En ennätä torissa jatkuvasti olla kirjautuneena eikä sellaiseen ole edes itselläni mahdollisuus. Joka ilta kuitenkin katson tilanteen ja viestit. Ihme hyypiöitä, jotka kyselevät jotakin mutta kun heille vastaa, niin sitten eivät ikinä vastaa takaisin.
Viimeksi tiedusteltiin kuntoa ja onko vielä myynnissä. Kun muutaman tunnin kuluttua tästä viestistä vastasin takaisin, niin ei enää kuulunut mitään. Mitä ihmeen hyypiöitä tuolla Tori.fi oikein pyörii?
Tori.fi - outoja hyypiöitä aivan liikaa siellä
2
97
Vastaukset
- Anonyymi
Olen jo kauan ihmetellyt miksi siellä voi myydä tuotteita pelkällä nimi merkillä ilman että tarvitsee ilmoittaa rehellisesti oman nimensä tai liikkeen nimeä julkisuuteen.
On mukava tehdä kauppaa kun näkee heti kuka on myymässä omalla nimellään.
Nyt siellä on muutamalla vain nimimerkki.
Ihmettelen miten ylläpito hyväksyy tämän mutta ainahan saa ihmetellä. - Anonyymi
Muihin myyntipaikkoihin verrattuna olen pääasiassa ostan roolissa huomannut muutaman asian Torissa. Myyjät eivät osaa eivätkä halua myydä. Ilmoitukseen ei monesti vaivauduta edes mainitsemaan, että onko toimitustapana postitus vai nouto. Koko ilmoituskin kirjoitettu muutamalla sanalla eikä ole edes pilkkua tai pistettä osattu käyttää, mutta se nyt on toissijaista.
Sitten kun kyselet, että ostaisin tuotteesi hintaan x ja maksaisin päälle postit, niin joko ei vastata mitään vaikka myyjä on nähnyt viestin tai sitten ilmoitetaan, että vain nouto. Vastauksen saaminen kestää yleensä päiviä noinkin yksinkertaiseen kysymykseen. Toinen juttu on myös se, että kerrankin olin ostamassa tuotetta myyjän tarjoamalla hinnalla ja maksamassa posteja. Myyjä sanoi, että on jossain reissussa ja palataan asiaan ensi viikolla. Kysyin voisiko tuotteen varata kuitenkin. Tähän myyjä ei vastannut mitään ja odottelin ens viikolle. Sitten tuote olikin myyty ja ilmoitus poistettu. Eräs ärsyttävä asia on nämä jotka unohtavat ilmoituksensa kohteen myynnin jälkeen ja ostajan aikaa tuhlaantuu kysellessä jo myydyn tavaran perään. Olen aina ollut ostamassa tuotetta myyjän tarjoamalla hinnalla ja itse tarjoutunut maksamaan postit eli en ole tinkinyt. Osassa ilmoituksissa on ollut maininta, että postitus sopii, mutta vastausta ei kuulu.
Näiden kokemusten jälkeen nykyisin ostajana spämmin kaikille viestiä kellä olisi tuote josta olen kiinnostunut. Muillakin kauppapaikoilla moista on sattunut, mutta paljon pienemmissä määrin kuin Torissa. Moni nykyään niin laiska ettei jaksa postittaa vaikka eletään Koronaikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272850Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän312473- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542229Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241850Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901686Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1031624- 3081539
- 1341438
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131436