Olisiko vinkkejä hampaiden uusimiseen Hki?

Anonyymi

Kaipaisin siis vinkkejä hyvistä paikoista ja tavoista uusia koko kalusto. Minulta puuttuu yksi poskihammas, yksi on melkein pelkkää paikkaa ja hampaiden välit on paikoittain suurentuneet niin, että varsinkin lihaa syödessä ruoka painuu kivuliaasti ikeneen.
Suurin syy remontille on kuitenkin se, että haluaisin kauniit valkoiset hampaat ja "vapautuksen" tulevista hammaslääkärillä käynneistä.

Onko implantit paras vaihtoehto vai kuoret ja mitä paikkaa suosittelette ja mitähän se suunnilleen maksaisi?

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikään noista vaihtoehdoista ei vapauta hammaslääkärikäynneiltä, pikemminkin päinvastoin. Implanteista ja kuorista on huolehdittava itse erityisen hyvin pesemällä. Syvät ientaskut osoittaa että pesuun pitäisi suhtautua vakavammin koska ientulehdukset ja hammaskivi on syventänyt niitä.

Noin vähäiset hammaspuutokset ja viat on vielä helppoa korjata ja huolellinen hoito pitää omat hampaat suussa aivan riittävän hyväkuntoisina. Kun ikenet saadaan parannettua, hammasraotkin pienenevät.

Jos kuitenkin päädyt tuollaiseen esteettiseen hammashoitoon, kannattaa tiedustella useammalta yksityislääkäriltä, itse en osaa ehdottaa ketään koska en ole tarvinnut kyseisiä palveluita.

• Anonyymi

Kiitos vastauksestasi! Tarkennan vielä sen verran, että hammaskiveä minulle ei onneksi jostain syystä tule eikä sitä ole ikinä jouduttu poistamaan (olen kuitenkin jo neljäkymppinen). Hammaslääkärissä käyn vuosittain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi! Tarkennan vielä sen verran, että hammaskiveä minulle ei onneksi jostain syystä tule eikä sitä ole ikinä jouduttu poistamaan (olen kuitenkin jo neljäkymppinen). Hammaslääkärissä käyn vuosittain.

Karkea hinta-arvio: implantti 3000€, kruunu(kuori) 1000€/hammas. Tottahan sitä voi investoida 20000€ suuhunsa ja karttaa sen jälkeen hammaslääkäriä kuin ruttoa, mutta ehkä se ei enää siinä vaiheessa ole järkevää.

• Anonyymi

Haluamaasi kokonaishoitoa tekee vain harva hammaslääkäri.
      Julkinen puoli ei niitä tee.
      Nuoremmat hammaslääkärit ei niitä myöskään tee.
      Yksittäisiä kruunuja useimmat tekee, mutta sellainen vaihtoehto on pois suljettu. Yksittäin korjattuna ei tuota remonttia kannata alkaa.

Hoidon suunnittelu kokonaisuutena on erittäin tärkeä!
      Noin isossa hoidossa hintaneuvottelut on mahdollisia. N. 500EUR/ takahammas on mahdollinen jos kerralla tehdään 4-5 hammasta.
      Etuhampaat ja implantti on kalliimmat. Esteettisyys tuo oman pienen lisähinnan.

• Anonyymi

Yksi puuttuva poskihammas ja toinen paikattu ei voi olla peruste koko kaluston uusimiselle.

Kun ikeneen sattuu syödessä, ientulehdus on edennyt parodontiitiksi. Se on hoidettava. Sellaiseen suuhun, jossa on taipumusta ientulehdukseen, ei mielellään istuteta implantteja. Ne eivät pysy kovin kauan, sillä ne tulehduttavat ikenen vaikeasti, jos sellainen taipumus jo on.

Hammaslääkärin toimenpitein kauniiksi saadut hampaat vaativat erittäin huolellista kotihoitoa ja jatkuvaa hammaslääkärissä käymistä lopun elämää.

Sitten kun kaikki hampaat on poistettu eikä käytössäsi ole minkäänlaisia proteesejakaan, alkaa hammaslääkäristä vapaa elämä.

• Anonyymi

Näitä hoitoja tehdään yksityispuolella jatkuvasti.
      Jos hampaiden väliin jää ruokaa, kyse on todennäköisesti siitä, että hampaiden/paikkojen välissä on rakoja, joihin ruoka tarttuu. Syynä on usein huonot paikat ja/tai kuluneet hampaat. Kun väliin jää ruokaa, sitä voi olla vaikea saada pois, jolloin ien tulehtuu ja tulee kipeäksi. Ei aina ole kyse parodontiitista, vaikka toki tämäkin voi tilanteen pitkittyessä siihen johtaa.

• Anonyymi

Suosittelen Stomaa, joka kuuluu nykyisin Mehiläiseen, Yrjönkadulla Tornia vastapäätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7718
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1866
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1412
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      59
      1202
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe