Olenko ymmärtänyt oikein?

Anonyymi

Olen nyt ollut täysin vapaa työ- ym. muista kiireistä jo kolmatta viikkoa. Olenkin huvikseni lukenut tätä palstaa ja ollut ihmeissäni. Täällä uskotaan villeihin salaliittoteorioihin ja levitellään väärää tietoa todella monesta asiasta.

Eniten minua ihmetyttää se, miten täällä uskotaan, että vain "uskomalla Jeesukseen" voi olla "hyvä ihminen". Jos joku ei usko Jumalaan, niin hän on mukamas heti moraaliton ja voi tehdä millaisia hirmutekoja tahansa. Mielestäni tämä tarkoittaa päinvastoin sitä, että uskovainen ihminen on itse täysin moraaliton, koska hän tarvitsee pelotteen (kuvitellun Jumalan), jotta ei toteuttasi pahoja tekojaan. Jumalaan ja muihin satuolentoihin uskomaton ihminen on varustettu terveellä moraalilla.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      >>>Jumalaan ja muihin satuolentoihin uskomaton
      ihminen on varustettu terveellä moraalilla.<<<

      No hyvän. Sitten uskosta osattomat ihmiset eivät
      enää tee mitään pahaa. Viimeinkin maailma on hyvä
      paikka elää ja nyt vankilat tyhjentyvät sitä mukaa kuin
      uskosta osattomat vangit ovat kärsineet rangaistuksensa.
      Poliiseja ei enää tarvitse kouluttaa ja poliisin ammatti
      on nyt sukupuuttokuoleman edessä. Älä siis enää
      edes harkitse poliisin ammattia koska se ammatti on
      nyt lopetettu.

      • Miksi pilkkaat aloittajaa noin rumasti, hävettää ihan olla uskossa itse. Mutta ei kannata hänenkin yleistää meitä yhteen nippuun. Mä en ole syyllinen siihen mistä ap meitä syyttää! Mutta ymmärrän ton miten yleensä ihmiset pitävät uskovia ylpeinä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Miksi pilkkaat aloittajaa noin rumasti, hävettää ihan olla uskossa itse. Mutta ei kannata hänenkin yleistää meitä yhteen nippuun. Mä en ole syyllinen siihen mistä ap meitä syyttää! Mutta ymmärrän ton miten yleensä ihmiset pitävät uskovia ylpeinä.

        Aloittajan mukaan uskosta osattomalla on korkeampi moraali kuin uskovalla.
        Koska ennen ei niin ole ollut koska vankilat ovat täynnä uskosta osattomia
        ihmisiä, tai ihmisiä, jotka ovat uskosta osattomina tuomittu vankeuteen,
        niin nyt alottajan mielestä ihmiskunta on niin moraalisesti korkeatasoinen
        ettei se enää varasta, murhaa, petä, raiskaa, pahoinpitele eikä tee mitään
        muitakaan rikoksia. Siitä seuraa, että vankilat tyhjentyvät pikkuhiljaa ja
        poliisin ammatti on tuomittu katoamaan, puhumattakaan vanginvartijan
        ammatista. Sitten vankilat voidaan remontoida ja tehdä uusiksi, vaikka
        vanhusten hoitolaitoksiksi tai vaikka sairaaloiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan mukaan uskosta osattomalla on korkeampi moraali kuin uskovalla.
        Koska ennen ei niin ole ollut koska vankilat ovat täynnä uskosta osattomia
        ihmisiä, tai ihmisiä, jotka ovat uskosta osattomina tuomittu vankeuteen,
        niin nyt alottajan mielestä ihmiskunta on niin moraalisesti korkeatasoinen
        ettei se enää varasta, murhaa, petä, raiskaa, pahoinpitele eikä tee mitään
        muitakaan rikoksia. Siitä seuraa, että vankilat tyhjentyvät pikkuhiljaa ja
        poliisin ammatti on tuomittu katoamaan, puhumattakaan vanginvartijan
        ammatista. Sitten vankilat voidaan remontoida ja tehdä uusiksi, vaikka
        vanhusten hoitolaitoksiksi tai vaikka sairaaloiksi.

        Pointti taisi olla siihensuuntaan että uskova jättää ne rikokset tekemättä itsekkäistä syistä:palkan ja pelotteen vuoksi.toki tajuan senkin mitäsä sanot.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Pointti taisi olla siihensuuntaan että uskova jättää ne rikokset tekemättä itsekkäistä syistä:palkan ja pelotteen vuoksi.toki tajuan senkin mitäsä sanot.

        Uskovat eivät tee rikoksia.

        Uskovien tekemät rikokset ovat niin vähälukuisia, että yksi vankila
        Pohjoismaissa riittäisi, ehkä yksi pienempi hotelli katiskaverkko ikkunoissa.
        Oikea uskoa ei näes edes karkaisi vankilasta koska olisi lainkuuliainen ja
        vastuuntuntoinen ja ottaisi vastuun teoistaan. Hän ei karkaisi vaikka
        ovet olisivat lukitsemattomia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat eivät tee rikoksia.

        Uskovien tekemät rikokset ovat niin vähälukuisia, että yksi vankila
        Pohjoismaissa riittäisi, ehkä yksi pienempi hotelli katiskaverkko ikkunoissa.
        Oikea uskoa ei näes edes karkaisi vankilasta koska olisi lainkuuliainen ja
        vastuuntuntoinen ja ottaisi vastuun teoistaan. Hän ei karkaisi vaikka
        ovet olisivat lukitsemattomia.

        Pointti olikin siinä mikseivät uskovat tee rikoksia.osaatko vastata siihen?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Miksi pilkkaat aloittajaa noin rumasti, hävettää ihan olla uskossa itse. Mutta ei kannata hänenkin yleistää meitä yhteen nippuun. Mä en ole syyllinen siihen mistä ap meitä syyttää! Mutta ymmärrän ton miten yleensä ihmiset pitävät uskovia ylpeinä.

        Lainattu Jaana Haapasalon haastattelusta:

        Uskonnollisuus tai uskovaisuus ei suojaa rikollisuudelta. Uskonnollisuuteen liittyy usein jäykkää autoritaarisuutta, jossa olemassa olevia uskomuksia ei kyseenalaisteta. Siihen voi liittyä myös mustavalkoisia käsityksiä hyvästä/pahasta tai oikeasta/väärästä. Autoritaarisuuteen kasvatettu ihminen oppii usein sokeasti tottelemaan ulkoapäin annettuja ohjeita, sääntöjä ja käskyjä niitä kyseenalaistamatta. Tämä voi johtaa siihen, että oman ajattelun sijasta noudatetaan esimerkiksi uskonnollisia tekstejä sellaisenaan ja oikeutetaan omia tekoja niistä käsin. Omaa vastuuta ei tarvitse ottaa tai se voidaan ulkoistaa ”jumalalle”, jos uskotaan jonkin korkeamman voiman ohjaavan asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lainattu Jaana Haapasalon haastattelusta:

        Uskonnollisuus tai uskovaisuus ei suojaa rikollisuudelta. Uskonnollisuuteen liittyy usein jäykkää autoritaarisuutta, jossa olemassa olevia uskomuksia ei kyseenalaisteta. Siihen voi liittyä myös mustavalkoisia käsityksiä hyvästä/pahasta tai oikeasta/väärästä. Autoritaarisuuteen kasvatettu ihminen oppii usein sokeasti tottelemaan ulkoapäin annettuja ohjeita, sääntöjä ja käskyjä niitä kyseenalaistamatta. Tämä voi johtaa siihen, että oman ajattelun sijasta noudatetaan esimerkiksi uskonnollisia tekstejä sellaisenaan ja oikeutetaan omia tekoja niistä käsin. Omaa vastuuta ei tarvitse ottaa tai se voidaan ulkoistaa ”jumalalle”, jos uskotaan jonkin korkeamman voiman ohjaavan asioita.

        Tokikaan ei tiettyjä uskonkappaleita julkisesti kyseenalaistetaan, sehän rikkoisi koko yhteisön jos niin tekisimme.
        Minä oon seurakuntaan palaava uskova, ja peilaan juttuasi omiin uskoviin ystäviini. Tavallisia työssäkäyviä ihmisiä ovat ja minulle mukavia. Lähimmät 20vuotta mua vanhempia, aikuisiällä aina sama mies ja sama usko. Toisin kuin minulla syntisellä😬😂kyllä nämä vastuuta ovat ottaneet ja tonttinsa hoitaneet. Eivät ulkoista mitään Jumalalle. Jumala on useammalle kuin myös parhaimmillaan minullekin, auttaja.


    • Anonyymi

      Uskottoman moorali on sellainen millaiseksi se sattumalta on luononvalinnan mukaan tullut. Jos he tekevät kansanmurhia, teloitusvideoita, kaappaavat lapsia orjiksi, niin se on vain sattuman tulosta ja johtuu luonnonvalinnasta. Ei mistään muusta ja se vain sattumalta miljoonien vuosien kuluttua muuttuu puoleen tai toiseen.

      Itseasiassa satuolentoihinkin uskominen on saman luonnonvalinnan tulosta kuin kansanmurhat. Luonto vain ajan myötä karsii niistä sopivimmat ominaisuudet jäämään vallitseviksi. Millään moraalilla siinä ei ole mitään tekemistä, koska ei luonnonvalinnalla ole mitään päämäärää eikä moraalia. Eikä mitään varsinaista tarkoitusta. Se on vain kylmää todistettua tiedettä, että näin asiat etenevät ja turha inistä jos homma menee pieleen ja ei ole oman mielen mukaista.

      • Anonyymi

        Niinpä niin oi ihminen, mikä sinä olet sanomaan Luojallesi; miksi minusta tällaiset teit? Näin Paavali kirjoittaa. Ei ole luonnonvalintaa, on vain Luojan valintaa. Eikä Hänen valintansa ole valintamyymälä.


    • Anonyymi

      Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin !
      Luuk: 12: 46

      edellistäkin jaetta, vauvasta asti . . .

    • Anonyymi

      >>Eniten minua ihmetyttää se, miten täällä uskotaan, että vain "uskomalla Jeesukseen" voi olla "hyvä ihminen". Jos joku ei usko Jumalaan, niin hän on mukamas heti moraaliton ja voi tehdä millaisia hirmutekoja tahansa. <<

      Vaikka tiedän hellareiden päästelevän suustaan milloin mitäkin potaskaa, niin tässä on lainausta, jota en tunnista edes täällä lukeneeni.

      Edes hellareiden pääpointti, nk. "uskossaan" (jonka olemus todellisuudessa on epäusko), ei ole pyrkiä olemaan vain "hyvä ihminen", vaan jopa heillä on korkeammat hengenihanteet. Tosin kylläkin, hellarithan kiistävät olevansa syntisiä, joten eräänlainen pollea ja epätosi eli -realistinen, itsekritiikitön hyvyydensyndrooma heitä useimpia tuntuu vaivaavan.

      Ja tuo väittämä, että henkilö joka ei usko Jumalaan (= ateisti) olisi edes hellureitten mukaan niin moraaliton, että häneltä syntyisi mitä tahansa hirmutekoja... Vaikkakin, kyllähän täällä joitain tuollaisiakin oksennuksia saattaa joskus lukeakin...

      No, puolustakoot hellurit itse itseään. Hittoako minä heidän puolestaan puhumaan?

    • Anonyymi

      Kannattaa uskoa Raamatun sanoman mukaisesti. Näillä sivuilla kirjoittelee todella ovelia Raamatun vääristelijöitä,ainakin omasta mielestään. Tietenkään he eivät pysty vanhempaa uskovaa horjuttamaan vähääkään. Mutta Jumalaa etsivää, nämä saattavat säikyttää.Normaali ihminen on ihan hyvä ihminen. Ero uskovaan tulee siitä,että uskova on uudestisyntynyt, joka myös lankeilee usein tunnekuohun tai paholaisen ansaan joutuessaan. Mutta me voimme tuoda nämä pahatkin asiat rehellisesti ja täysin avoimesti Jeesukselle ja Hän antaa anteeksi. Ateistin pahat teot kumuloituvat hänen mieleensä ja turruttavat omaatuntoa, aina kun hän ei jää kiinni rötöksestään. Näin moni vankilakundi on aloittanut kierteensä. Ateisti voi käyttää tilaisuudet omaksi hyödykseen surutta,kunhan ei jää kiinni.

    • Anonyymi

      Kyllä sellainen joka ei usko Jumalaan voi olla hyvinkin hyväkäytöksinen, kiltti yms

      ST

    • Anonyymi

      >>--- jo kolmatta viikkoa. Olenkin huvikseni lukenut tätä palstaa --- Jumalaan ja muihin satuolentoihin uskomaton <<

      En minä vaan jaksaisi lukea viikkotolkulla jostain sellaisesta, mitä itse pidän satuolentona. Edes huvikseni.

      Jumala on varmasti vaikuttanut sinussa tahtoa ja tekemistä, koska olet täällä.

      • >En minä vaan jaksaisi lukea viikkotolkulla jostain sellaisesta, mitä itse pidän satuolentona. Edes huvikseni.

        Kiinnostavaa ei tässä olekaan se olento, vaan olentoon uskovat, joiden uskomattomat mielenmaisemat ovat loputon aarrearkku.


    • Anonyymi

      Jos joku tulee uskoon, ei se tarkoita, että hänestä tulisi hyvä tai edes kiltti. Eihän Jeesuskaan ollut hyvä omien sanojensa mukaan.

      Jos joku tulee aidosti uskoon, hänestä tulee pelastettu ja Jumalan lapsi. Siitä alkaa sitten tie, joka vie taivaaseen. Jumala ottaa lapsensa kasvatettavaksi ja kuritettavaksi ja opetettavaksi. Mutta ei Jumala hylkää lastaan, vaikka hän ei olisikaan hyvä tai kiltti.

    • Anonyymi

      Suurin osa ihmisistä, jotka eivät ole uskossa, ei tee rikoksia.
      Uskovia on melko vähän Suomessa, joten suhteuteutettuna uskovien märään , tekevät uskovaiset ainakin yhtä paljon rikoksia, elleivät enemmänkin kuin uskosta osattomat.

      • Anonyymi

        Sinäkö muka tiedät, kuka on uskovainen.


      • Anonyymi

        >> tekevät uskovaiset ainakin yhtä paljon rikoksia, elleivät enemmänkin kuin uskosta osattomat <<

        Laitahan tietolähteesi kanssa, mistä tämän faktana luit.

        En ole meinaan kuullut, että seurakunnista puuttuisi sankoin joukoin ihmisiä sen takia, että osa uskovista on vankeudessa.


    • Anonyymi

      Kun tulin uskoon, selvitin lyhyellä aikavälillä kaikki entisen eloni aikana tekemät väärät asiat, pienet näpistykset ja vastaavat tekemiset.

      miksi minä sitten tekisin samaa edelleen, eihän siinä olisi mitään lookisuutta.

      Kysymys on omantunnon puhtaudesta, aja siitä että pkele ei voi syyttää niistä asioista eli simppeliä.

      • Anonyymi

        Miksi ihmispoloinen olisi epärehellinen, kun samaan aikaan voi olla ihan satarehellinen, kyse on ihmisyydestä, apina varastaa laukun heti kun silmä välttää, jos ihminen tekee samaa, eikö ihminen ole silloin apinan tasolla!?


    • Anonyymi

      Yksi lähestymistapa aloittajan ihmettelyyn.

      >> Eniten minua ihmetyttää se, miten täällä uskotaan, että vain "uskomalla Jeesukseen" voi olla "hyvä ihminen". >>

      Itseasiassa Raamatun ilmoitus ilmoittaa, että kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, eli ei ole yhtään "hyvää ihmistä" .

      Ja samainen Raamatun kohta ilmoittaa, mikä vaikutus asiaan on usko Jeesukseen.
      Nämä ihmiset, jotka uskovat Jeesukseen, saavat lahjana Jumalan hyväksynnän, koska Jumala näkee kaikki Jeesukseen uskovat Poikansa hyvyyden mukaan, ei sen mukaan.

      Tämä tekstikohta löytyy Roomalaiskirjeen 3. luvusta.

      23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

      Tässä kohdassa on viittaus myös ristiinnaulitsemiseen ( hänen vereensä ), josta profeetta Jesaja ennusti.

      5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
      ( Jes 53)

      Hyvyys on siis ihmiselle ansaitsematonta, ei omilla teoilla aikaan saatua.
      Ihminen toki voi ajatella olevansa hyvä ilman Jumalaa, mutta se hyvyys on vain omissa ja joskus toistenkin ihmisten silmissä.

      8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
      9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
      10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
      ( Ef 2)

      Usko Toivonen

    • Anonyymi

      Miksi meidän pitää idioottimaisesti kitistä siitä onko joku hyvä ihminen tai ei jos kerran luonnonvalinta muovaa meitä tosiaan ilman päämärää sekä tarkoitusta. Jos vaikka kaikki tapamme toisiamme miten vain ennätämme, niin se on vain sen hetken luonnonvalinnan tapa sattumalta kehittää meitä.

      Ja jos kaikki uskomme satuolentoihin, niin mitä sitä itkemään. Luonnonvalinta vain siinä ilman päämärää teekee uskoa tai karsii sitä, tekee kokeiluja, jota luonnonvalinta on yleensä mahdollinen.

      Vai olemmeko kadonnaatt järjen valon ja kaiken tieteellisyyden ja höyrähtäneet satuolentoihin kun emme pidä siitä, että ihmiset uskovat niihin. Jos sitä itkemme, niin silloin uskomme, että satuolennot todella ovat eikä mitään luonnonvalintaa ole, joka saa geenimuutosten vuoksi uskomaan satuolentoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe