Haluisin niin paljon olla suomalaisen naisen kanssa suhteessa mutta en ole varma

Kuinka suhteen saisi aikaiseksi kun jos on niitä erilaisia näkemyksiä ja se ei minua haittaa että on muita näkemyksiä mutta jos on jotain isompia näkemys eroja parisuhteessa niin olisiko siihen mitään neuvoa minulle kun minä olen ihastunut naiseen joka on suomalainen mutta en tunne hänen ajatus maailmaa ollenkaan.

35

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluan tietää ihan kaikki suomalaisen kulttuurin naisista.

    • No mikäs nyt niin kovin paljon kiinnostaa tietää, tutustumalla se selviää, jos kerran olet ihastunut, niin ei ole mitään oikotietä onneen, se on itse löydettävä se onnellinen polku jota sitten tallustaa joko yksin tai kaksin, ja luulisin että tutustumalla toiseen selviää myös toisen näkemykset elämästä ja puhumalla ne yleensä saa selville eikä kysellä kulttuuri taustoja tai normeja. Kun jokainen ihminen on kuitenkin oma yksilö jolla on oma mielipide ja käsitys elämän eri asioista ei niitä mikään kulttuuri muodosta loppujen lopuksi, kun elämä ottaa, antaa ja opettaa ja niihin ne käsitykset sitten yleensä ihminen perustaa oman näkemyksensä vaikka kulttuuri olis mikä tahansa. Niin aina elämän vaiheet muuttaa niin ihmistä kuin ajatus maailmaa ja se ihmisen luonne määrittää sen kuinka monesta kulmasta elämää haluaa katsoa. On olemassa paljon ihmisiä jotka ovat niin ahdasmielisiä ettei he kykene näkee kuin sen oman putkella katsotun version mutta sitten taas on myös niitä jotka osaa nähdä elämää muistakin näkökulmista vaikka ei olisikaan samaa mieltä kaikesta niin voi siltikin asettua toisen tilalle ja nähdä myös muitakin vaihtoehtoja kuin se mitä on itse nähnyt tai kokenut.

      • Anonyymi

        🤭 🤭 🤭 🤭 🤭 🤭 Ihan vaan sivusta kysyn, että mahtaako herttuatar edes itse nähdä asioita muidenkin kannalta vai perustuuko sun muut näkemykset aina muidenkin kulmasta katsottuna, kun sinulla on niin vahva arvo maailma ja moraali, että kuinkahan avarakatseinen itse olet ollut ihan vaan asian vierestä kyselen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        🤭 🤭 🤭 🤭 🤭 🤭 Ihan vaan sivusta kysyn, että mahtaako herttuatar edes itse nähdä asioita muidenkin kannalta vai perustuuko sun muut näkemykset aina muidenkin kulmasta katsottuna, kun sinulla on niin vahva arvo maailma ja moraali, että kuinkahan avarakatseinen itse olet ollut ihan vaan asian vierestä kyselen.

        Odotinkin jo, että milloin se Kaisa ilmestyy juuri sinne missä jose on, mutta kerronpa sinulle vastauksen kysymykseesi, että vaikka minulla on erittäin vahva moraali joka perustuu suurimmaksi mun arvo maailmaan, niin se että mä pystyn näkemään asioita muidenkin kannalta sekä muistakin kulmista, niin ei tarkoita sitä, että minä hyväksyn kaiken, mutta minä ymmärrän että on olemassa muitakin mielipiteitä ja jokaisella on oikeus omaan näkemykseen niin arvojen kuin moraalin suhteen eikä se ole yhdenkään ihmisen tehtävä tuomita toista ihmistä mistään syystä. Jokainen on saman arvoinen Jumalan silmissä ja jokainen vastaa itse omasta käytöksestä Jumalan edessä eikä ole oikeutta tuomita toista vaikka itse olisi elämässä suoriutunut mallikkaasti kun jokainen me kuitenkin vastataan omasta elämästä. Ja se että minä ymmärrän ei tarkoita sitä että minä hyväksyn. Se miten itse toimin olen vastuussa Jumalan edessä ja silloin siihe ei vaikuta se, että onneksi minä olen toiminu omien arvojen mukaisesti mutta noi muut eivät, niin Jumala ei vertaa ketään ihmistä toiseen ihmiseen että kuka on paremmin toiminut ja kuka on parempi. Kun se totuus on se että jokainen olemme saman arvoisia ja kukaan ei ole ketään huonompi tai parempi mistään näkökulmasta verrattuna. Jos mun mielipidettä kysytään niin olen vahvasti sitä mieltä että kaikkia asioita elämässä ei tarvitse hyväksyy mutta täytyy ymmärtää ja pitää muistaa että se on Jumala joka saa ihmisen käytöstä arvostella ja tuomita. Silloin kun ihminen ei toimi Jumalan sääntöjen mukaisesti on syyllistynyt syntiin josta Jumala tuomitsee ja jokainen synti on saman arvoista Jumalan edessä, että ei voi verrata että no minäpä olen kiltimpi kun olen vain esimerkiksi syyllistynyt näpistyksiin ja toi toinen on sitten murhaaja ja osoitteen omaa paremmuutta ja toisen huonoutta vaikka se on yhtä paha asia että onko joku varastanut tikkarin kaupasta tai tappanut jonkun kun se synti on siinä että ei ole toiminu Jumalan sääntöjen mukaisesti jolloin jokainen synti Jumalaan vastaan tuomitaan. Että ei ikinä saa verrata omaa käytöstä toisen käytökseen kun se ei tee kenestäkään parempaa ihmistä päinvastoin se tekee silloin Jumalan sääntöjen vastaisesti.


    • Anonyymi

      Ihanaa voin jo kuvitella sielun silmin taistelevat metsot ja yhden koppeon katsomassa vierellä. Mikään ei kiihota enempää kuin järjetön väkivalta.

      • Mä en ihan tainnut ymmärtää tuota kommenttiasi, että jos haluat minun tuohon kommentoivan jotakin niin saisinko selvemmin tuon viestin mitä sillä tarkoitit??? - kike - 🍒


      • Kaisa, ole hyvä ja kerro sitten rehellisesti että kuinka paljon se monikulttuuri on vaikuttanut ludemin ja takiaisen suhteeseen???? Kummallisia että kuitenkin heidän kirjoituksissaan on ihan muita asioita käyty läpi ja kertaakaan he eivät ole riidellyt kulttuuri näkemyksistä vaan ihan muista asioista kuten, luottamus, mustasukkaisuus, ja heidän suurin ongelma on se puhumattomuus, ei mikään suhde voi alkaa eikä kestää jos ei kykene puhuu asiallisesti ja rakentavasti ja siihen ei todellakaan ole vaikuttanut mikää kulttuuri ero tai näkemykset vaan heidän oma persoona.


      • Voit aivan hyvin Kaisa kirjoittaa vastauksia kysymyksiin kunhan teet sen asiallisesti ja kunnioittaen muiden yksityisyyttä tai muita loukkaavia asioita jättää kommentistasi pois. Elikkä siis mitä tarkoitit tuolla sun kommentilla jonka olit kirjoittanut.


      • Anonyymi
        KirsikkaKirsikka kirjoitti:

        Voit aivan hyvin Kaisa kirjoittaa vastauksia kysymyksiin kunhan teet sen asiallisesti ja kunnioittaen muiden yksityisyyttä tai muita loukkaavia asioita jättää kommentistasi pois. Elikkä siis mitä tarkoitit tuolla sun kommentilla jonka olit kirjoittanut.

        🤭 🤭 🤭 🤭 🤭 Herttuatar, mä en halua vastata tuohon kysymykseen en edes asian vierestä, mutta pyydän sinua pohtimaan olikos se takiaisen käytös sitten niin asiallisesti aina kirjoitettua ja muita näkökulmia ajatellen että en tällä kommentilla loukkaa kenenkään yksityisyyttä ihan jokainen voi itse käydä lukaseen niitä heidän keskusteluja ja päätellä ihan itse minkä vaikutelman niistä saa. Minä en kommentoi aiheesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        🤭 🤭 🤭 🤭 🤭 Herttuatar, mä en halua vastata tuohon kysymykseen en edes asian vierestä, mutta pyydän sinua pohtimaan olikos se takiaisen käytös sitten niin asiallisesti aina kirjoitettua ja muita näkökulmia ajatellen että en tällä kommentilla loukkaa kenenkään yksityisyyttä ihan jokainen voi itse käydä lukaseen niitä heidän keskusteluja ja päätellä ihan itse minkä vaikutelman niistä saa. Minä en kommentoi aiheesta.

        Niinpä, jokainen voi itse käydä lukaseen niitä heidän keskusteluja mutta huomasitko muuten että huomasit itsekin vastauksen tähän sun väitteeseesi ettei moni kulttuurinen suhteen muodostuminen ole toiminut. Juurikin näin kuten kirjoitit. Takiainen on aika useasti hermostunut ludemille jo ennen kuin ludem on kerennyt edes lausetta kirjoittaa loppuun. Toisin sanoen tskiaisella on asenteessa opittavaa joka ei ole millään tavalla kulttuurin ominaisuus vaan hän tuomitsee ludemin käytöstä tietämättä edes miten asiat on ja uhkailee siihen heti perään joten onko se mikään ihme jos ludem ei ihan helposti uskalla luottaa oman elämän asioita jutella takiaisen kanssa kun jos takiainen on jo aika useasti tuonut kirjoituksissaan esille että kaikki riita ja riidan aiheet ovat ludemin syytä. Ja riitelyyn tarvitaan aina kaksi. Kukaan ei yksinään riitele ja mitä tulee tuohon ennakko asenteeseen kulttuuri eroista niin pakko myöntää että juurikin se ihmisten ennakko luulo muita kulttuureja kohtaan ja muita näkemyksiä kohtaan on estänyt tutustumasta muihin ihmisiin oli sitten kyseessä ystävyys tai parisuhde niin se ennakko luulo on asia jota ei pitäisi olla kenelläkään kun silloin jää paitsi kaikista mahdollisista hyvistä ihmis suhteista. Tutustukaa ihmisiin ihmisenä eikä kulttuurin tai muun vastaavan perusteella ja huomaatte kuinka paljon on hyviä ihmisiä olemassa.


      • Kuten sanoin että takiaisen asenne on jo pelkästään se ettei hän missään vaiheessa ole kysynytkään ludemin ajatuksia tai näkemyksiä mistään niin etteikö siihen olisi samalla tullut melkein heti perään joko syytöksiä ludemia kohtaan sekä uhkailuja ja tämä taas aiheuttaa heidän välille sitä puhumattomuutta, josta takiainen aina muistaa moittia ludemia että esimerkiksi "mä en oikein ymmärrä miksi ludem on taas mulle niin kovin vihainen ja mä en oo tehny yhtään mitään muuta kuin ollut töissä nii jo on rouva täydessä raivossaan vaikka en tehnyt yhtään mitään muuta kuin olin kiltisti töissä" ja sen jälkeen kun takiainen huomaa että ludem on jostain kumman syystä suuttunut hänelle niin takiainen kysymisen sijaan syyttää ludemia uskottomuudesta ja valehtelusta ja sen jälkeen vielä uhkailee mitä törkeömmällä tavalla ja se takiaisen ainainen kysymys on "koska jutellaan rakas ludem??" ja kun ei mitään vastausta siihen tule niin joka kerta takiainen moittii ludemia siitä ettei ludem puhu hänen kanssaan irl ja sen jälkeen takiainen valitettavasti vain näkee sen oman tuntemuksen ja sen myötä myös on toiminut kuten esimerkiksi ärsyttää ludemia kaikin tavoin erittäin hyvä esimerkki siitä on se huomion hakeminen keinoja kaihtamatta. Esim puhua siitä kuinka paljon haluaa muiden naisten kanssa olla ja viettää aikaa ja sitten kun ludem siihen kirjoittaa että "mene sitten jos kerran niin haluat, että en voi pakottaa sinua suhteessa olla jos kerran muita haluat" johon sitten takiainen reagoi välittömästi ettei hyväksy ikinä ludemille ketään muuta ja että ludemin on oltava ikuisesti uskollinen takiaselle ja takiaisen mielestä on ihan ok käydä muiden naisten kanssa esim saunassa ja ties missä. Että esitän kysymyksen teille jotka jaksoitte lukea tämän kommentin, että kuinka moni meistä olis yhtä kiltti ja ymmärtäväinen kuin ludem on ollut takiaselle. Mä tiedän että heillä on vahva rakkaus ja kumpikin heistä ikävöi ja haluaa olla toistensa kanssa ja saada näyttää niitä heidän intohimoisia rakkauden osoituksia mutta tässä oli aika hyvin kiteytetty kooste siitä miksi heidän suhteen muodostaminen ei ole ollut helppo. Se puhumattomuus on ongelma ihan kenelle tahansa missä suhteessa tahansa ja ei todellakaan ole ludemin syy ettei he ole muodostanut puhe yhteyttä irl. Kysyn vaan että kuinka moni uskaltaa sanoa omia ajatuksiaan jos toisen asenne on kuin takiaisella on ollut ludemia kohtaan. Ja mä en todellakaan hauku enkä arvostele takiaista enkä halua loukata häntä. Päin vastoin mä sanoin tän koska mä tiedän että heidän suhteensa on toimiva ja kestävä ja onnellinen kunhan he saavat mahdollisuuden jutella heidän tunteista ja ajatuksiaan mutta ilmeisesti takiainen on niin jääräpää että ei ollenkaan huomaa että hänen asenteen on muututtava. Ja takinen on kiltti ihminen ja rakastaa ludemia yli kaiken ja on aidosti omistautunut tekee kaikkensa jotta ludem olis onnellinen hänen kanssaan mutta valitettavasti hän ei ole oikein osannut ilmaista itseään eikä tunteitaan jolloin se väärin ymmärrys on ihan ymmärrettävää ettei heillä ole kuin toi sama riidan aihe joka kiertää kehää vaikka kuinka paljon sanoisin että jutelkaa ja kohdatkaa itsenne ja tunteenne mutta mä ymmärrän täysin ludemia ettei hän ole valmis kohtaamaan takiaista.


      • KirsikkaKirsikka kirjoitti:

        Kuten sanoin että takiaisen asenne on jo pelkästään se ettei hän missään vaiheessa ole kysynytkään ludemin ajatuksia tai näkemyksiä mistään niin etteikö siihen olisi samalla tullut melkein heti perään joko syytöksiä ludemia kohtaan sekä uhkailuja ja tämä taas aiheuttaa heidän välille sitä puhumattomuutta, josta takiainen aina muistaa moittia ludemia että esimerkiksi "mä en oikein ymmärrä miksi ludem on taas mulle niin kovin vihainen ja mä en oo tehny yhtään mitään muuta kuin ollut töissä nii jo on rouva täydessä raivossaan vaikka en tehnyt yhtään mitään muuta kuin olin kiltisti töissä" ja sen jälkeen kun takiainen huomaa että ludem on jostain kumman syystä suuttunut hänelle niin takiainen kysymisen sijaan syyttää ludemia uskottomuudesta ja valehtelusta ja sen jälkeen vielä uhkailee mitä törkeömmällä tavalla ja se takiaisen ainainen kysymys on "koska jutellaan rakas ludem??" ja kun ei mitään vastausta siihen tule niin joka kerta takiainen moittii ludemia siitä ettei ludem puhu hänen kanssaan irl ja sen jälkeen takiainen valitettavasti vain näkee sen oman tuntemuksen ja sen myötä myös on toiminut kuten esimerkiksi ärsyttää ludemia kaikin tavoin erittäin hyvä esimerkki siitä on se huomion hakeminen keinoja kaihtamatta. Esim puhua siitä kuinka paljon haluaa muiden naisten kanssa olla ja viettää aikaa ja sitten kun ludem siihen kirjoittaa että "mene sitten jos kerran niin haluat, että en voi pakottaa sinua suhteessa olla jos kerran muita haluat" johon sitten takiainen reagoi välittömästi ettei hyväksy ikinä ludemille ketään muuta ja että ludemin on oltava ikuisesti uskollinen takiaselle ja takiaisen mielestä on ihan ok käydä muiden naisten kanssa esim saunassa ja ties missä. Että esitän kysymyksen teille jotka jaksoitte lukea tämän kommentin, että kuinka moni meistä olis yhtä kiltti ja ymmärtäväinen kuin ludem on ollut takiaselle. Mä tiedän että heillä on vahva rakkaus ja kumpikin heistä ikävöi ja haluaa olla toistensa kanssa ja saada näyttää niitä heidän intohimoisia rakkauden osoituksia mutta tässä oli aika hyvin kiteytetty kooste siitä miksi heidän suhteen muodostaminen ei ole ollut helppo. Se puhumattomuus on ongelma ihan kenelle tahansa missä suhteessa tahansa ja ei todellakaan ole ludemin syy ettei he ole muodostanut puhe yhteyttä irl. Kysyn vaan että kuinka moni uskaltaa sanoa omia ajatuksiaan jos toisen asenne on kuin takiaisella on ollut ludemia kohtaan. Ja mä en todellakaan hauku enkä arvostele takiaista enkä halua loukata häntä. Päin vastoin mä sanoin tän koska mä tiedän että heidän suhteensa on toimiva ja kestävä ja onnellinen kunhan he saavat mahdollisuuden jutella heidän tunteista ja ajatuksiaan mutta ilmeisesti takiainen on niin jääräpää että ei ollenkaan huomaa että hänen asenteen on muututtava. Ja takinen on kiltti ihminen ja rakastaa ludemia yli kaiken ja on aidosti omistautunut tekee kaikkensa jotta ludem olis onnellinen hänen kanssaan mutta valitettavasti hän ei ole oikein osannut ilmaista itseään eikä tunteitaan jolloin se väärin ymmärrys on ihan ymmärrettävää ettei heillä ole kuin toi sama riidan aihe joka kiertää kehää vaikka kuinka paljon sanoisin että jutelkaa ja kohdatkaa itsenne ja tunteenne mutta mä ymmärrän täysin ludemia ettei hän ole valmis kohtaamaan takiaista.

        Minä en kommentoi aiheesta kun on poistunut tärkeitä ja asiallisia kommentteja ja se on asia joka minua ärsyttää enemmän kuin arvaatte. Mutta tulin tänne ilman mitään ennakko luulo asennetta kysyy muiden näkemyksiä ja siihen on reakoitu kaikkea muuta kuin asiallisella tavalla ja se antaa aika rasistisen vaikutelman kun valkoinen ihminen poistaa värillisten asiallisen viestin mutta sitten jos valkoinen ihminen kirjoittaa mitä mieleen ikinä juolahtaa niin tietenkin se on sen verran asialliseksi tulkittu ettei se ole poiston syy eikä peruste kun ei ole musta kynsi kirjoittanut. Mä oon niin varma että se evemeres on taatusti suosittu ja asiallinen kirjoittaja kun hän ei ole värillinen.


      • Mä en oo oikeasti mikään rasisti mutta jos mulle ollaan rasisti mä olen samalla mitalla.


      • Ketkä kaikki on täällä rasisteja??????


      • Mä olisin halunnut tiedustella onko muilla kokemusta suhteissa joissa on kaksi kulttuuria ja sopu edelleen toiminut????? Asiallisia vastauksia kiitos. Minäkin olen asiallinen ja vaadin että muutkin ovat minulle. En todellakaan ole ikinä ollu mikään rasisti ja aina katson ihmisen ihmisenä enkä värin perusteella ja koska aikaisemmin ollut vain värillisten kanssa suhteissa niin ei ole mitään kokemusta muista. Ja jos joku ihmetteli minun motiiveja aiheesta niin en kysyisi neuvoa ellei asia olisi minulle tärkeä tai jos minun tarkoitus olisi vain harrastaa seksiä tai muulla tavalla hyötyä hakee valkoisesta naisista niin enhän minä täällä ihmettelisi kuinka saisin suhteen muodostettua henkilöön joka on minun kiinnostuksen kohde ja jonka kanssa haluisin suhteen. Siinä on vastaus aikasempiin kysymyksiin.


      • Anonyymi
        Omar-josa- kirjoitti:

        Mä olisin halunnut tiedustella onko muilla kokemusta suhteissa joissa on kaksi kulttuuria ja sopu edelleen toiminut????? Asiallisia vastauksia kiitos. Minäkin olen asiallinen ja vaadin että muutkin ovat minulle. En todellakaan ole ikinä ollu mikään rasisti ja aina katson ihmisen ihmisenä enkä värin perusteella ja koska aikaisemmin ollut vain värillisten kanssa suhteissa niin ei ole mitään kokemusta muista. Ja jos joku ihmetteli minun motiiveja aiheesta niin en kysyisi neuvoa ellei asia olisi minulle tärkeä tai jos minun tarkoitus olisi vain harrastaa seksiä tai muulla tavalla hyötyä hakee valkoisesta naisista niin enhän minä täällä ihmettelisi kuinka saisin suhteen muodostettua henkilöön joka on minun kiinnostuksen kohde ja jonka kanssa haluisin suhteen. Siinä on vastaus aikasempiin kysymyksiin.

        On kokemusta mutta en tiedä voinko kirjoittaa yhtään mitään muuta kuin että kokeile onneasi ei siinä mitään ainakaan menetä jos on kiinnostusta tutustuu eikä ole ennakko asenteita jos oikeasti tykkää niin asioita voi soveltaa ja tehdä kompromisseja kun se on kuitenkin on niin että joskus ne tunteet ovat voimakkaammat kuin mitä järki sanoo ja parisuhteessa tutustuu ihmiseen eikä taustoihin tai menneisyyteen kuulu takertua vaan kohdata se ihminen siinä hetkessä ja sellaisena kuin on kun elämä kuitenkin muuttaa meitä kokeista ihmisistä ja silloin kun tunteet ovat vahvat niin ne kestää ja kannattaa läpi elämän ja kun oikeasti välittää toisesta niin haluaa olla toisen elämässä niin hyvinä kuin huonoina hetkinä ja tuomitseminen ja syyttäminen ei ole missään suhteessa hyvä vaan tukeminen ja se että on ainaki läsnä ja se että toinen tietää että se toinen on toisen elämässä siitäkin huolimatta vaikka menneisyys olisi mitä ja se tulevaisuus yleensä yhdessä tulee suunniteltua ja luottamus ajan kanssa ei kaikki heti ensi kättelyssä halua koko elämän kertaa kertoa mutta jos oikeasti välittää nii se menneisyys ei saa vaikuttaa tunteisiin tai päätöksiin vaikka suhteen myöhemmässä vaiheessa tulisi tietoon jotain menneisyydestä vaikkapa ei itse hyväksy toisen menneisyyttä niin ei saa syyttää kuin siitä miten toinen on ollut suhteessa. Tämän enempää en valitettavasti osaa neuvoa


      • Anonyymi kirjoitti:

        On kokemusta mutta en tiedä voinko kirjoittaa yhtään mitään muuta kuin että kokeile onneasi ei siinä mitään ainakaan menetä jos on kiinnostusta tutustuu eikä ole ennakko asenteita jos oikeasti tykkää niin asioita voi soveltaa ja tehdä kompromisseja kun se on kuitenkin on niin että joskus ne tunteet ovat voimakkaammat kuin mitä järki sanoo ja parisuhteessa tutustuu ihmiseen eikä taustoihin tai menneisyyteen kuulu takertua vaan kohdata se ihminen siinä hetkessä ja sellaisena kuin on kun elämä kuitenkin muuttaa meitä kokeista ihmisistä ja silloin kun tunteet ovat vahvat niin ne kestää ja kannattaa läpi elämän ja kun oikeasti välittää toisesta niin haluaa olla toisen elämässä niin hyvinä kuin huonoina hetkinä ja tuomitseminen ja syyttäminen ei ole missään suhteessa hyvä vaan tukeminen ja se että on ainaki läsnä ja se että toinen tietää että se toinen on toisen elämässä siitäkin huolimatta vaikka menneisyys olisi mitä ja se tulevaisuus yleensä yhdessä tulee suunniteltua ja luottamus ajan kanssa ei kaikki heti ensi kättelyssä halua koko elämän kertaa kertoa mutta jos oikeasti välittää nii se menneisyys ei saa vaikuttaa tunteisiin tai päätöksiin vaikka suhteen myöhemmässä vaiheessa tulisi tietoon jotain menneisyydestä vaikkapa ei itse hyväksy toisen menneisyyttä niin ei saa syyttää kuin siitä miten toinen on ollut suhteessa. Tämän enempää en valitettavasti osaa neuvoa

        Mutta mä oon lukenut niitä muitakin keskusteluja täällä ja se takiaisen suhde kiinnostaisi minua tietää enemmän että mikä on hänen näkemys siitä tutustumista ja onko kompromisseja helppoa soveltaa jos ei ole kaikista asioista samaa mieltä kuin toinen on. Mielenkiintoista olis kuulla enemmänkin jos saisin jutella takiaisen kanssa enkä kuunnella muiden mielipiteitä heidän suhteesta haluan aina tietää asiasta siltä joka asiaan liittyy enkä kysellä totuutta muilta.


      • Anonyymi
        KirsikkaKirsikka kirjoitti:

        Kuten sanoin että takiaisen asenne on jo pelkästään se ettei hän missään vaiheessa ole kysynytkään ludemin ajatuksia tai näkemyksiä mistään niin etteikö siihen olisi samalla tullut melkein heti perään joko syytöksiä ludemia kohtaan sekä uhkailuja ja tämä taas aiheuttaa heidän välille sitä puhumattomuutta, josta takiainen aina muistaa moittia ludemia että esimerkiksi "mä en oikein ymmärrä miksi ludem on taas mulle niin kovin vihainen ja mä en oo tehny yhtään mitään muuta kuin ollut töissä nii jo on rouva täydessä raivossaan vaikka en tehnyt yhtään mitään muuta kuin olin kiltisti töissä" ja sen jälkeen kun takiainen huomaa että ludem on jostain kumman syystä suuttunut hänelle niin takiainen kysymisen sijaan syyttää ludemia uskottomuudesta ja valehtelusta ja sen jälkeen vielä uhkailee mitä törkeömmällä tavalla ja se takiaisen ainainen kysymys on "koska jutellaan rakas ludem??" ja kun ei mitään vastausta siihen tule niin joka kerta takiainen moittii ludemia siitä ettei ludem puhu hänen kanssaan irl ja sen jälkeen takiainen valitettavasti vain näkee sen oman tuntemuksen ja sen myötä myös on toiminut kuten esimerkiksi ärsyttää ludemia kaikin tavoin erittäin hyvä esimerkki siitä on se huomion hakeminen keinoja kaihtamatta. Esim puhua siitä kuinka paljon haluaa muiden naisten kanssa olla ja viettää aikaa ja sitten kun ludem siihen kirjoittaa että "mene sitten jos kerran niin haluat, että en voi pakottaa sinua suhteessa olla jos kerran muita haluat" johon sitten takiainen reagoi välittömästi ettei hyväksy ikinä ludemille ketään muuta ja että ludemin on oltava ikuisesti uskollinen takiaselle ja takiaisen mielestä on ihan ok käydä muiden naisten kanssa esim saunassa ja ties missä. Että esitän kysymyksen teille jotka jaksoitte lukea tämän kommentin, että kuinka moni meistä olis yhtä kiltti ja ymmärtäväinen kuin ludem on ollut takiaselle. Mä tiedän että heillä on vahva rakkaus ja kumpikin heistä ikävöi ja haluaa olla toistensa kanssa ja saada näyttää niitä heidän intohimoisia rakkauden osoituksia mutta tässä oli aika hyvin kiteytetty kooste siitä miksi heidän suhteen muodostaminen ei ole ollut helppo. Se puhumattomuus on ongelma ihan kenelle tahansa missä suhteessa tahansa ja ei todellakaan ole ludemin syy ettei he ole muodostanut puhe yhteyttä irl. Kysyn vaan että kuinka moni uskaltaa sanoa omia ajatuksiaan jos toisen asenne on kuin takiaisella on ollut ludemia kohtaan. Ja mä en todellakaan hauku enkä arvostele takiaista enkä halua loukata häntä. Päin vastoin mä sanoin tän koska mä tiedän että heidän suhteensa on toimiva ja kestävä ja onnellinen kunhan he saavat mahdollisuuden jutella heidän tunteista ja ajatuksiaan mutta ilmeisesti takiainen on niin jääräpää että ei ollenkaan huomaa että hänen asenteen on muututtava. Ja takinen on kiltti ihminen ja rakastaa ludemia yli kaiken ja on aidosti omistautunut tekee kaikkensa jotta ludem olis onnellinen hänen kanssaan mutta valitettavasti hän ei ole oikein osannut ilmaista itseään eikä tunteitaan jolloin se väärin ymmärrys on ihan ymmärrettävää ettei heillä ole kuin toi sama riidan aihe joka kiertää kehää vaikka kuinka paljon sanoisin että jutelkaa ja kohdatkaa itsenne ja tunteenne mutta mä ymmärrän täysin ludemia ettei hän ole valmis kohtaamaan takiaista.

        Ludemin ystävänä sanoisin, että hän jos kuka saa takiaisen kesytettyä. Voisin veikata, että jos suhteeseen kunnolla päätyvät takiainen tulee vielä ostamaan rakkaalleen joka perjantai kukkia ja saa siitä täyden kiitoksen. Hänestä kehkeytyy myös mainio ruoanlaittaja ja kotitöiden tekijä joita tekevät yhdessä Ludem kärsivällisesti ohjaten ja jokaisesta onnistumisesta hellästi huomionosoituksin kiittäen. Mitä enemmän Ludemiin panostaa sitä intohimoisemmin hän rakkautensa osoittaa. Veikkaan ettei Takiainen tule muita naisia kaipaamaan ja Ludemiaan palvoo vaan saadakseen hänet pitää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ludemin ystävänä sanoisin, että hän jos kuka saa takiaisen kesytettyä. Voisin veikata, että jos suhteeseen kunnolla päätyvät takiainen tulee vielä ostamaan rakkaalleen joka perjantai kukkia ja saa siitä täyden kiitoksen. Hänestä kehkeytyy myös mainio ruoanlaittaja ja kotitöiden tekijä joita tekevät yhdessä Ludem kärsivällisesti ohjaten ja jokaisesta onnistumisesta hellästi huomionosoituksin kiittäen. Mitä enemmän Ludemiin panostaa sitä intohimoisemmin hän rakkautensa osoittaa. Veikkaan ettei Takiainen tule muita naisia kaipaamaan ja Ludemiaan palvoo vaan saadakseen hänet pitää.

        Onneksi en ole samanlainen kuin takiainen. Takiainen on selvästi korviaan myöten rakastunut ja kun luin jostain että ludem on hänen ensimmäinen rakkaus niin en yhtään ihmettele jos takiainen ei ole osannut ilmaista omia tunteita ja ajatuksia niin kuin hän ne tuntee, mutta oli kyllä todella lohduttava tietää ettei heidän riidat ole johtuneet mistään ulkopuolisten näkemyksistä, kulttuurin tai muun vastaavan. Ja se jos mikä on todella arvostettua ettei anna muiden vaikuttaa omiin tunteisiin tai mielipiteisiin vaan heillä on ihan selvästi omat tunteet joiden perusteella toimivat. Haluisin niin kovasti tietää heistä enemmän mutta en halua kysellä heistä kun he eivät ole paikalla ja parempi se on että kysyn heiltä suoraan kun minä niin haluisin kuulla kuinka he ovat toisiinsa rakastuneet ja muitakin mielenkiintoista tietää heidän suhteesta kun he kuitenkin ovat aika usein esillä millon missäkin ketjussa.


      • Kiitoksia takiainen että suostuit keskusteluun kanssani. Ole huoletta, en ole tulossa sinun ja ludemin suhdetta rikkoo millään tavoin. Ja jos neuvot minua minun suhteissa niin minä voin kertoa sinulle jotain mikä auttaa sinun ja ludemin suhdetta.


      • Omar-josa- kirjoitti:

        Kiitoksia takiainen että suostuit keskusteluun kanssani. Ole huoletta, en ole tulossa sinun ja ludemin suhdetta rikkoo millään tavoin. Ja jos neuvot minua minun suhteissa niin minä voin kertoa sinulle jotain mikä auttaa sinun ja ludemin suhdetta.

        Mä haluisin tietää että miten olet saanut suhteen ludemin kanssa noin vahvalle pohjalle ettei teillä ole ollut muita erimielisyyksiä kuin mustasukkaisuus? Eikö teillä ole lainkaan mitään näkemys eroja joiden kanssa tulisi riitaa?


      • Anonyymi
        Omar-josa- kirjoitti:

        Mä haluisin tietää että miten olet saanut suhteen ludemin kanssa noin vahvalle pohjalle ettei teillä ole ollut muita erimielisyyksiä kuin mustasukkaisuus? Eikö teillä ole lainkaan mitään näkemys eroja joiden kanssa tulisi riitaa?

        Siis onhan tässä ollut riittävästi riitaa myös muistakin asioista kuin vain mustasukkaisuus. Se mustasukkaisuus on tietenkin se näkyvin asia meidän kirjoituksissa mutta se todellinen ongelma johtuu ihan muista asioista joita en täällä halua kommentoida mutta juurikin se meidän puhumattomuus, luottamuksen puute, ja vuorovaikutus on nyt ne pahimmat ongelmat joita nyt kenellekään voi suhteessa olla. Esimerkiksi en ymmärrä lainkaan niitä jotka valittaa arki huolista, kuten esimerkiksi jotkut koti askareet kuka tekee mitä tai muuta vastaavaa. Tollaset ovat todella pieniä murheita ja keskustelu niistä auttaa. Minulla ja ludemilla on todella vaikea saada mitään keskustelua irl ja se on johtanut sitten niihin muihin meidän riitoihin kuten juuri se mustasukkaisuus kun en tiedä yhtään mitään missä vaimo vipeltää enkä rehellisesti sanottuna mitään muutakaan tiedä ja se on asia josta olen todella paljon suuttunut mutta en tarkoita että mun käytös ollut millään tavalla oikein. Olen siltikin sitä mieltä että uhkailu on väärin ja todella väärä tapa ilmaista tunteita. Terveisin takiainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis onhan tässä ollut riittävästi riitaa myös muistakin asioista kuin vain mustasukkaisuus. Se mustasukkaisuus on tietenkin se näkyvin asia meidän kirjoituksissa mutta se todellinen ongelma johtuu ihan muista asioista joita en täällä halua kommentoida mutta juurikin se meidän puhumattomuus, luottamuksen puute, ja vuorovaikutus on nyt ne pahimmat ongelmat joita nyt kenellekään voi suhteessa olla. Esimerkiksi en ymmärrä lainkaan niitä jotka valittaa arki huolista, kuten esimerkiksi jotkut koti askareet kuka tekee mitä tai muuta vastaavaa. Tollaset ovat todella pieniä murheita ja keskustelu niistä auttaa. Minulla ja ludemilla on todella vaikea saada mitään keskustelua irl ja se on johtanut sitten niihin muihin meidän riitoihin kuten juuri se mustasukkaisuus kun en tiedä yhtään mitään missä vaimo vipeltää enkä rehellisesti sanottuna mitään muutakaan tiedä ja se on asia josta olen todella paljon suuttunut mutta en tarkoita että mun käytös ollut millään tavalla oikein. Olen siltikin sitä mieltä että uhkailu on väärin ja todella väärä tapa ilmaista tunteita. Terveisin takiainen.

        Oletko miettinyt että jos vaikka ludemilla olis sulle jotain asiaa jonka haluis kertoa sinulle kun kuitenkin yhteistä tulevaisuutta olette pitkään suunnitellut, että jos olet noin varma omista tunteista ludemia kohtaan ja täysin varma että haluat ikuisesti olla hänen kanssaan ja vielä varmempi siitä että hyväksyt hänet sellaisena kuin hän on eikä sellaisena kuin sinä olet kuvitellut ja en tarkoita sitä että olet kuvitellut minkälainen ludem on. Mutta jos et tunne häntä henkilökohtaisesti ja kirjoitat toistuvasti että haluat tutustua häneen ja olla hänen kanssaan loppu elämän niin oletko valmis sitten hyväksymään ihan kaiken hänen elämästään ja hänet sellaisena kuin hän on. Ja tarkoitin siis että kun tutustut häneen niin jos esimerkiksi tunnet mustasukkaisuutta kun hän haluaa kertoa sinulle hänen elämästään ja muista hänelle isoista asioista niin oletko irl yhtä hyökkäävä kuin palstalla. Jos olet aivan varma siitä että et ikinä halua satuttaa sinulle kaikista rakkainta ihmistä niin todista se hänelle että hyväksyt hänen menneisyyteen liittyvät asiat siinä missä hyväksyt teille yhteisen tulevaisuuden. Ja sen takia pyydän sinua pohtimaan tätä jotta teille ei tule ikinä mitään riitaa siitä että toine ei halua jutella tai vuorovaikutus on huono kun se johtuu jokaisessa suhteessa siitä ettei ole osannut kuunnella mitä toinen haluaa kertoa ja jos sun reaktio on ollut toi että suutut kun ludem yrittää sinulle puhua nii ei oo mikään ihme ettei hän uskalla kohdata sinua irl. Näin minä olen päätellyt teidän kirjoituksia lukiessa että kun teillä on ne vahvat tunteet niin se voi olla syy miksi ludem välttelee teidän kohtaamista. Hän joko pelkää että hermostut tai sitten reakoit muilla ilkeillä ja loukkaavilla sanoilla kun se mitä sanot hänelle loukkaamista niin sattuu häneen yhtä paljon kuin fyysinen kipu ja se on ihan totta että kun on niin vahvoja tunteita nii silloin juurikin sen oman rakkaan loukkaus tuntuu pahimmalta kuin esimerkiksi joku muu loukkaisi. Sun täytyy ottaa huomioon sinun käytös myös niissä tilanteissa kun et ole samaa mieltä kuin ludem tai esimerkiksi et hyväksy joitain asioita nii siltikin sun täytyy näyttää hänelle että teillä on vahvat tunteet ja ne kestää niin menneet myrskyt kuin tulevat myrskyt. Sen verran olen saanut ymmärrystä teidän kirjoituksista että teillä on aito rakkaus ja se on erittäin harvinaista joten älkää antako minkään tai kenenkään tuhota teidän mahdollisuutta suhteeseen.


      • Anonyymi
        Omar-josa- kirjoitti:

        Oletko miettinyt että jos vaikka ludemilla olis sulle jotain asiaa jonka haluis kertoa sinulle kun kuitenkin yhteistä tulevaisuutta olette pitkään suunnitellut, että jos olet noin varma omista tunteista ludemia kohtaan ja täysin varma että haluat ikuisesti olla hänen kanssaan ja vielä varmempi siitä että hyväksyt hänet sellaisena kuin hän on eikä sellaisena kuin sinä olet kuvitellut ja en tarkoita sitä että olet kuvitellut minkälainen ludem on. Mutta jos et tunne häntä henkilökohtaisesti ja kirjoitat toistuvasti että haluat tutustua häneen ja olla hänen kanssaan loppu elämän niin oletko valmis sitten hyväksymään ihan kaiken hänen elämästään ja hänet sellaisena kuin hän on. Ja tarkoitin siis että kun tutustut häneen niin jos esimerkiksi tunnet mustasukkaisuutta kun hän haluaa kertoa sinulle hänen elämästään ja muista hänelle isoista asioista niin oletko irl yhtä hyökkäävä kuin palstalla. Jos olet aivan varma siitä että et ikinä halua satuttaa sinulle kaikista rakkainta ihmistä niin todista se hänelle että hyväksyt hänen menneisyyteen liittyvät asiat siinä missä hyväksyt teille yhteisen tulevaisuuden. Ja sen takia pyydän sinua pohtimaan tätä jotta teille ei tule ikinä mitään riitaa siitä että toine ei halua jutella tai vuorovaikutus on huono kun se johtuu jokaisessa suhteessa siitä ettei ole osannut kuunnella mitä toinen haluaa kertoa ja jos sun reaktio on ollut toi että suutut kun ludem yrittää sinulle puhua nii ei oo mikään ihme ettei hän uskalla kohdata sinua irl. Näin minä olen päätellyt teidän kirjoituksia lukiessa että kun teillä on ne vahvat tunteet niin se voi olla syy miksi ludem välttelee teidän kohtaamista. Hän joko pelkää että hermostut tai sitten reakoit muilla ilkeillä ja loukkaavilla sanoilla kun se mitä sanot hänelle loukkaamista niin sattuu häneen yhtä paljon kuin fyysinen kipu ja se on ihan totta että kun on niin vahvoja tunteita nii silloin juurikin sen oman rakkaan loukkaus tuntuu pahimmalta kuin esimerkiksi joku muu loukkaisi. Sun täytyy ottaa huomioon sinun käytös myös niissä tilanteissa kun et ole samaa mieltä kuin ludem tai esimerkiksi et hyväksy joitain asioita nii siltikin sun täytyy näyttää hänelle että teillä on vahvat tunteet ja ne kestää niin menneet myrskyt kuin tulevat myrskyt. Sen verran olen saanut ymmärrystä teidän kirjoituksista että teillä on aito rakkaus ja se on erittäin harvinaista joten älkää antako minkään tai kenenkään tuhota teidän mahdollisuutta suhteeseen.

        Voi kun mun rakas on ollut mulle niin vihainen tänään ja eilen ja todellisuudessa me kumpikin halutaan sanoa että hyvää yötä rakas ja mite on päivä menny ja mä olen ollut koko ajan niin loukkaantunut kun sulla on ne kuvat ja mun mieli on muutenkin niin maassa ja oletin ja toivoin että vaikka et halua olla mun kanssa joulua nii voisit kuitenkin sen verran ymmärtää mun tunne tilaa ettet ainakaan loukkaa minun mieltä kun muutenkin on ihan siinä ja siinä että edes kestän koko joulun nii älä ainakaa sinä loukkaa mun mieltä vaikka olisit kuinka paljon hermostunut minulle niin me ei saada loukkaa toista tahallaan kun se on haitaksi meidän väleihin silloin meille muodostuu se asenne että ei halua olla missään tukena kun toisella on muista asioista paha olo nii silloin vaikka ei halua tukea nii ei saa kuitenkaan enempää loukkaa toisen mieltä ja kyllähän mä olen päättänyt että jokainen perhe tai muu juhla asia perheen kanssa niin ei ikinä tule onnistumaan vaikka kuinka ollaan saatu sovittua meidän riidat ja yhdessä ollaan ja asutaan ja eletään samaa perhe arkea nii minun läsnä oloa on silloin turha odottaa. Oli kyseessä mikä tahansa missä yleensä perhe on niin varsinkin joulut ja muut tapahtumat jätän väliin kun nyt haluat sun exän kanssa olla joulun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun mun rakas on ollut mulle niin vihainen tänään ja eilen ja todellisuudessa me kumpikin halutaan sanoa että hyvää yötä rakas ja mite on päivä menny ja mä olen ollut koko ajan niin loukkaantunut kun sulla on ne kuvat ja mun mieli on muutenkin niin maassa ja oletin ja toivoin että vaikka et halua olla mun kanssa joulua nii voisit kuitenkin sen verran ymmärtää mun tunne tilaa ettet ainakaan loukkaa minun mieltä kun muutenkin on ihan siinä ja siinä että edes kestän koko joulun nii älä ainakaa sinä loukkaa mun mieltä vaikka olisit kuinka paljon hermostunut minulle niin me ei saada loukkaa toista tahallaan kun se on haitaksi meidän väleihin silloin meille muodostuu se asenne että ei halua olla missään tukena kun toisella on muista asioista paha olo nii silloin vaikka ei halua tukea nii ei saa kuitenkaan enempää loukkaa toisen mieltä ja kyllähän mä olen päättänyt että jokainen perhe tai muu juhla asia perheen kanssa niin ei ikinä tule onnistumaan vaikka kuinka ollaan saatu sovittua meidän riidat ja yhdessä ollaan ja asutaan ja eletään samaa perhe arkea nii minun läsnä oloa on silloin turha odottaa. Oli kyseessä mikä tahansa missä yleensä perhe on niin varsinkin joulut ja muut tapahtumat jätän väliin kun nyt haluat sun exän kanssa olla joulun.

        Rakas ei tule kuulonkaan ettet osallistu perhejuhliin, jos yhdessä asutaan. Enkä exän kanssa joulua vietä. Mä meditoin joulun. Etsin sisäistä rauhaa.


    • Saanko kysyä että onko sillä mitään väliä jos ei toinen edusta samaa kulttuuria kuin itse edustaa. Mielestäni se ei ole oikein että edes pohtii tollasta että muut sivu seikat vaikuttaa omiin päätöksiin muodostaa suhteita ja jos tunnet olevasi ihastunut niin ei silloin yleensä varsinkaan ajattele mitää muuta kuin tutustua toiseen. Minä olisin niin iloinen jos edes saisin jonkun kun olin pienessä tapaturmassa niin naamani ei ole mitään kivaa katseltavaa.

    • 🤭 🤭 🤭 🤭 🤭 Kumallista jos ei tuolla naamalla naisia naurata, ihan vaan asian vierestä lohdutan että minä ainakin viihtyisin ja olisin todella iloinen sinun seurassa. Ei pidä välittää muiden mielipiteistä.

      • Kaisa mistä on kyse että kirjoitit minun nimimerkillä, toi ei ollut yhtään hauskaa kirjoittaa minusta noin ja vielä minun tunnuksillani ettei vaan se sinun kommentti poistu. Toivottavasti tämä Kaisan viesti poistetaan.


      • Saat anteeksi Kaisa kunhan et enää pelleile minun kustannuksella.


      • Anonyymi

        No nyt ei ainakaan ludemin kanssa ole tekemisissä kun saatiin evemereksen kanssa sulassa sovussa keskusteltua että minä olen nyt ludemin puoliso eikä evemeres. T.


      • Kaisa lopeta. Me ollaan jo sovittu takiaisen kanssa. Mä en häiritse ikinä ludemin ja takiaisen suhdetta ja mun kuvien takia ei kannata riidellä kun se on vaikuttanut minun ulkonäköön näin.


      • Anonyymi
        Evameres kirjoitti:

        Kaisa lopeta. Me ollaan jo sovittu takiaisen kanssa. Mä en häiritse ikinä ludemin ja takiaisen suhdetta ja mun kuvien takia ei kannata riidellä kun se on vaikuttanut minun ulkonäköön näin.

        Niin niinpä niin kuvia ihaillaan taas


    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe