Mustasukkaisuus parisuhteessa

Anonyymi

Otatteko pienen mustasukkaisuuden rakkaudenosoituksena? Eikös se kerro siitä että kokee tärkeän ihmissuhteen uhatuksi tai jotain? Vai kertooko se vain huonosta ja epävarmasta suhteesta itseensä? Missä kulkee hyvänmaun raja mikä on liiallista mustasukkaisuutta? Miten reagoitte siihen jos poikaystävänne olisi mustis muista naisista? Olen miettinyt näitä asioita

99

4767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mustasukkaisuus on itsekeskeisyyttä. Se on myötäsyntyistä ja ymmärrettävää mutta silti sitä on pidettävä puhtaana luonteen heikkoutena. Se on rakkauden vastakohta, koska rakkaus tähtää kohteen parhaaseen kun taas mustasukkaisuus tähtää omaan itsekkääseen parhaaseen.

      • Anonyymi

        Itse tulkitsen mustasukkaisuuden jonkun tunteen, kuten esimerkiksi pelon, aiheuttamaksi käyttäytymiseksi. Eli toinen voi esimerkiksi pelätä menettävänsä kumppaninsa ja sen takia valitsee sanansa ja toimensa huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tulkitsen mustasukkaisuuden jonkun tunteen, kuten esimerkiksi pelon, aiheuttamaksi käyttäytymiseksi. Eli toinen voi esimerkiksi pelätä menettävänsä kumppaninsa ja sen takia valitsee sanansa ja toimensa huonosti.

        Pelkoa tai ei, ylevää siitä ei saa millään.

        En kuitenkaan usko pelon selittävän mustasukkaisuutta kovin hyvin. Kysymys on omistushalusta samoin kuin kaksivuotiaalla, joka haluaa pitää lastentarhassa lelun kokonaan itsellään.

        Tämä reviiriajattelu on silkkaa lisääntymisbiologiaa ja niin ollen menestyksekäs tiedostamaton strategia. Mutta rakkauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. (Rakkaus puolestaan on varsinaisesti tarkoitettu äidin ja vauvan väliseksi; rakkaus saa äidin suojelemaan vauvaa oman henkensä uhalla. Ihmisellä rakkaus on laajentunut myös muihin ihmissuhteisiin.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkoa tai ei, ylevää siitä ei saa millään.

        En kuitenkaan usko pelon selittävän mustasukkaisuutta kovin hyvin. Kysymys on omistushalusta samoin kuin kaksivuotiaalla, joka haluaa pitää lastentarhassa lelun kokonaan itsellään.

        Tämä reviiriajattelu on silkkaa lisääntymisbiologiaa ja niin ollen menestyksekäs tiedostamaton strategia. Mutta rakkauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. (Rakkaus puolestaan on varsinaisesti tarkoitettu äidin ja vauvan väliseksi; rakkaus saa äidin suojelemaan vauvaa oman henkensä uhalla. Ihmisellä rakkaus on laajentunut myös muihin ihmissuhteisiin.)

        Mielenterveystalo ei ole ihan samoilla linjoilla, mutta melkein.

        https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito/mustasukkaisuuden_omahoito/Pages/osio1.aspx


      • Anonyymi

        Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys


      • Anonyymi

        tommosia ne Myrkynvihreät on, senkin paskiaiset Myrkyt HÄÄÄÄH HÄH HÄH HÄH HÄH HÄÄÄÄÄH ja LÄÄÄÄH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tulkitsen mustasukkaisuuden jonkun tunteen, kuten esimerkiksi pelon, aiheuttamaksi käyttäytymiseksi. Eli toinen voi esimerkiksi pelätä menettävänsä kumppaninsa ja sen takia valitsee sanansa ja toimensa huonosti.

        Se on Myrkynvihreää aatetta, tuo mustikkina olo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys

        Kyllä, näin minunkin mielestä. Jos toinen siirtää toisen tuskan yli olkansa, se on petokseen rinnastettavissa Valitettavasti.


    • Anonyymi

      Minä ottaisin sen epäluottamuksen osoituksena!
      Saattaisin reagoida siten, että jos epäillään niin annetaan sitten aihetta.
      Luottamus toimii molempiin suuntiin ja meille se on itsestään selvää ja velvoittavaa.

      • Anonyymi

        Eli reagoisit lapsenomaisesti.


      • Anonyymi

        Ei kuulosta kovin positiiviselta lähestymistavalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli reagoisit lapsenomaisesti.

        Reagoin aikuisen luottavasti! Molemminpuolinen luottamus tarkoittaa sitä, ettei ole perusteita mustasukkaisuudelle joten tuo lapsenomaisuus on pelkästään teoreettista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reagoin aikuisen luottavasti! Molemminpuolinen luottamus tarkoittaa sitä, ettei ole perusteita mustasukkaisuudelle joten tuo lapsenomaisuus on pelkästään teoreettista.

        Olet ihminen joka ei ymmärrä lainkaan tunteita. Eikä taida olla niistä kiinnostunutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ihminen joka ei ymmärrä lainkaan tunteita. Eikä taida olla niistä kiinnostunutkaan.

        Kaikilla ei ole samoja tunteita eikä samoissa määrin. Suhtaudumme usein tuhahtavasti, kun on kyse meille vieraista tunteista. Minulle mustasukkaisuus on melko vieras tunne, mutta tunnen kyllä esim. sääliä, himoa ja huolta voimakkaasti.


      • Anonyymi

        Sinisilmäinen ja höynäytettävä ei pidä olla.


    • Anonyymi

      Eiköhän tämäkin riipu siitä kuinka toinen näyttää mustasukkaisuuttaan. Tunteitaan tai vaikeita asioita, kun voi kommunikoida niin monin eri tavoin. Sitä voi kertoa olevansa mustasukkainen ja samalla hymyillä ja tulla lähelle lempeän kosketuksen kera tai mustasukkaisuutta voi purkaa haukkumalla, syyttelemällä tai muilla väärillä tavoilla. Kyse on mustasukkaisen henkilön käyttäytymisestä ja kyvystä tunnistaa sekä kommunikoida omia tunteitaan. Kyse on myös toisen osapuolen tavasta vastaanottaa mustasukkaisen henkilön tunneskaalaa.

      Mustasukkaisuus on mielestäni vain ruman merkityksen saanut käyttäytymismalli, joka syntyy pelosta, esimerkiksi menettämisen tai nolatuksi tulemisen pelosta.

    • Anonyymi

      Koen kumppanin mustasukkaisuuden todella ahdistavaksi. Suhteen alkuvaiheessa tietty epävarmuus on toki ymmärrettävää. Pidemmän päälle mustasukkaisuus on kuitenkin minusta vain ja ainoastaan rasittavaa. Varsinkin ylenmääräinen mustasukkaisuus on tosi tuhoavaa. Yhtäkkiä ei olekaan oleellista mitä jokin on, vaan vain se miltä se näyttää. Aina joutuu pohtimaan miten asioita toteuttaa, jotta ne näyttävät "oikeammilta". Tämä taas johtaa vain asioiden vähättelyyn, vääristelyyn tai jopa suoranaiseen valehteluun joissain kohdissa. Eli käytännössä tekee tilanteen vain pahemmaksi. Vie aivan tolkuttomasti turhaa energiaa molemmilta osapuolilta. Pidemmän päälle syyttä suotta syyttely myös aiheuttaa epäreiluuden tunteen. Jos aina vaan syytellään, niin on lopulta reilumpaa sitten edes tehdä se, mistä syytetään. Ei tarvitse tulla loukatuksi jatkuvalla syötöllä.

      • Anonyymi

        Pysyy taka-alalla, kun on riittävästi yhteistä aikaa ja niitä hetkiä rakkaan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysyy taka-alalla, kun on riittävästi yhteistä aikaa ja niitä hetkiä rakkaan kanssa.

        Ei pysy heillä, jotka ovat kovin mustasukkaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pysy heillä, jotka ovat kovin mustasukkaisia.

        Niin ei heillä. Minulla on aina pysynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysyy taka-alalla, kun on riittävästi yhteistä aikaa ja niitä hetkiä rakkaan kanssa.

        Siis mitä?! Lisää aikaa yhdessä niin kyllä se siitä?
        NOT!
        Mustasukkaiset nimenomaan haluavat tätä; kontrolloida aikaa ja tekemisiä. Kyllä ongelma pitää ratkaista ennemmin, kuin että sen pohjattomaan kaivoon työnnetään vaan lisää aikaa ja voimavaroja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä?! Lisää aikaa yhdessä niin kyllä se siitä?
        NOT!
        Mustasukkaiset nimenomaan haluavat tätä; kontrolloida aikaa ja tekemisiä. Kyllä ongelma pitää ratkaista ennemmin, kuin että sen pohjattomaan kaivoon työnnetään vaan lisää aikaa ja voimavaroja

        mutta on epäreilua odotuttaa jatkuvasti toista joka kaipaa sitä että olisit läsnä, pitäisit vieressä tai halaisit välillä. jos on suhteessa jossa jatkuvasti jää hellyys vähemmälle tvn katselunntai kännykän näpläämisen, saati jonkun muiden törkykuvien kahtelun takia
        -se on mikä aiheuttaa musta sukkaisuutta, ja jos toinen ei edes välitä asiasta tuumaten itepähän olet mustasukkainen tyhjästä - kommenttien saattelemana. Se on erittäin epäreilua ja ei vaikuta toisen välittämiseltä ollenkaan jos sivuuttaa nämä tunteet, kun toinen ilmaisee mustasukkaisuutensa


    • Anonyymi

      Pieni mustasukkaisuus kuuluu parisuhteeseen.

      • Anonyymi

        Eikä kuulu. - Nm. Puhu pukille


      • Anonyymi

        Pitkä parisuhde on vain väsynyttä ystävyytä,ja rakastuminen on ihmisessä oleva aineenvaihdunta häiriö..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkä parisuhde on vain väsynyttä ystävyytä,ja rakastuminen on ihmisessä oleva aineenvaihdunta häiriö..

        Ai, olen luullut ja kuullut, että sillä aiheella olisi jotain tekemistä hormonitoiminnan kanssa. - Nm. Uutta tietova


      • Anonyymi

        On teillä outo suhde. Ei ehkä kovin harvinainen, mutta ei kiitos!


      • Anonyymi

        "Pysyy taka-alalla, kun on riittävästi yhteistä aikaa ja niitä hetkiä rakkaan kanssa."

        Aivan totta tämäkin.


    • Anonyymi

      Suhtautumiseni riippuu täysin siitä hallitseeko pari mustasukkaisuutta vai toisinpäin. Myös sillä on merkitystä miten se ilmenee ja missä määrin.

      Hyvä vertauskuva on alkoholi. Viinilasi illallisella, olut iltaa istuessa tai kilistys juhlassa ei ole haitaksi terveydelle. Sen sijaan jatkuva humala tai överikännien vetäminen silloin tällöin tuo sosiaalisia ongelmia, ikäviä tilanteita ja häpeän kokemuksia läheisille.

      Mustasukkaisuuden tunne, jos sen hallitsee, ei haittaa ja on luonnollinen tunne. Varsinkin alussa kun kumpikaan ei vielä tiedä haluaako toinen sitoutua, tunne voi yllättää. Pieni mustasukkaisuus voi saada tajuamaan, että juuri tuon ihmisen minä haluaisin saada omakseni. Toinen ääripää on, jos tunne tekee väkivaltaiseksi, aiheuttaa kumppanin kontrollointia, muuta henkistä tai taloudellista väkivaltaa. Sairaalloisesti väkivaltainen voi hakata puolison, koska tällä on päällä pinkki huppari ja aivan varmana on pukenut sen miehiä iskeäkseen.
      (ystävän elämässä tapahtunutta). Hakkaaja toki piti samaan aikaan rinnakkaissuhdetta, mutta sitä nyt ei tietenkään lasketa pettämiseksi...

      Toisesta välittävä ihminen ei tarkoituksella aiheuta mustasukkaisuutta. Silti raja on laitettava siihen, normaali kanssakäyminen juttelua ja hymyilyä pitää kestää ilman raivoa. Mustasukkaisuutta voi tuntea ja asiaa voi myös sanoittaa toki, mutta reaktioissa ja vaatimuksissa on pysyttävä kohtuudessa. Sen mitä voi tehdä huomiota herättämättä oman sukupuolen kanssa on hyvä raja sille mikä on normaalia kanssakäymistä myös vastakkaisen sukupuolen kanssa. Normaalia elämää ei saisi rajoittaa, mutta esim. uskollisuus ja toisen & omien rajojen pitäminen on kunnioitusta ja parisuhteen perusta.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi

        Tässä on hyvin sanottu


      • Anonyymi

        Samaa mieltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on hyvin sanottu

        "Pahempi mustasukkaisuus pysyy taka-alalla, kun on riittävästi yhteistä aikaa ja niitä hetkiä rakkaan kanssa."

        "Toisesta välittävä ihminen ei tarkoituksella aiheuta mustasukkaisuutta"

        Ja "toisen mustasukkaisuuden ohittaminen jatkuvasti, kun mustasukkaisuutta aiheuttava osapuoli jatkuvasti vilkuilee muita, katselee kalenterikuvia ja muuta - TÄMÄ ei ole toisesta välittämistä!!"

        AIVAN TOTTA NÄMÄ KAIKKI 3 ASIAA


    • Anonyymi

      Mustasukkaisuuden taustalla on pelko häpeästä ja epäonnistumisesta.
      Mustasukkaisuus ei tule tyhjästä, jokin kumppanin käytöksessä laukaisee sen.
      Rehellisessa parisuhteessa ei ole syytä olla mustasukkainen. Voi reilusti kertoa kenen kanssa aikansa viettää. Toisin on niiden kanssa jotka valehtelee toistuvasti. Ja jää vielä valheesta kiinni.
      Kumppanin vähättelevä ja välinpitämätön käytös on joillekin syy mustasukkaisuuteen. Miksi kukaan haluaa olla parisuhteessa, jossa ei tiedä toisesta mitään. Siis jotkut ottaa normaalin kyselemisenkin mustasukkaisuutena. Herää kysymys miksi.

      • Anonyymi

        Vaimollani ilanvietoissa alkoholi laukaisi mustasukkaisuus kohtauksia silloin kun minä olin mukana. Kuvitteli että petän kun juttelin jonkun naisen kanssa tai on jotakin menossa. Selvänä vaimolla ei ollut ongelmia.


      • Anonyymi

        Mulla oli seurustelun alkaessa naispuolisia ystäviä muutama ja yksi hyvä kaveri, muijalla oli niiden suhteen sulatteluongelmia.


      • Anonyymi

        Itse olen sitä mieltä että jos suhteessa on välinpitämättömyyttä, testailua, pelailua, se ei ole aitoa välittämistä ja toisen kunnioittamista. Silloin ei kannata suhdetta jatkaa ja lietsoa omia negatiivisia tunteita koska jokaisella on oikeus olla onnellinen. Jos suhteessa asiat on hyvin ja terveellä pohjalla, silloin on hyvä olla toisen kanssa eikä negatiivisia tunteita kovin helposti synny. Ihmisiä tosin niin erilaisia ja jos kaksi ääripään ihmistä lyöttäytyy yhteen niin omista ajatuksista täytyy pystyä jutella, muuten saattaa konflikteja syntyä pienistäkin asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimollani ilanvietoissa alkoholi laukaisi mustasukkaisuus kohtauksia silloin kun minä olin mukana. Kuvitteli että petän kun juttelin jonkun naisen kanssa tai on jotakin menossa. Selvänä vaimolla ei ollut ongelmia.

        ...tai ei kertonut siitä.
        Totuus kuullaan lapsen suusta - ja humalaisen!


      • Anonyymi

        -Pahempi mustasukkaisuus pysyy taka-alalla, kun on RIITTÄVÄSTI yhteistä aikaa ja niitä hetkiä rakkaan kanssa.

        -JA sitä jakamatonta yhteistä aikaa ilman kännykän näpläämistä, toisen kuuntelemattomuutta kun tollottaa vain TVtä kun toinen puhuu vieressä tai kun juttelette puhelimessa

        -Toisesta välittävä ihminen ei tarkoituksella aiheuta mustasukkaisuutta.

        - Toisen mustasukkaisuuden ohittaminen jatkuvasti, kun mustasukkaisuutta aiheuttava osapuoli jatkuvasti vilkuilee muita, katselee kalenterikuvia ja muuta - TÄMÄ ei ole toisesta välittämistä!!

        - Mustasukkaisuus ei tule tyhjästä, jokin kumppanin käytöksessä laukaisee sen.
        Rehellisessa parisuhteessa ei ole syytä olla mustasukkainen
        - - > Toisin on niiden kanssa jotka valehtelee toistuvasti. Ja jää vielä valheesta kiinni.

        -

        AIVAN TOTTA NÄMÄ KAIKKI


    • Anonyymi

      Myös mustasukkaisuuden tunne on aitojen tunteiden osoitusta toista kohtaan, että välittää ja suhteen menettämisen pelkoa. Ainakin itsellä. En ikinä räyhää tai näytä paljoa omia mustasukkaisuuden tunteita, mutta kun olen ollut ihastunut johonkin niin olen kyllä hänestä mustasukkainen.

      Parisuhde mustasukkaisuus erikseen, jos sille on aihetta Esim jos joku tulisi iskemään poikaystävääni tai jos hän flirttailisi muille. Mutta usein miten kun tiedetään että tässä suhteessa on vain me kaksi niin niitä ei ilmannu samalla tavalla kun ei ole aihetta. Toisin kuten silloin kun ei olla vielä parisuhteessa niin ei ole varma

      • Anonyymi

        Lisään vielä että jos poikaystäväni antaisi mustasukkaisuudelle aihetta ja flirttailisi jonkun kanssa ja jos en olisi mustis niin se puolestaan kertoo mielestäni siitä ettei ole tunteita toista kohtaan. Ja niinhän monet sitä testaavat aina että kiusallaan tekee jotain ja katsoo tuleeko mustasukkaisuutta eli tunteiden osoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että jos poikaystäväni antaisi mustasukkaisuudelle aihetta ja flirttailisi jonkun kanssa ja jos en olisi mustis niin se puolestaan kertoo mielestäni siitä ettei ole tunteita toista kohtaan. Ja niinhän monet sitä testaavat aina että kiusallaan tekee jotain ja katsoo tuleeko mustasukkaisuutta eli tunteiden osoitusta.

        Kertoisitko vielä ikäsi. - Nm. Keskenkasvuista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että jos poikaystäväni antaisi mustasukkaisuudelle aihetta ja flirttailisi jonkun kanssa ja jos en olisi mustis niin se puolestaan kertoo mielestäni siitä ettei ole tunteita toista kohtaan. Ja niinhän monet sitä testaavat aina että kiusallaan tekee jotain ja katsoo tuleeko mustasukkaisuutta eli tunteiden osoitusta.

        Juuri näin! Itsestäni löysin yllättäen mustasukkaisuutta, kun aviopuolisoni tapojensa vastaisesti flirttaili toisen naisen kanssa. Ihastusta oli kuulemma ilmassa... Kyllä tällainen pani miettimään omaa suhdettamme, ja olemme joutuneet avautumaan mitä toisiltamme kaipaamme. Tajusin miten itsestäänselvyytenä olen välillä puolisoani pitänyt ja kuinka kauheaa olisi hänet menettää! Mustasukkaisuus herätti siis huomaamaan mitä voin olla vaarassa menettää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko vielä ikäsi. - Nm. Keskenkasvuista

        Mutta ei tuo liity ikään? Ihan aikuiset miehet tekee tuota ihan kiusallaan ja se on epäkunnioittavaa omaa puolisoa kohtaan.


    • Anonyymi

      ... Ja täällä se taas muitten kans kirjoittaa...

    • Anonyymi

      Mustasukkaisuus on omistussairaus. Ei siis todellakaan ole kyse minkään sortin rakkaudentunnustuksesta tai -osoituksesta, vaan ainoastaan mustista potevan huonosta itsetunnosta ja persoonan häiriöstä. - Nm. Ihmisiä ei omisteta

    • Anonyymi

      Myrkynvihreä suhde on kaikista pahin, onneksi se Myrkynvihreä puolue hajoaa kun vaalit tulee HÄÄÄÄÄÄH HÄH HÄH HÄH HÄH HÄH HÄÄÄÄÄÄH JA LÄÄÄÄH

    • Voin omasta kokemuksesta sanoa että se joka on ollut suhteessa yltiö mustasukkaisen kanssa ei löydä siitä mitään positiivista, pitää miettiä tarkkaan mitä tekee tai sanoo ettei kumppani saa raivokohtausta.
      Parasta asiassa oli että hän syytti minua välinpitämättömäksi kun en ollut mustasukkainen, sillä että sanoin luottavani häneen ei ollut mitään merkitystä.
      alussa oli vähäistä mutta suhteen loppussa pelkkä katse hänen mielestään väärään suuntaan riitti siihen että avokki sai väkivaltaisen raivokohtauksen ja mitään selitystä oli aivan turhaa edes yrittää antaa, jälkeenpäin hän selitti että ei pystynyt kontroloimaan itseään siinä tilassa.
      Kestin tätä noin 1,5v kun aloin saamaan itse psyykkisiä oireita ja jouduin lopettamaan suhteen vaikka rakastin häntä vieläkin siinä vaiheessa, lähinnä syynä oli pelko omasta turvallisuudestani koska tiesin hänen pystyvän vahingoittamaan minua vaikka vannoikin rakastavansa.
      Nykyään pienikin merkki mustasukkaisuudesta saa karvani pystyy ja mielenkiinto henkilöön loppuu siihen.

      • Anonyymi

        On jätettävä ystävät,yksin vierailut ja matkat.


    • Anonyymi

      Mun rakas on minusta hyvin mustasukkainen. Minä olen myös hänestä mustasukkainen. Meillä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia asian kanssa.

      Päinvastoin. Minä tiedän miltä hänestä mustasukkaisuus tuntuu. Hän tietää miltä mustasukkaisuus tuntuu. Voimme siitä puhua avoimesti, hyvässä hengessä jopa vitsaillen.

      Hänellä on lupa tutkia esim. puhelimeni koska haluaa. Tietää koodin, eikä tarvitse pyytää edes lupaa.

      Minua imartelee, kun ihanin koskaan tapaamani ihminen on mustasukkainen minusta.
      Miehenä taas nautin paljon siitä, että rakkaani huolehtii, ettei missään voi olla parempaa tai enempää tarjolla. Hän on ja haluaa olla paras.

      Kaikenlaiset spekulaatiot ja teoriat ettei toista voi omistaa, olemme tyrmänneet. Hän on minun, minä hänen.

      Eikä minun tarvitse koskaan miettiä, mikä on totta ja mikä ei. Jos hän lähtee ulos, hän laittaa kuvan seurastaan, kuten itsekin. Ei niitä pyydetä.

      Elämäni on paljon parempaa, mustasukkaisen rakastavan naisen kanssa, kuin aikanaan pettävän suominaisen kanssa.

      On käsittämätön tunne, kun jokainen ele, jokainen sana, jokainen teko kuvastaa rakkautta. Tiedän että hän on aina minun puolellani ja rinnallani.

      En oikein osaa pahastua siitäkään, että minua pidetään parhaana :)

      • Anonyymi

        Kysyn hypoteettisesti: miten menettelisit, jos naisesi kuitenkin jäisi kiinni pettämisestä?


      • Anonyymi

        Kuulostaa hyvältä.

        Kuitenkin: miksi molempien muka "pitää" aina raportoida kuvan kera seurastaan. Aika rasittavalta kuulostaa. Eikö kannattaisi keskittyä siihen hetkeen ja ystävään eikä tunkea sitä puolisoaan mukaan siihen selfien ottamisen muodossa?

        Toiseksi: miksi pitää olla lupa tutkia toisen puhelin? ja miksi kukaan edes haluaa nuohota toisen luuria?


      • Anonyymi

        Venakkoko vamona


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä.

        Kuitenkin: miksi molempien muka "pitää" aina raportoida kuvan kera seurastaan. Aika rasittavalta kuulostaa. Eikö kannattaisi keskittyä siihen hetkeen ja ystävään eikä tunkea sitä puolisoaan mukaan siihen selfien ottamisen muodossa?

        Toiseksi: miksi pitää olla lupa tutkia toisen puhelin? ja miksi kukaan edes haluaa nuohota toisen luuria?

        Vastaan kahteen samantien.
        En näe sellaista mahdollisuutta, että hän voisi pettää. Mm. hän ei suostunut tapaamiseen ennenkuin avioeroni oli myös osituksen osalta selvä. Ennen kuin suuremmin *julkisuudessa yhdessä liikuimme, meillä oli timantit sormissa, koska hän haluaa asemansa ja kasvatuksensa vuoksi, antaa oikean kuvan. Mielummin hän jättäisi kuin pettäisi.

        Meidän ei *pidä* tehdä yhtään mitään. Me saamme ja haluamme tehdä.
        Hän tykkää jakaa positiivisia kuvia muutenkin. Jos hänellä on hauskaa, hän jakaa sen. Samalla tulee mullekin, privana. Kuten jo aiemmin sanoin, olen hänelle tärkein. Ystävät on ystäviä, kaverit on kavereita, mut mä olen aina no:1 .
        asiasta keskustellessamme, kysyin, eikö lapset ole ykkösiä, kuitenkin?
        Hän vastasi: Kasvatan ja koulutan lapseni niin pitkälle kuin mahdollista. Joskus päästän heidät kuitenkin lentämään. Sinua en päästä koskaan.

        Mun puhelimessa ei ole mitään, mitä hän ei voisi nähdä. Jos hän haluaa asian varmistaa, minusta se on ihan ok. Versus suomineito, joka nukkui puhelin tyynyn alla, ettei huorinteot selviäisi. Viestitteli vessassa. Säilytti puhelintaan kuin kansallisaarretta. vietti öitä epämääräisissä paikoissa, joita ei halunnut selittää. Aina kävi ostoksilla, ravintoloissa jne... naapurikaupungissa.

        Lupa puhelimen tutkimiseen tuli, kun sain viestin. Hän halusi nähdä kuka viestittelee. Katsomatta itse lähettäjää, annoin puhelimeni. kerroin koodin, vastaa sille, kuka lieneekään. Meidän huumoriin sellainen uppoaa.
        On ihmisiä joille, oma ja toisen moraali on tärkeitä asioita. Ymmärrän että se on useimmille suomessa jo vierasta. Minusta se on kuitenkin hienoa.
        Kun ei ole salattavaa, ei tarvitse salailla, eikä tehdä ongelmia asioista jotka eivät ole ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyn hypoteettisesti: miten menettelisit, jos naisesi kuitenkin jäisi kiinni pettämisestä?

        erittäin hyvä kysymys :D


      • Anonyymi

        Tärkeintä, että olette asiassa samalla aaltopituudella. Eihän tuossa ole mitään ongelmaa, kun molemmat ajattelee samalla tavalla. Ongelmia tulee jos tässä(kin) asiassa ollaan kovin erilaisia.


    • Anonyymi

      Pienikulliset miehet tosi mustiksia - kannattaa varoa ettei sellaisiin sotkeennu.

    • Anonyymi

      Määrittele pieni mustasukkaisuus.

    • Anonyymi

      Ensimmäisessä pitkässä, vuosia kestäneessä suhteessani en ollut ollenkaan mustasukkainen. Päinvastoin, minusta oli mukava, kun kumppanillani oli naispuolisia ystäviä. Kyse ei ollut siitä, ettenkö olisi rakastanut, rakastin hyvin paljon. Mutta koin, että olemme erottamattomat enkä osannut ajatella, että meillä kummallakaan olisi muita.

      Tuli ero :( Nykyisessä suhteessani koen jonkin verran mustasukkaisuutta ajoittain. Nykyinen kumppanini ei ole ollenkaan mustasukkainen mutta ei ollut edellinenkään.

      En oikein tiedä, mitä ajattelisin mustasukkaisuudesta.

    • Heti kun mustasukkaisuus rupeaa rajoittamaan jotain normaalia tekemistä, on se liiallista.

      Esimerkiksi, jos sinun pitää miettiä kenen kanssa juttelet, tai missä käyt, kenelle viestittelet, missä ja milloin liikut sen takia, että puoliso on mustasukkainen, on asia mennyt liian pitkälle.

      Siilloin on aika istua alas ja keskustella onko käytöksessäsi korjattavaa (jos on, niin kysehän ei ole liiallisesta mustasukkaisuudesta) vai yrittääkö puolisosi vain rajoittaa tekemisiäsi.

    • Anonyymi

      Yleensä ne, joilla on itsellä salattavaa ovat kaikista mustasukkaisimpia.

      • Anonyymi

        Yleensä ne, jotka käyttävät sanaa yleensä, perustelematta sitä millään faktalla eivät oikeasti tiedä asiasta mitään.


      • Anonyymi

        Taas tämä puolustuspuhe, pettäjä ei todellakaan välitä puolisostaan ja sen vuoksi ei ole myöskään mustasukkainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tämä puolustuspuhe, pettäjä ei todellakaan välitä puolisostaan ja sen vuoksi ei ole myöskään mustasukkainen.

        Pettäjä ei välitä kuin itsestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tämä puolustuspuhe, pettäjä ei todellakaan välitä puolisostaan ja sen vuoksi ei ole myöskään mustasukkainen.

        Mustasukkaisuus ei kerro välittämisestä pätkääkään, ei puolen palaneen puusentin vertaa. Mustis on pipi eikä sillä pipillä ole mitään tekemistä kenenkään muun kuin mustiksen korvain välisen tilan kanssa. - Nm. "Pettäjä" on huono ilmaus aiheelle


    • Anonyymi

      Periaatteessa mustasukaisuus voi olla luonnollista, mutta käytännössä ei, siitä on pieni matka henkiseen väkivaltaan.
      Se kun ei ole vain sen mustasukkaisen juttu vaan kun kohde joutuu hyvin pian valikoimaan tekemisensä tämän mustasukkaisen vaatimusten mukaan.

      • Anonyymi

        Just näin, itselle tuli trauma, en uskalla ihan heti parisuhteeseen. Jatkuva kontrollointi oli kauheaa. Aiemmin pidin mustasukkaisutta välittämisenä, en enää.


    • Anonyymi

      Miksi olisin mustasukkainen? Jos vaimoni sattuisi jostakin löytämään minua paremman miehen niin hänen velvollisuutensa olisi tarttua mahdollisuuteen.

      • Anonyymi

        Tämä on jotenkin ... hieno. - Nm. Ja epätodellinen


    • Anonyymi

      Otatteko pienen mustasukkaisuuden rakkaudenosoituksena? - En ota, se johtaa helposti kontrollointiin ja on Suomessa toisiksi yleisin henkirikoksen motiivi. Eikös se kerro siitä että kokee tärkeän ihmissuhteen uhatuksi tai jotain? - Ei, se kertoo yleensä vaan halusta kontrolloida ja päättää puolison ystävyyssuhteet, kohtelee kuin lasta ja laittaa jopa kotiintuloajat ja jos tulet 15min myöhässä niin oot salee ollut panemassa jotain! Vai kertooko se vain huonosta ja epävarmasta suhteesta itseensä? - Kyllä ja se tässä huvittavaa onkin. Missä kulkee hyvänmaun raja mikä on liiallista mustasukkaisuutta? - Kaikki mustasukkaisuus on liikaa, kun parisuhde on hyvä jossa paljon rakkautta ja luottamus pelaa niin ei tarvii olla mustis! Miten reagoitte siihen jos poikaystävänne olisi mustis muista naisista? - En anna kontrolloida päivääkään, kun ensimmäiset mustasukkaisuuden merkit tulee näkyviin niin sanon että lopeta se tai ovi on tuossa.

    • "Miten reagoitte siihen jos poikaystävänne olisi mustis muista naisista? "

      aloittaja kysyi, en kyllä oikein ymmärrä kysymystä.

      Mustasukkaisuudesta on kokeusta omasta 60v suhteesta ja jälkeläisten 20 ja 40 vuosien suhteista.
      Jos "ennen lapsia" on ongelmia, niitä en lähtisi ongelmia korjailemaan, vaan erosisin.

      Ero on hyvin ikävää, monelle jo muutaman kk jälkeen ja pahinta erossa on , että jos niitä on useita, oppii eroamaan, eikä osaa enää pysähtyä kenenkään kanssa. Ja sitten kun suhde on edellisiä pitempi alkaa miettimään, jatkuuko kauan vai ikuisesti.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä tuosta, että jos ennen lapsia suhde ei ole kunnossa niin ei kantsi kauheesti lähteä korjaamaan vaan oikeesti erota, vaikka ikävältä kuulostaakin. Lasten myötä ero on aina haastavampi, monesti tarpeellinen, mutta haastavampi kuin lapsettomilla. Toisaalta, jos lapsia ei aio hankkia niin suhdetta korjailemaan sitten eikä suin päin eroa.


      • Anonyymi

        Siis poikaystäväni saattaa olla mustasukkainen muista naisista joiden kanssaan on ollut.. mitä se kertoo hänestä? Hän on mustasukkainen minusta ja edellisistä naisistaan keiden kanssa on ollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis poikaystäväni saattaa olla mustasukkainen muista naisista joiden kanssaan on ollut.. mitä se kertoo hänestä? Hän on mustasukkainen minusta ja edellisistä naisistaan keiden kanssa on ollut

        Viitsisitkö 'suomentaa' kommenttisi. - Nm. Mitäääh


    • Pieni mustasukkaisuus kuuluukin asiaan. Mutta jos olet kokoajan tilivelvollinen puheluistasi, wa-keskusteluistasi, sähköposteistasi, kaveriesi tapaamisista ja puhelimesi sijaintia seurataan reaaliajassa niin sitten olisin huolissani

      • Anonyymi

        Pienestä pipistä kasvaa iso ennen kuin kumpikaan huomaakaan. - Nm. Ei kuulu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienestä pipistä kasvaa iso ennen kuin kumpikaan huomaakaan. - Nm. Ei kuulu

        Mua ei ole ikinä haitannut se että joku on mustasukkainen minusta. Eikä se olis haitannut vaikka kuinka minua olis rajoitettu suhteessa. Ja tietysti mä oon tiennyt koko ajan että mun ex rouva oli minusta nii mustasukkainen ja ilman mitään syytä mutta mä siltikin annoin hänen tuhota mun ihmis suhteet ja annoin hänen lukea mun kaikki viestit eikä se minua edes ahdistanut ja siltikin mun ex rouva suuttui minulle joka kerta kun edes töissä sanoin jollekin moi ja kyse ei ollut siitä että mun rouva luuli mun pettävän kun hän tiesi etten ikinä pettäisi häntä mutta hän oli niin mustasukkainen ja omistus haluinen minusta kun hänen aikaisemmat suhteet oli ollu niitä kusipää pettäjiä jolloin hän tiesi etten minä petä mutta koska meillä oli nii vahva yhteys sellainen jota ei ole muilla kuin meillä sellainen vahva henkinen yhteys ja kumpikin täysin riippuvainen toisistaan nii ei se mitenkään ihme ole jos ei halua että olen muiden kanssa tekemisissä ja edelleen se ei oo ikinä ahdistanut minua eikä se olis tullut yllätyksenä että irl suhteessa vaikka kuinka paljon olis tyydyttävää seksiä nii siltikin mä tiedän ettei hänen mustasukkainen käytös olis muuttunu kuin pahempaa suuntaan mutta mä olen sen ajat sitten hyväksynyt mutta sitte yks kaks mun vaimoni kertoi että oli koko ajan nussinut sen exän kanssa ja ties kenen muiden ja mä olen nyt sitten vaarallinen kun olen mustasukkainen ja aiheesta. Mä en ikinä ollut epäillyt häntä turhaa ja oikeassa suhteessa en olis ikinä epäillyt häntä mutta nyt meillä on se yhteys katki ja mä olen niin rikki kuin ihminen voi vaan olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua ei ole ikinä haitannut se että joku on mustasukkainen minusta. Eikä se olis haitannut vaikka kuinka minua olis rajoitettu suhteessa. Ja tietysti mä oon tiennyt koko ajan että mun ex rouva oli minusta nii mustasukkainen ja ilman mitään syytä mutta mä siltikin annoin hänen tuhota mun ihmis suhteet ja annoin hänen lukea mun kaikki viestit eikä se minua edes ahdistanut ja siltikin mun ex rouva suuttui minulle joka kerta kun edes töissä sanoin jollekin moi ja kyse ei ollut siitä että mun rouva luuli mun pettävän kun hän tiesi etten ikinä pettäisi häntä mutta hän oli niin mustasukkainen ja omistus haluinen minusta kun hänen aikaisemmat suhteet oli ollu niitä kusipää pettäjiä jolloin hän tiesi etten minä petä mutta koska meillä oli nii vahva yhteys sellainen jota ei ole muilla kuin meillä sellainen vahva henkinen yhteys ja kumpikin täysin riippuvainen toisistaan nii ei se mitenkään ihme ole jos ei halua että olen muiden kanssa tekemisissä ja edelleen se ei oo ikinä ahdistanut minua eikä se olis tullut yllätyksenä että irl suhteessa vaikka kuinka paljon olis tyydyttävää seksiä nii siltikin mä tiedän ettei hänen mustasukkainen käytös olis muuttunu kuin pahempaa suuntaan mutta mä olen sen ajat sitten hyväksynyt mutta sitte yks kaks mun vaimoni kertoi että oli koko ajan nussinut sen exän kanssa ja ties kenen muiden ja mä olen nyt sitten vaarallinen kun olen mustasukkainen ja aiheesta. Mä en ikinä ollut epäillyt häntä turhaa ja oikeassa suhteessa en olis ikinä epäillyt häntä mutta nyt meillä on se yhteys katki ja mä olen niin rikki kuin ihminen voi vaan olla.

        Mä en ole edelleenkään pettänyt rakas. Sinä näyt kirjoittavan parille muullekkin ja heillä uskollisuutta ei ole ollut. Siispä et ole ollut minulle rehellinen.🥵


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole edelleenkään pettänyt rakas. Sinä näyt kirjoittavan parille muullekkin ja heillä uskollisuutta ei ole ollut. Siispä et ole ollut minulle rehellinen.🥵

        Älä viitsi alkaa kiusaa kyllähän sä olisit puuttunut jos olisit huomannut että mun kanssa kirjoittaa joku joka yrittää saada mun hermot tähän pisteeseen että sekoan kirjaimellisesti kohta ja se on sitten nii nautinnollista kun sait sen mitä halusit että sekoan sinusta täysin. Minähän sanoin että en ikinä suutu sinulle mistään muusta kuin siitä jos annat kenellekään pillua. Mä olen sanonu että et saa millään muulla tavalla minua hermostuu sinulle. Mä en edes suuttuisi siitäkään jos olisit äkkipikainen esimerkiksi kun ollaan suhteessa ja tuun töistä ja yhtä äkkiä vedät mut johonkin muuhun huoneeseen nii ettei meidän lapset näe että riitaa on tai muutakaan negatiivista kotona ei lapsille näytetä nii sen takia vetäisit mut huoneeseen ja esimerkiksi löisit minua ennenkuin edes kysyt että olenko mä töissä ollu liikaa tuttavallinen muille työ kavereille nii ei se minua mitenkään saa suuttuu sulle enkä ikinä löis sinua takaisin mä antaisin sulle pusun ja sanoisin että sä olet mun ainut rakkaus ja kaikista tärkein mä en edes tarvi mitään ystäviä. Ja meillä olis siltikin rauhallinen koti ilta vaikka olisit juuri lyönyt minua ja sitten kun lapset ovat nukkumassa nii meillä olis todella kiihkeää seksiä ja todella nautinnollista olis joka päivä ja joka kerta kun ollaan sillein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi alkaa kiusaa kyllähän sä olisit puuttunut jos olisit huomannut että mun kanssa kirjoittaa joku joka yrittää saada mun hermot tähän pisteeseen että sekoan kirjaimellisesti kohta ja se on sitten nii nautinnollista kun sait sen mitä halusit että sekoan sinusta täysin. Minähän sanoin että en ikinä suutu sinulle mistään muusta kuin siitä jos annat kenellekään pillua. Mä olen sanonu että et saa millään muulla tavalla minua hermostuu sinulle. Mä en edes suuttuisi siitäkään jos olisit äkkipikainen esimerkiksi kun ollaan suhteessa ja tuun töistä ja yhtä äkkiä vedät mut johonkin muuhun huoneeseen nii ettei meidän lapset näe että riitaa on tai muutakaan negatiivista kotona ei lapsille näytetä nii sen takia vetäisit mut huoneeseen ja esimerkiksi löisit minua ennenkuin edes kysyt että olenko mä töissä ollu liikaa tuttavallinen muille työ kavereille nii ei se minua mitenkään saa suuttuu sulle enkä ikinä löis sinua takaisin mä antaisin sulle pusun ja sanoisin että sä olet mun ainut rakkaus ja kaikista tärkein mä en edes tarvi mitään ystäviä. Ja meillä olis siltikin rauhallinen koti ilta vaikka olisit juuri lyönyt minua ja sitten kun lapset ovat nukkumassa nii meillä olis todella kiihkeää seksiä ja todella nautinnollista olis joka päivä ja joka kerta kun ollaan sillein.

        Voi kulta rakas. En mä ole täällä kokoajan lukemassa ja suuttumassa muiden sulle kirjoittelusta. Täytyy hoitaa velvollisuudet kuten työ. Enkä mä lyö. Mä riitelen sanallisesti jos on tarvetta riidellä. Voisin vetää sut toiseen huoneeseen pussatakseni..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi alkaa kiusaa kyllähän sä olisit puuttunut jos olisit huomannut että mun kanssa kirjoittaa joku joka yrittää saada mun hermot tähän pisteeseen että sekoan kirjaimellisesti kohta ja se on sitten nii nautinnollista kun sait sen mitä halusit että sekoan sinusta täysin. Minähän sanoin että en ikinä suutu sinulle mistään muusta kuin siitä jos annat kenellekään pillua. Mä olen sanonu että et saa millään muulla tavalla minua hermostuu sinulle. Mä en edes suuttuisi siitäkään jos olisit äkkipikainen esimerkiksi kun ollaan suhteessa ja tuun töistä ja yhtä äkkiä vedät mut johonkin muuhun huoneeseen nii ettei meidän lapset näe että riitaa on tai muutakaan negatiivista kotona ei lapsille näytetä nii sen takia vetäisit mut huoneeseen ja esimerkiksi löisit minua ennenkuin edes kysyt että olenko mä töissä ollu liikaa tuttavallinen muille työ kavereille nii ei se minua mitenkään saa suuttuu sulle enkä ikinä löis sinua takaisin mä antaisin sulle pusun ja sanoisin että sä olet mun ainut rakkaus ja kaikista tärkein mä en edes tarvi mitään ystäviä. Ja meillä olis siltikin rauhallinen koti ilta vaikka olisit juuri lyönyt minua ja sitten kun lapset ovat nukkumassa nii meillä olis todella kiihkeää seksiä ja todella nautinnollista olis joka päivä ja joka kerta kun ollaan sillein.

        Tässä on se syy miksi sanoin että mä en ikinä suutu sulle siitä etten minä l
        Kelpaa sulle tai esimerkiksi jos haluat erota nii se on ihan ok kunhan vaan irl eikä palstalla kun se pettäminen on ainut asia josta sinulle hermostun. Ja sä tunnet minut etten ole ikinä irl menettänyt hermoja sinuun missään tilanteessa ikinä et ole edes ollut ärsyttävä et edes silloin lenkillä kun juoksutit mut vaikka kuinka pitkän matkan vaikka tiesit etten jaksa pitkiä aikoja kerralla mennä mutta en myöskään kykene myöntää että mä olin todella huono kunto silloin kun en ollut pitkään aikaan urheillut nii sen takia ei ollut kiva mennä pitkiä matkoja mutta en edes siitä ärsyyntynyt enkä mistään muusta ikinä. Ja sen takia sanoin että jätä mut mielummin kuin se että petät meidän suhteen aikana kun sä tiedät että värilliset ihmiset ovat temperamentti luonne ja sitten vielä se elämän katsomus on ihan eri kuin Suomessa on. Nii sen takia kun mä en ikinä halua mitään pahaa sinulle nii ennemmin olisit jättänyt nii oltais voitu hyvissä väleissä olla jopa eron jälkeen mutta kun et suostunut juttelee niin mä sanoin että niin kauan kun me ei olla juteltu meidän asioita selviksi kahdestaan nii niin kauan sä joudut olee uskollinen minulle. Ja minähän sanoin että mä hyväksyn ihan kaikki mitä päätät ja mennää sun ehdoilla ja saat päättää ihan kaikesta ja mä en ikinä vaadi sinulta mitään muuta kuin sen ettet petä minua. Sinun ei olisi tarvinnut edes oppia mitään minun kulttuurin asioita minulle riittää kun vaan et petä. Enkä mä ikinä olisi rajoittanut sun menoja jos tiedän että menet sun ystävien kanssa viettää aikaa nii se olis ollut ok ja mä olisin luottanut suhun ihan kaikessa. Jos olisi ollut se irl suhde. Ja niin kuin sanoin että en ole mikään suomalainen että itken suhteen asioista poliisille kun mitä vittua poliisille kuuluu kenenkään suhteen asiat ei sen enempää kuin niitä intiimi asioista muille kuulu jutella. Kaikki mikä on pari suhteessa oli se sitten rakkaus tunne tai sitten mustasukkainen tunne nii kuuluu vain meille. Kyse on kuitenkin meidän tunteista meidän riidoista ja meidän suhteesta mitä vittua se kenellekään kuuluu miten meillä menee milloinkin tai miten me käsitellään meidän tunteita pää asia ettei meidän lasten aikana riidellä. Ja sen takia mä sanoin sillo että jos haluat erota nii erotaan mutta älä ikinä aja minua siihe tilanteeseen että joudun satuttaa sinua vaan sen takia että se on mun kulttuurin mukaan aivan pakko tossa vaiheessa kun toine pettää. Tämän takia mä olen tuhat kertaa sanonu että tee minulle ihan mitä haluat kun suutut tai olet mustasukkainen mutta älä missään nimessä petä. Kaikki muut asiat me kestetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on se syy miksi sanoin että mä en ikinä suutu sulle siitä etten minä l
        Kelpaa sulle tai esimerkiksi jos haluat erota nii se on ihan ok kunhan vaan irl eikä palstalla kun se pettäminen on ainut asia josta sinulle hermostun. Ja sä tunnet minut etten ole ikinä irl menettänyt hermoja sinuun missään tilanteessa ikinä et ole edes ollut ärsyttävä et edes silloin lenkillä kun juoksutit mut vaikka kuinka pitkän matkan vaikka tiesit etten jaksa pitkiä aikoja kerralla mennä mutta en myöskään kykene myöntää että mä olin todella huono kunto silloin kun en ollut pitkään aikaan urheillut nii sen takia ei ollut kiva mennä pitkiä matkoja mutta en edes siitä ärsyyntynyt enkä mistään muusta ikinä. Ja sen takia sanoin että jätä mut mielummin kuin se että petät meidän suhteen aikana kun sä tiedät että värilliset ihmiset ovat temperamentti luonne ja sitten vielä se elämän katsomus on ihan eri kuin Suomessa on. Nii sen takia kun mä en ikinä halua mitään pahaa sinulle nii ennemmin olisit jättänyt nii oltais voitu hyvissä väleissä olla jopa eron jälkeen mutta kun et suostunut juttelee niin mä sanoin että niin kauan kun me ei olla juteltu meidän asioita selviksi kahdestaan nii niin kauan sä joudut olee uskollinen minulle. Ja minähän sanoin että mä hyväksyn ihan kaikki mitä päätät ja mennää sun ehdoilla ja saat päättää ihan kaikesta ja mä en ikinä vaadi sinulta mitään muuta kuin sen ettet petä minua. Sinun ei olisi tarvinnut edes oppia mitään minun kulttuurin asioita minulle riittää kun vaan et petä. Enkä mä ikinä olisi rajoittanut sun menoja jos tiedän että menet sun ystävien kanssa viettää aikaa nii se olis ollut ok ja mä olisin luottanut suhun ihan kaikessa. Jos olisi ollut se irl suhde. Ja niin kuin sanoin että en ole mikään suomalainen että itken suhteen asioista poliisille kun mitä vittua poliisille kuuluu kenenkään suhteen asiat ei sen enempää kuin niitä intiimi asioista muille kuulu jutella. Kaikki mikä on pari suhteessa oli se sitten rakkaus tunne tai sitten mustasukkainen tunne nii kuuluu vain meille. Kyse on kuitenkin meidän tunteista meidän riidoista ja meidän suhteesta mitä vittua se kenellekään kuuluu miten meillä menee milloinkin tai miten me käsitellään meidän tunteita pää asia ettei meidän lasten aikana riidellä. Ja sen takia mä sanoin sillo että jos haluat erota nii erotaan mutta älä ikinä aja minua siihe tilanteeseen että joudun satuttaa sinua vaan sen takia että se on mun kulttuurin mukaan aivan pakko tossa vaiheessa kun toine pettää. Tämän takia mä olen tuhat kertaa sanonu että tee minulle ihan mitä haluat kun suutut tai olet mustasukkainen mutta älä missään nimessä petä. Kaikki muut asiat me kestetään.

        Mä en oo ikinä ollu samaa mieltä kuin Suomessa ajatellaan että se on jotain alistamista jos puoliso ei hyväksy että olen jonku muun kanssa tekemisissä. Kaikissa muissa maissa on avioliitto laki johon ei edes poliisi saa puuttuu eikä missään kukaan mainosta oman suhteen asioista edes parhaille kavereille tai muutenkaan hae mitään neuvoja muilta perheen jäseniltä kuten esim sisaret tai muutkaan läheiset ihmiset eivät ole tietoisia mistään ongelmista. Päin vastoin jokainen näyttää vain ne hyvät asiat muille vaikka koti elämä olis kuinka Helvettiä tahansa nii ulospäin näytetään ihan muuta. Tämä on kaikilla värillisillä. Ja ihan vaan tiedoksi että jos Suomessa ajatellaan että mustasukkainen käytös on jotenkin sairasta tai jotain väärää tai sitten jotain epänormaalia nii kaikki värilliset ihmiset ovat miettineet kuinka sairasta meidän mielestä on se että jos ihmiset on rakastunu ja on halunnut mennä naimisiin ja on perhettä nii siltikin suomalainen mies ei ole yhtään kiinnostunu missä vaimo menee ja Suomessa ei edes tarvitse kertoa että minne menee tai kenen kanssa. Ja sen takia Suomessa on eroja enemmän ja ihmiset ei ole onnellisia kun tunteet pitää peittää jos joillakin niitä tunteita sattuu olemaan nii pitää peittää ettei tule poliisilta sakkoja mutta suurin osa suomalaisista menee naimisiin vaan kun haluaa olla normi kriteerit että on vaimo ja lapset ja oma auto talo ja päällisin puolin kaikki on hyvin mutta ei kuitenkaan ole onnellinen. Se johtuu siitä että niitä tunteita joko ei ole tai sitten niitä ei saa näyttää ja sen takia Suomessa pettäminen on iha normaalia kun siitä ei kukaan rangaise päin vastoin sitä petettyä rangaistaan eikä sitä pettäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en oo ikinä ollu samaa mieltä kuin Suomessa ajatellaan että se on jotain alistamista jos puoliso ei hyväksy että olen jonku muun kanssa tekemisissä. Kaikissa muissa maissa on avioliitto laki johon ei edes poliisi saa puuttuu eikä missään kukaan mainosta oman suhteen asioista edes parhaille kavereille tai muutenkaan hae mitään neuvoja muilta perheen jäseniltä kuten esim sisaret tai muutkaan läheiset ihmiset eivät ole tietoisia mistään ongelmista. Päin vastoin jokainen näyttää vain ne hyvät asiat muille vaikka koti elämä olis kuinka Helvettiä tahansa nii ulospäin näytetään ihan muuta. Tämä on kaikilla värillisillä. Ja ihan vaan tiedoksi että jos Suomessa ajatellaan että mustasukkainen käytös on jotenkin sairasta tai jotain väärää tai sitten jotain epänormaalia nii kaikki värilliset ihmiset ovat miettineet kuinka sairasta meidän mielestä on se että jos ihmiset on rakastunu ja on halunnut mennä naimisiin ja on perhettä nii siltikin suomalainen mies ei ole yhtään kiinnostunu missä vaimo menee ja Suomessa ei edes tarvitse kertoa että minne menee tai kenen kanssa. Ja sen takia Suomessa on eroja enemmän ja ihmiset ei ole onnellisia kun tunteet pitää peittää jos joillakin niitä tunteita sattuu olemaan nii pitää peittää ettei tule poliisilta sakkoja mutta suurin osa suomalaisista menee naimisiin vaan kun haluaa olla normi kriteerit että on vaimo ja lapset ja oma auto talo ja päällisin puolin kaikki on hyvin mutta ei kuitenkaan ole onnellinen. Se johtuu siitä että niitä tunteita joko ei ole tai sitten niitä ei saa näyttää ja sen takia Suomessa pettäminen on iha normaalia kun siitä ei kukaan rangaise päin vastoin sitä petettyä rangaistaan eikä sitä pettäjää.

        Toi on kyllä niin totta mutta muissa maissa jos on halunnut mennä avioliittoon nii sillo on se avioliitto laki että vaikka kuinka olis luottamus pariskunnalla hyvä ja suhde on täydellinen nii siltikin avioliitto laki kieltää pettämisen rangaistuksen uhalla. Laki rsngaisee siinä vaiheessa jos esimerkiksi nainen pettää nii automaattisesti lapset lähtee naiselta ja nainen saa todella paljon rangaistus vielä sen jälkeen että lapset menettää ja nainen on aina peitetty muiden miesten aikana jotta ei kukaan edes ajattele mitään sellaista varatusta naisesta ja nainen ei ikinä saa tehdä mitään mitä mies ei hyväksy. Ja aina on toteltava miestä ja vain mies saa julkisesti sanoa mielipiteitä mutta nainen ei ikinä saa aloittaa keskustelua mistään eikä tuoda omia näkemyksiä esille kun paikalla on muita miehiä kuin oma mies. Omalle miehelle saa jutella avoimesti kahdestaan kaikesta mutta omaa miestä ei saa ikinä halventaa eikä nousta oman miehen sanan yli. Muissa maissa miehen sana on naisen laki ja jos nainen syyllistyy mihin tahansa rikokseen nii mies on se joka antaa rangaistuksen eikä valtio. Ja jos mies ei rangaise nii mies saa ottaa naisen rangaistuksen tuplana vastaan kahden ihmisen edestä. Ja jos mies syyllistyy avio rikokseen nii se on myös väärin ja todella noloa irto suhteet eivät ole sallittua jolloin on valittava useampi vaimo ja kohdella jokaista saman arvoisesti että jos tämä on suomalaisen mielestä väärin nii meidän mielestä suomalainen on epänormaali ihminen kun ei ole mitään kunnioitusta puolisoa kohtaan ja poliisi saa olla mukana suhde ongelmissa ja se on todella nöyryyttävää puolisoa ja suhdetta kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on kyllä niin totta mutta muissa maissa jos on halunnut mennä avioliittoon nii sillo on se avioliitto laki että vaikka kuinka olis luottamus pariskunnalla hyvä ja suhde on täydellinen nii siltikin avioliitto laki kieltää pettämisen rangaistuksen uhalla. Laki rsngaisee siinä vaiheessa jos esimerkiksi nainen pettää nii automaattisesti lapset lähtee naiselta ja nainen saa todella paljon rangaistus vielä sen jälkeen että lapset menettää ja nainen on aina peitetty muiden miesten aikana jotta ei kukaan edes ajattele mitään sellaista varatusta naisesta ja nainen ei ikinä saa tehdä mitään mitä mies ei hyväksy. Ja aina on toteltava miestä ja vain mies saa julkisesti sanoa mielipiteitä mutta nainen ei ikinä saa aloittaa keskustelua mistään eikä tuoda omia näkemyksiä esille kun paikalla on muita miehiä kuin oma mies. Omalle miehelle saa jutella avoimesti kahdestaan kaikesta mutta omaa miestä ei saa ikinä halventaa eikä nousta oman miehen sanan yli. Muissa maissa miehen sana on naisen laki ja jos nainen syyllistyy mihin tahansa rikokseen nii mies on se joka antaa rangaistuksen eikä valtio. Ja jos mies ei rangaise nii mies saa ottaa naisen rangaistuksen tuplana vastaan kahden ihmisen edestä. Ja jos mies syyllistyy avio rikokseen nii se on myös väärin ja todella noloa irto suhteet eivät ole sallittua jolloin on valittava useampi vaimo ja kohdella jokaista saman arvoisesti että jos tämä on suomalaisen mielestä väärin nii meidän mielestä suomalainen on epänormaali ihminen kun ei ole mitään kunnioitusta puolisoa kohtaan ja poliisi saa olla mukana suhde ongelmissa ja se on todella nöyryyttävää puolisoa ja suhdetta kohtaa.

        Minä olen aina sanonut että kun olen tietoisesti halunnut olla suomalaisen kanssa suhteessa ja alussa jo sanonu että minä annan hänen päättää ihan kaikesta ja kunnioitan hänen kulttuurin säännöt kun minä en ole onnellinen yhdenkään värillisen kanssa enkä kenenkään muun kanssa kuin hänen kanssaan haluan jakaa mun elämän ja hän saa tehdä mulle ihan mitä tahansa mutta vain yksi asia on jonka vaadin vain sen että hän ei ole muiden kanssa sillein. Ja on todella iso harppaus värilliseltä ihmiseltä näin sanoa ja mä vielä tarkoitan sitä mitä olen sanonu että hyväksyn kaikki muut paitsi en pettämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua ei ole ikinä haitannut se että joku on mustasukkainen minusta. Eikä se olis haitannut vaikka kuinka minua olis rajoitettu suhteessa. Ja tietysti mä oon tiennyt koko ajan että mun ex rouva oli minusta nii mustasukkainen ja ilman mitään syytä mutta mä siltikin annoin hänen tuhota mun ihmis suhteet ja annoin hänen lukea mun kaikki viestit eikä se minua edes ahdistanut ja siltikin mun ex rouva suuttui minulle joka kerta kun edes töissä sanoin jollekin moi ja kyse ei ollut siitä että mun rouva luuli mun pettävän kun hän tiesi etten ikinä pettäisi häntä mutta hän oli niin mustasukkainen ja omistus haluinen minusta kun hänen aikaisemmat suhteet oli ollu niitä kusipää pettäjiä jolloin hän tiesi etten minä petä mutta koska meillä oli nii vahva yhteys sellainen jota ei ole muilla kuin meillä sellainen vahva henkinen yhteys ja kumpikin täysin riippuvainen toisistaan nii ei se mitenkään ihme ole jos ei halua että olen muiden kanssa tekemisissä ja edelleen se ei oo ikinä ahdistanut minua eikä se olis tullut yllätyksenä että irl suhteessa vaikka kuinka paljon olis tyydyttävää seksiä nii siltikin mä tiedän ettei hänen mustasukkainen käytös olis muuttunu kuin pahempaa suuntaan mutta mä olen sen ajat sitten hyväksynyt mutta sitte yks kaks mun vaimoni kertoi että oli koko ajan nussinut sen exän kanssa ja ties kenen muiden ja mä olen nyt sitten vaarallinen kun olen mustasukkainen ja aiheesta. Mä en ikinä ollut epäillyt häntä turhaa ja oikeassa suhteessa en olis ikinä epäillyt häntä mutta nyt meillä on se yhteys katki ja mä olen niin rikki kuin ihminen voi vaan olla.

        En lue tuollaisia pötköjä. - Nm. Kyllä mua haittasi


    • Anonyymi

      Saa olla hieman mustasukkainen. Mutta tunteesta pitää osata kertoa ja kysyä sekä keskustella siitä asiasta mikä mustasukkaisuutta herättää. Pitää myös osata käsitellä tunne, jos se osottautuu vääräksi ja turhasta syntyneeksi.

    • Anonyymi

      Miten voi olla mustasukkainen jos kumppani ei anna selkeää aihetta?
      Jos olisi aihetta niin se olisi kai keskustelun paikka.
      Mikä olisi aihe? Selkeä tilanne tai muu ilmeinen syy.
      Mahdollisuus ei ole mikään aihe mutta tuski kukaan sitä tarkoittaakaan.

      • Anonyymi

        'Selkeät aiheet' tapahtuvat yleensä vain mustiksen päässä eikä missään muualla. - Nm. Omistussairaus


    • Anonyymi

      Näitä kun lukee, ei jää varmaan kenellekään epäselväksi, miksi suomi on avioerojen ja itsemurhien luvattu maa.

      • Anonyymi

        😂😂😂😂👆🏽


      • Anonyymi

        Kertoisitko vielä, miksi tulit tuollaiseen päätelmään. Siksikö, että on mustasukkaisuutta vai siksi, että toiset hyväksyvät sen osaksi parisuhteita vai siksikö, että toiset eivät - Luojalle kiitos - anna mustispipin alistaa. - Nm. Mustiksen takia ei kannata lähdettää henkeään


      • Anonyymi

        Ai muualla maailmassako ei koeta mustasukkaisuutta? Hah


    • Myös vähäinen mustasukkaisuus on haitallista, voimakas suorastaan kammottavaa. Johtaa ennen pitkää eroon, kun toinen ei enää jaksa. Opetus tai terapia ei tehoa.

      • Anonyymi

        Jos toinenkin tuntee mustasukkaisuutta, niin kyllä sitä jaksaa. Ymmärtämättömät ei jaksa. Etsiköön kumppanin jolla ei sellaista tunnetta ole


    • Anonyymi

      Oltiin oltu runsas puoli vuotta aviossa kun puolison lapsen höissä hän joi itsensä humalaan ja alkoi jatkuvaan olla asiaa exälleen, jätti minut yksin ihmettelemään vieraan porukan joukkoon. Tämä jäytää minua ja huomaan että mustasukkaisuus ja epälyottamus nostaa päätään joissakin tilanteissa jotka ovat kuitenkin mitättömiä. Miten pääsen eroon tästä helvelillisesta tunteesta.

    • Anonyymi

      Miesystävä on mustasukkainen jopa Facebook tykkäyksistä,mutta itse en valita,kun hänen kuvista naiset tykkää😁

      • Anonyymi

        Mikä tarve on jakaa omia kuviaan netissä?


    • Anonyymi

      Kun ryhdyn parisuhteeseen, haluan olla vain valitsemani henkilön kanssa, omistautua hänelle, enkä tehdä mitään parisuhteeseen kuuluvia asioita muiden kanssa. Minulla on hyvin tarkat rajat, mitä voi ja ei voi tehdä muiden kanssa. En halua aiheuttaa ikäviä tunteita kumppanilleni, mutta jos sellaisia silti ilmenisi, niistä keskusteltaisi yhdessä ja mietittäisi, miten niitä voisi välttää.

      Minun kumppanini saa olla minusta mustasukkainen ja minusta on vain ihanaa, että olemme toistemme omat. Mielestäni se kertoo, että olen hänelle tärkeä. Haluan kuitenkin, että hän voi myös luottaa siihen, että olen omistautunut hänelle.

      En ole koskaan kokenut liiallista mustasukkaisuutta, mutta eiköhän se riipu kunkin omista rajoista, mitä kaikkea on ok tehdä muiden kanssa ja mitä ei.

    • Anonyymi

      En ota. Mustasukkaisuus on asia, joka saa mut näkemään punaista. Tai tietenkin sillä on väliä miten sen mustakukkaisuutensa tuo ilmi, jos tuo.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe