Olisiko vinkkejä hampaiden uusimiseen Hki?

Anonyymi

Kaipaisin siis vinkkejä hyvistä paikoista ja tavoista uusia koko kalusto. Minulta puuttuu yksi poskihammas, yksi on melkein pelkkää paikkaa ja hampaiden välit on paikoittain suurentuneet niin, että varsinkin lihaa syödessä ruoka painuu kivuliaasti ikeneen.
Suurin syy remontille on kuitenkin se, että haluaisin kauniit valkoiset hampaat ja "vapautuksen" tulevista hammaslääkärillä käynneistä.

Onko implantit paras vaihtoehto vai kuoret ja mitä paikkaa suosittelette ja mitähän se suunnilleen maksaisi?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikään noista vaihtoehdoista ei vapauta hammaslääkärikäynneiltä, pikemminkin päinvastoin. Implanteista ja kuorista on huolehdittava itse erityisen hyvin pesemällä. Syvät ientaskut osoittaa että pesuun pitäisi suhtautua vakavammin koska ientulehdukset ja hammaskivi on syventänyt niitä.

      Noin vähäiset hammaspuutokset ja viat on vielä helppoa korjata ja huolellinen hoito pitää omat hampaat suussa aivan riittävän hyväkuntoisina. Kun ikenet saadaan parannettua, hammasraotkin pienenevät.

      Jos kuitenkin päädyt tuollaiseen esteettiseen hammashoitoon, kannattaa tiedustella useammalta yksityislääkäriltä, itse en osaa ehdottaa ketään koska en ole tarvinnut kyseisiä palveluita.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi! Tarkennan vielä sen verran, että hammaskiveä minulle ei onneksi jostain syystä tule eikä sitä ole ikinä jouduttu poistamaan (olen kuitenkin jo neljäkymppinen). Hammaslääkärissä käyn vuosittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Tarkennan vielä sen verran, että hammaskiveä minulle ei onneksi jostain syystä tule eikä sitä ole ikinä jouduttu poistamaan (olen kuitenkin jo neljäkymppinen). Hammaslääkärissä käyn vuosittain.

        Karkea hinta-arvio: implantti 3000€, kruunu(kuori) 1000€/hammas. Tottahan sitä voi investoida 20000€ suuhunsa ja karttaa sen jälkeen hammaslääkäriä kuin ruttoa, mutta ehkä se ei enää siinä vaiheessa ole järkevää.


    • Anonyymi

      Haluamaasi kokonaishoitoa tekee vain harva hammaslääkäri.
      Julkinen puoli ei niitä tee.
      Nuoremmat hammaslääkärit ei niitä myöskään tee.
      Yksittäisiä kruunuja useimmat tekee, mutta sellainen vaihtoehto on pois suljettu. Yksittäin korjattuna ei tuota remonttia kannata alkaa.

      Hoidon suunnittelu kokonaisuutena on erittäin tärkeä!
      Noin isossa hoidossa hintaneuvottelut on mahdollisia. N. 500EUR/ takahammas on mahdollinen jos kerralla tehdään 4-5 hammasta.
      Etuhampaat ja implantti on kalliimmat. Esteettisyys tuo oman pienen lisähinnan.

    • Anonyymi

      Yksi puuttuva poskihammas ja toinen paikattu ei voi olla peruste koko kaluston uusimiselle.

      Kun ikeneen sattuu syödessä, ientulehdus on edennyt parodontiitiksi. Se on hoidettava. Sellaiseen suuhun, jossa on taipumusta ientulehdukseen, ei mielellään istuteta implantteja. Ne eivät pysy kovin kauan, sillä ne tulehduttavat ikenen vaikeasti, jos sellainen taipumus jo on.

      Hammaslääkärin toimenpitein kauniiksi saadut hampaat vaativat erittäin huolellista kotihoitoa ja jatkuvaa hammaslääkärissä käymistä lopun elämää.

      Sitten kun kaikki hampaat on poistettu eikä käytössäsi ole minkäänlaisia proteesejakaan, alkaa hammaslääkäristä vapaa elämä.

    • Anonyymi

      Näitä hoitoja tehdään yksityispuolella jatkuvasti.
      Jos hampaiden väliin jää ruokaa, kyse on todennäköisesti siitä, että hampaiden/paikkojen välissä on rakoja, joihin ruoka tarttuu. Syynä on usein huonot paikat ja/tai kuluneet hampaat. Kun väliin jää ruokaa, sitä voi olla vaikea saada pois, jolloin ien tulehtuu ja tulee kipeäksi. Ei aina ole kyse parodontiitista, vaikka toki tämäkin voi tilanteen pitkittyessä siihen johtaa.

    • Anonyymi

      Suosittelen Stomaa, joka kuuluu nykyisin Mehiläiseen, Yrjönkadulla Tornia vastapäätä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe