Pastorin työviikko

Anonyymi

Millainen mahtaa olla Helluntaikirkon pastorin työviikko?
Onko se pääosin painiskelua ei-hengellisten asioiden puljailua ilman Jumalan kutsua?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Profetia tälle seurakunnalle:

      "Pastorit hehkuttavat väärässä hengessä suurta lopunajan herätystä.
      Vahvemman ruuan sijasta pastorit tarjoavat korvasyyhyä ja maitoa.
      Sokea taluttaa sokeaa.
      Valvovat kristityt kuitenkin tietävät Pyhässä Hengessä että tulee ahdistukset ja monet srk:n jäsenet lankeavat pois."

      Profetian vahvistus

      Markuksen mukaan 4:17
      "Mutta heillä ei ole juurta itsessään, vaan he kestävät ainoastaan jonkun aikaa; kun sitten tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin he kohta lankeavat pois."

    • Anonyymi

      Kyllä meidän helluntailaispastoreiden työviikko on yleensä pääosin paneskelua, tietysti mikäli aikaa jää, niin siinä sivussa hoidamme myös vähemmän hengellisiä asioita, satunnaisesti myös enemmän hengellisiä.Terv. Vanh. esirukoilija.

    • Anonyymi

      Monilla helluntailaisilla ja luterilaisilla papeilla on todella vähän työtä. Papeilla ei ole työehtosopimusessa työaikaa, joten he tekevät lähinnä pakolliset rituaalit ja saarnat. Työaika voi mennä vain 10-20 tuntia viikossa. Tämän näkee helposti ne seurakunnan työntekijät, jotka pääsevät näkemään itrasta pappien kalenterina ja miten löysästi sinne on varattu aikaa pienten kokousten hoitamista varten. Sen takia helluntailaisilla ja luterilaisilla pastoreilla on todella kova tuntipalkka, koska he tekevät todella vähän työtä.

      • Anonyymi

        olen käsittänyt myös toteamalla, että luterilaisen kirkon papilla ja varsinkin kirkkoherralla on työtunteja viikossa ihan riittämiin jos yleiseen työaikaan verrataan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen käsittänyt myös toteamalla, että luterilaisen kirkon papilla ja varsinkin kirkkoherralla on työtunteja viikossa ihan riittämiin jos yleiseen työaikaan verrataan

        Suurimmalla osalla luterilaisen kirkon papeista työtunteja tulee hyvin vähän. Sama pätee helluntailaisiin pastoreihin. Jos asiaa tarkastellaan työtuntien kautta, niin luterilainen kirkko voisi vähentää puolet papeista. Myös helluntaiseurakunnissa on mahdollisuus merkittävään saneeraukseen.


      • Olen seurannut Facebookissa erään nuoren luterilaisen papin työkuvioita, ja hommia tuntuu toden totta riittävän. Oletko muuten ottanut huomioon, miten paljon aikaa menee saarnojen ja muiden puheiden sekä monenlaisten kokousten ja tilaisuuksien valmisteluihin?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Olen seurannut Facebookissa erään nuoren luterilaisen papin työkuvioita, ja hommia tuntuu toden totta riittävän. Oletko muuten ottanut huomioon, miten paljon aikaa menee saarnojen ja muiden puheiden sekä monenlaisten kokousten ja tilaisuuksien valmisteluihin?

        Riippuu pastorista. On pappien joukossa niitä, jotka tekevät paljon töitä, mutta erityisesti suurissa seurakunnissa pappien työtunnit ovat vähäiset.


    • Anonyymi

      Mistä sitä tietää mihin Henki kuljettaa.

      Enemmän aikaa tulisi ehkä käyttää harhappien torjumiseen. Niiden mitä ilmenee täälläkin.

    • Anonyymi

      1Tess.2:9 Muistattehan, veljet, meidän työmme ja vaivamme: yöt ja päivät työtä tehden, ettemme ketään teistä rasittaisi, me julistamme teille Jumalan evankeliumia. 2Tess.3:8 emmekä ilmaiseksi syöneet kenenkään leipää, vaan työssä ja vaivassa me ahkeroitsimme yöt ja päivät, ettemme olisi kenellekään teistä rasitukseksi.

    • Anonyymi

      Ap.t.18:3 Ja kun hänellä oli sama ammatti kuin heillä, jäi hän heidän luoksensa, ja he tekivät työtä yhdessä; sillä he olivat ammatiltaan teltantekijöitä. Ap.t.20:33-34 En minä ole halunnut kenenkään hopeata ja kultaa tai vaatteita; te tiedätte itse, että nämä minun käteni ovat työllänsä hankkineet, mitä minä ja seuralaiseni olemme tarvinneet. 1Kor.4:12

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      265
      3711
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      120
      2494
    3. Olen päättänyt saada sinut

      Minua ei estot pidättele. Otan vaikka väkisin.
      Ikävä
      36
      1880
    4. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      48
      1728
    5. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      34
      1424
    6. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      113
      1314
    7. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      49
      1224
    8. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1173
    9. Tiedätkö nainen

      Että sinulla on loistava tunneäly. Osaat käsitellä niitä, osaat analysoida ja järkeillä asioita ja et alkaa mielipuolen
      Ikävä
      67
      1169
    10. Hiuksesi letille?

      Mitä ajattelisit jos tarjoutuisin opettelemaan hiustesi letityksen?
      Ikävä
      43
      1017
    Aihe