Pakettiauton tuonti ulkomailta/verotus

Anonyymi

Oletko tuonut pakettiauton ulkomailta vuoden 2020 aikana? Kiitollisena ottaisin vastaan neuvoja ko operaatiosta. Lähinnä kiinnostaa uudehko ja vähän ajettu auto, jollaisia täältä ei saa järkevään hintaan mistään.

8

1137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen tuonut/hakenut tänä vuonna Ruotsista VW Amarokin vm. 2019.Operaatio on hyvinkin helppo,menee Ruotsin ja ostaa auton,ajaa/laivalla suomeen,verottajalle ilmoitus, takapenkit pois ja auton käyttäminen konttorilla.muutaman viikon odotus ja verot maksuun ja kilvet kiinni.todella helppoa.

• Anonyymi

Minkä mukaan (siis minkä euromääräisen summan mukaan) autovero laskettiin/määrättiin? Olen kuullut, että tuossa on ainakin kahdenlaista tapaa riippuen siitä minkä ikäinen auto on ja paljonko sillä on ajettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä mukaan (siis minkä euromääräisen summan mukaan) autovero laskettiin/määrättiin? Olen kuullut, että tuossa on ainakin kahdenlaista tapaa riippuen siitä minkä ikäinen auto on ja paljonko sillä on ajettu.

mikset käytä vero.fi sivuilta löytyvää laskuria autoveron laskemiseen/arvaamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikset käytä vero.fi sivuilta löytyvää laskuria autoveron laskemiseen/arvaamiseen.

Vastasit jo omaan kysymykseesi. Koska se laskuri on todellakin arvaus, niin olisi kiva kuulla faktoja niiltä jotka ovat ko prosessin läpikäyneet ja saaneet päätöksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastasit jo omaan kysymykseesi. Koska se laskuri on todellakin arvaus, niin olisi kiva kuulla faktoja niiltä jotka ovat ko prosessin läpikäyneet ja saaneet päätöksen.

sillä mitä joku muu on jostakin toisesta autosta joutunut maksamaan veroja, ei ole juurikaan merkitystä jonkun toisen auton veron määrään. arvauksia ne veropäätöksetkin tuntuu olevan,kahta samanlaista ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vero.fi sivuilta löytyy taulukko mistä näkyy veropäätökset tuotuihin pakettiautoihin.sieltä sitten valikoit sopivimman auto vaihtoehdon,sen parempaa arviota/arvausta ei saa mistää.

• Anonyymi

Minulla vanha todella huippukuntoinen hiace joten verotuksen takia vein sen norjaan jonne kaverin nimiin ja nyt ajelen taas itse sillä suomessa .trefimaksut vain 180€ vuodessa kaikkineen ja vakuutus 300€ kun yli 20 v ajokki.Ennen meni tonni ja rahat suomeen.

• Anonyymi

Et saa ajaa Suomessa ulkomaille kaverin nimiin rekisteröityä autoa. Lainaus Tullin nettisivulta: "Suomessa vakituisesti asuva ei pääsääntöisesti saa käyttää ulkomaille rekisteröityä ajoneuvoa Suomessa lainkaan."
        Kun jäät kiinni vaikkapa vain poliisin rutiinipysäytyksessä, seurauksena on aikamoiset veroseuraamukset ja sakkojakin taitaa tulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe