Vikakoodilukija

Anonyymi

Millaisen kannattaa hankkija ? tarvis myös vanhemmille autoille
Kiinasta ? PC-pohjainen kiinnostais myös
Kokemuksia jos olette hankkineet ?

7

3657

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos löytyy Android-puhelin, niin bluetooth obd-palikka obd-porttiin ja puhelimeen 'Car Scanner ELM OBD2' -sovellus, niin on todella hyvä vikakoodinlukija.

• Anonyymi

Mulla on drivelooper ja sen softa androidilla mutta mitään vikakoodeja en ole saanut ulos ikinä vaikka olen kokeillu muitakin softia joitain. Luin jostain rt noi palikat ei lähettäs bluetoothilla niit vikakoodeja vaan pitää olla johto. Liekö näin vai softasta kiinni?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on drivelooper ja sen softa androidilla mutta mitään vikakoodeja en ole saanut ulos ikinä vaikka olen kokeillu muitakin softia joitain. Luin jostain rt noi palikat ei lähettäs bluetoothilla niit vikakoodeja vaan pitää olla johto. Liekö näin vai softasta kiinni?

Mulla on drivelooper ja tuon softan kanssa olen saanut kaikki autot tutkailtua. Jopa 90-luvun Mersuihin pääsee 38pin-obd -adapterilla.

Saitko edes yhteyden siihen drivelooperiin ja oletko car scannerin asetuksia katsonut? Rattaan kuva/connection/connection type=bluetooth ja select devicestä valitaan bluetooth-laite.
        Connection profilesta valitaan automerkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on drivelooper ja tuon softan kanssa olen saanut kaikki autot tutkailtua. Jopa 90-luvun Mersuihin pääsee 38pin-obd -adapterilla.

Saitko edes yhteyden siihen drivelooperiin ja oletko car scannerin asetuksia katsonut? Rattaan kuva/connection/connection type=bluetooth ja select devicestä valitaan bluetooth-laite.
        Connection profilesta valitaan automerkki.

Nyt sain yhteyden ja painoin lataa vikakoodit. Tuloksena "no fault codes stored in ecu". Näytössä lukee ajoittain ENGINE WORKSHOP ja EPC valo ja turvatyynyvalo palaa. Näistäkö ei vikakoodia tule? Viimeksi huollossa sanoivat heti että "jarruvalokytkin". Eli saavat enemmän koodeja esiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt sain yhteyden ja painoin lataa vikakoodit. Tuloksena "no fault codes stored in ecu". Näytössä lukee ajoittain ENGINE WORKSHOP ja EPC valo ja turvatyynyvalo palaa. Näistäkö ei vikakoodia tule? Viimeksi huollossa sanoivat heti että "jarruvalokytkin". Eli saavat enemmän koodeja esiin?

Näillä peruslukijoilla saa yleensä yhteyden vain moottorinohjausyksikköön. Merkkikohtaisiin moduleihin kuten abs ja turvatyynyt, tarvitaan kalliimmat vehkeet.

• Anonyymi

Löytyy kyllä Android-puhelin, mutta siinä ei ole Google -tiliä, enkä siihen sellaista halua laittaa, koska jos laittaa, niin kaikki yksityiset tiedot kopioituvat Googlen pilvipalvelimelle.

Joten, koska yritykset eivät suostu jakamaan noita .APK -sovelluksia OMALTA https -palvelimeltaan (jos suostuisi, niin sovelluksen voisi ladata ihan ilman Google -tiliä), niin siksi parempi olisi USB -portilla PC -tietokoneeseen kytkettävä malli ja PC -ohjelmisto (toivottavasti sitä sitten jaetaan joko firman omalta sivulta tai vaikka muistikortilta tai CD/DVD -levyltä).

Toki laite voisi olla ns. "dual mode", jolloin laite itse toimii myös varastointipaikkana PC -ohjelmistolle.

• Anonyymi

Mulla android elm327 ja car scanner pro
      50 yrityksestä päästä ecuun on onnistunu 5kertaa jolloin sai koodit luettua, yleensä aina yhdistää kyllä elmiin mut elm ei yhdistä ecuun volvo v70 mk2 -01
      5e maksoi softa ja obd pulikka 20e ei kyllä ole hyödyllinen tähän, koitin toiseen samanlaiseen volvoon ei yhteyttä ecuun ainoastaan elm327 yhdistyy mut pösössä 306 yhdisti ecuun heti ? Kumma juttu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1719
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      232
      1453
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      88
      1331
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1005
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe