Ihanaa olla työtön

Anonyymi

Maailman parhainta aikaa, olla van. Kateelliset vaan huutelee ja tappaa aikaa täällä.

Just juon teetä ja syön kroisantteja... hedelmiä ja jäätelöä. Ai että mikä ihana olotila, ulkona paskakeli, lunta ja kylmä, ja täällä takka päällä ja voi olla vaan.En vaihtaisi tätä mihinkään, en edes palkkaan. Rahaa tulee joka neljäs viikko ja kun laskut on maksettu, loput voi säästää tai ostaa ruokaa ja jotain kivaa.

Ihanaa!!!!

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toi on niin totta. Onneksi meillä on viisas hallitus ja kaikki saavat kohta nauttia vapaudesta.

    • Anonyymi

      Mikä onni ja autuus mukamas työttömyys on heh mukamas sitä rahaa tulee runsaasti....höpö höpö liitonrahoilla nyt tietenki pärjää mutta kyllä nekin loppuu aikanaan.

      • Anonyymi

        MIKÄÄN RAHA EI KORVAA sitä vapaa aikaa, rauhaa ja stressittömyyttä, oma aikaa, jonka työttömyys saa aikaan! Ei mikään.

        Katkerat vaan marisee kun joutuu tekeen töitä 9 e päivässä! Huh huh... kuussa parisataa- Voie voe


      • Anonyymi

        Ei liitonrahat ole monilla kovin kummoisia. Muutamia satasia enemmän käteen kuin kelalta. Vuokralla jos asuu niin tiukkaa tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liitonrahat ole monilla kovin kummoisia. Muutamia satasia enemmän käteen kuin kelalta. Vuokralla jos asuu niin tiukkaa tekee.

        Mikään RAHA EI KORVAA VAPAUTTA! Ei mikään. Ei ihminen tarvi paljon rahaa, heidät on vaan opetettu siihen että pitää ostaa krääsää, siksi niitä puhelimia tehdään joka vuosi uusia, kodinkoneet tehdään heikoksi ettei ne kestä.. jne...

        Ihmiset opetetaan että kaikkea pitää olla, jopa turhia laitteita, kunhan vaan ostat j ja kulutat!

        Mainokset vielä edes auttaa sitä, että uskot että tarvit kaikkea mitä mainostetaan.

        itse elän pienellä pudjetilla tarkoituksella, en osta mitä käsketään. Ruokaa ostan aina ulkolaista, vaatteet ja astiat kirppikseltä. En osta mainoksissa olevia munankeittimiä, tai banaanikoteloita, tai uusia puhelimia joka kuukausi.


    • Anonyymi

      Työharjoittelussa tuon 9eur saa tuon päivässä mutta harjoittelija ei ole työsuhteessa.

      • Anonyymi

        Niin, hän on orjatyöläinen. Palkaton, joka tekee samaa mitä muutkin, mutta orjana.


    • Anonyymi

      En tosiaankaan tekis mitään harjoittelijan hommaa mikä tuottavaa yritykselle. Työkokeilussa joskus 20vuotta sitten olin kaupungin liikuntapuolella.Jos harjoittelija nimikkeellä niin täytys palkkaa saada.

    • Anonyymi

      "Työttömyyden hetki" voi olla ihanaa, mutta vuosikymmenet se ei ole ihanaa...
      Asiassa puolensa eli jos pitkä työssä olon määrä, kuten 35-40v. on työttömyydessä tietty helpotuksen tunne, sekä tililä kertymää josta naatiskella tarvittaessa.

      Itsellä lomautusta takana 3,5kk ja olen todella nauttinut vapauden tunteesta. Säästötililtäkään ei ole tarvinnut kolikkoakaan ottaa kun pärjännyt mukavasti ilman niitä. Säästöt tekee myös rauhoittavan olon vaikka ei paljon olekkaan, mutta ei lähellekkään miinuksella.

      Omakohtaisesti tykkään siitä eniten, että saan nukkua aamulla ja herätä omia aikojani, sekä rauhallinen aamupala!

      Lomautus on oikeasti kaunis asia!

      • Anonyymi

        Samoin, ihmiset on aivopesty työhön, ja muu on paskaa. Näin se ei ole.

        Vain työtön voi olla onnellinen, ei siihen rahaa tarvi.


    • Anonyymi

      Ja kuitenkin notkut työttömyysrahoilla mene metsään istuun.

    • Anonyymi

      kyllä on mukavaa aamusin hörppii kahvii ja katella kun ihmiset töihin lähtee 9 aikaan minäkin lähen käyn osto sitoumuksen ruokaan sossusta ja muutaman satasen kaljaan taxi lapun antaavat kun appeita ei jaksa kantaa himaan. ITE EI TARVII MAKSAA YHTÄÄN MITÄÄN MISTÄÄN KELA JA SOSSU MAKSAA.

    • Anonyymi

      Kyllä toi kahvin hörppiminen ihan ok.

    • Anonyymi

      Ei stressiä, ei väsymystä, ei aikaisia nousuja, ei kiirettä, ei äksyilyä, ei työmatkoja eikä mitään ikävää.

      Ainoastaan mitä itse haluaa.

    • Anonyymi

      Olin pitkäaikaistyötön.

      Kaksi vuotta töissä, brutto 1754e kk. Käteen jää 1259 jos sitäkään. Stressi, työmatkat 2 h päivässä yhteensä. Jatkuvat palaverit, puhelin soi koko ajan työasioissa. Odotat lomaa, joka päättyy, mitä se 4 vko vuosi loma auttaa?? Olen lähellä masentua...

      En uusi sopimusta, määräaikainen 24 kk. Nyt lähdetään kortistoon.

      Silloin olin onnellinen. Aamulla katselin ikkunasta kuinka orjat lähti yksi kerrallaan ja sain olla kotona, katsoin elokuvia, sarjoja, kirjoitin kirjaa... jokainen tietää ettei kirjoittamisella rahaa tee, mutta sitä mä rakastan. Haluan kortistoon. raha ei tuo onnea minulle.

      Elin tonnin työttömyys ja asumisturvala herroiksi.

      Shoppailua vihaan eikä tarvi maksella kalliita lainoja.

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe