Maailmanloppu ja Gehenna

Anonyymi

Olen huolissani adventistien henkisestä mielenterveydestä.
Apokalyptinen Adventtikirkko väittää olevansa lopunajan jäännösseurakunta.
Millaista Maailmanloppua adventistit povaavat ja tuhoutuuko siinä myös Gehenna?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen apokalyptinen adventisti on käynyt Ilmestyskirjaseminaarin jotta hänet voidaan käännyttää.
      Mutta koulutus meni hukkaan.

    • Anonyymi

      huohotahan sinä huolissasi. Taitaa vipottaa oma pää, ei sitä, että Sanaa haluaisi katsoa, vaan huohotetaan vain omaa juttua.

      Mitä on jäännös? Eli kokonaisuudesta poistuu jotain, jää jotain, eikös vain.
      Ja raamatun tuomiolla Jumalanedessä jää jäännös, joka pelastuu.
      Kokonaisuudessa on yleismaailmallinen uskonto, eli siinä huseeraa monlukuinen joukko sitä ja tätä pappeutta, joka saarnaa Jumalan Sanaa vastaan.
      Eli helluntaissa pappi sunnuntaina vaahtoaa puhujakorokkeella. Sapatti on kumottu, olemme yhdenkänkäskyläisiä. Siis kuuluin yhdenkäskyisten kirkkoon ja pappini sanoi yleismaallisen uskon mukaan, sapatti on kumottu.

      Lindeman Keijo kirjassaan tuo esiin lopunajan eksytyksestä sen, että millainen baabelilainen oppi, meidän kristillisyydessä on suuri ansa, joka on langetuttanut jopa vanhurskaatkin. Eli -hyvän- tiedonpuun hedelmä on katala. Siitähän on kyse.
      Eli hylätään yleisukonnossa Jumalan tahto. Se on yleismaailmallista, eikös niin?

      sitten on joukko, joka ei kumarru yleismaallisen uskon oppiin, meillä on seurakuntiakin Suomessa, adventistien lisäksi, joille vaikka tämä sapatti on raamatullinen pyhä, Jumala erottama ja pyhittämä, eli siinä on esimerkiksi jäännös siitä kokonaisuudesta, joka ulkoistuu harhasta ja onkin Jumalan sanan ja tahdon tiellä.

      Siis jäännös, kannattaa miettiä sitä, että mistä se on pois otettu, että se jää.
      Jumalalla on vain Yksi kansa ja se on se jäännös, joka pelastuu ja Elämänkirja on IN, siinä määrittelyssä ja ulkopuolella on se, joka on yleismaallista uskontoa.
      Eli kiehuvat papit, vaikka sapatin suhteen.

      8. vai onko kahdeksaspäivä Sapatti! ??
      ts. Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa, kaikkine joukkoinensa ja Ja Jumala päätti kahdeksantena päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt ja ja lepäsi kristillisesti kahdeksantena päivä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.

      Eli valtakunnan siunaus olis kahdeksas 8. s päivä. Sitähän te jankkaatte.

      Raamatusta ette löydä yhtään mitää muuta pyhitettyä lepopäivää, kuin Jumalan itsensä pyhittämän ja erottaman päivä, eli sen, jonka Hän katsoessaan kaikkea ja se oli ilman aatamin pilaamista, sangen hyvä ja se kruunattiin meille tiedoksi Valtakunnasta jossa on LEPO, siksi Vapahtajakin on Sapatin Herra.

      Tuon kirkon pappini suhaaminen sunnuntaina pisti kahlaamaan raamatun läpi ja sanon, että pappini puhui pötyä. Hän nousi itse Luojaa vastaan eikä kumartanut Häntä, joka on Luonut taivaan ja maan. Hän kumartaa perinneBaabelioppia.

      Siitähän on kyse, eli hän oli yleisuskonnollinen harhan opettaja.

      Kyllä meidän kristittyjen kannattaa jo vihdoin tunnustaa opin valheellisuus.
      sama, kuin tuo lapsikasteen harha- siinä on toinen. Joulu on kolmas, Jeesus ei syntynyt joulun aikaan, vaan lehtimajajuhlan aikaan.

      Niin, oletko yleiskuskonnon 8lainen vain Raamatun 7- täydellisyyden seuraaja, valinta on sinun ja pysytään totuudessa. Siitä löytyy se jäännös.

      • Anonyymi

        Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
        (1Mo 2:1-3)
        Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa. Älä tapa. Älä tee huorin. Älä varasta. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
        (2Mo 20:1-17)

        Eli Jumalantahto on se, että Hänen omansa, tämän ajan valtakunnassa kumarramme Häntä.
        Emme laita omaa Hänen ja meidän väliin, vaan halajamme sitä, että Hän tulee itse opettamaan meitä Pyhän Henkensä kautta.
        Eli puhutaan Vallasta ja Valtakunnasta.

        Tästä me kukaan ei päästä irti, jos olemme Hänessä, siinä olemme se jäännnös, ja jäännös kumartaa Jumalantahtoa. Sen päämäärä on rakkaus.

        Yleismaailmallisessa uskontojen kirjossa, tämä on opetuskirjassa oleva hävinnyt neuvo ja oppi. No, on siellä nykyään paljon muutakin, ehkä seurausta omavanhurskaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
        (1Mo 2:1-3)
        Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa. Älä tapa. Älä tee huorin. Älä varasta. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
        (2Mo 20:1-17)

        Eli Jumalantahto on se, että Hänen omansa, tämän ajan valtakunnassa kumarramme Häntä.
        Emme laita omaa Hänen ja meidän väliin, vaan halajamme sitä, että Hän tulee itse opettamaan meitä Pyhän Henkensä kautta.
        Eli puhutaan Vallasta ja Valtakunnasta.

        Tästä me kukaan ei päästä irti, jos olemme Hänessä, siinä olemme se jäännnös, ja jäännös kumartaa Jumalantahtoa. Sen päämäärä on rakkaus.

        Yleismaailmallisessa uskontojen kirjossa, tämä on opetuskirjassa oleva hävinnyt neuvo ja oppi. No, on siellä nykyään paljon muutakin, ehkä seurausta omavanhurskaudesta.

        Historian kantta raottaen, kun lopuajalle on varoittavaa esimerkkiä kirjoitusten mukaan siellä näkyvissä, niin mitä mm. näkyy?
        Juudan valtio ja Jerusalem kaatuivat Babyloniin, syventyneen sivistyneen maailman supervaltaan. Eli haaste on olla uskollinen tänään Jumalan Sanalle. Uskova on todella vieraan maan kamaralla, sen kulttuurin keskellä, joka on vihamielinen Jumalaa kohtaan.
        Moraali rakoilee, ihminen on vihanmaljojen kyllästämä, eli meidän on kohdattava totuus asiasta. Ratkaisu on uskollisuus ja Kristuksen askeleiden seuraaminen.
        Tuo "lopun" aika on Ilmestyskirjan sanoma. Tavallaan se on juhlakirja siinä, että ne tuomiot kertovat Jumalan laittavan asiat ojennukseen. Aika päättyy, suomennettuna.
        Jumala puuttuu historiamme kirjoituksiin.
        Tuo Keijo Lindeman Apostolinen srk. ja lopunajan eksytys, niin Baabeli, balylon opetuksissa on Rooman vallan kohdalla jatkumo. Eli se on se isouskonnonlaitos josta on siinnyt meidänkin hapatteet kirkkokuntiin. SE tulee häviämään.
        Se on Ilmestyskirjan tuomion sanomallisuuden lopputulema.

        Se supervalta ei sitten enää ole läsnä. Kummassa seurassa seisot, jäännöksen vai seuraatko yleisuskontojen opetusta, jota kummarrat.

        Turhaa meidän on adventistia jatkuvasti noitua perinneopistamme käsin.
        Me häviämme siinä kaupassa.


    • Anonyymi

      Typerä aloitus.

    • Anonyymi

      Miksi olet huolissasi?

    • Anonyymi

      Olen huolissani, koska pastorit ovat huolissaan elintasonsa pysymisestä. Heillä on ollut liian hyvät ja leppoisat oltavat ja nyt kun korona on osoittanut , että heidän kauppaamansa jumala on hyödytön kapistus, niin siinä ovat papanat menneet heillä housuun, kun pastoreiden valheet ovat paljastuneet.

      • Anonyymi

        Etkö osaa käyttää kommentoi toimintoa kun vastaat jonkun kommenttiin?


    • Anonyymi

      Jos sapattikäsky on hyvä ja pyhä, niin se pitäisi silloin myös pitää. Ei riitä että siitä kiivailee ja kuvittelee sen pitävänsä. Silloin pitää tosiaan Raamatun mukaan pitäytyä kaikista askareista eikä kukaan muukaan saa niitä tehdä. Ei riitä että yksin on tajuavinaan olevansa joku jäännös. Raamatussa oli vielä maininta, että koko kaupungin tulee se pitää. Eikä ne ole mitään perinnäissääntöjä, vaan lukevat Raamatussa.

      Oikeasti sapatista kiivailu on harhaoppi, jolla yritetään eksyttää valitutkin kun joku Raamattua tietämätön voi langeta tuohon, että kun pidän sapatin niin pelastun.

      UT ei vain millään tavalla valaise tätä asiaa miten sapattikäsky tulisi jakamaan ihmisiä ja nimenomaan kieltää tuollaisen lain kirjaimeen perustuvan uskon. Pitää sitä älyttömänä lihan mukaan vaeltamisena.

      • Anonyymi

        Vastausta odotellessa....
        Ja raamatunjae on...?

        Tuhoutuuko Mailmanlopussa Gehenna?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe