Miksi vaaleus yleensä yhdistetään feminiinisyyteen ja

Anonyymi

Tummuus maskuliinisuuteen? Minusta vaalea on nimenomaan maskuliininen koska on sellainen viileä ja etäinen, kun taas tumma on lämpöisyydessään enemmän feminiininen.

45

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tarkennan vielä vähän: Siis kun tumma on sellainen aistillinen ja sielukas jotenkin, niin se mielestäni korostaa naisellisuutta, ja vaalea sellainen "jylhän rauhallinen" ja pidättyväinen on maskuliininen.

• Anonyymi

Romanit ovat ainakin tummia ja ainakin osa varmaan sielukkaitakin.

Jostain syystä suomalainen lähiöläski tai ylipäänsä nykypopula ei välttämättä tuo mieleen sanaa sielukas välttämättä. Slaavit ovat sielukkaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Romanit ovat ainakin tummia ja ainakin osa varmaan sielukkaitakin.

Jostain syystä suomalainen lähiöläski tai ylipäänsä nykypopula ei välttämättä tuo mieleen sanaa sielukas välttämättä. Slaavit ovat sielukkaita.

Tässä nyt esimerkiksi vaaleita slaaveja.
        https://youtu.be/jd5PNsLk4jU

• Anonyymi

Vaaleat naiset on sensuelleja kaunottaria

• Anonyymi

Jos nyt sensuellia uudesta puhutaan, niin sitä ovat kyllä enemmän tummat. Vaaleat etäisiä ja hillittyjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nyt sensuellia uudesta puhutaan, niin sitä ovat kyllä enemmän tummat. Vaaleat etäisiä ja hillittyjä

Hiusvärillä mitään tekemistä persoonan kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Heh, samaa mieltä. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt oli kai puhe sensuellista ulkonäöstä. Tummia tuo kasvoihin syvyyttä joka saa aikaan sielukkaan ja sensuellin vaikutelman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt oli kai puhe sensuellista ulkonäöstä. Tummia tuo kasvoihin syvyyttä joka saa aikaan sielukkaan ja sensuellin vaikutelman.

*tumma

• Anonyymi

Naisten höpinöitähän nuo ovat. Kuka niitä horoskooppi-ihmisiä ymmärtää...

• Anonyymi

En minä ainakaan yhdistä.

• Anonyymi

MIKSI TÄMÄ ALOITUS PITÄÄ LAITTAA UUDELLEEN JA UUDELLEEN.
      ON SE NYT KUMMA KUN EI MENE JAKELUUN.
      VAALEAT NAISET OVAT YLEISESTI KAUNIIMPIA!!!!

• Anonyymi

Terv. Blondi nainen 😂😂😂

• Anonyymi

Ymmärrän että pidät itseäsi kauniina, mutta jos olet itse jotain mieltä niin on silti hyvä ymmärtää olla yleistämättä omaa mielipidettä koskemaan kaikkia muitakin. On se jännä miten jotkut eivät millään pysty tajuamaan etteivät kaikki sitä omaa rakasta mielipidettä jaakaan vaan voivat ajatella ihan toisella tavalla. Se että väen vängällä huutelee jonkin asian olevan totta, ei tee siitä mitenkään enemmän totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän että pidät itseäsi kauniina, mutta jos olet itse jotain mieltä niin on silti hyvä ymmärtää olla yleistämättä omaa mielipidettä koskemaan kaikkia muitakin. On se jännä miten jotkut eivät millään pysty tajuamaan etteivät kaikki sitä omaa rakasta mielipidettä jaakaan vaan voivat ajatella ihan toisella tavalla. Se että väen vängällä huutelee jonkin asian olevan totta, ei tee siitä mitenkään enemmän totta.

Olen kylläkin mies ja alkaa toden teolla ottaan päähän tuo saman jankutus. Yleisesti miehet pitää blondeista naisista enemmän, se on yleinen kauneusihanne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kylläkin mies ja alkaa toden teolla ottaan päähän tuo saman jankutus. Yleisesti miehet pitää blondeista naisista enemmän, se on yleinen kauneusihanne

Älä höpötä.
        Kyllä naisen kuuluu olla tumma ja tulinen.

T. Mies

• Anonyymi

Naismakusi on ihan paska.

T. Mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopeta se yleistäminen ja oman mielipiteesi tuputtaminen, oletko vähän daiju vai mikä sua vaivaa??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minuakin rupee myös toden teolla ottamaan päähän tuo sama ainainen jankutuksesi. Etkö edes sen vertaa tajua, ettei yleinen, median tuputtama "kauneusihanne" edes välttämättä korreloi mitenkään todellisen mielipiteen kanssa? Lisäksi kauneusihanteet vaihtelevat maittain ja kulttuureittain sekä eri aikakausina. Kaiken lisäksi kun näyttää siltä että tummahiuksiset naiset ovat Pohjoismaissa suositumpia kuin vaaleat, niin tuo tuputuksesi kuulostaa entistä naurettavammalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minuakin rupee myös toden teolla ottamaan päähän tuo sama ainainen jankutuksesi. Etkö edes sen vertaa tajua, ettei yleinen, median tuputtama "kauneusihanne" edes välttämättä korreloi mitenkään todellisen mielipiteen kanssa? Lisäksi kauneusihanteet vaihtelevat maittain ja kulttuureittain sekä eri aikakausina. Kaiken lisäksi kun näyttää siltä että tummahiuksiset naiset ovat Pohjoismaissa suositumpia kuin vaaleat, niin tuo tuputuksesi kuulostaa entistä naurettavammalta.

"Kaiken lisäksi kun näyttää siltä että tummahiuksiset naiset ovat Pohjoismaissa suositumpia kuin vaaleat, niin tuo tuputuksesi kuulostaa entistä naurettavammalta."

Miten se nyt siltä näyttää? Saisko jotain perusteluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaiken lisäksi kun näyttää siltä että tummahiuksiset naiset ovat Pohjoismaissa suositumpia kuin vaaleat, niin tuo tuputuksesi kuulostaa entistä naurettavammalta."

Miten se nyt siltä näyttää? Saisko jotain perusteluja.

No eiköhön tuo ole tunnettu tosiasia että brunetteja pidetään Pohjoismaissa eksoottisina ja siksi kiinnostavina. On niitä varmaan tutkimuksiakin aiheesta tehty, kannattaa googlata. Ja myös lähes jokaisella keskustelupalstalla jossa asiasta on kysytty että viehättääkö blondi vai brunetti enemmän, niin enemmistö on aina vastannut että brunetit. Sama Ruotsin keskustelupalstoilla. Tämäkin selviää kun lukee niitä palstoja. Sehän on tunnettu tosiasia Ruotsissa että he ovat mieltyneitä tummiin. Toki Pohjoismaissa löytyy myös blondien ihailijoita aivan kylliksi, mutta tumma eksoottisena kiinnostaa enemmän, niin kuin luonnollista onkin.

• Testosteroni tekee karvoista paksuja ja tummia. Tummuus luo kuvan korkeista testosteronitasoista miehellä. Muutenkin koen tummuuden luovan aggressiivisemman vaikutelman, kun taas vaalea on helpommin lähestyttävä.

Itse olen välimallia. Ruskeat hiukset ja mustanruskeat silmät.

• Anonyymi

Tuo ei kylläkään pidä paikkaansa. Testosteroni voi myös vaalentaa hiuksia. Muutenkin ihmisillä jotka syntyvät esim. mustilla hiuksilla, ei ole yhtään sen enemmän testosteronia kuin vaaleillakaan

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei kylläkään pidä paikkaansa. Testosteroni voi myös vaalentaa hiuksia. Muutenkin ihmisillä jotka syntyvät esim. mustilla hiuksilla, ei ole yhtään sen enemmän testosteronia kuin vaaleillakaan

Biologian tunnit jääneet välistä? Kannattaa perehtyä aiheeseen, ennen kuin luulottelee.

• Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

Biologian tunnit jääneet välistä? Kannattaa perehtyä aiheeseen, ennen kuin luulottelee.

Perehdy itse paremmin

• Anonyymi kirjoitti:

Perehdy itse paremmin

Eli et suostu perehtymään aiheeseen, vaan haluat uskoa omia luulojasi. Sovitaan niin, valko :P

• Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

Eli et suostu perehtymään aiheeseen, vaan haluat uskoa omia luulojasi. Sovitaan niin, valko :P

Testosteroni voi tummentaa ainoastaan niitä joilla on luonnostaan vaaleat hiukset. Ei päde niillä jotka ovat luonnostaan mustahiuksisia. Testosteroni voi myös vaalentaa, jos tietty geeni aktivoituu

• Kasmir eli Thomas Kirjonen vai mikä se tyyppi oli jota sanoit muistuttavas?

• Gaylord_Focker kirjoitti:

Kasmir eli Thomas Kirjonen vai mikä se tyyppi oli jota sanoit muistuttavas?

Olen tosiaan Kasmirin kaksoisolento.

• Pummi kirjoitti:

En voi sietää mitään hattuja. Minulla on varmaan joku hattukammo.

Eihän ne kovin mukavia ole, samaten kaulahuivit hyi hitto. Ahdistavia.

• Heh, no jos menee Matthias Mettenistä niin sitten on syytä varoa mua. Se on kyllä namu..;D

https://youtu.be/pZV5WxprpNY

Mut nyt meen kauneusunille.

• Anonyymi

Testosteroni tummentaa hiuksia. Rantala sanoo, että pohjoiseurooppalaisen väestön hiusten sävy tummuu testosteronin vaikutuksen ansiosta.

- Täällä pojat ovat usein vaaleahiuksia, mutta heidän hiustensa sävy alkaa tummua murrosiässä, kun testosteronin taso nousee, hän kertoo.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000790470.html

• Kyl se sama ilmiö tapahtuu naisillakin.

• Anonyymi

Testosteroni ei välttämättä tummenna hiuksia. Ja joillakin tapahtuu toisinpäin, hiukset päinvastoin vaalenevat jos ottavat testosteronia. Ja tämähän ei päde lainkaan niihin, joilla on synnynnäisesti esim. mustat hiukset. Heillä ei ole mitenkään enemmän testosteronia kuin muillakaan

• Anonyymi

Pseudotieteilijä Rantala??? Et sitten yhtään parempaa lähdettä keksinyt

• No mikäs ristiverinen taikka punapää sitten on? :)

Maskuliini vai femiini?

• Anonyymi

Yksilö.

Punapäät muutenkin pääsee minne haluaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Yksilö.

Punapäät muutenkin pääsee minne haluaa.

No sitähän minäkin. Yksilö.

Aha. :)

• Anonyymi

Miten niin? Ei tummuusasteella minun mielestäni ole sukupuoleen liittyvää mielikuvaa.

Tai väreillä, enää nykyään. Kirkkaan aniliininpunaisen miellän vielä naisellisemmaksi väriksi, mutta mun puolestani sopii rohkeille miehillekin.

xLiner

• Anonyymi

En ole koskaan kuullutkaan tälllaisista asiayhteyksistä, mutta jos se on normi, etkä siihen sovi, niin olet homo.

• Keksittyjä juttuja, kuten lähestulkoon kaikki muutkin ominaisuudet mitä miehiin ja naisiin liitetään, väreistä lähtien..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3335
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1901
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1899
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      17
      1446
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1391
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1308
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1296
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1207
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      965
    Aihe