Autokeskus on

NAURETTAVA !

Mahtaa olla välkky persoona, joka on keksinyt laittaa Autokeskuksen nettisivuille, käytettyjen autojen etusivuksi urbaanilegedaa. Kas kun ei vielä kerrota siitä tapauksesta, jossa jonkun autosta on rahdatessa ruuvattu vahingossa mittaria.
Auton tuonti vain on nykyään niin helppoa, että moista paskaa ei ei enää monikaan usko, joten ko. sivu kääntyy takuulla liikkeen omaksi vahingoksi.
Tietenkin se raivostuttaa, kun asiakkaat ostavat neljänneksen ajetun, ruosteettoman, ja saksassa ihan oikeasti kunnolla huolletun auton, ja vielä paljon halvemmalla mitä liikkeessä siitä pyydetään.
Minusta tuo sivu on varmin osoitus siitä, että saksasta saa kunnollisia autoja kun niitä noinkin valtavasti pelätään !

13

4262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löysät housuissa...

On kyllä sellaista tekstiä, että siellä tuntuu olevan tilanne jo päällä - eli löysät housuissa kun kauppa ei käy. Hyväkuntoinen ja erittäin kilpailukykyisen hintainen tuontiauto houkuttaa enemmän kuin autokeskuksen vaihdokit.

• ...tämä juttu

Miksi aito Suomi-auto on paras vaihtoehto?
      1. Siinä on Suomesta merkkiliikkestä ostettuna täysi kuluttajansuoja

2. Siihen tutustuminen ja ostaminen Suomessa on paljon helpompaa
      3. Sen ostamiseen ei liity matkustus, rahti, vakuutus yms. kustannuksia

4. Sen käyttöhistoria ja todelliset ajokilometrit ovat tiedossa ja selvitettävissä

5. Se on varusteltu pohjoismaihin ( riittävä lämmityslaite, laturi, akku, ajovalot, vilkut jne.)

6. Siihen löytyy varaosia ja huolto/korjausohjeet, koska se kuuluu maahantuojan tuontiohjelmaan

7. Sen rekisteröintiin ja katsastukseen ei liity tuontiautoriskejä ja vaivaa (tyyppihyväsyntä, päästöt, dokumentit jne.)

8. Se täyttää sellaisenaan suomalaiset määräykset eikä sen rekisteröimiseksi tarvita kalliita muutostöitä*
      9. Siihen saa merkkiliikkeestä vakuutuksen, rahoituksen ja vaihtoauton voi sisällyttää kauppaan

10. Sen vakuutus- ja lunastuskorvauskysymykset ovat selkeät ja yksiselitteiset

11. Sen jälleenmyyntiarvo on kaikista näistä syistä aikanaan ratkaisevasti parempi, kuin ns. tuontiauton

*Ulkomailta käytetyn auton ostamista suunnittelevan on syytä varmistaa, että tuontiauto täyttää Suomen useita muita maita tiukemmat katsastusvaatimukset. Jos auto ei läpäise rekisteröintikatsastusta, sitä ei voi rekisteröidä Suomeen. Ongelmia syntyy, kun auto näyttää ulkoisesti samalta kuin Suomeen rekisteröity vastaava auto, mutta siitä puuttuu Suomessa vaadittavia rakenteita tai varusteita.

Vaikka ajoneuvo olisi rekisteröity toisessa EU-maassa, se ei tarkoita automaattisesti sitä, että ajoneuvo voitaisiin hyväksyä myös Suomessa. Monet varustevaatimukset ja pakokaasupäästömääräykset, jotka ovat Suomessa tulleet voimaan useita eteläisempiä Euroopan maita aikaisemmin, ovat vasta viime vuosina muuttuneet pakollisiksi kaikissa EU-maissa.

Käytettynä tuotavan auton on oltava niiden vaatimusten mukainen, jotka koskivat Suomessa samana ajankohtana ensimmäistä kertaa käyttöön otettua ajoneuvoa. Ostajalle päänvaivaa aiheuttaa myös käyttöönottopäivän ja tyyppihyväksyntävuoden välinen ero. Monet vaatimukset ovat koskeneet aluksi uutta tyyppiä olevia ajoneuvoja. Käyttöönottopäivä ilmenee rekisteriotteesta, mutta mallin tyyppihyväksynnän tietää vain valmistaja.

Tyyppihyväksynnästä on saattanut kulua aikaa useita vuosia. Samaa tyyppihyväksyttyä mallia myydään yleensä 5-9 vuotta, koska pienet ulkonäköön liittyvät muutokset tai niin sanottu face-lift eivät välttämättä vaadi uutta tyyppihyväksyntää.

Tarvitsemme jatkuvasti lisää hyväkuntoisia vaihtoautoja. Tarjoa rohkeasti omaasi! Ostamme autot käteisellä ja maksamme tarvittaessa loppuvelkasi.

• Autokeskus voivoi

Että on pässiä tekstiä! Jumalauta! Kyllä ei voinut olla hymyilemättä, kun kerran olen tuonut kymmeniä saksalaisia laatuautoja, eikä yhdenkään kohdalla ole ollut katsastuksen kanssa ongelmia. Mitä nyt joskus jonkun pallonivelen tai muun kulutusosan olen joutunut vaihtamaan. Ja perkele ne Saksasta ostetut bemarit lämpiää Suomen pakkasissa aivan samanlailla kun arvoisat suomiautotkin. Ja vilkuissa on ollut ne e-merkinnät ja hyvin ovat vilkuttaneet. Akkukin on pysynyt latauksessa.

Voi pässin pässin pässi. Autokeskus, säälittää, ai kun säälittää, toivottavasti kansa pian tajuaa että mistä ne autot kannattaa ostaa!

• opettaja
        Autokeskus voivoi kirjoitti:

Että on pässiä tekstiä! Jumalauta! Kyllä ei voinut olla hymyilemättä, kun kerran olen tuonut kymmeniä saksalaisia laatuautoja, eikä yhdenkään kohdalla ole ollut katsastuksen kanssa ongelmia. Mitä nyt joskus jonkun pallonivelen tai muun kulutusosan olen joutunut vaihtamaan. Ja perkele ne Saksasta ostetut bemarit lämpiää Suomen pakkasissa aivan samanlailla kun arvoisat suomiautotkin. Ja vilkuissa on ollut ne e-merkinnät ja hyvin ovat vilkuttaneet. Akkukin on pysynyt latauksessa.

Voi pässin pässin pässi. Autokeskus, säälittää, ai kun säälittää, toivottavasti kansa pian tajuaa että mistä ne autot kannattaa ostaa!

Ai oot tuonu kymmeniä autoja, opeteltasko ensiksi laskemaan: otetaan ensin toinen käsi, joo, ihan kumpi vaan, pistä sormet koukkuun, nosta peukalo pystyyn ja sano yksi, peukalo on se mikä on erillään muista sormista, nyt on oikein, sitten nosta toinen sormi, se on yhteensä kaksi, jatketaanko huomenna lisää kun oot harjoitellu nämä 2 juttua ensin?

• kirjoittaja
        Autokeskus voivoi kirjoitti:

Selkeästi on ollut krvatti liian tiukalla jollakin onnettomalla myyntipäälliköllä, jolla provikka palkka=ei palkkaa pariin kuukauteen. Kyllä se nälkä ja hapen puute saa aikaan pahaa jälkeä.
        Mutta mukava pirisys näin aamutuimaan, sai hymyilemään leveästi...;-)

• Minä vaan

Eli laitoin seuraavansisältöisen yhteydenottopyynnön Autokeskukselle, saa nähdä vastataanko

Minulla on Saksasta käytettynä maahantuotu henkilöauto. Minulla on myös Suomessa uutena ostettu henkilöauto.

Kun teidän internet sivuillanne kerrotaan, että suomalaisen auton käyttöhistoria ja todelliset ajokilometrit ovat tiedossa ja selvitettävissä, niin mistä ne pystyy selvittämään, ja kenellä ne on tiedossa?

Suomessa kun tiettävästi ruuvaillaan mittarista kilometrejä uusista ja uudehkoista henkilöautoista ennen katsastukseen menoa.

Mitä tämä käyttöhistoria tarkoittaa? Saako siihen vastauksen esim. edellisiltä omistajilta Suomessa? Miten voin olla varma, ettei edellinen omistaja anna vääriä tietoja auton käyttöhistoriasta, niin Suomessa kuin Saksassa?

Saksassahan on kaikkien edellisten omistajien nimet ja yhteystiedot merkattu rekisteriotteeseen, joten siellä tuon käyttöhistorian selvittäminen edellisten omistajien osalta on helpompaa.

Saksassa on rangaistava teko, jos jättää kertomatta auton oikean kilometrimäärän.

Sivullanne on myös "Sen rekisteröintiin ja katsastukseen ei liity tuontiautoriskejä ja vaivaa (tyyppihyväsyntä, päästöt, dokumentit jne.) "

Suomessa, byrokratian luvatussa maassa joutuu papereiden kanssa taistelemaan, ja tämä on varmasti kaikkien autoa ulkomailta hakemaan lähtevien tiedossa.

Sivuillanne on myös "Se täyttää sellaisenaan suomalaiset määräykset eikä sen rekisteröimiseksi tarvita kalliita muutostöitä."

Nyt kysyn vielä, että kun autoni tuli Saksasta tuotuna 30% halvemmaksi kuin vastaava Suomesta ostettu, niin mitähän ne kalliit muutostyöt omassa autossani (maksoi tänne tuotuna rekisteröitynä ja katsastettuna 20000).

No, muutostöitä ei tarvinnut tehdä.

Mutta kertokaa minulle esimerkki, kuinka kalliiksi tulivat muutostyöt johonkin tietämäänne autoon, kertokaa merkki ja malli myös.

Kun sivuillanne myös kerrotaan, että pitää varautua, että autossa on riittävä lämmityslaite, niin ystävällisesti pyydän, että ilmoittaisitte minulle jonkun edustamanne automallin, jonka varaosaluettelosta löytyy esim. 2 erikokoista lämmityslaitteen kennostoa, varaosanumerot kyseisille kennostoille.

Jos siellä ei osata kysymyksiini vastata, niin pyydän että ilmoitatte minulle henkilön, joka osaakysymyksiini vastata.

Ystävällisin terveisin Tommi Mäkelä

Ps. Olen tällä hetkellä useamman kuukauden ulkomailla, joten sähköpostilla minut saa kiinni parhaiten.

• tekstiä

Loistava kirjoitus, siinä käy vaan niin että ne Autokeskuksen pässit ei vastaa tuohon kyselyyn millään lailla. Tiedän sen.

Laita sama teksti avoimena kirjeenä Hesariin tai Aamulehteen! Niin saa moni muukin nauraa.

• Juuso

Kyllä on ollut joku varsinainen välkky asialla. Oma, v. 2002-mallinen Ruotsissa valmistettu ja Saksasta haettu oli huollossa merkkiliikkeessä. Pojat sanoivat, että on loistokunnossa. Samanikäinen suomalainen olisi jo ruvella ja keulassa kiveniskemiä ja kyljet parkkipaikalla kolhitut. No, vuodet päästähän se on jo sellainen, koska täällä kunnioitetaan toisen omaisuutta yhtä vähän kuin vanhassa Neukkulassa aikanaan.

• bemaristi

On aika ihmeellistä, kun esim. Saksassa 8v täysin yhtäkään naarmua säilynyt Bemari on jo parin kuukauden jälkeen Suomeen tuonnista aikamoisilla kolhuilla, enkä tarkoita nyt mitään kiveniskuja.

Esim. syviä lakan läpi tulleita naarmuja siellä täällä ihme paikoissa, kuten takaluukun päällä. Pelkkää ilkivaltaa. Toinen asia on sitten nuo kämmiparkkeerajat, esim. Helsingissä. Puskureita paukutellaan, niin että rutisee ja paikalta lähdetään pokkana, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Silti tilaa viedään usein kahden auton verran. Oikein pahaa teki, kun katseli eräänkin helsingiläisrouvan parkista lähtöä. Ja sittenhän ovat nuo taskuparkkerauksen ovenpaukkojat. Kuinka helvetin kiire voi markettiin tai marketista pois olla, että ei varovasti keretä ovia aukomaan. Ei siellä nyt niin edullista lenkkimakkaraa ole.

