Aihe

Taksi on yksityiskuljetus normaalituloisille

Anonyymi

Köyhien ei kuulu havitella muille kuuluvia palveluita, kuten taksilla matkustelua. Turha hampurilaisten popsijoiden on kerjätä kunnollista päivällistä tai yksityistä kuljetuspalvelua lanttiensa kanssa. Laittakaa euron juusto poskeen ja kyykkykävelkää, ettei Mersun penkit tahriinnu.

24

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        🤣😂🤣


      • Anonyymi

        Miksi linkität epäluotettavaan lähteeseen. Wikipediaan voivat kaikki kirjoittaa sepustuksiaan. Lisäksi kertomallasi ei ole mitään merkitystä. Julkinen liikenne on yleissana, joka tarkoittaa esim. polkupyörää ja yksityisautoilua. Joukkoliikenne on eri asia, josta voit lukea trafin sivuilta, eikä hörhöjen höpinakirjasta eli wikistä.

        Taksi saa valita asiakkaansa. Taksilla ei ole palveluvelvoitetta. Se poistui 2018.
        Katso luotettavasta lähteestä lisää
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2017/20170320#O1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi linkität epäluotettavaan lähteeseen. Wikipediaan voivat kaikki kirjoittaa sepustuksiaan. Lisäksi kertomallasi ei ole mitään merkitystä. Julkinen liikenne on yleissana, joka tarkoittaa esim. polkupyörää ja yksityisautoilua. Joukkoliikenne on eri asia, josta voit lukea trafin sivuilta, eikä hörhöjen höpinakirjasta eli wikistä.

        Taksi saa valita asiakkaansa. Taksilla ei ole palveluvelvoitetta. Se poistui 2018.
        Katso luotettavasta lähteestä lisää
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2017/20170320#O1

        Taksi on edelleen osa julkista liikennettä.
        Hämmästyttävää on, että tällaista itsestään selvää asiaa pitää vielä todistella. Seuraavassa kuitenkin esimerkkinä Traficomin julkisen liikenteen tilasto, johon luonnollisesti taksit sisältyy:

        https://www.traficom.fi/fi/tilastot/julkisen-liikenteen-tilasto

        Taksit on siellä mainittu heti alussa:

        ”Julkisen liikenteen suoritetilastoinnissa on mukana kotimaan henkilöliikenteestä raideliikenne, linja-autoliikenne, taksiliikenne ja lentoliikenne.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi on edelleen osa julkista liikennettä.
        Hämmästyttävää on, että tällaista itsestään selvää asiaa pitää vielä todistella. Seuraavassa kuitenkin esimerkkinä Traficomin julkisen liikenteen tilasto, johon luonnollisesti taksit sisältyy:

        https://www.traficom.fi/fi/tilastot/julkisen-liikenteen-tilasto

        Taksit on siellä mainittu heti alussa:

        ”Julkisen liikenteen suoritetilastoinnissa on mukana kotimaan henkilöliikenteestä raideliikenne, linja-autoliikenne, taksiliikenne ja lentoliikenne.”

        Mitä väliä sillä mihin se se tilastoitu. Miksi luet, jos et ymmärrä lukemastasi mitään. Edelleenkään taksilla ei ole velvoitetta ottaa ketään kyytiin ja hinnoittelu on vapaa. Olkoon nimeltään vaikka EI PUMMEILLE-liikenne. Laki määrää miten toimitaan. Jos päässäsi on punainen pipo, et tule kyytiini. Jos olet ruma aloitusmaksu on sata euroa, sille et voi mitään. Sinä kävelet, jos kuskina niin päätän.

        Ja tilastoja voi tehdä mistä vain ja nimetä ne miten vain. Tilastoinnissa ovat mukana kotimaan henkilöliikenteestä rautatie-, raitiovaunu-, metro-, linja-auto-, taksi- ja lentoliikenne. Vesiliikenteestä on mukana vain Suomenlinnan lauttaliikenne. Henkilöautoliikenne on mukana koko henkilöliikenteen markkinaosuuksia tilastoitaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä mihin se se tilastoitu. Miksi luet, jos et ymmärrä lukemastasi mitään. Edelleenkään taksilla ei ole velvoitetta ottaa ketään kyytiin ja hinnoittelu on vapaa. Olkoon nimeltään vaikka EI PUMMEILLE-liikenne. Laki määrää miten toimitaan. Jos päässäsi on punainen pipo, et tule kyytiini. Jos olet ruma aloitusmaksu on sata euroa, sille et voi mitään. Sinä kävelet, jos kuskina niin päätän.

        Ja tilastoja voi tehdä mistä vain ja nimetä ne miten vain. Tilastoinnissa ovat mukana kotimaan henkilöliikenteestä rautatie-, raitiovaunu-, metro-, linja-auto-, taksi- ja lentoliikenne. Vesiliikenteestä on mukana vain Suomenlinnan lauttaliikenne. Henkilöautoliikenne on mukana koko henkilöliikenteen markkinaosuuksia tilastoitaessa.

        Onko noin vaikeaa myöntää olevansa väärässä? Näköjään on. Mutta et ole yksin. Eräskin kaltaisesi narsistinen psykopaatti - joita riivaa m.m. oikeassa olemisen pakkomielle - on viimeisiä aikojaan ison veden takaisen ison valtion presidentti ....

        Ja kyllä. Taksit ovat osa julkista liikennettä. Täysin säälittävistä perusteluistasi ja rääkymisistäsi riippumatta. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi linkität epäluotettavaan lähteeseen. Wikipediaan voivat kaikki kirjoittaa sepustuksiaan. Lisäksi kertomallasi ei ole mitään merkitystä. Julkinen liikenne on yleissana, joka tarkoittaa esim. polkupyörää ja yksityisautoilua. Joukkoliikenne on eri asia, josta voit lukea trafin sivuilta, eikä hörhöjen höpinakirjasta eli wikistä.

        Taksi saa valita asiakkaansa. Taksilla ei ole palveluvelvoitetta. Se poistui 2018.
        Katso luotettavasta lähteestä lisää
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2017/20170320#O1

        Linkistäsi ei selviä väittämäsi. Korjaa linkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin vaikeaa myöntää olevansa väärässä? Näköjään on. Mutta et ole yksin. Eräskin kaltaisesi narsistinen psykopaatti - joita riivaa m.m. oikeassa olemisen pakkomielle - on viimeisiä aikojaan ison veden takaisen ison valtion presidentti ....

        Ja kyllä. Taksit ovat osa julkista liikennettä. Täysin säälittävistä perusteluistasi ja rääkymisistäsi riippumatta. :)

        Ja mikä oli asiasi. Jänkätä yhtä sanaa. Edelleenkään taksilla ei ole palveluvelvoitetta, joten asiakkaat saa valita. Kadulle jää ruikuttamaa tyhjätaskut suu auki ulisten: julkista, sossu, julkista, kela, julkista...... Ja Mersu kulkee, persaukiset kävelee....
        Sinulle ehdotan terapiaa, jotta pääset eroon koulukokemuksistasi, jankuttaen ja kirjoittaen samaa sanaa apukoulussa tunnista toiseen. Tervehdy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkistäsi ei selviä väittämäsi. Korjaa linkki.

        Ei pölölle selviä mikään mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä mihin se se tilastoitu. Miksi luet, jos et ymmärrä lukemastasi mitään. Edelleenkään taksilla ei ole velvoitetta ottaa ketään kyytiin ja hinnoittelu on vapaa. Olkoon nimeltään vaikka EI PUMMEILLE-liikenne. Laki määrää miten toimitaan. Jos päässäsi on punainen pipo, et tule kyytiini. Jos olet ruma aloitusmaksu on sata euroa, sille et voi mitään. Sinä kävelet, jos kuskina niin päätän.

        Ja tilastoja voi tehdä mistä vain ja nimetä ne miten vain. Tilastoinnissa ovat mukana kotimaan henkilöliikenteestä rautatie-, raitiovaunu-, metro-, linja-auto-, taksi- ja lentoliikenne. Vesiliikenteestä on mukana vain Suomenlinnan lauttaliikenne. Henkilöautoliikenne on mukana koko henkilöliikenteen markkinaosuuksia tilastoitaessa.

        Mä käytän uuden lain jäljiltä taksia huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin. Toki käytän nykyaikaista Uberia enkä teidän vanhojen palveluita. Uberin sovelluksella on todella helppo antaa myös kuljettajalle tippiä.

        Mielestäni Uberin läpinäkyvyys esimerkiksi kuljettajan arvostelujen suhteen on erinomainen lisä perinteisiin halvalla tehtyihin sovelluksiin nähden. Uberin pörssiarvo on noussut jo lähes 100 miljardiin dollariin.

        Muutaman päivä sitten kun viimeksi käytin sitä niin jätin kuskille 5€ tippiä. Halvempaa olisi varmaan ollut kulkea perinteisellä taksilla, mutta maksan mielelläni enemmän siitä että saan käyttää toimivia innovatiivisia palveluita. Ei tarvitse kaivaa korttia kun tulee maksun aika ja sovellus synkkaa korttitiedot suoraan Apple Walletista. Todella mukava käyttää ja toimii erinomaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikä oli asiasi. Jänkätä yhtä sanaa. Edelleenkään taksilla ei ole palveluvelvoitetta, joten asiakkaat saa valita. Kadulle jää ruikuttamaa tyhjätaskut suu auki ulisten: julkista, sossu, julkista, kela, julkista...... Ja Mersu kulkee, persaukiset kävelee....
        Sinulle ehdotan terapiaa, jotta pääset eroon koulukokemuksistasi, jankuttaen ja kirjoittaen samaa sanaa apukoulussa tunnista toiseen. Tervehdy!

        Sinua tuskin edes terapia auttaa. Ehdotan, että anot Suomi24:n ylläpitäjältä uuden palstan ”Liukkarit ja anustapit” perustamista, jonne voisit siirtyä ja loistaa siten osaamisalueellasi.

        Taksit -palsta ei selvästikään sitä ole. Siinä määrin olet ymmärtämättömyytesi alasta tässäkin ketjussa todistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä käytän uuden lain jäljiltä taksia huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin. Toki käytän nykyaikaista Uberia enkä teidän vanhojen palveluita. Uberin sovelluksella on todella helppo antaa myös kuljettajalle tippiä.

        Mielestäni Uberin läpinäkyvyys esimerkiksi kuljettajan arvostelujen suhteen on erinomainen lisä perinteisiin halvalla tehtyihin sovelluksiin nähden. Uberin pörssiarvo on noussut jo lähes 100 miljardiin dollariin.

        Muutaman päivä sitten kun viimeksi käytin sitä niin jätin kuskille 5€ tippiä. Halvempaa olisi varmaan ollut kulkea perinteisellä taksilla, mutta maksan mielelläni enemmän siitä että saan käyttää toimivia innovatiivisia palveluita. Ei tarvitse kaivaa korttia kun tulee maksun aika ja sovellus synkkaa korttitiedot suoraan Apple Walletista. Todella mukava käyttää ja toimii erinomaisesti.

        Tuo on totta mitä sanot. Perinteiselle, vanhan liiton taksikuskille tipin antaminen on tosi hankalaa kun pitää kertoa, että haluaa antaa tippiä.
        Uberin kuljettajat myös ajavat Googlen navin mukaan eivätkä keksi omia reittejään.
        Maksun veloitus suoraan luottokortilta on myös ominaisuus jota kellään muulla ei ole, ja kuskia ei esimerkiksi TaksiHelsingin sovelluksessa voi lainkaan arvostella. Myös se että Uberilla on kiinteä hinta, jota muilla ei ole saatavilla, on hyvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikä oli asiasi. Jänkätä yhtä sanaa. Edelleenkään taksilla ei ole palveluvelvoitetta, joten asiakkaat saa valita. Kadulle jää ruikuttamaa tyhjätaskut suu auki ulisten: julkista, sossu, julkista, kela, julkista...... Ja Mersu kulkee, persaukiset kävelee....
        Sinulle ehdotan terapiaa, jotta pääset eroon koulukokemuksistasi, jankuttaen ja kirjoittaen samaa sanaa apukoulussa tunnista toiseen. Tervehdy!

        Taksi. on iät ajat saanut valita asiakkaansa. Se ei liity millään tavalla siihen, että taksi on osa julkista liikennettä.

        Paitsi jos on pölö, niin silloin liittyy. Pikaisen diagnoosini perusteella Sinussa ei ole kuin yksi vika. Se sijaitsee vasemman korvasi oikealla puolella... :D

        Näin se vain on. Kjäh. Kjäh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi on edelleen osa julkista liikennettä.
        Hämmästyttävää on, että tällaista itsestään selvää asiaa pitää vielä todistella. Seuraavassa kuitenkin esimerkkinä Traficomin julkisen liikenteen tilasto, johon luonnollisesti taksit sisältyy:

        https://www.traficom.fi/fi/tilastot/julkisen-liikenteen-tilasto

        Taksit on siellä mainittu heti alussa:

        ”Julkisen liikenteen suoritetilastoinnissa on mukana kotimaan henkilöliikenteestä raideliikenne, linja-autoliikenne, taksiliikenne ja lentoliikenne.”

        Taksit saavat määrittää hintatasonsa. Älä ruikuta, jos et pysty maksamaan. Aiotko olla ikuinen valittaja asiasta, jolle et mahda mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksit saavat määrittää hintatasonsa. Älä ruikuta, jos et pysty maksamaan. Aiotko olla ikuinen valittaja asiasta, jolle et mahda mitään?

        Miten hintatason määrittäminen liittyy asiaan? Taksi on ollut ja on edelleen osa julkista liikennettä. Hintatason määräytymisellä, matkustajan varallisuudella, ajovuorolistojen puutteella eikä kuljettajan oikeudella valita matkustajansa ole mitään tekemistä taksiliikenteen lukemisessa osaksi julkista liikennettä.

        Se, millä sen sijaan on, on aloittajan kyvyttömyydellä myöntää olleensa väärässä. Tuota tautia tuntuu olevan liikkeellä. Muuallakin, kuin Capitolin kukkulalla...

        No, myönnettäköön, että esiintyy julkisuudessa muitakin laajalle levinneitä väärinkäsityksiä:
        Kaikki kuorma-autot ovat rekkoja.
        Jälkiverot ovat mätkyjä.
        Mennä ”julkisilla” on matkustamista joukkoliikennevälineellä. (Huom. Ei taksilla!)...
        Näitähän riittää....


    • Anonyymi

      Aikoinaan oli radio ohjelma " mitä köyhä rahalla tekee ku n se ei siitä mitään ymmärrä " kuka muistaa ohjelman?

    • Anonyymi

      Valtion tuella rahoitettua veron kiertoa taksi autoilu

      • Anonyymi

        Sun kohdalla ainakin valtion kustantama opiskelu on mennyt hukkaan. Opettele yhdyssanat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun kohdalla ainakin valtion kustantama opiskelu on mennyt hukkaan. Opettele yhdyssanat.

        Vaikka hänellä ei tunnu olevankaan kielioppi hallussa niin totta hän kuitenkin kirjoitti. Taksiala on täysin on valtion varoin tuettua ja jokainen kuski on vieläpä suojatyöpaikassa. Yhdelläkään kuskilla ei ole pelkoa joutua TE-toimiston häiriköinnin kohteeksi niin kauan kunhan pysyy taksikuskina, oli ajoa tai ei.


    • Anonyymi

      Mikä on että luku-, kirjoitus- ja ajtteluun kyvyttömät mollaavat taksialaa?

    • Anonyymi

      Normaalituloiset ajaa omilla autoillaan, paitsi joskus baarista kotiin taksilla. Enemmän taitaa takseilla olla jotain köyhien ja vanhusten kelakyytejä lääkäriin tms., ja koululaisten kuskausta kouluun ja kotiin.

    • Anonyymi

      Mahtaakohan aloittaja edes tietää mitä sana palvelu tarkoittaa. 😂🤣

      • Anonyymi

        Sinähän myyt itseäsi kadulla ja kutsut sitä palvelevaksi julkiseksi liikenteeksi.


    • Anonyymi

      Taitaa Uber tehdä jotain oikein kun niin paljon perinteiset taksit siitä valittavat.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisan uupuvat päivitykset ja tuoreet rikosepäilyt

      Mikäs kun Maisa ei ole viikkoihin päivittänyt instaa ja nyt ollaan lehdissä tälläisistä.. 👀 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/010c6594-780f-4
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      12785
    2. Taksinkuljettaja Niina Syrjäläinen (Ristiinasta)

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33ec61ee-a6fb-4422-8ecc-982c68a91196 Viimeinen havainto eilen tiistailta n.17:48. Kadonnut kotoaan tilataksin kans
      Kadonneet ihmiset
      118
      10705
    3. Notta ny se on tuloos! Sinimustat rekisteröityy puolueeksi.

      Vanhat hyvät ajat palaavat. Joukko ultra-isänmaallisia ovat perustamassa uutta puoluetta. Työnimenä on nyt Sinimustat. Nyt tulee vihervasemmistolaisel
      Maailman menoa
      542
      8089
    4. Huomio ! Huomio !

      HUOMIO HUOMIO HUOMIO Niina Syrjäläinen ja Taksi auto rek SNS-438 on kadoksissa. Nina ja hänen taksiautonsa katosivat Ristiinassa: ”Huoli on suuri” –
      Mikkeli
      124
      5310
    5. Ikea palkkaa pakolaisia hienoa!

      Huonekalujätti Ikea aikoo tarjota Suomessa työpestin noin 70 pakolaiselle kolmen seuraavan vuoden aikana, yhtiö kertoo tiedotteessaan. – Pakolaiset o
      Maailman menoa
      263
      4153