Aihe

Saksalaispremiumit tarvitsevat eniten hinausta

Anonyymi

27

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä Opel, hyvä Skoda!

    • Anonyymi

      Nyt odotellaan "niillä ajetaan enemmän" seli seli takosyitä.

      • Ei kai sitä tarvitse odottaa, kun se lukee ihan tuossa jutussakin.

        Se mikä siellä ei lue on, että harvassa tuon ikäisessä autossa on kaskoa. Niissä kalliimmissa vain. Ja jos kaskoa ei ole, ei se hinaus noissa tilastoissakaan luultavasti näy.


    • Anonyymi

      Lainaus;"– Kalliimpien saksalaisten automerkkien suurempi hinausherkkyys liittynee suurilta osin niiden ahkeraan käyttöön. Kun auto on paljon liikenteessä, teknisten vikojen sekä onnettomuuksien todennäköisyys kasvaa."
      toinen lainaus,"Auton iän perusteella vahinkoherkimpiä ovat tilastoissa 9–12-vuotiaat autot."
      Millähän merkeillä ajetaan eniten ja vaikuttaako se mahdollisesti tuohon tutkittuun tilastoon?

      • Anonyymi

        Ei selity, noita hinataan jo uutena, mutta halvoilla merkeillä voi ajaa satojatuhansia km joutumatta hinaukseen kertaakaan. Olen ihmetellyt itsekin kun näkee usein, mutta mitä enemmän tekniikkaa, sitä helpommin vikaantuu.


    • Anonyymi

      Jutussa sanottiin: "..Kalliimpien saksalaisten automerkkien suurempi hinausherkkyys liittynee suurilta osin niiden ahkeraan käyttöön..."

      Tojotan kauppakasseja ei tartte hinaila, kun niillä käydään lähinnä maito-ostoksilla.

      • Anonyymi

        On tosiaan omaa 23v Nissaniakin hinattu kahdesti kun molemmat vetoakselit katkenneet. Onneksi sattunut lähellä kotia, mutta pitkiäkin matkoja ajettu, eikä kertaakaan sähkövikoja tms. Ei ihan kauppakassi, mutta paremmin ne pienetkin kestää kuin nuo kalliit merkit.


    • Anonyymi

      Kyllä Volvoillakin ajetaan vähintään yhtä paljon, miksei niitä hinata yhtä paljon kuin saksalaipremiumeja?

      Ei oikein kestä lähempää tarkastelua nuo "ajetaan enemmän" väitteet.

      • Anonyymi

        Ja poliisien Skodat ovat tien päällä jatkuvasti eivätkä kovinkaan usein hinauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja poliisien Skodat ovat tien päällä jatkuvasti eivätkä kovinkaan usein hinauksessa.

        Poliisien virka-autot huollatetaan arvatenkin vähintään huolto-ohjelman mukaisesti ja pienimmätkin viat hoidetaan kuntoon. Poliisit pyrkivät esiintymään esimerkillisesti ja siksi kulkupelienkin oltava mahdollisimman moitteettomassa kunnossa.

        Hyvä autovakuutus kattaa hinauksen ja nykyautoja joutuukin herkästi lavetille ihan pienistäkin syistä, koska takuu saattaa raueta , mikäli autolla varoituksista huolimatta ajaa. Toki ollessasi jossain korvessa talvipakkasilla ja autolla voi vika/varoitusvaloista huolimatta ajaa, niin ajaisit lähimpään huoltoon. Ps. en vastaa seurauksista, mutta mietipä ite.

        Yksityisellä ei ole mahdollisuuksia viedä mitään pikkukorjausta vaativaa marmoritiskin kautta. Kaikilla merkeillä pystyy ajamaan huomattavia kilometrejä kunhan vain huoltaa ja vaihtaa runsaasti osia tekohengittäen kuten Skodiin tehtävä. Kenties rekisterinumero on ainoa alkuperäinen.

        Mitä ns premium autoihin tulee, niin ihmettelen miksi ajavat autoillansa niin paljon eivätkä päivitä uudempaan? Syitä voisi olla useampi omistaja auton omistus historiassa, ollut kallis hankkia ja siksi pidettävä pitkään tai hankittu käytettynä ulkomalta.

        Toyota on premiumia laadullaan ja luotettavuudellaan ja yhä enenevässä määrin premium tasoa muissakin malleissa kuin Lexuksissa. Konserni muutenkin pyhäkoululuokkaa suhteessa VW-konserniin verrattuna.


    • Anonyymi

      Iltapäivälehtien auto ja asunto jutut nyt on sellaista tyttökerhon otsikointia ja sehän riittää kun pitemmälle ei jakseta lukea juttua loppuun saati edes ajatella mutta kommentti lähtee ja mielenpiden, Heti.

      Yksi sellainen minkä tiedän ko. merkeistä joilla kauppurit, edustajat yms, kilometreillä rahastavat ajavat tekevät kun auto ei ole oma , pienikin merkki jostain vaikka pissapoika tyhjenee , tilataan lavetti tai huolloista ja muista ei juuri kiinnostuta vaan kaikenmaailman vakuutukset ja työnantajan auto saattaa herkistää siihen että hinaukseen päädytään herkemmin, ihan kiven iskusta tuulilasiin kuin maitokauppamatkaa tehtävällä corollalla, näin se koin kun velimies ainakin teki niin kun huoltosopimus edellytti , vikavalon palaessa , heti lavetille vaikka vika oli likaisessa tutkassa tai ilmaan vajaassa renkaassa.

    • Anonyymi

      Outoa kirjoittelua. Premiumeissa on takuu siinä mitä Toyotassakin. Käytännössä liisareissa ongelmat menee tehtaan takuuseen niin kuin yksityisilläkin. Eikä niitä liisareita sen useammin viedä pajalle kuin omiakaan.

      Itellä on ollut 17 vuotta liisari. Toki jotkut on käyneet tiuhasti pari ekaa vuotta pajalla mutta sen jälkeen ovat toimineet hyvin tai sitten olen lupunut toivosta että konsernin ominaisuudet saataisiin kuntoon. Sama kuvio siis kuin omissa autoissa.

      Ainoa auto mikä omist aon lavetilla haettu oli Hertzin V40 joka siis oli sijaisautona. 5km ajon jälkeen mittaristo oli kuin joulukuusi. No tien sivuun ja uudelleen käännistys ja matka jatkui kotiin. Hertziltä toivat lavetilla tilalle 520DA. pahoitellen.
      Muuten ei ole lavettia tarvittu germaaneille eikä Japseille. Periaatteessa Skoda Superbin kanssa olisi pitänyt tilata kahteenkin kertaan lavetti kun kaasupolkimen muoviosat pamahti hajalle ajon aikana talvella Ekalla kertaa jäi kaasu täysille ja tokalla kertaa tyhjäkäynnille mutta kun oikein painoi pedaalia sai sen verran voimaa että pääsi hölkkävauhtia nitkuttamaan pajalle mikä oli suhteelisen lähellä.

      Toyota on sikäli hyvä ostos että kaikki yksilöt samanlaisia. Tätä kutsutaan tuotannon laaduksi ja siinä Tojo on paras konserni.
      Mutta autoissa on paljon lapsuksia, ei kyllä voimalinjaan eikä juuri ajamiseen liittyen mutta vähän kaikessa muussa. hyvä esimerkki on RAV4 ja RAV4 phev hirvitestit. Miten tuon kokoinen tehdas voi jättää tuollaisen kokeilematta. No ei jätäkään mutta tyhmintä onkin se että eivä tole asiaa pistäneet kuntoon alun alakaen. Näitä lapsuksia on vähän kaikessa.

    • Anonyymi

      Asia näkyy myös ADAC in ja DEKRAN tilastoissa. Mitä vanhempi auto , sen korkeammalla JAPSIT ovat luotettavuustilastoissa vähävikaisena.
      Eikä saksalaiset premiumit kestä kunnossa kuin 5 ekaa vuotta ja sen jälkeen alkaa tekninen alamäki ja sähkölaitteiden reistailu.
      Mutta vanhat tojot senkun raksuttaa eikä niitä tarvitse käyttää kun kerran vuodessa normihuollossa. Ja Korealaiset etenevät samalla vauhdilla luotettavuudessa.

    • Anonyymi

      Miten toyojen hinaukset näkyisivät vakuutusyhtiöiden tilastoissa, kun suurimmalla osalla toyotia ei ole vakuutusta joka kattaisi hinauksen.
      Naapuri käy autamassa ja kiskaisee kirkonkylän raitille jääneen toyon luottokorjaamoon.

      Näissä kallimmissa laatuautoissa on kyllä kaskot ja hinausvakuutukset kunnossa.

      • Anonyymi

        Auto on ollut pihassa jo 45 vuotta, mutta en ole vielä hankkinut tai tarvinnut sellaista vakuutusta, mihin sisältyisi hinaus. Mutta ei minulla ole ollutkaan sakujen autoja .
        Tai oli kerran Opel, mutta sen vikapesän hävitin melko nopeasti muiden vaivoiksi.


    • Anonyymi

      Onko saksalaisten premiumien ongelmat yhä lisääntyviä ja laatu noin heikkoa ?
      Ei näy Lexusta noista tilastoissa, kun japanilaista ei tarvitse vetää lavetille ?
      Miksi bimmer laukeaa tien varteen selvästi muita useammin ?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onko kaikilla toyotan omistajilla yhtä ärsyttävä puhetyyli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kaikilla toyotan omistajilla yhtä ärsyttävä puhetyyli?

        Ja sinun piti sitten lähteä arvostelemaan ihmisiä vaikka puhe oli autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinun piti sitten lähteä arvostelemaan ihmisiä vaikka puhe oli autoista.

        Tekeekö toyotat kaikista ihmisistä noin ärsyttäviä? Ei ne huonoimpia kulkuvälineitä ole, itse en vaan niistä tykkää ulkonäöltään, ominaisuuksiltaan, varusteiltaan... teho/hinta/laatusuhteeltaankin löytyy edullisempia. Jos haluaa mahdollismman tavallisen niin ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekeekö toyotat kaikista ihmisistä noin ärsyttäviä? Ei ne huonoimpia kulkuvälineitä ole, itse en vaan niistä tykkää ulkonäöltään, ominaisuuksiltaan, varusteiltaan... teho/hinta/laatusuhteeltaankin löytyy edullisempia. Jos haluaa mahdollismman tavallisen niin ok.

        Sekö ei ole ärsyttävää että ihmisiä haukutaan?
        Keskity nyt vaan niihin autoihin.

        Jos Tojottimet ei kiinnosta ja palstalaiset ärsyttää niin miksi ihmeessä varta vasten vängäät näissä ketjuissa missä ihmisiä loukkaavista kommenteistasi ei pidetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö ei ole ärsyttävää että ihmisiä haukutaan?
        Keskity nyt vaan niihin autoihin.

        Jos Tojottimet ei kiinnosta ja palstalaiset ärsyttää niin miksi ihmeessä varta vasten vängäät näissä ketjuissa missä ihmisiä loukkaavista kommenteistasi ei pidetä.

        Heheh, eiköhän tuota haukkumista ole joka suuntaan, enkä ole siihen pahemmin osallistunut, mutta on näköjään herkkä aihe kun et huumoria kestä. Älä nyt jouluasi pilaa, ei se ollut vakavaa.

        Eihän siinä mitään pahaa jos tykkää omasta autostaan ja on merkkiuskollinen, itse haluan vaihtaa merkkiä joka kerran, mutta hyvä auto on käytössä pitkään. Tai jos rahat riittäisi niin vaihtaisin usein tai ostaisin monta. Camrya olen harkinnut jopa itse, mutta Suomen valikoima aika heikko.

        Ihan asiaahan se mies varmaankin videolla puhui, mutta voisi puhua vähän rauhallisemmin, eikä ostoskanavan tyyliin. En minä ärsyynny jos joku Nissaneita haukkuu, pidän silti GT-R:ää yhtenä parhaista, mutta tuskin varaa koskaan ostaa, nykyinen Nissan vaan edullinen, luotettava ja kohtuullisen tehokas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heheh, eiköhän tuota haukkumista ole joka suuntaan, enkä ole siihen pahemmin osallistunut, mutta on näköjään herkkä aihe kun et huumoria kestä. Älä nyt jouluasi pilaa, ei se ollut vakavaa.

        Eihän siinä mitään pahaa jos tykkää omasta autostaan ja on merkkiuskollinen, itse haluan vaihtaa merkkiä joka kerran, mutta hyvä auto on käytössä pitkään. Tai jos rahat riittäisi niin vaihtaisin usein tai ostaisin monta. Camrya olen harkinnut jopa itse, mutta Suomen valikoima aika heikko.

        Ihan asiaahan se mies varmaankin videolla puhui, mutta voisi puhua vähän rauhallisemmin, eikä ostoskanavan tyyliin. En minä ärsyynny jos joku Nissaneita haukkuu, pidän silti GT-R:ää yhtenä parhaista, mutta tuskin varaa koskaan ostaa, nykyinen Nissan vaan edullinen, luotettava ja kohtuullisen tehokas.

        Koita nyt kuitenkin keskittyä niihin autoihin ja niissäkin niihin havaintoihisi eikä markkinointiosaston illuusion luontiin (oli merkki mikä tahansa).

        Kaikissa autoissa on omat puolensa. Tärkeintä on löytää se minkä edut ja ongelmat sopii itselle. Eikö näin?
        Sinun ja minun mieltymykset ja kokemukset autoista on varmasti kovin erilaiset. Sattumallakin on suuri merkitys kun kyseessä on ihmisten tekeleistä ja ihmisten käyttämistä ja ihmisten huoltamista peleistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita nyt kuitenkin keskittyä niihin autoihin ja niissäkin niihin havaintoihisi eikä markkinointiosaston illuusion luontiin (oli merkki mikä tahansa).

        Kaikissa autoissa on omat puolensa. Tärkeintä on löytää se minkä edut ja ongelmat sopii itselle. Eikö näin?
        Sinun ja minun mieltymykset ja kokemukset autoista on varmasti kovin erilaiset. Sattumallakin on suuri merkitys kun kyseessä on ihmisten tekeleistä ja ihmisten käyttämistä ja ihmisten huoltamista peleistä.

        Merkkiuskolliset harvemmin kykenee olemaan puolueettomia ja realisteja. Useimmat erottaa mitä kerrotaan mielipiteinä ja mitä faktoina. Jonkin merkin omistajilla saattaa olla jopa keskimääräistä heikompi huumorintaju.


    • Anonyymi

      Lavetille vedetyn sakupremiumin katkerat haltijat täällä purkavat kiukkuaan.

    • Anonyymi

      Pääseekö premiumilla joulun vietosta kehä kolmosen sisälle omin avuin ?

      • Anonyymi

        Viikonlopun lenkillä näin leutojen säiden vuoksi vaan kaksi tien oheen nyykähtänyttä ja pisteet menivät germaanien ja kaukoidän välillä 1-1, kun hyytyneet olivat Audi ja Primeira .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riinan oudot selitykset

      Riina sanoo iltiksen haastattelussa että avioliiton ongelmat johtuvat siitä ettei häntä katsottu tai hänestä kiinnostuttu kun liikkuivat Kallen kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      10061
    2. Elina Lepomäen vetäytyminen kova isku

      "Petteri Orpon joukkueen epäonni jatkuu – Elina Lepomäen vetäytyminen kova isku". https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/0c6c716d-c8eb-4c01-aaf7-3626832
      Maailman menoa
      83
      3529