Katsokaapa kuin mainioita paikkoja tulee yrityksille sijoittua Alajärvelle tämän uuden teollisuus liittymän tuntumaan.
Alue on on mitä parhaimmalla paikalla tavaravirtojen ja teollisuuden välittömässä läheisyydessä aivan kiinni valtatiessä ja kahden liikenteen solmukohdan välissä.
Logistiikkakeskusta, tukkuvarastoa, liikenne palvelukeskusta, puuterminaalia, polttoaineenjakelua ja matkakeskusta voi varsin hyvin kuvitella alueelle.
Alajärven yrityspuisto
21
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Olen monta kertaa ihmetellyt miksi ABC.n liikennemyymälä ja S-marketti rakennettiin piiloon, pois erittäin vilkkaasti liikkennöidyn valtatien varrelta. Olisi rakennettu vaikka erikseen ABC niin nyt ei olisi tietoakaan koronan tuomasta hiljentymisestä jos tuo kompleksi sijaitsisi Hankkijan kanssa samassa jonossa.
- Anonyymi
Ei sentään rakennettu Ikosen "nyppylälle".
- Anonyymi
Mistä se erittäin vilkas liikenne tulee, kun täältä Lapuan päästä siiheen suuntaan ei juuri autoja lähde, eikä sieltä liioin tule paljon ketään?
Vaasa-Jyväskylä liikenne ei enää sitä kautta kulje, kun Seinäjoki kaappasi sen 18 tielle.
"Yrityspuistoa" löytyy Lapualtakin ja teitä on pari muutakin. Jopa oikeasti vilkaskin. Komeasti mainostettiin parikymmentä vuotta sitten, että "Tähän nousee tuhannen työntekijän teollisuusalue". Montako mahtoi tulla, ei kai vähentynytkään.
Ideapark piti myös nouseman Lapualle ja Ikea vielä sen kylkeen. Niille vain kävi kuin Kurikan Magneetille, infraa ja tonttia on, mutta ei ensimmäistäkään kauppaa. Kurikkaan sentään nousi mainospylväs, kuten entisen miehen Sunny Car Centeriin Lempäälään.
Älkää nyt vaan kuvitelko, että saisitte sinne umpisolmukohtaanne yhtään mitään! Hyvä jos tietäkään pidetään enää merkittävänä liikenneväylänä. Kunnossapitomäärärahoja ei pahemmin heru, jos ollenkaan Äestetään vielä soratieksi tässä koronakurimuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä se erittäin vilkas liikenne tulee, kun täältä Lapuan päästä siiheen suuntaan ei juuri autoja lähde, eikä sieltä liioin tule paljon ketään?
Vaasa-Jyväskylä liikenne ei enää sitä kautta kulje, kun Seinäjoki kaappasi sen 18 tielle.
"Yrityspuistoa" löytyy Lapualtakin ja teitä on pari muutakin. Jopa oikeasti vilkaskin. Komeasti mainostettiin parikymmentä vuotta sitten, että "Tähän nousee tuhannen työntekijän teollisuusalue". Montako mahtoi tulla, ei kai vähentynytkään.
Ideapark piti myös nouseman Lapualle ja Ikea vielä sen kylkeen. Niille vain kävi kuin Kurikan Magneetille, infraa ja tonttia on, mutta ei ensimmäistäkään kauppaa. Kurikkaan sentään nousi mainospylväs, kuten entisen miehen Sunny Car Centeriin Lempäälään.
Älkää nyt vaan kuvitelko, että saisitte sinne umpisolmukohtaanne yhtään mitään! Hyvä jos tietäkään pidetään enää merkittävänä liikenneväylänä. Kunnossapitomäärärahoja ei pahemmin heru, jos ollenkaan Äestetään vielä soratieksi tässä koronakurimuksessa.Eihan Lapualle/Seinäjoelle/Vaasaan olekkaan mitään mainittavia tavaravirtoja, teollisuuden tavarantoimitukset etelään ei kulje niitten kautta. Rantatietä pitkin jonkin verran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä se erittäin vilkas liikenne tulee, kun täältä Lapuan päästä siiheen suuntaan ei juuri autoja lähde, eikä sieltä liioin tule paljon ketään?
Vaasa-Jyväskylä liikenne ei enää sitä kautta kulje, kun Seinäjoki kaappasi sen 18 tielle.
"Yrityspuistoa" löytyy Lapualtakin ja teitä on pari muutakin. Jopa oikeasti vilkaskin. Komeasti mainostettiin parikymmentä vuotta sitten, että "Tähän nousee tuhannen työntekijän teollisuusalue". Montako mahtoi tulla, ei kai vähentynytkään.
Ideapark piti myös nouseman Lapualle ja Ikea vielä sen kylkeen. Niille vain kävi kuin Kurikan Magneetille, infraa ja tonttia on, mutta ei ensimmäistäkään kauppaa. Kurikkaan sentään nousi mainospylväs, kuten entisen miehen Sunny Car Centeriin Lempäälään.
Älkää nyt vaan kuvitelko, että saisitte sinne umpisolmukohtaanne yhtään mitään! Hyvä jos tietäkään pidetään enää merkittävänä liikenneväylänä. Kunnossapitomäärärahoja ei pahemmin heru, jos ollenkaan Äestetään vielä soratieksi tässä koronakurimuksessa.Ehkä ei olla tavoiteltukkaan Sukarin liikettä tai muita jättihankkeita mutta pienyrityksille on hyvä luoda toimintaedellytyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ei olla tavoiteltukkaan Sukarin liikettä tai muita jättihankkeita mutta pienyrityksille on hyvä luoda toimintaedellytyksiä.
Pieniä niiden pitää ollakin ilmsn rautatietä.
- Anonyymi
Alajärvi voisi olla edelläkävijä vihreän liikenteen edistäjänä koko maakunnassa tarjoamalla autojen latausta suoraan alueen tuulivoimalasta, biopolttoaineilla tai kaasulla. Vihreitä äänestämällä maailma voisi olla parempi paikka.
- Anonyymi
Alajärvi taantuu tuulivoimaloiden myötä keskiajalle. Pitää tehdä maakellarit kun tyynellä säällä ei sähköä tule jääkaappeihin ja pakastimiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alajärvi taantuu tuulivoimaloiden myötä keskiajalle. Pitää tehdä maakellarit kun tyynellä säällä ei sähköä tule jääkaappeihin ja pakastimiin.
Tuulivoimaloiden tulon myötä Alajärvi on varmasti yksi maamme vihreimmistä kaupungeista energiantuotannoltaan! Lämpökin tulee vihreästä, uusiutuvasta energiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulivoimaloiden tulon myötä Alajärvi on varmasti yksi maamme vihreimmistä kaupungeista energiantuotannoltaan! Lämpökin tulee vihreästä, uusiutuvasta energiasta.
Vihreää on Alajärven vesikin. Mutta vihreät eivät saa minun ääntäni.
En äänestä lainrikkojia enkä kadullaistujia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreää on Alajärven vesikin. Mutta vihreät eivät saa minun ääntäni.
En äänestä lainrikkojia enkä kadullaistujia.Ihan kirjaimellisesti vai vesivoimana? Hienoa on kuitenkin katsella kuinka puupino hupenee pannun kattilaan, se on sitä uusiutuvaa ja työtä tuovaa vihreää energiaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kirjaimellisesti vai vesivoimana? Hienoa on kuitenkin katsella kuinka puupino hupenee pannun kattilaan, se on sitä uusiutuvaa ja työtä tuovaa vihreää energiaa!
Nyt tuli ähtäristä turha virkamies elinkeino päällikön asemaasi.
Koulutus on kuitenkin enemmän maaseutupoliittinen, kepun koulutus.
Ei yrityselämään sopiva koulu.
Savolan vaalitykki tuli järviseudulle...
Ei ole pätevä mutta kepulle sopiva
- Anonyymi
Uusi teollisuustien liittymä ja nykyinen ns. Jaakonhallin risteys pitää saada ehdottomasti koplattua yhteen ja samaan hankkeeseen jossa alueen turvallisuus saatetaan liikennemäärää ja nykyäikaa vastaavalle tasolle. Uusi pelastuslaitos hyötyy myös jos valtatielle on suora "pyhitetty" reitti ohi keskustan.
Nykyisellä etätöitä ylistävällä ajalla pitäisi jotenkin huomioida myöskin niitä jotka Alajärvellä asuen kulkee päivittäin kauaksikin töihin. Liikennejärjestelyt kuntoon ja vaikka joku palveluseteli joka käy paikallisiin autoiluun liittyviin yrityksiin.- Anonyymi
Vaan eipä ollut Alajärvi kiinnostunut lasten ja nuorten harrastustoiminnasta. 20 000-30 000 euroa olisi tullut kyllä tarpeeseen. Avustukset menivät muille.
- Anonyymi
Siinä risteyksessä mitään vikaa ole, ihmiset vaan on ajattelemattomia. Isolla pakettiautolla ajetaan ensin kovan kiireen kanssa lähes valtatiehen kiinni siihen kiillotetulle jäälle. Sitten huomataan että tästä ei päästäkkään kovin ripeästi liikkeelle takavetoisella autolla, siinä sitä sitten peitetään näkyvyys niiltäkin jotka toiseen suuntaan pääsisi helposti lähtemään jos ei vaan isompi auto peittäisi näkyvyyttä.
Risteys paranisi huomattavasti jos sitä vain lenennettäisiin, erotettaisiin leveällä jakajalla kaupungista tulijat oikealle ja vasemmalle kääntyviin. Oikealle kääntyville olisi sitten stop merkki vähän aikaisemmin kuin vasemmalle lähteville jolloin näkyväisyys olisi suuremman osan ajasta parempi.
- Anonyymi
Vielä kun saisi niitä yrityksiä. Ei paljon enää puutu...
- Anonyymi
Hienosti on Alajärvi leiviskäänsä vienyt eteenpäin. Sisääntulotie alkaa muistuttamaan siitä että tien päässä on jotakin. Entiset pajukot, risukot tuli kyllä niin silmille. Jonkinlainen avaruus siitä että horisontissa on toimintaa tekee jo paljon. Tästä
- Anonyymi
Vielä kun saataisiin risteys siihen malliin että on näyttävyyttä, valoa ja opasteita. Sama mihin muualle menee niin noin köppäästä risteystä ei enää ole kaupunkiin johtavalla pääväylällä.
- Anonyymi
Pari vuotta sitten totesin että kymenessä vuodessa on sisääntulotien varret täyteen rakennettu joten uuden kulkuyhteyden joka tarjoaa yrityksille hyviä paikkoja sijoittautua on syytä edetä sellaista tahtia että on valmiina noin kuuden vuoden sisällä. Jonkinlainen hahmotelma myös kunnallistekniikasta on syytä olla olemassa jolloin tuumasta toimeen päästään nopeallakin aikataululla.
Korona on muuttanut maailmaa paljonkin, työvoimavaltaiset yritykset ei enää välttämättä halua sijoittautua aivan suurimpiin kasvukeskuksiin vaan hieman harvempaan asutulle seudulle jossa toiminta on turvatumpaa jos virus tuli jäädäkseen. Jopa lapsiperheet haluaa pois suurimmista kasvukeskuksista.
Suurta harkintaa tulisi nyt käyttää tiettyjen tahojen jotka haluaa paikallista sopimista edistää maaseudun elinvoiman kustannuksella, tuhon tie. Tarjotaan yrityksille edullisia sijoittautumisratkaisuja, edullista infraa ja energiaa ilman hulevesimaksuja sekä turvallinen toimintaympäristö. Sen sijaan työntekijöille paikkakuntaa tehdään puoleensavetäväksi sopimilla palkkoja paikallisesti ihan hiukan korkeammaksi kuin kasvukeskuksissa.
- Anonyymi
Jos Alajärvelle, saisi joskus vähän paremmat internet yhteydet, on laskenut niiden nopeus viime vuosina kuin kuovin nokka ja tarkoitan, tuota 4g yhteyttä ja 5g:stäkään ei ole pelastajaa jos sen kantama, kilometrejä ja kyllähän se kaikki ymmärtää ja tajuaa, jos kakulle on monta ottajaa, nin se osuus on pienempi.
Täällä elisa on surkea ja samaten dna ja telia pahimmillaan, jotain 4 Mekaa ja parannusta ei ole luvassa ja sen seurauksena, tietokneen käyttö on todella hidasta ja kaikki vaan kestää jumalattoman kauan aikaa.. - Anonyymi
Vihreät ovat saaneet aikaan vaan isoja ongelmia, ei ratkaisua, mikähän mahtaisi olla tilanne, nyt, jos ei alunperinkään oltaisi kielletty ydinvoimaa pääsääntöisesti maailmassa ,vaan menty sen mukaan ja kehitetty sitä , mikähän olisi maapallon tilanne nyt ja nyt osa vhreistä suhtautuu, myönetisesti ydinvoimaan, itse ainaki n, enen sitä kuin rumia tuulipuistoja tai jokien patoamisia, sähkön vuoksi, puhumattakaan sähkötuotannosta kivihiilellä, eli kaikki nämä ongelmat ovat tulleet, vihreiden ansiosta ja kuin myös se, ett äturve tuotetaan tulevaisuudessa ulkomailta, eli vihreät on luonnon tuhoaja puolue, koska tehdää ja ajetaan hulluja ratkaisua ja jotka johtaa, ilmaston saastuttamiseen.
40 vuotta ollaan menetty aikaa järkevän enegia muotojen tuottamiseen ja se on liian pitkä aika ja vihreät ei ota vastuuta, mistään ja sen vastapainoksi pitäisi olla metsästäjä puolue, joka ajaisi luonnon asiaa järkevästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671586eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1481579En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä651260- 421105
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100880Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42677Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155646