkin ongelma ollut kuin asia jota haluan edes käsitellä. Mä olen tuhat kertaa sanonu että se aihe on mulle todella arka aihe ja olen erittäin paljon saanut kärsii siitä etten kykene kiihottua kenestäkään muusta kuin sinusta. Sille asialle en edes mahda mitään vaikka monta kertaa olen itkenyt ja rukoillut että miks mä en voi nähdä kenessäkään muussa mitään sellaista kun mä olin ennen normaali siltä alueelta mutta kun näin sinut niin en ole ikinä sen jälkeen pystyny näkee muissa mitään sellaista mikä minua kiinnostaa. Ja ennen mulla ei ollu mitää vaikeuksia nähdä niitä asioita muissakin. Että jos et nyt enempää nostaisi tätä asiaa esille. Olen monesti sanonut että kun riidellään niin aina kun olet sanonu että sä olet ollut jonku muun kanssa sillein nii joka kerta mä olen halunnut pettää sinua ja mulle olis ihan sama kenen kanssa kunhan vaan saisin pettää niissä tilanteissa kun olet loukannut mun tunteita mutta en ole pystynyt pettää vaikka mun ajatukset ja syvä halu on ollut silloin että petän mutta kumpi siitä sitte kärsii enemmän. Minä tietenkin kun minua ällöttää olla muiden kanssa kun en halua edes lähelle ketään nii miten kuvittelet että mä nautin siitä että joku ällötys on mun kanssa sängyssä. Mä olen näiden vuosien aikana yrittänyt olla ja joka kerta on pitänyt olla niin tiedoton toisin sanoen erittäin päihtynyt etten tajua koko tilannetta ja sitte kuvitella sinut siihen että pystyn tulemaan. Ennen ei ollu mitään ongelmia tulemisen kanssa nyt olen joutunut joka kerta ajattelee sinua niissä hetkissä että tulen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      258
      2830
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      102
      2281
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1970
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1413
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      68
      1394
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1310
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1138
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      984
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      973
    Aihe