Sähköauto on ansa

Anonyymi

Hetkellisen pienemmän veron jäkeen laukeaa kilometrimaksut
ja korotettu autovero kuin rotanloukku,
johon ensin ilmastopropakandalla houkuteltu.

43

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jep, sellainen ansa, että alle 1% sähköautojen omistajista haluaa koskaan vaihtaa takaisin. Eiköhän bensa ja diesel veroteta taivaisiin, ennen kun sähköautojen verotusta edes kunnolla mietitäänkään.

      Sitten kun niitä joskus verotetaan, se sattuu kaikkiin yhtälailla, ajat vuonna 2020 millä tahansa. Koska silloin myös sinä ajat sähköautolla ja olet siihen kovasti tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Olen langenut ansaan, luovuin ihanasta 3 l suorasta kuutos dieseljstä, viher piiperrykseen, puhtaasti mukavuus syistä, ehkä hieman taloudellisuus mukana.

    • Anonyymi

      Seuraavat 10-15 vuotta nostetaan vain polttiskuskien maksuosuutta. Polttiskuskit ottavat aina enemmän osumaa verokarhulta kuin sähköllä ajavat.
      Vasta sen jälkeen kun polttikset on tapettu veroilla ja maksuilla verokarhu työntää ahneen käpälänsä sähköllä ajavan taskuun.

      Polttiskuslki on suurin maksumies niin kauan kuin perse kestää polttiksella ajon.

      • Anonyymi

        Ei onnistu ainakaan Suomessa. Kaikkia polttomoottoriautoja ei saada häviämään ikinä. Aina on käyttäjiä joille tavallinen polttomoottoriauto on edullisempi ja käytännöllisempi vaihtoehto. Esimerkiksi kerrostaloihin ei pystytä koskaan rakentamaan jokaiselle asukkaalle latauspaikkaa, tai ajomatkat ovat säännöllisesti niin pitkiä että sähköautojen lataus loppuu kesken. Sähköautot eivät halpene polttomoottoriautoa halvemmiksi koska sisältävät enemmän tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onnistu ainakaan Suomessa. Kaikkia polttomoottoriautoja ei saada häviämään ikinä. Aina on käyttäjiä joille tavallinen polttomoottoriauto on edullisempi ja käytännöllisempi vaihtoehto. Esimerkiksi kerrostaloihin ei pystytä koskaan rakentamaan jokaiselle asukkaalle latauspaikkaa, tai ajomatkat ovat säännöllisesti niin pitkiä että sähköautojen lataus loppuu kesken. Sähköautot eivät halpene polttomoottoriautoa halvemmiksi koska sisältävät enemmän tekniikkaa.

        Sähköauto on rakenteeltaan huomattavasti yksinkertaisempi ja huoltovapaampi kuin polttomoottoriauto, akkujen hintakehitys on se suurin tekijä mikä vaikuttaa sähköauton hintaan/kustannukseen.

        Aina on varmasti erikoistapauksia joissa käytetään polttomoottoriautoa, mutta normaalin autonkäyttäjän näkökulmasta verotuksella voidaan kyllä ohjata helposti siihen että polttomoottoriauto ei ole kenellekään se edullisin vaihtoehto (noin ääripään esimerkkinä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onnistu ainakaan Suomessa. Kaikkia polttomoottoriautoja ei saada häviämään ikinä. Aina on käyttäjiä joille tavallinen polttomoottoriauto on edullisempi ja käytännöllisempi vaihtoehto. Esimerkiksi kerrostaloihin ei pystytä koskaan rakentamaan jokaiselle asukkaalle latauspaikkaa, tai ajomatkat ovat säännöllisesti niin pitkiä että sähköautojen lataus loppuu kesken. Sähköautot eivät halpene polttomoottoriautoa halvemmiksi koska sisältävät enemmän tekniikkaa.

        "Sähköautot eivät halpene polttomoottoriautoa halvemmiksi koska sisältävät enemmän tekniikkaa."
        Päivän paras🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onnistu ainakaan Suomessa. Kaikkia polttomoottoriautoja ei saada häviämään ikinä. Aina on käyttäjiä joille tavallinen polttomoottoriauto on edullisempi ja käytännöllisempi vaihtoehto. Esimerkiksi kerrostaloihin ei pystytä koskaan rakentamaan jokaiselle asukkaalle latauspaikkaa, tai ajomatkat ovat säännöllisesti niin pitkiä että sähköautojen lataus loppuu kesken. Sähköautot eivät halpene polttomoottoriautoa halvemmiksi koska sisältävät enemmän tekniikkaa.

        "Kaikkia polttomoottoriautoja ei saada häviämään ikinä."
        Tämä on hyvä uutinen sähköautoilijalle. Tarkoittaa sitä että valtiolla on polttiksia lypsettävänä loputtomiin ja sähköautolijan kukkarolle tulla ikinä. Hyvä näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautot eivät halpene polttomoottoriautoa halvemmiksi koska sisältävät enemmän tekniikkaa."
        Päivän paras🤣

        Minäkin repesin tälle.
        Vaarille tiedoksi. Sähköauton voimalinjassa on noin 30 liikkuvaa osaa, polttiksella luku on pitkälti yli 2.000. Polttiksessa on myös helvetillinen määrä antureita ja softaa jotta se mahtuisi päästörajoihin. Sitten on vielä nämä tojotat joihin on kerätty sekä kaikki polttiksen että kaikki sähköauton osat.

        Sähköauto on teknisesti kertaluokkaa yksinkertaisempi kuin polttis tai hybridi. Se on muös halvempi valmistaa kun sarjakoot ovat yhtä suuret.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin repesin tälle.
        Vaarille tiedoksi. Sähköauton voimalinjassa on noin 30 liikkuvaa osaa, polttiksella luku on pitkälti yli 2.000. Polttiksessa on myös helvetillinen määrä antureita ja softaa jotta se mahtuisi päästörajoihin. Sitten on vielä nämä tojotat joihin on kerätty sekä kaikki polttiksen että kaikki sähköauton osat.

        Sähköauto on teknisesti kertaluokkaa yksinkertaisempi kuin polttis tai hybridi. Se on muös halvempi valmistaa kun sarjakoot ovat yhtä suuret.

        Paljonko halvemmaksi veikkaat sähköauton valmistuksen tulevan kun volyymit kasvavat?

        Jonkun peruspolttiksen (Golf tms.) suora materiaali- ja työkustannus (kokoonpano) ei voi olla kovin montaa tonnia. Sähköauton komponentitkin maksaa jotain ja samalla tavalla siihen tarvitaan kori ja koripaneelit, sisustus yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko halvemmaksi veikkaat sähköauton valmistuksen tulevan kun volyymit kasvavat?

        Jonkun peruspolttiksen (Golf tms.) suora materiaali- ja työkustannus (kokoonpano) ei voi olla kovin montaa tonnia. Sähköauton komponentitkin maksaa jotain ja samalla tavalla siihen tarvitaan kori ja koripaneelit, sisustus yms.

        Kuka ostaa sähköauton, kun kaikki tskuut loppuvat viimeistään 5 vuoden ikäisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ostaa sähköauton, kun kaikki tskuut loppuvat viimeistään 5 vuoden ikäisenä.

        Euroilla on 7-8v akkutakuu. Toyotalla 10v.

        Ei ne takuut ihan heti lopu.
        Yleensä annetaan takuuajaksi puolet oletetusta kestosta. Eli keskimäärin akkujen pitäisi kestää hyvinkin 20v normaalia 20tkm vuodessa ajoa.

        Huomii että akkujen kustannuksetkin tulee laskemaan jatkuvasta ja akuille tulee rinnakkaisvalmistajia kuten muillekin auton komponenteille. lisäksi syntyy paljon firmoja jotka korjaa akkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin repesin tälle.
        Vaarille tiedoksi. Sähköauton voimalinjassa on noin 30 liikkuvaa osaa, polttiksella luku on pitkälti yli 2.000. Polttiksessa on myös helvetillinen määrä antureita ja softaa jotta se mahtuisi päästörajoihin. Sitten on vielä nämä tojotat joihin on kerätty sekä kaikki polttiksen että kaikki sähköauton osat.

        Sähköauto on teknisesti kertaluokkaa yksinkertaisempi kuin polttis tai hybridi. Se on muös halvempi valmistaa kun sarjakoot ovat yhtä suuret.

        Entäs, kun vaarilla on sähköauto jo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautot eivät halpene polttomoottoriautoa halvemmiksi koska sisältävät enemmän tekniikkaa."
        Päivän paras🤣

        Sähköautot eivät tunnu halpenevan edes silloin kun niihin tulee ikää. Nettiautossa pyydetään 1991 mallisesta Subaru Elcatista 5500€. Se on minusta pöyristyttävän paljon senikäisestä autosta. Eivätkä Leafitkaan halpoja ole, 2013 mallisesta pyydetään kymppitonnia. Samanikäisiä polttiksia saa parilla tonnilla.


      • Anonyymi

        Eli tällä tavoin tarkoituksellisesti köyhdytetään köyhiä entisestään. Ne, joilla ei ole varaa kalliiseen sähköautoon, vaan ovat pakotettuja liikkumaan halvoilla polttomoottoriautoilla, joutuvat kustantamaan rikkaiden sähköautoilijoiden halvemman ajamisen. Onko tämä reilua ja oikein, kysyn vaan?!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroilla on 7-8v akkutakuu. Toyotalla 10v.

        Ei ne takuut ihan heti lopu.
        Yleensä annetaan takuuajaksi puolet oletetusta kestosta. Eli keskimäärin akkujen pitäisi kestää hyvinkin 20v normaalia 20tkm vuodessa ajoa.

        Huomii että akkujen kustannuksetkin tulee laskemaan jatkuvasta ja akuille tulee rinnakkaisvalmistajia kuten muillekin auton komponenteille. lisäksi syntyy paljon firmoja jotka korjaa akkua.

        ” Eli keskimäärin akkujen pitäisi kestää hyvinkin 20v normaalia 20tkm vuodessa ajoa.”
        Ei ajomäärät sähköauton akkua niinkään tapa vaan aika. Telematiikkayhtiö Geotabin mukaan vm.2015 Tesla Model S:n akun kapasiteetti putosi keskimäärin 2,3 prosenttia joka vuosi. Saman vuosimallin Nissan Leafin akku puolestaan menetti kapasiteetistaan jopa 4,2 prosenttia. Eli 20 vuoden käytön jälkeen akkukapasiteetista olisi jäljellä pahimmillaan enää 16%. Eli Leafin tapauksessa toimintamatka putoaisi käytännössä johonkin pariinkymmeneen kilometriin. Käsi sydämelle: mihin sellainen auto muka kelpaa?
        Geotab huomauttaa, että akkupaketin heikkeneminen ei tapahdu lineaarisesti. Niinpä vuosia kestävää hidasta heikkenemistä voi seurata jyrkkä pudotus. Niinhän se yleensä menee muissakin akkutyökaluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Eli keskimäärin akkujen pitäisi kestää hyvinkin 20v normaalia 20tkm vuodessa ajoa.”
        Ei ajomäärät sähköauton akkua niinkään tapa vaan aika. Telematiikkayhtiö Geotabin mukaan vm.2015 Tesla Model S:n akun kapasiteetti putosi keskimäärin 2,3 prosenttia joka vuosi. Saman vuosimallin Nissan Leafin akku puolestaan menetti kapasiteetistaan jopa 4,2 prosenttia. Eli 20 vuoden käytön jälkeen akkukapasiteetista olisi jäljellä pahimmillaan enää 16%. Eli Leafin tapauksessa toimintamatka putoaisi käytännössä johonkin pariinkymmeneen kilometriin. Käsi sydämelle: mihin sellainen auto muka kelpaa?
        Geotab huomauttaa, että akkupaketin heikkeneminen ei tapahdu lineaarisesti. Niinpä vuosia kestävää hidasta heikkenemistä voi seurata jyrkkä pudotus. Niinhän se yleensä menee muissakin akkutyökaluissa.

        "Telematiikkayhtiö Geotabin mukaan vm.2015 Tesla Model S:n akun kapasiteetti putosi keskimäärin 2,3 prosenttia joka vuosi."

        Melkoista älyllistä epärehellisyyttä laskea keskimääräinen prosentti ja siitä interpoloida. Nimittäin ensimmäisenä vuotena lasku on suurinta, ehkä 4-5%, seuraavana ehkä 1-2%, tästä nopeasti laskien. 6 vuoden kohdalla vuosittainen hävikki on enää jotain 0,2%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot eivät tunnu halpenevan edes silloin kun niihin tulee ikää. Nettiautossa pyydetään 1991 mallisesta Subaru Elcatista 5500€. Se on minusta pöyristyttävän paljon senikäisestä autosta. Eivätkä Leafitkaan halpoja ole, 2013 mallisesta pyydetään kymppitonnia. Samanikäisiä polttiksia saa parilla tonnilla.

        Saahan sitä pyytää kymppitonnia 2013 Leafista. Pikkupakkasessa voi päästä jopa 40 km päähän ja ellei mitään yllättävää satu, myös takaisin. Hyvissä olosuhteissa toimintasäde jopa 140 km, tosin ei kai kukaan aja akkua ihan kuivaksi. Kesällä 100 km voi olla realismia. Kesällä Helsinki-Turku -välillä tarvitsee ladata vain kerran, talvella kahdesti.


    • Anonyymi

      Sähköauto voi olla ansa jos sähkö loppuu ja ovet lukittuu, niin sisälle jäät etkä ulos pääse.

      • Anonyymi

        Sähköauto voi olla myös hengenvaarallinen jos sähkö loppuu jossain vilkkaassa risteyksessä tai rautatien tasoristeyksessä. Sitähän ei kait voi työntää niinkuin polttista. Eli patteriauto voi jäädä junan alle koska sitä ei saa hinata tai työntää.


    • Anonyymi

      tai muuten vain saa sähköiskun!

      • Anonyymi

        Leikkikouluikäiset taas vauhdissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkikouluikäiset taas vauhdissa.

        Väitätkö että sähköautosta ei voi saada koskaan sähköiskua tai sitä voi työntää tai hinata. Taidat ite olla leikkikouluiässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö että sähköautosta ei voi saada koskaan sähköiskua tai sitä voi työntää tai hinata. Taidat ite olla leikkikouluiässä.

        Mistä tahansa autosta voi saada sähköiskun. Sähköautoja voi hinata, mutta jostain syystä sitä eivät valmistajat suosittele.


    • Anonyymi

      Minkään merkkistä Sähkö tai hybridiautoa ei kannata ostaa ennenkuin turvallisemmat Solid-state akut tulee markkinoille. Kuluttajien kannatta äänestää jaloillaan tätä typerää ilmastovouhotusta vastaan, ja jättää nykyiset patterikulkineet kaupan hyllyille.

      • Anonyymi

        Kirjoitat tietysti vain omasta puolestasi. Meitä on paljon jotka olemme eri mieltä.

        Esimerkikis Toyotalla on ollut patterillisia autoja myynnissä jo yli 20v ja määrä on jatkuvasti kasvanut. hyvin luotettavia ovat olleet eikä niihin ole liittynyt mitään erityisiä akkuihin liittyviä turvallisuusongelmia.
        Vai onko sinulla jokin tilasto millä perustella väitettäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat tietysti vain omasta puolestasi. Meitä on paljon jotka olemme eri mieltä.

        Esimerkikis Toyotalla on ollut patterillisia autoja myynnissä jo yli 20v ja määrä on jatkuvasti kasvanut. hyvin luotettavia ovat olleet eikä niihin ole liittynyt mitään erityisiä akkuihin liittyviä turvallisuusongelmia.
        Vai onko sinulla jokin tilasto millä perustella väitettäsi?

        Älä valehtele ! On noita tojotan hybridejä ja teslan patteriautoja palanut suomessa, ja maailmalla enemmänkin. Ja palaessaan nykyisiä akkuja on vaikea sammuttaa.

        https://tekniikanmaailma.fi/taas-uusi-tapaus-tesla-syttyi-itsestaan-palamaan-saksassa-jaljelle-jai-vain-tuhkakasa/
        https://yle.fi/uutiset/3-11094547


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele ! On noita tojotan hybridejä ja teslan patteriautoja palanut suomessa, ja maailmalla enemmänkin. Ja palaessaan nykyisiä akkuja on vaikea sammuttaa.

        https://tekniikanmaailma.fi/taas-uusi-tapaus-tesla-syttyi-itsestaan-palamaan-saksassa-jaljelle-jai-vain-tuhkakasa/
        https://yle.fi/uutiset/3-11094547

        "teslan patteriautoja palanut suomessa"

        Teslalla on 0 patteriautoa ja Teslan täyssähköautoja ei ole tietääkseni palanut Suomessa yhtäkään. Jos olet toista mieltä, linkkiä perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "teslan patteriautoja palanut suomessa"

        Teslalla on 0 patteriautoa ja Teslan täyssähköautoja ei ole tietääkseni palanut Suomessa yhtäkään. Jos olet toista mieltä, linkkiä perään.

        Mutta Toyotan hybridejä on palanut.
        https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000007569882.html

        ps. patterilla tarkoiteaan samaa kuin akkua. jos et tiennyt tätä. Ja tesla ei kulje ilman akkua mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja polttiksia palaa Suomessa 5 kpl päivässä. Jos 1,3 miljoonasta Teslasta palaa yksi, se on heti maailmanluokan uutinen.

        Laita juuttuubbin haku: " tesla fire tai burn" niin tulee hieman enemmän tuloksia kuin 1 kpl. Todennäköisesti tesla paloja on ollu tuhansia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita juuttuubbin haku: " tesla fire tai burn" niin tulee hieman enemmän tuloksia kuin 1 kpl. Todennäköisesti tesla paloja on ollu tuhansia.

        Samoja muutamia tapauksia joka videossa. Kun jossain palaa Tesla, siitä tehdään 100 videota, niin merkittävästä asiasta on kyse... 🙄


    • Anonyymi

      Olen seurannut nettiautossa muutamia ladattavia hybrideitä ja teslaa vaan arvonlaskun takia.

      Yksi 2015 tesla on ollut 7kk myynnissä ja pudottanut pyyntihintaa tuossa ajassa 3000eur

      Monissa ladattavissa samanlaisia tai isompia hinnan laskuja. Eli erittäin kalliita kilometrejä.

      • Anonyymi

        Tesla Model S on luksusauto ja luksusautoissa on hintansa mukaiset varaosat. Sama homma kuin vaikka Mercedes Benz S-luokka.


      • Anonyymi

        Käytetty tesla jonka akku on ns. finaalissa, ja takuu loppunut on käytännössä nollan euron arvoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytetty tesla jonka akku on ns. finaalissa, ja takuu loppunut on käytännössä nollan euron arvoinen.

        Niin, se myyttinen akkuvikainen Tesla.


      • Anonyymi

        Tätä omaa viestiä pitää vielä lisätä

        Niin oma autoni ei ole pudottanut 3000eur arvostaan edes täydessä 5 vuodessa, sekä esim 2 vuoden polttoainekulut olleet lähelle 40-50eur/kk. Max 600eur vuodessa

        Vakuutus 160eur vuodessa

        Katsastus 30-40eurvuodessa.

        Huoltoihin on mennyt 70 eur / 2 vuoden aikana. Öljyt ja suodattimet hyvä uusia kerran vuoteen.

        En keksi yhtään hyvää perustetta hankkia ostohinnallaan kallimpaa autoa jokapäiväiseen monipuoliseen käyttöön. Vielä vähemmän sähköautoja joiden tankkaus voi ottaa 8 tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä omaa viestiä pitää vielä lisätä

        Niin oma autoni ei ole pudottanut 3000eur arvostaan edes täydessä 5 vuodessa, sekä esim 2 vuoden polttoainekulut olleet lähelle 40-50eur/kk. Max 600eur vuodessa

        Vakuutus 160eur vuodessa

        Katsastus 30-40eurvuodessa.

        Huoltoihin on mennyt 70 eur / 2 vuoden aikana. Öljyt ja suodattimet hyvä uusia kerran vuoteen.

        En keksi yhtään hyvää perustetta hankkia ostohinnallaan kallimpaa autoa jokapäiväiseen monipuoliseen käyttöön. Vielä vähemmän sähköautoja joiden tankkaus voi ottaa 8 tuntia.

        Sinulla ei siis ole varaa uutee autoon. Ei se mitään. suurimmalla osalla Suomalaisista ei ole.
        Se ei tarkoita etä sähköauto olisi huono. tai edes kalliimpi kuin polttomoottorinen.
        Se tarkoittaa vain että sinun matematiikallasi sinun käyttöön kaikki uudet autot on liian kalliita.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eurot lupaa 6-8v takuu akuille ja Toyota 10v.

        10v ei ole omasta mielestäni kovin nopea hajoaminen ja silloinkin puhutaan akun kapasiteetin pienenemisestä 20%.


        Kovasti joillakin on hätä toisten sähköautohankinnoista. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eurot lupaa 6-8v takuu akuille ja Toyota 10v.

        10v ei ole omasta mielestäni kovin nopea hajoaminen ja silloinkin puhutaan akun kapasiteetin pienenemisestä 20%.


        Kovasti joillakin on hätä toisten sähköautohankinnoista. Miksi?

        Sähköautojen akut ovat yksinkertaisesti erittäin kestäviä. Lähitulevaisuuden akut ovat tästäkin parempia. Ollaan hyvin lähellä ihmisen eliniän kestäviä akkutyyppejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen akut ovat yksinkertaisesti erittäin kestäviä. Lähitulevaisuuden akut ovat tästäkin parempia. Ollaan hyvin lähellä ihmisen eliniän kestäviä akkutyyppejä.

        " Ollaan hyvin lähellä ihmisen eliniän kestäviä akkutyyppejä."

        Ollaan ja ollaan, näkis vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen akut ovat yksinkertaisesti erittäin kestäviä. Lähitulevaisuuden akut ovat tästäkin parempia. Ollaan hyvin lähellä ihmisen eliniän kestäviä akkutyyppejä.

        Ihmisen elinikä on mielestäsi sitten aika lyhyt, päätellen siitä että aika moneen sähköautoon niitä akkuja on jo vaihdeltu. Nettiautossa on samat Leafit myynnissä kuukaudesta toiseen eikä kukaan uskalla ostaa. Johtuu tosin paljolti myös epärealistisista hintapyynnöistä vuosimalliin ja käytettävyyteen nähden. En minä maksaisi kymppitonnia kymmenen vuotta vanhasta pikkuautosta, jonka ”tankillisella” pääsee 70 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen elinikä on mielestäsi sitten aika lyhyt, päätellen siitä että aika moneen sähköautoon niitä akkuja on jo vaihdeltu. Nettiautossa on samat Leafit myynnissä kuukaudesta toiseen eikä kukaan uskalla ostaa. Johtuu tosin paljolti myös epärealistisista hintapyynnöistä vuosimalliin ja käytettävyyteen nähden. En minä maksaisi kymppitonnia kymmenen vuotta vanhasta pikkuautosta, jonka ”tankillisella” pääsee 70 km.

        No Leaf on Leaf, eikä siinä ollut koskaan kunnollista BMS:ää ja jäähdytys puuttui täysin. Ei taida olla kenellekään yllätys, että näin kävi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe