Onko syntiä jos?

Anonyymi

Itsemurha luokitellaan adventtikirkossa synniksi. Moni adventisti Suomessakin on tehnyt itsemurhan ja adventtikirkon virallisen kannan mukaan he joutuvat kadotukseen.

Entä jos covid-19 viruksen jälkitautina tuleekin jokin aivoihin vaikuttava zombi- pakkomielle tai -käsky, joka huutaa itsemurhaa?

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a211edaf-9799-49cc-8eef-e7c1b1a8b77b

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tapansas mukaan rienaajalla on halu käyttää jotain tiedonvälittäjänä.
      Ja kun muuta typerää ei ollut mielessä, niin onhan tuokin kahju aloitus sitten jonkun päästä lähtenyt liikkeelle.

      Eikös sinulla olisi itse Herrasi kanssa aihetta keskustella siitä, että se pelastuksen avoin ovi, olisi sydämesi ovi, eikä jäädä lihassa sen ulkopuolelle veisaamaan rienausvirttäsi?

      Jos luonnehäiriö taas vaivaa, ota lääke.

      • Anonyymi

        Ihan asiallinen aloitus, mutta suoltamasi kommentit siihen taas jälleen kerran ihan typeriä.

        Eivätkö uskovaiset muka tee, yritä tai harkitse itsemurhan tekemistä? Ai niin, nehän ei olekaan tosiuskovaisia...

        Ja jos taas tarjoat lääkkeeksi sitä hapanviiniä ristin juurelta, niin nauti vaan itse viinisi, äläkä muille tyrkytä sitä. Kuten ei myös puukkojakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan asiallinen aloitus, mutta suoltamasi kommentit siihen taas jälleen kerran ihan typeriä.

        Eivätkö uskovaiset muka tee, yritä tai harkitse itsemurhan tekemistä? Ai niin, nehän ei olekaan tosiuskovaisia...

        Ja jos taas tarjoat lääkkeeksi sitä hapanviiniä ristin juurelta, niin nauti vaan itse viinisi, äläkä muille tyrkytä sitä. Kuten ei myös puukkojakaan.

        Meidän tehtävä ei ole tuomita- vaan olla heikoimmankin tukena. Rinnallakulkijalla on suuri tehtävä ihmisten elämään.
        Ja kenellä on vaikeata elämässä, niin hänelle on Sanassa neuvo ottamaan yhteyttä seurakuntaan. Se, että joku on ajassa, riippumatta, missä ja kenen kyltin alla kulkee, ongelma on jo suuri, jos tuhoisuus on niin läsnäolevan lähellä. Ei näe valoa elämässä.
        SE voi olla ihmisen luonteenpiirteen olemus, että ei näe mäen tuollepuolen, vaan on aina vastamäessä. Heidän rinnalla on haastetta kulkea, se voi viedä vuosiakin. Niissä voi olla syviä notkahduksia, mutta rinnallaolo, kuulijana on tärkeä voimavara tällaiselle ihmiselle.

        Jo se, että 8 vuotta käy jonkun sairaalanvuoteen vierellä, joka ei kuulu edes seurakuntaan, se on tahtoelämä. ts. saattaa ihmisen aivan luonnollisen - sairauden tuoman kuoleman rajapintaan.

        Mutta, palstan kirjoittajien tahtoelämän pilkkahengen tähden, sekä elämässä kokemien hätää kärsivien välinen suhde, saa karvat pystyyn. Puhukaa jokaisessa puheessanne asialinjalla, niin siistiytyisi keskustelutaso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän tehtävä ei ole tuomita- vaan olla heikoimmankin tukena. Rinnallakulkijalla on suuri tehtävä ihmisten elämään.
        Ja kenellä on vaikeata elämässä, niin hänelle on Sanassa neuvo ottamaan yhteyttä seurakuntaan. Se, että joku on ajassa, riippumatta, missä ja kenen kyltin alla kulkee, ongelma on jo suuri, jos tuhoisuus on niin läsnäolevan lähellä. Ei näe valoa elämässä.
        SE voi olla ihmisen luonteenpiirteen olemus, että ei näe mäen tuollepuolen, vaan on aina vastamäessä. Heidän rinnalla on haastetta kulkea, se voi viedä vuosiakin. Niissä voi olla syviä notkahduksia, mutta rinnallaolo, kuulijana on tärkeä voimavara tällaiselle ihmiselle.

        Jo se, että 8 vuotta käy jonkun sairaalanvuoteen vierellä, joka ei kuulu edes seurakuntaan, se on tahtoelämä. ts. saattaa ihmisen aivan luonnollisen - sairauden tuoman kuoleman rajapintaan.

        Mutta, palstan kirjoittajien tahtoelämän pilkkahengen tähden, sekä elämässä kokemien hätää kärsivien välinen suhde, saa karvat pystyyn. Puhukaa jokaisessa puheessanne asialinjalla, niin siistiytyisi keskustelutaso.

        "Meidän tehtävä ei ole tuomita"

        Itsehän tuomitset jatkuvasti ateistit helvettiin ihmiskaupan, huumekaupan, väkivallan ja milloin minkäkin syyn vuoksi.

        "SE voi olla ihmisen luonteenpiirteen olemus, että ei näe mäen tuollepuolen, vaan on aina vastamäessä."

        Sinun kannattaisi mennä jollekin hyvälle terapeutille hakemaan apua tuon änkyräluonteesi vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Meidän tehtävä ei ole tuomita"

        Itsehän tuomitset jatkuvasti ateistit helvettiin ihmiskaupan, huumekaupan, väkivallan ja milloin minkäkin syyn vuoksi.

        "SE voi olla ihmisen luonteenpiirteen olemus, että ei näe mäen tuollepuolen, vaan on aina vastamäessä."

        Sinun kannattaisi mennä jollekin hyvälle terapeutille hakemaan apua tuon änkyräluonteesi vuoksi.

        Kirjoitukset sen tekevät ja syy on se, että Elämänantajan alueella ateismi hedelmillään vetää ylle tuomionsa.
        Perille ei vie, kuin yksi tie.
        En minä voi tuon "Taivaan" lainsäädännölle mitään. Siis tuonpuoleisuuden avoin ovi merkitsee sitä Valtaa- jossa paha on pois. Sinne haluan porukat ja sitä haluan tännekin, eli rauhan.
        Tästähän puhun, kun puhun vaikka motukkaporukasta. Siinä puhutaan myös kansainvälisesti ryhmästä, joka ei niin välitä yhteisistä pelisäännöistä.
        Sen vuoksi juuri maailma on sitä, mitä se on. Eli passaako peili.
        Kannattaako olla "änkyrä" vai sanoa, että hiheeei, eläkää, hyvin menee? Sitähän sinäkin pyydät. Isokirja puhuu kansoista ja ihmisjoukoista -merenä-.
        Eli täällä meri pauhaa. Se on ymmärrykseen sanoitettava kielikuva, että tattikin sen ymmärtää.
        Isokirja puhuu tuonpuoleisuudesta "lasimerenä". Seistiin lasimerellä.
        Se kirjoituttaa sen, että siellä - Herran puolella on meren pauhu ohi. Se on vakaa - se on Pyhä, Sitä ei saastuta maailma. Siellä on ylistys - Pyhä, Pyhä, Pyhä! ... ts. tunnustus, että nyt on kaikki OK.

        Mutta, katsahdetaan nyt maailman meren liikettä.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/55cf9f5a-33bd-4ac0-8875-217cb644416b


    • Höpönassua taas täällä.

      • Anonyymi

        No hei vaan höpönassu!

        Joko olet allekirjoittanut työsopimuksesi Adventtikirkon huippujohtajien ja huippumummojen huippualaiseksi?

        Rohkeasti vaan takaisin työelämään, sillä sinun alaistaitosi ja nöyryytesi ovat aivan huippuluokkaa. Ei kannata laittaa kynttiläänsä vakan alle, eikä hautautua bunkkeriin synkkiä mietiskelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hei vaan höpönassu!

        Joko olet allekirjoittanut työsopimuksesi Adventtikirkon huippujohtajien ja huippumummojen huippualaiseksi?

        Rohkeasti vaan takaisin työelämään, sillä sinun alaistaitosi ja nöyryytesi ovat aivan huippuluokkaa. Ei kannata laittaa kynttiläänsä vakan alle, eikä hautautua bunkkeriin synkkiä mietiskelemään.

        Bunkkerimies on niin lahjakas, että hän on adventtikirkolle ylikoulutettu? Eikö niin 'piruntorjuntabunkkeri'? Ei hän sinne tavisten joukkoon sovi? Hänelle tulee vain burnout, kun tavalliset pulliaiset eivät ymmärrä asioita, vaikka bunkkerimies yrittäisi halolla lyödä niille adventtikirkon jäsenille älliä päähän? Eikö niin?
        Mahdoton määrä opintopisteitä yliopistossa ja silti sohvaperuna tai ennen myös kesäisin fillarin polkija?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hei vaan höpönassu!

        Joko olet allekirjoittanut työsopimuksesi Adventtikirkon huippujohtajien ja huippumummojen huippualaiseksi?

        Rohkeasti vaan takaisin työelämään, sillä sinun alaistaitosi ja nöyryytesi ovat aivan huippuluokkaa. Ei kannata laittaa kynttiläänsä vakan alle, eikä hautautua bunkkeriin synkkiä mietiskelemään.

        Olen esimiestyöskentelyn ja johtajuuden kursseja -hyviä perustietoja joitakin lukenut 1980 ja 2010 luvuilla. -2010 luvulla organisaatioiden toimintaa- julkisen johtamisen asioita, hallintopalvelukulttuurin asioita, -sellainen yliopiston kaksivuotinen kokonaisuus- perus- ja aineopinnot. Jäi yhtä kurssia vaille kaksi vuotinen opintokokonaisuus.

        - 70 opintopistettä 54-56 vuotiaana 3- vuoden aikana. Pieni suoritus yliopistomaailmassa, mutta olen sen mainostanut vain siksi että suoritukseni kuvaa erinomaisen aivosolukkoni toimintaa, sillä kokonainen ehjä lukuvuosi nuorten kanssa 25 opintopistettä sujui keskiarvolla kiitettävä 4 asteikolla 1-5. Kaikki arvosanani olivat 5,43, eli erinomainen, kiitettävä ja hyvä, ja yksi kpl 2 tyydyttävä asteikolla 1-5.
        Lisäksi päivitin 1980 luvun liiketoiminnan osaamisella kaupallista perustutkintoani; markkinointi, johtaminen ja yleinen/ulkoinen ja sisäinen/operatiivinen laskentatoimi, pari yleiskurssia.
        > Aivosolukkoni on ollut noin erinomainen nuorten kanssa opiskellessa 54-56 vuoden ikäisenä hiukan vajaa kolmen vuoden yliopisto opiskelijan työmäärä 70 op.
        Fyysinen kuntoni erinomainen, - Tulin pyöräilymatkaltani 35 kg pakkaukset päällä -kävin mm. Helsingissä polkupyörällä 35 kg pakkaukset päällä, eikä ainuttakaan lepopäivää ollut. Helsingissä kuitenkin poljin yli 70 km päivittäin 3 päivää Espoosta leiristäni Helsinkiin 10 kg päiväpakkaukset päällä. Poljin kyläteitä pitkin ja palasin valtateiden vierustoja pitkin; Seinäjoki- Kauhajoki- Kankaanpää-Sastamala-Somero-Lohja-Espoo- Helsinki- ja takaisin; Riihimäki-Nokia-Tampere-Seinäjoki.
        Olen ollut mahtava, viisas, komea, kaunis ja huippu-urheilijan kunnossa, viisas kuin käärme ja viaton kuin kyyhkynen.
        Aamen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bunkkerimies on niin lahjakas, että hän on adventtikirkolle ylikoulutettu? Eikö niin 'piruntorjuntabunkkeri'? Ei hän sinne tavisten joukkoon sovi? Hänelle tulee vain burnout, kun tavalliset pulliaiset eivät ymmärrä asioita, vaikka bunkkerimies yrittäisi halolla lyödä niille adventtikirkon jäsenille älliä päähän? Eikö niin?
        Mahdoton määrä opintopisteitä yliopistossa ja silti sohvaperuna tai ennen myös kesäisin fillarin polkija?

        Juuri tässä ketjussa otin kantaa tuohon asiaan- oppimäärään yms.

        - Adventtikirkon päälliköillä on organisaation pyörittämisessä työtä kyllä.

        Hyvät ideat aina on -kehittävät ideat paikallaan toki.

        En minä sinänsä ole rakentanut protestia, ihmiset pettyvät erilaisiin asioihin, joissa on kyse yksilöllisesti hyvinkin erilaisista asioista.

        Adventtikirkon Raamatun tutkimus on erinomaisen hyvää aina ollut.


      • Anonyymi
        Piruntorjuntabunkkeri kirjoitti:

        Olen esimiestyöskentelyn ja johtajuuden kursseja -hyviä perustietoja joitakin lukenut 1980 ja 2010 luvuilla. -2010 luvulla organisaatioiden toimintaa- julkisen johtamisen asioita, hallintopalvelukulttuurin asioita, -sellainen yliopiston kaksivuotinen kokonaisuus- perus- ja aineopinnot. Jäi yhtä kurssia vaille kaksi vuotinen opintokokonaisuus.

        - 70 opintopistettä 54-56 vuotiaana 3- vuoden aikana. Pieni suoritus yliopistomaailmassa, mutta olen sen mainostanut vain siksi että suoritukseni kuvaa erinomaisen aivosolukkoni toimintaa, sillä kokonainen ehjä lukuvuosi nuorten kanssa 25 opintopistettä sujui keskiarvolla kiitettävä 4 asteikolla 1-5. Kaikki arvosanani olivat 5,43, eli erinomainen, kiitettävä ja hyvä, ja yksi kpl 2 tyydyttävä asteikolla 1-5.
        Lisäksi päivitin 1980 luvun liiketoiminnan osaamisella kaupallista perustutkintoani; markkinointi, johtaminen ja yleinen/ulkoinen ja sisäinen/operatiivinen laskentatoimi, pari yleiskurssia.
        > Aivosolukkoni on ollut noin erinomainen nuorten kanssa opiskellessa 54-56 vuoden ikäisenä hiukan vajaa kolmen vuoden yliopisto opiskelijan työmäärä 70 op.
        Fyysinen kuntoni erinomainen, - Tulin pyöräilymatkaltani 35 kg pakkaukset päällä -kävin mm. Helsingissä polkupyörällä 35 kg pakkaukset päällä, eikä ainuttakaan lepopäivää ollut. Helsingissä kuitenkin poljin yli 70 km päivittäin 3 päivää Espoosta leiristäni Helsinkiin 10 kg päiväpakkaukset päällä. Poljin kyläteitä pitkin ja palasin valtateiden vierustoja pitkin; Seinäjoki- Kauhajoki- Kankaanpää-Sastamala-Somero-Lohja-Espoo- Helsinki- ja takaisin; Riihimäki-Nokia-Tampere-Seinäjoki.
        Olen ollut mahtava, viisas, komea, kaunis ja huippu-urheilijan kunnossa, viisas kuin käärme ja viaton kuin kyyhkynen.
        Aamen.

        "Olen ollut mahtava, viisas, komea, kaunis ja huippu-urheilijan kunnossa, viisas kuin käärme ja viaton kuin kyyhkynen."

        No nuo ajat ovat olleet ja menneet, mutta huippualaisen ominaisuudet Adventtikirkon huippujohtajien ja huippumummojen alaisena sentään ovat vielä jäljellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olen ollut mahtava, viisas, komea, kaunis ja huippu-urheilijan kunnossa, viisas kuin käärme ja viaton kuin kyyhkynen."

        No nuo ajat ovat olleet ja menneet, mutta huippualaisen ominaisuudet Adventtikirkon huippujohtajien ja huippumummojen alaisena sentään ovat vielä jäljellä.

        ..... Eläkeläiset eivät ole kenenkään alaisia.
        Jokaisella alaisella Suomessa on voimassa olevat työsopimukset. Työsopimuksista selviää mitä osapuolet ovat keskenänsä sopineet. Työsopimuksen perustehtävästä päätellään alaiseksi orientoitumisen vaatimus. Siitä maksetaan.

        - Ottakaa vakavasti.

        Järjestö-yhdistys-seurakunta-kansalaisjärjestöihin eivät ihmiset riennä alaisiksi, eivätkä alaisiksi ryhdy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olen ollut mahtava, viisas, komea, kaunis ja huippu-urheilijan kunnossa, viisas kuin käärme ja viaton kuin kyyhkynen."

        No nuo ajat ovat olleet ja menneet, mutta huippualaisen ominaisuudet Adventtikirkon huippujohtajien ja huippumummojen alaisena sentään ovat vielä jäljellä.

        Elät nyt sitten toivossa että minun aivot olisivat mennyttä 62- vuotiaana, ja että minun erinomainen fyysinen kuntoni olisi myös mennyttä.

        Olen neljännesvuosisadan ajan harrastanut aktiivista liikuntaa, josta mm. laaja sydän -jonka lepopulssi oli 30- kieppeillä alle 50 ikäisenä.
        Sydänportit ovat kunnossa, ja joskus pyrähdän kylmiltäni mäkiä lujaa ylös polkien, ja olen ilokseni havainnut että sydän muljahtaa kuin vasikka rinnassa, ja ei ole moksiskaan pyrähdyksistä.

        Huippu-urheilijat ovat sairastaneet syöpiäkin ja palanneet fyysiseen entiseen kuntoon urheilun huipulle.
        Fyysinen kunto nousee 85- vuotiaaksi asti.

        - Ei mitään esteitä ole liikunnalle ja aivojen käytölle!

        Tiedän että pyöräilen 80- vuotiaaksi asti! - Sen jälkeen on ihan hyvä harrastaa lempeätä uima-allas- tai esim. kävelyä, jos tukielimet ovat kunnossa.

        Kuitenkaan en välttämättä lähde raskaille matkoille enää, -sillä polkeminen 30-35 kg pakkauksien kanssa, ja rahansäästöasiat, -suosivat paremminkin hissukseen kevyempää tai ainakin lyhyempiä matkoja.
        Ihminen otteissaan hidastuu iän myötä että esim. leirien pystyttäminen ja purkaminen, syöminen, peseytyminen ei ole niin rivakkaa, ja pyöräilyssä on aina kiire, sillä tämän lisäksi pitäisi polkea 100-190 km /per päivä.

        Olen tyhmyyttäni joutunut olemaan paussilla pyöräilystä pari kesää lihasvaivojen vuoksi.

        Ensi keväänä olen lihasasioiden suhteen kunnossa.

        Fyysinen kunto hyvän em. peruskunnon päälle on helppoa nostaa entiselle tasolle yhden kesän aikana.


      • Anonyymi
        Piruntorjuntabunkkeri kirjoitti:

        Elät nyt sitten toivossa että minun aivot olisivat mennyttä 62- vuotiaana, ja että minun erinomainen fyysinen kuntoni olisi myös mennyttä.

        Olen neljännesvuosisadan ajan harrastanut aktiivista liikuntaa, josta mm. laaja sydän -jonka lepopulssi oli 30- kieppeillä alle 50 ikäisenä.
        Sydänportit ovat kunnossa, ja joskus pyrähdän kylmiltäni mäkiä lujaa ylös polkien, ja olen ilokseni havainnut että sydän muljahtaa kuin vasikka rinnassa, ja ei ole moksiskaan pyrähdyksistä.

        Huippu-urheilijat ovat sairastaneet syöpiäkin ja palanneet fyysiseen entiseen kuntoon urheilun huipulle.
        Fyysinen kunto nousee 85- vuotiaaksi asti.

        - Ei mitään esteitä ole liikunnalle ja aivojen käytölle!

        Tiedän että pyöräilen 80- vuotiaaksi asti! - Sen jälkeen on ihan hyvä harrastaa lempeätä uima-allas- tai esim. kävelyä, jos tukielimet ovat kunnossa.

        Kuitenkaan en välttämättä lähde raskaille matkoille enää, -sillä polkeminen 30-35 kg pakkauksien kanssa, ja rahansäästöasiat, -suosivat paremminkin hissukseen kevyempää tai ainakin lyhyempiä matkoja.
        Ihminen otteissaan hidastuu iän myötä että esim. leirien pystyttäminen ja purkaminen, syöminen, peseytyminen ei ole niin rivakkaa, ja pyöräilyssä on aina kiire, sillä tämän lisäksi pitäisi polkea 100-190 km /per päivä.

        Olen tyhmyyttäni joutunut olemaan paussilla pyöräilystä pari kesää lihasvaivojen vuoksi.

        Ensi keväänä olen lihasasioiden suhteen kunnossa.

        Fyysinen kunto hyvän em. peruskunnon päälle on helppoa nostaa entiselle tasolle yhden kesän aikana.

        "Olen tyhmyyttäni joutunut olemaan paussilla pyöräilystä pari kesää lihasvaivojen vuoksi."

        Juurihan kehuit olleesi viisas?

        Ei taida sitten mikään muukaan pitää paikkansa... mutta hyvä huippualainen sinusta kuitenkin voisi tulla.! Täälläkin kaikki ovat panneet sen merkille. Adventtikirkon huippumummotlkin suosittelee Sinua lämpimästi alaisvirkaan ja adventtisisaretkin ovat innoissaan, kun kuulivat asiasta.

        Mietihän sitä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olen tyhmyyttäni joutunut olemaan paussilla pyöräilystä pari kesää lihasvaivojen vuoksi."

        Juurihan kehuit olleesi viisas?

        Ei taida sitten mikään muukaan pitää paikkansa... mutta hyvä huippualainen sinusta kuitenkin voisi tulla.! Täälläkin kaikki ovat panneet sen merkille. Adventtikirkon huippumummotlkin suosittelee Sinua lämpimästi alaisvirkaan ja adventtisisaretkin ovat innoissaan, kun kuulivat asiasta.

        Mietihän sitä...

        Voi taivas sentään, tuotako minun pitää nyt ryhtyä miettimään.

        Oletko ihan vakavissasi.

        Mitäs jos miettisit sormesi irrottamisesta minun navastani. Siinä on Sinulle miettimistä.


    • Anonyymi

      Itsetuhoisuus on ihmisen kohdalla ikävä asia. Maailmassa on moni työyhteisössä ja koulumaailman ajasta ajautunut synkkyteensä. Suurin ongelma on alkoholi ja siitä velat. Sitten maailman puolella peliriippuvuus.
      Siitä johtuen tuo ateistinen maailma kantaa monta uhria aivan läheltä.
      On kaappiin hirttäytynyttä perheen isää, hirvittävää. On hukkuneita, murkaantuneita. On sohvalleen kuollut ja mädäntynyt kesällä. Työmaalta sitten puuttuvaa on läähdetty etsimään, onnettomin tuloksin. On pahan aviomiehen vaimot, jotka hyppäsivät vuoronperään kerrostalosta.
      Siis kavala ateistinen mies, väkivaltainen, ja pako vaimoilla tuho. On mustasukkaisuutta jne.
      Siis näitä on MINUN lähipiirissä. Ja jokaisen kohdalla on se, etteivät he ole olleet uskossa. Mutta, ei meidän pidä mittailla, ne on monen elämäntilaan tuskanhuuto.
      Joku on työkaverista itkenyt autossani, että sulla on kaikki hyvin, kun on yrittänyt rinnallakulkea. Jonkun huumekaverin perässä joka maailma on vienyt, eikä ole uskossa, niin hänen tuhoisuuden kohdalla monet kilometrit ja etsitty ulospääsyä ja jopa löydetty, että on voittoakin. Siis perkeleen paulosta vapauteen Kristuksessa.
      ....

      • Anonyymi

        Uskovaisissa perheissä on paljon veritekoja, perheväkivaltaa, insestiä, pedofiliaa jne.
        Uskonharhaisuus on se, mikä sotkee ihmisen pään ja saa aikaan ihmisessä sekoamista ja älyttömiä tekoja ja puheita.


      • Anonyymi

        "Siitä johtuen tuo ateistinen maailma kantaa monta uhria aivan läheltä."

        Mitenköhän moni on joutunut mielisairaalaan tai päättänyt päivänsä sinun kaltaistesi helvetillä pelottelijoiden ja uhkailijoiden toimesta? Puhumattakaan uskovaisista pedofiileistä, joiden perversioiden seurauksena moni heidän uhreistaan on ajautunut huumeiden ja muiden päihteiden orjaksi. Oletko koskaan ajatellut asiaa tästä näkökulmasta? Suomessakin on pari nimeltä mainitsematonta lahkoa, joiden seurakuntarakenne omine "tuomioistuimineen" on tehty sellaiseksi, että se oikein suosii ja suojelee näitä pervoja.

        USAn kristitty kaikkivaltias Presidentti, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, yllyttää taas raskaasti aseistautuneita uskonveljiään ryhtymään sanoista tekoihin "hengellisessä" sodankäynnissään "kommunisteja" ja "varkaita" vastaan...on siis vähän samalla aaltopituudella kuin sinäkin noiden puukkojesi kanssa. Ja tietenkin myös tähänkin sodankäyntiin tarvitaan paaaljon paaljon rahaa, jota hurskaat kristityt anteliaasti siirtävät omalta tililtään hänen tililleen, niin että oikea käsi ei tiedä, mitä vasen tekee vai miten se nyt menikään noin niin kuin raamatullisesti...

        Mutta kuten olet todistanut, niin kun oikein läheltä tihrustelee näitä Herran telttamajoja eri suunnilta, niin yhtä ja samaa Pyhäkköähän ne kaikki ovat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siitä johtuen tuo ateistinen maailma kantaa monta uhria aivan läheltä."

        Mitenköhän moni on joutunut mielisairaalaan tai päättänyt päivänsä sinun kaltaistesi helvetillä pelottelijoiden ja uhkailijoiden toimesta? Puhumattakaan uskovaisista pedofiileistä, joiden perversioiden seurauksena moni heidän uhreistaan on ajautunut huumeiden ja muiden päihteiden orjaksi. Oletko koskaan ajatellut asiaa tästä näkökulmasta? Suomessakin on pari nimeltä mainitsematonta lahkoa, joiden seurakuntarakenne omine "tuomioistuimineen" on tehty sellaiseksi, että se oikein suosii ja suojelee näitä pervoja.

        USAn kristitty kaikkivaltias Presidentti, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, yllyttää taas raskaasti aseistautuneita uskonveljiään ryhtymään sanoista tekoihin "hengellisessä" sodankäynnissään "kommunisteja" ja "varkaita" vastaan...on siis vähän samalla aaltopituudella kuin sinäkin noiden puukkojesi kanssa. Ja tietenkin myös tähänkin sodankäyntiin tarvitaan paaaljon paaljon rahaa, jota hurskaat kristityt anteliaasti siirtävät omalta tililtään hänen tililleen, niin että oikea käsi ei tiedä, mitä vasen tekee vai miten se nyt menikään noin niin kuin raamatullisesti...

        Mutta kuten olet todistanut, niin kun oikein läheltä tihrustelee näitä Herran telttamajoja eri suunnilta, niin yhtä ja samaa Pyhäkköähän ne kaikki ovat...

        Varmaan mielipiteesi kannattaa kommunismin ihanteita. Hehän juuri ajassa julistavat sitä aatetta, että "rauha on" ihmisen ehdoilla. Oli Kiina - jossa tämä netti on varattu vain määrätylle kanavalle, eli on mielestäsi "parempi" vaihtoehto. jne.
        Pohjois-Koreassa käydään yhtä askelta hyvään ja varmaan olet onnellinen sen saavutuksista. Se on ajan Eden - sanotaanko sitten näin. Onnittelut, pyhäsi näkyy meille.
        Siksi varmaan toispuolen jokkee - ei pidetä kommunismista.

        Jaaha, mikä on helvetillä pelottelu? Eikö sitä, että isä ja äiti varottavat lastaan tämän maailman vaaroista. Se on sitä helvettiä, jos eksyy, eikös vain? Eli paha, se saa aikaan epäpyhää, eli sano vain suoraan, äläkä väistele totuutta.
        Osoitat uskiksiin ja voi kauheata, siksi ei Uskista, tapellaan vain puukoin omassa leirissä.
        No, oliko pyhempi? Jos uskiksien joukossa hieman haastetaan kurin puolelle, niin taas epäuskoisten porukassa: hui kauheata, miten ahdasta. Sellaisia ne uskikset. Tekevät sitä ja tätä. Voi kauheata, nyt on kuria.
        Hokaatko ongelman ydintä, eli peili kertoo sittenkin kaiken, missä on ongelma.
        Jos joskus, kun valtapolitiikka vanhassaliitossa oli mitä oli, niin rikollinen sai tuntuvan rangaistuksen.
        Se on nyt teillä - voi kauheata. kuinka hirveätä. Hokaamatta, että se liha on niin paha, että sen ruotuun saattaminen on jopa mahdoton.

        Entä ne nuoret, jotka nyt kotomaassa tappoivat. Eli lihassa ei asu mitään hyvää. Entä jos he olisivat yhteiskunnan järjestyksestä sallivampi- että kuri on se, mikä järjestyksen ylläpitää. En kannata hakkaamista kasvatuksessa. Oikea järjestys. Kuten eläkkeellä oleva kenraali antoi luunapin. Voi kauhistus.
        Voi olla oikealla kurilla, että ehkä tuo tapettu poika eläisi.

        Kuri sanana ei ole paha. SE aikoinaan oli aitaus - navetasta - laitumelle. ja karja ei hölkyillyt muualle, vaan pääsi Viheriäisille niityille. -ohjattuna-
        Mutta, teitin mielestä ohjaus on ”hui kauhistus” ja hirvittävä osoittelu muualle, ettei vain tarvitse ongelmaa myöntää. Huomaat kirjoituksesi tyyli!

        Nyt sana kuri on kirosana. Joskus kun olin intissä hieman vuosia pidempään, niin eräs upseeri totesi, että jos torilla ongelmia syntyy, pannaan kuorma-auto eteen ja sotilaat perään, niin ongelma poistuu. Eli tunnettiin sana kuri ja järjestys.

        Se varmaan on parhaiten maailmankohdalla siellä kommunismissa hoidettua asiaa.
        Pojat tietävät, että ei teistä tule ihmistä, ilman kasvatusta. Siinä Edenissä kuritetaan, omaa laidunmaata katsoen. Senhän te positiivisena ymmärrätte.

        Ja se on jengienkin tietoisuus. Isot motukat ja Reino-nahkaliivit päällä. Siellä tunnetaan sana kuri. Ja halukkaita on tulla kurin ääreen. Se hoidettiin jo heti, ennen jäsenkirjaa.
        Sitten alokas alkoi siivota paskahuuseja, eli kavutaan alhaalta ylös. Yleneminen on sitten jonkun hengiltä ottaminen. Eli se maailma katsos on onnelanne. Siksi mainitsin, että nokkimisjärjestys maailmassa selviää neljänseinän sisällä ja pienet puukot käsiin.
        Eli älkää nyt olko tyhmiä, esimerkin edessä. Totuus kannattaa tunnustaa, olen sen verran nähnyt vasenkätistä elämääkin. Sanon kokemuksesta , että maailma on paska ja paskantavat itse laariinsa. Ei pidä leikkiä maailman onnea, kun sitä siellä ei ole.
        Ja maailmastahan ne ihmiset tulevat seurakuntiinkin ja moni tuo ongelmansa sinne, se on haaste, että se liha pyhittyisi kaikilla. Senkin voi todeta. Sitä on meidän turha leikkiä puolin ja toisin fariseusta, että nau- nau, maailmassa pyhempi tai päinvastoin, ei tarvis tehrä ite mitään, kun vastapuoli on sontanen.

        Ei, vaan kaidantieon ovi on auki ja kuka on sisäpuolella se pelastuu.
        Ulkopuolella riittää huutosakkia aivan riittämiin.
        Siksi pitää kaikille puhua välillä hieman kadunmiehen slangia, että paska erottuu toisesta.
        ja jos oikein erottuu, siitä voi tulla pyhempi, mutta sittenkin se hieman tuoksahtaa "välillä".

        Perillä on hyvä, mutta kommarina olo, se ei oikein jubileeraa.


        Siihen telttamajoihin vielä. Israelissa oli Ilmestysmajan ympärillä heimoittain ne telttamajat. Jos joku kertoi, miltä telttamaja näytti. Se näytti ulkoa se sama, eri näköisinä, kuka sitä katsoi miltäkin suunnalta. Eikös se ajatuksena näin ole. Pyhäkkö keskellä ja porukka ympärillä. Mutta se ei tarkoita, että kaikki meni perille.
        Lopunaikaan on varoittava sanoma sieltä luettavissa. Niskoittelu on varoittava esimerkki. Ei kaikki pelastu. Eli vanhaliitto on ikäänkuin näköala, jota tarkastellen voi omaa polkua tarkastella. SE on varjo elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisissa perheissä on paljon veritekoja, perheväkivaltaa, insestiä, pedofiliaa jne.
        Uskonharhaisuus on se, mikä sotkee ihmisen pään ja saa aikaan ihmisessä sekoamista ja älyttömiä tekoja ja puheita.

        Tuskin he maailmaa voittavat siinä asiassa. Te osaatte sen paremmin ja runsain mitoin.
        Ja jos joku vapaansuunnan kahvipaikka on tarkoituksella viety punaistenlyhtyjen kadulle, se ei tarkoita, että siellä myydään teitin lihaa. Siellä autetaan teitin lihakauppojen eksyneitä elämään terveellä tavalla. Voidaan jopa ohjata adventtikirkkoihinkin parantumaan.
        Kyllä he varmasti osaavat parantaa haavoitettuja, jonka Herra tuomiollaan sitten tuo esiin ja karsii tämänkin palstan ihmiset. Kertoohan sen jo kirjoitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan mielipiteesi kannattaa kommunismin ihanteita. Hehän juuri ajassa julistavat sitä aatetta, että "rauha on" ihmisen ehdoilla. Oli Kiina - jossa tämä netti on varattu vain määrätylle kanavalle, eli on mielestäsi "parempi" vaihtoehto. jne.
        Pohjois-Koreassa käydään yhtä askelta hyvään ja varmaan olet onnellinen sen saavutuksista. Se on ajan Eden - sanotaanko sitten näin. Onnittelut, pyhäsi näkyy meille.
        Siksi varmaan toispuolen jokkee - ei pidetä kommunismista.

        Jaaha, mikä on helvetillä pelottelu? Eikö sitä, että isä ja äiti varottavat lastaan tämän maailman vaaroista. Se on sitä helvettiä, jos eksyy, eikös vain? Eli paha, se saa aikaan epäpyhää, eli sano vain suoraan, äläkä väistele totuutta.
        Osoitat uskiksiin ja voi kauheata, siksi ei Uskista, tapellaan vain puukoin omassa leirissä.
        No, oliko pyhempi? Jos uskiksien joukossa hieman haastetaan kurin puolelle, niin taas epäuskoisten porukassa: hui kauheata, miten ahdasta. Sellaisia ne uskikset. Tekevät sitä ja tätä. Voi kauheata, nyt on kuria.
        Hokaatko ongelman ydintä, eli peili kertoo sittenkin kaiken, missä on ongelma.
        Jos joskus, kun valtapolitiikka vanhassaliitossa oli mitä oli, niin rikollinen sai tuntuvan rangaistuksen.
        Se on nyt teillä - voi kauheata. kuinka hirveätä. Hokaamatta, että se liha on niin paha, että sen ruotuun saattaminen on jopa mahdoton.

        Entä ne nuoret, jotka nyt kotomaassa tappoivat. Eli lihassa ei asu mitään hyvää. Entä jos he olisivat yhteiskunnan järjestyksestä sallivampi- että kuri on se, mikä järjestyksen ylläpitää. En kannata hakkaamista kasvatuksessa. Oikea järjestys. Kuten eläkkeellä oleva kenraali antoi luunapin. Voi kauhistus.
        Voi olla oikealla kurilla, että ehkä tuo tapettu poika eläisi.

        Kuri sanana ei ole paha. SE aikoinaan oli aitaus - navetasta - laitumelle. ja karja ei hölkyillyt muualle, vaan pääsi Viheriäisille niityille. -ohjattuna-
        Mutta, teitin mielestä ohjaus on ”hui kauhistus” ja hirvittävä osoittelu muualle, ettei vain tarvitse ongelmaa myöntää. Huomaat kirjoituksesi tyyli!

        Nyt sana kuri on kirosana. Joskus kun olin intissä hieman vuosia pidempään, niin eräs upseeri totesi, että jos torilla ongelmia syntyy, pannaan kuorma-auto eteen ja sotilaat perään, niin ongelma poistuu. Eli tunnettiin sana kuri ja järjestys.

        Se varmaan on parhaiten maailmankohdalla siellä kommunismissa hoidettua asiaa.
        Pojat tietävät, että ei teistä tule ihmistä, ilman kasvatusta. Siinä Edenissä kuritetaan, omaa laidunmaata katsoen. Senhän te positiivisena ymmärrätte.

        Ja se on jengienkin tietoisuus. Isot motukat ja Reino-nahkaliivit päällä. Siellä tunnetaan sana kuri. Ja halukkaita on tulla kurin ääreen. Se hoidettiin jo heti, ennen jäsenkirjaa.
        Sitten alokas alkoi siivota paskahuuseja, eli kavutaan alhaalta ylös. Yleneminen on sitten jonkun hengiltä ottaminen. Eli se maailma katsos on onnelanne. Siksi mainitsin, että nokkimisjärjestys maailmassa selviää neljänseinän sisällä ja pienet puukot käsiin.
        Eli älkää nyt olko tyhmiä, esimerkin edessä. Totuus kannattaa tunnustaa, olen sen verran nähnyt vasenkätistä elämääkin. Sanon kokemuksesta , että maailma on paska ja paskantavat itse laariinsa. Ei pidä leikkiä maailman onnea, kun sitä siellä ei ole.
        Ja maailmastahan ne ihmiset tulevat seurakuntiinkin ja moni tuo ongelmansa sinne, se on haaste, että se liha pyhittyisi kaikilla. Senkin voi todeta. Sitä on meidän turha leikkiä puolin ja toisin fariseusta, että nau- nau, maailmassa pyhempi tai päinvastoin, ei tarvis tehrä ite mitään, kun vastapuoli on sontanen.

        Ei, vaan kaidantieon ovi on auki ja kuka on sisäpuolella se pelastuu.
        Ulkopuolella riittää huutosakkia aivan riittämiin.
        Siksi pitää kaikille puhua välillä hieman kadunmiehen slangia, että paska erottuu toisesta.
        ja jos oikein erottuu, siitä voi tulla pyhempi, mutta sittenkin se hieman tuoksahtaa "välillä".

        Perillä on hyvä, mutta kommarina olo, se ei oikein jubileeraa.


        Siihen telttamajoihin vielä. Israelissa oli Ilmestysmajan ympärillä heimoittain ne telttamajat. Jos joku kertoi, miltä telttamaja näytti. Se näytti ulkoa se sama, eri näköisinä, kuka sitä katsoi miltäkin suunnalta. Eikös se ajatuksena näin ole. Pyhäkkö keskellä ja porukka ympärillä. Mutta se ei tarkoita, että kaikki meni perille.
        Lopunaikaan on varoittava sanoma sieltä luettavissa. Niskoittelu on varoittava esimerkki. Ei kaikki pelastu. Eli vanhaliitto on ikäänkuin näköala, jota tarkastellen voi omaa polkua tarkastella. SE on varjo elämästä.

        Oli taas jälleen kerran niiiiin IDIOOTTIMAINEN kirjoitus, ettei mitään määrää!

        Voi vaan ihmetellä, miten tyhmiä jotkut uskovaisiksi itseään nimittävät ihmiset voivat olla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan mielipiteesi kannattaa kommunismin ihanteita. Hehän juuri ajassa julistavat sitä aatetta, että "rauha on" ihmisen ehdoilla. Oli Kiina - jossa tämä netti on varattu vain määrätylle kanavalle, eli on mielestäsi "parempi" vaihtoehto. jne.
        Pohjois-Koreassa käydään yhtä askelta hyvään ja varmaan olet onnellinen sen saavutuksista. Se on ajan Eden - sanotaanko sitten näin. Onnittelut, pyhäsi näkyy meille.
        Siksi varmaan toispuolen jokkee - ei pidetä kommunismista.

        Jaaha, mikä on helvetillä pelottelu? Eikö sitä, että isä ja äiti varottavat lastaan tämän maailman vaaroista. Se on sitä helvettiä, jos eksyy, eikös vain? Eli paha, se saa aikaan epäpyhää, eli sano vain suoraan, äläkä väistele totuutta.
        Osoitat uskiksiin ja voi kauheata, siksi ei Uskista, tapellaan vain puukoin omassa leirissä.
        No, oliko pyhempi? Jos uskiksien joukossa hieman haastetaan kurin puolelle, niin taas epäuskoisten porukassa: hui kauheata, miten ahdasta. Sellaisia ne uskikset. Tekevät sitä ja tätä. Voi kauheata, nyt on kuria.
        Hokaatko ongelman ydintä, eli peili kertoo sittenkin kaiken, missä on ongelma.
        Jos joskus, kun valtapolitiikka vanhassaliitossa oli mitä oli, niin rikollinen sai tuntuvan rangaistuksen.
        Se on nyt teillä - voi kauheata. kuinka hirveätä. Hokaamatta, että se liha on niin paha, että sen ruotuun saattaminen on jopa mahdoton.

        Entä ne nuoret, jotka nyt kotomaassa tappoivat. Eli lihassa ei asu mitään hyvää. Entä jos he olisivat yhteiskunnan järjestyksestä sallivampi- että kuri on se, mikä järjestyksen ylläpitää. En kannata hakkaamista kasvatuksessa. Oikea järjestys. Kuten eläkkeellä oleva kenraali antoi luunapin. Voi kauhistus.
        Voi olla oikealla kurilla, että ehkä tuo tapettu poika eläisi.

        Kuri sanana ei ole paha. SE aikoinaan oli aitaus - navetasta - laitumelle. ja karja ei hölkyillyt muualle, vaan pääsi Viheriäisille niityille. -ohjattuna-
        Mutta, teitin mielestä ohjaus on ”hui kauhistus” ja hirvittävä osoittelu muualle, ettei vain tarvitse ongelmaa myöntää. Huomaat kirjoituksesi tyyli!

        Nyt sana kuri on kirosana. Joskus kun olin intissä hieman vuosia pidempään, niin eräs upseeri totesi, että jos torilla ongelmia syntyy, pannaan kuorma-auto eteen ja sotilaat perään, niin ongelma poistuu. Eli tunnettiin sana kuri ja järjestys.

        Se varmaan on parhaiten maailmankohdalla siellä kommunismissa hoidettua asiaa.
        Pojat tietävät, että ei teistä tule ihmistä, ilman kasvatusta. Siinä Edenissä kuritetaan, omaa laidunmaata katsoen. Senhän te positiivisena ymmärrätte.

        Ja se on jengienkin tietoisuus. Isot motukat ja Reino-nahkaliivit päällä. Siellä tunnetaan sana kuri. Ja halukkaita on tulla kurin ääreen. Se hoidettiin jo heti, ennen jäsenkirjaa.
        Sitten alokas alkoi siivota paskahuuseja, eli kavutaan alhaalta ylös. Yleneminen on sitten jonkun hengiltä ottaminen. Eli se maailma katsos on onnelanne. Siksi mainitsin, että nokkimisjärjestys maailmassa selviää neljänseinän sisällä ja pienet puukot käsiin.
        Eli älkää nyt olko tyhmiä, esimerkin edessä. Totuus kannattaa tunnustaa, olen sen verran nähnyt vasenkätistä elämääkin. Sanon kokemuksesta , että maailma on paska ja paskantavat itse laariinsa. Ei pidä leikkiä maailman onnea, kun sitä siellä ei ole.
        Ja maailmastahan ne ihmiset tulevat seurakuntiinkin ja moni tuo ongelmansa sinne, se on haaste, että se liha pyhittyisi kaikilla. Senkin voi todeta. Sitä on meidän turha leikkiä puolin ja toisin fariseusta, että nau- nau, maailmassa pyhempi tai päinvastoin, ei tarvis tehrä ite mitään, kun vastapuoli on sontanen.

        Ei, vaan kaidantieon ovi on auki ja kuka on sisäpuolella se pelastuu.
        Ulkopuolella riittää huutosakkia aivan riittämiin.
        Siksi pitää kaikille puhua välillä hieman kadunmiehen slangia, että paska erottuu toisesta.
        ja jos oikein erottuu, siitä voi tulla pyhempi, mutta sittenkin se hieman tuoksahtaa "välillä".

        Perillä on hyvä, mutta kommarina olo, se ei oikein jubileeraa.


        Siihen telttamajoihin vielä. Israelissa oli Ilmestysmajan ympärillä heimoittain ne telttamajat. Jos joku kertoi, miltä telttamaja näytti. Se näytti ulkoa se sama, eri näköisinä, kuka sitä katsoi miltäkin suunnalta. Eikös se ajatuksena näin ole. Pyhäkkö keskellä ja porukka ympärillä. Mutta se ei tarkoita, että kaikki meni perille.
        Lopunaikaan on varoittava sanoma sieltä luettavissa. Niskoittelu on varoittava esimerkki. Ei kaikki pelastu. Eli vanhaliitto on ikäänkuin näköala, jota tarkastellen voi omaa polkua tarkastella. SE on varjo elämästä.

        Tunge kuule sinä ääliö paskanjauhaja se kommunismisi, Pohjois- Koreasi, Kiinasi, Venäjäsi ja jengisi sinne, minne ei aurinko paista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunge kuule sinä ääliö paskanjauhaja se kommunismisi, Pohjois- Koreasi, Kiinasi, Venäjäsi ja jengisi sinne, minne ei aurinko paista!

        Älkää hermostuko, vaan ymmärtäkää sanoman sisältö.

        Te huudatte kurkku suorana, että IHMINEN luo paratiisinsa tänne. Ei uskontoa, ei uskoa.

        No, meillä on siihen "se peili", jota katsotaan. Minä katson sieltä ihmisen paratiisia.
        Se on monennäköinen. Siinä rajataan, koska ihminen on paha - se vedättää monessa, niin raja. Eli se "kuri" mitä käydään sen aatteen maailman laitumelle. Eikös vain?

        Te katsotte vain ajan ulkokuorta ja sanotte hyvälle ei, mutta, jäätte maailman lainalaisuuden ansaan.
        Se on ihmisen tuotos, eli se ihmiskauppa, jne., jne. mistä olemme puhuneet.

        Se on se meri- joka pauhaa ja pahattaa elämänkenttää. Se luo monen elämään helvetin, onko se lihan alueella, onko se markkinan alueilla, jne. jne.

        Eli on paha olla. Elämällä ei ole elämisen henkeä. Köyhä, jolla ei ole edes voita pöydässä, isällä ei töitä, yrittää onkia kalaa, että jotain pöytään 60- vuotta sitten, esimerkki.
        Oltiin koulussa, oppilaat alkoi "hyväkenkäiset" vieroksua, kun se yhteishenki vei, että kouluruoka ei ole hyvää. Syötävää se oli. Mutta, tuon perheen poika, lähti laumaan mukaan. Poika, jonka kotona ei ollut leipää, ei voita, maitoa. Lauma vei. Ei onnea, mutta silti kieltäydyttiin hyvästä, joka kouluruokailu olisi tarjonnut.
        Tosin, äitini kun oppilaat lähti syömästä, komensi pojan lautasen ääreen ja sanoi, että nyt on syötävä. Hän söi. Äitini, totesi tämän pojan äidille, että pakotin poikasi syömään, koska tiesi tuon perheen nälän.
        Me maailmassa, vaikka meillä on nälkä hyvään, odotus elämälle, että kaikki olisi ok. Niin me tartutaan maailman viehkeyteen. Ei me tuollaista syödä.....

        No, ikävä oli tuon pojan aikuisiän lopputulema maailmassa. Auto, haulikko ja hauta. Sitä suren.

        Oi, jospa ihmiskunnalla olisi ollut jo sen ajan lapsuudessa kasvatus, että jokaiselle oppilaalle olisi opetettu "lasimeren" vakauden aarteet. Ehkä tuolle nälän perheelle olisi toinen näköala elämässä.

        Olemmeko me niitä ihmisiä, jotka kieltäydymme ruoasta, siunasihan Jeesus kalat ja leivän ja se riitti. Kansa kävi aterialle ja kaikki oli ok.

        Olisiko meillä niitä kaloja ja leipää, jonka Herra saisi siunata lähimmäisille?

        Sitäkö sinä vihaat, maailmaako sinäkin rakastat..
        Maailmastahan maailma etsii onnea, mutta jos jokaisella olisi sydämessä Herran tahto, niin markkinatkin olisivat kohdallaan, eikä kommunismiakaan sillä tavalla tarvittaisi.

        Eli peili ja MINÄ, on se avain? Vai oliko sinulla jokin muu näköala näyttävämpi.
        Siis ajan peilit on ihmisen yrittämisissä ja vanhaliitto raamatussakin kertoo asiaa.
        Hyvä on esissä, mutta niskoittelu ja tottelemattomuus ajavat ongelmiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan mielipiteesi kannattaa kommunismin ihanteita. Hehän juuri ajassa julistavat sitä aatetta, että "rauha on" ihmisen ehdoilla. Oli Kiina - jossa tämä netti on varattu vain määrätylle kanavalle, eli on mielestäsi "parempi" vaihtoehto. jne.
        Pohjois-Koreassa käydään yhtä askelta hyvään ja varmaan olet onnellinen sen saavutuksista. Se on ajan Eden - sanotaanko sitten näin. Onnittelut, pyhäsi näkyy meille.
        Siksi varmaan toispuolen jokkee - ei pidetä kommunismista.

        Jaaha, mikä on helvetillä pelottelu? Eikö sitä, että isä ja äiti varottavat lastaan tämän maailman vaaroista. Se on sitä helvettiä, jos eksyy, eikös vain? Eli paha, se saa aikaan epäpyhää, eli sano vain suoraan, äläkä väistele totuutta.
        Osoitat uskiksiin ja voi kauheata, siksi ei Uskista, tapellaan vain puukoin omassa leirissä.
        No, oliko pyhempi? Jos uskiksien joukossa hieman haastetaan kurin puolelle, niin taas epäuskoisten porukassa: hui kauheata, miten ahdasta. Sellaisia ne uskikset. Tekevät sitä ja tätä. Voi kauheata, nyt on kuria.
        Hokaatko ongelman ydintä, eli peili kertoo sittenkin kaiken, missä on ongelma.
        Jos joskus, kun valtapolitiikka vanhassaliitossa oli mitä oli, niin rikollinen sai tuntuvan rangaistuksen.
        Se on nyt teillä - voi kauheata. kuinka hirveätä. Hokaamatta, että se liha on niin paha, että sen ruotuun saattaminen on jopa mahdoton.

        Entä ne nuoret, jotka nyt kotomaassa tappoivat. Eli lihassa ei asu mitään hyvää. Entä jos he olisivat yhteiskunnan järjestyksestä sallivampi- että kuri on se, mikä järjestyksen ylläpitää. En kannata hakkaamista kasvatuksessa. Oikea järjestys. Kuten eläkkeellä oleva kenraali antoi luunapin. Voi kauhistus.
        Voi olla oikealla kurilla, että ehkä tuo tapettu poika eläisi.

        Kuri sanana ei ole paha. SE aikoinaan oli aitaus - navetasta - laitumelle. ja karja ei hölkyillyt muualle, vaan pääsi Viheriäisille niityille. -ohjattuna-
        Mutta, teitin mielestä ohjaus on ”hui kauhistus” ja hirvittävä osoittelu muualle, ettei vain tarvitse ongelmaa myöntää. Huomaat kirjoituksesi tyyli!

        Nyt sana kuri on kirosana. Joskus kun olin intissä hieman vuosia pidempään, niin eräs upseeri totesi, että jos torilla ongelmia syntyy, pannaan kuorma-auto eteen ja sotilaat perään, niin ongelma poistuu. Eli tunnettiin sana kuri ja järjestys.

        Se varmaan on parhaiten maailmankohdalla siellä kommunismissa hoidettua asiaa.
        Pojat tietävät, että ei teistä tule ihmistä, ilman kasvatusta. Siinä Edenissä kuritetaan, omaa laidunmaata katsoen. Senhän te positiivisena ymmärrätte.

        Ja se on jengienkin tietoisuus. Isot motukat ja Reino-nahkaliivit päällä. Siellä tunnetaan sana kuri. Ja halukkaita on tulla kurin ääreen. Se hoidettiin jo heti, ennen jäsenkirjaa.
        Sitten alokas alkoi siivota paskahuuseja, eli kavutaan alhaalta ylös. Yleneminen on sitten jonkun hengiltä ottaminen. Eli se maailma katsos on onnelanne. Siksi mainitsin, että nokkimisjärjestys maailmassa selviää neljänseinän sisällä ja pienet puukot käsiin.
        Eli älkää nyt olko tyhmiä, esimerkin edessä. Totuus kannattaa tunnustaa, olen sen verran nähnyt vasenkätistä elämääkin. Sanon kokemuksesta , että maailma on paska ja paskantavat itse laariinsa. Ei pidä leikkiä maailman onnea, kun sitä siellä ei ole.
        Ja maailmastahan ne ihmiset tulevat seurakuntiinkin ja moni tuo ongelmansa sinne, se on haaste, että se liha pyhittyisi kaikilla. Senkin voi todeta. Sitä on meidän turha leikkiä puolin ja toisin fariseusta, että nau- nau, maailmassa pyhempi tai päinvastoin, ei tarvis tehrä ite mitään, kun vastapuoli on sontanen.

        Ei, vaan kaidantieon ovi on auki ja kuka on sisäpuolella se pelastuu.
        Ulkopuolella riittää huutosakkia aivan riittämiin.
        Siksi pitää kaikille puhua välillä hieman kadunmiehen slangia, että paska erottuu toisesta.
        ja jos oikein erottuu, siitä voi tulla pyhempi, mutta sittenkin se hieman tuoksahtaa "välillä".

        Perillä on hyvä, mutta kommarina olo, se ei oikein jubileeraa.


        Siihen telttamajoihin vielä. Israelissa oli Ilmestysmajan ympärillä heimoittain ne telttamajat. Jos joku kertoi, miltä telttamaja näytti. Se näytti ulkoa se sama, eri näköisinä, kuka sitä katsoi miltäkin suunnalta. Eikös se ajatuksena näin ole. Pyhäkkö keskellä ja porukka ympärillä. Mutta se ei tarkoita, että kaikki meni perille.
        Lopunaikaan on varoittava sanoma sieltä luettavissa. Niskoittelu on varoittava esimerkki. Ei kaikki pelastu. Eli vanhaliitto on ikäänkuin näköala, jota tarkastellen voi omaa polkua tarkastella. SE on varjo elämästä.

        "Varmaan mielipiteesi kannattaa kommunismin ihanteita... eli on mielestäsi "parempi" vaihtoehto. jne...
        Pohjois-Koreassa käydään yhtä askelta hyvään ja varmaan olet onnellinen sen saavutuksista."

        Mahtaa olla tyydyttävää elää noin mustavalkoisessa maailmassa, jossa on vain tasan kaksi vaihtoehtoa...

        Kuvitteletko sinä tosiaan, että jos nuo teidän horinat ja utopiat ei kiinnosta, niin vaihtoehtoina ei sitten ole muuta kuin uskoa jonkun muun horinoihin ja utopioihin?

        Kaltaisillesi ihmisille on varmaan vaikea käsittää sitä, mutta minä en usko minkäänlaisiin valmiiksi paketoituihin ja tarjoiltuihin yksinkertaisiin yhden totuuden "onneloihin".

        "Jaaha, mikä on helvetillä pelottelu? Eikö sitä, että isä ja äiti varottavat lastaan tämän maailman vaaroista."

        No todellakin! Sitähän se helvetillä pelottelu on ollutkin...

        Yrittäisit edes teeskennellä vähän rehellisempää!

        "Osoitat uskiksiin ja voi kauheata, siksi ei Uskista, tapellaan vain puukoin omassa leirissä."

        Minä en ole tapellut puukoin missään leirissä ja kierrän kyllä kaukaa sellaiset leirit, jos sattuu kohdalle osumaan!

        "No, oliko pyhempi? Jos uskiksien joukossa hieman haastetaan kurin puolelle, niin taas epäuskoisten porukassa: hui kauheata, miten ahdasta. Sellaisia ne uskikset. Tekevät sitä ja tätä. Voi kauheata, nyt on kuria.
        Hokaatko ongelman ydintä, eli peili kertoo sittenkin kaiken, missä on ongelma."

        Sinun peilisi on kuin jokin tivolin peili, joka vääristää kaiken.

        Ja mitä tulee kirkkoihin ja lahkoihin, niin kuria kyllä todella tarvittaisiin ihmisten suojelemiseksi niiden aivopesulta ja manipuloinnilta.

        " Mutta, teitin mielestä ohjaus on ”hui kauhistus” ja hirvittävä osoittelu muualle, ettei vain tarvitse ongelmaa myöntää. Huomaat kirjoituksesi tyyli!"

        No kas kun en huomaa! Minusta ohjaus on ihan hyvä asia, mutta sinun kohdallasi se on tainnut jäädä väliin, kun näytät pyörineen liikaa niissä puukkojunkkarileireissäsi. Rähinäviinakin on varmaan ollut lempijuomaasi nuoruudessasi joskus vuonna nakki. Nyt ei pää sitten kestä enää muuta kuin ryypätä hapanviiniä ristin juurella muiden hörhöjen kanssa.

        " Yleneminen on sitten jonkun hengiltä ottaminen. Eli se maailma katsos on onnelanne."

        No ei ole minun onnelani, vaikka kovasti yritätkin minua sinne tuuppia! Että kiitos vaan puukkotarjoilusta, mutta kiitos ei! Saat pitää itse puukkosi.

        " Eli älkää nyt olko tyhmiä, esimerkin edessä."

        Sinun esimerkkisi on täyttä paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää hermostuko, vaan ymmärtäkää sanoman sisältö.

        Te huudatte kurkku suorana, että IHMINEN luo paratiisinsa tänne. Ei uskontoa, ei uskoa.

        No, meillä on siihen "se peili", jota katsotaan. Minä katson sieltä ihmisen paratiisia.
        Se on monennäköinen. Siinä rajataan, koska ihminen on paha - se vedättää monessa, niin raja. Eli se "kuri" mitä käydään sen aatteen maailman laitumelle. Eikös vain?

        Te katsotte vain ajan ulkokuorta ja sanotte hyvälle ei, mutta, jäätte maailman lainalaisuuden ansaan.
        Se on ihmisen tuotos, eli se ihmiskauppa, jne., jne. mistä olemme puhuneet.

        Se on se meri- joka pauhaa ja pahattaa elämänkenttää. Se luo monen elämään helvetin, onko se lihan alueella, onko se markkinan alueilla, jne. jne.

        Eli on paha olla. Elämällä ei ole elämisen henkeä. Köyhä, jolla ei ole edes voita pöydässä, isällä ei töitä, yrittää onkia kalaa, että jotain pöytään 60- vuotta sitten, esimerkki.
        Oltiin koulussa, oppilaat alkoi "hyväkenkäiset" vieroksua, kun se yhteishenki vei, että kouluruoka ei ole hyvää. Syötävää se oli. Mutta, tuon perheen poika, lähti laumaan mukaan. Poika, jonka kotona ei ollut leipää, ei voita, maitoa. Lauma vei. Ei onnea, mutta silti kieltäydyttiin hyvästä, joka kouluruokailu olisi tarjonnut.
        Tosin, äitini kun oppilaat lähti syömästä, komensi pojan lautasen ääreen ja sanoi, että nyt on syötävä. Hän söi. Äitini, totesi tämän pojan äidille, että pakotin poikasi syömään, koska tiesi tuon perheen nälän.
        Me maailmassa, vaikka meillä on nälkä hyvään, odotus elämälle, että kaikki olisi ok. Niin me tartutaan maailman viehkeyteen. Ei me tuollaista syödä.....

        No, ikävä oli tuon pojan aikuisiän lopputulema maailmassa. Auto, haulikko ja hauta. Sitä suren.

        Oi, jospa ihmiskunnalla olisi ollut jo sen ajan lapsuudessa kasvatus, että jokaiselle oppilaalle olisi opetettu "lasimeren" vakauden aarteet. Ehkä tuolle nälän perheelle olisi toinen näköala elämässä.

        Olemmeko me niitä ihmisiä, jotka kieltäydymme ruoasta, siunasihan Jeesus kalat ja leivän ja se riitti. Kansa kävi aterialle ja kaikki oli ok.

        Olisiko meillä niitä kaloja ja leipää, jonka Herra saisi siunata lähimmäisille?

        Sitäkö sinä vihaat, maailmaako sinäkin rakastat..
        Maailmastahan maailma etsii onnea, mutta jos jokaisella olisi sydämessä Herran tahto, niin markkinatkin olisivat kohdallaan, eikä kommunismiakaan sillä tavalla tarvittaisi.

        Eli peili ja MINÄ, on se avain? Vai oliko sinulla jokin muu näköala näyttävämpi.
        Siis ajan peilit on ihmisen yrittämisissä ja vanhaliitto raamatussakin kertoo asiaa.
        Hyvä on esissä, mutta niskoittelu ja tottelemattomuus ajavat ongelmiin.

        "Älkää hermostuko, vaan ymmärtäkää sanoman sisältö.

        Te huudatte kurkku suorana, että IHMINEN luo paratiisinsa tänne."

        Kuuntelehan nyt tarkkaan: "paratiisista" huutelette lähinnä te USKIKSET!

        Minä en ole huudellut enkä edes kuiskaillut mistään paratiisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää hermostuko, vaan ymmärtäkää sanoman sisältö.

        Te huudatte kurkku suorana, että IHMINEN luo paratiisinsa tänne. Ei uskontoa, ei uskoa.

        No, meillä on siihen "se peili", jota katsotaan. Minä katson sieltä ihmisen paratiisia.
        Se on monennäköinen. Siinä rajataan, koska ihminen on paha - se vedättää monessa, niin raja. Eli se "kuri" mitä käydään sen aatteen maailman laitumelle. Eikös vain?

        Te katsotte vain ajan ulkokuorta ja sanotte hyvälle ei, mutta, jäätte maailman lainalaisuuden ansaan.
        Se on ihmisen tuotos, eli se ihmiskauppa, jne., jne. mistä olemme puhuneet.

        Se on se meri- joka pauhaa ja pahattaa elämänkenttää. Se luo monen elämään helvetin, onko se lihan alueella, onko se markkinan alueilla, jne. jne.

        Eli on paha olla. Elämällä ei ole elämisen henkeä. Köyhä, jolla ei ole edes voita pöydässä, isällä ei töitä, yrittää onkia kalaa, että jotain pöytään 60- vuotta sitten, esimerkki.
        Oltiin koulussa, oppilaat alkoi "hyväkenkäiset" vieroksua, kun se yhteishenki vei, että kouluruoka ei ole hyvää. Syötävää se oli. Mutta, tuon perheen poika, lähti laumaan mukaan. Poika, jonka kotona ei ollut leipää, ei voita, maitoa. Lauma vei. Ei onnea, mutta silti kieltäydyttiin hyvästä, joka kouluruokailu olisi tarjonnut.
        Tosin, äitini kun oppilaat lähti syömästä, komensi pojan lautasen ääreen ja sanoi, että nyt on syötävä. Hän söi. Äitini, totesi tämän pojan äidille, että pakotin poikasi syömään, koska tiesi tuon perheen nälän.
        Me maailmassa, vaikka meillä on nälkä hyvään, odotus elämälle, että kaikki olisi ok. Niin me tartutaan maailman viehkeyteen. Ei me tuollaista syödä.....

        No, ikävä oli tuon pojan aikuisiän lopputulema maailmassa. Auto, haulikko ja hauta. Sitä suren.

        Oi, jospa ihmiskunnalla olisi ollut jo sen ajan lapsuudessa kasvatus, että jokaiselle oppilaalle olisi opetettu "lasimeren" vakauden aarteet. Ehkä tuolle nälän perheelle olisi toinen näköala elämässä.

        Olemmeko me niitä ihmisiä, jotka kieltäydymme ruoasta, siunasihan Jeesus kalat ja leivän ja se riitti. Kansa kävi aterialle ja kaikki oli ok.

        Olisiko meillä niitä kaloja ja leipää, jonka Herra saisi siunata lähimmäisille?

        Sitäkö sinä vihaat, maailmaako sinäkin rakastat..
        Maailmastahan maailma etsii onnea, mutta jos jokaisella olisi sydämessä Herran tahto, niin markkinatkin olisivat kohdallaan, eikä kommunismiakaan sillä tavalla tarvittaisi.

        Eli peili ja MINÄ, on se avain? Vai oliko sinulla jokin muu näköala näyttävämpi.
        Siis ajan peilit on ihmisen yrittämisissä ja vanhaliitto raamatussakin kertoo asiaa.
        Hyvä on esissä, mutta niskoittelu ja tottelemattomuus ajavat ongelmiin.

        "Olemmeko me niitä ihmisiä, jotka kieltäydymme ruoasta, siunasihan Jeesus kalat ja leivän ja se riitti."

        Hiukan yksipuoliselta tuo ruokavaliosi vaikuttaa...

        Minulle kelpaa kyllä muukin kuin leipä ja kalat. Kaupasta ostan toistaiseksi perunoita, maitoa, kauramaitoa, juustoa, puurohiutaleita, vihanneksia, hedelmiä jne... ainakin toistaiseksi niin kauan kuin niitä kaupan hyllyiltä löytyy ja itselläni rahaa on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää hermostuko, vaan ymmärtäkää sanoman sisältö.

        Te huudatte kurkku suorana, että IHMINEN luo paratiisinsa tänne. Ei uskontoa, ei uskoa.

        No, meillä on siihen "se peili", jota katsotaan. Minä katson sieltä ihmisen paratiisia.
        Se on monennäköinen. Siinä rajataan, koska ihminen on paha - se vedättää monessa, niin raja. Eli se "kuri" mitä käydään sen aatteen maailman laitumelle. Eikös vain?

        Te katsotte vain ajan ulkokuorta ja sanotte hyvälle ei, mutta, jäätte maailman lainalaisuuden ansaan.
        Se on ihmisen tuotos, eli se ihmiskauppa, jne., jne. mistä olemme puhuneet.

        Se on se meri- joka pauhaa ja pahattaa elämänkenttää. Se luo monen elämään helvetin, onko se lihan alueella, onko se markkinan alueilla, jne. jne.

        Eli on paha olla. Elämällä ei ole elämisen henkeä. Köyhä, jolla ei ole edes voita pöydässä, isällä ei töitä, yrittää onkia kalaa, että jotain pöytään 60- vuotta sitten, esimerkki.
        Oltiin koulussa, oppilaat alkoi "hyväkenkäiset" vieroksua, kun se yhteishenki vei, että kouluruoka ei ole hyvää. Syötävää se oli. Mutta, tuon perheen poika, lähti laumaan mukaan. Poika, jonka kotona ei ollut leipää, ei voita, maitoa. Lauma vei. Ei onnea, mutta silti kieltäydyttiin hyvästä, joka kouluruokailu olisi tarjonnut.
        Tosin, äitini kun oppilaat lähti syömästä, komensi pojan lautasen ääreen ja sanoi, että nyt on syötävä. Hän söi. Äitini, totesi tämän pojan äidille, että pakotin poikasi syömään, koska tiesi tuon perheen nälän.
        Me maailmassa, vaikka meillä on nälkä hyvään, odotus elämälle, että kaikki olisi ok. Niin me tartutaan maailman viehkeyteen. Ei me tuollaista syödä.....

        No, ikävä oli tuon pojan aikuisiän lopputulema maailmassa. Auto, haulikko ja hauta. Sitä suren.

        Oi, jospa ihmiskunnalla olisi ollut jo sen ajan lapsuudessa kasvatus, että jokaiselle oppilaalle olisi opetettu "lasimeren" vakauden aarteet. Ehkä tuolle nälän perheelle olisi toinen näköala elämässä.

        Olemmeko me niitä ihmisiä, jotka kieltäydymme ruoasta, siunasihan Jeesus kalat ja leivän ja se riitti. Kansa kävi aterialle ja kaikki oli ok.

        Olisiko meillä niitä kaloja ja leipää, jonka Herra saisi siunata lähimmäisille?

        Sitäkö sinä vihaat, maailmaako sinäkin rakastat..
        Maailmastahan maailma etsii onnea, mutta jos jokaisella olisi sydämessä Herran tahto, niin markkinatkin olisivat kohdallaan, eikä kommunismiakaan sillä tavalla tarvittaisi.

        Eli peili ja MINÄ, on se avain? Vai oliko sinulla jokin muu näköala näyttävämpi.
        Siis ajan peilit on ihmisen yrittämisissä ja vanhaliitto raamatussakin kertoo asiaa.
        Hyvä on esissä, mutta niskoittelu ja tottelemattomuus ajavat ongelmiin.

        "Maailmastahan maailma etsii onnea, mutta jos jokaisella olisi sydämessä Herran tahto, niin markkinatkin olisivat kohdallaan, eikä kommunismiakaan sillä tavalla tarvittaisi."

        No minä en tarvitse kommunismia, vaikka markkinatkaan ei olisi kohdallaan.


    • Anonyymi

      Mutta, jos meillä on tässä lopunajat, siis käytin sanaa JOS. koska en sitä tiedä.
      Ainakin Ilmestyskirja tuo esiin ne hirvittävät tuomion hevoset, jotka lähtivät liikkeelle.
      En tiedä, onko se aika, .... sellainenkin ennustus on.

      Ihmisten ahdistus on tosi. Se on ennustettu isossakirjassa, he menehtyvät odottaessaan tulevaa.
      Tuo Covid-19 ja yhtälössä ehkä terveydenhoidon puute on hirvittävä paikka.
      Se on meilläkin, jos hoitopaikat yhtä'äkkiä ryöpsähtäisi täyteen ja tauti leviää.
      Ihmisten välipitämättömyys on se ongelma.
      Ei välitetä suojautumisesta.
      Hieman voi sanoa samaa synnin suhteen. Ei suojauduta parannukseen ja mennään ja se tauti leviää ja tappaa ihmisiä.

      • Anonyymi

        "En tiedä, onko se aika, .... sellainenkin ennustus on."

        Mihin niitä ennustuksia sitten tarvitaan, kun ei niistä kerran tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En tiedä, onko se aika, .... sellainenkin ennustus on."

        Mihin niitä ennustuksia sitten tarvitaan, kun ei niistä kerran tiedä?

        Kun aika täyttyy, niin ennustuksista silloin toteutuu asia.
        IsoKirja sanoo myös, että tietomme on vajavaista. Siksi Pyhä Henki avaa ajalleen tietoa, milloin mikin aika täyttyy, siksi ei tiedä kaikkea, ja nostaa hatun siinä kohtaa.
        Mutta, mikä ennustuksessa voi tietää, että perille pääsee vain yhden viitoitetun tien kautta ja siihen voi kukin varautua, tässä ja nyt hetkessä.

        Siis tunteeko Herra meidän nimen ja onko se Elämänkirjassa, se on meidän päätettävissä.
        Ja silloin tietää sen, että kun tuomiot alkavat, niin siinä hetkessä Herran lupaukset toteutuvat, sekä Uusi taivas ja maa on tosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En tiedä, onko se aika, .... sellainenkin ennustus on."

        Mihin niitä ennustuksia sitten tarvitaan, kun ei niistä kerran tiedä?

        Raamatun kieli kertoo käsitteitä, joihin ei kaikki ole selitettävissä nyt.
        On peto, portto, joka ei ole nainen, tai sitten tuo lohikäärme.
        Termeillä on merkitykset, eli kieli ymmärrykseen.
        Sitten on enkelit - siis puhutaan tuonpuoleisuudesta - on seitsemän enkeliä ja niillä vihanmaljat. Siinä näytetään suuren porton tuomio. Tuomiossa tulee ilmi sellaisin sanoituksin, kuin haureus ja tuo portto- on epäjumalanpalvelus. Se on tärkeää tutkia sydämessä, mitä se merkitsee minulle. Ts. poikeavaa uskontoa.
        Onko se epäuskoa Jumalaan ja kuinka. Eli epäusko, joka tuo tyydytystä ihmisen syntiluonnolle. Eli synti oli Jumalantahdon- eli rakkauden lain suhteenkin, sen vastustaminen. On maailmanmielinen.
        SE on sitä haureutta. Jokainen tekee, kuten elämässä parhaaksi näkee.
        Siksi portto tässä maailmassa hallitsee, hallittaviaan. So. maan asukkaitta.
        toiset ovat sitten taivaan asukkaat. Maanpäällä asuvat täten kiinnittyvät maalliseiin ja seuraavat lihan himoja, - he juopuvat haureuden viinistä - elävät hillittömästi.

        ...... ts. käsitteet tuovat tiedon ja ymmärryksen näkemään asioita - tuonpuoleisuuden näköpuolelta.
        Ei kaikki ole vielä tapahtunut. Hengellinen haureus, väärä uskonto, elämäntapa, joka on ristiriidassa Jumalan käskyjen kansaa, on lopun aikojen maailmanvallan ominaisuus.
        Siksi nainen, joka on täynnä pilkkaavia nimiä, on helkanpunaisen- ts. syntisyyden pedon selässä. Se on luonteen ominaisuuden tunnettavuus.

        Pilkkaammeko ME - Luojaa? Elämmekö haureudessa, siis hengellisesti, jokainen sen päättää sydämestään.
        Jumalan - luonne - eli Pyhyys. jos Hänestä tulisi ihminen, hän eläisi Jumalan laeille kuuliaisena ja tässä näemmekin Kristuksen ja siinä on esimerkki Hänen Hengessä seurata Hänen askeleissaan. Sitä ei perkeleen vallat voita.

        ts. peto, sillä on pilkkaavat nimet - kuka ne opettelee, on sen herran oma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun kieli kertoo käsitteitä, joihin ei kaikki ole selitettävissä nyt.
        On peto, portto, joka ei ole nainen, tai sitten tuo lohikäärme.
        Termeillä on merkitykset, eli kieli ymmärrykseen.
        Sitten on enkelit - siis puhutaan tuonpuoleisuudesta - on seitsemän enkeliä ja niillä vihanmaljat. Siinä näytetään suuren porton tuomio. Tuomiossa tulee ilmi sellaisin sanoituksin, kuin haureus ja tuo portto- on epäjumalanpalvelus. Se on tärkeää tutkia sydämessä, mitä se merkitsee minulle. Ts. poikeavaa uskontoa.
        Onko se epäuskoa Jumalaan ja kuinka. Eli epäusko, joka tuo tyydytystä ihmisen syntiluonnolle. Eli synti oli Jumalantahdon- eli rakkauden lain suhteenkin, sen vastustaminen. On maailmanmielinen.
        SE on sitä haureutta. Jokainen tekee, kuten elämässä parhaaksi näkee.
        Siksi portto tässä maailmassa hallitsee, hallittaviaan. So. maan asukkaitta.
        toiset ovat sitten taivaan asukkaat. Maanpäällä asuvat täten kiinnittyvät maalliseiin ja seuraavat lihan himoja, - he juopuvat haureuden viinistä - elävät hillittömästi.

        ...... ts. käsitteet tuovat tiedon ja ymmärryksen näkemään asioita - tuonpuoleisuuden näköpuolelta.
        Ei kaikki ole vielä tapahtunut. Hengellinen haureus, väärä uskonto, elämäntapa, joka on ristiriidassa Jumalan käskyjen kansaa, on lopun aikojen maailmanvallan ominaisuus.
        Siksi nainen, joka on täynnä pilkkaavia nimiä, on helkanpunaisen- ts. syntisyyden pedon selässä. Se on luonteen ominaisuuden tunnettavuus.

        Pilkkaammeko ME - Luojaa? Elämmekö haureudessa, siis hengellisesti, jokainen sen päättää sydämestään.
        Jumalan - luonne - eli Pyhyys. jos Hänestä tulisi ihminen, hän eläisi Jumalan laeille kuuliaisena ja tässä näemmekin Kristuksen ja siinä on esimerkki Hänen Hengessä seurata Hänen askeleissaan. Sitä ei perkeleen vallat voita.

        ts. peto, sillä on pilkkaavat nimet - kuka ne opettelee, on sen herran oma

        ts. peto, sillä on pilkkaavat nimet - kuka ne opettelee, on sen herran oma"

        No sinä olet sitten Perkeleen oma, sillä niin paljon on perkeleitä suustasi sinkoillut...

        Ei löydy toista vertaistasi tällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ts. peto, sillä on pilkkaavat nimet - kuka ne opettelee, on sen herran oma"

        No sinä olet sitten Perkeleen oma, sillä niin paljon on perkeleitä suustasi sinkoillut...

        Ei löydy toista vertaistasi tällä palstalla.

        Kyllä minä Perkeleen sanon suoraan, että porukka tietää, mikä kadottaa.
        Se on se herra, mikä täällä ajassa huseeraa, onhan rienaaja kerrottava, että tietävät väistää sen, ettei tuomittaisi kadotukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä Perkeleen sanon suoraan, että porukka tietää, mikä kadottaa.
        Se on se herra, mikä täällä ajassa huseeraa, onhan rienaaja kerrottava, että tietävät väistää sen, ettei tuomittaisi kadotukseen.

        "Kyllä minä Perkeleen sanon suoraan, että porukka tietää, mikä kadottaa.
        Se on se herra, mikä täällä ajassa huseeraa"

        Tuota perkelettäsi ei edes löydy Raamatusta, sillä se on lainattu mytologioista eli on EPÄRAAMATULLINEN MIELIKUVITUS-OLENTO.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä minä Perkeleen sanon suoraan, että porukka tietää, mikä kadottaa.
        Se on se herra, mikä täällä ajassa huseeraa"

        Tuota perkelettäsi ei edes löydy Raamatusta, sillä se on lainattu mytologioista eli on EPÄRAAMATULLINEN MIELIKUVITUS-OLENTO.

        Sinä käytät kirjain kuolettaa näköala.
        Sana "perkele" ei ole avautunut, että mitä se tarkoittaa.
        Ei näe, mitä maailmaa henkenä johtaa, eli sen hengen vastaisuus Elämää kohtaan.

        Tuli mieleeni eräs, joka työssään löi hakulla ratapihalla kengän ja jalkapöydän läpi.
        Se karu työporukka tuumasi, tuon edesmenneen miehen kohdalta, kun sairasauto vei hänet sairaalaan, että hän oli uskovainen mies. "Kyllä hän on uskossa, hän ei edes kironnut"! He tunnustivat herrojen eron.

        Siinäpä se oli. Kipu ei kirouttanut, niinkuin maailman korjaamoseppä. Noitumalla takoi alasintaan. Siten "Herran ja herran henki vaikuttaa sydämessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun aika täyttyy, niin ennustuksista silloin toteutuu asia.
        IsoKirja sanoo myös, että tietomme on vajavaista. Siksi Pyhä Henki avaa ajalleen tietoa, milloin mikin aika täyttyy, siksi ei tiedä kaikkea, ja nostaa hatun siinä kohtaa.
        Mutta, mikä ennustuksessa voi tietää, että perille pääsee vain yhden viitoitetun tien kautta ja siihen voi kukin varautua, tässä ja nyt hetkessä.

        Siis tunteeko Herra meidän nimen ja onko se Elämänkirjassa, se on meidän päätettävissä.
        Ja silloin tietää sen, että kun tuomiot alkavat, niin siinä hetkessä Herran lupaukset toteutuvat, sekä Uusi taivas ja maa on tosi.

        "IsoKirja sanoo myös, että tietomme on vajavaista."

        No miksi sitten esiinnytte kaikkitietäväisinä?

        "Siis tunteeko Herra meidän nimen ja onko se Elämänkirjassa, se on meidän päätettävissä."

        No hyvä, että jokainen voi päättää siitä itse. Adventistienkaan ei tarvitse pelätä mitään hutkivaa huomiota tai muiden ikuista piinahelvettiä.

        Senkus vaan päätätte, että teidän nimi on siellä, niin kaikilla on hyvä mieli, eikä tartte nähdä painajaisunia ja pissata sänkyyn yöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä käytät kirjain kuolettaa näköala.
        Sana "perkele" ei ole avautunut, että mitä se tarkoittaa.
        Ei näe, mitä maailmaa henkenä johtaa, eli sen hengen vastaisuus Elämää kohtaan.

        Tuli mieleeni eräs, joka työssään löi hakulla ratapihalla kengän ja jalkapöydän läpi.
        Se karu työporukka tuumasi, tuon edesmenneen miehen kohdalta, kun sairasauto vei hänet sairaalaan, että hän oli uskovainen mies. "Kyllä hän on uskossa, hän ei edes kironnut"! He tunnustivat herrojen eron.

        Siinäpä se oli. Kipu ei kirouttanut, niinkuin maailman korjaamoseppä. Noitumalla takoi alasintaan. Siten "Herran ja herran henki vaikuttaa sydämessä.

        "Sana "perkele" ei ole avautunut, että mitä se tarkoittaa."

        Kyllä se selitys löytyy, kun etsii tuolla "perkele"-hakusanalla. Ukkosen Jumala tais olla. Ei taida löytyä sen nimistä jumalaa tai edes epäjumalaa Raamatusta.

        "Kyllä hän on uskossa, hän ei edes kironnut"!

        No sinä olet kiroillut kuin peijooni täällä, joten et taida sitten olla todellisessa uskossa.


    • Anonyymi

      Ja höpöhöpö.

    • Anonyymi

      Covid-19 on vain ohimenevä pikku kettu. Rokotteethan on jo olemassa ja niitä on jo alettu pumppaamaan ihmisiin. Kohta covid-19 on muisto vain.

      • Anonyymi

        Venäjän rokote on valmis, eli otetaanko se?


      • Anonyymi

        Koronavirus ei tule katoamaan vielä paroin vuoteen, koska rokotteen antama immuniteetti ei kestä kuin puolisen vuotta, enintään vuoden ja köyhistä, vähän rokotetuista maista sallitaan matkustus Suomeen. Rokotteita on kehitettävä lisää, jotta saadaan aikaan parempi suoja. Seuraavan alle 10 vuoden sisään tulee taas uusi, entistä pahempi pandemia. Nämä asiat ovat se kaikista optimistisin skenaario.


    • Anonyymi

      Ei ole mitään kadotusta joten ei mitään huolta. Junan alle vaan.

    • Anonyymi

      Mistäs sinä tuollaisen luulon olet saanut, että itsemurha olisi synti? Ja miksi luulet, että adventtikirkossa luokiteltaisiin syntejä?

      • Anonyymi

        Kyllä itsemurha meillä adventisteilla luokitellaan synniksi ja pelastuksen esteeksi.
        Jopa kahvin, teen ja muiden kofeiinia sisältävien aineiden käyttö on synti, kuten myös tupakan ja nikotiinituotteiden nauttiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä itsemurha meillä adventisteilla luokitellaan synniksi ja pelastuksen esteeksi.
        Jopa kahvin, teen ja muiden kofeiinia sisältävien aineiden käyttö on synti, kuten myös tupakan ja nikotiinituotteiden nauttiminen.

        Olet provo! Aloituksen tekijä, jolla ei ole omaa elämää!


    • Anonyymi

      Aloittajalle kysymys ? Muistatko kun aikoinaan Nykyaika lehdessä oli kirjoitus itsemurhasta. Siinä otetiin esille Simssonin tapaus hänhän teki niin sanotun itsemurhan. ja kuitenkin sanotaan hänen pelastuvan.

      kysynpävaan.

      • Anonyymi

        Sinä en nyt taida ymmärtää tapaus Simpsonia?

        Eikös se Jahve ollut antanut sille Simpsonille ne voimat?
        Jahve myös otti ne voimat häneltä pois. Ei ne voimat olleet siis niissä hiuksissa, vaan hiukset olivat vain nasiiri lupauksen vuoksi pitkät ja koskemattomat. Nasiiri lupauksen rikkominen siis aiheuttivat sen, että Jahve poisti Simpsonilta voimat.

        Jahve siis palautti Simpsonille ne voimat vähäksi aikaa, että hän sai tuhota saliin kokoontuneet ja siinä samassa myös Simpson sai surmansa.

        Nyt onkin sitten hyvä pähkäillä, että oliko Jahve osallisena Simpsonin murhaan?
        Missään Raamatussa ei mainita, että Simpson olisi kokenut pelastuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä en nyt taida ymmärtää tapaus Simpsonia?

        Eikös se Jahve ollut antanut sille Simpsonille ne voimat?
        Jahve myös otti ne voimat häneltä pois. Ei ne voimat olleet siis niissä hiuksissa, vaan hiukset olivat vain nasiiri lupauksen vuoksi pitkät ja koskemattomat. Nasiiri lupauksen rikkominen siis aiheuttivat sen, että Jahve poisti Simpsonilta voimat.

        Jahve siis palautti Simpsonille ne voimat vähäksi aikaa, että hän sai tuhota saliin kokoontuneet ja siinä samassa myös Simpson sai surmansa.

        Nyt onkin sitten hyvä pähkäillä, että oliko Jahve osallisena Simpsonin murhaan?
        Missään Raamatussa ei mainita, että Simpson olisi kokenut pelastuksen.

        Ruumiiltaan Simson oli maailman voimakkain, mutta itsekuriltaan, kunnollisuudeltaan ja lujuudeltaan maailman heikoimpia. Kärsivänä ja nöyryytettynä Filistealaisten vankina Simson oppi enemmän omasta heikkoudestaan kuin hän oli tiennyt koskaan aikaisemmin, ja ahdistus johti hänet katumukseen. Sitten voisi lukea Hebrealaiskirje 11 Luku se on uskon luku. Sielä mainitaan Simsson joka katui ja sai anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruumiiltaan Simson oli maailman voimakkain, mutta itsekuriltaan, kunnollisuudeltaan ja lujuudeltaan maailman heikoimpia. Kärsivänä ja nöyryytettynä Filistealaisten vankina Simson oppi enemmän omasta heikkoudestaan kuin hän oli tiennyt koskaan aikaisemmin, ja ahdistus johti hänet katumukseen. Sitten voisi lukea Hebrealaiskirje 11 Luku se on uskon luku. Sielä mainitaan Simsson joka katui ja sai anteeksi.

        Viini ja villit naiset olivat Simpsonin heikkous, kuten nykyäänkin niin monen pastorin ja papin.
        Vielä niiden kirkonmiesten mieltymyksiin voidaan perustellusti lisätä nuorten poikien vartalot ja niihin syttynyt himo. Toivonlinnan koulu yksi varoittava esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viini ja villit naiset olivat Simpsonin heikkous, kuten nykyäänkin niin monen pastorin ja papin.
        Vielä niiden kirkonmiesten mieltymyksiin voidaan perustellusti lisätä nuorten poikien vartalot ja niihin syttynyt himo. Toivonlinnan koulu yksi varoittava esimerkki.

        Valheesi e merkitse meille yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruumiiltaan Simson oli maailman voimakkain, mutta itsekuriltaan, kunnollisuudeltaan ja lujuudeltaan maailman heikoimpia. Kärsivänä ja nöyryytettynä Filistealaisten vankina Simson oppi enemmän omasta heikkoudestaan kuin hän oli tiennyt koskaan aikaisemmin, ja ahdistus johti hänet katumukseen. Sitten voisi lukea Hebrealaiskirje 11 Luku se on uskon luku. Sielä mainitaan Simsson joka katui ja sai anteeksi.

        Höpöhöpö!!

        Tässä on Simsonin kertomuksen viimeiset vaiheet:

        Tuomarien kirja 16:30-31
        "30. Simson sanoi: "Menköön oma henkeni yhdessä filistealaisten kanssa!" Sitten hän taivuttautui eteenpäin niin rajusti, että rakennus luhistui ruhtinaiden ja kaiken siinä olevan kansan päälle. Kuolleita, jotka hän surmasi kuollessaan, oli enemmän kuin niitä, jotka hän oli surmannut eläessään. 31. Hänen veljensä ja koko hänen isänsä perhe menivät, ottivat hänet, veivät ja hautasivat hänet Soran ja Estaolin välille, hänen isänsä Maanoahin hautaan. Hän oli ollut tuomarina Israelissa kaksikymmentä vuotta. "

        Lukeeko tuossa, että Simson katui jotakin? Lukeeko siinä,että hän sai anteeksi? No ei tasan lue, eikä mitään siihen viittaavaa! Toinen Raamatun paikka, jossa edes nimeltä mainitaan Simson on:

        Heprealaiskirje 11:32-34
        "32. Ja mitä vielä sanoisin? Sillä minulta loppuisi aika, jos kertoisin Gideonista, Baarakista, ja myös Simsonista, Jeftasta, Daavidista ja Samuelista ja profeetoista, 33. jotka uskon kautta kukistivat valtakuntia, pitivät vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupausten toteutumista, tukkivat leijonien kidat, 34. sammuttivat tulen voiman, pääsivät miekanteriä pakoon, voimistuivat heikkoudesta, tulivat voimakkaiksi sodassa, ajoivat pakoon muukalaisten sotajoukkoja. "

        Tätä ennen on kerrottu ihmisistä, jotka tekivät asioita uskon kautta mutta ei sanaakaan heidän pelastumisestaan. Tässä sanotaan, että Simsonkin teki asioita uskon kautta. Nämä ovat sankaritarinoita. Mutta missään tuossa ei lue yhtään mitään Simsonin katumisesta eikä siitä, että Simson olisi pelastunut.

        Noista lauseista sopii Simpsoniin tasan tarkkaan kaksi: Simpson oli tuomari, hän ei kukistanut valtakuntia. Ei kokenut leijonien kitojen tukkimista. Hän ei sammuttanut tulta eikä tullut voimakkaaksi erityisesti sodissa. Ei ajanut pakoon muukalaisten sotajoukkoja. Hän siis ainoastaan piti vanhurskautta voimassa ja sai kokea lupausten toteutumista. Kumpi näistä tarkoitta katumista tai anteeksisaamista? Ei kumpikaan! Vanhurskas saattaa pelastua ja saattaa katua ja jos niin tekee, saa varmasti anteeksi mutta kun tässä ei mainita asiasta yhtään mitään. Siksi oletkin itse keksinyt väittämäsi asiat.


        Miksi te adventistit valehtelette? Onko White taas kertonut teille jotakin raamatunvastaista?


    • Anonyymi

      Itsemurha on murha, ja siten syntiä. Jumala ottaa tuomiolla huomioon olosuhteet ja kaikki vaikuttavat taustatekijät, mutta syntiä se silti on.

    • Anonyymi

      Sillä onko itsemurha syntiä vai ei, ei ole merkitystä Jumalan silmissä. Kukaan ei voi tietää mitä itsemurhan tehnyt on joutunut käymään läpi ennen kuin on ottanut itseltään hengen pois. Jumala on sallinut ihmisen joutua niin epätoivoiseen tilanteeseen, ettei tämä näe enää mitään muuta vaihtoehtoa elämässään kuin itsemurhan. Hänen hormonitasapainonsa on järkkynyt eikä hän kykene enää muuhun päätökseen kuin lopettamaan itsensä. Kun hormonit on kemiallisesti sekaisin, on mahdollista olla sellaisessa tilassa, että ei enää pysty vastaamaan omista teoistaan. Jumala kyllä tietää tämän vaikkei ihminen tietäisikään.

      Itse olen ollut tällaisessa tilanteessa mutta Luojan kiitos, en tappanut itseäni. Tarkoitus oli. En todellakaan hallinmut yhtään sitä, mitä sanoin, ajattelin ja tein. Ja samaan aikaan olin syvästi uskossa ja minusta sanottiin, että minulla on vahva usko.

      Tiedän, että itsemurhaa ei lueta syyksi. Itsemurha ei vie pelastusta Jumalaan uskovalta.

      Voi teitä, jotka ette ymmärrä Jumalaa ettekä pysty samaistumaan sairaisiin ihmisiin!

    • Anonyymi

      Herra armaha,sillä he eivät tietä mitä tekkevä.

      • Anonyymi

        Jaa kekkä? Itsemurhaan päätyneetkö. Olet oikeassa, he eivät tiedä mitä tekevät mutta ei siihen mitään armahtamista tarvita. Vain kusipäinen Jumala ei ymmärtäisi itse luomansa ihmisen elimistön vikatiloja ja sitten tuomitsisi syyntakeettomia kadotukseen. Armahtakoon Jumala siis niitä, jotka eivät tunne Jumalaansa ja niitä, jotka eivät osaa samaistua sairaisiin.


    • Anonyymi

      Ihminen joka joutuu niin vaikeaan tilaan itsensä kanssa, ei ole minkään kristinusko huuhaan perusteella arvioitavissa. Kaikkein vähiten raamattu nimisen taikuuskirjan opastamana.
      Jumaluskovat ovt tuottaneet jo ihan riittävästi tuskaa heikoimmilleen. Ennen oman käden kautta lähtenyt ei päässyt ns. siunattuun maahan. Haudattiin kirkon muurin ulkopuolelle. Omaiset saivat kokea uskonpaskojen ylenkatseen ja halveksunnan.
      On hirveän hyvä, ettei nuoriso enää piittaa jumalista, jeesuksista tai raamatuista.
      Niin painuu unholaan eräs kansakuntia riivannut vaiva.

      • Anonyymi

        Ei kai se ole Raamatun kirjoittajien vika, että ihmiset eivät lue, mitä Raamatun ydinsanoma on, vaan keksivät huonoja versioita raamatun tulkinnasta ja soveltavat sitä vieläkin huonommin. Syy on puhtaasti ihmisen. Kyllä vastaavaan sekulaariin idea-verkkoon lentäisivät ei-uskovatkin jos ystävät vakuuttavasti siihen houkuttelisivat. Näinhän Hitlerkin pääsi valtaan!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe