Haluaisin tehdä itsemurhan.

Anonyymi

Juu elikkäs olen jo monta vuotta halunnut tehdä itsemurhan, mutta tuntuu aina vain niin pahalta lähimmäisteni puolesta, joten en ole saanut hommaa hoidettua. Eli pitäisikö jotenkin vain eristäytyä muista tai muuten vain tehdä itsestäni ei tykätty...?

45

1571

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi et uskalla elää?

      • Anonyymi

        koska koen että minulla ei ole tulevaisuutta. en näe syytä enää jatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koska koen että minulla ei ole tulevaisuutta. en näe syytä enää jatkaa.

        Sinusta tuntuu nyt siltä,mutta älä heitä elämääsi hukkaan päättämällä sitä. Eikö riitä että elät. Katso vaikka kissavideoita tai muita hassuja videoita yuotubesta ja jos ne ei saa sua edes hymyilemään niin sitten kannattaa hakea apua.


    • Anonyymi

      Jokaisella on tulevaisuus jos ei ole itte sitä pilannu ja vaikka olisi pilannu niin jotain on aina tehtävissä. älä ole noin avuton.

      • Anonyymi

        se ei ole pilalla, mutta en vaan näe syytä elää ja en halua elää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se ei ole pilalla, mutta en vaan näe syytä elää ja en halua elää

        Eikö sulla ole mitään,mitä olet aina halunnut tehdä tai mikä kiinnostaisi sua?
        Ala kirjoittaa sun tuntemuksia ylös ja mieti miksi minusta tuntuu tältä.Kirjoita aamulla ihan ekat tuntemukset,ajatukset ym paperille kellonaika ,että millon susta alkaa tuntua siltä,että haluaisitkin kuolla. Eikö kesällä ole mitään,mitä haluaisit tehdä? Jos et näe syytä elää,niin miksi elämän pitäisisi silloin päättyä? Eikö elämä itsessään ole tärkeä,vaikka tuntuisi,ettei siinä ole järkeä.
        Olet ilmeisen nuori ihminen vielä,etkö ymmärrä ettet sun tunteet saattavat OLLA NORMAALIA KASVUKIPUILUA,kun vielä etit itseäs ja mietit mitä haluat isona tehdä tai miksikä haluta isona tulla.Älä heitä elämääs pois,elä se,älä aseta ittelles niin kauheita paineita. Sanot läheisillesi:"tämä on minun elämäni,minä elän sen miten haluan."Ja piste!
        Jos läheises alkaa urputtaa,niin sittenpähän urputtavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sulla ole mitään,mitä olet aina halunnut tehdä tai mikä kiinnostaisi sua?
        Ala kirjoittaa sun tuntemuksia ylös ja mieti miksi minusta tuntuu tältä.Kirjoita aamulla ihan ekat tuntemukset,ajatukset ym paperille kellonaika ,että millon susta alkaa tuntua siltä,että haluaisitkin kuolla. Eikö kesällä ole mitään,mitä haluaisit tehdä? Jos et näe syytä elää,niin miksi elämän pitäisisi silloin päättyä? Eikö elämä itsessään ole tärkeä,vaikka tuntuisi,ettei siinä ole järkeä.
        Olet ilmeisen nuori ihminen vielä,etkö ymmärrä ettet sun tunteet saattavat OLLA NORMAALIA KASVUKIPUILUA,kun vielä etit itseäs ja mietit mitä haluat isona tehdä tai miksikä haluta isona tulla.Älä heitä elämääs pois,elä se,älä aseta ittelles niin kauheita paineita. Sanot läheisillesi:"tämä on minun elämäni,minä elän sen miten haluan."Ja piste!
        Jos läheises alkaa urputtaa,niin sittenpähän urputtavat.

        Läheiset voi myös tappaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sulla ole mitään,mitä olet aina halunnut tehdä tai mikä kiinnostaisi sua?
        Ala kirjoittaa sun tuntemuksia ylös ja mieti miksi minusta tuntuu tältä.Kirjoita aamulla ihan ekat tuntemukset,ajatukset ym paperille kellonaika ,että millon susta alkaa tuntua siltä,että haluaisitkin kuolla. Eikö kesällä ole mitään,mitä haluaisit tehdä? Jos et näe syytä elää,niin miksi elämän pitäisisi silloin päättyä? Eikö elämä itsessään ole tärkeä,vaikka tuntuisi,ettei siinä ole järkeä.
        Olet ilmeisen nuori ihminen vielä,etkö ymmärrä ettet sun tunteet saattavat OLLA NORMAALIA KASVUKIPUILUA,kun vielä etit itseäs ja mietit mitä haluat isona tehdä tai miksikä haluta isona tulla.Älä heitä elämääs pois,elä se,älä aseta ittelles niin kauheita paineita. Sanot läheisillesi:"tämä on minun elämäni,minä elän sen miten haluan."Ja piste!
        Jos läheises alkaa urputtaa,niin sittenpähän urputtavat.

        olen aina halunnut muusikoksi, mutta se uravalinta on erittäin riskiä peliä ja mahdollisuudet ovat hyvin pienet. ja kyllä olen nuori, olen 16v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen aina halunnut muusikoksi, mutta se uravalinta on erittäin riskiä peliä ja mahdollisuudet ovat hyvin pienet. ja kyllä olen nuori, olen 16v.

        Jos olet 16v,niin sulla on vielä kaikki mahdollisuudet toteuttaa unelmasi.
        16v on todellakin ihan eri kuin 26v eikä silloinkaan ole vielä liian myöhäistä.
        Ajattele,jos olet 10v kuluttua festareiden päätähti. 36v on siinä rajoilla,että onko jo liian myöhäistä alkaa muusikoksi,jos ei ole mitään aiempaa taustaa.
        Nyt vaan rohkeesti kohti unelmiasi. Pää pois "pensaasta" ja älä suotta yli anylisoi sun elämää,vaan elä se! Comeòn oot elossa,kaikki raajat aja aistit toimii,vai?Etkä kai sä haluu olla, kuin jokin zombie. Virtuaalinen ravistus,Nyt herää pahvi ja nyt käytät ne pienetkin mahdollisuudet hyväksi. Otat vaikka somen avuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet 16v,niin sulla on vielä kaikki mahdollisuudet toteuttaa unelmasi.
        16v on todellakin ihan eri kuin 26v eikä silloinkaan ole vielä liian myöhäistä.
        Ajattele,jos olet 10v kuluttua festareiden päätähti. 36v on siinä rajoilla,että onko jo liian myöhäistä alkaa muusikoksi,jos ei ole mitään aiempaa taustaa.
        Nyt vaan rohkeesti kohti unelmiasi. Pää pois "pensaasta" ja älä suotta yli anylisoi sun elämää,vaan elä se! Comeòn oot elossa,kaikki raajat aja aistit toimii,vai?Etkä kai sä haluu olla, kuin jokin zombie. Virtuaalinen ravistus,Nyt herää pahvi ja nyt käytät ne pienetkin mahdollisuudet hyväksi. Otat vaikka somen avuksi.

        eipä ollut


    • Anonyymi

      ei sitä itsemurhalla uhoilua tartte tänne ilmoittaa.

      • Anonyymi

        kysyin vain neuvoa...


      • Anonyymi

        Niilä ihmsillä on paha olla,pidä sinä besserwisser vaan naamas kiinni!


    • Anonyymi

      Noh oon itsekkin halunnut jo jonkin aikaa tehdä itsarin kivuttomasti ja nopeasti. Pyytäisin apua jos vain kehtaisin koska oon siis 12 vuotias tyttö ja mun äiti on viel nuoriso psykiatri joka auttaa niitä nuoria just kellä on tämmössii ajatuksia :/

      • Anonyymi

        Sattuu se. Ihan pirusti.


      • Anonyymi

        Joo asetta ei multa kyllä taida löytyä :D mut toki toi korkealta paikalta hyppääminen kuulostaa aika helpolta jos vain rohkeutta löytyy tarpeeks siihen hyppäämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattuu se. Ihan pirusti.

        laittaa kylmää vettä täynnä olevaan ämpäriin heti kun on vetänyt niin se lievittää kipua. myös voi ennen tekoa juoda vähän niin sekin voi auttaa.


      • Anonyymi

        Ite omalla kohallani vuosi 2020 oli tosi vaikea,eikä vuosi 2021:n alkanut kovin mukavasti.
        itsemurha mielessä (lähes)koko ajan,mutta oon ajatellu esimjust tulevaa kesää,kun kuitenkin on kaikkee tapahtumii,niin miksi ihmeessä jäisin niistä paitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite omalla kohallani vuosi 2020 oli tosi vaikea,eikä vuosi 2021:n alkanut kovin mukavasti.
        itsemurha mielessä (lähes)koko ajan,mutta oon ajatellu esimjust tulevaa kesää,kun kuitenkin on kaikkee tapahtumii,niin miksi ihmeessä jäisin niistä paitsi.

        Aina tulee tuhansia pieniä syitä tuntea surua ja ahdistusta.


      • Anonyymi

        Hyvänen aika! Sitä suuremmalla syyllähän sun äitis pitäis auttaa sua!Pelkäätkö miten hän reagoi,jos kerrot hänelle miltä susta tuntuu.


      • Anonyymi

        junan alle hyppääminen voi aiheuttaa junan kuljettajalle pahoja traumoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo asetta ei multa kyllä taida löytyä :D mut toki toi korkealta paikalta hyppääminen kuulostaa aika helpolta jos vain rohkeutta löytyy tarpeeks siihen hyppäämiseen.

        Ettekö rakasta vanhempianne,mummia,ukkoa,sisarta veljeä...Eläkää ajatellen heitä!Tiedän pari ikävää tapausta,enkä kenellekään sitä kohtalo soisi.


      • Anonyymi

        Junan allekin voi hypätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        junan alle hyppääminen voi aiheuttaa junan kuljettajalle pahoja traumoja

        Entä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettekö rakasta vanhempianne,mummia,ukkoa,sisarta veljeä...Eläkää ajatellen heitä!Tiedän pari ikävää tapausta,enkä kenellekään sitä kohtalo soisi.

        Kaikilta löytyy edes hitusen rakkautta omaa perhettä kohtaan mutta itsemurhan tekemisen halua lisää ainakin itselläni se kun näkee miten muut kärsii mun kärsimyksen takia.


    • Anonyymi

      Oletko minkä ikäinen? Veikkaan, että suht’ nuori vielä.

      • Anonyymi

        Älkää tehkö!

        Apua on saatavilla. olette nyt umpikujassa, se on väliaikaista.

        Tulee ihan kauhea suru läheisillenne, he tulevat syyttelemään itseään lopun ikäänsä, ja myös heidän elämänsä on pilalla.

        Parasta on että puhutte heidän kanssaan, että ette taida jaksaa elää.
        He tarttuvat kyllä asiaan ja etsivät apua.

        Sitten yhdessä yritätte!

        Elämällä on tarkoitus!
        Te tulette löytämään sen!

        Elämä on sellaista, välillä ihanaa ja mukavaa, - ja välillä vaikeaa.

        ..........

        Teille jotka yllytätte täällä ja "vitsailette muka": - älkää viitsikö!
        Kyseessä on toisten elämä, älkää tehkö sitä vaikeammaksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää tehkö!

        Apua on saatavilla. olette nyt umpikujassa, se on väliaikaista.

        Tulee ihan kauhea suru läheisillenne, he tulevat syyttelemään itseään lopun ikäänsä, ja myös heidän elämänsä on pilalla.

        Parasta on että puhutte heidän kanssaan, että ette taida jaksaa elää.
        He tarttuvat kyllä asiaan ja etsivät apua.

        Sitten yhdessä yritätte!

        Elämällä on tarkoitus!
        Te tulette löytämään sen!

        Elämä on sellaista, välillä ihanaa ja mukavaa, - ja välillä vaikeaa.

        ..........

        Teille jotka yllytätte täällä ja "vitsailette muka": - älkää viitsikö!
        Kyseessä on toisten elämä, älkää tehkö sitä vaikeammaksi!

        no hyppää sinä sitten junan alle.


    • Anonyymi

      Tuollainen yllyttäminen voi olla rikollista.

      • Anonyymi

        Kiinnostaa melkein mut ei ihan.

        Voit myös hirttää itsesi ovenkahvaan tai mennä hankeen nukkumaan.


      • Anonyymi

        No luuletko ettei moni sitä tiedä ja luuletko ettei tee mieli tokaista jokaiselle inisijälle pahasti.


    • Anonyymi

      Onneksi olkoon!

      Olet tehnyt hyvän valinnan.
      Hirtto on hyvä valinta, myös junan alle menemistä voin suositella.

      Toivotravasti olet tyytyväinen ratkaisuusi.

    • Anonyymi

      Älä missään tapauksessa tee itsemurhaa. Siitä ei ole sinulle mitään iloa, eikä hyötyä.

      Jos elämäsi tuntuu tarpeettomalta tai tylsältä, se tunne on vain väliaikaista. Elämässä tulee erilaisia vaiheita. Tulee helppoja ja vaikeita vaiheita. Sellaista on kaikkien elämä. Mutta elämä on samanlaista kuin vuodenajan vaihtelut. Kun on vaikeaa ja sitten tulee hyvä hetki tai kausi elämässä, niin osaa nauttia sitten hyvistä asioistakin paremmin.

      Parhaimmilta tuntuvat lopulta asiat, joiden eteen olet joutunut tekemään työtä ja yrittämään selviytyä tunteista huolimatta. Voin vakuuttaa sinulle, että elämässä tulee tulevaisuudessa paljon myös hyviä hetkiä ja onnen tunteita. Vaikket sitä juuri nyt osaisi edes kuvitella. Luota siihen.

      Itse suosittelen etsimään seuraa vanhemmista ihmisistä, joita on löydettävissä esimerkiksi seurakunnan kerhoista ja ala harrastamaan jotakin oikein tavallista harrastusta. Älä aseta rimaa liian korkealle, vaan opettele nauttimaan pienistä asioista. Loppujen lopuksi ne tuottavat onnea enemmän kuin isot tavoitteet. Mieti, että olet Jumalan uomana arvokas ja merkityksellinen. Jumala ei tee virheitä aj Jumalaan voit aina turvautua ja luottaa. Niin tekevät viisaimmat ihmiset kaikkialla maailmassa.

      Kun tuntuu pahalta olo, ota kirja ja ala rauhallisesti miettien lukemaan sitä Tai jos koet yksinäisyyttä, apua kyllä löytyy. Mistä? Kysy seurakunnan diakonilta ja kaupungin tai kunnan sosiaalipalveluista.

      Sinä olet yksi meistä. Me suomalaiset olemme kuin yhtä pientä perhettä. Kuka tahansa voi olla sinun ystäväsi. Kokemuksesta voin sanoa, että vanhemmat ihmiset, esimerkiksi yli 35 -vuotiaat, ovat iloissaan jos voivat tukea sinua ja olla kanssasi hyvä ystävä. Käydä luistelemassa ja hiihtämässä, keskustella kaikesta elämässä, auttaa myös taloudellisesti, tukea sinua henkisestikin ja sinä voit tukea häntä.

      Voit kokea, että et uskalla ja et usko, että kukaan sinua ymmärtäisi, olet niin erilainen. Mutta sen oletuksen voit heti heittää pois mielestäsi. Voin vakuuttaa sinulle, että suomalaiset ovat yleensä tosi mukavia ja ymmärtäväisiä ja mielellään tukevat, auttavat ja harrastavat yhdessä. Jos perheessäsi on huolia ja niistä riitoja ja et jaksa sen uoski. Älä siihen toivoasi menetä. Perheitä on kautta aikojen hajonnut ja taas toisaalla perustettu uusia perheitä. Meistä kukaan ei nykyäänkään tiedä kestääkö perhe yhdessä vaikeissa elämäntilanteissa. Mutta siitä voit olla varma, ettähyviä ja iania hetkiä ja päiviä on edess päin enemmän kuin surun ja murheen päiviä kunhan opettelet elämään ja nauttimaan ihan tavallisista pienistä asioista.

      Pienillä asioilla en tarkoita, että elämän olisi oltava tylsää. Kokeile vaikka tunnin kävely- tai juoksulenkkiä kuukauden ajan luonnossa ja samalla keskityt nauttimaan liikkumisesta. Havainnoi luontoa ja sen kauneutta. kasveja, eläimiä luonnon omia taideteoksia, vuodenaikojen vaihtelua, oravien ketterää liikkumista puissa, lintujen laulua, jne. Olen varma, että jo kuukauden kuluttua olosi tuntuu paljon paremmalta.

      Ellei yksinäisyys ole ongelmasi. Luonto ja ulkoilu auttaa siihenkin. Ulkoillessa voit luoda mieleesi ihania maisemia ja tarinoita. Voit haaveilla mitä kaikkia voit tehdä tulevaisuudessa. Muista yksi totuus. Sen kun itsekin kuulin ensimmäisiä kertoja, se kuulosti uskomattomalta. Melkein en ensin uskonut siihen. Nimittäin kuulin kuin ohimennen jonkun lausahtavan: -Kaikki on mahdollista-. Sen jälkeen olen kuullut sitä aina aika ajoin jonkun lausahtavan. --Se ei ole turha sanonta. Kun olen itsekin alkanut suhtautua noin, että kaikki on todella mahdollista, pessimismi ja epäröinti on alkanut väistyä ja olen alknaut luottaa siihen, että kun yrittää ja tekee, niin lopulta kaikki on mahdollista. Itse asettelin tavoitteet väljästi. kymmenen vuodenkin tavoitteiksi.

      Itse luotan hyvään johdatukseen ja lähimmäisiin ihmisiin. Itse olin ujo ja arkakin. Mutta opettelin luottamaan vähin erin siihen, että meitä suomalaisia yhdistää niin moni asia, ja nautimme samanlaisista asioista, että voimme löytää myös samanlailla positiivisesti ajattelevia kavereita. Ja ongelmat, jotka tuntuvat olevan vain itsellä, ovatkin yleisesti monien kokemia. Mutta ongelmat ratkeavat ajan kanssa ja niinkuin siskolla on ollut tapana sanoa: Aurino nousee huomennakin.

      Olet rakas suomalainen. Me tarvitsemme sinua tulevina vuosina monissa asioissa ja tehtävissä ja ystävänä ja erilaisissa yhteisissä harrastuksissa. Sinä olet hyväksytty ja tärkeä suomalainen. Suomalaiset ovat ystäviä keskenään. Älä yhtään epäile sitä. Ja luota johdatukseen. Vuodet, jotka Jumala meille on antanut, ovat sinullekin annettu suuri lahja. Elämän lahjasta pitää huolehtia ja elämää oppia. Me kaikki olemme sitä oppimassa. Me kaikki olemme inhimillisiä ja meillä jokaisella on vahvuuksia, heikkouksia, uhkia ja mahdollisuuksia. Itse luotan siihen, että Jumalalta me saamme tulevaisuuden ja toivon sekä onnen elämäämme.

      Onnea sinulle vuodelle 2021 myös.

    • Anonyymi

      Älä missään tapauksessa tee itsemurhaa. Siitä ei ole sinulle mitään iloa, eikä hyötyä.

      Jos elämäsi tuntuu tarpeettomalta tai tylsältä, se tunne on vain väliaikaista. Elämässä tulee erilaisia vaiheita. Tulee helppoja ja vaikeita vaiheita. Sellaista on kaikkien elämä. Mutta elämä on samanlaista kuin vuodenajan vaihtelut. Kun on vaikeaa ja sitten tulee hyvä hetki tai kausi elämässä, niin osaa nauttia sitten hyvistä asioistakin paremmin.

      Parhaimmilta tuntuvat lopulta asiat, joiden eteen olet joutunut tekemään työtä ja yrittämään selviytyä tunteista huolimatta. Voin vakuuttaa sinulle, että elämässä tulee tulevaisuudessa paljon myös hyviä hetkiä ja onnen tunteita. Vaikket sitä juuri nyt osaisi edes kuvitella. Luota siihen.

      Itse suosittelen etsimään seuraa vanhemmista ihmisistä, joita on löydettävissä esimerkiksi seurakunnan kerhoista ja ala harrastamaan jotakin oikein tavallista harrastusta. Älä aseta rimaa liian korkealle, vaan opettele nauttimaan pienistä asioista. Loppujen lopuksi ne tuottavat onnea enemmän kuin isot tavoitteet. Mieti, että olet Jumalan luomana arvokas ja merkityksellinen. Jumala ei tee virheitä ja Jumalaan voit aina turvautua ja luottaa. Niin tekevät viisaimmat ihmiset kaikkialla maailmassa.

      Kun tuntuu pahalta olo, ota kirja ja ala rauhallisesti miettien lukemaan sitä. Tai jos koet yksinäisyyttä, apua kyllä löytyy. Mistä? Kysy seurakunnan diakonilta ja kaupungin tai kunnan sosiaalipalveluista.

      Sinä olet yksi meistä. Me suomalaiset olemme kuin yhtä pientä perhettä. Kuka tahansa voi olla sinun ystäväsi. Kokemuksesta voin sanoa, että vanhemmat ihmiset, esimerkiksi yli 35 -vuotiaat, ovat iloissaan jos voivat tukea sinua ja olla kanssasi hyvä ystävä. Käydä esimerkiksi uimassa, kirjastossa, luistelemassa ja hiihtämässä, keskustella kaikesta elämässä, auttaa myös taloudellisesti, tukea sinua henkisestikin ja sinä voit tukea häntä.

      Voit kokea, että et uskalla ja et usko, että kukaan sinua ymmärtäisi, olet niin erilainen. Mutta sen oletuksen voit heti heittää pois mielestäsi. Voin vakuuttaa sinulle, että suomalaiset ovat yleensä tosi mukavia ja ymmärtäväisiä ja mielellään tukevat, auttavat ja harrastavat yhdessä. Jos perheessäsi on huolia ja niistä riitoja ja et jaksa sen vuoski. Älä siihen toivoasi menetä. Perheitä on kautta aikojen hajonnut ja taas toisaalla perustettu uusia perheitä. Meistä kukaan ei nykyäänkään tiedä kestääkö perhe yhdessä vaikeissa elämäntilanteissa. Mutta siitä voit olla varma, että hyviä ja ihania hetkiä ja päiviä on edessä päin enemmän kuin surun ja murheen päiviä kunhan opettelet elämään ja nauttimaan ihan tavallisista pienistä asioista.

      Pienillä asioilla en tarkoita, että elämän olisi oltava tylsää. Kokeile vaikka tunnin kävely- tai juoksulenkkiä kuukauden ajan luonnossa ja samalla keskityt nauttimaan liikkumisesta. Havainnoi luontoa ja sen kauneutta. kasveja, eläimiä luonnon omia taideteoksia, vuodenaikojen vaihtelua, oravien ketterää liikkumista puissa, lintujen laulua, jne. Olen varma, että jo kuukauden kuluttua olosi tuntuu paljon paremmalta.

      Ellei yksinäisyys ole ongelmasi. Luonto ja ulkoilu auttaa siihenkin. Ulkoillessa voit luoda mieleesi ihania maisemia ja tarinoita. Voit haaveilla mitä kaikkia voit tehdä tulevaisuudessa. Muista yksi totuus. Sen kun itsekin kuulin ensimmäisiä kertoja, se kuulosti uskomattomalta. Melkein en ensin uskonut siihen. Nimittäin kuulin kuin ohimennen jonkun lausahtavan: -Kaikki on mahdollista-. Sen jälkeen olen kuullut sitä aina aika ajoin jonkun lausahtavan. --Se ei ole turha sanonta. Kun olen itsekin alkanut suhtautua noin, että kaikki on todella mahdollista, pessimismi ja epäröinti on alkanut väistyä ja olen alknaut luottaa siihen, että kun yrittää ja tekee, niin lopulta kaikki on mahdollista. Itse asettelin tavoitteet väljästi. kymmenen vuodenkin tavoitteiksi.

      Itse luotan hyvään johdatukseen ja lähimmäisiin ihmisiin. Itse olin ujo ja arkakin. Mutta opettelin luottamaan vähin erin siihen, että meitä suomalaisia yhdistää niin moni asia, ja nautimme samanlaisista asioista, että voimme löytää myös samanlailla positiivisesti ajattelevia kavereita. Ja ongelmat, jotka tuntuvat olevan vain itsellä, ovatkin yleisesti monien kokemia. Mutta ongelmat ratkeavat ajan kanssa ja niin kuin siskolla on ollut tapana sanoa: Aurinko nousee huomennakin.

      Sinä myös ja juuri olet rakas suomalainen. Me tarvitsemme sinua tulevina vuosina monissa asioissa ja tehtävissä ja ystävänä ja erilaisissa yhteisissä harrastuksissa. Sinä olet hyväksytty ja tärkeä suomalainen. Suomalaiset ovat ystäviä keskenään. Älä yhtään epäile sitä. Ja luota johdatukseen. Vuodet, jotka Jumala meille on antanut, ovat sinullekin annettu suuri lahja. Elämän lahjasta pitää huolehtia ja elämää oppia. Me kaikki olemme sitä oppimassa. Me kaikki olemme inhimillisiä ja meillä jokaisella on vahvuuksia, heikkouksia, uhkia ja mahdollisuuksia. Itse luotan siihen, että Jumalalta me saamme tulevaisuuden ja toivon sekä onnen elämäämme.

      Onnea sinulle vuodelle 2021 myös.

      • Anonyymi

        Äärettömän kaunis kirjoitus. Näinhän se on meillä suomalaisilla on jokin erityinen lähes salainen henkinen yhteys,joita ei ole muualla Euroopassa,vaikka ne olis miten muuten tahansa ns."sivistysvaltioita"joissa ihmisiä kahlitsee kaikenlainen korrekti käytös.


    • Anonyymi

      Trololoo ketjut ovat vaarattomia ihmisille, jotka erottavat trolon faktaelämästä. Poistaa nuo silti pitäisi kun jotkut uskovat nuo todeksi.
      .

    • Anonyymi

      Jokaisen ihmisen elämällä on tarkoitus. Kannattaa keskittyä etsiskelemään sitä, ei tänne olla tultu vain aikaa tuhlaamaan. Meediotkin voi auttaa ja ihmiset jotka meditoi. Kun löytää elämän tarkoituksensa niin alkaa motivoitua jatkamaan. Itsemurha ei myöskään kannata, koska seuraavassa elämässä on sama tilanne edessä.
      Henkisyyttä ei saisi unohtaa koska se on tärkeä osa ihmisen elämää. Ei me olla pelkästään fyysisiä ja psyykkisiä olentoja vaan myös henkisiä. Jos sen unohtaa, elämän innoittavat voimat jäävät kokematta, jotka itse asiassa ovat psyykkisten tunnetilojen pohjana.

    • Anonyymi

      Mikä siellä pään sisällä niin paljon ahdistaa? Kirjoita vaikka ylös sinua ahdistavia asioita jospa se helpottaisi jos saisit jäsenneltyä ahdistustasi ettei se olisi vain ahdistava musta aukko sisälläsi

    • Anonyymi

      Sama täällä , apua ei tahdo saada vieläkään , vaikka koko eämän kärsinyt mielenterveysongelmista . Olen 60 vuotias mies .

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe