Eivät vietä joulua. Tällä palstalla ei ole kuitenkaan näkynyt minkäänlaisia haukkumisia uskovien joulunvieton suhteen.
Hienoa, että jehovantodistajat kunnioittavat muiden joulunviettoa antaen joulurauhan.
Ymmärtävät, että joulu on meille tärkeä juhla.
Kiitos siittä!
Sama koskee muitakin esim ateisteja. Kiitos myös heille.
"Jouluyö, juhlayö!
Päättynyt kaik on työ.
Kaks vain valveil on puolisoa
Lapsen herttaisen nukkuessa
Seimikätkyessään,
Seimikätkyessään.
Jouluyö, juhlayö!
Paimenil yksin työ.
Enkel taivaasta ilmoitti heill':
Suuri koittanut riemu on teill'!
Kristus syntynyt on,
Kristus syntynyt on!
Jouluyö, juhlayö!
Täytetty nyt on työ.
Olkoon kunnia Jumalalle!
Maassa rauha, myös ihmisille
Olkoon suosio suur,
Olkoon suosio suur!"
ST
Jehovantodistajat
18
226
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesuksen hedelmöittymisen ajankohta osuu jokseenkin joulun tietämille, sanovat raamattua tutkineet. Jouluna syntymiseen uskoo yhä harvempi.
Totuus löytyykin raamattua tutkimalla, eikä laulujen sanoituksista.- Anonyymi
Niinkö ja minä muistelen, että johonkin syksyn tietämile.
Noh, voin muistaa hyvinkin väärin.
Mutta nyt on konjuktiossa 2 planeettaa joten olisiko se jouluntähti?
ST
- Anonyymi
Niin, voi joulua viettää totuudessa. Siksi pitäessäni joulusanan, kerroin, että Jeesus on syntynyt lehtimajajuhlien aikaan. Ei siitä seurakunta loukkaantunut, vaan vanha seurakuntalainen kiitti totuudesta.
Sitä voi "joulunaikaan" viettää normaalisti Jumalanpalveltavana. Myös sana opettaa, että olkoon puheenne on, on. ja ei, ei, kun se totuudessa on.
Emmehän katolisten mukaan rukoile Mariaa - kun puhumme välimiehellemme.
Ja näin voimme hapatteesta luopua. Jos tietää, mitä meidänkin joulun ahditus kauppamiesten kautta tuo, lapsiperheille ongelmia, niin eiköhän olisi mielekäs olla esimerkkinä siihen, että vapautteen Herra on meidät vapauttanut.
Tuleehan meille jouluna lapsen lapsiakin. Heidän kertomuksiin kuuluu perinnejuhlat, mutta en heiltä sitä kiellä. Mutta ei siinä ns. jouluevankeliumia lueta sillä silmällä, että ikäänkuin pönkättäisiin perinneoppia.
Vietämme yhteiselämää ja sanaa voi lukea kuin muulloinkin.
Voi siinä jos haluaa, niin antaa lahjan vuoden matkasta. - Anonyymi
Aloitus oli puhdas kiitos. Tulin hyvälle ja kiitolliselle mielelle, kun kukaan ei ole kirjouttanut halventavasti siittä,, että uskivat viettävät joulua Jeesuksen syntymäjyhlan vuoksi.
Toinen, mistä haluan kiittää on jatkuvat kirjoitusvirheeni. Niistä minua ei kukaan ole "kiusinut" nostan hattua 💓
ST- Anonyymi
>>>kirjouttanut halventavasti siittä,, että uskivat viettävät<<<
Tossa on kaksi pilkkua, se on kirjoitusvirhe,
- Anonyymi
Jes.1:14-15 Minun sieluni vihaa teidän uusikuitanne ja juhla-aikojanne; ne ovat käyneet minulle kuormaksi, jota kantamaan olen väsynyt. Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule; teidän kätenne ovat verta täynnä. Jes.59:3. Sananl.1:28
- Anonyymi
Tietkö mitä tuo uusikuu tarkoittaa tuossa yhteydessä?
ST
- Anonyymi
Aam.5:21-23 Minä vihaan, minä halveksin teidän juhlianne enkä mielisty teidän juhlakokouksiinne. Sillä vaikka te tuotte minulle polttouhreja ja ruokauhrejanne, eivät ne minulle kelpaa, enkä minä katso teidän yhteysuhrienne, syöttövasikkanne, puoleen. Vie pois minun edestäni virtesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppuesi soittoa.
- Anonyymi
Uusikuu on Kuun vaihe, jolloin Maahan näkyvä eli "maahan katsova" Kuun pinta on kokonaan vailla Auringon valaisua, koska Auriko valaisee Kuun vastaikkaista puolta. Maan Kuu näyttää siis kokonaan pimeältä.
- Anonyymi
Ihmiset kemuiluvat keskenään eivätkä ne olleet Jumalalle juhlia.
Jumala suuttui tuosta koska kansa oli tottelematon.
Jumala sanoi että Hän hajoittaa kansanne ja joudutte pois tuosta maasta.
Uskotteko Jeesukseen?
Hänessä lakiliitto kuoli, koska entinen ei toiminut. Ihmisiin ei voinut luottaa vaan piti olla veriuhri, karitsa, Jeesus.
Ehtoollinen on ainoa mitä on käsketty pakanoiden pitää Jeesukseen liittyen.
Joulu on ihmisten keksimä, muttei sitä ole kiellettykkään pakanoita.
Israelin kansalle annettiin liitot ja juhlat.
Juutalaisille esim pääsiäinen on Egyptistä vapautumisen juhla.
Nythän on Hanukka juutalaisilla, temppelin puhdistamisen juhla.
Tuosta on mielenkiintoinen kertomus raamatussa.
Minusta on mielenkiintoista miten joulua on päätettty pitämään Hanukan aikaan, sillä Jeesus puhdistaa ihmisten sydämmet ihan kuin Jumala sai aikoinaan temppeliöljyn riittämään useammaksi päivää ja temppeli puhdistettiin.
Kummassakin tapauksessa on kyse puhdistamisesta ja olemmehan Pyhänhengen temppelit.
Mutta siis Jumala ei hyväksy tekopyhyyttä vaan halajaa totuutta joten nuo jesajan kirjassa mainitut ovat tuomionsanoja tottelemattomalle kansalle kun Jumala puhuu tuossa jonkin laittamassa viestissä kopsauksen jesajankirjasta.
Ei kannata sekoittaa keskenään laki ja armoliittoa.
ST- Anonyymi
Jotkut ihan raittiinakin pidetyt raamatunopettajat kuten David Pawson on puhunut joulua vastaan ja sitä vastaan, että Jeesusta juhlitaan yhä uudestaan ja uudestaan seimeen syntyneenä vauvana, vaikka Jeesusta tulisi juhlistaa Kuninkaana ja pääsiäisen tapahtumista eli ristintyöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut ihan raittiinakin pidetyt raamatunopettajat kuten David Pawson on puhunut joulua vastaan ja sitä vastaan, että Jeesusta juhlitaan yhä uudestaan ja uudestaan seimeen syntyneenä vauvana, vaikka Jeesusta tulisi juhlistaa Kuninkaana ja pääsiäisen tapahtumista eli ristintyöstä.
Tykkään kuunnella Pawsonia. En kuitenkaan usko, että joulun vietto on syntiä, koska sitä ei ole kielletty raamatussa.
ST
- Anonyymi
Jes.1:11 Mitä ovat minulle teidän paljot teurasuhrinne? sanoo Herra. Minä olen kyllästynyt oinas-polttouhreihin ja juottovasikkain rasvaan. Mullikkain karitsan ja kauristen vereen minä en mielisty. Jer.6:20 Mitä on minulle suitsutus, joka tulee Sabasta, ja paras kalmoruoho kaukaisesta maasta? Teidän polttouhrinne eivät ole minulle otolliset, eivätkä teidän teurasuhrinne minulle kelpaa. Jer.7:22 Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto-ja teurasuhrista silloin, kun minä vein teidät pois Egyptin maasta. 1Sam.15:22-23
- Anonyymi
Jumala suuttui, koska ihmiset kuvitteluvat, että he vouvat elää miten sattuu synnissä ja sitten tulla pikttamaan teurasuhreja.
Jumala lausui tuomionsanoja koska ihmiset olivat tottelemattomia ja tekopyhiä.
Tuolla raamatun kohdalla ei ole tekemistä joulun kanssa 😊
ST
- Anonyymi
Kyllä näitä vanhan liiton suitsutuksia suurina kirkkopyhinä edelleenkin nähdään, joilla ei ole mitään merkitystä muuta kuin se, että ihminen saa omaksi huvikseen niitä heilutella.
- Anonyymi
Hebr.10:16-18 Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen teidän kansaan, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä; ja: heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista. Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita. Hebr.8:10
- Anonyymi
Ei ole merkitystä koska Jeesus syntyi , vaan suurin merkitys on että Jeesus syntyi.
- Anonyymi
En näe mitään järkeä siinä, miksi Joulun viettäminen tuntuu monille olevan todella tärkeä asia. Siksi kysynkin: miksi Joulua pitää yleensäkkään viettää? Miksi vietät Joulua?
Eihän Jeesus todellakaan syntynyt jouluna ja toiseksi joulun vietto on alkujaan Roomalainen saturnalia juhla.
Joten mitä järkeä joulun vietossa edellä esitettyjen tosiasioiden valossa on?
Ihan turhaa hössötystä ja ylimääräistä stressiä, leipomista, kinkun paistoa ja kauppiaitten juhlaa, kun myyvät jouluna tavaraa isolla katteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103055
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172761Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671459Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211374- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681051Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621035- 131942