Kolme Bemaria on tuotu, vanhin 15v. Ja kaikki niistä olivat olleet maalipinnnaltaan virheettömiä. Eivät olleet pitkään, kun Suomeen rantauivat... pahin suomikilpinen törppökuski kolhi jo laivassa. Huomasi aivan hyvin, että taas kämmäsi ja naapurin peli oikein heilahti, mutta elettäkään ei asian suhteen tehnyt.

Aika turha siis tulla puhumaan suomalaisten rehellisyydestä tai toisen omaisuuden minkäälaisesta kunnoituksesta - saatika hyvistä ajotaidoista. Autokouluun joutaisivat kaikki...

• juuso
        bemaristi kirjoitti:

On aika ihmeellistä, kun esim. Saksassa 8v täysin yhtäkään naarmua säilynyt Bemari on jo parin kuukauden jälkeen Suomeen tuonnista aikamoisilla kolhuilla, enkä tarkoita nyt mitään kiveniskuja.

Esim. syviä lakan läpi tulleita naarmuja siellä täällä ihme paikoissa, kuten takaluukun päällä. Pelkkää ilkivaltaa. Toinen asia on sitten nuo kämmiparkkeerajat, esim. Helsingissä. Puskureita paukutellaan, niin että rutisee ja paikalta lähdetään pokkana, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Silti tilaa viedään usein kahden auton verran. Oikein pahaa teki, kun katseli eräänkin helsingiläisrouvan parkista lähtöä. Ja sittenhän ovat nuo taskuparkkerauksen ovenpaukkojat. Kuinka helvetin kiire voi markettiin tai marketista pois olla, että ei varovasti keretä ovia aukomaan. Ei siellä nyt niin edullista lenkkimakkaraa ole.

Kolme Bemaria on tuotu, vanhin 15v. Ja kaikki niistä olivat olleet maalipinnnaltaan virheettömiä. Eivät olleet pitkään, kun Suomeen rantauivat... pahin suomikilpinen törppökuski kolhi jo laivassa. Huomasi aivan hyvin, että taas kämmäsi ja naapurin peli oikein heilahti, mutta elettäkään ei asian suhteen tehnyt.

Aika turha siis tulla puhumaan suomalaisten rehellisyydestä tai toisen omaisuuden minkäälaisesta kunnoituksesta - saatika hyvistä ajotaidoista. Autokouluun joutaisivat kaikki...

Ihmettelen kovasti tuota oven hakkaamista, vaikka mulla on kyllä päinvastainen kokemus. Saksassa Real:in parkissa tuli 15 v. vanhaan autoon syvä vekki naapurin saksalaisautosta. Itse olen 190 cm pitkä ja 140 kiloinen keiju ja pääsen ahtaastakin välistä autosta pois ilman ettei ovi ota edes kiinni naapuriin.
        Toivottomassa paikassa, joihin en itse aja, on joskus ollut pakko laittaa ovi kiinni naapurin autoon kuitenkaan hakkaamatta kylkeä kasaan. Joskus likaiseen kylkeen saattaa naarmu tula, mutta se lähtee vahalla kun ei kylkeä ole paukutettu sisään.

• tuonut

Onko kukaan tarjonnut Autokeskukseen tuontiautoa, ottavatko vaihdossa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia

"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak
      Maailman menoa
      45
      3867
    2. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      15
      2932
    3. Yks vähemmän

Yks narkki täälläkin vähemmän,m.t. sai mitä halusi😎
      Kiuruvesi
      32
      2490
    4. Nyt voin sanoa että vtuttaa!

Kertaa sata 💯
      Ikävä
      24
      1780
    5. Oletko onnellinen

Kun ei enää nähdä?
      Ikävä
      43
      1392
    6. Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua

Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      1391
    7. Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?

Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode
      Tv-sarjat
      43
      1373
    8. Anteeksi

Anteeksi 😭😭😭. Olet rakas❤️. En juo enää liikaa. 😭
      Ikävä
      25
      1179
    9. Minun kultani

Mistä saataisiin sulle hyvät henkselit? 🤗😘
      Ikävä
      49
      1131
    10. Mitäs mieltä

Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho
      Ähtäri
      16
      1115
    Aihe