Aihe

Ylopistotutkimus dynaamisesta hinnoittelusta

Anonyymi

12

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luen myöhemmin (tallensin kyllä pdf:n) , mutta naurattaa tuo käsite dynaaminen hinnoittelu. Kun kysyntää ei ole , ei siihen tilanteeseen hinnoittelu auta vaikka miten itkisi. Asiakkaiden luottamus pitäisi palauttaa.

      • Anonyymi

        Saahan noita tutkielmia tehdä, ja on aina tehty mitä ihmeellisimmistä asioista, ja mitä pitempi sepustus, sitä hienompaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan noita tutkielmia tehdä, ja on aina tehty mitä ihmeellisimmistä asioista, ja mitä pitempi sepustus, sitä hienompaa.

        Kouluttamattomalle voi olla vaikeaa lukea kun koko tutkimus on englanniksi. Ja koko perinteisen taksialan hintadynamiikka on ihan naurettava. Se ei perustu kysyntään ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan noita tutkielmia tehdä, ja on aina tehty mitä ihmeellisimmistä asioista, ja mitä pitempi sepustus, sitä hienompaa.

        Eli joko et lukenut ollenkaan tai sitten et ymmärtänyt lukemaasi. Minä veikkaan jälkimmäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouluttamattomalle voi olla vaikeaa lukea kun koko tutkimus on englanniksi. Ja koko perinteisen taksialan hintadynamiikka on ihan naurettava. Se ei perustu kysyntään ollenkaan.

        Kyllä nyt sivalsit pahasti. Kumarran nöyränä edessäsi, sinä englanninkielentaitoinen älykkö.


    • Anonyymi

      Hinnoittelu on täysin pielessä. Hinta pitäisi määritellä palvelun tason mukaan. Itse maksaisin viisinkertaisen hinnan, jos autona olisi S-sarjan Mersu ja siitä vielä tuplat, jos kuljettaja on syntynyt auton toiminta-alueella.

      • Anonyymi

        No, kun rahaa tuntuu riittävän, niin mikset hommaa omaa autonkuljettajaa, niin ei tarvitse miettiä jotain taksien hintoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kun rahaa tuntuu riittävän, niin mikset hommaa omaa autonkuljettajaa, niin ei tarvitse miettiä jotain taksien hintoja?

        Kirjoitusten perusteella Suomi24:ään tuntuu pesiytyneen Suomen rikkaimmat ihmiset. Anonyymisti on helppo esittää vaikka mitä.


      • Anonyymi

        2,5 vuotta vapaata hinnoittelua ja täällä jo asiantuntijoita sikiää. Tyypillinen kommentti että auton hinnan pitäisi korreloida palvelun hinnan kanssa..voi hyvää päivää.
        Alkaa kommentit olemaan yhtä fiksuja kuin ennen uutta lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kun rahaa tuntuu riittävän, niin mikset hommaa omaa autonkuljettajaa, niin ei tarvitse miettiä jotain taksien hintoja?

        Juuri näin, rahaa riittää, mutta sillä ei saa ostettua mitään. Alan ongelma on, että yrittäjät ajavat liian halvalla ja samoilla taksoilla. Minä ja moni muu maksaisi tasosta ja palvelusta, jos sitä olisi myytävänä. Tutkimus totesi myös, että 12 välityspalvelua ei eroa toisistaan, vaan kaikki elävät menneisyydessä. Näin se on. Lantteja pyöritellään ja isännät ovat keskuksien renkejä, joilla on alirenkejä kuskina. Ja Uberin dynaaminen hinnoittelu ei toimi Suomessa. Ei ole kiirettä ja kysyntäpiikkejä Pihtiputaalla, eikä muissakaan kylissä, kuten Turussa ja Tampereella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, rahaa riittää, mutta sillä ei saa ostettua mitään. Alan ongelma on, että yrittäjät ajavat liian halvalla ja samoilla taksoilla. Minä ja moni muu maksaisi tasosta ja palvelusta, jos sitä olisi myytävänä. Tutkimus totesi myös, että 12 välityspalvelua ei eroa toisistaan, vaan kaikki elävät menneisyydessä. Näin se on. Lantteja pyöritellään ja isännät ovat keskuksien renkejä, joilla on alirenkejä kuskina. Ja Uberin dynaaminen hinnoittelu ei toimi Suomessa. Ei ole kiirettä ja kysyntäpiikkejä Pihtiputaalla, eikä muissakaan kylissä, kuten Turussa ja Tampereella.

        Taksinkäyttö (omalla rahalla) on edelleen harvojen herkkua, ja vaikka joku ,ehkä useakin ,maksaisi tasosta ja palvelusta vaikka tuplat, ongelma on pieni väestömäärä ja sitäkautta liian pienet markkinat. Ei se superlaadun tuottaminen lyö leiville jos kysyntää on tyyliin kyyti per päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksinkäyttö (omalla rahalla) on edelleen harvojen herkkua, ja vaikka joku ,ehkä useakin ,maksaisi tasosta ja palvelusta vaikka tuplat, ongelma on pieni väestömäärä ja sitäkautta liian pienet markkinat. Ei se superlaadun tuottaminen lyö leiville jos kysyntää on tyyliin kyyti per päivä.

        Taksin käyttäjistä 20 % on yrityskäyttäjiä, 40% tavallisia "omalla rahalla" asiakkaita ja 40% yhteiskunnan maksamia kuljetuksia.

        Liikevaihto taksiliikenteessä on ollut noin miljardin luokkaa. Yrityskohtainen liikevaihto on ollut keskimäärin 110000 ja keskimääräinen tilikauden tulos 25000 euroa.

        Lukuihin nähden on todella kummallista, että ajetaan polkuhinnoilla. Yrityksien keskimääräinen liikevaihto on samaa luokkaa kuin tavallisen perheen palkkatulot ja tulos kuin työttömyyskorvaus. Eihän tuollaisilla voitoilla kannata ajaa päivääkään.

        Lakimuutoksen jälkeen ei ole ollut velvoitetta ottaa vastaan kaikkia kyytejä ja hinnoittelu on vapautettu. On omituista, että hinnat eivät moninkertaistu, vaikka takseilla ei ole enää voimassa lakiin perustuvia valtioneuvoston asettamia enimmäishintoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Liikenne topissa

      Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      27
      5541
    2. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      470
      5418
    3. Maisa se jaksaa valehdella

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      2971
    4. Talouselämä-julkaisu tykittää kovaa tekstiä Usan taloudesta

      "Joe Biden nousee velkaantuvan valejättiläisen johtoon – Yhdysvaltain budjettivajeet repeävät ja velkavuori kasvaa" https://www.talouselama.fi/uutis
      Maailman menoa
      168
      2684
    5. Naisen vessakäynti suhteen alussa

      Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      49
      2194