Oikeastaan törmään tähän jokapaikassa. Täällä varsinkin. Jos ei joku kipuile oikeasti, niin se saa ainakin minulla tunteen siitä aikaiseksi. Käydään kimppuun kuin olisin jokin uhka, mikä saa aikaan sen. Olen viemässä jotain, tai hajottamassa jotain.
Varmaan saman ilmiön vuoksi en halua suhdettakaan enää. Olen yliherkkä ajatukselle. Olen kipuillut itse ja katsonut toista vieressä, kun hän sätkii kipujensa kanssa omalla tavallaan.
Kaupungilla on linja-autopysäkki potkittu kappaleiksi ja viimeiseen pystyssä olevaan tolppaan on kirjoitettu haistakaa v.ttu!
Kaikista surkuhupaisinta on, että jokaikinen meistä ihmisistä voi tuottaa toiselle kipua olemalla ihan oma itsensä.
Kipuilua, kipuilua...
82
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jotkut sanoo jotta vetovoiman laki: se mihin kiinnität huomiosi, lisääntyy. Mene ja tiedä..
Joo. Varmaankin. Koko syksy on ollut tuota, niin palstalla, kuin irl. Ja irl vielä perheessä ja sen ulkopuolella. Nyt vaan pysähdyin miettimään miksi väsyttää ja huomioin tämän.
Normishittiähän tää on, eihän siinä mitä. 😊- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joo. Varmaankin. Koko syksy on ollut tuota, niin palstalla, kuin irl. Ja irl vielä perheessä ja sen ulkopuolella. Nyt vaan pysähdyin miettimään miksi väsyttää ja huomioin tämän.
Normishittiähän tää on, eihän siinä mitä. 😊Varmaan enemmän tai vähemmän kaikilla. Kyllä se tästä!
Netissä ainakin tuntuu olevan hyeenoilla nälkä näin joulusen alla. Joku pitää saada hampaisiin ja repiä ihan helvetisti pala palalta lihaa irti.
- Anonyymi
Sitähän sinä olet tehnyt ja sitten syyttelet muita. Omatuntosiko kolkuttaa kun toisia hyeenoiksi nimittelet? Kertaahan ihan omat edesottamuksesi ensin hyökkijä.
- Anonyymi
Sun ei ole pakko olla täällä. Hyökkäilet kaikkia kohden.
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän sinä olet tehnyt ja sitten syyttelet muita. Omatuntosiko kolkuttaa kun toisia hyeenoiksi nimittelet? Kertaahan ihan omat edesottamuksesi ensin hyökkijä.
Mussun mussun.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vaan halatakseni hyökkään, jos hyökkään. Juoskaa!!! Gay hyökkää!! :D
Anonyymi kirjoitti:
Hähää! Böööö 👻
Krrähhää! 😆- Anonyymi
Gaylord_Focker kirjoitti:
Ihan vaan halatakseni hyökkään, jos hyökkään. Juoskaa!!! Gay hyökkää!! :D
Onko sulla menkat?
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla menkat?
Mitkä!?! Eii helvetissä ole. 😂
Onko sulla? Hähhää.
- Anonyymi
Kiipeilyseinillä hän hyppii ja kiipeilee, kipuilee sekä kilpailee.
Mutta maailmanpolitiikan pariin: on todella omituista miten juuri nyt amerikkalaisten turvallisuuspalvelu ilmoittaa että heidät on hakkeroitu, ei liity minuun en tiedä, mutta hassuihin yhteensattumiin, kun esim. aloin saada valkoisesta talosta postia, tietysti voi liittyä Ivanka Trumpin juttuun mutta on vuosia aikaa kun hänen kanssaan keskustelin.... olen siis The White House:n postituslistalla hahahah. - Anonyymi
Kun joulu lähenee, tapahtumat lisääntyvät, baaritappeluita esiintyy, joulun stressi ihmisillä lahjojen kesken tulee.
- Anonyymi
Surffailen aika paljon täällä bittimerellä, ja oon kiinnittänyt huomiota että sellainen ilkeys, besserwissermismi ja puhdas sisälukutaidon puute on koko ajan lisääntynyt jo vuoden parin ajan.
Räkytetään aivan estoitta, ei malteta lukea mitä on kirjoitettu tai ihan tahallaan väärin ymmärretään ja haastetaan riitaa. Intetään ja solvataan.
Itselleni määrään aina sopivin väliajoin netin sulkemisen ja ihan tavallisten kaduntallaajien kanssa reaalissa small talkin harrastamista. Silloin aina saan muistutuksen, että hyviksiä on enemmän kuin pahiksia😊- Anonyymi
Siis kaikkialla netissä, missä ihmiset "keskustelee", ei suinkaan pelkästään täällä.
- Anonyymi
Verkostointuminen on huonosta, kun joutuu ennenpitkää turvaantumaan traktoreihin.
- Anonyymi
Niimpä.
Sitten, kun ei kipuile joka asiasta, esim euron kahvin laadusta, eikä tuota kipuilua toisissa tietoisesti ja tahallaan, esim ole läheisriippuvainen, sanotaan itseriittoiseksi tai tylsimykseksi.
Minä kutsun tuota nyt ihan selvällä suomenkielellä huomiohuoraamiseksi. Sitä kyllä riittää nykyään, harva edes pystyy käsittämään mitä on olla normaalisti ilman jotain pyydettä tai esittävää/mainostavaa asennetta. Some on sen saanut aikaan, kun ihmisillä ei ole muuta tekemistä, kun.kerjätä huomiota toisiltaan.
Samasta syystä olen itsekkin aika paljon omissa oloissa, ei tuollaista vaan jaksa.
Kun on oikea kipu, eikä draamankeitto kyseessä, niin sen kyllä tunnistaa ja haluaa auttaa. - Anonyymi
Mun nivelet kipuilee.
Eiks se ole ihan normaalia, että on jotain mielen päällä. Joku työasia, kotihommeli..
Kriisistä pääsee yli kun alkaa seuraava.
xLiner- Anonyymi
Aivot on ongelmien ratkomiseen tarkoitettu työkalu.
Puhutko paljon jakoavaimen tai tiskirätin kanssa? Kyllä niitäkin täytyy kuunnella! Jos on likaa ja ruostetta tullut ja käden täytyy puhdistaa.
Mitäpä, jos sen sijaan, että kuuntelet jatkuvalla syötöllä aivojesi touhukasta puhinaa tai väsynyttä kitinää, vaihtaisit välillä vapaalle, kellahdat sohvalle ja sanot aivoille, että nyt laatuviihdettä tulemaan, aloitetaan standup-komiikalla ja sen jälkeen romantiikkaa kiiiitoos!
Sit vaan makaat siinä nauraen ja voihkien👌
- Anonyymi
Omia kipujasi peilaat
- Anonyymi
Disse, vaimikänikkioletkaan. Sinulla on kuulemma monta persoonaa. Ollut jo yli kymmenen vuotta. Halitko itsesi kanssa.
- Anonyymi
Kipuilua ei voi välttää. Kaikki kipuilevat joskus (tai usein) jostain. Se on normaalia, kuuluupi elämään.
Kimppuun käyminen livenä ja nettipalstalla puolestaan on kovin epätervettä.
Itse kuulun ihaniin hyväkäytöksisiin anonyymeihin. En ikinä satuta ketään tarkoituksella (aniharvoin koskaan ikinä vahingossakaan), en puhu rumasti, en käyttäydy huonosti. 🧚♀️ - Anonyymi
Ainoa uhka sinulle olet sinä itse. Kaikki muu on sun mielikuvituksen tuotetta.
- Anonyymi
"Ainoa uhka sinulle olet sinä itse."
Juuri näin! Älä näe kipuilua siellä missä sitä ei oikeasti ole! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ainoa uhka sinulle olet sinä itse."
Juuri näin! Älä näe kipuilua siellä missä sitä ei oikeasti ole!No tämä! Ajatella, jotkut ihmiset on ihan sinuja itsensä kanssa eivätkä tarvitse palstajeesusten diagnosointeja..
- Anonyymi
No hyvää ja tasaista matkaa tielläsi. :)
https://youtu.be/qaz4Ziw_CfQ
Sanoitkin, että tämä on vaan yksi vaihe siitä. Kiitos ajatuksistasi. :) - Anonyymi
On mukavaa kun tytötkin tykkäävät toisista ihmisiistä.
Et halua suhdetta kipuilun vuoksi? Jätät rakkauden ja onnen ulos; sanoisin että mietippä vielä toisenkin kerran. Ei tämä kipuilu täällä yksinäisten ja toisen aikuisen kosketusta kaipaavien valtakunnassakaan herkkua ole. Kipuilu on ihan ok ja kertoo myös että tunto on tallella mutta jos tuntuu että ajoittainen kipu muuttuu säryksi niin sitten kannattaa jo tehdä jotakin.
En tiedä kirjoitteletko myös muille foorumeille mutta kannattaa miettiä ottaisiko jotakin muuta rinnalle. Jos vaikka sählyfoorumilla välillä keskustelee poikittaissyötöstä laukaisemisesta niin ehkä tämän palstan painoarvo hieman kevenisi korvien välissä. Ihan siis jos täällä vielä jaksaa käydä.- Anonyymi
”En tiedä kirjoitteletko myös muille foorumeille mutta kannattaa miettiä ottaisiko jotakin muuta rinnalle. Jos vaikka sählyfoorumilla välillä keskustelee poikittaissyötöstä laukaisemisesta niin ehkä tämän palstan painoarvo hieman kevenisi korvien välissä. ”
👍
- Anonyymi
Itselläni on varmasrikin uo korona-juttu, mutta pitää levätä aika paljon nyt.
- Anonyymi
D-vitamiininin ja sinkin sanovat auttavan. Toipumista!
Tiedän tunteen. Onneksi olen jo niin vammautunut etten tunne kipua(kaikessa). En tiedä onko se helpoitus vai pelastus.
Mutta työkyvyttömeeni jälkeen olen löytänyt uusia asioita.- Anonyymi
Minulla on paljon tyhjyyden tunnetta rikkinäisyyteni takia ja se vähentää kaikenlaisten tunteiden kokemista. Mutta olen huomannut että musiikin ja kuvien avulla pystyn samaistumaan muiden ihmisten kokemiin vaikeisiin asioihin ja silloin olen itsekin surullinen jonkin aikaa.
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on paljon tyhjyyden tunnetta rikkinäisyyteni takia ja se vähentää kaikenlaisten tunteiden kokemista. Mutta olen huomannut että musiikin ja kuvien avulla pystyn samaistumaan muiden ihmisten kokemiin vaikeisiin asioihin ja silloin olen itsekin surullinen jonkin aikaa.
Olet myötäeläjä. Vitsaus, joka tekee elämästä raskasta. Been there done that.
- Anonyymi
Gaylord_Focker kirjoitti:
Olet myötäeläjä. Vitsaus, joka tekee elämästä raskasta. Been there done that.
Tuo suunnatonta rikkautta ja kykyä toista arvostavaan ja eri näkökulmia kunnioittavaan kommunikointiin. Ei suinkaan ole vitsaus, vaan lahja.
Turhautuminen.
- ei voi vaikuttaa itse asioihin
- asiat eivät mene haluamallaan tavalla
- toistuva pettyminen
- lamaantuminen
- haluaa jännitystä elämäänsä
- haluaa siirtää tai tuottaa toiselle (kipua) juuri näistä edellä mainituista syistä
Sittenpä teinilauma lähteekin aseet kädessä pelottelemaan vastaantulijoita.
Näkisin tämän kuvion menevän jotakuinkin näinkin, kärjistetysti. Palstalla, kyllä, hyvinkin vahvasti. Lähestyvä joulu ja yleensä lähestyvät juhlapyhät voivat olla vahvistamassa käytöstä. Miksi? Koska ne omat pettymykset kulminoituvat siihen jollain lailla. Ja onhan näitä turhautumisen syitä lukuisia.
Me jokainen toki voidaan rakentaa se suojamuuri tai -panssari kilveksemme näitä turhautujia kohtaan. Sillä on vaan sellainen kehvelipuoli, että se saattaa jumittua sinne loppuiäksi. Ja sen rikkomiseksi tarvitaan joskus aika järeitäkin aseita.
Ehkä itsesuojelukeinot pitäisi olla jotain muuta.- Anonyymi
Niin, ajattele, jos on vaikka liian ihana.
- Anonyymi
Minen Disse ja hänen koko accountti hävisi?
- Anonyymi
On varmaan joku uusi nikki työn alla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On varmaan joku uusi nikki työn alla.
Tai tekee anot niin kuin harmis.
- Anonyymi
Disse on kadonnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Disse on kadonnut.
Miehiä katoaa tänä syksynä ihan liikaa. Älkää lähtekö kotoanne mihinkään.
- Anonyymi
Pummi kirjoitti:
Pitääkö olla huolissaan?
Naahh...
1.) Se lukee näitä jo muutenkin, odottaen huomaako kukaan.
2.) Sama kuin 1, mutta on valmis anonyymina tai uutena nikkinä tökkimään.
3.) Vihdoin ottaa kunnollisen tauon palstailusta ja miettii elämää palstan ulkopuolella.
Toivotaan rakentavaa ja kehittävää mietiskelyä eikä taas palaa samoihin tuloksiin sekä oletuksiin. Siis jos syy on 3. Hyvällä tuurilla voi tosielämä kehittyäkin niin, ettei palstailuun ole tarvetta.
- Anonyymi
Jaha, ketjua siistitty taas...mikähän poistetuissa viesteissä oli sääntöjen vastaista...piiri pieni ylläpidossa.
- Anonyymi
Joo katos vaan kun hävisi asialliset kommentit. Melkoinen keskustelupalsta kun ei keskustelua sallita.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo katos vaan kun hävisi asialliset kommentit. Melkoinen keskustelupalsta kun ei keskustelua sallita.
-harmiseikirj-Hmm.. Puhuitte kai liikaa yhdestä ihmisestä, vaikka kommentit oli tarpeellisia eikä mitään ilkeilyä. Jostain syystä trollimaisemmat tai jopa todella rumat keskustelut jää, mutta sitten asialliset vain häviää. Kai kun asiallisia ei voi enää kieltää tai torjua mielessään jotenkin niin niistä ilmoitetaan enemmän?
Outoa muuten, että sinun kohdalla monesti jää rumemmat tai törkeämmät kommentit usein tänne, mutta sitten kun puhut asiallisesti tilanteesta niin katoaa. Saat hieman ristiriitaista kannustusta ja palkkiota, mutta se on täällä ollut muissakin keskusteluissa ongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm.. Puhuitte kai liikaa yhdestä ihmisestä, vaikka kommentit oli tarpeellisia eikä mitään ilkeilyä. Jostain syystä trollimaisemmat tai jopa todella rumat keskustelut jää, mutta sitten asialliset vain häviää. Kai kun asiallisia ei voi enää kieltää tai torjua mielessään jotenkin niin niistä ilmoitetaan enemmän?
Outoa muuten, että sinun kohdalla monesti jää rumemmat tai törkeämmät kommentit usein tänne, mutta sitten kun puhut asiallisesti tilanteesta niin katoaa. Saat hieman ristiriitaista kannustusta ja palkkiota, mutta se on täällä ollut muissakin keskusteluissa ongelma.Minusta tuntuu että ylläpito on täällä vain ihan lapanen, mitä tahansa joku pyytää poistoon se poistetaan ja sitten taas joitain ei poisteta vaikka olisi mitä. Ihan mielivaltaista hommaa jossa ei mitään logiikkaa tai johdonmukaisuutta.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta tuntuu että ylläpito on täällä vain ihan lapanen, mitä tahansa joku pyytää poistoon se poistetaan ja sitten taas joitain ei poisteta vaikka olisi mitä. Ihan mielivaltaista hommaa jossa ei mitään logiikkaa tai johdonmukaisuutta.
-harmiseikirj-Moderaattorien pitäisi olla mukamas koulutettuja.
- Anonyymi
No,oikeastaan mää oon jo väsyny etsimään ketään.
Tiedän niin monia naisia ...
Kärsin joka erosta mistä kuulen.
No lähes.
Tai oikeastaan ne ei enää liikuta koska suurin osa muistaa kuitenkin jotain .
Huom!
Ne ihmiset jotka on joskus ajatelleet jopa järjellä.
Sekaisin joka kolmas päivä nykyisin.
Niinhän tuo vaikuttoo.
Lihoo,,,,,
Hormooneitten kanssa eletään ,....
Unia,hyviä ja huonoja.
Kipeäkin mutta onneksi on muutamia välipäiviä milloin on iloinen .
Ljudmila olis ollu sellanen ,venäläinen pitkätukka.
Piteis synnyttää mutta olen siihen liian vanha jo.
Toipuakkin piteis niin monesta koetteluksesta etten edes jaksa uskoo että mun lapsesta terve tulis.
Ja itsekin kärsinyt sun vaikka mistä .
On hyvä ajatella että elämää on kyllä vielä mutta hyvä myös se että se on osin arvoitus....
Vuosia tulloo ja männöö
Osa muistoissa kun tuassiin pilkahtaa jostain jotain uutta.
Innostusta saa kyllä hakea
......
On uusia matkoja ja muuta tiedossa
.....
Ihme vuoan että elää viälä ja kyllä,,,ikää on nyt 45 - Anonyymi
Ateismissa sitä nimitetään nitkahtamiseksi. Siis sitä kun ei ole kipua mistään ja sekään ei tunnu miltään.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663085
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262153Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681739Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251597Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281311
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61226Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101137Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041