Ketipinor/Deprakine

Anonyymi

Onko monella tullut näistä laskimotukoksia?

Muita verenkierron tai -paineen ongelmia?

Painon nousua ja verenkuvan yms muutoksia?

Haittoja rasva-arvoihin?

Tietoa etsimällä näyttää ettei näiden ja verenpaineen/sydänsairauksien yhteisvaikutuksista tiedetä mutta varoitukset ovat isoja jos näitä ongelmia on.

Pitää siis kai päättää mitä sairauksia hoidetaan ja miten?

8

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä voin vastata ketipinorin osalta.Itsellä unettomuuteen ollut 12 vuotta.Ja labra-arvot ovat olleet koko ajan normaalit.Käyn muutaman vuoden välein maksa-ja munuaiskokeissa,koska haluan huolehtia terveydestä. Itsellä ketipinor ei ole nostanut painoa.Olen ylipainoinen ja laihdutus mulla ainakin toimii ketipinorista huolimatta.Olen siis ylipainoinen ollut vuosikymmeniä ennen ketipinorin aloittamista.Jotkut väittää että lääkkeet lihottaa.Itse en usko että lääkkeet nostaa painoa.

    • Anonyymi

      Tämä asia oli tänään Hesarissakin ja tietoa on maailmalla:

      Quetiapine has fewer side effects than first-generation antipsychotics. But recent research and clinical trials have reported considerable risk of metabolic side effects. These include weight gain, elevation of cholesterol and triglycerides, and diabetes, even when prescribed at recommended doses.

      Quetiapine can cause significant weight gain, even when used in small to moderate doses for sleep. It has also been associated with increased blood glucose (sugar) and dyslipidaemia (an imbalance of fats circulating in the blood). These increase the risk of developing type 2 diabetes and heart disease.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jokohan tämä keskustelu käydään kohta koko maassa?


    • Anonyymi

      Sokeriarvoihin?

    • Anonyymi

      Lue lääkeinfo. Et saa tilastotietoja kyselemällä täältä. Pakkausselosteessa sivuvaikutukset on lueteltu yleisyyden mukaan. Painonnousu kuuluu yleisiin sivuvaikutuksiin, veritulpat harvinaisiin.

      Omaisellani on ollut useita tämän tyyppisiä lääkkeitä käytössä epilepsian vuoksi. Paino ei ole noussut, päin vastoin hitaasti laskenut, omaiseni liikkuu paljon. Vaikeinta on ollut alussa tottua uuteen lääkkeeseen. Ensimmäiset kuukausi tai pari aivoilta kestää tottua lääkkeeseen, kunnes olo normalisoituu. Omaiseni on saanut harvinaisista sivuvaikutuksista verenkuvan muutoksia, ja sen vuoksi lääkkeitä on vaihdettu toisiin. Lääkettä vaihtaessa on aina sama ikävä tottumisvaihe, mutta ihan oma itsensä hän on sen jälkeen ollut, ajattelu toimii hyvin.

      https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?sl=12418

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe