välillä on hirvee halu tappaa itseäni kun mun erilaisuus on häirinnyt mua ja mua kiusataan sen takia

Anonyymi

en vaan kestä todellisuutta. miksi mun pitäis elää enään jos ei minusta tykätä eikä kunnioiteta kuin normaalia ihmistä? en ole itse valinnut syntyä ns. keharina ja tuntuu siltä että ihmiset "aistisivat" mun olevani sellainen ja just siks en pysty kulkemaan enään misään, kaupungilla tai kaduilla. välillä syntyy hirvee raivokiihko että tekisi mieli purra, raapai ja hakata ärsyttävät ihmiset mutta se ei ratkaisi mitään, tyyydyttäis vaan mun pahan oloni. mä en oo koskaan ollut epäreilu muita kohtaan mutta minua kohtaan ollaan. milloin maailma tästä ikinä muuttuu?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoitit itsekin että sinusta tuntuu että toiset " aistivat " erilaisuutesi, entä jos niin ei oikeasti olekaan vaan se onkin vain sun tunne.

      Suurin osa ihmisistä kunnioittaa muitakin, olivat ne muut minkälaisia tahansa.
      Loppujen lopuksi se on vähemmistö jotka kohtelevat huonosti mutta tokihan se on ikävää ja saa ajattelemaan yleistämistä että kaikki olisivat samanlaisia.

      Ajattele niinpäin että on hienoa kun et ole samanlainen kuin suuri massa ihmisistä on, olet hyvässä asemassa kun saat olla oma itsesi juuri sellaisena kuin olet.

      Voit ajatella että on upeeta olla erilainen, eipähän ole jokainen vastaantulija samanlainen.

      Se että satuttaisit jotain muuta niin ei sekään tekisi sulle hyvää oloa, veikkaan että päinvastoin voisi tulla vain ikävämpi olo kun tajuaisi satuttaneensa jotain toista.

      Etkä myöskään ole yksin, " kehareita " on aika paljon, se on kyllä totta kuten kirjoitit ettei kukaan voi valita etukäteen millaisena syntyy, mutta sehän on pääasia että kuitenkin syntyy.
      Suurin osa meistä olisi varmaan erilaisia jos olisi saanut valita sen millaisena syntyy.

      Minusta on ainakin kiva että olet syntynyt, muuten olisi jäänyt tämäkin keskustelu käymättä.
      Koitahan jaksella, aina tulee joskus huonoja päiviä mutta kyllä väliin mahtuu paljon hyviäkin.

    • Anonyymi

      Ihmiset kiinnittävät valikoivasti huomiota asioihin. Vauvaa haluava nainen näkee vain raskaana olevia ihmisiä. Käsilaukkunsa varastamista pelkäävä vanhus näkee vain nuorisorikollisia. Ylipainoinen näkee vain hoikkia ja hyväkuntoisia ihmisiä.

      Se, mitä luulet näkeväsi, ei ole koko totuus maailmasta. Töykeät ihmiset saattavat olla kokonaan omassa sisäisessä maailmassaan, eivät edes näe oikeasti muita ihmisiä, ja he voivat olla töykeitä kaikille. Ihmisellä voi olla huono päivä, tai hän voi olla syntyjään ilkeä, eikä hän kohdista pahuuttaan kehenkään tiettyyn, jakaa sitä tasaisesti eteen tuleville tai valikoi uhrikseen heikoimman.

      Oma ongelmani on vähän vastakkainen tietyssä mielessä. Näytän normaalilta, mutta en ole. Minun siis edellytetään pärjäävän normaaleissa tilanteissa, mutten pärjää. Tietyssä mielessä voi olla eduksi, että joku ulospäin näkyvä asia kertoo vammasta tai sairaudesta. Sokean keppi, opaskoira, pyörätuoli. Ihmiset myös haluavat auttaa. Emme elä Pohjois-Koreassa, meillä vammaiset ja sairaat (paitsi koronapotilaat) saavat liikkua ihmisten ilmoilla, ja pulaan julkisella paikalla joutunutta on tapana auttaa.

      Ongelmasi taitaa tällä hetkellä olla masennus ja sitä kautta näköalattomuus. Ihminen ei voi päättää, mihin ja millaisena syntyy. Silti hyvinkin vaikeasti sairaat tai vaikeista olosuhteista lähteneet ihmiset ovat pärjänneet. Selviäminen on kiinni korvien välistä. On selvä, että ihmiset katselevat mieluummin iloisia ihmisiä kuin apeita. Oma tunnetila myös heijastuu toisiin ihmisiin.

      Tarvitset tällä hetkellä keskusteluapua tai terapiaa. Voit kysyä asiaa terveyskeskuksesta. Toinen vaihtoehto on seurakunta, sitäkin kautta voi saada ajan esim. diakoniatyöntekijälle. Tai voi jutella papin kanssa.

    • Anonyymi

      Jos vaik kokeilis mennä motarin ylikulkusillalle ja pistää kumiköysi kaulaan ja jouluvalot ympärilleen hohtamaan joulun iloa ja sit loikkais kaiteen yli - olis jouluryysis-matkaajilla jotain hupia katottavana - meinaan pomppivaa jouluvaloa.
      Tulis makee video someen iloittamaan joulun alla , suosittelen kokeilemaan.

      • Anonyymi

        Tota ei kukaan tee sen takia että sulla olisi kivaa ja makeeta.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      158
      1561
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1235
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      199
      1086
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      987
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      852
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      852
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      56
      798
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      786
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      49
      687
    Aihe