n. 20v elinaikaa jäljellä, mitä tekisi....?

Anonyymi

Tilastollisesti kuolen n. 20 vuoden kuluttua. Mitäpä sitä tässä vielä tekisi....?

39

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vielä puolitoista elinkautista lusittavaa. Kyllä kyrsisi.

    • Anonyymi

      Tilastoihin ei kannata uskoa. Paljon luotettavamman arvion saat, kun katsot että kuinka vanhoiksi sukulaisesi ovat eläneet.

    • Anonyymi

      - kun katsoo peiliin, niin havaitsee koko tilanteen !!
      Peili ei petä. - usein siellä on vanha tylsistynyt hidas ihminen.
      Jos olet nöyrä, menet typ paveluun asiakkaaksi, teet typ suunitelmia typ aisiantuntjoiden kanssa. Näin työllistät typ virkailijoita, olet hyväntekijä.
      Jos olet reipas, menet hyväpalkkaisiin töihin, josta saat palkkaa. Jos et saa palkka töitä hyvällä palkalla, niin otat suoraan niiltä, joilla on liikaa.
      Jos olet laiska, niin alat rukoille, vietät vapaa aikaa, rukoilet ja siität lisää rukoilijoita. Kela ylläpitää tätä automaattia. Pyhä mies ei töitä kaipaa ja jaksaa panna montaa vaimoa. Uskontoihin on helppo mennä vältelläkseen hikisiä töitä, jotka sooivat vain alemmille ja vääräuskoisllle. Näin on ollut historiassa aina. On pyhät ja sitten orjat.

      Jos ei näistä elämän perus vaihotoehdoista mikään kelpaa, niin sitten ole vaan ja ihmettele. Kuluu se aika niinkin. Ja katsot vaan peilistä, paljon on jäljellä.

    • Anonyymi

      Minulla olisi myös vielä n. 20-25 vuotta jäljellä peliaikaa tilastollisesti ja sukulaisteni elinikää seurattuna. Oma isäni kuoli 85 vuotiaana ja olen nyt itse 62v. joten sen puoleen voisi olla vielä mahdollisuudet n. 20-25 vuoden peliaikaan.
      Tämän koronan vuoksi olen pitänyt kunnostani hyvää huolta, olen harrastanut hyötyliikuntaa polttopuita tekemällä ja metsää raivaamalla naapurin metsässä. Tosin nyt tämä vuodenvaihden ja joulunaika ovat olleet lähinnä talon lämmittämistä ja perheen kanssa yhteistä aikaa, sekä paperitöitä tänääkin.
      Matkustaa vielä ajattelin maailmalla omatoimimatkoilla, monta paikkaa olisi vielä näkemättä. Intia on ollut minun suosikkipaikka, sekä Venäjällä olen matkustellut. Voisin matkustella vielä vaikka mopolla jossain pohjoisessa Jäämeren rannoilla tai sitten jonnekin Välimeren rannoille, ehkä Albaniaan.
      Alan kuitenkin nyt suunnittelemaan eläkevuosiani, jään ehkä eläkkeelle 68 vuotiaana tai sitten aiemmin, jos laskelmani näyttävät muuta. Töitä minulla on vaikka kuinka, sen puoleen ei ole huolta. Aina olen keksinyt tekemistä töiden puoleen. Kirjoitan mahdollisesti vielä jonkun kirjan tai kaksi, aineistoa on riittävästi. Katsotaan nyt mitä teen, pari vanhaa moottoripyörää odottaa entisöintiä tuolla tallissa, niidenkin parissa vierähtää varmaan aikaa.

      syrjäseudunasukki

      • Anonyymi

        Meidän suvussa 70-vuotias mies on jo harvinainen metusalemi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän suvussa 70-vuotias mies on jo harvinainen metusalemi.

        Mikä on miehet tappanut teidän suvussa? Onko elintavat, vaiko ennakkoperinnöt?

        Koskaan ei voi tietää päiviensä määrää, joten elän minkä elän, optimistisest ajatellen voin elää 20-25 vuotta. Luen kirjoja, harrastan kaikenlaista, seuraan lasten elämää. Töitä teen mielenvirkeydeksi, mukava ratkaista ongelmia töissä ja kehittää siten itseään. Kirjan tai pari ajattelin tosiaan vielä kirjoittaa. Lehtiartikkeleita kirjoitan jatkuvasti, juuri eilen julkaistiin taas yksi.

        syrjäseudunasukki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on miehet tappanut teidän suvussa? Onko elintavat, vaiko ennakkoperinnöt?

        Koskaan ei voi tietää päiviensä määrää, joten elän minkä elän, optimistisest ajatellen voin elää 20-25 vuotta. Luen kirjoja, harrastan kaikenlaista, seuraan lasten elämää. Töitä teen mielenvirkeydeksi, mukava ratkaista ongelmia töissä ja kehittää siten itseään. Kirjan tai pari ajattelin tosiaan vielä kirjoittaa. Lehtiartikkeleita kirjoitan jatkuvasti, juuri eilen julkaistiin taas yksi.

        syrjäseudunasukki

        Ihan geeneissä se on määrätty tuo elämän pituus. Muita syitä voi yrittää keksiä, mutta niitä ei ole. Kaikki ei vaan elä yhtä vanhoiksi. Itselläkin on ollut monta perussairautta nuoruudesta lähtien jotka lyhentää väjäämättä elinaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan geeneissä se on määrätty tuo elämän pituus. Muita syitä voi yrittää keksiä, mutta niitä ei ole. Kaikki ei vaan elä yhtä vanhoiksi. Itselläkin on ollut monta perussairautta nuoruudesta lähtien jotka lyhentää väjäämättä elinaikaa.

        Muita syitä löytyy keksimättäkin. Tai ei oikeastaan löydy vaan ne havaitaan.
        Kaikki vanhat, hyvät kaverini kuolivat paljon ennen tilastollista keski-ikää.
        Yksi, ainoa töissä käynyt eli 62 vuotiseksi oltuaan eläkkeellä kaksi vuotta.
        Muut oikaisivat koipensa ikävälillä 30- 50 vuotta. Eikä ollut tuttaville yllätys.


    • Anonyymi

      Kannattaa miettiä mitä kuoleman jälkeen on.

      • Anonyymi

        voi sitäkin tuumia,,, mutta kun katsot taivaalle, niin aika kylmä on toi avaruus,, ja säteilevä....


      • Niin, pahimmassa tapauksessa joutuu vastuuseen epäjumalan palvelemisesta, jos epätodennäköinen oikea jumala on olemassa.

        Kannattaa siis ryhtyä ateistiksi, erota kirkosta ja viettää loppuelämä täysin synnittömänä vailla epäjumalaa.


      • Anonyymi

        Ei kannata koko elämää tuhlata siihen mitä tulevaisuudessa, vaan nyt ja tässä.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Niin, pahimmassa tapauksessa joutuu vastuuseen epäjumalan palvelemisesta, jos epätodennäköinen oikea jumala on olemassa.

        Kannattaa siis ryhtyä ateistiksi, erota kirkosta ja viettää loppuelämä täysin synnittömänä vailla epäjumalaa.

        enkö saa palvoa typ asiantuntijoita edes?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Niin, pahimmassa tapauksessa joutuu vastuuseen epäjumalan palvelemisesta, jos epätodennäköinen oikea jumala on olemassa.

        Kannattaa siis ryhtyä ateistiksi, erota kirkosta ja viettää loppuelämä täysin synnittömänä vailla epäjumalaa.

        No, yksi lapsuudenystäväni oli ateisti, ja oikeastaan myös Jumalanpilkkaaja, mutta ei mikään saatananpalvoja kuitenkaan. Ihan tavallinen normaali kaveri muuten mutta väänsi ihan koko ajan omaa juttuaan. Meni rippikouluun syystä että saisi pitää sukulaisille johlat jotka sitten toisivat kasapäin rahaa, (kuten kävi) ja siellä rippikoulussa ja -leirillä ollessaan kirjoitti koko Kateksimuksen uusiksi, ja esitteli näitä hengentuotteitaan sitten myöhemmin.

        Sitten sairastui ja kuoli paria vuotta myöhemmin.

        Eli mieluummin kyllä komppaisin noita edellä kirjoittaneita kirkossa pysymisen puolesta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, yksi lapsuudenystäväni oli ateisti, ja oikeastaan myös Jumalanpilkkaaja, mutta ei mikään saatananpalvoja kuitenkaan. Ihan tavallinen normaali kaveri muuten mutta väänsi ihan koko ajan omaa juttuaan. Meni rippikouluun syystä että saisi pitää sukulaisille johlat jotka sitten toisivat kasapäin rahaa, (kuten kävi) ja siellä rippikoulussa ja -leirillä ollessaan kirjoitti koko Kateksimuksen uusiksi, ja esitteli näitä hengentuotteitaan sitten myöhemmin.

        Sitten sairastui ja kuoli paria vuotta myöhemmin.

        Eli mieluummin kyllä komppaisin noita edellä kirjoittaneita kirkossa pysymisen puolesta...

        pelottelu on osa uskonnon hegemoniaa,, koska nöyrät maksa papeillle kymmenykset jne..
        siis bisnes juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pelottelu on osa uskonnon hegemoniaa,, koska nöyrät maksa papeillle kymmenykset jne..
        siis bisnes juttu.

        En minä papeille mitään maksa. Annan suoraan lyhentämättömänä kerjäläisille.


    • Anonyymi

      Työ on sellainen joka kannattaa jättää , siis palkkatyö.
      Kukaan kuoleva ei kadu sitä että teki liian vähän eläessään töitä, mutta katuu liian paljon työn ympärillä elämisestä ja elämää jäänyt kokematta työnalttarin syystä.

      Tee joku luettelo jossa 20-40 erilaista asiaa mitä haluat ja on mahdollista.
      esim.
      - maalaa taulu
      - tee omaa musiikkia
      - käy manner-euroopan pohjoisimmassa pisteessä, Nordkapp
      - opettele joka vuosi uusi taito
      - tee hyväntekeväisyyttä edes 1pv/vuosi
      - ympäristön roskien keräämistä 1 pv./v
      - hanki uusi polkupyörä ja ajele sillä mahdollisimman paljon.
      -
      -

      • Anonyymi

        Jahas sinä se keräilet roskia ja notkut työttömyyspäivärahoilla.


      • Anonyymi

        En tee ikinä ns. hyväntekeväisyyttä enkä anna rahaa kenellekään. Miksi tukisin esim. näitä vapaaherroja en ole ihan tyhmä. Menkööt töihin, jos rahaa kaipaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tee ikinä ns. hyväntekeväisyyttä enkä anna rahaa kenellekään. Miksi tukisin esim. näitä vapaaherroja en ole ihan tyhmä. Menkööt töihin, jos rahaa kaipaavat.

        ns. hyväntekeväisyys on suurta bisnestä,, ja järjestöjen johtajilla ministeri palkat, edut jne...- Siis miksi tukea rötösherroja?
        Aina avusta iso osa katoaa noihin johtajiin !!


      • Anonyymi

        itsekkäästi ajattelu tuhoaa yhteiskuntaa,, kyllä jonkin verran pitää tehdä työtä, josta yhteiskunta hyötyy. - Mutta ei kannata tukea rikkaiden ahneiden riistäjien etuja ja voittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itsekkäästi ajattelu tuhoaa yhteiskuntaa,, kyllä jonkin verran pitää tehdä työtä, josta yhteiskunta hyötyy. - Mutta ei kannata tukea rikkaiden ahneiden riistäjien etuja ja voittoja.

        Kokkareet on pidettävä hyvässä lihassa.


      • Anonyymi

        Olen lukenut paljon miljonäärien ja businessmiesten elämänkertoja ja juttuja. Poikkeusetta kaikki sanovat samaa, että 'en nähnyt lasteni kasvavan'...

        Jos tulee tilaisuus jäädä pois töistä kotiin hoitmaan omia lapsia niin tehkää se, muutoin kadutte, takaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut paljon miljonäärien ja businessmiesten elämänkertoja ja juttuja. Poikkeusetta kaikki sanovat samaa, että 'en nähnyt lasteni kasvavan'...

        Jos tulee tilaisuus jäädä pois töistä kotiin hoitmaan omia lapsia niin tehkää se, muutoin kadutte, takaan.

        multa eukko varasti lapset ja perheen, kun olin työttömänä..... en nähnyt lasten kasvua, ja sellainen yh terrori on yleistä. .....ja lailla suojattua suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itsekkäästi ajattelu tuhoaa yhteiskuntaa,, kyllä jonkin verran pitää tehdä työtä, josta yhteiskunta hyötyy. - Mutta ei kannata tukea rikkaiden ahneiden riistäjien etuja ja voittoja.

        Niin, moni päättää päivänsä kun etuuksia viedään ja leikataan ja joskus jopa ottavat muita mukaansa siinä samalla, kuten myös traumatisoivat muita samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        multa eukko varasti lapset ja perheen, kun olin työttömänä..... en nähnyt lasten kasvua, ja sellainen yh terrori on yleistä. .....ja lailla suojattua suomessa.

        Et siis vaatinut ja haknut yhteishuoltajuutta....?

        Vai alkoiko kuningas alkoholi hallitsemaan?


    • Anonyymi

      Pelästyin isäni esimerkkiä. Sodassa keuhkoihin haavoittunut ukko kuoli 62 vuotisena oltuaan kaksi vuotta sairaseläkkeellä. Sitä ennen vuosikausia sairasloma-työjakso pätkiä.
      Yhteisellä sopimuksella vaimoni kanssa varauduimme aikaisempaan "eläköitymiseen" ja toteutimme sen ollessani pari vuotta päälle 5-kympin.
      Rälläsin muutaman vuoden. Sitten aloin hoitamaan kuntoani ja terveyttäni.
      Minä panostan kuntoiluun noin 10 tuntia viikossa. Vaimollani on kolme viikottaista harrastusta.
      Tähän koronavuoteen saakka olemme matkustelleet vuosittain noin 4 kuukautta.
      Tämä vuosi on sotkenut kaiken. Jouduin silmäleikkaukseen josta paluu normaali elämään vaati muutaman kuukauden. Vaimoni alkoi sairastelemaan syyskuussa.
      Onneksemme ehdimme nauttimaan kohtuullisesti toimeen tulevien joutilaasta ja omavalintaisesta elämästä nämä 25 vuotta. Itsen olen terve ja kunnossa. Vaimoni joutuu popsiman päivittäin pillereitä mutta, vaikka ei olekaan enää käyttökunnossa niin on sentään toimintakykyinen ja ilokseni myös käyttää sitä.
      Nimimerkki: Metallin sekatyöläinen ja sen liikeapulais eukko

    • Anonyymi

      Mitä jos se minkä raamattu opettaa onkin totta?
      Mihin sinä menet miten sinun käy?

      • Anonyymi

        On totta tai ei, mutta vaarallisimpia on väärät profeetat.
        Mitenhän väärien profeettojen käy ?


      • Anonyymi

        MINÄ olen valmis menemään viimeiselle tuomiolle ihan koska tahansa.

        Oletko SINÄ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totta tai ei, mutta vaarallisimpia on väärät profeetat.
        Mitenhän väärien profeettojen käy ?

        Niiden käy todella huonosti.

        Se että mitä niille seuraajille tapahtuu on minulle vähän epäselvää, kun en ole kyennyt hahmottamaan että onko tässä kyse epäjumaluudesta vai jostain muusta....?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINÄ olen valmis menemään viimeiselle tuomiolle ihan koska tahansa.

        Oletko SINÄ?

        älä kehu, oletko dorka ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä kehu, oletko dorka ?

        Ummmm.... miten niin tuo muka jotain kehumista on....?


    • Anonyymi

      Elämä menee, teit tai olit tekemättä, ja tärkeitä asioita on vain vähän.
      Suurin osa suorituksista ja touhuista on turhia.

      Huvittavaa kun pelottelemalla ahneet yrittää riistää köyhiä !
      Ja vitsiltä tuntuu sekin taru, että palkinto tulee sitten joskus, jne..... esim. että viimeiset tulee ensin ja ensimmäiset alennetaan ... - se on selvää pehmopuhetta, jolla meinataan siunata esim. köyhien hyväksikäyttö ja ryöstö!!
      Pahat asiat siis pyhitetään eri selityksin...., ja se on kaksinkertainen synti se !!

      • Anonyymi

        Voit kiltisti odottaa vuoroasi jonon hännillä, tai etuilla minkä ehdit. Vailinta on juuri SINUN.


    • Anonyymi

      Joisin olutta ja kärryytttäsin ketjussa tupakkia

      • Anonyymi

        Anna mennä vaan. Itse en käytä alkoholia enkä tupakoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna mennä vaan. Itse en käytä alkoholia enkä tupakoi.

        Tylsää on kyllä sitte. Et taija olla ees köyhä ku et olutta juo etkä tupakoi. Kaikki oikeastiköyhät juo olutta ja kärryyttää tupakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tylsää on kyllä sitte. Et taija olla ees köyhä ku et olutta juo etkä tupakoi. Kaikki oikeastiköyhät juo olutta ja kärryyttää tupakkia.

        Noh, sitten en varmaan ole köyhä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe