Jesse ei auta

Anonyymi

95

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljon reaalisempaa on tutkia todellista olemista kuin kuviteltua, josta ei ole mitään tietoa. Raamatun kirjoitusten jatkuva ihmisten syyllistäminen on inhottavaa. Islaminuskon koranissa on sama linja.

      • Anonyymi

        Kymmenien vuosien aikana olen pettynyt itseeni monta kertaa, mutta en pettynyt Jeesukseen. Hän jaksaa minuakin johdattaa ja auttaa. Elämä on lyhyt ja sitten alkaa ikuisuus. Katselin TV7;stä Eritreassa vankilassa ollutta siskoa. Laivakontissa pidetään uskovia. Päivällä helle ja yöllä kylmä. Välillä kidutetaan, jopa joku kuolee. Ruoka epäterveellistä. Pääsee vapaaksi, jos kieltää Jeesuksen. Hänelle annettiin usein mahdollisuus vapautua, mutta hän ei koskaan luopunut Jeesuksesta. Hänen hakattiin niin pahasti, että hänet vietiin sairaalaan. Sieltä hän pääsi turvaan.
        Voi meitä poloisia, kun puhutaan pehmoisia. Vähän vaikeuksia ja sitten Jeesus ei vastaa odotuksia. Vuosittain 7000-8000 uskovaa tapetaan maailmassa. Täällä saa olla rauhassa ja sitten edellytetään, että Jeesuksen pitää täyttää kaikki toiveemme. Vastassa on jokaisella joko taivas tai helvetti. Sen on itse ratkaista tässä ajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenien vuosien aikana olen pettynyt itseeni monta kertaa, mutta en pettynyt Jeesukseen. Hän jaksaa minuakin johdattaa ja auttaa. Elämä on lyhyt ja sitten alkaa ikuisuus. Katselin TV7;stä Eritreassa vankilassa ollutta siskoa. Laivakontissa pidetään uskovia. Päivällä helle ja yöllä kylmä. Välillä kidutetaan, jopa joku kuolee. Ruoka epäterveellistä. Pääsee vapaaksi, jos kieltää Jeesuksen. Hänelle annettiin usein mahdollisuus vapautua, mutta hän ei koskaan luopunut Jeesuksesta. Hänen hakattiin niin pahasti, että hänet vietiin sairaalaan. Sieltä hän pääsi turvaan.
        Voi meitä poloisia, kun puhutaan pehmoisia. Vähän vaikeuksia ja sitten Jeesus ei vastaa odotuksia. Vuosittain 7000-8000 uskovaa tapetaan maailmassa. Täällä saa olla rauhassa ja sitten edellytetään, että Jeesuksen pitää täyttää kaikki toiveemme. Vastassa on jokaisella joko taivas tai helvetti. Sen on itse ratkaista tässä ajassa.

        Jeesus on luvannut palata tänne maan päälle ihan. Sitä hetkeä ei tiedä kukaan. Asian ymmärtämistä helpottaisi tietenkin, jos Hän olisi kertonut tarkemmin paluunsa ajankohdan. Mutta ei. Meille on kerrottu vain joistakin ennusmerkeistä.

        Niitä ovat mm. erilaiset luonnon mullistukset, erikoiset sääilmiöt,katastrofit, kulkutaudit, väärien profeettojen ilmaantuminen ja se että näkyvimpänä rehottaa ihmisten kesken rahan ahneus ja sillä pöyhkeily.

        Noistakaan tunnusmerkeistä emme voi tietää varmaksi Jeesuksen toisen tulemisen ajankohtaa. Kaikki jää ihmisen oman uskon ja uskomisen varaan.

        Siihen jokaisella on tietenkin sanansa sanottavana, mitä uskoo ja mitä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on luvannut palata tänne maan päälle ihan. Sitä hetkeä ei tiedä kukaan. Asian ymmärtämistä helpottaisi tietenkin, jos Hän olisi kertonut tarkemmin paluunsa ajankohdan. Mutta ei. Meille on kerrottu vain joistakin ennusmerkeistä.

        Niitä ovat mm. erilaiset luonnon mullistukset, erikoiset sääilmiöt,katastrofit, kulkutaudit, väärien profeettojen ilmaantuminen ja se että näkyvimpänä rehottaa ihmisten kesken rahan ahneus ja sillä pöyhkeily.

        Noistakaan tunnusmerkeistä emme voi tietää varmaksi Jeesuksen toisen tulemisen ajankohtaa. Kaikki jää ihmisen oman uskon ja uskomisen varaan.

        Siihen jokaisella on tietenkin sanansa sanottavana, mitä uskoo ja mitä ei.

        Siihen lorukirjaan ei kannata uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on luvannut palata tänne maan päälle ihan. Sitä hetkeä ei tiedä kukaan. Asian ymmärtämistä helpottaisi tietenkin, jos Hän olisi kertonut tarkemmin paluunsa ajankohdan. Mutta ei. Meille on kerrottu vain joistakin ennusmerkeistä.

        Niitä ovat mm. erilaiset luonnon mullistukset, erikoiset sääilmiöt,katastrofit, kulkutaudit, väärien profeettojen ilmaantuminen ja se että näkyvimpänä rehottaa ihmisten kesken rahan ahneus ja sillä pöyhkeily.

        Noistakaan tunnusmerkeistä emme voi tietää varmaksi Jeesuksen toisen tulemisen ajankohtaa. Kaikki jää ihmisen oman uskon ja uskomisen varaan.

        Siihen jokaisella on tietenkin sanansa sanottavana, mitä uskoo ja mitä ei.

        Jeesua on maailman vanhin lupaava nuori. Ei ehkä enää niin nuori,mutta edelleen kova lupailemaan.
        Ottaisi mallia Paavo Väyrysestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen lorukirjaan ei kannata uskoa.

        Lorukirja. Mitenkä ne päättää, kuka voi tulla opiskelemaan teologiseen tiedekuntaan ja aikanaan valmistua papiksi? Kyselläänkö valintakokeissa, mitä tämä opiskelija uskonasioista ajattelee ja on vakaumukseltaan sopiva papiksi. En tiedä, jonkin verran olen kuullut niin sanotuista leipäpapeista. Tässä yksi nuori pappi sanoi telkkarissa Jeesuksen tulemisesta, että se on utopiaa.

        Joku kirjoitti jossain, kun kuolleet herätetään, että on siinä kova homma koota kaikki luut hautausmailta ja ruveta kasaamaan niistä uutta ihmistä.

        Aivan hassuja mielikuvia. Harmittaa tuollainen epämääräisyys, mikä noihin uskon asioihin liittyy. Ja pakko on myöntää rehellisesti, että kovasti epäilyttää. Kun ei voi ja ei ehkä kannata sokeasti luottaa.


    • Anonyymi

      Satuja 2000 vuotta vanhoja höpö ukko prklle

      • Anonyymi

        Satuja ja loruja ja tarinoiden kertomista. Noinkin voi ajatella, uskon asiasta kun on kyse niin siihen jää vapaus ajatella itse.

        Toisinaan kun katsoo tätä maailman menoa, käy mielessä, että tähän kun vielä itse Jeesus tulisi kaiken keskelle, niin ehkä jonkinlainen epäjärjestys siitä tulisi. Tai sitten ei.

        Millään viimeisellä tuomiolla ei sen sijaan tarvitsisi kyllä ketään pelotella! Etenkin minua häiritsee ajatus kuolleiden tuomitsemisesta. He ovat jokainen täällä aikansa aikansa eläneet ja kärsineet ja ansaitsevat rauhan ja levon sekä kunnioituksen eikä mitään häiriöitä saatikka tuomitsemista enää. En ymmärrä, mitä varten heitä pitäisi vielä rangaista, ei siinä olisi mitään järkeä, ovat eläneet kukin niin kuin ovat eläneet ja sillä hyvä.

        Kaikenlainen tuomitseminen ja pelotteleminen täytyisi kitkeä pois ja puhua enemmän armosta, rakkaudesta ja rauhasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satuja ja loruja ja tarinoiden kertomista. Noinkin voi ajatella, uskon asiasta kun on kyse niin siihen jää vapaus ajatella itse.

        Toisinaan kun katsoo tätä maailman menoa, käy mielessä, että tähän kun vielä itse Jeesus tulisi kaiken keskelle, niin ehkä jonkinlainen epäjärjestys siitä tulisi. Tai sitten ei.

        Millään viimeisellä tuomiolla ei sen sijaan tarvitsisi kyllä ketään pelotella! Etenkin minua häiritsee ajatus kuolleiden tuomitsemisesta. He ovat jokainen täällä aikansa aikansa eläneet ja kärsineet ja ansaitsevat rauhan ja levon sekä kunnioituksen eikä mitään häiriöitä saatikka tuomitsemista enää. En ymmärrä, mitä varten heitä pitäisi vielä rangaista, ei siinä olisi mitään järkeä, ovat eläneet kukin niin kuin ovat eläneet ja sillä hyvä.

        Kaikenlainen tuomitseminen ja pelotteleminen täytyisi kitkeä pois ja puhua enemmän armosta, rakkaudesta ja rauhasta.

        Pelolla hallitsemista. Millainen isä on se, jota on aina pelättävä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelolla hallitsemista. Millainen isä on se, jota on aina pelättävä?

        Pötyä. Se ei ole pelolla hallitsemista. Se on armoa ja anteeksiantoa. Ei niin pahaa voi tapahtua, mitä ei voi Jumalalta pyytää anteeksi. Kun kadut tekoja ja parannat tapasi, Isä armahtaa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pötyä. Se ei ole pelolla hallitsemista. Se on armoa ja anteeksiantoa. Ei niin pahaa voi tapahtua, mitä ei voi Jumalalta pyytää anteeksi. Kun kadut tekoja ja parannat tapasi, Isä armahtaa aina.

        Ai että niinku helvetin tulella polttaminen ei ole pelottelua? Ihanko tosissasi väität että kaikki hirmuteotkin saa anteeksi,sittenhän niitä voi tehdä rauhassa kun kerran ne saa anteeksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että niinku helvetin tulella polttaminen ei ole pelottelua? Ihanko tosissasi väität että kaikki hirmuteotkin saa anteeksi,sittenhän niitä voi tehdä rauhassa kun kerran ne saa anteeksi!

        Todella epämiellyttäviä ja kauheita uhkauksia Raamatussa on. Ja kertomuksissa on huomattavan paljon todella raakaa väkivaltaa. Kyllä niistä on inhimillisyys ja lähimmäisenrakkaus todella kaukana. Pelottelua, pelottelua ja pelottelua. Niitä samoja on ainakin entisaikaan hoettu lapsillekin, jos eivät ole totelleet. Henkistä väkivaltaa ne ovat.

        Vastapainoksi sitten ne suuret armot ja anteeksiannot. Kenelle nekään sitten kuulunevat, ei ole tietoa.

        Raamatussa on todella paljon ristiriitaisuuksia, mutta sitä ei saa arvostella. Siitäkin joutuu helvettiin joten parempi olla vain ihan hiljaa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pötyä. Se ei ole pelolla hallitsemista. Se on armoa ja anteeksiantoa. Ei niin pahaa voi tapahtua, mitä ei voi Jumalalta pyytää anteeksi. Kun kadut tekoja ja parannat tapasi, Isä armahtaa aina.

        Kyllä jokainen saa uskoa niin kuin itse haluaa. Sanaa Jumala ollaan karsimassa mahdollisuuksien mukaan pois. Se ei kelpaa kaikille. Esimerkiksi partiovalasta se poistetaan.

        Lainaus:

        "Vanha partiolupaus kuului näin:

        ”Lupaan parhaani mukaan rakastaa Jumalaani, omaa maatani ja maailmaa, toteuttaa (ikäkauden) ihanteita ja olla avuksi toisille.”

        Uudistettu partiolupaus on seuraavanlainen:

        ”Lupaan parhaani mukaan elää maani ja maailman parhaaksi, kasvaa katsomuksessani ja toteuttaa (ikäkauden) ihanteita joka päivä.”

        Peruskirjan uudistuksessa on sanoitettu se, että partiossa on tilaa eri uskontokuntiin kuuluville ja uskonnottomille."


    • Anonyymi

      Hajotukseen ja kiihotukseen tarvitaankin vasurin tietoa.

    • Anonyymi

      Älä eroa kirkosta. Niin moni on eronnut ja kun kuolema kolkuttelee olkapäillä ,tuleekin hätä ja Jumalaa huudetaan avuksi, koska Hän on ainoa toivo ainoastaan. Mutta silloin on jo myöhäistä. Kirkostahan voi erota , vaikka uskookin Jumalaan, mutta seurakunta ja kirkko on uskon ja sananjulistuksen perusta kuitenkin. On turvallista olla seurakunnan jäsenenä. Sieltä löytyy apu aina. Olisi se henkistä tai fyysistä auttamista.

      • Anonyymi

        Eiköhän tuo kuolema kolkuttele jokkaisen olkapäälle kuului kirkkoon tai ei.🙈


      • Oikeessa oot. Ja papitki on mukavia. Kirkkoherraa Säippää muistelen joskus hyvällä mielellä. Ei seurakunnan jäsenenä katota kuuluuko vasemmistoon tai oikeistoon. Kaikki on samanarvosia. Ilolla pittää maksaa veroja on se seurakunta kunta tai valtio tai yle.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Oikeessa oot. Ja papitki on mukavia. Kirkkoherraa Säippää muistelen joskus hyvällä mielellä. Ei seurakunnan jäsenenä katota kuuluuko vasemmistoon tai oikeistoon. Kaikki on samanarvosia. Ilolla pittää maksaa veroja on se seurakunta kunta tai valtio tai yle.

        Sinäkö kommunisti kuulut kirkkoon? Taiat lasketella lööperiä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö kommunisti kuulut kirkkoon? Taiat lasketella lööperiä!

        Harmittaako? Voimpa olla vielä uskovainenki, mutten sano sitä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo kuolema kolkuttele jokkaisen olkapäälle kuului kirkkoon tai ei.🙈

        Sitä se nimenomaan on, kuolema on jatkuvasti täällä kintereillä. Vie milloin kenetkin ja mitä oon ite seurannut, niin usein tekee vielä väärin; kahtosi vähänkään, kenet milloinkin lannistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä se nimenomaan on, kuolema on jatkuvasti täällä kintereillä. Vie milloin kenetkin ja mitä oon ite seurannut, niin usein tekee vielä väärin; kahtosi vähänkään, kenet milloinkin lannistaa.

        Täytyy vaan ihmetellä näitäkin Jeesuksen sanoja: Viimeisenä vihollisista kukistetaan kuolema.

        Näkisi vaan. Suomalainen kun on sellainen, että se ei usko ennenkuin näkkee.


      • Se on ihku se syylä hevosen terskassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy vaan ihmetellä näitäkin Jeesuksen sanoja: Viimeisenä vihollisista kukistetaan kuolema.

        Näkisi vaan. Suomalainen kun on sellainen, että se ei usko ennenkuin näkkee.

        Tiedä häntä.

        Minä ainakin olen saanut kuulla pahimmat sanat ja haukkumiset nimenomaan uskovaisilta. Ja vähemmän uskovaiset ovat lyöneet minua Raamatulla päähän, sen tekstien varjolla on ollut helppo haukkua.

        Myönnän toki virheeni ja syntini, joista osan olen aivan ajattelemattomasti tehnyt. Olen pyytänyt anteeksi. Toisinaan olen tainnut pyytää anteeksi sitäkin, että olen yleensä edes olemassa.

        Joskus väsyneenä ja masentuneena nuo kaikki haukkumiset nousevat herkästi mieleen.

        Sen sijaan yhden vanhan naisen sanat lohduttavat minua. Häntä joku yritti houkuttelemalla houkutella puhumaan pahaa joistakin ihmisistä. Tämä vanhus sanoi: Minä en ketään tuomitsen, jotta minuakaan ei tuomittaisi.


      • Asia selevä. Ja selevästä asiasta en ala inttämään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo kuolema kolkuttele jokkaisen olkapäälle kuului kirkkoon tai ei.🙈

        Tottakai kolkuttelee. Jos olet uskossa, voit turvallisella mielellä valmistautua kuolemaan jo täällä elinaikana, mutta minähän kirjoitin, että kun ei olla uskossa, niin kuoleman hetkellä huudetaan Jumalaa avuksi. Silloin on jo eletty elämä takana , eli myöhässä ollaan. Että näinikkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai kolkuttelee. Jos olet uskossa, voit turvallisella mielellä valmistautua kuolemaan jo täällä elinaikana, mutta minähän kirjoitin, että kun ei olla uskossa, niin kuoleman hetkellä huudetaan Jumalaa avuksi. Silloin on jo eletty elämä takana , eli myöhässä ollaan. Että näinikkään.

        Se tajuttomuus tai kuolema kun voi tulla niinkin nopeasti, että ei edes tajua, mitä tapahtuu. Omaiseni joka kuoli sydänpysähdykseen kotona, ehti sanoa: Mikä minulle tuli? Sitten hiljaisuus.

        Ei huutanut Jumalaa ei Jeesusta, vaikka eipä noita näkynyt mailla eikä halmeilla, että ei sen puoleen.


    • Anonyymi

      Jumalalle on kaikki mahdollista, näin Jeesus on opettanut.

      Kaiken pahuuden keskellä sitä väkisinkin kysyy, jos noin on, miksi ihmeessä Jumala ei tee mitään, jotta nuo pahuudet väistyisivät maailmasta.

      Näin on tietenkin väärin kirjoittaa, että jos minä olisin Jumala ja Kaikkivaltias, niin en minä nyt ihan noin hiljaa sivusta katselisi maailman pahuutta.

      Mutta enpä minä ole mikään kummoisempi kuin tavallinen kuolevainen.

    • Anonyymi

      Jessen politiikasta: "Se on armoa ja anteeksiantoa."

      Kaikkivoipa Jesse tuo kaikenlaisia vastuksia ihmiselämälle, jopa suoranaisia karmeuksia mm. kidutuksen muodossa.
      Tästä pahuuden tuomisesta tulisi Jesseä kiittää - höperyyttä. Vielä höperömpää olisi antaa kiitos pahan tuojalle, kiduttajalle.

      Jokainen ateisti kieltää uskovaisen fyysiseen olemukseen koskemisen. Uskovat itse enimmäkseen keskenään tuhoavat toisiaan. Kunkin uskonnon Jesseä uhrien tulisi siitä kiittää!!

      Jesse kaikkivoivana luo sodat, jossa ihmisiä tuhotaan teollisesti. Kenenkään velvollisuus ei ole tukea sellaista Jesseä.
      Ihmisten täytyy keskenään toimia sotien estämiseksi ja rauhan maailman luomiseksi, olla siunaamatta kenenkään tahon sotavoimia.

    • Anonyymi

      eikuule jesse auta,ja sitä paitsi mille mantereelle se palaisi?

      • Sinähän oot niinku savolaiset että eppäillä soppii! Sitte ku aika tullee niin sitten kaikki tapahtuu. Ei ennen eikä myöhemmin.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Sinähän oot niinku savolaiset että eppäillä soppii! Sitte ku aika tullee niin sitten kaikki tapahtuu. Ei ennen eikä myöhemmin.

        Pelottelette siis kuoleman jälkeisellä rangaistuksella?
        Se kylläkin on kristillisen rakkauden pahin puoli - pelottelu möröillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelottelette siis kuoleman jälkeisellä rangaistuksella?
        Se kylläkin on kristillisen rakkauden pahin puoli - pelottelu möröillä.

        Tullee sullekkin ikkuinen elämä jossaki muualla. Sen tietää sitte kun on täältä päässy pois. Ei kannata olla huolisssaan kaikille sama hieno asia.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Tullee sullekkin ikkuinen elämä jossaki muualla. Sen tietää sitte kun on täältä päässy pois. Ei kannata olla huolisssaan kaikille sama hieno asia.

        Pappi ja kanttori innostuivat päivän päätteeksi nappailemaan ehtoollisviiniä siihen tahtiin että tulivat hirmu humalaan ja alkoivat kinastella kumpi on koinannut useampaa vakituisesti kirkossa käyvää naisen puolta.He päättivät ratkaista kinan siten että seuraavana pyhänä kirkon jälkeen menevät seisomaan kirkon rapuille ja sanovat aamen kun ohi menee nainen jota on koinannu.Tilanne oli tasapeli kunnes kirkosta oli tulematta enää papin vaimo ja heidän teini-ikäinen tyttärensä,pappi virnisti kanttorille voitonriemuisesti kun vaimonsa oli ohittamassa heitä tyttärensä kanssa ja sanoi aamen mutta kanttoripa sanoikin aamen aamen.


    • Anonyymi

      Ikuinen elämä kuoleman jälkeen.
      Kuka sellaisen keksi? Missä todisteet. Ikuisen elämän teesi on pelottelun toinen puoli.
      Se on kieroin oppi mitä ihminen on keksinyt. Mutta se onkin pappisvallan tärkein peruste.
      Mikään elollinen ei ole ikuinen. Elollisen elinkaari on syntymä-elämä-kuolema. Ei muuta.
      Samoin mikään eloton materiaolio ei ole ikuinen. Materiaalinen todellisuus on jatkuva muutostila. Materian olemus voidaan kuvata syntymättömäksi ja kuolemattomaksi. Materin olemassaolo on ikuista. Energiaa ei voi luoda eikä hävittää.
      Jesset ja Allahit eivät sovi kuvioon.

      • Anonyymi

        Ihmisellä on useampi keho. On mahdollista, että ihmisen olemus siirtyy astraalikehoon sen fyysisen kehon kuoltua. Astraalikeho on näkymätön ja se on tarkka kopio fyysisestä kehosta.

        Tuon astraalikehoon siirtymisen vuoksi jotkut fyysisesti jo kuolleet, ovat ilmestyneet vielä joillekin läheiselleen ja jättäneet jäähyväiset.

        Siinä on mysteeriä kerrakseen. Vaikka noin onkin, me emme voi tietää emmekä todistaa, että Jeesusta tai Jumalaa on olemassa.

        Kukaan ei tiedä, mutta kukaan ei toisaalta ole voinut varmasti todistaa sitä, että elämä jatkuisi fyysisen kehon kuoleman jälkeen.

        Tosin joku joskus huokaisikin iankaikkisuudesta puhuttaessa, että kuka täällä missään jaksaa olla iänkaikkisesti ja loputtomasti.

        Itse olen sitä mieltä, että tosiaan kuolemasta, Jeesuksesta ja Jumalasta voi olla meillä jonkinlainen virheellinen käsitys. Pyhä kolmiyhtenäisyys, se on vaikeaa tajuta, mitä se loppujen lopuksi tarkoittaa. En ole kirjanoppinut, että älyä siitä juuri mitään. Jos asia selitetään kummallisesti, sen kokee kyseenalaiseksi välittömästi.

        Mihinkään kaikkivoipaan Jumalaan on vaikeaa uskoa. Jopa tuo sana on sellainen - hieman kyseenalainen.


        Sen takia monet puhuvatkin mieluummin vain Korkeammasta voimasta tai Enkeleistä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä on useampi keho. On mahdollista, että ihmisen olemus siirtyy astraalikehoon sen fyysisen kehon kuoltua. Astraalikeho on näkymätön ja se on tarkka kopio fyysisestä kehosta.

        Tuon astraalikehoon siirtymisen vuoksi jotkut fyysisesti jo kuolleet, ovat ilmestyneet vielä joillekin läheiselleen ja jättäneet jäähyväiset.

        Siinä on mysteeriä kerrakseen. Vaikka noin onkin, me emme voi tietää emmekä todistaa, että Jeesusta tai Jumalaa on olemassa.

        Kukaan ei tiedä, mutta kukaan ei toisaalta ole voinut varmasti todistaa sitä, että elämä jatkuisi fyysisen kehon kuoleman jälkeen.

        Tosin joku joskus huokaisikin iankaikkisuudesta puhuttaessa, että kuka täällä missään jaksaa olla iänkaikkisesti ja loputtomasti.

        Itse olen sitä mieltä, että tosiaan kuolemasta, Jeesuksesta ja Jumalasta voi olla meillä jonkinlainen virheellinen käsitys. Pyhä kolmiyhtenäisyys, se on vaikeaa tajuta, mitä se loppujen lopuksi tarkoittaa. En ole kirjanoppinut, että älyä siitä juuri mitään. Jos asia selitetään kummallisesti, sen kokee kyseenalaiseksi välittömästi.

        Mihinkään kaikkivoipaan Jumalaan on vaikeaa uskoa. Jopa tuo sana on sellainen - hieman kyseenalainen.


        Sen takia monet puhuvatkin mieluummin vain Korkeammasta voimasta tai Enkeleistä jne.

        Olen muutaman kerran käynyt tuolla uskonasioiden palstoilla katsomassa mitä siellä kirjoitetaan.

        Siellä uskovaiset roimivat toisiaan ja toistensa tapoja oikein olan takaa. Tuomitsevat toisia sinne alimpaan.... jne jne Ovat niin eteviä neuvomaan toisiaan, mitä saapi tehdä ja mitä ei ja mitä se Jumala mistäkin asiasta sanoo. Kovat siellä tuntuu olevan tekstit.

        Ei ole ihme, että osa ihmisistä on todellakin joutunut uskonnon ( lue: muiden uskovaisten) uhriksi suorastaan. Rikollista henkistä väkivaltaa se pahimmillaan on.

        Eipä tiedä itkeäkö vai nauraako. Hullujen hommaa sanon minä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen muutaman kerran käynyt tuolla uskonasioiden palstoilla katsomassa mitä siellä kirjoitetaan.

        Siellä uskovaiset roimivat toisiaan ja toistensa tapoja oikein olan takaa. Tuomitsevat toisia sinne alimpaan.... jne jne Ovat niin eteviä neuvomaan toisiaan, mitä saapi tehdä ja mitä ei ja mitä se Jumala mistäkin asiasta sanoo. Kovat siellä tuntuu olevan tekstit.

        Ei ole ihme, että osa ihmisistä on todellakin joutunut uskonnon ( lue: muiden uskovaisten) uhriksi suorastaan. Rikollista henkistä väkivaltaa se pahimmillaan on.

        Eipä tiedä itkeäkö vai nauraako. Hullujen hommaa sanon minä.

        Lähtösi jäläkeen ihmettelet syvästi että kuka se hullu oli. Eletään ja ootellaan ja sitten....


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Lähtösi jäläkeen ihmettelet syvästi että kuka se hullu oli. Eletään ja ootellaan ja sitten....

        Jumalan terve. Syntinne on anteeksi annettu.


    • Anonyymi

      Historiasta napattua.
      Juudea oli vuoden nolla paikkeilla Rooman provinssi.
      Provinssi vilisi täynnään messiaita eli juutalaisuskon odottamaa suurta johtajaa, joka ottaa vallan maailmassa ja kaikki kansat maksaisivat veroa Israelille.
      Jeesuksen persoona saattoi olla yksi tällainen olettamansa messias.
      Jeesus vannoo raamatun mukaan lain eli juutalaisuskon Tooran nimiin. Jeesus vannoo raamatussa, ettei hän aio kumota Tooraa. Jeesus ei perustanut täten uutta uskontoa kristinuskoa.
      Raamatun nimeämä Paavali niminen mies kumosi Tooraa osittain. Paavali laittoi Jeesuksesta sellaisen opinkappaleen. ettei Jeesukseen uskova kuole. Mystiikka astui areenalle.

      Jeesuksen jumalauus yhdistettynä siihen, että hän olisi jumalan poika ja joku erillinen pyhä henki ja näitä kaikkia yhdessä samassa persoonassa keksittiin vuonna 325 Nikeassa katolisen kirkon kirkolliskokouksessa. Rooman pakanakeisarin pakotuksesta johtuen piispojen enemmistö, ei kaikki, hyväksyivät Jeesuksen sekasikiömäisen ihmiskuvan. Jesse olisi yhtä aikaa jumala, ihminen ja pyhä henki.
      Teesistä tuli pakollinen kristillisen kirkon uskonnollinen oppi mutta biologian kannalta täyttä huuhaata.
      Tämä Jeesus järjestäisi ihmiskunnan tuhoamiseksi loppusodan, jossa Jeesus olisi taivaallisen armeijan sotapäällikkö. Jeesus sututta tuhoaisi elämän maapallolta.

      Uskokoon ken voi. Raamattuun ja kristilliseen teologiaan nämä on kirjattu mutta voiko sisältö olla loogisesti perusteltu ja totta. Ei voi. Ei tarvitse olla kirjanoppinut etteikö näkisi opin sisällön olevan humpuukia.
      Niinpä en maksa kirkollisveroa enkä usko sen paremmin jeesusoppin kuin muidenkaan uskontojen oppeihin. Ihmiset elävät keskenään jonkin aikaa ja järjestävät ihmissuhteensa ilman jumaluusoppeja.

      ps. kristinuskon teoria Jeesuksen johtamasta maailman tuhoamissodasta on karmea ihmisoikeusloukkaus.

      • Kyllä seurakunnat ovat auttaneet paljon vähäosaisia ja antaneet lapsille harrastuksia sekä arki-iltoina ja pyhinä.Vero mennee hyvvään tarkotukseen.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Kyllä seurakunnat ovat auttaneet paljon vähäosaisia ja antaneet lapsille harrastuksia sekä arki-iltoina ja pyhinä.Vero mennee hyvvään tarkotukseen.

        Kyllä.
        Kirkkokunnat muissakin uskonnoissa tekevät jonkunlaista hyväntekeväisyyttä.
        Yhteiskunta tulisi järjestää siten ettei kenenkään tarvitsisi kerjätä almuja.
        Kirkkokunnat usein, lähes aina, käyttävät hyväntekeväisyyttä aatteellisen sumutuksen välikappaleena.
        Kirkkokuntien jäsenet ovat ihmisiä kuten muutkin. He tukevat hyviä ihmissuhteita kuten muutkin, ilman että mikään aatteellisuus olisi takana.

        Miksi sitten tuetaan verellä värjättyä oppia? Hyväksytään Jeesuksen tulevat, oletetut sotatoimet ihmiskuntaa vastaan. Ihmiset ovat hyviä. Oppi voi olla katala.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Kyllä seurakunnat ovat auttaneet paljon vähäosaisia ja antaneet lapsille harrastuksia sekä arki-iltoina ja pyhinä.Vero mennee hyvvään tarkotukseen.

        No johan nyt,eikö ne ookkaan vasemmistolaiset ainoat vähäosaisten auttajat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No johan nyt,eikö ne ookkaan vasemmistolaiset ainoat vähäosaisten auttajat?

        Kuka niin on sanonu? Hyväsyämmiset on auttajia ja siinä ei oo puoluerajoja.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Kuka niin on sanonu? Hyväsyämmiset on auttajia ja siinä ei oo puoluerajoja.

        Vasemmistoliitto ainoa puolue joka välittää vähäosaisista.😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.
        Kirkkokunnat muissakin uskonnoissa tekevät jonkunlaista hyväntekeväisyyttä.
        Yhteiskunta tulisi järjestää siten ettei kenenkään tarvitsisi kerjätä almuja.
        Kirkkokunnat usein, lähes aina, käyttävät hyväntekeväisyyttä aatteellisen sumutuksen välikappaleena.
        Kirkkokuntien jäsenet ovat ihmisiä kuten muutkin. He tukevat hyviä ihmissuhteita kuten muutkin, ilman että mikään aatteellisuus olisi takana.

        Miksi sitten tuetaan verellä värjättyä oppia? Hyväksytään Jeesuksen tulevat, oletetut sotatoimet ihmiskuntaa vastaan. Ihmiset ovat hyviä. Oppi voi olla katala.

        Meinaatko että Aasian maissa joissa buddismi on valtauskonto ja munkit päivittäin kiertävät taloja keräten ruokansa "kerjäämällä" niin niissä maissa valtion pitäisi hoitaa ruuat luostareihin? Kerjäämisen ja vapaaehtoisen hyväntekeväisyyden välillä on valtava ero! Ovatko ihmiset jotka joutuvat turvautumaan vapaaehtoisjärjestöihin selviytyäkseen mielestäsi kerjäläisiä,häpeä!


    • Anonyymi

      Mutta yksi on varmaa. Joulupukki tulee joka vuosi 24.12 ja kiertää kaikki kodit, paitsi nyt koronajouluna se voi olla epävarmaa.

    • Anonyymi

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Lentävä_spagettihirviö
      Lentävän spagettihirviön uskonto on yhtä uskottava kuin muutkin uskonnot.
      Se on saanut myös joissakin valtioissa uskonnon statuksen oikeudenkäynnin jälkeen. Eli spagettijumala on yhtä uskottava tai uskomaton kuin muutkin jumalat. Se on ihmisen päässä keksitty oppirakennelma ja jolla ei ole yhteyksiä luonnontieteihin.

      Yksi ero on mm. kristinuskoon. Spagettihirviö ei uhkaa ketään, ei synnillistä ketään, päästää kaikki ihmiset kuolemaan, kieltää ihmisen perimään liittyvän pahuuden.
      Spagettihirviö-jumala hyväksyy seksuaalisesti toisenlaiset, kaikenväriset ihmiset, on kiltti kaikille muille oletetuille jumalille. Spakettihirviö käskee kaikkien rakastaa toisiaan, koska perisyntiä ei ole.
      Spagettijumalalla on yksi yhteinen piirre muiden jumalien kanssa. Sitä pitää palvoa tai muuten se kuolee.
      Spagettijumalan etu: Se ei kiusaa ketään eläessään perisynnillä, kieltää helvetin kaltaiset kidustuskammiot ja pyytää rakastamaan kaikkia ja kaikkea.

      • Anonyymi

        Spagettihirviöön uskominen on ihan ok. ,itse uskon cookie monsteriin.


    • Anonyymi

      Mikä auto alla!!!??

    • Anonyymi

      Spagettihirviöjumala on ihmisystävällisin jumalauskonto maailmassa. Mutta sen keksiminen osoittaa, että kaikki jumaluudet ihmiskunnan keskuudessa ovat keksittyjä ihmisten toimesta. Vanhojakin jumaluuksia herätellään henkiin. Suomessa on pieniä ryhmiä palvomassa omiamme unohdettuja jumaliamme, joita on esitelty mm. Kalevalassa. Kalevalan jumaluudet eivät kiusaa ja syyllistä ihmisiä.

      Miksi jumaluusoppeja on keksitty?
      Ehkä parhain vastaus on että ihmiselle uteliaisuus on hyve. On haluttu tietää millainen olemassa oleva todellisuus on ja miten se toimii. Tiedonhalua on ollut mutta alhainen tietotaso on kehitellyt vuosituhansien kuluessa "spagettimaisia" uskontoja materiaalisen maailman selitykseksi.
      Ennen kristinuskoa ihmisille riitti kansalliset jumaluudet. Kristinusko heijasti Rooman valtakunnassa kansainvälistymistä. Rooma edusti Euroopassa monikansallista maailmanvaltaa ja reunoilla eli "tietämättömiä" raakalaisia. Kun Jahve edusti juudealaisten maailmaa niin kristinusko syntyi monien kansallisuuksien jumaluskonnoksi. Aivan looginen kehitystrendi mutta kristinuskon sisälle syntyi väistämättä satoja haaroja eli uusia uskontoja ja jotka jollain tavalla edustivat kyseistä kansallisuutta.

      Monihaarainen kristinusko (myös islam) osoittaa, että uusia uskontoja voi kehittää kutakuinkin helposti. Kansalainen on sutki suustaan, perustaa järjestön, saa kannattajia, ryhtyy keräämään jäsenmaksua ja väittää tuntevansa sen ainoan oikean jumaluuden eli uusi uskonto jatkaa samaa itsepetosta tieteellisen tiedon suhteen kuin vanhatkin uskonnot.

      Uskonnon vastakohta on tutkia nenä mullassa todellisia syitä ja seurauksia, yleisiä ja erityisiä luonnon liikelakeja, ihmisten välisiä suhteita, pyrkiä pois sota-aseiden maailmasta ja muuta sellaista.

      • Anonyymi

        Mikä auto alla???


    • Anonyymi

      Yhdysvallat on perustamisestaan lähtien ollut uskontovapaa valtio. Uskontoa harrastetaan uskontokunnissa. Valtio suorittaa valtiollisia velvollisuuksia.
      Mikään uskonlahko ei ole erityisessä valtion suojeluksessa.
      Jonkin ajan kuluttua Suomikin erottaa valtiovallan ja uskomukset toisistaan.
      Luulisin.

      • Anonyymi

        Vai että uskonto vapaa,sehän tarkoittaa ettei ole mitään uskontoja,vähän niinkuin korona vapaa,viisumi vapaa jne.Onhan se omituista että Suomessa yrityksetkin joutuvat maksamaan kirkollisveroa,taitaa olla sellainen aihe että mikään puolue ei uskalla puuttua sen poistamiseen äänestäjäkadon pelossä.Ruotsissa kirkko ja valtio erotettiin toisistaan jo kymmeniä vuosia sitten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että uskonto vapaa,sehän tarkoittaa ettei ole mitään uskontoja,vähän niinkuin korona vapaa,viisumi vapaa jne.Onhan se omituista että Suomessa yrityksetkin joutuvat maksamaan kirkollisveroa,taitaa olla sellainen aihe että mikään puolue ei uskalla puuttua sen poistamiseen äänestäjäkadon pelossä.Ruotsissa kirkko ja valtio erotettiin toisistaan jo kymmeniä vuosia sitten!

        Vai pitää sitä yritystenkin maksaa kirkollisveroa? Rahankerruulaitos koko kirkko, hyväuskoisten ja hyvin peloteltujen ihmisten kustannuksella pystyssä pidetään tuota instituutiota.

        Tässähän voisi perustaa itekkin jonkun yrityksen. Keksii vaan jonkun hyvän pelottelukonstin, niin ihmiset kipin kapin pyrkivät asiakkaiksi ja verkkokauppa vetää niin että hyvä, ettei palvelin kaadu.

        Pittääpä ruveta asijata kehittelemmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai pitää sitä yritystenkin maksaa kirkollisveroa? Rahankerruulaitos koko kirkko, hyväuskoisten ja hyvin peloteltujen ihmisten kustannuksella pystyssä pidetään tuota instituutiota.

        Tässähän voisi perustaa itekkin jonkun yrityksen. Keksii vaan jonkun hyvän pelottelukonstin, niin ihmiset kipin kapin pyrkivät asiakkaiksi ja verkkokauppa vetää niin että hyvä, ettei palvelin kaadu.

        Pittääpä ruveta asijata kehittelemmää.

        Koko joulun vietto sehän on sen jessen syntymäjuhla.

        Äitinsä Maria vasta 14 -vuotias. Marian ollessa pieni hänen äitinsä kuoli. Maria kasvoi ja varttui jossain luostarissa munkkien keskuudessa. Sitten alkoi odottaa noin lapsena lasta.

        No niin ja lopunhan me tiedämmekin.

        Jouluhössötyksistä hyötyy eniten kauppiaat, koska raha se on pääosassa joulunkin vietossa. Pitää kyllä ihan ajatella, että minkä takia tuota joulua oikein vietetään.

        Ei oikein mukavalta näytä tuo Marian lapsuuden vietto ja ennen kaikkea se, miten se lapsuus päättyikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko joulun vietto sehän on sen jessen syntymäjuhla.

        Äitinsä Maria vasta 14 -vuotias. Marian ollessa pieni hänen äitinsä kuoli. Maria kasvoi ja varttui jossain luostarissa munkkien keskuudessa. Sitten alkoi odottaa noin lapsena lasta.

        No niin ja lopunhan me tiedämmekin.

        Jouluhössötyksistä hyötyy eniten kauppiaat, koska raha se on pääosassa joulunkin vietossa. Pitää kyllä ihan ajatella, että minkä takia tuota joulua oikein vietetään.

        Ei oikein mukavalta näytä tuo Marian lapsuuden vietto ja ennen kaikkea se, miten se lapsuus päättyikään.

        Pitäisiköhän olla huolissaan, en tiedä.

        Marian poika kasvoi ja varttui ja 12 vuotiaana alkoi tietääkseni opettaa.

        Siihen ikään mennessä lapsi kyllä ehditään hyvin aivopestä, jos sellaiselle tarvetta olisi.

        Mikäpä noista selvän ottaa?


    • Anonyymi

      Paradokseja suhteessa todelliseen tietoon.
      Maalliset piispat nostivat Nikean piispainkokouksessa vuonna 325 jumalan nimeksi Jeesus. Aikaisemmin hän oli vain katusaarnaaja.
      Samalla uusi jumala sai kaikkitietävyyden ja kaikkivoipaisuuden.
      Millainen jumala? Hyvä vai paha?

      Kristillistä teologiaa siivittää uhrimagia. Jeesus eli "Jumala" kastatti Johanneksella synnit pois. Toisaalla Jeesus esitetään ainoaksi synnittömäksi olioksi, koska hän on jumala eikä voi olla syntinen. Risriita on selvä.
      Teologian mukaan ihminen on paha ja Jeesus hyvä mutta myös kaikkivoipainen.
      Leikkiikö Jeesus ihmisen kärsimyksellä? Jeesus tuottaa kaikki maailman ilmiöt mutta antaa pahan ilmestyä, on siis paha kun ei estä sitä. Tai sitten Jeesus ei olekaan kaikkivoipa ja teologia valehtelee.
      Teologia sysää usein pahuuden "Saatanalle". Jos se tekee pahuutta, eikä Jeesus estä sitä niin Jeesuksesta tulee Saatanan rikoskumppani.

      Teologinen logiikka ei toimi läheskään aina. Luonto toimii omien sisäisten liikelakien mukaisesti tuottaen sitä ja tätä syyllistämättä yhtäkään elollista oliota.
      Luonnontieteet kertovat ilmiöiden syistä ja seurauksista sellaisina kuin ne ovat. Uskonnot pyrkivät sekoittamaan tieteellistä tutkimusta väärillä analyyseillä.

    • Anonyymi

      Kävin eroomassa.

      • Anonyymi

        Ymmärrän toimenpiteesi.

        Pieni ihminen jää käytännössä yksin Suuri kirkko-organisaatio palvelee enemmän itseään

        Ei ole ihme että lahkoja on niin paljon meillä Jotain olennaisen tärkeää puuttuu kirkon systeemeistä Tärkeintä näkyy olevan se, että piispat ja papit ja muut seurakunnan työntekijät saavat oman toimeentulonsa sieltä Noilla korkeimmilla hienot virka-asunnot ja autot ja luottokortit käytettävissään On helppoa elämää se

        Harkitsen eroamista ja ajattelin pyytää kaikki maksamani verot sieltä pois arvio kymmenentuhannen euron paikkeilla.

        Ottakaahan selvää asioista ennen kuin lapsellisesti kehutte kirkon avustustyötä miten hempeää se onkaan nykyaikana.


    • Anonyymi

      Jos tuo koko kallis kirkko-organisaatio henkilöstöineen ja rakennnuksineen ja virastoineen perustuisikin sattumalta johonkin satukirjaan, lorukirjaan, niin täytyypä vaan ihmetellä, miten valtavat rahamäärät on heitetty hukkaan.

      Jo vain niille rahoille olisi ollut parempaakin käyttöä kuten ihmisten suora auttaminen.

      Olisi se aika hurja juttu, jos jonain päivänä paljastuisi, että se kaikki olikin vain satua.

      Voisi joku sanoa, miten ihmiset ovat voineet olla niin tyhmiä.

      • Anonyymi

        En tunne miestä sano Raappana Jeesuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne miestä sano Raappana Jeesuksesta.

        Raamattu on hyvä kirja muuten mutta yhtä miestä syytetään liikaa.


      • Anonyymi

        Miten sinä itse? Kyllä tulet huomaamaan yosiasian taivaan portilla kun Pietari ohjaa sinutkin ikuiseen valtakuntaan.


    • Anonyymi

      Viimeisen tuomion pelote on järjetön. Jos Jesse sen keksi hän on, jos on olemassa, murhanhimoinen diktattori. Raamatun eka luvun mukaan Jesse loi ihmiset kaltaisekseen. Nyt Jesse pelottelee sillä. että ken ei jäsenmaksua maksa, laitetaan kidutukseen. Joka ikäluokasta suurin osa maailman väestöstä joutuisi kuoltuaan ikuiseen kärsimykseen sekä syntiset kristityistä.
      Jos oletetaan että ikuinen elämä on totta niin Jessellä ei ole mitään rakkaussuhdetta ihmiskuntaan. Kaikki hyveelliset lauseet raamatusta katovat pölynä ilmaan.
      Raamatusta ei voi poistaa ihmiskunnan enemmistölle määrättyä ikuista kidutusta.'

      Yksittäinen kansalainen voi jättää jäsenmaksut maksamatta hirmuopille Hirmuoppi on olemassa vaikka Jesseä ei satavarmasti ole olemassa.

      • Anonyymi

        Vaikka olisi hautajaisasioista kyse, niin nykypapit ei rupea millekään ennen kuin kerrot, oliko edesmennyt seurakunnan jäsen vai ei. Veljeni joka ei kuulunut kirkkoon, sai vainajana juuri ja juuri sivistyneen kohtelun. Hän oli köyhä mies ja hän tarvitsi kaikki rahansa oman ja perheen toimeentuloon. Ahkera hän oli ja kun asiat ei menneet mieliksi, voimasanoja löytyi- Hän ei edes miettinyt mitään syntejä, mutta ei hän mitenkään halveksinut kirkon seremonioita.

        Siellä hautausmalla on varmaan suurin osa kirkon jäseniä ja paljon heitä siellä onkin.

        Jouluna viedään kynttilöitä ja onhan se kauniin näköistä. Tosin jossain laulussa sanotaan: myöhäistä on polttaa kynttilää, kun kerran hautakumpu umpeen luotu on.

        Minua on ruvennut nuo hautausmaat vähän tuntumaan että en paljo kehtaa käydäkään. Rupesin liian tarkkaan ajattelemaan, mitä siellä mullan alla loppujen lopuksi on. En kehtaa tähän kirjoittaa.

        Seurakunta on seurakunta ja siihen kuuluu, kuka haluaa ja tosiaan maksella veroja sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olisi hautajaisasioista kyse, niin nykypapit ei rupea millekään ennen kuin kerrot, oliko edesmennyt seurakunnan jäsen vai ei. Veljeni joka ei kuulunut kirkkoon, sai vainajana juuri ja juuri sivistyneen kohtelun. Hän oli köyhä mies ja hän tarvitsi kaikki rahansa oman ja perheen toimeentuloon. Ahkera hän oli ja kun asiat ei menneet mieliksi, voimasanoja löytyi- Hän ei edes miettinyt mitään syntejä, mutta ei hän mitenkään halveksinut kirkon seremonioita.

        Siellä hautausmalla on varmaan suurin osa kirkon jäseniä ja paljon heitä siellä onkin.

        Jouluna viedään kynttilöitä ja onhan se kauniin näköistä. Tosin jossain laulussa sanotaan: myöhäistä on polttaa kynttilää, kun kerran hautakumpu umpeen luotu on.

        Minua on ruvennut nuo hautausmaat vähän tuntumaan että en paljo kehtaa käydäkään. Rupesin liian tarkkaan ajattelemaan, mitä siellä mullan alla loppujen lopuksi on. En kehtaa tähän kirjoittaa.

        Seurakunta on seurakunta ja siihen kuuluu, kuka haluaa ja tosiaan maksella veroja sinne.

        Vai hautaan pitäisi päästä siunattuna vaikka ei kuulu edes seurakuntaan? Voi teitä pummilla eläjiä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai hautaan pitäisi päästä siunattuna vaikka ei kuulu edes seurakuntaan? Voi teitä pummilla eläjiä!!!

        Pääseehän sitä hautausmaalle hautaan vaikkei kirkkoon kuuluisikaan,maksaa vaan enemmän,kyllä serakunnille raha kelpaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai hautaan pitäisi päästä siunattuna vaikka ei kuulu edes seurakuntaan? Voi teitä pummilla eläjiä!!!

        Nyt sinä järkytyt kyllä tästä: Nehän siunaavat myös kirkkoon kuulumattomia.

        Jättävät vain sen viimeisen lauseen siitä ritirimpsusta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinä järkytyt kyllä tästä: Nehän siunaavat myös kirkkoon kuulumattomia.

        Jättävät vain sen viimeisen lauseen siitä ritirimpsusta pois.

        En järkyty. Kirkko hoitaa asiallisesti kaikki asiat, vaikka ei olekaan jäsen, Me veronmaksajat maksamme eiseurakuntalaistenkin hautauksen.Siunausta sinullekin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En järkyty. Kirkko hoitaa asiallisesti kaikki asiat, vaikka ei olekaan jäsen, Me veronmaksajat maksamme eiseurakuntalaistenkin hautauksen.Siunausta sinullekin!

        Et muuten maksa vaan vainajan omaiset maksavat hautauksen joka on kalliimpi jos ei kuulu kirkkoon,ainakin näin oli mulla kun velipoika kuoli.


    • Anonyymi

      Elokuva:
      Jumala tuomiolla.
      Elokuva tuli jokin aika sitten TV:stä. Sen voi ehkä löytää YOU-Tubesta.

      Elokuvan idea perustuu todellisuuteen. Juutalaisuskoiset kävivät oikeudenkäynnin Jumalaa vastaan Aushwitzin tuhoamisleirissä. Syytekohtana oli Mooseksen ja Jahven (k-uskon teologia pitää Jahvea Jeesuksena) solmiman liittosuhteen rikkominen Jumalan taholta.
      Parakin vangit olettivat että he ovat viimeiset juutalaiset ja aamulla kaikki kaasutetaan hengiltä. Vangit todistivat että Toora (Mooseksen kirjat) lupasi maan asuttavaksi ja että sieltä on poistettava päiviltä kaikki toisinuskovat mutta että omia Jahve suojelee ikuisesti.
      Tuomio oli että Jahve eli Jesse on rikkonut liittosopimuksen ja ottanut jonkun toisen kansan omaisuuskansakseen. He olettivat että Jahve oli ottanut Hitlerin väestön suojelukseensa, Lukihan SS-miesten vyössä "Gott mitt uns" eli Jumala kanssamme.

      Ohessa todettiin, että Egyptissä Mooseksen aikaan Jahve rankaisi kaikkia muita kuin juutalaisia ja Faaraota. Jahve ei rangaissut syyllistä vaan vieritti vitsaukset syyttömille. Silti pakenevat juutalaisuskoiset ryöstivät väestön kulta ym. arvoesineitä ja eläimiä.
      Kun esim. Saul esitti hiukan myötätuntoa poisajettaville "luvatusta maasta" niin Jahve kosti joko poisheitettäville tai Saulin omaisille. Vangit todistivat, että Jahve ei ole oikeudenmukainen sillä olihan Jahve luonut muukalaisetkin.

      Perusajatus.
      Raamatun kirjoittajat eivät tunne inhimillisyyttä. He kyllä asensivat hvyiäkin määritelmiä omilleen kohtaloksi mutta vääräuskoisille ja uskonnottomille raakaa, ikuista kidutusta. Ihmisyyskäsite on täysin hukassa mutta sen ymmärtäminen on tärkeintä maailmassa - olemme samaa ihmislajia, Homo Sapiensia, ulkonäöstä ja ajattelukannasta riippumatta.
      Siksi en maksa kirkollisveroa enkä usko taivaallisiin sadisteihin. Maan päälläkin niitä on liikaa.

    • Anonyymi

      Antakaa meidän uskoa totuteen ja antakaa meidän maksaa veroa! Kiitos!

      • Anonyymi

        Eihän nuita iloja sinulta kukkaan voi viiä !


    • Anonyymi

      Hautausmaat ovat nykyään valtion laitoksia. Valtio laatii lait. Valtio on vain ulkoistanut hautausmaat seurakunnille. Valtio laatii säännöt. EVL-seurakunta ei voi sorsia ketään vainajaa. Hautapaikka on annettava. Valtio maksaa seurakunnalle arvioidut kulut. Joskus aikaisemmin evl-kirkko hautautti kirkkoon kuulumattomia aidan taakse. Se aika on mennyttä eikä luultavavsti palaa.
      Vainajalle luonnollisesti on sama missä lepää, olipa hän tuhkattu tai ruumina haudattu. Ainekset maatuvat luonnon kiertokulkuun.
      Kirkko ei enää voi syrjiä ketään kuollutta. Omaisilla on vapaa tahto järjestää muistotilaisuuden muoto.
      Kuoltua kaikki ihmiset ovat samalla viivalla. He ovat kuolleet eikä muuta. Kukaan ei nouse "ylös" eikä ketään sysätä mihinkään "alas" kidutuskammioon.

      • Kerroppa mistä tiijjät ettei nouse ylös?


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Kerroppa mistä tiijjät ettei nouse ylös?

        Elollisen universaalinen peruslaki.
        Kaikkien elollisten lajien jälkeläiset syntyvät, elävät aikansa ja kuollessaan maatuvat materiaaliseen luontoon. Mikään muu ei ole ikuista kuin materian olemassaolo.
        Fysiikan laki: Energiaa/materiaa ei voi luoda eikä hävittää.

        Välikysymys.
        Kristinuskon kuolemattomuus merkitsisi kirkollisveroja maksaville ikuisesti jatkuvaa oletetun jumalan ylistämistä.
        Kuolemattomuus koskisi vain ihmislajia ei muita.
        Pavalin kertoo eräässä kirjeessän (UT:n kirje) ihmisten nousevan kolmanteen taivaaseen. Teesi haiskahtaa omituiselta.
        Kristillinen kuoleman jälkeinen elämä olisi tosi nuivaa. Kuka jaksaisi sitä kauan hengissä!

        Toinen fysikaalinen todellisuus.
        Mikään eloton materiaosanenkaan ei pysy muuttumattomana. Liike, muutostila, on yleinen ja jota mikään ei voi estää.

        Toinen välikysymys.
        2000 vuotta sitten ihmiskunnan yksilöiden tietotaso oli aika alhainen. Maailmaa, sen rakennetta ja liikelakeja esitettiin mututuntumalla, niin raamatussa kuin Kalevala-eepoksessa myöhemmin. Miksi näin?
        Tiedonhalu oli yhtäläinen silloinkin kuin nyt. Aikaisemmin ei ollut mahdollisuutta tutkia tarkemmin todellisuutta. Yksinkertaisesti ei ollut välineitä.
        Jo maailman luomisessa Toora eli Mooseksen 5 kirjaa erehtyi väittäessään maailman henkiolennon luomaksi siten, että se olisi nyt vähän yli 6000 vuotta vanha. Se olisi luotu tyhjästä.

        Avainjuttu.
        Ihmisellä on halu tietää kaikki kaikesta. Siihen ei koskaan tule täydellistä mahdollisuutta. Siksi tiedon tuolle puolelle on aina mahdollista laittaa vaikka mitä. Voihan se olla hauskaakin mutta kun puhutaan todellisesta niin hupijutut jätetään silloin sikseen.
        Elämä on syntymisen ja kuoleman välinen aika.Ei muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elollisen universaalinen peruslaki.
        Kaikkien elollisten lajien jälkeläiset syntyvät, elävät aikansa ja kuollessaan maatuvat materiaaliseen luontoon. Mikään muu ei ole ikuista kuin materian olemassaolo.
        Fysiikan laki: Energiaa/materiaa ei voi luoda eikä hävittää.

        Välikysymys.
        Kristinuskon kuolemattomuus merkitsisi kirkollisveroja maksaville ikuisesti jatkuvaa oletetun jumalan ylistämistä.
        Kuolemattomuus koskisi vain ihmislajia ei muita.
        Pavalin kertoo eräässä kirjeessän (UT:n kirje) ihmisten nousevan kolmanteen taivaaseen. Teesi haiskahtaa omituiselta.
        Kristillinen kuoleman jälkeinen elämä olisi tosi nuivaa. Kuka jaksaisi sitä kauan hengissä!

        Toinen fysikaalinen todellisuus.
        Mikään eloton materiaosanenkaan ei pysy muuttumattomana. Liike, muutostila, on yleinen ja jota mikään ei voi estää.

        Toinen välikysymys.
        2000 vuotta sitten ihmiskunnan yksilöiden tietotaso oli aika alhainen. Maailmaa, sen rakennetta ja liikelakeja esitettiin mututuntumalla, niin raamatussa kuin Kalevala-eepoksessa myöhemmin. Miksi näin?
        Tiedonhalu oli yhtäläinen silloinkin kuin nyt. Aikaisemmin ei ollut mahdollisuutta tutkia tarkemmin todellisuutta. Yksinkertaisesti ei ollut välineitä.
        Jo maailman luomisessa Toora eli Mooseksen 5 kirjaa erehtyi väittäessään maailman henkiolennon luomaksi siten, että se olisi nyt vähän yli 6000 vuotta vanha. Se olisi luotu tyhjästä.

        Avainjuttu.
        Ihmisellä on halu tietää kaikki kaikesta. Siihen ei koskaan tule täydellistä mahdollisuutta. Siksi tiedon tuolle puolelle on aina mahdollista laittaa vaikka mitä. Voihan se olla hauskaakin mutta kun puhutaan todellisesta niin hupijutut jätetään silloin sikseen.
        Elämä on syntymisen ja kuoleman välinen aika.Ei muuta.

        Ei tuo ole mikkään totiste. Meijjän aivot on niin alikehittynneet niin mei älytä mitä tapahtui korkeimmissa timensioissa. Sittempähän nähhään mitä tapahtuu kun elämä loppuu maan päällä.


      • Anonyymi
        LumperiA kirjoitti:

        Ei tuo ole mikkään totiste. Meijjän aivot on niin alikehittynneet niin mei älytä mitä tapahtui korkeimmissa timensioissa. Sittempähän nähhään mitä tapahtuu kun elämä loppuu maan päällä.

        Lumperi kirjoittaa asiaa. Eihän ihminen kaikkea tiedä sitä vain kuvitellaan, että tässä ollaan kaikkitietäviä.

        Huolestuttaa vaan tämä nykymeno, kun näyttää, että ne muutamat Ilmestyskirjan ennustukset noin pääpiirteissään alkavat toteutumaan ja vauhti kiihtyy koko ajan.

        Olin tässä muutama vuosi sitten erään koulun Joulujuhlassa. Ohjelmassa oli muutama ihan jouluvirsi ja lasten vanhemmat eivät laulaneet Tuppisuina istuivat kädet puuskassa.Ihmettelin itekseni enkä minäkään sitten kehannut laulaa vaan matkin heitä Opettajat ainakin lauloivat onneksi.

        Kyllä tässä tavallinen talliainen saapi vain ihmetellä ja outella, että mitä tämä tämmöinen oikein on. Ei auta oikein isosti ruveta mesomaan suuntaan eikä toiseen. Kukin tulkoon autuaaksi uskollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lumperi kirjoittaa asiaa. Eihän ihminen kaikkea tiedä sitä vain kuvitellaan, että tässä ollaan kaikkitietäviä.

        Huolestuttaa vaan tämä nykymeno, kun näyttää, että ne muutamat Ilmestyskirjan ennustukset noin pääpiirteissään alkavat toteutumaan ja vauhti kiihtyy koko ajan.

        Olin tässä muutama vuosi sitten erään koulun Joulujuhlassa. Ohjelmassa oli muutama ihan jouluvirsi ja lasten vanhemmat eivät laulaneet Tuppisuina istuivat kädet puuskassa.Ihmettelin itekseni enkä minäkään sitten kehannut laulaa vaan matkin heitä Opettajat ainakin lauloivat onneksi.

        Kyllä tässä tavallinen talliainen saapi vain ihmetellä ja outella, että mitä tämä tämmöinen oikein on. Ei auta oikein isosti ruveta mesomaan suuntaan eikä toiseen. Kukin tulkoon autuaaksi uskollaan.

        Maailmanlopun olisi tullut tapahtua jo Jessen eläessä. Seuraavan kerran sitä esitti Paavali muutamaa vuotta myöhemmin, että hänen eläessään. Seuraavaksi Ilmestyskirjan kirjoittajat manasivat Jessen tuhoavan maailman aivan lähiaikoina. Sitten se on jatkunut vuosisadasta toiseen ja jälleen edellä olevassa kirjoituksessa.
        Luomiskertomuksessa sama tarina toisinpäin. Kosmologian takia luomistapahtuma on ollut pakko siirtää n. 13.8 mrd sitten tapahtuneeksi. Se on kosmologiassa toistaiseksi materian olemisen tiedon raja. Voidaan aivan hyvin olettaa, että materiaa on universumin ulkopuolella ja on ollut aikaisemmin. Kosmologia ei väitä mitään koska tutkimustietoa ei ole mutta arvella voi ilman uskomuksia. Joko löydetään tai sitten ei.
        Uskomukset syntyvät aina tiedon rajan tuolle puolen. Tieteessä esitetään hypoteesejä vielä tiedostamattomasta.

        Ateistit ja uskovat kelluvat samassa liemessä. Rupatelkaa ja hommailkaa rauhassa. Kukaan ei pääse kristilliseen paratiisiin, koska sellaista ei ole. Kukaan ei joudu kristilliseen kidutukseen, koska sitäkään tulipesää ei ole olemassa. Eikä muuten muidenkaan kuviteltujen jumalolentojen asumuksiin.
        Otetaan rennosti ettei hermot petä.

        Lentävän spagettihirviön jumalauskonto on hyvä esimerkki mielikuvituksesta. Kun tarpeeksi kauan väittää olematonta olevaksi niin se muuttuu palvottavaksi uskonnoksi.
        Olematonta ei voi todistaa olemattomaksi eikä olevaksi. Eikö totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lumperi kirjoittaa asiaa. Eihän ihminen kaikkea tiedä sitä vain kuvitellaan, että tässä ollaan kaikkitietäviä.

        Huolestuttaa vaan tämä nykymeno, kun näyttää, että ne muutamat Ilmestyskirjan ennustukset noin pääpiirteissään alkavat toteutumaan ja vauhti kiihtyy koko ajan.

        Olin tässä muutama vuosi sitten erään koulun Joulujuhlassa. Ohjelmassa oli muutama ihan jouluvirsi ja lasten vanhemmat eivät laulaneet Tuppisuina istuivat kädet puuskassa.Ihmettelin itekseni enkä minäkään sitten kehannut laulaa vaan matkin heitä Opettajat ainakin lauloivat onneksi.

        Kyllä tässä tavallinen talliainen saapi vain ihmetellä ja outella, että mitä tämä tämmöinen oikein on. Ei auta oikein isosti ruveta mesomaan suuntaan eikä toiseen. Kukin tulkoon autuaaksi uskollaan.

        Tarpeeksi monta ennustajaa ja pilvin pimein ennustuksia niin väkisellä joku osuu joskus kohilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarpeeksi monta ennustajaa ja pilvin pimein ennustuksia niin väkisellä joku osuu joskus kohilleen.

        Mikään ei ole niin vaikeaa kuin ennustaminen. Varsinkaan tulevaisuuden ennustaminen.


    • Anonyymi

      Kristinusko on ainoa uskonto, joka väittää jumalansa tuhoavan maailmankaikkeuden ihmiset mukaanlukien. Tällaista uhrimagiaa ei millään muulla uskonnolla ole.
      Maailman tuhoamisen tulee olla Jessen mielestä mahdollisimman raaka Ihmisille ei mitään armoa.
      Juutalaisuskon opissa ihmiset menevät manalaan kuoltuaan ketään erottelematta elämään "haamuelämää". Sama trendi oli aikaisemmissa monijumalaisissa luonnonuskomuksissa.
      Kristillinen uskonto jaottelee ihmiset jotenkin poroerottelun tyyliin. Ihmiset asetetaan jonoon taivaan portilla ja joka ei ole palvonut Jesseä niin pikipataan kylmäverisesti. Uhrimagia ja pelottelu ovat kristinuskon perusohjelmat. Täysin ihmisoikeuksien vastaiset.
      Lähde: Johanneksen Ilmestys alias Ilmestyskirja. Raamatun UT:n viimeinen kirja.

    • Anonyymi

      Elokuvan katseluaika "Syytettynä Jumala", 2008 tai Jumala tuomiolla Ylen areenassa on päättynyt. YOU tubesta ei löydy Suomen kielellä filmiä.
      Jos tarpeeksi monet haluavat uusintakatselua, YLe toistaa sen.

      Koraanissa ei ole samanlaista uhrimagiaoppia kuin kristinuskossa. Islamissa ihmiset eivät teloita Allahiaan.
      Peloiteoppi puolestaan on samanlainen. Maailmanlopun jälkeen Allah tiputtaa vääräuskoiset kidutuskammioon kuten Jessekin. Uskonnoton voi täten joutua kahteen helvettiin??????? mutta uskovakin ainakin yhteen helvettiin ellei satu palvomaan kahta herraa.
      Karmeita ovat uskonlorut. Toivottavasti uskovat eivät pelottele lapsiaan moisilla.

      • Anonyymi

        Eihän islamilaiset tapa ketään eikä varsinkaan harrasta edes terrorismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän islamilaiset tapa ketään eikä varsinkaan harrasta edes terrorismia.

        Eikä kristityt,nehän ne eivät ainakaan tapa ketään,eivätkä koskaan ole tappaneet uskonsotien varjolla,evätkä varsinkaan Pohjois-Irlannissa.


    • Anonyymi

      Juutalaisuskon, kristinuskon ja islamilaisuuden synnyn lyhyt historia.
      Ensin Jordanin laakson molemmin puolin kehittyi Tooran sanomaan liittyvä uskonto. Yhden heimon yksijumalainen uskonto. Kristinusko otti siitä paljon aineksia vihaoppia myöten mutta sijoitti jumalansa kansainväiseksi jumalaksi. Luonnollinen kehitystrendi.
      Islaminusko on käytännössä pelkkää juutalaisuskon ja kristinuskon teorian kopiointia sieltä ja täältä. Senkin jumaluus käsitettiin kansainväliseksi. Mikään näistä uskonnoista ei ole tullut eikä tule maailman ainoaksi uskonnoksi. Uskonnot epätieteellisinä ja vihaan perustuvina kuoleutuvat kova kyytiä.

      Juutalaisuskon synty.
      Se on nähtävissä Tuomarien kirjasta Hesekielin kirjaan saakka.
      Pieni kanaanilainen heimo muiden kanssa kahakoidessa nosti kaikille heimoille yhteisen maanviljelyksen jumalan Baalin sotajumalakseen nimellä Jahve ja ainoaksi oikeaksi jumalaksi. Mainitut kirjat kertovat verisistä sodista, jossa armoa ei tunnettu eikä pyydetty.
      Jahve oli vain yksi jumala jota korotettiin sodan jumalana, karmeana sellaisena. Jahven pääominaisuus oli valaa sotaintoa. Voitetut useissa tarinoissa surmattiin lapsia ja kotieläimiä myöten. Toki kirjoitustaidon mukana kehittyi runoilijoiden tarinat, joissa omia kehoitettiin keskinäiseen rakkauteen ja joita liitettiin sotajumala Jahven yhteyteen.

      Vuonna 587 eaa. jahvelaisuus käytännössä katosi Babylonian tuhottua Juudan valtion ja vietyä suuren osan väestöä Baabeliin. Jahvekulttiin luotu uskomus, että Jahve ei koskaan antaisi Jerusalemia viholliselle kumoutui. Babylonia tuhosi kaupungin perustuksia myöten.
      Pakkosiirtolaisuudessa pappi Hesekiel kavereineen keksi luvatun maan ja valitun kansan teorian kiihokkeeksi uskoa tulevaisuuteen. Jahve ei olisikaan hävinnyt sotaa vaan kurittanut epäuskoista kansaa!!!! Jos jälkeenjääneet uskoisivat niin Jahve antaisi Israelin takaisin "oikeauskoisille".
      Pakkosiirtolaisuudessa laadittiin Toora eli Mooseksen kirjat, laitettiin sinne luvatun maan oppi ikäänkuin kauan sitten annetuksi. Samalla papisto Baabelissa kehitti ns. lakijuutalaisuuden opin.
      Jahvelaisuus syntyi ja synnytettin alituisten sotien sotajumalaksi, joka vihaa vääräuskoisia mutta rakastaisi itseään uskovia.
      Lähde: Henrik Schyk: Yleinen kirjallisuuden historia. ( suomennos1960). Hän oli ruotsalainen akateemikko (1855 - 1947)

      Tämä Tooran oppi näkyy selvästi raamatun UT:ssa ja koraanissa. Kolmen jumalaa Jahve, Jeesus ja Allah ovat lähes yhtäläisiä opiltaan. Viha toisiaan ja muita ihmisiä kohtaan, rakkaus omien keskuudessa.

      Tuleeko maailmanjumala?
      Ei tule.
      Uskonnot kokevat epätieteellisinä sepustuksina vararikkoa ympäri maailmaa. Ihmiset eivät myöskään enää tue vihaoppeja. Tieteellinen tieto ja sen kehitys kumoaa paikalleen jähmettyneet uskonnolliset opit tahtomattomaan.
      Maailma, kaikki olevainen ja sen ilmiöt tulee tutkia ja käyttää tietoa hyväksi.
      Mainituissa uskonnoissa on paljon raakuutta. Sitä ei pidä yhdistää uskoviin. Useimmat uskovat hylkäävät oppiensa veriset puolet. Ihmiskunta ponnistelee ja tulee ponnistella sotavapaan maailman puolesta.

    • Anonyymi

      Toisessa aloituksessa veivataan uskonvihaa. Kristittyjen uskon puolesta islaminuskoa vastaan jyrkillä ilmaisuilla.
      Molempien uskontojen teologian perusvire on samanlainen, epätieteellinen. Miksi siis parjata erikseen ketään konkreettista ihmistä. Viha synnyttää vihaa.

      • Anonyymi

        Kelkkareitit ovat todella huonossa kunnossa? Pidäs tehdä jotain.


    • Anonyymi

      Tiedostusprosessin pulmia.

      Tiedostusposessi kulkee alhaisesta tiedosta korkeampaan. Jokainen sukupolvi tuottaa jotain uutta todellista mutta myös hömppää kuten teorioita ylimaallisesta maailmanvaltiaasta.
      Materiaaliset olennot, ihmiset, ovat vuorovaikutuksessa keskenään, vaihtavat tietoa käytännön tarpeisiin, olipa kyse heinäharavan tai avaruusraketin tekemisestä.
      Tieto siis karttuu, tallentuu perimätietoon, kirjallisuuteen ja muuhun.
      Tiedostaja on aina materiaalinen olio. Materiaton olio ei voi tiedostaa maailmaa, koska se ei ole mitään.
      On sanottu, että henkiolento Jeesuksen raamattuun antama maailmankuva on totta.
      Todellisuudessa ei tarvitse olla kansakoulua enempää käynyt kun ymmärtää raamatun kertovan epätotuuksia keskeisestä avaruuden rakenteesta ja sen toimintaperiaatteesta.

      Materian jatkuva liiketila estää ihmistä koskaan saavuttamasta täydellistä tietoa kaikesta. Mikään muukaan ei siihen pysty. Materialistinen filosofia näkeekin todellisuuden objektiivisena todellisuutena. Todellisuus on olemassa tajunnasta riippumatta ja sen ulkopuolella. Ihminen ei luo todellisuutta. Hän vain tiedostaa sitä ajattelun ja kojeiden välityksellä.
      Ihminen siis kykenee muokkamaan ympäristöään mutta on itsekin osa avaruudellista todellisuutta.

    • Anonyymi

      Yli 40 000 eroa tulee tänäkin vuonna. Kirkon verotulot alenevat.

    • Anonyymi

      Jeesuksella politikoidaan.
      Erään pienen puolueen naispuolinen kansanedustaja arvostelee seksuaalisesti heteroista poikkeavia heidän ilkeytenä enemmistöä kohtaan.
      Erään suuren puolueen miespuolinen puheenjohtaja arvosteli pari päivää sitten Suomen Uutisissa, ettei Jeesus hyväksynyt maahanmuuttajia.

      Naisedustaja on oikeassa. Raamatun kristillinen osiokin parjaa seksuaalivähemmistöjä.
      Miesedustaja lienee olevan väärässä. Silloinen maailma oli monikansallinen. Jerusalemissakin lampsi kaiken tunnetun maailman kansalaisia. UT:n teologia on mielestäni tässä suhteessa humaani. Uuteen uskontoon pyydettiin kaikkien kansallisuuksien edustajia liittymään. Kansallisuusvihaa ei tunnettu.
      Tosin nykyaikana siellä ja täällä suuretkin kristittyjen joukot syyllistyvät kansallisuusvihaan ja vääräuskoisten vihaan.

    • Anonyymi

      Vielä ehtii säästämään ensi vuoden jäsenmaksut. Ostaa vaikka kaunokirjallisuutta vapautuvilla varoilla.

    • Anonyymi

      Kävin eroomassa. Vielä ehtii.
      En tee mitään taikauskoisella höpötyksellä.

    • Anonyymi

      Loppukiri on menossa.
      Yli 40 000 eroa tulee maan mitassa.

    • Anonyymi

      Kutakuinkin 40 000 suomalaista hylkäsi uskonnollisen jäsenmaksun.
      Se merkitsee vain sitä, että eroavat käsittävät tiedostuksen tapahtuvan heidän päässään ja että tiedostuksen kohde on todellinen olevainen.
      Satuja ja tarinoita on kirjoitetttu kirjoitustaidon alusta saakka. Nekin kuuluvat sivistyksen laajaan kenttään.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe