Vapaa-ajattelun "myönteisyydestä"

Anonyymi

EI päivänavauksia
EI kirkkoon koulun alkaessa
EI kirkkoon koulun päättyessä
EI kirkkoon armeijassa
EI rukoilua paraateissa
EI perinteistä sotilasvalaa
EI kirkon verotusoikeutta
EI valtionkirkkoa
EI uskontoa väestötietoihin
EI Jumalanpalveluksia YLE:n kanavilla
EI... EI... EI.. EI. EI EI EIEIEIEIEJEIEJEIEIIIII..III..III...III

12

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      EIpä ihme, että ovat valinneet järjestönsä niin harhaanjohtavaksi kuin mahdollista.

      Heidän tavoitteenaan on yhteiskunta, jossa uskonto on kuulema täysin henkilökohtainen asia, mikä tietenkin todellisuudessa tarkoittaisi, että mitään uskontoa ei saisi mitenkään harjoittaa tai ilmaista kuin täysin yksin ollessaan tai hyvin suljetussa sisäpiirissä, joista olisi lopulta ulkopuolisten mahdoton tietää ja siten liittyä niihin, joten nekin kuolisivat pian pois.

      Koskisivatko samat säännöt myös ateistisuutta? Olisiko julkisesti kiellettyä sanoa olevansa ateisti, vai saisiko ateismiin käännyttää ihan vapaasti?

      Aivan kuten Neuvostoliitossakin, todelliset tavoitteet, eli uskontojen hävittäminen, naamioidaan kauniisiin sanoihin ja termeihin. Varsinkin toitotetaan ns tasa-arvoa, joka tietenkin neuvostotapaan saavutettaisiin ottamalla kaikilta kaikki pois. Kun kellään ei ole mitään, silloin ei ole eriarvoisuuttakaan.

      • Anonyymi

        Minulla on vielä tähänkin ehdotus
        Minä en pysty tähän mutta kun näytät hyväsanaiselta kaverilta ja Msalo on kumisetä ja vastailee paljon, niin selvittäkääpä kirkon valtionerosta seuraava paradoksi

        Kun USAssa uskonto kaikkialla valtiossa kouluissa ... on kielletty niin sitä on joka paikassa
        Katselin tuossa nopeasti äsken

        Los Angelesin poliisilaitos toivottaa siunausta, suosikkipoliitikkoni Floridan Kuuban-ihme (äiti siivooja isä baarimikko, itse senaattori) latoo raamatunlauseita, kaukaiset suomalaiset Minneapolissa ovat itse perustaneet kirkon ja keräävät valitsemansa papin palkan ... niin uskonnollisuus todella jyllää vaikka se on virallisesti erotettu

        Tulisiko Suomessakin näin että uskonto nousisi jokapäiväiseksi ja kirkot täyttyisivät kunhan vain kirkko erotetaan valtiosta?


    • Anonyymi

      Kysyisin teiltä uskovilta

      Uskottelo, että ateisti on suunnilleen sama kuin Vapariliiton kanssa samaa mieltä oleba?

      Kun noissa teksteissä muualla sanotte ateisti sitä ja tätä ...

      Uskomukset -palstalla kirjoittelu on aivan älytöntä uskonvastaisuutta räävitöntä

      Joskus korjailen uskonnonvastaisten vääriä luonnontiedekäsityksiä

      (Olen ateisti koululaisesta lähtien )

      Eikö uskovaisten kannattaisi poistaa sanat ateisti ja vapaa ajattelu ja puhua Vapaa-ajattelijoiden liitosta tai Msalon liitosta ta Oivan ja Gastropubin bar baarikuppilan porukasta ...

    • Anonyymi

      Päivänavaus on lakisääteinen, ja kyllä sen pitää olla kaikille sopiva. Ja koulun alkaminen: Kyllä kaikille sopivaksi. Kyllä yhteinen sitouttamaton toiminta. Kyllä, Kyllä, Kyllä..

      • Anonyymi

        Millaista on ateismiin sitouttamaton toiminta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaista on ateismiin sitouttamaton toiminta?

        Kuinkahan kauan tähän joutuu odottamaan vastausta?


    • Anonyymi

      Kyllä tunnustukaeton, sekulaari valtiovalta, kuntakin. Kyllä kirkon on lupa pärjätä omillaan.

    • Anonyymi

      Kyllä sotilasvakuutus. Kyllä kirkolle vapaus kerätä itse jäsenmaksunsa.

    • Anonyymi

      Kyllä uskonto yksityisasiaksi. Kyllä arkaluontoisen tiedon yksityisyyden suoja.

    • Anonyymi

      Sukupuoli ja uskonto arkaluontoisia tietoja? Suomessa? Siis SUOMESSA arkaluontoisia tietoja nuo? Oletko nyt aivan tosissasi?

      Tämäkö on se hinta, joka maahanmuutosta maksetaan???

      Kuinka järjettömäksi te oikein aiotte tämän maan muuttaa? Muistuttamaan ihailemianne maita, jotka ovat nytkin hukkumassa koronapotilaisiinsa?

      Jonkun olisi tosiaan syytä pysäyttää tuollaiset hullut.

    • Anonyymi

      Joskus tuntuu että uskovaiset eivät oikein ymmärrä edes mistä puhutaan he pelkäävät että lapsensa joutuu omasta tahdostaan riippumatta esimerkiksi harrastamaan muslimiuskontojen rituaaleja kuulemaan rukouskutsuja ja osallistumaan allahin palvontaan vaikka eivät tunne vakaumusta kyseiseen uskontoon tilannehan olisi jotakuinkin aika kauhea.

      Toisaalta ymmärtääkö nämä kyseiset ihmiset että meillä suomessa ihmiset ja heidän lapsensa jotka pitävät kristinuskoa samanlaisena hölynpölynä joutuvat vasten tahtoaan kokemaan kristillistä taikauskoa juuri kuten yllä kirjoitin muslimi hölynpölystä.

      • Anonyymi

        Mutta entäs vaparien hölynpöly? Sitä ei kestä kukaan paitsi se 1200, jotka maksavat hölynpölystä. Va-hölynpölyn kiinnostavuus on onneksi laskussa päätellen maksavien asiakkaiden kadosta. 10 vuotta sitten maksajia oli vielä 2000. Väkeä on siis kaikonnut aikamoista vauhtia. Siksi hölynpölyä rahoitetaanko nykyään pääosin valtion varoin. Tämä on johtanut Vapariliiton puoluepoliittiseen riippuvuuteen vastoin sääntöjä. Mutta rahaa on saatava, kun todellinen kannatus katoaa. Hölynpölyn levityksessäkään ei voi enää tukeutua ihmisten tukeen vaan pyritään aikaansaamaan lainsäädännön muutoksia ihmisten pakottamiseksi va-hölynpölyn orjuuteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe