Varsinkin tuontiautoihin erikoistuneet liikkeet, ovat alkaneet optimoimaan ( ohjelmallinen virittäminen ) vaihtoautojaan.
Mahdollisessa auton rikkoutumisessa, vedotaan tähän ostajan tietämään viritykseen, joten moottori- tai voimansiirtoremontti jää omistajan maksettavaksi.
Kuluttajariitalautakunta on tässä tapauksessa liikkeen kanssa samaa mieltä, eli omistaja maksaa.
Samoin käy jos itse virität autoasi, niin tekniikkavauriot jää artistin maksettavaksi.
Näin käy siis riitatapauksissa, mutta näitä virityksiä tekevät tämän tarkoituksella, joten korvauksen perään on turha haikailla.
Näin kävi itselle ja lompakko keveni moottorin verran. Vähänajetusta autosta katkesi kampiakseli ja vian aiheuttajaksi arveltiin tehon lisäystä, jollaisen vastineen myyjäliike oli kuluttajariitalautakuntaan tehnyt ja samaan he päätyivät.
Liikkeet keksineet hyvän keinon välttää kalliit takuu korjaukset.
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jobbarit keksii mitä vaan kiertääkseen vastuunsa
- Anonyymi
Lyhyesti:
Mitäs virität ja säädät autoasi, oma vika, mitä tässä on taas "muiden pitäisi maksaa?"
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. - Anonyymi
"Samoin käy jos itse virität autoasi, niin tekniikkavauriot jää artistin maksettavaksi."
Miksi jonkun pitäisi maksaa sinun autosi korjauksen?
- Et ole täysijärkinen. - Anonyymi
Onhan tuossa ostajallakin se vastuu, että pitää ymmärtää mitä on ostamassa.
Minä en ikinä ostaisi ns. optimoidulla moottorilla varustettua autoa. Ostamalla tuollaisen, ottaa ihan tietoisen riskin. Autoja on Suomi pullollaan ja sellainenkin yksilö löytyy jota ei ole räpelletty. - Anonyymi
Jos viritys oli nimenomaan liikkeen tekemä, niin olihan se sitten myös asianmukaisesti muutoskatsastettu liikkeen toimesta?
Siltikin voi kysyä kuka teki virityksestä tietoisena ostopäätöksen? Miksi ostaa viritetty kun räpeltämättömiäkin yksilöitä on tarjolla. - Anonyymi
Ei niillä muutenkaan ole mitään takuuta.
- Anonyymi
Hei älypäät, annatko takuun vanhalle hellalle, jääkaapillei tai pesukoneelle jne. kun myyt käytetyn vanhan kestohyödykkeen ?
Miksi vanhalle autolle, pitää antaa takuu, ei todellakaan pidä ,
täysin väärin perustein,
ja vaatein pitää antaa takuu, täysin väärin. - Anonyymi
Taas menevät virhevastuu ja takuu sekaisin.
Nämä eivät ole samoja asioita.
Lisäksi virhevastuussa on kysymys auton ns. piilovioista, joita huolellisellakaan tutkimisella ole voinut kaupantekotilanteessa havaita.
Jos myyjä kertoo, että auto on lastutettu, kysymys ei ole piiloviasta.
Ostaessaan sellaisen auton, ostaja ottaa tietoisen riskin.
Koska auton ominaisuudet muuttuvat lastutuksen myötä, auton jarrut saattavat käytössä osoittautua alitehoisiksi. Myös voimansiirto on suunniteltu vain vakiotehoja silmälläpitäen.
Jos tällaisella muutoskatsastamattomalla ajoneuvolla syyllistyy onnettomuuteen, jossa tulee henkilövahinkoja, ei liikennevakuutus enää täysmääräisesti vahinkoja korvaa.
Siis. Kannattaako tämä riski ottaa? - Anonyymi
Kyllä niitä tehon lisäyksiä voi tehdä, mutta ei tarvitse sen jälkeen polkea moottoria kun vierasta sikaa. Kun ajaa maltilla ja varsinkin automaattia, niin ei ole mitään ongelmaa.
- Anonyymi
tyhmälle siirretään vastuu
- Anonyymi
Jobbariliikkeet kannattaa kiertää kaukaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1375808
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3962609- 1352551
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv102090- 131528
- 641190
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101072Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä01030- 52938
- 82865