Oikeudenkäynnin tulos tuurinkauppaa? Mihin voi enää luottaa?

Anonyymi

Vaikka Aarnio sinänsä on toiminut konnan lailla ja asiaa tietty pahentaa, että on toiminut näin poliisina ymmärrän sen, että tämä koventaa tuomiota/tuomioita, mutta elinkautinen... Aika yllättävää. Lähes varmasti tuomio muuttuu seuraavissa oikeusasteissa kuten niin usein käy.

Pari viikkoa sitten luin iltalehdistä Tamperelaisesta Hevilaulajamiehestä, jonka käräjäoikeus tuomitsi raiskauksesta liki 2 v ehdottomaan vankeuteen ja koviin korvauksiin. Hovioikeus kumosi hevarin käräjäoikeudessa saamansa tuomion ja hylkäsi syytteen kokonaisuudessa.

Alun perinkään väitetyn raiskauksen kohteella eli naisella ei ollut esittää mitään konkreettista todistetta, eikä oikein mitään muutakaan raiskausta tukevaa aineistoa. Kyseessä oli 100 % sana vs. sana.

Eikö tällaiset oikeuden virkamiehet ja tuomarit pitäisi laittaa pätevyysarviointiin tai muihin tutkimuksiin eli vastuuseen, koska tuomio oli räikeän virheellinen.

Miten h***ssa tuomiot voi heilahdella näin totaaliisesti laidasta toiseen? Luottamus menee väkisinkin oikeuslaitokseen/oikeusvaltioon.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Semmoistahan se on.
      Hovioikeus perinteisesti kumoaa lähes kaiken ja tekevät jopa rikoksia mitkä heidän lausumina absurdit jutut ei kuitenkaan ole.
      Outoa on. Hullun paperit monelle eduksi ja niistä eivät puhu. Yleensä alennusta saa jos tekee lisää rikoksia, sikäli aarnion elinkautinen tulee laskemaan varmaan?
      Eihän elinkautista muutenkaan ole ikinä kellää ollut.

Tämmöstä tääl suomes, lakikirja on AINA uhreja vastaan ja uhreja syyllistävä kun ei ajoissa ehtinyt lotosta voittaa ja siirtyä rikkaiden alueelle asumaan.

• Anonyymi

En tunne lakia kovin kummosesti mutta olen ymmärtänyt, että vähän muutakin tarvitaan tuomioon kuin kantajan kertomus, olipa se kuinka uskottava hyvänsä.

Ja kun puhutaan uskottavuudesta, parhaan ja uskottavimman tarinan säveltää aina paatunut valehtelija.

Jatkossa kun nämä runnoo läpi sen, että raiskauksesta syytetty joutuu todistamaan, että lupa seksiin oli, homma kyllä karkaa käsistä.

• Anonyymi

Raija Toiviainen määrää mikä on rikos ja mikä ei.
      Menossa olevien oikeudenkäyntien määrästä päätellen Raamatun lukeminen on raskain ajateltavissa oleva rikos.

• Anonyymi

Päivi Räsänen radiohaastattelussa oli toiveikas.
        Nyt on neljä syytettä käsittelyssä, mutta kuulemma viides tulossa.
        Saavuttamassa kunniakkaan määrän

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      179
      3470
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      374
      2186
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      55
      2157
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      2028
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      416
      1142
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      117
      1039
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      57
      958
    Aihe