Miksi käytätte sanaa "matu", joka on rasistinen sana, miksi se sallitaan tällä palstalla ?

Anonyymi

Matu tarkoittaa rasistin sanastossa maahantunkeutujaa.

167

963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä mamu on paaaljon parempi.

    • Anonyymi

      Voihan se tarkoittaa myös maahan tulijaa.

      • Anonyymi

        V o i, mutta rasistit käyttää sitä merkityksessä maahantunkeutuja.
        Mamulla tarkoitetaan kai maahanmuuttajaa, mutta sitäkin käytetään halventavissa yhteyksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        V o i, mutta rasistit käyttää sitä merkityksessä maahantunkeutuja.
        Mamulla tarkoitetaan kai maahanmuuttajaa, mutta sitäkin käytetään halventavissa yhteyksissä.

        No mikä sitten on neutraali ei-rasistinen termi ihmisille, jotka eivät ole alkuperäisiä suomalaisia ja jotka asuvat Suomessa? Vai eikö tällaista (rasistista?) erottelua saa tehdä? Itse en ole pitäny mamu- (maahan muuttaja) tai matu- (maahan tulija) termejä mitenkään loukkaavina, mutta aina sitä oppii uutta jopa tältä palstalta. Roman Schatz (menivätkö konsonantit oikein päin, vai syytetäänkö minuakin rasistiksi) sanoi kerran radiossa, että Neil Hardwick oli ensimmäinen Suomen virallinen mamu, ja Schatz peri hänen asemansa virallisena mamuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä sitten on neutraali ei-rasistinen termi ihmisille, jotka eivät ole alkuperäisiä suomalaisia ja jotka asuvat Suomessa? Vai eikö tällaista (rasistista?) erottelua saa tehdä? Itse en ole pitäny mamu- (maahan muuttaja) tai matu- (maahan tulija) termejä mitenkään loukkaavina, mutta aina sitä oppii uutta jopa tältä palstalta. Roman Schatz (menivätkö konsonantit oikein päin, vai syytetäänkö minuakin rasistiksi) sanoi kerran radiossa, että Neil Hardwick oli ensimmäinen Suomen virallinen mamu, ja Schatz peri hänen asemansa virallisena mamuna.

        Roman Schatz hallitsee huumorin lajit, ironian, sarkasmin jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        V o i, mutta rasistit käyttää sitä merkityksessä maahantunkeutuja.
        Mamulla tarkoitetaan kai maahanmuuttajaa, mutta sitäkin käytetään halventavissa yhteyksissä.

        Voisiko joku valistaa, miksi näitä pitäisi katsoa ylös päin ja kunnioitta.

        Suomalaisessa yhteiskunnassa on meneillään valtava rasismi omaa kansaa kohtaan, vaikka hallitus on intersektio feminismin kiihkoilijoita.

        Työttömät kohtaaavat valtavaa rasismia yhteiskunnassa ja ketään ei puolusta tai näe sympatiaa tätä ryhmää kohtaan.

        Miksi pakolaisilla ja kotoutujille on huomattavasti parempaa taloudellista ja muuta paljelua tarjolla.

        tällaisesta epäoikeuden mukaisuudesta kehkeytyy ajan mittaan jotain, ei niin hyvää


    • Ihmeellisen helposti keskiverto, tolkun suomalainen omaksuu syrjivän, rasistisen ja epäkurantin kielenkäytön jota tietyt tahot mediassa ja politiikassa käyttävät, jos se alussa kuullosti vähän epämiellyttävältä, niin kohta aletaan käyttää sanaa itsekin ikään kuin siitä olisi tullut uusi normaali.
      Matu EI tarkoita maahantulijaa, siihen tarkoitukseen on aivan hyvä jo pitkään käytössä ollut sana, maahanmuuttaja, jonka lyhennys "mamu" jo haiskahtaa ei-korrektille, mutta on jollain tavalla puolustettavissa.
      Matu, suvakki jne. ovat tällaisia sanoja jotka ovat selkeästi rasistisia, mutta moni on alkanut pitää niitä uutena "normaalina"

      • Anonyymi

        Jos suvakki on rasistinen ilmaisu niin räikeät persuihin kohdistuvat perustelemettomat parjaamiset ovat sitä törkeimmässä muodossaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suvakki on rasistinen ilmaisu niin räikeät persuihin kohdistuvat perustelemettomat parjaamiset ovat sitä törkeimmässä muodossaan!

        Hyvä aloitus!

        Miksi tosiaan käyttää moisia ilmaisuja?
        Kertoo siitä ihmisestä (joka käyttää sanaa) paljon...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suvakki on rasistinen ilmaisu niin räikeät persuihin kohdistuvat perustelemettomat parjaamiset ovat sitä törkeimmässä muodossaan!

        Suvakki on persujen haukkumasana suvaitsevaiselle, normaalille ihmiselle.


      • Anonyymi

        "Ihmeellisen helposti keskiverto, tolkun suomalainen omaksuu syrjivän, rasistisen ja epäkurantin kielenkäytön jota tietyt tahot mediassa ja politiikassa käyttävät, jos se alussa kuullosti vähän epämiellyttävältä, niin kohta aletaan käyttää sanaa itsekin ikään kuin siitä olisi tullut uusi normaali."

        Oma kokemukseni on, että keskiverron, tolkun suomalaisen on liki mahdotonta omaksua syrjivää, rasistista ja epäkuranttia kielenkäyttöä. Ei vain siksi, että syrjivä, rasistinen ja epäkurantti kielenkäyttö on heille jo alunperinkin niin vierasta etteivät he osaa sitä itse käyttää tai hyväksyä, vaan myös siksi, että sitä sitä ei yleisestikään käytetä ja hyväksytä. "Keskivertokodissa" lapset siis eivät opi rasistista tai syrjivää kielenkäyttöä ja myöhemmin päiväkodeissa, oppilaitoksissa ja useimmilla työpaikoilla sellaista ei myöskään hyväksytä, joissakin on voitu jopa suorastaan kieltää.

        Sitä kyllä pidän mahdollisena, että jotkut saattavat pitää epäkorrekteja ilmaisuja normaaleina. Edustavatko he "keskivertoa, tolkun suomalaista", siitä voinemme olla montaa mieltä. Koska heitä on (minun kokemukseni mukaan) hyvin vähän (myös meidän ikäisissämme), niin minun mielestäni he eivät ole "keskiverto, tolkun suomalaisia".

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suvakki on persujen haukkumasana suvaitsevaiselle, normaalille ihmiselle.

        Sanana suvakki on neutraalia, yleiskielen suomea. Haukkumasanaksi se muuttuu sellaisen henkilön korvien välissä joka kokee sisikunnassaan omantunnon piston!


      • Mikä vain sana voi olla halventava, jos sitä halventavassa mielessä käyttää.
        Ei siinä sanassa itsessään mitään vikaa.

        Sinä esim. olet tehnyt sanasta "suomalainen" jotenkin halventavan, koska jatkuvasti sitä halventavassa mielessä käytät.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mikä vain sana voi olla halventava, jos sitä halventavassa mielessä käyttää.
        Ei siinä sanassa itsessään mitään vikaa.

        Sinä esim. olet tehnyt sanasta "suomalainen" jotenkin halventavan, koska jatkuvasti sitä halventavassa mielessä käytät.

        Juuri noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanana suvakki on neutraalia, yleiskielen suomea. Haukkumasanaksi se muuttuu sellaisen henkilön korvien välissä joka kokee sisikunnassaan omantunnon piston!

        Suvakki on nimenomaan haukkumasana, jota esim. persujen kannattaja käyttää
        alinomaa tälläkin palstalla.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mikä vain sana voi olla halventava, jos sitä halventavassa mielessä käyttää.
        Ei siinä sanassa itsessään mitään vikaa.

        Sinä esim. olet tehnyt sanasta "suomalainen" jotenkin halventavan, koska jatkuvasti sitä halventavassa mielessä käytät.

        Vääristelet ja valehtelet sekä sanoja että tarkoituksia.
        En käytä enkä ole käyttänyt enkä tule käyttämään sanaa "suomalainen" halventavassa merkityksessä.
        Sanassa suvakki on paljonkin vikaa; se on pilkkasana, joka on perussuomalaisen median vääntämä yhdistelmä suvaitsevaista ja vajakkia.
        Sinun käsityksesi minun kirjoituksistani kulkevat läpi perussuomalais/ruotsidemokraattifiltterin, joka muuttaa mustan valkeaksi ja valkoisen mustaksi.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Vääristelet ja valehtelet sekä sanoja että tarkoituksia.
        En käytä enkä ole käyttänyt enkä tule käyttämään sanaa "suomalainen" halventavassa merkityksessä.
        Sanassa suvakki on paljonkin vikaa; se on pilkkasana, joka on perussuomalaisen median vääntämä yhdistelmä suvaitsevaista ja vajakkia.
        Sinun käsityksesi minun kirjoituksistani kulkevat läpi perussuomalais/ruotsidemokraattifiltterin, joka muuttaa mustan valkeaksi ja valkoisen mustaksi.

        Kyllä sinä niin paljon olet kirjoittanut halventavasti ja yleistäen; "suomalaiset ...", että jos sen suomalaiset sanan paikalla olisi "mamut (=maahanmuuttajat)", niin sinut olisi jo lynkattu rasistina.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä sinä niin paljon olet kirjoittanut halventavasti ja yleistäen; "suomalaiset ...", että jos sen suomalaiset sanan paikalla olisi "mamut (=maahanmuuttajat)", niin sinut olisi jo lynkattu rasistina.

        Olen kanssasi samaa mieltä.

        Väkisinkin tulee mieleen, että onko hänelle pantu postimerkki takapuoleen ja potkaistu pois yli rajan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Vääristelet ja valehtelet sekä sanoja että tarkoituksia.
        En käytä enkä ole käyttänyt enkä tule käyttämään sanaa "suomalainen" halventavassa merkityksessä.
        Sanassa suvakki on paljonkin vikaa; se on pilkkasana, joka on perussuomalaisen median vääntämä yhdistelmä suvaitsevaista ja vajakkia.
        Sinun käsityksesi minun kirjoituksistani kulkevat läpi perussuomalais/ruotsidemokraattifiltterin, joka muuttaa mustan valkeaksi ja valkoisen mustaksi.

        Sinä paloma itse vääristelet ja suomalaisten halveksunta haisee sinusta kauas. Sitten vielä kehtaat inistä itsesi maalittamisesta ja stalkkaamisesta. Häpeisit edes!!!!


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mikä vain sana voi olla halventava, jos sitä halventavassa mielessä käyttää.
        Ei siinä sanassa itsessään mitään vikaa.

        Sinä esim. olet tehnyt sanasta "suomalainen" jotenkin halventavan, koska jatkuvasti sitä halventavassa mielessä käytät.

        Siis Ruotsissako puhutaan vain maahanmuuttajista? Eikö siellä ole tuollaisia sanoja, kuin meillä keskiverto suomalaisilla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis Ruotsissako puhutaan vain maahanmuuttajista? Eikö siellä ole tuollaisia sanoja, kuin meillä keskiverto suomalaisilla?

        Ei keskivertoruotsalainen käytä pilkkanimityksiä maahanmuuttajista.
        Invandrare on tavallisin sana tai nysvenskar. Rasistit ja uusnatsit jne. käyttävät omia, halventavia sanojaan, joita en edes kaikkia tiedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanana suvakki on neutraalia, yleiskielen suomea. Haukkumasanaksi se muuttuu sellaisen henkilön korvien välissä joka kokee sisikunnassaan omantunnon piston!

        Tässä piilee juuri se vaara, että ihmiset alkavat pitää halventavia ilmaisuja "tavallisena yleiskielenä".
        Suvakki on haukkumasana josta ollaan tietyn aatesuunnan edustajien puolesta tekemässä pakolla yleiskieltä.
        Mistä lähtien on ollut ok kutsua suvaitsevaisia, täysjärkisiä ihmisiä vajaamielisiksi suvakeiksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä.

        Väkisinkin tulee mieleen, että onko hänelle pantu postimerkki takapuoleen ja potkaistu pois yli rajan.

        No voi hellanlettas sentään kun kaikki siivoojan sivupersoonat ja huutosakki ovat niiiiin liikuttavan samaa mieltä ja kaikki samalla tavalla harhaan johdettuja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suvakki on persujen haukkumasana suvaitsevaiselle, normaalille ihmiselle.

        se on haukkuma sana ylisuvaitsevalle epänormaalille ihmiselle.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        No voi hellanlettas sentään kun kaikki siivoojan sivupersoonat ja huutosakki ovat niiiiin liikuttavan samaa mieltä ja kaikki samalla tavalla harhaan johdettuja!

        Etkö sinä ole koskaan keenkään kanssa samaa mieltä?

        Mitä ihmettä tarkoittaa tuo siivoojan sivupersoonat?

        En myöskään usko, että tämän ikäisiä ihmisiä harhaan johdetaan. Eiköhän kaikki luo oman kuvansa asioista.


        EMK


      • Anonyymi

        Mitäs se "heikompi aines" on muuta kuin rasismia. Sitä ilmaisua sinä paloma olet todistettavasti käyttänyt. Jo tuo "aines" ihmisistä puhuttaessa on rasistinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä ole koskaan keenkään kanssa samaa mieltä?

        Mitä ihmettä tarkoittaa tuo siivoojan sivupersoonat?

        En myöskään usko, että tämän ikäisiä ihmisiä harhaan johdetaan. Eiköhän kaikki luo oman kuvansa asioista.


        EMK

        Minä olen melkein aina joko samaa mieltä tai sitten vain hieman eriävää mieltä kaikkien tolkun kirjoittajien kanssa. Keskustelua ei synny jos täällä vai taputtelisimme toisiamme selkään tyyppi hyvä sinä, mutta ei myöskään jos ei koskaan pysty unohtamaan joskus ammoin lausuttuja sanoja, jotka ei aina olleet niin harkittuja.

        Siivooja (ent. siivojaparka, joka nyt kirjoittaa yleensä rekattuna, kirjoittaa myös joko puskasta tai sitten on värvännyt samanmielisiä apujoukkoja) En sano että sinä juuri olisit yksi heistä, mutta kyllä monesta anonyymistä viestistä saa sellaisen käsityksen että ne tulevat samoilta näppäimiltä.

        Valitettavan usein ihmisten harhaan johtaminen on aikamme ilmiö, kaikissa ikäluokissa. Se näkyy kaikkein selvimmin tiettyjen populististen ideologioiden kasvussa ja yleensäkin siinä miten helposti ikäihmisetkin haksahtavat kaikenmaailman aatteellisten helppoheikkien ansoihin.
        Kaksi syyntakeettumuspykälää:
        En tarkoita tietenkään kaikkia, vaikka keveästi yleistänkin.
        Yllämainittu on vain oma vaatimaton mielipiteeni.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tässä piilee juuri se vaara, että ihmiset alkavat pitää halventavia ilmaisuja "tavallisena yleiskielenä".
        Suvakki on haukkumasana josta ollaan tietyn aatesuunnan edustajien puolesta tekemässä pakolla yleiskieltä.
        Mistä lähtien on ollut ok kutsua suvaitsevaisia, täysjärkisiä ihmisiä vajaamielisiksi suvakeiksi?

        Tuo vajaamielisen sinä paloma keksit itse! Kukaan muu ei ole sitä käyttänyt. Vajaamielisyys ei ole ihmisen vika, mutta yltiösuvakkius on, kuten kaikki ääritoiminta. Suvakki rikkoo lakiakin, esim. nousee lentokoneessa seisaalleen, ettei kone voi lähteä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vajaamielisen sinä paloma keksit itse! Kukaan muu ei ole sitä käyttänyt. Vajaamielisyys ei ole ihmisen vika, mutta yltiösuvakkius on, kuten kaikki ääritoiminta. Suvakki rikkoo lakiakin, esim. nousee lentokoneessa seisaalleen, ettei kone voi lähteä.

        "Suvakki" on lyhennys kahdesta sanasta: suvaitsevainen ja vajaamielinen (vajakki); semanttisesti se on selkeästi näiden kahden sanana johdannainen, ei ole minun keksintöäni.
        Loukkaava ja vähättelevä ja etenkin karsinoiva ilmaisu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vajaamielisen sinä paloma keksit itse! Kukaan muu ei ole sitä käyttänyt. Vajaamielisyys ei ole ihmisen vika, mutta yltiösuvakkius on, kuten kaikki ääritoiminta. Suvakki rikkoo lakiakin, esim. nousee lentokoneessa seisaalleen, ettei kone voi lähteä.

        "Suvakki on yhdistelmä sanoista suvaitsevainen ja vajakki, joka tarkoittaa vajaaälyistä ihmistä. "
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suvakki
        "Suvakki on pilkkanimi suvaitsevaiselle.[1] Suvakki suhtautuu eri kulttuureihin, uskontoihin ja etnisiin ryhmiin (liian) suvaitsevaisesti."


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minä olen melkein aina joko samaa mieltä tai sitten vain hieman eriävää mieltä kaikkien tolkun kirjoittajien kanssa. Keskustelua ei synny jos täällä vai taputtelisimme toisiamme selkään tyyppi hyvä sinä, mutta ei myöskään jos ei koskaan pysty unohtamaan joskus ammoin lausuttuja sanoja, jotka ei aina olleet niin harkittuja.

        Siivooja (ent. siivojaparka, joka nyt kirjoittaa yleensä rekattuna, kirjoittaa myös joko puskasta tai sitten on värvännyt samanmielisiä apujoukkoja) En sano että sinä juuri olisit yksi heistä, mutta kyllä monesta anonyymistä viestistä saa sellaisen käsityksen että ne tulevat samoilta näppäimiltä.

        Valitettavan usein ihmisten harhaan johtaminen on aikamme ilmiö, kaikissa ikäluokissa. Se näkyy kaikkein selvimmin tiettyjen populististen ideologioiden kasvussa ja yleensäkin siinä miten helposti ikäihmisetkin haksahtavat kaikenmaailman aatteellisten helppoheikkien ansoihin.
        Kaksi syyntakeettumuspykälää:
        En tarkoita tietenkään kaikkia, vaikka keveästi yleistänkin.
        Yllämainittu on vain oma vaatimaton mielipiteeni.

        että täällä oikein värvättäisiin apujoukkoja.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Minä olen melkein aina joko samaa mieltä tai sitten vain hieman eriävää mieltä kaikkien tolkun kirjoittajien kanssa. Keskustelua ei synny jos täällä vai taputtelisimme toisiamme selkään tyyppi hyvä sinä, mutta ei myöskään jos ei koskaan pysty unohtamaan joskus ammoin lausuttuja sanoja, jotka ei aina olleet niin harkittuja.

        Siivooja (ent. siivojaparka, joka nyt kirjoittaa yleensä rekattuna, kirjoittaa myös joko puskasta tai sitten on värvännyt samanmielisiä apujoukkoja) En sano että sinä juuri olisit yksi heistä, mutta kyllä monesta anonyymistä viestistä saa sellaisen käsityksen että ne tulevat samoilta näppäimiltä.

        Valitettavan usein ihmisten harhaan johtaminen on aikamme ilmiö, kaikissa ikäluokissa. Se näkyy kaikkein selvimmin tiettyjen populististen ideologioiden kasvussa ja yleensäkin siinä miten helposti ikäihmisetkin haksahtavat kaikenmaailman aatteellisten helppoheikkien ansoihin.
        Kaksi syyntakeettumuspykälää:
        En tarkoita tietenkään kaikkia, vaikka keveästi yleistänkin.
        Yllämainittu on vain oma vaatimaton mielipiteeni.

        On se kiva, että ent.siivoojaparan sivupersoonat täällä hääräävät täysiään, kun eläköitynyt ent.siivoojaparka vetelee sikeitä. Kiitos heille.
        Entinen ent.siivoojaparka heräsi vasta noin puoli tuntia sitten ja hörppii tässä vasta aamukahviaan. Voi että onkin komea auringonlasku. "Iltarusko hyvä rusko ..." Näkyisiköhän sitten huomenna aurinkokin, jos ajoissa herään.
        Voisiko olla niin, että joku on käynyt näppäimilläni minun tietämättäni. Jotain kummallista asunnossani näkyy tapahtuvan muutenkin, kun joku on syönyt suklaakalenterini tyhjäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vajaamielisen sinä paloma keksit itse! Kukaan muu ei ole sitä käyttänyt. Vajaamielisyys ei ole ihmisen vika, mutta yltiösuvakkius on, kuten kaikki ääritoiminta. Suvakki rikkoo lakiakin, esim. nousee lentokoneessa seisaalleen, ettei kone voi lähteä.

        Löysin hyvän määritelmän suvakeista:
        " Itseään muita ylempänä ja parempana pitävä "suvaitsevaisto", joka haluaa "jalomielisesti" suvaita vain niitä, joita se tosiasiallisesti pitää itseään alempiarvoisina."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis Ruotsissako puhutaan vain maahanmuuttajista? Eikö siellä ole tuollaisia sanoja, kuin meillä keskiverto suomalaisilla?

        Vain sellaisia ne lyhennykset sanoista kirvelevät, jotka haluavat näyttää ulospäin olevansa jotain paljon enemmän kuin "keskiverto".

        Kymmeniä vuosia täällä asuneena olen aina pitänyt esim. sanaa finne (=finländare) aivan normaalina lyhenteenä. Hämmästyin suuresti, kun sitten kerran luin ruosujen (=ruotsinsuomalaisten) keskustelua, missä joku kysyi, että onko teitä toisia koskaan haukuttu finneiksi. Haukuttu? En minä sitä koskaan ole haukkumasanaksi mieltänyt niinkuin en mamuakaan enkä muita lyhenteitä.


      • Anonyymi

        Miksi pitää yrittää olla korrktimpi kuin onkaa? Se korrektius on aiheuttanut suomalaisille
        ongelmia.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tässä piilee juuri se vaara, että ihmiset alkavat pitää halventavia ilmaisuja "tavallisena yleiskielenä".
        Suvakki on haukkumasana josta ollaan tietyn aatesuunnan edustajien puolesta tekemässä pakolla yleiskieltä.
        Mistä lähtien on ollut ok kutsua suvaitsevaisia, täysjärkisiä ihmisiä vajaamielisiksi suvakeiksi?

        Perusteltu näkemys ja syväänluotaava tietous suvakin persoonasta sen tekee. Suvakki on vaan tyhmä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Suvakki on yhdistelmä sanoista suvaitsevainen ja vajakki, joka tarkoittaa vajaaälyistä ihmistä. "
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suvakki
        "Suvakki on pilkkanimi suvaitsevaiselle.[1] Suvakki suhtautuu eri kulttuureihin, uskontoihin ja etnisiin ryhmiin (liian) suvaitsevaisesti."

        Eikä ole vajakista johdettu. Samanlaisia johdoksia on myös esim. ajokki, lemmikki, talvikki jne. Hölmö uskoo wikiin.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minä olen melkein aina joko samaa mieltä tai sitten vain hieman eriävää mieltä kaikkien tolkun kirjoittajien kanssa. Keskustelua ei synny jos täällä vai taputtelisimme toisiamme selkään tyyppi hyvä sinä, mutta ei myöskään jos ei koskaan pysty unohtamaan joskus ammoin lausuttuja sanoja, jotka ei aina olleet niin harkittuja.

        Siivooja (ent. siivojaparka, joka nyt kirjoittaa yleensä rekattuna, kirjoittaa myös joko puskasta tai sitten on värvännyt samanmielisiä apujoukkoja) En sano että sinä juuri olisit yksi heistä, mutta kyllä monesta anonyymistä viestistä saa sellaisen käsityksen että ne tulevat samoilta näppäimiltä.

        Valitettavan usein ihmisten harhaan johtaminen on aikamme ilmiö, kaikissa ikäluokissa. Se näkyy kaikkein selvimmin tiettyjen populististen ideologioiden kasvussa ja yleensäkin siinä miten helposti ikäihmisetkin haksahtavat kaikenmaailman aatteellisten helppoheikkien ansoihin.
        Kaksi syyntakeettumuspykälää:
        En tarkoita tietenkään kaikkia, vaikka keveästi yleistänkin.
        Yllämainittu on vain oma vaatimaton mielipiteeni.

        Kiitos vastauksestasi ja etenkin siitä, että tajusin, että ei tämä palsta ole minun juttuni.

        Tulen vielä vainoharhaiseksi.

        EMK


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole vajakista johdettu. Samanlaisia johdoksia on myös esim. ajokki, lemmikki, talvikki jne. Hölmö uskoo wikiin.

        Ja Annikki olisi sanojen Anni ja vajakki yhdistelmä?
        Minkä mielleyhtymän siis saisimmekaan nimimerkki Pertikistä.


      • Anonyymi

        Matu = maahantunkeutuja

        Mamu = maahanmuuttaja

        Rasismi = aate tai toiminta, jossa ihmisten rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuudella perustellaan ihmisten eriarvoista kohtelua eli syrjintää. Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ja Annikki olisi sanojen Anni ja vajakki yhdistelmä?
        Minkä mielleyhtymän siis saisimmekaan nimimerkki Pertikistä.

        Aina sinun täytyy tulla myrkyttämään keskutelut. Miksi? Saatko siitä jotain erityistä nautintoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole vajakista johdettu. Samanlaisia johdoksia on myös esim. ajokki, lemmikki, talvikki jne. Hölmö uskoo wikiin.

        Olen varmaan sitten hölmö, koska uskon enemmän wikipediaan kuin anonyymiin suomi 24 keskustelupalstalla,


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen varmaan sitten hölmö, koska uskon enemmän wikipediaan kuin anonyymiin suomi 24 keskustelupalstalla,

        Ei ole hyvä tellua ja hänen zombie armeijaansa kuunnella. Hän on täällä vain aiheuttamassa kiusaa ja riitaa, mikä saa aivomädän innostumaan siitä myrkystä. Parhaiten pärjää kun kuvittelee, ettei koko henkilöä ole olemassakaan eikä ruoki hänen toimiaan. Keskustelee sellaisten kanssa joila ei ole samanlaista myrkytys agendaa.


    • Anonyymi

      Mikään sana sinänsä ei ole muuta kuin sarja äänteitä. Merkitys syntyy käyttöyhteydestä. Kun käyttöön lisätään vielä äänensävy, kauneinkin sana voi muuttua herjaavaksi.

      Rasismi on asenne, joka on syvällä ihmisessä. Se ei muutu sanoja vaihtamalla.

      • Rasismi sanaa myös väärinkäytetään.
        Tarkoituksena tukahduttaa asiallinenkin kritiikki, joka voi myös olla aiheellista ja perusteltua, omasta näkökulmastaan.
        Onhan sanottu, että suurin osa kansasta suhtautuu ihan realistisesti. Ääripäät vaan pitää suurinta meteliä.
        Itse en käytä mamu- enkä matusanoja. Tuntuvat minun mielessäni typeriltä.


      • Eliaana kirjoitti:

        Rasismi sanaa myös väärinkäytetään.
        Tarkoituksena tukahduttaa asiallinenkin kritiikki, joka voi myös olla aiheellista ja perusteltua, omasta näkökulmastaan.
        Onhan sanottu, että suurin osa kansasta suhtautuu ihan realistisesti. Ääripäät vaan pitää suurinta meteliä.
        Itse en käytä mamu- enkä matusanoja. Tuntuvat minun mielessäni typeriltä.

        "Rasismi"-sanaa käytetään yleiskielessä mukalaisvihan, etnofobian, synonyyminä, mikä on tietenkin väärin, koska se ei ole alkuperäisessä merkityksessään kuvaamassa rotusyrjintää. Tämän päivän somessa ja mediassa "matu" sanaa käytetään ei-toivotuista maahantunkeutujista, joka on rasistinen ilmaisu, koska turvapaikanhakijat jotka ovat ylittäneet Suomen rajan, mistä suunnasta tahansa, käyttävät kansainvälisten sopimuksien ja Suomen lain määräämää oikeutta hakea turvapaikkaa, eikä sitä voi rinnastaa maahan tunkeutumiseen. Tästä oikeudesta voi kiistellä ja keskustella ja sitä voi arvostella ja moittia käyttämällä kieltä joka ei nimittele tai loukkaa ketään.

        "Maahanmuuttokriiittinen" on myös sana joka on kärsinyt muodonmuutoksen ja sitä käytetään paljolti eufemismina, siis kaunistelemaan, maahanmuuttovastustajan asennetta, joka ei välttämättä perustu faktaan, vaan tunteisiin ja pelkoon vierasmaalisuutta, rotua, uskontoa ja kulttuuria kohtaan.

        Maahanmuuttoa saa ja pitääkin kritisoida, mutta asiapohjalta. Oikeusvaltiossa hallitsevat lait ja asetukset ja niiden mukaan mennään. Vaaleissa kansa saa ilmoittaa mitä mieltä ovat asioista sitten loppupeleissä. Mediassa ja somessa saa spekuloida ja keskustella vapaan sanan ehdoilla, mutta ei vihapuheen, nimittelyn ja kunnianloukkauksen keinoin.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Rasismi"-sanaa käytetään yleiskielessä mukalaisvihan, etnofobian, synonyyminä, mikä on tietenkin väärin, koska se ei ole alkuperäisessä merkityksessään kuvaamassa rotusyrjintää. Tämän päivän somessa ja mediassa "matu" sanaa käytetään ei-toivotuista maahantunkeutujista, joka on rasistinen ilmaisu, koska turvapaikanhakijat jotka ovat ylittäneet Suomen rajan, mistä suunnasta tahansa, käyttävät kansainvälisten sopimuksien ja Suomen lain määräämää oikeutta hakea turvapaikkaa, eikä sitä voi rinnastaa maahan tunkeutumiseen. Tästä oikeudesta voi kiistellä ja keskustella ja sitä voi arvostella ja moittia käyttämällä kieltä joka ei nimittele tai loukkaa ketään.

        "Maahanmuuttokriiittinen" on myös sana joka on kärsinyt muodonmuutoksen ja sitä käytetään paljolti eufemismina, siis kaunistelemaan, maahanmuuttovastustajan asennetta, joka ei välttämättä perustu faktaan, vaan tunteisiin ja pelkoon vierasmaalisuutta, rotua, uskontoa ja kulttuuria kohtaan.

        Maahanmuuttoa saa ja pitääkin kritisoida, mutta asiapohjalta. Oikeusvaltiossa hallitsevat lait ja asetukset ja niiden mukaan mennään. Vaaleissa kansa saa ilmoittaa mitä mieltä ovat asioista sitten loppupeleissä. Mediassa ja somessa saa spekuloida ja keskustella vapaan sanan ehdoilla, mutta ei vihapuheen, nimittelyn ja kunnianloukkauksen keinoin.

        Usassa ollaan kohteliaita ja kumarrellaan, ettei tarttis maksaa sossua että ne ei polttais autoja ja melskaisi

        Täällä annetaan sossua ei tarvi kumarrella

        Mitä siitäkin tulisi jos annettsisiin sossua ja kumarreltsisiin vielä päälle

        Nehän tulis kaikki tänne Ruotsista


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Rasismi"-sanaa käytetään yleiskielessä mukalaisvihan, etnofobian, synonyyminä, mikä on tietenkin väärin, koska se ei ole alkuperäisessä merkityksessään kuvaamassa rotusyrjintää. Tämän päivän somessa ja mediassa "matu" sanaa käytetään ei-toivotuista maahantunkeutujista, joka on rasistinen ilmaisu, koska turvapaikanhakijat jotka ovat ylittäneet Suomen rajan, mistä suunnasta tahansa, käyttävät kansainvälisten sopimuksien ja Suomen lain määräämää oikeutta hakea turvapaikkaa, eikä sitä voi rinnastaa maahan tunkeutumiseen. Tästä oikeudesta voi kiistellä ja keskustella ja sitä voi arvostella ja moittia käyttämällä kieltä joka ei nimittele tai loukkaa ketään.

        "Maahanmuuttokriiittinen" on myös sana joka on kärsinyt muodonmuutoksen ja sitä käytetään paljolti eufemismina, siis kaunistelemaan, maahanmuuttovastustajan asennetta, joka ei välttämättä perustu faktaan, vaan tunteisiin ja pelkoon vierasmaalisuutta, rotua, uskontoa ja kulttuuria kohtaan.

        Maahanmuuttoa saa ja pitääkin kritisoida, mutta asiapohjalta. Oikeusvaltiossa hallitsevat lait ja asetukset ja niiden mukaan mennään. Vaaleissa kansa saa ilmoittaa mitä mieltä ovat asioista sitten loppupeleissä. Mediassa ja somessa saa spekuloida ja keskustella vapaan sanan ehdoilla, mutta ei vihapuheen, nimittelyn ja kunnianloukkauksen keinoin.

        Paloma & muut,

        populistipuolue Perussuomalaisten puheenjohtaja Halla-aho
        ja hänen klaaninsa keksi sanan "maahanmuuttokriittinen",
        koska heidän käyttämänsä sana "maahanmuuttovastainen" ei ollut enää
        poliittisesti korrekti sana ja PS-puolue halusi myös "piilottaa" rasismiaan.

        Se muun muassa alkoi puhua vain "maahanmuuton kustannuksista
        kansantalouden kannalta",
        etteivät puolueen jäsenet (ja kannattajat?) leimautuisi rasisteiksi,
        vaikka rasismi/etnofobia on PS-puolueen ja heidän kannattajiensa "tauti".
        Siitä ei pääse mihinkään.

        PS-puolue epäonnistui pyrkimyksissään täysin, koska
        samaan aikaan tuli jatkuvaa syöttöä Halla-ahon blogin kirjoituksia julki esim.
        Helsingin Sanomissa.
        Halla-aho kirjoitti, että hänen mielestään pakolaisen yli saa ajaa tankilla
        (Kreikassa, joihin pakolaisia tuli paljon) yms. rasismia, jota en halua toistaa tässä,
        ja muutenkin puolueen jäsenet olivat lööpeissä milloin mistäkin
        rasistisista möläytyksistä ja useampi heistä on ollut raastuvassa vastaamassa
        sanoistaan.

        Perussuomalaisilla ei ole mitään muuta "ohjelmaa" kuin maahanmuuton vastustaminen
        eli heitä ei voi äänestää minkään muun takia kuin vastustaakseen maahanmuuttoa,
        persujen kielellä sanoen: matuja.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Rasismi"-sanaa käytetään yleiskielessä mukalaisvihan, etnofobian, synonyyminä, mikä on tietenkin väärin, koska se ei ole alkuperäisessä merkityksessään kuvaamassa rotusyrjintää. Tämän päivän somessa ja mediassa "matu" sanaa käytetään ei-toivotuista maahantunkeutujista, joka on rasistinen ilmaisu, koska turvapaikanhakijat jotka ovat ylittäneet Suomen rajan, mistä suunnasta tahansa, käyttävät kansainvälisten sopimuksien ja Suomen lain määräämää oikeutta hakea turvapaikkaa, eikä sitä voi rinnastaa maahan tunkeutumiseen. Tästä oikeudesta voi kiistellä ja keskustella ja sitä voi arvostella ja moittia käyttämällä kieltä joka ei nimittele tai loukkaa ketään.

        "Maahanmuuttokriiittinen" on myös sana joka on kärsinyt muodonmuutoksen ja sitä käytetään paljolti eufemismina, siis kaunistelemaan, maahanmuuttovastustajan asennetta, joka ei välttämättä perustu faktaan, vaan tunteisiin ja pelkoon vierasmaalisuutta, rotua, uskontoa ja kulttuuria kohtaan.

        Maahanmuuttoa saa ja pitääkin kritisoida, mutta asiapohjalta. Oikeusvaltiossa hallitsevat lait ja asetukset ja niiden mukaan mennään. Vaaleissa kansa saa ilmoittaa mitä mieltä ovat asioista sitten loppupeleissä. Mediassa ja somessa saa spekuloida ja keskustella vapaan sanan ehdoilla, mutta ei vihapuheen, nimittelyn ja kunnianloukkauksen keinoin.

        Kyllä turvapaikkojen hakeminen pitäisi lopettaa kokonaan. Silläkin rahalla joka pannaan heihin täällä pohjan perukoilla voitaisiin auttaa moninkertaisesti pakolaisleirien ja sodan jalkoihin jääneitä ihmisiä.
        Eikö olisi parempi että suurempi osa ihmisistä tulisi autetuksi.
        Äärimmäisen pieni osa pääsee tänne asti, heistäkin suurin osa nuoria miehiä jotka eivät useinkaan edes tarvitse turvapaikkaa. Sen verran on tullut ehkä parannusta että nykyisin tulee enemmän perheitä.
        Jos yksi perhe pääsee tänne, niin tuhansia jää, kaikkia ei pystytä sijoittamaan mihinkään. Kannattaisi miettiä millainen apu kohdistuisi mahdollisimman moniin ihmisiin.
        Jossain päin maailmaa soditaan jatkuvasti, eniten siellä missä naiset ovat alistettuja. Naisten asemaa pitäisi saada kuntoon, siitä lähtisi väestöräjähdyskin hiipumaan kun naisia saataisiin koulutettua omassa maassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä turvapaikkojen hakeminen pitäisi lopettaa kokonaan. Silläkin rahalla joka pannaan heihin täällä pohjan perukoilla voitaisiin auttaa moninkertaisesti pakolaisleirien ja sodan jalkoihin jääneitä ihmisiä.
        Eikö olisi parempi että suurempi osa ihmisistä tulisi autetuksi.
        Äärimmäisen pieni osa pääsee tänne asti, heistäkin suurin osa nuoria miehiä jotka eivät useinkaan edes tarvitse turvapaikkaa. Sen verran on tullut ehkä parannusta että nykyisin tulee enemmän perheitä.
        Jos yksi perhe pääsee tänne, niin tuhansia jää, kaikkia ei pystytä sijoittamaan mihinkään. Kannattaisi miettiä millainen apu kohdistuisi mahdollisimman moniin ihmisiin.
        Jossain päin maailmaa soditaan jatkuvasti, eniten siellä missä naiset ovat alistettuja. Naisten asemaa pitäisi saada kuntoon, siitä lähtisi väestöräjähdyskin hiipumaan kun naisia saataisiin koulutettua omassa maassaan.

        Sinähän persu vastustat kehitysapua ja kaikkea apua ulkomaille !
        Kirjoitat nyt vastoin aikaisempaa, että pitäisikin auttaa pakolaisleireillä..

        Pakolaisella on oikeus hakea turvapaikkaa mistä mista maasta vain,
        joten kirjoituksesi on kaikenkaikkiaan "kärpäsen pörinää" korvissamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän persu vastustat kehitysapua ja kaikkea apua ulkomaille !
        Kirjoitat nyt vastoin aikaisempaa, että pitäisikin auttaa pakolaisleireillä..

        Pakolaisella on oikeus hakea turvapaikkaa mistä mista maasta vain,
        joten kirjoituksesi on kaikenkaikkiaan "kärpäsen pörinää" korvissamme.

        En vastusta kehitysapua enkä ole persu.
        Kai mielipiteitä saa olla jokaisella ilman että tulee haukutuksi persuksi.
        Eikö sinua huolestuta ne jotka jäävät vaille apua, monia voisi auttaa enemmän jos turha rahtaaminen lopetettaisiin.
        Surkeaa että suomessa on vain yksi mielipide joka hyväksytään, muuten on persu.


    • Anonyymi

      Suuri johtajamme Haho ei ole koskaan sanonut ketään mamuksi eikä matuksi,on hän sen verran fiksu ja sivistynyt mies.

      • Anonyymi

        Halla-aho ei ole fiksu kuin siinä, että hän osaa olla tahrimatta mainettaan
        käyttämällä kiertoilmauksia.
        Ei hänen tarvitse sanoa matu tai mamu. Hänen kannattajansa tietävät,
        mitä hän sanoo ja tarkoittaa.


    • Anonyymi

      Ilmaisuista meuhkaaminen. Samat ilmaisut merkitsevät eri henkilöille eri asoita.
      Vanha totuus on, että vaikka tieto ja kokemus olisivat negatiivisia niin positiivinen, perusteeton tunne ratkaise mielipiteen.

      Persujen kansallismielisyys loukkaa kritiikittömän maahantulon suosijoita olivatpa todelliset ilmiöt mitä tahansa.
      Kun ei ole tosiasioita niin rähjätään tunnepohjalla koska on hienoa kuulua fiiniin, kaiken sallivaan sakkiin.

      • Anonyymi

        Älä loukkaa ihmisarvon kaikille antavien tervepäisten ihmisten älyä kirjoittamalla
        "kritiikittömän maahantulon suosijoista".


    • Anonyymi

      Sanaa natsi näkee paljon. Sehän ei ole halventava, eihän......

      Pst. Toimittaja käytti facessa ja sai tuomion.

    • Anonyymi

      Koulussa sanotaan muhis
      Margaret otti ja pal oitteli miehensä ja poltti
      koska sillä oli muutama milli massia istui 20 vuotta, nyt teidän ikäluokasta ensi haastattelu https://youtu.be/cpAu2Tpvh64
      vapsutuksen jälkeen

    • Anonyymi

      Koneinsinöörejä maahan tuova porukka pistää muutenkin haisemaan IS selvitti valtiontalouden valvojan kuluja: Yli 4 000 euron illallinen Kämpissä ja 40 000 euron koulutus­ohjelma
      IS:n selvitys paljastaa, että valtion menoja vahtiva Valtiontalouden tarkastusvirasto on panostanut edustamiseen ja hinnakkaisiin koulutuksiin. Kalliiden kokeilujen hyöty tarkastustoiminnalle on jäänyt epäselväksi.

      • Anonyymi

        ''...valvojan kuluja: Yli 4 000 euron illallinen Kämpissä ''
        Tyypillistä persutollon kitinää:)))
        Ko. illallisella oli 32 henkilöä, lasku oli 4327€, eli 135€ per nenä.
        Persut oli vienyt porukan nakkikioskille ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...valvojan kuluja: Yli 4 000 euron illallinen Kämpissä ''
        Tyypillistä persutollon kitinää:)))
        Ko. illallisella oli 32 henkilöä, lasku oli 4327€, eli 135€ per nenä.
        Persut oli vienyt porukan nakkikioskille ??

        Kokous oli hiiiripohjainen työskentely päätteellä etusormea käyttäen ja viinanjuonti ei syönti Viiniä kului alkumaljat, ruokaviinit ja jälkiruokaviinit mukaan lukien 26 pulloa, ja jälkiruokakonjakkeja meni 14 annosta. Kukka-asetelmat maksoivat 105 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...valvojan kuluja: Yli 4 000 euron illallinen Kämpissä ''
        Tyypillistä persutollon kitinää:)))
        Ko. illallisella oli 32 henkilöä, lasku oli 4327€, eli 135€ per nenä.
        Persut oli vienyt porukan nakkikioskille ??

        Nog, ei kauan palsta ehtinyt vanheta, kun kuulapää avasi solvauksella "persutollo", siitä on hyvä jatkaa!


    • Anonyymi

      Eikä matuista kannata suvakkien kitistä ei Suomessa ole ollut nhenkilöitä palvelijoina kodeissa ja puutarhureina että nhenkilöiden nimitykset olisivat asettuneet

      Nytkin ne ovat sossussa ja ne maksetaan eikä ihmisillä palvelijiina ja töisdä

      • Anonyymi

        Minä tunnen muutaman maahanmuuttajan jotka kirjoittavat suomen kieltä paremmin kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen muutaman maahanmuuttajan jotka kirjoittavat suomen kieltä paremmin kuin sinä.

        Onko ne ylikoneinsinöörejä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen muutaman maahanmuuttajan jotka kirjoittavat suomen kieltä paremmin kuin sinä.

        Miksi sinusta on ihmeellistä, että mamukin osaa kirjoittaa?


    • Anonyymi

      alotukseen :

      JOHAN ON KUMMA
      kaikki suomalaiset sanat jotka ilmaisee kenestä puhutaan ON RASISTA,

      ei voi olla totta, KYLLÄ MENEE JO LIIAN PITKÄLLE
      suomalaisten sananvapoauden rajottaminen,

      helekutin helkutti,
      ME EMME HYVÄKSY.

      sana neeksri heti takasi,
      se on puhtaasti suomen kileinen ilmaisu värillisestä ihmisestä,
      TULIKO SELVÄKSI,

      mamu, matut EI ole rasitisia sanoja ollenkaan
      EIKÄ sana n e e k e r i ,,,

    • Halla-aho on uusnatsi joka on Supon määritelä Suomen Sisusta, vai haukkuuko Supo Halla-ahoa. Uusi natsi tai vanha natsi onko sillä merkitystä.

      • Anonyymi

        Tää on aivan pistämätön kaveri
        Näitä pitää monistaa palstalle mieluummin kolmioulosteisesti


      • Anonyymi

        Onko sivistynyt mestarimme vanha persinteinen Natsi, kyllä onhan Halla-aholla sen verran ikää ja kokemusta olla vanha perinteiden Natsi.


      • Anonyymi

        Näkispä jotain todisteita "määritelmästä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näkispä jotain todisteita "määritelmästä".

        Supo pitää Suomen Sisua uusnatsisena liikkeenä, Halla-aho erosi liikkeestä imagon takia ettei häntä leimattaisi. Väittääkö joku ettei hän enään olisi uusnatsi.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Supo pitää Suomen Sisua uusnatsisena liikkeenä, Halla-aho erosi liikkeestä imagon takia ettei häntä leimattaisi. Väittääkö joku ettei hän enään olisi uusnatsi.

        Tää on aivan pistämätön kaveri
        Näitä pitää monistaa palstalle mieluummin kolmioulosteisesti


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Supo pitää Suomen Sisua uusnatsisena liikkeenä, Halla-aho erosi liikkeestä imagon takia ettei häntä leimattaisi. Väittääkö joku ettei hän enään olisi uusnatsi.

        Näkispä jotain todisteita Supon "määritelmästä". Onko sulla kuulossa vikaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näkispä jotain todisteita Supon "määritelmästä". Onko sulla kuulossa vikaa?

        En viitsisi valehdella mitä Supo kirjoittanut, miksi pitäisi todistaa jos Supo puhuu äärioikeistosta monella nimityksellä, kansallismielinen, nationalismi jne.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Supo pitää Suomen Sisua uusnatsisena liikkeenä, Halla-aho erosi liikkeestä imagon takia ettei häntä leimattaisi. Väittääkö joku ettei hän enään olisi uusnatsi.

        Pertikki, suomalaiset etnofobiset yrittävät kiistää totuuden viimeiseen asti,
        mutta olet oikeassa kuten aina, persuja se raastaa.

        Ehkä joku voi olla tyhmän tietämätönkin persuista ja
        oikean tiedon saanti vaatiikin aktiivisuutta ja järjellistä ajattelua.

        Persumediaa ei kannata luulla oikeaksi tiedoksi.
        Se vääristelee ja valehtelee pitääkseen äänestäjänsä
        ts. omat työpaikkansa eduskunnassa ja puoluetuen,
        joka näinä vuosina on lähes 4 miljoonaa euroa vuodessa.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        En viitsisi valehdella mitä Supo kirjoittanut, miksi pitäisi todistaa jos Supo puhuu äärioikeistosta monella nimityksellä, kansallismielinen, nationalismi jne.

        Älä siis viitsi valehdella. Supo ei ole koskaan sanonut Suomen Sisua uusnatsiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkispä jotain todisteita Supon "määritelmästä". Onko sulla kuulossa vikaa?

        Persu ei siis seuraa mediaa, ei tiedä mistään mitään,
        on Hahon aivopesemä vain persumedian vale- ja vääristelyuutisiin uskova.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä siis viitsi valehdella. Supo ei ole koskaan sanonut Suomen Sisua uusnatsiseksi.

        Juu tästä on jokunen vuosi kun Supo määritteli Suomen Sisun uusnatsiseksi liikeeksi, Supo ei yleensä käytä sitä nimitystä.
        Suomen Sisun mukana pyörii SVLn porukkaa, eikä Halla-aho ole sitä kieltänyt kun persuilla on jotain yhteistoimintaa SVL kanssa, Halla-ahon toiminta on saanut myös julkisuutta kansainvälisten ääriliikkeiden piireissä.

        Norjan massmurhaaja Anders Behring Breivik on pitänyt aikoinaan Halla-ahoa esikuvanaan, johtuneet kaiketi Jussin kuuluisista blogi kirjoituksista, niin myös Uuden Seelannin massamurhaaja.
        Sana saa vastakaikua, jossain oli kirjoitus että Unkarin Orbanin lähipiiriläinen olisi tavannu Ville Tavion männä viikolla, mistähän olisivat keskustelleet ja oliko SS-Immonen palaveeranut no, toisaalta eipä tuo mitään ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Juu tästä on jokunen vuosi kun Supo määritteli Suomen Sisun uusnatsiseksi liikeeksi, Supo ei yleensä käytä sitä nimitystä.
        Suomen Sisun mukana pyörii SVLn porukkaa, eikä Halla-aho ole sitä kieltänyt kun persuilla on jotain yhteistoimintaa SVL kanssa, Halla-ahon toiminta on saanut myös julkisuutta kansainvälisten ääriliikkeiden piireissä.

        Norjan massmurhaaja Anders Behring Breivik on pitänyt aikoinaan Halla-ahoa esikuvanaan, johtuneet kaiketi Jussin kuuluisista blogi kirjoituksista, niin myös Uuden Seelannin massamurhaaja.
        Sana saa vastakaikua, jossain oli kirjoitus että Unkarin Orbanin lähipiiriläinen olisi tavannu Ville Tavion männä viikolla, mistähän olisivat keskustelleet ja oliko SS-Immonen palaveeranut no, toisaalta eipä tuo mitään ihmeellistä.

        Pertikki! Laita linkki niille Supon lausunnoille Halla-aho on natsi , tai valehtelet.
        Ai niin , et osaa, vai?!


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Juu tästä on jokunen vuosi kun Supo määritteli Suomen Sisun uusnatsiseksi liikeeksi, Supo ei yleensä käytä sitä nimitystä.
        Suomen Sisun mukana pyörii SVLn porukkaa, eikä Halla-aho ole sitä kieltänyt kun persuilla on jotain yhteistoimintaa SVL kanssa, Halla-ahon toiminta on saanut myös julkisuutta kansainvälisten ääriliikkeiden piireissä.

        Norjan massmurhaaja Anders Behring Breivik on pitänyt aikoinaan Halla-ahoa esikuvanaan, johtuneet kaiketi Jussin kuuluisista blogi kirjoituksista, niin myös Uuden Seelannin massamurhaaja.
        Sana saa vastakaikua, jossain oli kirjoitus että Unkarin Orbanin lähipiiriläinen olisi tavannu Ville Tavion männä viikolla, mistähän olisivat keskustelleet ja oliko SS-Immonen palaveeranut no, toisaalta eipä tuo mitään ihmeellistä.

        Jos et erota uusnatsia, kansallismielistä ja "äärioikeistoa", niin tietosi ovat avuttoman heikot. Syytä pitää suuta soukemmalla niistä asioista eikä esitellä pöljyyttään.
        Supo ei ole koskaan sanonut Suomen sisua uusnatsiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et erota uusnatsia, kansallismielistä ja "äärioikeistoa", niin tietosi ovat avuttoman heikot. Syytä pitää suuta soukemmalla niistä asioista eikä esitellä pöljyyttään.
        Supo ei ole koskaan sanonut Suomen sisua uusnatsiseksi.

        Supo totesi Suomen Sisun olevan äärioikeistolainen. Uuusnatsit ovat äärioikeistolaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Supo totesi Suomen Sisun olevan äärioikeistolainen. Uuusnatsit ovat äärioikeistolaisia.

        Kaikki mitä vasemmistopuolueet eivät siedä ovat "äärioikeistoa".
        Kokoomus kuuluu siedettäviin maahanmuuttokritiikittömyydessään.

        Logiikkasi toimii näin:
        - Kesällä syödään jäätelöä. Kesällä hukkuu ihmisiä. Jäätelön takia ihmiset hukkuvat.


      • Anonyymi

        Hui , se on ilmeisesti teemasi, kun ilmaisusi luomisvoima ei parempaan pysty.
        Käh, kukin kykyjensä mukaan ammentaa!


    • Anonyymi

      Kun exkom munist Martin Scheinin exSkdl oli vielä prof Åboakad js menossa Usahan sanoin hänelle että Finnish - sana on ras istinen koska se tulee kolonialistiRuotsista ja rimmaa loppu-sanan kanssa englanniksi ja että hänen pitäisi Usan matkallaan kouluttaa amerikkalaiset käyttämään sanaa suomalsinen

      Kävimme niin pitkän keskustelun historiasta että hän lopulta kyllästyi ja lupasi yrittää

      Eli nyt vain odotamme opetuksen tulosta

    • Anonyymi

      "Hahollahan" on (Suomen "Ku Klux Klan kerho")
      nimeltä h om m a fo rum.
      (Moderaattori tod.näk. poistaa, ei voi kirjoittaa niinkuin se on)
      Hahon Scripta-blogikin voi olla vielä netissä.

    • Anonyymi

      Persujen sanasta "maahanmuuttovastainen" tuli niin poliittisesti epäkorrekti,
      että he keksivät sanan "maahanmuuttokriittinen" ja alkoivat muutenkin yrittää "piilottaa" rasismiaan. Epäonnistuen.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olli Immonen yrittää selvästi peitellä yhteyksiään PVL, Immosen tapaukset SVL seurustelut on yleisesti tiedossa, väittäisin että persuissa on paljonkin PVL:n kamuja, luuletteko ettei Supo ole perillä persujen sisäisistä toiminnasta.


      • Anonyymi

        Kuten lehden tekstistä selviää, niin Suomen Sisun sivut on murrettu ja joku ulkopuolinen taho on tuikannut sinne PVL:n mainoksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten lehden tekstistä selviää, niin Suomen Sisun sivut on murrettu ja joku ulkopuolinen taho on tuikannut sinne PVL:n mainoksen.

        Niinpä tietysti, ainoastaan Suomen uutiset rehellinen sivusto.


      • Anonyymi

        Vantaan sanomien artikkeli on vuodelta 2017.

        ***
        Supon lausunto kysyttäessä Suomen Sisusta ja Suomen Vastarintaliikkeestä:

        Suojelupoliisin turvallisuus- ja alueyksikön päällikkö Kari Harju, Yle 1 A-Studio 7.11.2011. ”Molempiin [= Suomen Sisun ja Suomen vastarintaliikkeeseen] liittyy selkeästi tällaista maahanmuuttokriittisyyttä, jopa muukalaisvastaisuutta. Toisen toimintaan, nimenomaan tämän vastarintaliikkeen, liittyy kansallissosialistisesta aatteesta haettua toimintaa. Suomen Sisun toiminta on nähty niin, että se on verkossa tapahtuvaa toimintaa ja mielipidevaikuttamista... Suomen Sisu on tietyllä tavalla äärioikeistolaisia, meidän mielestä äärioikeistolaisia ajatuksia esilletuova ryhmä, mutta en pidä sitä natsihenkisenä ryhmänä sinänsä.”


      • Anonyymi

        L u k e k a a 00:08 hyvä linkki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vantaan sanomien artikkeli on vuodelta 2017.

        ***
        Supon lausunto kysyttäessä Suomen Sisusta ja Suomen Vastarintaliikkeestä:

        Suojelupoliisin turvallisuus- ja alueyksikön päällikkö Kari Harju, Yle 1 A-Studio 7.11.2011. ”Molempiin [= Suomen Sisun ja Suomen vastarintaliikkeeseen] liittyy selkeästi tällaista maahanmuuttokriittisyyttä, jopa muukalaisvastaisuutta. Toisen toimintaan, nimenomaan tämän vastarintaliikkeen, liittyy kansallissosialistisesta aatteesta haettua toimintaa. Suomen Sisun toiminta on nähty niin, että se on verkossa tapahtuvaa toimintaa ja mielipidevaikuttamista... Suomen Sisu on tietyllä tavalla äärioikeistolaisia, meidän mielestä äärioikeistolaisia ajatuksia esilletuova ryhmä, mutta en pidä sitä natsihenkisenä ryhmänä sinänsä.”

        Jatkan vielä. Huomasin juuri pohtivani miksi palstalla ei kukaan esitä valheita ( ei ole osunut silmään ) vasemmistopuolueista tai Antifasta tai takku.netistä tai varisverkosta, jotta voisin kumota nekin valheet.


    • Anonyymi

      Kaikki maahanmuuttajat ovat siis oma rotunsa?

    • Anonyymi

      Maahantunkeutuja on maahantunkeutuja, koska häntä ei ole tänne kutsuttu eikä väestö muutamia kaheleita lukuunottamatta pidä heistä.

      • Anonyymi

        Kahdeksankymmentä prosenttia katsoo uusnatsien olevan tukeutujia, kaksikymmentä prosenttia kansasta tuntee ylpeyttä olla uusnatseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahdeksankymmentä prosenttia katsoo uusnatsien olevan tukeutujia, kaksikymmentä prosenttia kansasta tuntee ylpeyttä olla uusnatseja.

        Mihin ne vihreät uusnatsit tukeutuu. Suomalaiset eivät pidä stalinistivihreistä eivätkä toisen puolen uusnatseista.


    • Anonyymi

      Tarkoittaa maahanmuuttajaa, älä itke. Juuri uutisoitiin, että Irakista poijjaat tahtoo tulla ja jäädä Suomeen, koska Irakissa on huono taloudellinen tilanne. Tällä menolla Suomi saa laittaa Kelan luukulle lapun, RAHAT LOPPU.

      • Anonyymi

        Miten pitäisi kutsua 1600 kuussa saavaa eläkeläissuvakkia elsukkia, kun on kyse äärityhmien vastustuksesta?


    • Anonyymi

      Eihän näiden vanhusten kirjoituksissa ole kuin sisäistä raivoa
      Matuvastaisuus on paljon varhaisempaa kuin Soinin nouseminen eduskuntaan 2003 ja sanaston käyttö ei tule sieltä ollenkaan matu koneinsinööri kultamuna

      Nämä raivoaviat siintymishaluiset hoitelevat täällä mielenterveyttään

    • Anonyymi

      Talous ekonomit ja hallitus päättäjät eivät mieti matuja kun lähdetään koronan jälkeiseen talouden kasvattamiseen, matut persut laskevat ne jotka tulivat 4-5 vuotta sitten turvapaikanhakijoina. Pääkaupunkiseudulle näitä ehkä 50 000-60 000, itse maahanmuuttajia nykyää koko suomessa yht. 450 000 lähes 200 eri maasta.
      Turvapaikanhakijat jää pieneksi vähemmistöksi kun heidän omatoiminen tulo maahan on loppunut, nyt valtio alkoo pitää huolta ketä tänne lasketaan, tästä ollut kirjoituksia viimeaikoina, työperäisen maahanmuuttajien valvontaa ja miten saadaan parempaa työvoimaa enemmän.

      Suomen hyvinvointi valtio perustuu miten paljon meillä työvoimaa töissä, Sipilän hallituksen loppuaikoina tyssäsi talouskasvu kun ei ollut osaavaa työvoimaa, yritysten kasvu vaatii sitä. Ne maahanmuuttaja jotka eivät ole työvoimana käytössä on pakotettava siihen.
      Pessimisti persut voi älämöidä miten haluaa, ei heistä kannata välittää, he itse ovat taakkana yhteiskunnalle.

      Pertikki

    • Anonyymi

      Hommaa nuorille töitä ,kun heillä on asuntovelat ja lasten huoltajuus huolenaan,laita heidän asiat ensin kuntoon ja haali sen jälkeen suomi täyteen niitä joita kovin rakastat.

    • Anonyymi

      Tuomalla koneinsinöörejä, joiden todistukset ja lukutaito vain ovat jääneet jumiin, saadaan Suomi nousuun ja kaupungit muutettua vantaiksi, monimatukultturisiksi

      Espoossa pelätään Vantaaksi muuttumista
      ”Espoossa on nyt pelko, että se on muuttumassa Vantaaksi”, otsikoi Helsingin Sanomat äskettäisen juttunsa. Artikkelin mukaan asukkaat pakenevat Espoosta ennätyksellistä tahtia, joka on yllättänyt tutkijatkin. Helsingin Sanomien jutussa Espoon asukkaiden pakenemisen selitykseksi tarjotaan muun muassa koronavirusta.

      Espoon väestörakenteen muuttumisesta uutisoi ensimmäisenä paikallislehti Länsiväylä. Suomen Uutiset kertoi äskettäin Alankomaiden tilanteesta. Siellä kantaväestön määrä on ollut selvässä laskussa jo vuodesta 2015 lähtien. Alankomaiden väestönkasvusta peräti 96 prosenttia on koostunut ensimmäisen ja toisen polven maahanmuuttajista. Espoo kulkee samaa polkua, koska vieraskielisten osuus väestönkasvusta on nyt yli 90 prosenttia." Lähde
      SuomenUutiset

      • Anonyymi

        '' Alankomaiden väestönkasvusta peräti 96 prosenttia on koostunut ensimmäisen ja toisen polven maahanmuuttajista.''

        Johtuisiko siitä että Hollannilla on/oli siirtomaita siellä sun täällä. Siirtomaiden väellä on laillinen oikeus muuttaa asumaan Hollantiin.
        Samoin kuin esim. Britannia. Jamaikalta voi muuttaa britanniaan halutessaan.


    • Suomen Uutiset uusnatsi persuineen alkaa olla taakka suomen mieleterveydelle.

    • Anonyymi

      Miksi rasisteilla yleensäkin pitää olla "herjaavia" nimityksiä kaikille muille ihmisille ?
      Siksi kun se on rasisti.

      • Anonyymi

        Jos se olisi nuorempi ja terveempi sen voisi ilmoittaa poliisille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se olisi nuorempi ja terveempi sen voisi ilmoittaa poliisille

        Täällä on muillakin oikeus mielipiteseen kuin rasisteilla.


      • Mikä lyhennyksistä mamu ja matu tekee "herjaavampia" ja "rasistisempia" kuin mitä vaikka lyhennys Supo on?
        No sellaisten mielikuvitushan sen vain tekee herjaavaksi ja rasistiseksi, jotka itse pitävät mamuja jotenkin ala-arvoisempina.


    • Anonyymi

      Toistaiseksi voi vielä käyttää sanaa"satu", kunnes sekin kielletään rasistisena.

    • Anonyymi

      Se on niin äärettömän helppoa olla suvaitsevainen tolkun ihminen siellä tietokoneen
      ruudun ääressä.
      Maahanmuuttaja on ehkä nähty televisiosta tai mahdollisesti viikottaisella
      kauppareissulla.

      Mitäpäs, jos ottaisitte heitä kotiinne asumaan?

      • Tuskin kukaan ottaa heitä asumaan, olkoot suvaisevainen tai suvaisematon ei tilanne muutu päivittelemällä.

        Hesarissa huippuosaaja joutuu lähtemään oleskeluiasäädön tähden, piilaakson eturivinteknogiavaikuttaja Caterina Fake haluaisi asua suomessa, hän on esiintynyt Davosin talousfoorumin lavalla Bill Gatesin rinnalla.

        Suomeen näyttää vaikea tulla EUn ulkopuolelta, kyse on todellisista osaajista jotka luo työtä samalla muillekkin.
        Tosiasia kuitenkin on laskettu suomessa on 2050 miljoona maahanmuuttajaa eivätkä he ole pakolaisia.


      • Anonyymi

        Montako tunkeutui sinun asuntoon ?


      • Anonyymi

        Ehkä sinä näet outoja ihmisiä telkkarista, me kaupungeissa asuvat näemme heitä joka päivä.
        Minä olen ikäni asunut Helsingissä ja täällä on aina ollut monen näköisiä ja värisiä, outoa kieltä puhuvia. Tässä talossa asuu muutamia. Ovat lähes ainoita jotka moikkaavat vastaan tullessa ja uskaltavat tulla hissiin toisen ihmisen kanssa.


      • Anonyymi

        Typerä veto ano 10:32. Persun simppeliä retoriikkaa: Ota kotiisi asumaan !


        Viranomaisilla on ammattitaito pakolaisten kotouttamiseen.
        Ei eläkeläisellä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sinä näet outoja ihmisiä telkkarista, me kaupungeissa asuvat näemme heitä joka päivä.
        Minä olen ikäni asunut Helsingissä ja täällä on aina ollut monen näköisiä ja värisiä, outoa kieltä puhuvia. Tässä talossa asuu muutamia. Ovat lähes ainoita jotka moikkaavat vastaan tullessa ja uskaltavat tulla hissiin toisen ihmisen kanssa.

        Ymmärsit viestini väärin. Minä olen tekemisissä näiden "outojen" kanssa ja asun myös Helsingissä.

        Minua vaan tympii nämä palstan tekopyhät suvaitsevat tolkun ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsit viestini väärin. Minä olen tekemisissä näiden "outojen" kanssa ja asun myös Helsingissä.

        Minua vaan tympii nämä palstan tekopyhät suvaitsevat tolkun ihmiset.

        ''...olen tekemisissä näiden "outojen" kanssa...''
        Miten olet tekemisissä ? Näet heitä ja pelkäät ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sinä näet outoja ihmisiä telkkarista, me kaupungeissa asuvat näemme heitä joka päivä.
        Minä olen ikäni asunut Helsingissä ja täällä on aina ollut monen näköisiä ja värisiä, outoa kieltä puhuvia. Tässä talossa asuu muutamia. Ovat lähes ainoita jotka moikkaavat vastaan tullessa ja uskaltavat tulla hissiin toisen ihmisen kanssa.

        Ovatko huntuporukkaa, jotka moikkaavat, epäilen etteivät.


      • Anonyymi

        Voi vittu, näkyisikin vain ja ainoastaan kauppareissuilla!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Palstan kiihkeimmät suvakit, jotka pitävät suurinta mölinää, ovat Junttilasta kehä kolmosen ulkopuolelta. He eivät tätä huntuporukkaa näe keskuudessaan, kuin tv:n uutisista.


    • Anonyymi

      Rasistipersun kanssa kommunikointi on yhtä hyödyllistä kuin puhuisi
      heinäseipäälle.

    • Anonyymi

      Aika jännä, maailmalla natsimieliset äärioikeistolaiset massamurhaajat ovat kiihoittuneet Jussi Halla-ahon blogi kirjoituksista, ilman niitä blogeja ei hän olisi saanut kuuluisuutta. Samaa yrittävät persu edustajat saadakseen näkyvyyttä.
      Persut ammentavat voimaa muusta kuin oikeista poliittisista saavutuksista, Orpo tänä aamuna totesi kokoomus hakee asiaosaamisella kannatusta eikä sorru antamaan vääriä mielikuvia, tyytyi siihen jos ei sillä tule kannatus ei voi sitten mitään, ei suoraan maininnut persuja joilla ei muuta olekkaan.

      • Anonyymi

        Persujen motiivi on rasismi, se pitää heidät leivässä ja kaviaaria päälle.
        Hyvin menee persuilla taloudellisesti.

        Monilla heidän syrjäytyneillä äänestäjillään ei.

        Politiikka on persujen bisnes eikä se persujen kohdalla tarkoita oikeasti politiikkaa,
        se on laskelmoitua toimintaa oman talouden turvaamiseksi ja EU:n
        hallituksen ja EU:n horjuttamisyritys.


    • Anonyymi

      Sattu otsikko Ano Turtiaisen laskutukset matkakorvauksista eduskuntakautena noin 42 000 km:ä plus laskutus taksin käytöstä lähes 200 kertaa Kämpistä eduskuntaan 900 m kun ei jaksa kävellä.
      Firmansa sai korona-avustuksia 70 000 euroa vaikka firmalta puuttui tilipäätös kolmelta vuodelta. Anolla oli tulot ennen eduskuntaa useammalta vuodelta noin työttömän peruspäivärahan verran kuussa,

      Tuskin muutkaan persut hyödyttää suomen valtiota.

    • Anonyymi

      Rasismi on aate tai toiminta, jossa ihmisten rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuudella perustellaan ihmisten eriarvoista kohtelua eli syrjintää.[1] Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen.

      Jos ei ota kantaa noihin asioihin, niin sitten ei voida suoraan puhua rasismista. Jos joku puhuu maahan tunkeutujista, niin se ei ole rasistista.

    • Anonyymi

      Jari Lindsström toteaa perussuomalaisilla on erillainen käsitys faktoista, tai sitten eivät välitä niistä Trumpilla on tämä käsitys sen tähden hän on niin suosittu persujen keskuudessa.
      Maahantunkeutuja, neuvostoliitto yritti sitä sotien aikaan. Kielteisen päätöksen saanut rajanylittäjä tähän on persuilla ikioma tulkinta, kansainvälinen ihmisoikeus ja oikeusvaltioperiaate, niille persut kääntävät selkänsä ja unohtavat mistä oli kyse.
      Rasismi se koetaan heillä hyveeksi oikeudeksi.

    • Anonyymi

      Valkoisten kuten venäläisten suurimman poistumisen jälkeen asuntoalueelta poistuvat pääosin aasialaiset, kiinalaiset, vietnamilaiset ... ja sitten arabit, tässä kohden koulujen yläasteet poistetaan häiriköinnin takia, ambulanssit eivät tule jne. Alue jää koneinsinööreille, joiden taidot ovat vain jääneet kotiin tai kehittymättä. Kaikki jäljelle jääneet etniset ryhmät ovat sodassa keskenään väristä riippumatta

    • Anonyymi

      Taas valheellista Faktaa räikeimmillään, etkö ole vielä tajunnu meillä pysyvä on etninen vähemmistö joka hakee paikkaansa yhteiskunnassa.

      Heistä pääsee eroon vain tappamalla heidät.

      Viimeistään seuraava maahanmuuttajataustainen sukupolvi sopeutuu jos annamme sopeutua, päättäjien tahto on että sopeutuvat, persuilta on turha kysyä mitään.

    • Anonyymi

      Matujen määrän kasvu johtaa kiristyvään poliisivalvontaan terrorin torjunnassa. Siksikin mstuista hslutaan päästänirti palauttamalla. Ruotsissa matukaaos alkoi länsirannikolla ja etelästä ja siirtyy nyt Suomen naapuriin itään ja oohjouseen eli Uppsalaan ja Tukholmaan.

      " Poliisit ja konepistoolit turvaavat Tukholman keskustan joulurauhaa – konkreettinen terroriuhka Ruotsissa joka toinen päivä" Lähde SuomenUutiset

      • Anonyymi

        Et taida kotoisin tästä maailmasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et taida kotoisin tästä maailmasta.

        Siltähän se voi kuulostaa, ettei ole tästä maailmasta.
        Ikävä kyllä, niin se on ihan tämän päivän todellisuutta Tukholmassa.

        Poliisilla on meneillään operaatio "Tomte" 11.jouluk.-3.tammikuuta, jolloin ne patrulloivat raskaasti automaattiasein asestettuina Tukholman keskusta alueilla, ollakseen alta ajan paikalla mahdollisen terrorihyökkäyksen sattuessa keskellä jouluruuhkia.

        https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gW3O8q/terrorinsats-i-julhandeln--poliser-med-automatvapen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida kotoisin tästä maailmasta.

        Viranomaisilla on ammattitaito pakolaisten kotouttamiseen.
        Ei eläkeläisellä ole.

        Eläkeläisellä on harhainen usko, koska saa 1600 kuussa ja uskoo. Miksi sellaista pitäisi kutsua, kun on äärityhmien vastustaminen menossa?

        1600 kuussa ja usko on kova


    • Anonyymi

      EUsta puuttuu kuolemantuomio. Se pitäisi saada. Valtaosa rikollisista tunnustaa, kun heille tarjotaan elinkautista kuolemamtuomion sijaan jos tunnustaa ja näyttää mihin kätkiruumiin. Poliisitutkinta yksinkettaistuu. Ei niitä silti monia teloiteta. Raaka raiskaajamurhaaja rakennustyöläinen katsoi että kuolemantuomio on sopiva hänelle eikä pyytänyt armoa https://www.latimes.com/archives/la-xpm-2003-nov-05-me-sanchez5-story.html

    • Anonyymi

      sinänsä hyvä sana....

      • Anonyymi

        Maan alla tunkeutuva mielessä...


    • Anonyymi

      "Rasismi = aate tai toiminta, jossa ihmisten rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuudella perustellaan ihmisten eriarvoista kohtelua eli syrjintää. Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen."

      En ole jatkuvasti palstalla, mutta sen verran kuin olen, en ole täällä tavannut ylläolevaan perustuen suhtautumista ulkomaalaistaustaisiin.

      Huolet ovat olleet taloudelliset ja turvallisuusympäristön muuttuminen.
      Ei yllämainitut rasistiset.

      • Anonyymi

        Niin ja kovin törky on kovin opikseen ottaja
        Savolaisittain-törkyturpa ei opi mitään


      • Tosiasioihin perustuva asiallinen kommentti. Oli ilo lukea.


      • Anonyymi

        Taloudellisella "huolestumisella" yritetään piilottaa rasismi.
        Se on PS-puolueenkin metodi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloudellisella "huolestumisella" yritetään piilottaa rasismi.
        Se on PS-puolueenkin metodi.

        Niin totta.


    • Aatulla oli helppo ratkaisu ongelmiin, varmasti persut ajatelleet kuinka se voitaisiin soveltaa meillä, hyvin epätodellista.
      Suomessa otamme oppia ruotsin virheistä emmekä päästä sitä niin pitkälle ettemme saa sitä korjattua. Kyllä ruotsikin saa sen kuriin, tanskassa on jo ryhdytty toimiin siivoamaan lähiöitä.

      Suomessa emme tarvitse persuja hoitaaksemme ongelmia, milloin persut tehdeet mitään asioitten korjaamiseksi, pitävät meteliä ilman näkyvää, heidän valtion varjobudjetti veisi suomen perkatoon.

      Viime aikoina huolestuttavampi ongelma kun teini ikäiset alkaneet tappamaan ilman järjen häiventäkään.

      • Anonyymi

        Miksei asiantuntijuuttasi ei ole pyydetty hallituksen käyttöön ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksei asiantuntijuuttasi ei ole pyydetty hallituksen käyttöön ?

        Minä vain totean, ei minusta olisi tullut päättäjää päätöksen tekeminen vaatii paljon enemmän.
        Vähän samalla tavalla kuin persut ei heistä ole päätäjiksi, erotuksella minä en valehtele, ketjussa pyydettiin todistamaan muuten minut leimataan valehtelijaksi.
        Toteaminen omin takeisesti ei sitoudu mihinkään.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Minä vain totean, ei minusta olisi tullut päättäjää päätöksen tekeminen vaatii paljon enemmän.
        Vähän samalla tavalla kuin persut ei heistä ole päätäjiksi, erotuksella minä en valehtele, ketjussa pyydettiin todistamaan muuten minut leimataan valehtelijaksi.
        Toteaminen omin takeisesti ei sitoudu mihinkään.

        Joo, sen ovat *useimmat* huomanneet ettei valehtelu liity sinuun koskaan ja mitenkään....

        - sarkasmia -

        Sinulla on aina niin selväpiirteiset ja helpontuntuiset, oikeaanosuvat ratkaisut mm. kotouttamiseen. "Kyl se siitä".
        "Tottakai vuosisatoja keskenäänkin sotineet helposti kotoutuu"

        - lisää sarkasmia -


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, sen ovat *useimmat* huomanneet ettei valehtelu liity sinuun koskaan ja mitenkään....

        - sarkasmia -

        Sinulla on aina niin selväpiirteiset ja helpontuntuiset, oikeaanosuvat ratkaisut mm. kotouttamiseen. "Kyl se siitä".
        "Tottakai vuosisatoja keskenäänkin sotineet helposti kotoutuu"

        - lisää sarkasmia -

        Ilman toteamusta uskon kotoutukseen, se vie oman aikansa ketkä tulleet sota alueilata, vieraaseen kulttuuriin, kielitaito, tulla hyväksytyksi vieraaseen yhteiskuntaan, työhön soveltuminen.
        Ei tarvitse kuin miettiä kuin itse olisi vastaavassa tilanteessa, joka tapauksessa heitä tullut suomeen, he ovat vähemmistö kaikista suomeen muuttaneista.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Ilman toteamusta uskon kotoutukseen, se vie oman aikansa ketkä tulleet sota alueilata, vieraaseen kulttuuriin, kielitaito, tulla hyväksytyksi vieraaseen yhteiskuntaan, työhön soveltuminen.
        Ei tarvitse kuin miettiä kuin itse olisi vastaavassa tilanteessa, joka tapauksessa heitä tullut suomeen, he ovat vähemmistö kaikista suomeen muuttaneista.

        Meillähän on eriomainen esimerkki 500:n vuoden aikana tapahtuneesta kotoutumisesta.
        Suhteellisen pieni ryhmä on, samasta uskonnosta huolimatta, erinomainen esimerkki.


    • Anonyymi

      Ruotsissä äärioikeistoryhmät, uusfasisti- ja uusnatsiryhmät "järjestelevät"
      "pamautuksia" niillä alueilla, joilla maahanmuuttajia asuu,
      saadakseen ihmiset luulemaan, että maahanmuuttajat ovat kaikkien häiriöitten aiheuttajat.
      Pisteet kerää äärioikeistopuolue.

      • Anonyymi

        Tyhmyyden määritelmät pitäisi ottaa jo uusiksi kun kommenttisi lukee.
        Voiko kukaan olla oikeasti NOIN pöljä?


    • Anonyymi

      Aamuisku Kabulissa, islamilainen autopommi 8 kuollutta

      • Anonyymi

        Islamistit tappoivat siis toisia islamilaisia. Oletko nyt iloinen vai surullinen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islamistit tappoivat siis toisia islamilaisia. Oletko nyt iloinen vai surullinen ?

        Sunnien ja shiiojen - välinen sota leviää kaikkien väliseksi sodaksi EUssa kuten Usassa latinoetnojengien sota jokaiseen kansanryhmään
        EUssa on lisäksi mitättömät rangaistukset ja siten murhaavia matuja ei saada pois kafulta elinkautiseen linnaan joten kaaos etenee vauhdilla


    • Anonyymi

      Kaikki rasistiset kommentit kannattaa ilmoittaa ylläpitoon.

      • Anonyymi

        Ylläpito pitää listaa ylle ruotsiksi villa ylle


      • Anonyymi

        Onko rasismia jos ei hyväksy murhaamista ja laittomasta maassa oleskelua. Murhia ja sotia on koko ajan heidän keskuudessaan, mutta se, ja naisten huono asema on ok. kunhan se tapahtuu oikeiden ihmisten tekemänä. Ei saa sanoa yhtään kriittistä sanaa tai on persu ja rasisti.


    • Matu, maahantunkeutuja, on rotumielessä täysin neutraali sana. Se on myös täysin totuudenmukainen sana. Se. joka tulee maahan laittomasti on maahantunkeutuja. Jos joku majoittuu ilman lupaa kotipihallesi niin hän on tunkeutuja, jonka voi ajaa pois, poliisikin tarvittaessa auttaa. Globalismia ja EU-imperiumia kannattavat itsenäisen Suomen vihaajat, monikulttuurisuutta Suomeen väkisin ajavat vasemmistolaiset ja oikeistolaiset liberalistit ovat laajentaneet rasismi-käsitettä niin, että se sopii heidän poliittisiin tarkoitusperiinsä ja tavoitteisiinsa. Matu-sanan kieltäminen olisi näiden itseään "liberaaleiksi" kutsuvien tahojen toimintatapojen mukaista sananvapauden rajoittamista ja mielipiteiden ohjailua.

    • Anonyymi

      Taloudellinen "huolestuminen" maahanmuutosta on yritys peitellä rasismia.
      Se on PS-puolueen ja kannattajien metodi.
      Ollaan "huolissaan taloudesta". itse asiassa ollaan etnofobisia ihmisarvon polkijoita.

      Kun maahanmuuttovastaisuudesta tuli persuille taakka,
      ne muuttivat termin "maahanmuuttokriittiseksi".

    • Anonyymi

      Perustan sanomiseni huolestumisesta taloudesta ja turvallisuudesta siihen mitä näen täällä palstalla. Jokainen voi tarkistaa sanomiseni selaamalla kriittisesti palstaa. En ole kertaakaan nähnyt mm. valkoisen ylivallan ylistystä. Islam-uskonnon ja sen opetuksien arvostelu ei ole rasismia.

      Sensijaan olen nähnyt hirvittävän, todella mielettömän määrän syyttelyä rasismista tai solvaamista rasistiksi, jota kumpaakaan kirjoituksissa en ole nähnyt.

      Piilomerkityksien kuvittelu ei ole kovinkaan rakentavaa. Ne ovat samaa luokkaa kaikenmaailman salaliittoteorioiden kanssa, joita aivan vilisee verkossa.

      Väittämäsi ainakin palstan osalta on aiheeton ja pelkästään poliittisesti värittynyt.

      Mukavaa Joulunaikaa

    • Anonyymi

      Nämä on nyt näitä oppimattomia vanhuksia, jotka näkevät vain sen seurauksen joka on suoraan edessä eivät tulevaa. Jos joku ei rynni sisään ovesta eikä satu asumaan Puotilan Liipolan Varissuon ... slummissa, puhelee, että ei näy missään ja ongelmat tulevat alkaa sentulen päivittely että lääkärissä olin jonossa ja en saanut hampaita maksutta tai magneettikuvaa vaikka sitä ja tätä maksan ...

      Eli ei ymmärrä kuin hyvinvointivaltion jota on purettu jo pitkään ja jota globalisaatio jyrsii. Jossain Kabulissa on lähes yhtä paljon ihmisiä kuin koko Suomessa ja Nigeriassa lähes satakertainen määrä (2050, YKn mukaan 400 miljoonaa) ja väkivalta ei lopu eikä niille mitään työpaikkoja löydetä vientiteollisuudesta ja taas tomaatinpoiminnalla ja apuhoitajiksi kouluttamalla ei saada rahaa kännykän ostoon koska se myydään kalliilla USA:sta tms.

      Tätä vain täällä sossuhalitus pyörittää puhumalla jihadiperheiden lasten oikeuksista, muuten mihin? jihadikasvatukseenko Suomessa?

    • Anonyymi

      Mihin etniseen tai uskonnolliseen ryhmään MATU kuuluu?
      Käyttäytymisen tai elämäntavan arvostelu eivät vielä liene perusteita rasismisyytöksille?

      Jos olisi niin silloinhan kantiksi rikollisten moittiminen olisi rasismia. Tule ja purista! Nehän saavat tuomioitakin! Rasismi huipussaan!

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      188
      4386
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      116
      2764
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2254
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2215
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1942
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1424
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1180
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1071
    Aihe