Oletko tuonut pakettiauton ulkomailta vuoden 2020 aikana? Kiitollisena ottaisin vastaan neuvoja ko operaatiosta. Lähinnä kiinnostaa uudehko ja vähän ajettu auto, jollaisia täältä ei saa järkevään hintaan mistään.
Pakettiauton tuonti ulkomailta/verotus
8
1224
Vastaukset
- Anonyymi
Olen tuonut/hakenut tänä vuonna Ruotsista VW Amarokin vm. 2019.Operaatio on hyvinkin helppo,menee Ruotsin ja ostaa auton,ajaa/laivalla suomeen,verottajalle ilmoitus, takapenkit pois ja auton käyttäminen konttorilla.muutaman viikon odotus ja verot maksuun ja kilvet kiinni.todella helppoa.
- Anonyymi
Minkä mukaan (siis minkä euromääräisen summan mukaan) autovero laskettiin/määrättiin? Olen kuullut, että tuossa on ainakin kahdenlaista tapaa riippuen siitä minkä ikäinen auto on ja paljonko sillä on ajettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä mukaan (siis minkä euromääräisen summan mukaan) autovero laskettiin/määrättiin? Olen kuullut, että tuossa on ainakin kahdenlaista tapaa riippuen siitä minkä ikäinen auto on ja paljonko sillä on ajettu.
mikset käytä vero.fi sivuilta löytyvää laskuria autoveron laskemiseen/arvaamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mikset käytä vero.fi sivuilta löytyvää laskuria autoveron laskemiseen/arvaamiseen.
Vastasit jo omaan kysymykseesi. Koska se laskuri on todellakin arvaus, niin olisi kiva kuulla faktoja niiltä jotka ovat ko prosessin läpikäyneet ja saaneet päätöksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasit jo omaan kysymykseesi. Koska se laskuri on todellakin arvaus, niin olisi kiva kuulla faktoja niiltä jotka ovat ko prosessin läpikäyneet ja saaneet päätöksen.
sillä mitä joku muu on jostakin toisesta autosta joutunut maksamaan veroja, ei ole juurikaan merkitystä jonkun toisen auton veron määrään. arvauksia ne veropäätöksetkin tuntuu olevan,kahta samanlaista ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vero.fi sivuilta löytyy taulukko mistä näkyy veropäätökset tuotuihin pakettiautoihin.sieltä sitten valikoit sopivimman auto vaihtoehdon,sen parempaa arviota/arvausta ei saa mistää.
- Anonyymi
Minulla vanha todella huippukuntoinen hiace joten verotuksen takia vein sen norjaan jonne kaverin nimiin ja nyt ajelen taas itse sillä suomessa .trefimaksut vain 180€ vuodessa kaikkineen ja vakuutus 300€ kun yli 20 v ajokki.Ennen meni tonni ja rahat suomeen.
- Anonyymi
Et saa ajaa Suomessa ulkomaille kaverin nimiin rekisteröityä autoa. Lainaus Tullin nettisivulta: "Suomessa vakituisesti asuva ei pääsääntöisesti saa käyttää ulkomaille rekisteröityä ajoneuvoa Suomessa lainkaan."
Kun jäät kiinni vaikkapa vain poliisin rutiinipysäytyksessä, seurauksena on aikamoiset veroseuraamukset ja sakkojakin taitaa tulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa462455Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc601799Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4141709Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen111580Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1321443- 99999
Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p74972Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m224905Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘33867En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37678