TEHKÄÄ PARANNUS JA USKOKAA EVANKELIUMI, ANTAKAA SOVITTAA ITSENNE JUMALAN KANSSA,

OTTAKAA JUMALAN ARMO VASTAAN, ETTEI SE JÄÄ TURHAKSI

14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
( Mark. 1)

17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
( 1 Kor. 1)

>>Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,<<

18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
( 2 Kor. 5)

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2 Kor. 6)

30

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aamen!

Kiitos ja kunnia Jumalalle suuresta armosta.

Paavali todistaa parannuksen teosta kääntymyksessä Herran puoleen.

21 vaan olen todistanut sekä juutalaisille että kreikkalaisille parannusta kääntymyksessä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen. ( Apt 20)

Paavali julisti Armon evankeliumia ristiinnaulitusta Vapahtajasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

24 En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni minkään arvoisena, kunhan vain täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut: Jumalan armon evankeliumin todistamisen. ( Apt 20)

Jumalan armo ilmestyi meille, kun Herramme ja Vapahtajamme syntyi.

10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
      11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa ( Luuk 2)

Jumalan armo ilmestyi

11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
      12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
      13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
      14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)

Ilman armon vastaanottamista, sovituksen vastaanottamista, ei ole rauhaa Jumalan kanssa, vain Kristuksessa Jeesuksessa voimme kohdata ja vastaanottaa Hänet Vapahtajana, Joka vapauttaa synneistä.

Kuten apostolit ovat alkuseurakunnan ajoista julistaneet:

Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Kristukselta Jeesukselta, meidän Herraltamme! ( 2Tim 1:2)

Kuten näemme, järjestys on aina armo ja rauha. Ilman armoa, armahdusta ei ole rauhaa Jumalan kanssa.

19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
      20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
      21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
      22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
      23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
      ( Kol 1)

21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.
      ( Ilm 22)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Joopelijoo. Kiitos tyhjästä.

• Anonyymi

>>21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.
        ( Ilm 22)>>

ei todellakaan ole Jeesuksen armo. taas tyrisit kun tuon laitoit mukaan!

Sillä Pyhän Jumalan armosta on kyse.
        niinkuin jo itse kirjotat aiemmin kommentissasi

>>Tiit. 11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille>>

Täys sekopää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Ilm 22)>>

Täys sekopää!

jatkan vielä..eikä tuo edellä mainitsemani Toivosen sekoilu ole ainoa tuossa Toivosen kommentissa.

Sinä U Toivonen olet täyssekopää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jatkan vielä..eikä tuo edellä mainitsemani Toivosen sekoilu ole ainoa tuossa Toivosen kommentissa.

Mistä noin hermostuit?
        Siitäkö, että U. Toivosen viesti on totisesti Herramme Jeesuksen Kristuksen evankeliumin mukainen, totuuden rakkaudessa kirjoitettu.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä noin hermostuit?
        Siitäkö, että U. Toivosen viesti on totisesti Herramme Jeesuksen Kristuksen evankeliumin mukainen, totuuden rakkaudessa kirjoitettu.

s-seutulainen

Lue hyvä mies tuon kommentti ja lue minun kommentti hänen sekoilustaan.

Mikä on se evankeliumi, joka pitää uskoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue hyvä mies tuon kommentti ja lue minun kommentti hänen sekoilustaan.

Mikä on se evankeliumi, joka pitää uskoa?

Vain hengellisesti täysin sokea ei osaa erottaa kumpi on Evankeliumin asialla, Usko Toivonen vai sinä.
        Sinä se et ole.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain hengellisesti täysin sokea ei osaa erottaa kumpi on Evankeliumin asialla, Usko Toivonen vai sinä.
        Sinä se et ole.

s-seutulainen

tuolla tavalla todistat itsesi sokeaksi ...sinä itse olet hengellisesti sokea!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

toisinsanoen Teitä on kaksi sokeaa. olen todistanut Teidöt sokeiksi.

Mahdollisesti olette pöllöjö..koska päivisin on silmät kiinni ja yöllä ne ovat auki. ..mutta kun yöllä pimeää ei silloinkaan pysty lukemaan kommentteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhutte juuri samalla tavalla, kuin Festus puhui Paavalille. "Festus sanoi suurella äänellä: 'Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut'. Mutta Paavali sanoi: 'En ole hullu, korkea-arvoinen Festus, vaan puhun totuuden ja toimen sanoja'" (Apt. 26:24-25).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä se et ole.

s-seutulainen

saviseutulainen.

sinä olet jaarittelija!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä se et ole.

s-seutulainen

hei saviseutulainen.

kirjoita asiasta ...mene asiaan ..äläkä jaarittele!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Ilm 22)>>

Täys sekopää!

Omien oppien julistajat eivät hyväksy Raamatun ilmoitusta, vaan joutuvat selittämään sitä pois, kuten tässäkin edellä nähdään.

Näin kirjoitit: >>ei todellakaan ole Jeesuksen armo.>> ja vetoat apostoli Paavalin kirjoituksiin.

Paavali kaikissa kirjeissään tervehdyssanoinaan kirjoittaa:

Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        ( Room 1:7)

21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.
        ( Ilm 22)

Usko Toivonen

On siis yksi armo, Paavali ei kirjoita kahdesta tai useammasta armosta.

Paavali kirjoittaa myös kohdistaen armon Herran Jeesuksen Kristuksen armoksi.

24 Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne. Amen
        ( Room 16)

9 Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        (2Kor 8)

14 Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. ( 2Kor 13)

6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, ( Gal 1)

18 Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa, veljet. Amen. ( Gal 6:18)

Ja myös Pietari todistaa:

18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
        ( 2Piet 3)

Apostolit siis todistavat meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meiän isi on kovempi kuin teiän isi.

Ei oo

Onpa!

Ei oo

Onpa!

Ei oo....

• Anonyymi

mistä tässä nyt parannus pitäisi tehdä?

• Anonyymi

Saviseutulainen vaatii aloituskommentissa parannusta. Mistä on tehtävä parannus, voitko yksilöidä väitteesi?

• Anonyymi

No tässä jo ollaan päästy vähän eteenpäin . Kun vanhoilliset lestat junnaa Johanneksen kastetta aikana jolloin Johannes vielä oli elossa . Herodes murhasi sen .

• Anonyymi

Juudas oli varas .

• Anonyymi

"Juudas oli varas ."

Ja jeesus oli pelkuri

Joh. 8:59 "Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä."
      Matt. 12:14-15 "Niin fariseukset lähtivät ulos ja pitivät neuvoa häntä vastaan, surmataksensa hänet. Mutta kun Jeesus huomasi sen, väistyi hän sieltä pois."
      Joh. 7:1 "Ja sen jälkeen Jeesus vaelsi ympäri Galileassa; sillä hän ei tahtonut vaeltaa Juudeassa, koska juutalaiset tavoittelivat häntä tappaaksensa."

• Tulkaa kaikki, katsokaatte piinaa rakkaan Herramme. Itkekää, valittakaatte, kärsii Vapahtajamme. Kellä vaiva sellainen ollut on kuin Jeesuksen!
        Ah, ken näitä katseleepi, itse eikö järky jo? Aurinkokin pimeneepi, halkee kova kallio, sillä vaiva sellainen ollut on vain Jeesuksen.
        (virsi 67)

"Pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle."
        ( Gal 6:14)

1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
        ( Jesaja 53)

• Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

Tulkaa kaikki, katsokaatte piinaa rakkaan Herramme. Itkekää, valittakaatte, kärsii Vapahtajamme. Kellä vaiva sellainen ollut on kuin Jeesuksen!
        Ah, ken näitä katseleepi, itse eikö järky jo? Aurinkokin pimeneepi, halkee kova kallio, sillä vaiva sellainen ollut on vain Jeesuksen.
        (virsi 67)

"Pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle."
        ( Gal 6:14)

1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
        ( Jesaja 53)

Hei,
        mitä tarkoitat...
        Saviseutulainen vaatii aloituskommentissa parannusta. Mistä on tehtävä parannus, voitko yksilöidä väitteesi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei,
        mitä tarkoitat...

36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.c
        42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        ( Apt. 2)

17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
        18 Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"
        ( 1 Piet. 4)

Herra Jeesus itse sanoo:
        "TEHKÄÄ PARANNUS JA USKOKAA EVANKELIUMI" ( Mark. 1)

16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.c
        42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        ( Apt. 2)

17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
        18 Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"
        ( 1 Piet. 4)

Herra Jeesus itse sanoo:
        "TEHKÄÄ PARANNUS JA USKOKAA EVANKELIUMI" ( Mark. 1)

16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh. 3)

s-seutulainen

saviseutulainen.

voitko yksilöidä väitteesi?

• Anonyymi

Mitä muuta Jeesus sovitti kun housut?
      2000 vuotta vanhaa sontaa vatvotaa ihan tosissaan. Ei tule apuun, niin kun ei tule Zeus, Ammon, Zharatustra, Wisnu eikä muutkaan aikalaiset jumalat.

• Anonyymi

Kunhan uskotte oikeaan evanleliumiin, että pelastutte!

Väärässä evankeliumissa Jeesuksesta on leivottu kolminainen Jumala Isä Jumalan rinnalle. "Älä pidä muita Jumalia" Isän rinnalla on unohdettu ja Jeesuksesta on tullut epäjumala. Raamatun mukaan Isä Jumala ei jaa kunniaansa kenenkään kanssa. Ei edes Jeesuksen. Tämä tekee Jeesuksen palvojista epäjumalan palvojia.

Kaikki tietää, mitä epäjumalan palvojille käy. Oikean evankeliumin mukaan rukoilemme Isä Jumalaa, emme Jeesusta. Oikean evankeliumin mukaan palvomme Isä Jumalaa, joka on tehnyt pojastaan herran, jota meidän tulee palvella niin kuin herroja palveltiin Raamatun aikanakin, orjien toimesta. Me olemme joko Saatanan orjia tai Jeesuksen orjia. Valinta on vapaa.

• Anonyymi

Jumalan evankeliumi: "ja mitä hyvänsä te anotte minun (Jeesuksen) nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa."

• Anonyymi

1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        ( 1 Joh. 5)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan evankeliumi: "ja mitä hyvänsä te anotte minun (Jeesuksen) nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa."

Voihan sitä rukoilla Jumalaa ja samalla kun anoo Jumalalta, muistaa tehdä sen Jeesuksen nimessä. Mutta tiedätkö sinä mitä jonkun nimessä rukoilemiseen tarkoittaa? Kun pyydetääm Jeesuksen nimessä Junallata jotakin, vedotaan Jumalaan Jeesuksen risti kuoleman kautta. Vedotaan siihen, kuka Jeesus oli ja mitä hän teki. Mutta silti pyyntö osoitetaan Jumalalle, ei siis Jeesukselle.

Jumala tosin antaa ilman Jeesuksen nimen mainitsemistakin. Eli ei se ole mikään taikasana, joka pitäisi joka rukoukseen liittää, vaikka monet niin luulevatkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on tuo Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan työjako.

1. Isöltä pyydetään
        2. Poika tekee
        3. Pyhä Henki välittää tiedon ja asiat

heh heh. kaikkea ovat satuilleet Raamattuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on tuo Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan työjako.

1. Isöltä pyydetään
        2. Poika tekee
        3. Pyhä Henki välittää tiedon ja asiat

heh heh. kaikkea ovat satuilleet Raamattuun.

nyt sentään satuillaan foorumeille yhtä ja toista mutua !

on se kansa kehittynyt aika lailla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe