Kauneuskirurgia, syntiä vai ei?

Anonyymi

Tulipa tässä vähän kiistaa toisen kristityn kanssa, nimittäin kauneuskirurgiasta. Kauneuskirurgiaan kuuluvat siis sellaiset kuin silikoni-implantit, kasvojenkohotukset, nenäleikkaukset sen hetkistä kauneusihannetta paremmin vastaaviksi.

Ilmaisin näkemykseni, että moiset toimenpiteet ovat Jumalan tahtoa vastaan, kun taas keskustelukumppanini väitti, että ne ovat Jumalalle ihan ok, koska Raamatussa ei ole kohtaa jossa ne kiellettäisiin. Oman näkemykseni mukaan ne nimenomaan Raamatun mukaan ovat Jumalan tahtoa vastaan, koska ne ovat Jumalan luomistyön "paranteluyrityksiä" ihmisen oman tahdon mukaisiksi. Anti-age-toimenpiteet, kuten kasvojenkohotukset jne., ovat turhamaisuutta, ulkokuoreen sairaalloisesti keskittymistä.

Mitä mieltä tästä?

17

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Synneistä suurin on mennä muuttamaan Jumalan luomuksia, koska Hän on luonut meidät ihmiset omaksi kuvakseen, vaikka olemmekin kaikki hieman erinäköisiä. Siis jos vaikka sattuu syntymään esim. nenä toisella poskella, niin sitä ei saa mennä siirtämään yleisesti totuttuun paikkaan, johon Jumala ei ole jostakin syystä sitä halunut. Kaikki plastiikkakirurgit ovat pirun kätyreitä. T. Esirukoilija.

• Anonyymi

En koskaan ole ymmärtänyt tuota,omaksi kuvakseen Hän heidät loi,toiset ovat niin kauniita,sitten niin rujona,epämuodostuneen syntyneet,onko tasapuolista??Niin koskettavaa on katsoa ohjelmaa,apua mikä tauti,kun jotkut epämuodostuneet kasvot kirurgin käsissä saavat normalisoitua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En koskaan ole ymmärtänyt tuota,omaksi kuvakseen Hän heidät loi,toiset ovat niin kauniita,sitten niin rujona,epämuodostuneen syntyneet,onko tasapuolista??Niin koskettavaa on katsoa ohjelmaa,apua mikä tauti,kun jotkut epämuodostuneet kasvot kirurgin käsissä saavat normalisoitua.

Kaikesta ei voi tehdä uskonoppia. Korjaavassa kirurgiassa ei ole mitään väärää. Monet joutuvat leikkauttamaan silmäluomet siksi, koska luppaluomi haittaa näköä. Puhumattakaan nyt sairauden tai onnettomuuden jälkien korjauksista.

Uskonoppia ei pidä tehdä asioista, joista ei raamatussa puhuta. Ne ovat omantunnon kysymyksiä. Jos jonkun elämänlaatu paranee esim. nenäleikkauksesta tai rintasyövän jälkeisestä implantista niin miksi ihmeessä se minua häiritsisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikesta ei voi tehdä uskonoppia. Korjaavassa kirurgiassa ei ole mitään väärää. Monet joutuvat leikkauttamaan silmäluomet siksi, koska luppaluomi haittaa näköä. Puhumattakaan nyt sairauden tai onnettomuuden jälkien korjauksista.

Uskonoppia ei pidä tehdä asioista, joista ei raamatussa puhuta. Ne ovat omantunnon kysymyksiä. Jos jonkun elämänlaatu paranee esim. nenäleikkauksesta tai rintasyövän jälkeisestä implantista niin miksi ihmeessä se minua häiritsisi?

Sinua se ei häiritse mutta Jumalaa sitäkin enemmän, jos mennään Hänen tarkoituksellisesti tekemiään luomuksiaan sorkkimaan ja ehostelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua se ei häiritse mutta Jumalaa sitäkin enemmän, jos mennään Hänen tarkoituksellisesti tekemiään luomuksiaan sorkkimaan ja ehostelemaan.

Jumala ei ole sanonut sanaakaan näistä asioista. Yrität tehdä Jumalan omaksi kuvaksesi.

• Anonyymi

Ymmärrän kauneuskirurgian tarpeellisuuden ehkä jonkin todella vakavan kauneusvirheen kohdalla. Tietenkin jokaisella on oikeus tehdä mitä haluaa, mutta tarpeeton korjailu kertoo henkilön huonosta itsetunnosta ja siitä, että tuo henkilö elää jumalattoman maailman säännöillä.

Tällaisen henkilön elämää jumalattomuus säätelee monella muullakin tavoin. Kristittynä hän yrittää seurata kahta eri herras. Tällä elämäntyylillään, vailla täyttä parannusta, hän vahingoittaa myös muita, mahd. todella pahasti.

Tällä hetkellä todella pelkään erään pienen lapsen puolesta, "näen eteenpäin" sekä myös tod.näköiset, tulevat vaarat. Jeesus siunatkoon ja varjelkoon häntä!

Syvimmillään on usein kyseessä sairas henkilö ja, riippuen henkilöstä, hänen tulisi itse ymmärtää sairautensa. Sairaus itsessään ei ole synti, mutta se saattaa olla synnin seurausta eli hedelmää.
      ~

• Anonyymi

Jos olette normaaleja ilman mitään ko. ongelmaa ,niin helppo on sanoa ja kieltää kirurgia. Monet ovat olleet pahasti kiusattuja pienenkin "kauneusvirheen" takia. Eräs uskova tyttö oli melko "lauta " ja jopa uskonveljet kuittailivat siitä, että, eikö naisella pitäisi olla tissit. Tyttö otti silikonit ja sitten kuuli miten turhamainen on.
        Että sellainen tapaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olette normaaleja ilman mitään ko. ongelmaa ,niin helppo on sanoa ja kieltää kirurgia. Monet ovat olleet pahasti kiusattuja pienenkin "kauneusvirheen" takia. Eräs uskova tyttö oli melko "lauta " ja jopa uskonveljet kuittailivat siitä, että, eikö naisella pitäisi olla tissit. Tyttö otti silikonit ja sitten kuuli miten turhamainen on.
        Että sellainen tapaus.

Jos luet uudestaan, niin en tuominnut "vakavaa kauneusvirhettä". Laudat tissit voi jollekin olla juuri tällainen ja on ymmärrettävää, jos tyttö meni leikkaukseen.

"Vakava kauneusvirhe" on sellainen, jonka itse kukin omalla kohdallaan määrittelee. Jos joutuu toistavasti tuijotuksen tai pilkan kohteeksi, no, joku kestää sen, mutta joku toinen voi kärsiä. Ja esim. luomien poistot pois näkyviltä: ihan normaalia kauneuskirurgiaa, suoritetaan terveysasemalla.

Tuo seurakunta on selvästikin vakava virhe, eikä auta muu kuin leikata se pois. Vaihtaa tekopyhät aidosti kristilliseen yhteisöön.

• Anonyymi

Minulta ei kysytty mitään kun äiti vaan työnsi minut ihonsiirtoleikkaukseen, (niin, tuolloin ei vielä tunnettu käsitettä plastiikkakirurgia) joka suoritettiin ihan tavallisessa sairaalassa.

• Anonyymi

Äitisi on sitten tuomittu ikuiseen kadotukseen.

• Anonyymi

Itse olen ymmärtänyt synnin olevan se, että hylkää Jumalan. Jos ei hylkää Jumalaa, ei ole syntiä. Mutta, ei kaikki ole silti välttämättä hyvä. Minun mielestä kauneusleikkaukset eivät yleensä paranna ulkonäköä, eikä ole hyvää syytä niihin, siksi en suosittele.

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa.

Syntiä on kaikki Jumalan ja Hänen tahtonsa vastaisuus. Hänen herruutensa ulkopuolisuus. Silloin Jumala hylkää ihmisen. Kääntää hänelle selkänsä. Jos joku kuvittelee voivansa palvella yhtäaikkaa Jumalaa ja Saatanaa, hän elää valtavassa harhassa, omassa harhauskossaan, jota ei Taivas tunnusta.

Tällaiselle ei Taivaan Helmiportti aukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Syntiä on kaikki Jumalan ja Hänen tahtonsa vastaisuus. Hänen herruutensa ulkopuolisuus. Silloin Jumala hylkää ihmisen. Kääntää hänelle selkänsä. Jos joku kuvittelee voivansa palvella yhtäaikkaa Jumalaa ja Saatanaa, hän elää valtavassa harhassa, omassa harhauskossaan, jota ei Taivas tunnusta.

Tällaiselle ei Taivaan Helmiportti aukea.

Sinäkö se oletkin se " taivaan helmiportin" vartija ??!! Mikäs tuomari oikein luulet olevasi ?!

• Anonyymi

Mitäpä se kaikenmaailman " uskoville" kuuluu, mitä leikkauksia itsekukin itselleen teettää.J a vielä nämä kauneuskirurgiset toimenpiteethän jokainen yleensä kustantaa itse.
      Miksi kysyisin jonkun hörhön mielipidettä omiin valintoihini ??

• Anonyymi

Tunnustan tehneeni syntiä: kävin kasvojen kohotuksessa. Ja nyt tuntuu erittäin hyvältä.

• Milloinkohan ihmiset alkavat ymmärtää, että kaikki mikä ei ole Raamatusta on syntiä. Esim. miedosti maustetut maitotuotteet ovat paholaisen suosiossa. Jeesus tunnetusti vältti jäätelön syömistä.

• Anonyymi

Olen tässä omalla kohdallani ajatellut kulmien kohotusta. Siis kirurgisena operaationa. Kun kulmat lurpottavat varsinkin iltaisin ja suorastaan häiritsevät jonkin asian katsomista, niin sillä perusteella se olisi tarpeen. Mutta kun en ole mikään 'kroisos', vaikka joka päivä leivänkannikkaa jyrsin ja palanpainikkeeksi vettä ryystän, niin asian toteuttaminen estyy 'pätäkän' puuttumisen vuoksi. Van pittää pyytää Isältä Taivaista, kun hänellä on ne kullat ja hopiatki, että jos kirurginen operaatio olisi kohdallani ok, niin vot, asia siilautuu kondikseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe