Aihe

Sähköauto toi sairaat ihmiset palstoille.

Anonyymi

Aiavn sairaita vauhkoja mielipuolisia fanaattisia ylistyksiä sähköautoista ja diesel ja bensa autojen täydellistä alistamista. Ehei näin pojat asioita hoideta. Otetaan se sähkökuume pää pois sieltä teiniperseestä ja opetellaan elämää ensin.
Sähköauto on niin vanha keksintö (yli sata vuotta) ettei sitä pidä pitää jumalana siitä voitte lähteä kuumettanne ensin laskemaan normaalille tasolle. Seuraavaksi voitte alkaa säästämään ajokorttiin ja omaan taloon jossa on hyvä lämmin autotalli ja ja ihan supersuko pistorasiaa seinässä. Siinä on hyvä latailla ihan pikku virralla sitä leaffia. Samalla voi lämmittää normi diesel ja besa auton. Jäitä hattuun lapset nyt sähkökuumeiselle. Sähkö on hyvää kehitystä pikku hiljaa eikä ole mikään kiire mutta jo kolmos autoksi voi sen pikku sähkärin hankkia nurkka pyörittelyyn sohjoon jo nyt joku halpa kippo. Sähköauto on vain auto jonka ylläpito on kallista lystiä pidemmän päälle,oikeasti.

39

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sairas ihminen löytyy aloittajasta itsestään.
      Sähköautoilija

      • Anonyymi

        Kertoisitko mikä kohta tekstistä tekee minusta sairaan?
        Nimmerkillä aloittaja anonyymi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko mikä kohta tekstistä tekee minusta sairaan?
        Nimmerkillä aloittaja anonyymi

        100 vuotta tehty pelkästään polttomoottoriautoja ja mikä on tulos? Romuttamon paaliin menevät keskimäärin 300 000km ajettuina.
        Eivät sadassa vuodessa ole oppineet tekemään kestävää autoa, ja yhä vikaantuvampia tulee tuutista johtuen ilmastosäännöistä, dieselkoneisia ei enää kannata tehdä kun hinta nousee hurjaksi, korjaa ja huolla vuosittain monella sadalla eurolla jotta kinnerisi pysyy liikenteessä, takuu raukeaa jos ei huolla ym. Vaihda jakohihnoja, korjaa egr.ää, lisää öljyä, palele tankatessa sormet paskassa ja kohmeessa ja haistele samalla polttoaineen kaasuja. Pakkasella jäätyy milloin polttoaine, imusarja, lyijyakku, jäähdytysneste...
        Öljyä ostetaan ja pumpataan siperiasta 3000 km pituista suuria määriä vuotavaa putkea pitkin satamaan ja laivataan suomeen, jalostamossa käytetään 1kWh sähköä yhden polttoainelitran tekemiseen. Kannattaisiko ladata suoraan sähköauton akkuun? Sitten tuo litku rahdataan pitkin suomea. Suomi tuottaa itse sähköä, ei tippaakaan öljyä. Sairastako? Kyllä!
        Tästä h....tin kalliista polttoaineesta käytetään energiaa sitten hyödyksi vain 20%! Lopuilla lämmitetään harakoita, kuin polttaisi seteleitä, sairasta minun mielestäni.
        Auto tärisee ja metelöi paikalla ollessaan, nykii ajettaessa, voimaa kaasupoljinta painaessa tulee kunhan on ensin vaihdetta vaihdettu ja saatu kierrokset kohdalleen.
        Vain sairas ihminen ihannoi tuollaista muinaisajan saastuttavaa kulkupeliä ja vastustaa uutta, puhdasta ja sivistynyttä tekniikkaa.
        Sähköauton vastustajissa paistaa suuri kateus sähköautoilijoita kohtaan, se on sairaus jos mikä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 vuotta tehty pelkästään polttomoottoriautoja ja mikä on tulos? Romuttamon paaliin menevät keskimäärin 300 000km ajettuina.
        Eivät sadassa vuodessa ole oppineet tekemään kestävää autoa, ja yhä vikaantuvampia tulee tuutista johtuen ilmastosäännöistä, dieselkoneisia ei enää kannata tehdä kun hinta nousee hurjaksi, korjaa ja huolla vuosittain monella sadalla eurolla jotta kinnerisi pysyy liikenteessä, takuu raukeaa jos ei huolla ym. Vaihda jakohihnoja, korjaa egr.ää, lisää öljyä, palele tankatessa sormet paskassa ja kohmeessa ja haistele samalla polttoaineen kaasuja. Pakkasella jäätyy milloin polttoaine, imusarja, lyijyakku, jäähdytysneste...
        Öljyä ostetaan ja pumpataan siperiasta 3000 km pituista suuria määriä vuotavaa putkea pitkin satamaan ja laivataan suomeen, jalostamossa käytetään 1kWh sähköä yhden polttoainelitran tekemiseen. Kannattaisiko ladata suoraan sähköauton akkuun? Sitten tuo litku rahdataan pitkin suomea. Suomi tuottaa itse sähköä, ei tippaakaan öljyä. Sairastako? Kyllä!
        Tästä h....tin kalliista polttoaineesta käytetään energiaa sitten hyödyksi vain 20%! Lopuilla lämmitetään harakoita, kuin polttaisi seteleitä, sairasta minun mielestäni.
        Auto tärisee ja metelöi paikalla ollessaan, nykii ajettaessa, voimaa kaasupoljinta painaessa tulee kunhan on ensin vaihdetta vaihdettu ja saatu kierrokset kohdalleen.
        Vain sairas ihminen ihannoi tuollaista muinaisajan saastuttavaa kulkupeliä ja vastustaa uutta, puhdasta ja sivistynyttä tekniikkaa.
        Sähköauton vastustajissa paistaa suuri kateus sähköautoilijoita kohtaan, se on sairaus jos mikä.

        Harmillista tietenkin sinulle, jos nuo luettelemasi ongelmat ovat sinun polttomoottoriautoilun arkipäivää. Olen ajellut polttomoottori autoilla jo 42 vuotta, eikä vieläkään ole läheskään kaikkia noita ongelmia ollut. Voisin minäkin sähköautoa kotona ladata mutta ei ole vielä ajankohtainen hankinta minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmillista tietenkin sinulle, jos nuo luettelemasi ongelmat ovat sinun polttomoottoriautoilun arkipäivää. Olen ajellut polttomoottori autoilla jo 42 vuotta, eikä vieläkään ole läheskään kaikkia noita ongelmia ollut. Voisin minäkin sähköautoa kotona ladata mutta ei ole vielä ajankohtainen hankinta minulle.

        Se että onko Sinulle henkilökohtaisesti osunut ongelmia, ei kiinnosta ketään. Tuossa lueteltiin vain muutama polttomoottoreiden yleisiä ongelmia jotka vaivaavat useita uusia polttomoottoriautoja. Nyt tuli uutena tietona uutisissa että nykyisten dieseleiden päästöjärjestelmät eivät toimi enää yli - 11 asteen pakkasessa koska urealiuos jäätyy. Kyllä on polttomoottorit niin mennyttä aikaa, joka nyt uutena sellaisen ostaa lyö kätensä p...kaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 vuotta tehty pelkästään polttomoottoriautoja ja mikä on tulos? Romuttamon paaliin menevät keskimäärin 300 000km ajettuina.
        Eivät sadassa vuodessa ole oppineet tekemään kestävää autoa, ja yhä vikaantuvampia tulee tuutista johtuen ilmastosäännöistä, dieselkoneisia ei enää kannata tehdä kun hinta nousee hurjaksi, korjaa ja huolla vuosittain monella sadalla eurolla jotta kinnerisi pysyy liikenteessä, takuu raukeaa jos ei huolla ym. Vaihda jakohihnoja, korjaa egr.ää, lisää öljyä, palele tankatessa sormet paskassa ja kohmeessa ja haistele samalla polttoaineen kaasuja. Pakkasella jäätyy milloin polttoaine, imusarja, lyijyakku, jäähdytysneste...
        Öljyä ostetaan ja pumpataan siperiasta 3000 km pituista suuria määriä vuotavaa putkea pitkin satamaan ja laivataan suomeen, jalostamossa käytetään 1kWh sähköä yhden polttoainelitran tekemiseen. Kannattaisiko ladata suoraan sähköauton akkuun? Sitten tuo litku rahdataan pitkin suomea. Suomi tuottaa itse sähköä, ei tippaakaan öljyä. Sairastako? Kyllä!
        Tästä h....tin kalliista polttoaineesta käytetään energiaa sitten hyödyksi vain 20%! Lopuilla lämmitetään harakoita, kuin polttaisi seteleitä, sairasta minun mielestäni.
        Auto tärisee ja metelöi paikalla ollessaan, nykii ajettaessa, voimaa kaasupoljinta painaessa tulee kunhan on ensin vaihdetta vaihdettu ja saatu kierrokset kohdalleen.
        Vain sairas ihminen ihannoi tuollaista muinaisajan saastuttavaa kulkupeliä ja vastustaa uutta, puhdasta ja sivistynyttä tekniikkaa.
        Sähköauton vastustajissa paistaa suuri kateus sähköautoilijoita kohtaan, se on sairaus jos mikä.

        Olipa sairas kirjoitus,ei voi kommentoida noin sairaita sanoja. Onko kaikki sähköauton ostajat noin kieron kahjoja? nyt se tuon kirjoituksen mukaan on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa sairas kirjoitus,ei voi kommentoida noin sairaita sanoja. Onko kaikki sähköauton ostajat noin kieron kahjoja? nyt se tuon kirjoituksen mukaan on mahdollista.

        Et voi kommentoida, kun et keksi mitään vastaan sanomista.
        Tästä voidaan vain vetää johtopäätös että vanhaan tuijottajat muutosvastaiset juntit ovat sairastuneet menneisyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 vuotta tehty pelkästään polttomoottoriautoja ja mikä on tulos? Romuttamon paaliin menevät keskimäärin 300 000km ajettuina.
        Eivät sadassa vuodessa ole oppineet tekemään kestävää autoa, ja yhä vikaantuvampia tulee tuutista johtuen ilmastosäännöistä, dieselkoneisia ei enää kannata tehdä kun hinta nousee hurjaksi, korjaa ja huolla vuosittain monella sadalla eurolla jotta kinnerisi pysyy liikenteessä, takuu raukeaa jos ei huolla ym. Vaihda jakohihnoja, korjaa egr.ää, lisää öljyä, palele tankatessa sormet paskassa ja kohmeessa ja haistele samalla polttoaineen kaasuja. Pakkasella jäätyy milloin polttoaine, imusarja, lyijyakku, jäähdytysneste...
        Öljyä ostetaan ja pumpataan siperiasta 3000 km pituista suuria määriä vuotavaa putkea pitkin satamaan ja laivataan suomeen, jalostamossa käytetään 1kWh sähköä yhden polttoainelitran tekemiseen. Kannattaisiko ladata suoraan sähköauton akkuun? Sitten tuo litku rahdataan pitkin suomea. Suomi tuottaa itse sähköä, ei tippaakaan öljyä. Sairastako? Kyllä!
        Tästä h....tin kalliista polttoaineesta käytetään energiaa sitten hyödyksi vain 20%! Lopuilla lämmitetään harakoita, kuin polttaisi seteleitä, sairasta minun mielestäni.
        Auto tärisee ja metelöi paikalla ollessaan, nykii ajettaessa, voimaa kaasupoljinta painaessa tulee kunhan on ensin vaihdetta vaihdettu ja saatu kierrokset kohdalleen.
        Vain sairas ihminen ihannoi tuollaista muinaisajan saastuttavaa kulkupeliä ja vastustaa uutta, puhdasta ja sivistynyttä tekniikkaa.
        Sähköauton vastustajissa paistaa suuri kateus sähköautoilijoita kohtaan, se on sairaus jos mikä.

        Aiheen aloittaja on täysin oikeassa. Sähköauto on tuonut palstoille sairaita teroja, joita on tehokkaasti manipuloitu sähköautojen ylivertaisuudesta.

        'polttoaineesta käytetään energiaa sitten hyödyksi vain 20%! Lopuilla lämmitetään harakoita, kuin polttaisi seteleitä, sairasta minun mielestäni.'
        Tästä paljastuu heti yksi esimerkki sairaan sähköautoilijan tietämättömyydestä joka ilmeisesti on lukenut liikaa esim. erästä Motivan artikkelia joka artikkelipäivityksen olisi melko tuore tutkimus, mutta onkin todellisuudessa useampia vuosia vanhaa tietoa. Nykyaikaiset polttomoottorit(2019 ja uudemmat) käyttävät hyödyksi jo yli 30% polttoaineesta kunhan autolla ajaa lämpöisellä polttomoottorilla järkevästi, eikä kokoajan suurilla moottorin kierroksilla kaahaillen. Nykyajan polttomoottori järjestelmineen osaa vaihtaa toimintaansa ajotilanteen mukaan esim. atkinson/miller kierto(polttoaineensäästämistä) vs normaali ottomoottorin kierto (tehon maksimointi. Kun autolla ajaa rauhallisesti niin polttomoottori toimii polttoaineen säästötilassa rajoitetulla teholla, mutta sitten kuskin halutessa kytkee polttoaineensäästön ja tehorajoituksen pois käytöstä maksimimaalisen suorituskyvyn antamiseksi. Tämä tapahtuu autosta riippuen joko napista painamalla tapahtuvan ajo-ohjelman valinnalla- tai kaasupolkimen asennon muutoksella moottorin kierrosluvun lisäksi).

        Toki useimmissa diesel moottoreissa ei ole atkinson/miller kiertoa. Mutta tämäkin nyt tuli sanottua näin yhtenä esimerkkinä koska sähköautoilija rupesi terona yleistämään aivan liikaa väitettään polttomoottoreista.

        Sama motivan artikkeli ei huomioinut, että nykyajan diesel moottoreissa on esim. muuttuva geometrinen turboahdin joka myös parantaa diesel moottorin hyötysuhdetta. Nykyajan diesel moottoreissa myös moottorin hyötysuhdetta heikentävää liikkuvien osien aiheuttamaa kitkaa on vähennetty aika paljon, mistä johtuen diesel moottoreissa ei enää kovinkaan paljoa muodostu hukkalämpöä. Tämän takia kaikissa nykyaikaisessa diesel autoissa on polttoainetoiminen lisälämmitin.


    • Anonyymi

      Kimppaan aloittajaa vaikka täyssähköllä ajankin. Kakkosena on katumaasturi. Jäitä hattuun.

    • Anonyymi

      Hemmetin oikoluku. Siis komppaan ...

    • Anonyymi

      Totta tuossa kaikki .
      Eniten ottaa päähän se että jos nyt on varaa ostaa sellainen niin pitää haukkua muut vai mitä se on , itse ajelen dieselillä parikertaa olen yrittänyt ajella bensa-autolla mutta ei ole mun juttu kun on tottunut hyvään vääntöön pienellä kulungilla, mutta mieleni on pyörinyt usein opel amperan kohdalla,
      se on siistin näköisin sähköinen peli, ja usein kauniit naiset ajelee sellaisilla, Tampereen seudulla ainakin,
      mutta asiaan niin jos jollakin on mahdollista ja varaa niin siitä vaan ja sellaiseen hiljaiseen autoon ehdottomasti vain ja ainoastaan kitkarenkaat , nasta on niin takavetoa ja seitkytlukua.

    • Anonyymi

      Näitä sähköautovouhkaajia voi ymmärtää suhtautumaalla heihin kuin uskovaisiin. Näin insinöörinä on tietenkin ensin hieman vaikea ymmärtää tuon kaltaista ajattelua, kun on tottunut siihen, että mielipiteet perustuvat perusteltavissa oleviin tosiasioihin, ja että keskustelun tarkoitus on hyvässä hengessä käydä läpi näitä perusteluja ja niiden todenpitävyyttä asioiden todellisen luonteen selvillesaamiseksi.
      Uskonnollisesti ajatteleva ihminen perustaa maailmankuvansa dogmeihin, perustavaa laatua oleviin totuuksiin, joita ei kyseenalaisteta. Dogmin kyseenalaistaminen loukaa uskovan ihmisen vakaumusta ja kyseenalaistamalla uskon perusteet. Jokaisella on kuitenkin oikeus uskoa mihin uskoo. En väitä, että kaikki sähköautojen kannattajat ovat tälläistä tyyppiä, joka ottaa kiistattomana totuutena kaiken ylhäältä annetun, mutta esimerkiksi monissa n.s. luonnonsuojelijoina itseään pitävissä on näitä piirteitä ja epäilen, että tätä samaa ajattelua on pesiytynyt sähköautoilijoihin. On tietenkin ikävää jos tälläinen kritiikitön vouhklaaminen vie samalla tavalla sähköautosta uskottavuuden kuin on tapahtunut monin paikoin luonnonsuojelulle.

      • Anonyymi

        juurikin näin... noita "uskovaisia! tosiaankin löytyy, jotka eivät usko faktatietoon jota autojen käyttö täällä pohjoisessa on tuonut mukanaan. Onhan se toki niinkin, että monelle bensa-autolle luvataan kulutukseksi esimerkiksi 6litraa/100km ja todellisuus onkin vaikkapa 8litraa (automerkkiä mainitsematta). Samalla tapaa sähköautoille luvataan 500 jopa 600km matkoja yhdellä latauksella, mutta auton hankittua karu totuus paljastuu, autolla pääseekin vain 250-300km. Meikäläisen patteriautolle luvattiin jopa 500km mutta nyt vähän kelien kylmettyä jäädään 300km tietämille... mikähän on tilanne kun vielä kelit kylmenee... saas nähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juurikin näin... noita "uskovaisia! tosiaankin löytyy, jotka eivät usko faktatietoon jota autojen käyttö täällä pohjoisessa on tuonut mukanaan. Onhan se toki niinkin, että monelle bensa-autolle luvataan kulutukseksi esimerkiksi 6litraa/100km ja todellisuus onkin vaikkapa 8litraa (automerkkiä mainitsematta). Samalla tapaa sähköautoille luvataan 500 jopa 600km matkoja yhdellä latauksella, mutta auton hankittua karu totuus paljastuu, autolla pääseekin vain 250-300km. Meikäläisen patteriautolle luvattiin jopa 500km mutta nyt vähän kelien kylmettyä jäädään 300km tietämille... mikähän on tilanne kun vielä kelit kylmenee... saas nähdä.

        "noita "uskovaisia! tosiaankin löytyy, jotka eivät usko faktatietoon jota autojen käyttö täällä pohjoisessa on tuonut mukanaan."

        Kyllä sähköautoilijat kirjoittavat enemmän faktatietoa näillä palstoilla kuin polttoaineuskovaiset. Polttisuskovaiset haluavat uskoa kaiken mitä öljyteollisuus ja perinneautoteollisuus hätäpäissään suoltaa.
        Sähköauto-uskovaiset tuovat pääasiassa esiin yliopistojen tutkimuksia joita voidaan pitää puolueettomina ja sähköautoja puolustavilla on kokemusta sähköautoista sekä polttomoottoriautoista, polttisuskovaisilla vain jälkimmäisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "noita "uskovaisia! tosiaankin löytyy, jotka eivät usko faktatietoon jota autojen käyttö täällä pohjoisessa on tuonut mukanaan."

        Kyllä sähköautoilijat kirjoittavat enemmän faktatietoa näillä palstoilla kuin polttoaineuskovaiset. Polttisuskovaiset haluavat uskoa kaiken mitä öljyteollisuus ja perinneautoteollisuus hätäpäissään suoltaa.
        Sähköauto-uskovaiset tuovat pääasiassa esiin yliopistojen tutkimuksia joita voidaan pitää puolueettomina ja sähköautoja puolustavilla on kokemusta sähköautoista sekä polttomoottoriautoista, polttisuskovaisilla vain jälkimmäisestä.

        Olen huomannut, että mielipiteet muuttuvat työkavereilla yms. kun vaan aluksi joku uskaltautuu ostamaan täyssähköauton. Kyllä se pihalla huomataan ja kysellään. Muutama on jo sähköauton ostanut (Teslaa ja Audia lähinnä) ja moni suunnittelee seuraavan olevan sähköauto.

        Taas paljastui pari päivää sitten uusi valetutkimushuijaus. Varsin tyypillinen sapluuna epäilyksien kylvämiseksi sähköautoja vastaan. Täälläkin samaa roskaa näkynyt usein.

        https://thedriven.io/2020/12/01/aston-martin-linked-to-anti-ev-propaganda-siezed-upon-by-murdochs-times/


    • Anonyymi

      Jos ei näin neutraalilla avauksella synny asiallista keskustelua niin ei sitten millään.

    • Anonyymi

      Tämähän on ihan normaalia aina, kun jotain toisenlaista tulee markkinoille. Ensimmäisenä niitä hankkii friikit, jotka ovat niin teknologiauskovaisia ja ihastuneita itse tuotteeseen, ettei hankinnan jälkeen enää mikään muu käy ja ihanuuden ylistäminen on suorastaan raivokasta.
      Me, joille teknologia on apuväline ja sillä itsessään ei kummoista arvoa ole, tietysti vähän huvittuneina suhtaudumme friikkien julistukseen ja kiihkeän uskonnonomaiseen suhtautumiseen hankkimaansa viimeisimpään teknologiatuotteisiin.

      Tässä sähköautoilussa, kuten muussakin, on jo nähtävissä muutosta, kun nk tavallisetkin autoilijat ovat niitä vähitellen hankkineet. Esiin tulee jatkuvasti myös epäkohtia, epäkäytänmöllisyyttä jalastentautejakin, kuten tietysti aina uuden mukana tulee kun nk tavikset niihin siirtyvät ja homna arkipäiväistyy. Tavikset eivät jaksa peitellä eikä varsinkaan hyväksyä sellaisia puutteita, jotka friikit katsovat mielellään läpi sormien.
      Tämä on ihan luonnollista, kun ymmärtää ettei taviksille teknologia ole itsetarkoitus kuten friikeille.

    • Tulipa ostettua täyssähköauto VW ID.3 1st Max. Autoilu-uraa takana 63 vuotta ja bensa-autoja ostin vuodesta 1964 yhteensä 25 ja nyt siis täyssähköiseen. Paljon uutta opittavaa, sillä alusta asti sähköautoksi suunniteltu kulkine on hyvin erilainen sielunelämältään kuin polttomoottorinen. Siinä sitä viehätystä ja hermojen kiristelyä on enemmän kuin lääkäri määrää.
      Ennen täyssähköön siitymistä ajelin neliveto-SUBARUilla 12 vuotta ongelmitta, mutta 81-vuotiaana on kiva ajaa hieman pienemmällä autolla.
      https://en.calameo.com/heikkitala/read/004247357c36de158665f
      Sähköauto vie pisteestä A pisteeseen B kuten muutkin autot.

      • Anonyymi

        Hieno esitys, onko noista autoista jäänyt joku erityisesti mieleen?


    • Anonyymi

      Bensa- ja erityisesti diesel-huuruja hengittäessä on vaikea välttyä sairastumasta. Esimerkiksi miten monta sydäninfarktia oltaisinkaan voitu välttää siirtymällä aiemmin sähköautoihin!

      • Anonyymi

        Kaikki Suomessa ei koskaan tule siirtymään sähikäisiin.
        Köyhälle liian kallis leikkikalu.
        Eikä toimi kovassa pakkasessa kuin puoli tuntia.
        Onneksi Suomi on vapaa maa, vaikka Rikkat vihreät Rouvat verottamalla rankaisevat köyhiä.
        Afrikkaan mahtuu kaikki hyvät vanhat autot.
        Tulolaivalla tuodaan haketta Latviasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Suomessa ei koskaan tule siirtymään sähikäisiin.
        Köyhälle liian kallis leikkikalu.
        Eikä toimi kovassa pakkasessa kuin puoli tuntia.
        Onneksi Suomi on vapaa maa, vaikka Rikkat vihreät Rouvat verottamalla rankaisevat köyhiä.
        Afrikkaan mahtuu kaikki hyvät vanhat autot.
        Tulolaivalla tuodaan haketta Latviasta.

        "Eikä toimi kovassa pakkasessa kuin puoli tuntia."

        Yöpyminen sähköautossa -36C (aamulla -38C) pakkasessa. Hyvin näytti toimivan koko yön läpi.:

        https://www.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q

        Auto tietenkin lähti aamulla liikkeelle aivan hyvin. Renkaat jäässä, mutta sama tapahtuu kaikille autoille noin kylmässä.

        -34C lämpötilassa ulkona yön olleen sähköauton käynnistys (5 minuuttia niin sisätilat +21C!!!):

        https://www.youtube.com/watch?v=lL9zveDz8H0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä toimi kovassa pakkasessa kuin puoli tuntia."

        Yöpyminen sähköautossa -36C (aamulla -38C) pakkasessa. Hyvin näytti toimivan koko yön läpi.:

        https://www.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q

        Auto tietenkin lähti aamulla liikkeelle aivan hyvin. Renkaat jäässä, mutta sama tapahtuu kaikille autoille noin kylmässä.

        -34C lämpötilassa ulkona yön olleen sähköauton käynnistys (5 minuuttia niin sisätilat +21C!!!):

        https://www.youtube.com/watch?v=lL9zveDz8H0

        Kova pakkanen tietenkin tarkoittaa -90C! Eihän -40C ole vielä mitään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä toimi kovassa pakkasessa kuin puoli tuntia."

        Yöpyminen sähköautossa -36C (aamulla -38C) pakkasessa. Hyvin näytti toimivan koko yön läpi.:

        https://www.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q

        Auto tietenkin lähti aamulla liikkeelle aivan hyvin. Renkaat jäässä, mutta sama tapahtuu kaikille autoille noin kylmässä.

        -34C lämpötilassa ulkona yön olleen sähköauton käynnistys (5 minuuttia niin sisätilat +21C!!!):

        https://www.youtube.com/watch?v=lL9zveDz8H0

        No tähän kommenttiin sopii aloitus "Sähköauto toi sairaat ihmiset palstoille."

        Youtubest löytyy myös videoita eri laisista kokeiluista esim. syödään monta kiloa hampurilaisia, tämä kuuluu siihen joukkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tähän kommenttiin sopii aloitus "Sähköauto toi sairaat ihmiset palstoille."

        Youtubest löytyy myös videoita eri laisista kokeiluista esim. syödään monta kiloa hampurilaisia, tämä kuuluu siihen joukkoon!

        "No tähän kommenttiin sopii aloitus "Sähköauto toi sairaat ihmiset palstoille."

        Youtubest löytyy myös videoita eri laisista kokeiluista esim. syödään monta kiloa hampurilaisia, tämä kuuluu siihen joukkoon!"

        Eiköhän nuo videot (ja muut) todista melkoisen hyvin miten hyvin sähköautot toimivat pakkasella. Kun jostain ihmeen syystä pakkasessa toimivuutta jatkuvasti jankutetaan mukamas sähköautojen ongelmana, kun se ei sitä ole.

        Ehkä tosin sinulle on outoa käynnistää auto pakkasaamuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Suomessa ei koskaan tule siirtymään sähikäisiin.
        Köyhälle liian kallis leikkikalu.
        Eikä toimi kovassa pakkasessa kuin puoli tuntia.
        Onneksi Suomi on vapaa maa, vaikka Rikkat vihreät Rouvat verottamalla rankaisevat köyhiä.
        Afrikkaan mahtuu kaikki hyvät vanhat autot.
        Tulolaivalla tuodaan haketta Latviasta.

        "Kaikki Suomessa ei koskaan tule siirtymään sähikäisiin."

        Koskaan ei kaikki suomalaiset ole ajaneet samanlaisilla autoilla. Jo ajatuksena järjetöntä puhua sellaisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No tähän kommenttiin sopii aloitus "Sähköauto toi sairaat ihmiset palstoille."

        Youtubest löytyy myös videoita eri laisista kokeiluista esim. syödään monta kiloa hampurilaisia, tämä kuuluu siihen joukkoon!"

        Eiköhän nuo videot (ja muut) todista melkoisen hyvin miten hyvin sähköautot toimivat pakkasella. Kun jostain ihmeen syystä pakkasessa toimivuutta jatkuvasti jankutetaan mukamas sähköautojen ongelmana, kun se ei sitä ole.

        Ehkä tosin sinulle on outoa käynnistää auto pakkasaamuna?

        Lapsellista höpötystä!!!!!


    • Anonyymi

      Toyotasairaahan täällä ovat rihuneet jo vuosia, eli jotain virkistävää vaihteluahan tämä on.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Volvo valmisti aikoinaan Amazon merkkistä autoa, urbaani legenda kertoo että, autoon ei tarvittu juurikaan varaosia, siksi mallin valmistus lopetettiin. Autonvalmistajat pyrkivät tekemään autoja johon menisi varaosia sopivasti, ei siis liikaa mutta ei liian vähääkään. Vikoja ja varaosia saa mennä sen verta, että kysyntä ei laske merkittävästi. Varaosat ja huolto taas paikkaa myyntejä.

      • Anonyymi

        En tiennytkään että Volvolla ja Amazonilla on ollut tälläinen yhteistyöprojekti. Myikö Amazon sitten tuo varaosat?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei tällä aloittajalla ole käytöstapoja ja muutenkin elää kaikkitietävän kuplassa.

      Avarra hieman mieltäsi ja aloita analysointi ja arviointi itsestäsi, niin kyllä se mailma alkaa sinullekkin hymyilemään.

      Terveisin
      EV pappa

      P.S taitaa olla sulla vielä homo fantasioitakin teini pojista. (Lue oma kirjoituksesi)

    • Anonyymi

      Kun yhdestä pahasta pääsee, niin tulee toinen tilalle. Akkujen valmistus on todettu kuormittavan luonnonvaroja valtavasti.

      • Anonyymi

        "Akkujen valmistus on todettu kuormittavan luonnonvaroja valtavasti."

        Tämän ovat todenneet vain öljy- ja polttomoottoriteollisuuden edustajat. Mistäköhän johtuu?

        Koko ajan putoaa akkujen valmistuksen kuormitus. Uusimpien tietojen mukaan (varauksella!) enää vain 20 tkm ajon jälkeen CO2 päästöt ovat tasoissa. Hyvin konservatiivisellä arviolla 40 tkm korkeintaan.


    • Anonyymi

      Muistuu mieleen aika kun autoista kannettiin
      akku sisälle lämpimään, että akussa oli virtaa
      ja auto starttasi aamulla.
      Johtui akun kapasiteetin laskusta kylmässä.

      Tätä pelkoa varmaankin peilataan sähköautojen toimivuuteen kylmissä oloissa.
      Noin ajattelin itsekin vielä vähän aikaa sitten.
      Silti uuden ostin sähköauton ja turha pelko hälveni.
      T. ev-pappa2 - se toinen pöhelö -

    • Anonyymi

      Sähköauto toi sairaat ihmiset palstoille.
      Hyvä lääke ko. vaivaan on hankkia uusi sähköauto.

    • Anonyymi

      Jaa en tiiä noista tulisieluisista kommenteista, mie ajelen ihan mukavasti ja tyytyväisenä c 200 diesel farkkumersulla ja mukavasti menöö. Ei ole ollut ongelmia ja kohta nelkytätuhatta ajeltu. Ei ole jäätynyt, ei nyi, eikä rysky. Harvakseltaan tarvii tankkailla.

      • Anonyymi

        Ja sähköautolijana sanon: kaikki ajavat sillä millä haluavat. Mutta ei sähkiksiäkään tarvitse usein ladata kuin mitä tämän palstan jutuista voisi luulla ja sekin vähä hoituu aina jonain viikonloppuyönä 2-4 kertaa kuukaudessa.

        Latauksella menee sitten sen 400-450km.

        Eipä se sun farkkumersu mua siis häiritse. Hauskoja ajeluja vaan!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisan uupuvat päivitykset ja tuoreet rikosepäilyt

      Mikäs kun Maisa ei ole viikkoihin päivittänyt instaa ja nyt ollaan lehdissä tälläisistä.. 👀 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/010c6594-780f-4
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      20408
    2. Taksinkuljettaja Niina Syrjäläinen (Ristiinasta)

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33ec61ee-a6fb-4422-8ecc-982c68a91196 Viimeinen havainto eilen tiistailta n.17:48. Kadonnut kotoaan tilataksin kans
      Kadonneet ihmiset
      171
      16405
    3. Sofia sai 2000 e sukset ja Stefan joutui lainaamaan rahaa ruokaan

      Sofia sai Stefanilta 2000 e sukset ja Stefan joutui tämän jälkeen lainaamaan kaverilta rahaa ruokaan. Aika hurjaa menoa. Jos Martina olisi tiennyt,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      303
      12828
    4. Poliisi vaati Niko Ranta-ahoa vangittavaksi

      uudesta huumerikoksesta. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007734511.html
      Kotimaiset julkkisjuorut
      312
      10437
    5. Notta ny se on tuloos! Sinimustat rekisteröityy puolueeksi.

      Vanhat hyvät ajat palaavat. Joukko ultra-isänmaallisia ovat perustamassa uutta puoluetta. Työnimenä on nyt Sinimustat. Nyt tulee vihervasemmistolaisel
      Maailman menoa
      676
      10346