Vapaus työstä on arvokasta

Anonyymi

Mieli oikein lepää kun ei tarvi olla orjana misään. Kotona on paras, kun ny kattoo ulso, kuka viitsii lähtä tonne lumeen? Ei kukaan. On ihanaa kun saa olla vaan kotona, tehkää työ hommat jotka haluutte.

10

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin se vaan on. Turha stressata millään, kun ei eläkettäkään ole odotettavissa.
      Vain parempia töitä tekevät hyvätuloiset elävät jatkossa niin kauan, että ehtivät nauttia eläkkeestä vielä jonkinlaisessa toimintakunnossa.
      Rupusakki kuopataan ennen eläkeikää ja rahaa säästyy.

    • Anonyymi

      Totuuden nimessä niin, on hienoa nähdä kuin uutta pukkaa esiin lopun aikaa. Luopujat käyttää rasismia.

    • Anonyymi

      Hajotkaa persemahat sinne duuneihinne. Ei vapaata vangita voi. Leppoistaminen on päivän sana. Varo kokkare, että suoni ei katkea päästäsi. Heehahahaa!!!!

    • Anonyymi

      Kyllä! Vapaus työstä ja riippumattomuus avustuksista antaa suurenmoisen vapauden tunteen. 52v alkaen olemme vaimoni kanssa nauttineet tuosta olotilasta 25 vuotta.
      14v alkaen olin verokirjallisessa työssä kaikki kesälomat kokonaisuudessaan ja sittemmin läpivuotisissa työsuhteissa kunnes pidin ensimmäisen palkallisen kesälomani 2 viikkoa 27 vuotisena.
      Voin puhtaalla omallatunnolla luopua työstäni jonkun työttömän hyväksi ja ryhtyä elämään OMIEN ANSIOIDEN varassa.
      Upea tunne!

    • Anonyymi

      Minä jään 21.4.21 palkkatyöstä.

      Olen IT-asiantuntijaharjoittelija, mutta 12 kk palkkatuella, ja sitten 12 kk määräaikaisena toisen jakson. Palkka on ihan onneton: 1250 nettona. Sain työttömänä tonnin ja aikaa säätyi 50h vko. Mun työ oli helvetin stressaavaa. Kiukkuiset asiakkaat jos asia ei etene, jokainen asiakas olettaa, että sa varmaan osaat kaiken. Henkilöstö osastolla ylityöllistettyä, ei tullut mitään opastusta, että voisi kehittyä. Liian vähän ihmisiä, turhia palavereita, jotka venyi ja venyi. Tikettejä välillä tuli satoja päivässä, välillä ei tullut juuri yhtään. Osaaminen oli mitä oli, mutta koin että olen vaan kädet taskussa suurimman osan ajasta, kun ei ollut osaamista kaikkea tehdä. Siinä sitten UUVUIN todella. Palkka huono, huono tuki, asiakkaat vaativia ja työ muutenkin stressaavaa. Koska määräaikainen, minua käytetty hyväksikin: eli palkka huono, sen lisäksi ei mitään joustoa missään: olin ainoa töissä kesällä kun muut lomaili viikkojaan... työtäni on ulkoistettu muualle.

      Kyllä minä sanoin että en jatka viime viikolla. Turha sitä on itseään rasittaa työllä.

      Ennen olin pitkäaikaistyötön ja se oli mahtavinta aikaa.

      Nyt aion levätä työttömänä. Miksi.

      Työ vie helevetisti aikaa. Se 40 h vko ja 10 h vko matkat työhön, kaikki se työhön laittautuminen, parturikåynnit veivät aikaa. Suihkussa tuhlasin vettä ja maksoin vuokrassa päälle. Että pystyi käymään konttoorilla orjapalkalla kun muut it-tekijät loisivat etätöissä ja turhissa palavereissa. Siinä on ensimmäisen työpaikan tulos. Kaksi vuotta ja uupuminen! Maastopyörään en ole koskenutkaan koko kahtena vuotena, ei ole ollut aikaa tai mielenkiintoa. Vitu**aa että tuhlasin kaksi vuotta moiseen!

      Työttömyys on ihanaa, ja voin vihdoin pian alkaa tehdä sitä mitä oikeasti rakastan.

      • Anonyymi

        Onneksi olkoon! Ihminen on luotu siihen mitä hän itse katsoo tärkeäksi. Työ vie kyllä kaiken ihmisestä, ei sitä kyllä mitään muuta jaksakkaan. Siinälapet jää hunningolle, kaikki tuttavat ja ystävät, harrastukse jää. Ei tuollainenole elämää jollaista ihminen haluaa ja miksi olla onnellinen. Onnellisuus tulee siitä mitä ihminen itse haluaa.

        Itse olen ollut työtön suuremman osan elämästä, töitä olen toki kotona tehnyt ja lapseni aikuiseksi kasvattanut, se on valtava työ, mutta sitä ei huomata . Ainoa työ mikä huomataan on kun olet vieraalla, mutta jos olet kotona jateet siellä kaiken, niin se ei ole työtä. Mutta jos teet kotitöitä vieraalle palkasta, se on työtö??? En ymmärrä.

        Ihanaa olla työtön, elämä on lyhyt joten se pitää käyttää niin kuin itse näkee täkreäksi, eikä niin kuin muut olettaa. Viis heistä, antaa heidän huudella, kateellisia ovat.


    • Anonyymi

      Laiskat työttömät heti töihin tai tuet pois.

      • Anonyymi

        Laikaakin laiskemmat työlliset heti töihin, ja palkat pois!


    • Anonyymi

      On se vapaus rahaakin arvokkaampaa. Rahalla voi tehdä työtä mutta et sitä onnea minkä saat kun et ole töissä. Siksi olisikin hyvä kun se kansalaispalkka tulisi käyttöön ja olisi ainkin 1900 ekk. Ei tarvi nostella tukia.

    • Anonyymi

      Mitäs vapautta tuo muka on? Tuskin sinulla on kovin suurta vapautta kuitenkaan taloudellisesti.
      Minulla on työt kotona, ei tarvitse lähteä kotoa mihinkään, jos en halua ja voin tehdä työni omaan tahtiin. Voin ottaa viikon taikka kuukauden vapaata töistäni, lähteä ulkomaille lunta ja pakkasta pakoon (nyt korona rajoittaa sitä...). Voin tehdä töitä ulkona, jos haluan. Juuri nyt teen töitä tässä samalla, kun kirjoitan, tulostin tulostaa papereita kirjanpitoon.
      Kohta laitan saunan lämpiämään ja löylyttelemme vaimoni kanssa alkuillasta. Joten ei meillä työelämässä olevillakaan niin kauheaa ole. Vaimokin tekin jo valtiolle työt tältä päivältä tuolla yläkerrassa ja neuloo nyt sukkaa tuossa nuorimalle tyttärellemme.

      syrjäseudunasukki

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe