Aihe

sähköautoilun energiakulut nousevat 24 euroon sadalla kilometrillä ja toimintamatka jopa puolittuu

Anonyymi

38

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haaviston pekka syyllinen?

      vai mistä se caruna pekka asia tulee?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vai että ihan 24e? Kylläpä on herkkäuskoista porukkaa. Öljyteollisuus on hädissään ja koettaa vielä pitää autoilijan lompakon tyhjänä.

      Todellisuudessa alle 2 euroa menee sähköön 100 km kohti.

      • Anonyymi

        tiedätkö mikä on siirtohinta?


      • Anonyymi

        Saako sähköautoilija vähentää verotuksessa työmatkatkulut jotka koituvat kun julkisen liikenteen käyttö ei ole mahdollista eli sen 0,24 senttiä kilometri miinus omavastuu kun keta se on nyt niin halpaa ajaa ja kompensaatiota on jo tullut tukena ja latauspaikkojakin rakenneellaan muiden kuin käyttäjien varoilla,
        Niin voiko vähentää työmatkakuluja???
        Vaikuttaa ostopäätökseen nim, 65 km siivu töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako sähköautoilija vähentää verotuksessa työmatkatkulut jotka koituvat kun julkisen liikenteen käyttö ei ole mahdollista eli sen 0,24 senttiä kilometri miinus omavastuu kun keta se on nyt niin halpaa ajaa ja kompensaatiota on jo tullut tukena ja latauspaikkojakin rakenneellaan muiden kuin käyttäjien varoilla,
        Niin voiko vähentää työmatkakuluja???
        Vaikuttaa ostopäätökseen nim, 65 km siivu töihin

        Saa vähentää 0,25€/km, jos on oma auto. Jos työsuhdeauto, 0,10€/km.


    • Anonyymi

      Tuohan tarkoittaisi 12c/kWh hinnalla (mitä itse maksan siirrosta ja sähköstä yhteensä) luokkaa 200kWh / 100km.

      Pakkaseen pitäisi kiristyä johonkin -110 asteen tuntumalle jotta menisi noin paljon.

      itelle maksaa nyt noin 3.60e/100km (30kWh/100km )

      • Anonyymi

        Paljonko maksoit autosta? 20 vai 30 tonnia enemmän kuin bensaversio olis maksanu? Missä luulit säästäneesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko maksoit autosta? 20 vai 30 tonnia enemmän kuin bensaversio olis maksanu? Missä luulit säästäneesi?

        Työsuhdeautona tuo tulee halvemmaksi kuin ei-ladattava neliveto.
        Ei minua kiinnosta auton hankintahinta vaikka olisin omaksikin ostanut. Vain se ratkaisee mitä on kokonaiskulut ja ne olen laskenut myös omaa ostamista silmällä pitäen. Tuo ei tule silloinkaan kalliimmaksi.

        Toinen asia on auton voimalinja mikä on paljon paljon muhkeampi kuin ei-plugareissa.
        Ei mitään jakoa ajettavuuden suhteen DSG viritelmillä jollainen oli edellinen nelivetoni.
        Jos verrokiksi otetaan vastaavalla suorituskyvyllä ja varustleulla oleva ei-plugari niin hintakin on äkkiä isompi.


    • Anonyymi

      Lukekaas tuo juttu niin ymmärrätte kuinka metsässä se on. Hinta on laskettu plugarille jota ladataan maksullisesta pikalatauksesta.
      Täytyy olla todellinen idiootti että lähtisi maksamaan kallista minuuttihintaa autolla joka ei pysty ottamaan kuin murto-osan latausaseman tarjoamasta lataustehosta.

      Taas viedään ymmärtämättömiä kuin pässiä narussa.

      • Anonyymi

        Juttu on ihan oikein faktoiltaan mutta täysin tarkoitushakuinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttu on ihan oikein faktoiltaan mutta täysin tarkoitushakuinen.

        Tuo hinta oli laskettu esimerkkitapauksesta jossa auto ei ottanut kuin osan tehosta johon se kykenee ja osan tehosta jota latauspiste olisi kyennyt tarjoamaan.
        On aika rohkea oletus tuo olisi tapaus jonka olisi toistettavissa tai ei johtuisi käyttäjävirheestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo hinta oli laskettu esimerkkitapauksesta jossa auto ei ottanut kuin osan tehosta johon se kykenee ja osan tehosta jota latauspiste olisi kyennyt tarjoamaan.
        On aika rohkea oletus tuo olisi tapaus jonka olisi toistettavissa tai ei johtuisi käyttäjävirheestä.

        Mutta näin se menee pikalatauksessa, että koskaan ei auto ota tai aparaatti anna max kW ja muutenkin käyrä lähtee nopeasti laskemaan....

        Ihan perseestä aikaperusteinen laskutus, asiakkaan kannalta oikea tapa on kW perusteinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta näin se menee pikalatauksessa, että koskaan ei auto ota tai aparaatti anna max kW ja muutenkin käyrä lähtee nopeasti laskemaan....

        Ihan perseestä aikaperusteinen laskutus, asiakkaan kannalta oikea tapa on kW perusteinen

        "Ihan perseestä aikaperusteinen laskutus, asiakkaan kannalta oikea tapa on kW perusteinen"
        Väärin! Aikaan perustuva laskutus on ainoa oikea tapa laskuttaa latauksesta.
        Se estää latureilla autoaan seisottajat ja mahdollistavat täyssähköautojen pääsyn laturille, siksi onkin täysin oikein että plugarin lataus maksaa maltaita julkisissa latureissa.
        Plugarit on tarkoitettu ladattavaksi kotona, niillä pääsee aina liikkumaan vaikka ei voisikaan ladata, sähköauton liikkuminen saattaa olla kiinni vapaasta laturista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta näin se menee pikalatauksessa, että koskaan ei auto ota tai aparaatti anna max kW ja muutenkin käyrä lähtee nopeasti laskemaan....

        Ihan perseestä aikaperusteinen laskutus, asiakkaan kannalta oikea tapa on kW perusteinen

        Sitten pitäisi kieltää noi hitaat plugarit pikalatureilta tukkimasta sähköautoille tarkoitettua pikalatausta.
        Nyt plugarikuski voi päättää jos haluaa maksaa tuollaista törkeää ylihintaa vaikkei auto kykene ottamaan latauspisteen tarjoamaa tehoa. Hinnasto on selvä.

        Kaikenkaikkiaan hyvin keinotekoinen tilanne koko tapaus. Plugarit ladataan yöllä kotona ja duunin pihassa. Ei kukaan pysähdy matkalla lataamaan maksullisesta laturista. Ei maksa vaivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten pitäisi kieltää noi hitaat plugarit pikalatureilta tukkimasta sähköautoille tarkoitettua pikalatausta.
        Nyt plugarikuski voi päättää jos haluaa maksaa tuollaista törkeää ylihintaa vaikkei auto kykene ottamaan latauspisteen tarjoamaa tehoa. Hinnasto on selvä.

        Kaikenkaikkiaan hyvin keinotekoinen tilanne koko tapaus. Plugarit ladataan yöllä kotona ja duunin pihassa. Ei kukaan pysähdy matkalla lataamaan maksullisesta laturista. Ei maksa vaivaa.

        hienoa vapaata autoilua hahahhahahahah

        eli toyotan pomo oikeassa että polttomoottori kannattaa säilyttää

        ootamma vety tojoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hienoa vapaata autoilua hahahhahahahah

        eli toyotan pomo oikeassa että polttomoottori kannattaa säilyttää

        ootamma vety tojoa

        Tojopomo itki sitä kun tojo on tehnyt valtavan mokan satsaamalla latauskelvottomiin. Siitä tojon itkemisessä oli kyse.
        Polttikset kielletään joka tapauksessa. Ei auta tojon itkut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojopomo itki sitä kun tojo on tehnyt valtavan mokan satsaamalla latauskelvottomiin. Siitä tojon itkemisessä oli kyse.
        Polttikset kielletään joka tapauksessa. Ei auta tojon itkut.

        ja VW vasta takaisinkutsuu 11 miljoonaa TDI autoa---


      • Anonyymi

        Sääliksi käy näitä ymmärtämättömiä jotka ovat haksahtaneet sähköautoon nyky Suomessa. Ei olisi kannattanut uskoa markkinamiesten valheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääliksi käy näitä ymmärtämättömiä jotka ovat haksahtaneet sähköautoon nyky Suomessa. Ei olisi kannattanut uskoa markkinamiesten valheita.

        Kun lataa kotona halvalla sähköllä niin kilometrikustannukset jäävät noin yhteen neljäsosaan fossiilipottimiin nähden. Tarkoittaa 1,7-2,2 euroa per 100km.
        Markkinamiehellä ei ole mitään saumaa valedella mihinkään väliin.

        Noiden maksullisten latausasemien käyttö on sähköautoilijan oikeassa elämässä mitätöntä ja niiden hintataso aivan yhdetekevä.

        Kyllä tuollaisia hinta-ansoja on varmaan jossain olemassa mutta pitää olla idiootti että sellaiseen autonsa kytkisi. Mitään pakkoa tuollaiseen typeryyteen ei ole. Ei ainakaan ole tähän mennessä tullut vastaan.


    • Anonyymi

      hahahahhahahaahautomoktar

    • Anonyymi

      https://www.is.fi/autot/art-2000007703070.html

      huonot loppuu valmistus

      tuokin meni lapin pakkasissa vain 60 km toimintamatka

      kylmää kyytiä

      • Anonyymi

        Näin se kehitys kehittyy. VW:n tuotekehityksen sykli on nopea ja nyt VW:llä on ollut reilun vuoden tuotannossa ID.3 joka on joka suhteessa ylivoimainen tuotannosta poistettuun Golfiin verrattuna.
        https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/412109d3-b61c-4369-9770-b7e25efcefbe

        Ilalämpöpumppu, eristetyt ja lämmitetyt akut. Tällä on ajettu Norjan kylmässä kelissä 1.000km reilussa 10 tunnissa eikä tarvinnut palella.
        VW on menossa jo toisen sukupolven sähköautoissa kun Tojolta puuttuu se aivan ensimmäinenkin sähköauto.


    • Anonyymi

      hahhahahahahah

      köyhien autoilua ei ole E

    • Anonyymi

      tarvitaan ydinsähköä avuksi venäjältä

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen tuontisähkö tulee Norjasta ja Ruotsista. Ei Venäjältä. Katsokaa tästä reaaliaikaisesta kartasta.

        https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/

        Kiitos. Hyvä sivu.
        Sieltä löytyi mm että tänään 26.12 Suomessa kulutetutn sähkön päästöt on 81 gCO2/kWh

        Oma isohko SUV vie 30kWh/100km näillä keleillä eli n. 24g/km olisi päästöt. Aika pienet on jos vertaa mihin tahansa polttiaautoon. bensalla kulutus oli samassa ajossa 11-15L/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen tuontisähkö tulee Norjasta ja Ruotsista. Ei Venäjältä. Katsokaa tästä reaaliaikaisesta kartasta.

        https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/

        "Suomen tuontisähkö tulee Norjasta ja Ruotsista. Ei Venäjältä."

        Tuleehan tuolta Venäjältä yhden Loviisan yksikön verran sähköa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomen tuontisähkö tulee Norjasta ja Ruotsista. Ei Venäjältä."

        Tuleehan tuolta Venäjältä yhden Loviisan yksikön verran sähköa!!!

        Yleensä ei tule mutta nyt näyttäisi olevan niin paljon sähköntarvetta Virossa että venäläistä sähköä kierrätetään Suomen kautta.
        Yleensä Suomesta viedään sähköä Venäjälle.


    • Anonyymi

      pohatat pystyy käyttämään?

    • Anonyymi

      ruokaakin pitäs saada perheelle

    • Anonyymi

      rikkaat vaan erottuu ja porskuttaa

    • Anonyymi

      talvi tulla pyrittää

    • Anonyymi

      Niitä rangen puolittavia -50°C – -40°C lämpötiloja odotellessa... eipä muuten vieläkään ole kulut edes 2.5€/100 km täyssähköautolla.

      • Anonyymi

        Riippuu autosi hinnasta paljonko hinta tippuu ja ajaa ja eikä tuo ole ollut että akkujen teho laskee jo 20 miinus asteessa puoleen ,,, niin aina on ollut mikä on nyt muuttunut. torkkolan sähköoppikirjan mukaan.
        Kallista säästöä !!! naapurilla kertoi itse kun osti toyota ravin ja nyt meni kytkin korjaus vain 1600 euroo kun oli vielä niin kauppiaan takuut ,, niin sanoi naapuri itse ,, että olisi vaa ajellut 2006 mallin octavilla kun se oli maksettu aikoja sitten ja kulut halpoja eli oikeaa säästöä!!!!


    • Anonyymi

      pakkanen piristää kun ulkoilee

    • Anonyymi

      ooh talvi suomessa.ei kai

    • Anonyymi

      kellä tommoseen on varaa?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

      Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      236
      16131
    2. Liikenne topissa

      Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      13605
    3. Maisa se jaksaa valehdella

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      296
      9611
    4. Liedenpohja

      Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      44
      6823
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

      Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      262
      4105