Suppea ulosotto. 2201,80e

Anonyymi

Olin hieman yli 20v. kun muutin nuorisoasuntosäätiön asuntoon, jossa vuokrasopimus oli määräaikainen eli 35v. asti. No, tuolloin ei sisällä tupakoinnista säännöissä/ sopimuksissa mainittu sanallakaan vaan se oli sallittua. Hoas sitten osti kyseisen talon/kohteen parivuotta ennen kuin vuokrasopimukseni loppui ja totesi muuttoni jälkeen, että kämpässä on tupakoitu sisällä. Asunto maalattiin kuulemma pariin kertaan. En tuolloin tajunnut riitauttaa asiaa, kun laskukin tuli suoraan käräjiltä ilman kuulemistani. En ole koskaan tehnyt vuokrasopimusta HOASIN kanssa jonka säännoissä sisällätupakointi on kiellettyä. Nyt siis tuo 2201,80e suppeassaulosotossa.. Kiitos HOAS.. Ei muuta...

24

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä varmaan olit järjestyssäännöt saanut missä kiellettiin sisällä tupakointi. Oliko järkevää menettää luottotiedot.

      • Anonyymi

        Anteeksi "Anonyymi".
        Tässä tarkennukseni sinulle.
        Eli Nuorisoasuntosäätiön omistamaan asuntoon johon alunperin muutin ei järjestyssäännöissä sisällätupakointi ollut kiellettyä. Tämä sääntö tuli voiman vasta HOAS:in ostettua kyseisen kohteen. Olin siis kerennyt tupakoida kyseisessä asunnossa jo noin 12-13vuotta.


    • Anonyymi

      Jos haastemies EI tuonut haastehakemusta niin hae tuomion purkua tai menetytn määräajan palautusta tällä perusteella, ja sitten kiistät asian juuri noilla samoilla perusteilla.

      Oikeusaputoimisto auttaa parhaiten vähävaraisia näissä asioissa.

      • Anonyymi

        Anonyymi- Minulle ei haastemies tuonut yhtään mitään,vaan tuomio pistetttiin täytäntöön vailla asianomaista eli minua . Tällaisia päätöksiö tehdään käsittääkseni useinkin. Tapauksestani on tosin jo aikaa olen nyt 42v. Eli 7v. sitten muutin pois. Syljettää tää silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi- Minulle ei haastemies tuonut yhtään mitään,vaan tuomio pistetttiin täytäntöön vailla asianomaista eli minua . Tällaisia päätöksiö tehdään käsittääkseni useinkin. Tapauksestani on tosin jo aikaa olen nyt 42v. Eli 7v. sitten muutin pois. Syljettää tää silti.

        Sitten on jo kaikki määräajat menneet umpeen ellei tätä saisi uudelleen auki törkeänä petoksena, mutta oikeusaputoimisto kyllä voi auttaa. Tai sitten jos olet ollut sarauslomalla tms. niin ne myös vaikuttavat asian saamiseksi käsittelyyn uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on jo kaikki määräajat menneet umpeen ellei tätä saisi uudelleen auki törkeänä petoksena, mutta oikeusaputoimisto kyllä voi auttaa. Tai sitten jos olet ollut sarauslomalla tms. niin ne myös vaikuttavat asian saamiseksi käsittelyyn uudelleen.

        2000 euroa ei taida kuitenkaan olla törkeä peros 😂


    • Anonyymi

      Kyllähän nuo kusettaa aina kun vaan onnistuvat. Miksi maksaisivatkaan omat laskunsa itse jos voivat ne maksuttaa jollain muulla kuten asiakkaalla? Pitää olla tarkkana ja tehdä valitus ja riitauttaa asia aina näiden kanssa, jälkikäteen ei tosiaan enää onnistu...

      • Anonyymi

        Lisäisin vielä että minua yrittivät kusettaa tosiaan takuuvuokran kanssa. Tietysti pienempi summa kuin sinulla mutta kuitenkin eli pimittivät maksua mutta vaadin että se pitää maksaa tilille heti kuten lakikin sanoo. No sen jälkeen tuli selitys että ei ollut siivottu kunnolla ja siksi ei palauteta. No olin ottanut kuvia ennen muuttoa ja muuton jälkeen siivottuna. Lähetin kuvat sähköpostissa ja rahat ilmestyivät tilille seuraavana maanantaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäisin vielä että minua yrittivät kusettaa tosiaan takuuvuokran kanssa. Tietysti pienempi summa kuin sinulla mutta kuitenkin eli pimittivät maksua mutta vaadin että se pitää maksaa tilille heti kuten lakikin sanoo. No sen jälkeen tuli selitys että ei ollut siivottu kunnolla ja siksi ei palauteta. No olin ottanut kuvia ennen muuttoa ja muuton jälkeen siivottuna. Lähetin kuvat sähköpostissa ja rahat ilmestyivät tilille seuraavana maanantaina.

        Aloitathan oman tarinasi omalla ketjullasi. Ettei synny sekaannusta...?


    • Anonyymi

      Ilman muuta lasku perään kun rikkonut järjestyssääntöjä tupakoiden asunnossa ja kuka pösilö nykyään enään sisällä polttaa.Katin kontit jos jättää sitten vielä siivoukset ja remontin maksamatta.Mitä sitä enään valittaa jos tuosta kulunut vuosia eikä saa sitten mitenkään asioitansa kuntoon.

      • Anonyymi

        "Katin kontit jos jättää sitten vielä siivoukset ja remontin maksamatta." Tässä ketjussa on nyt joku toinen anonyymi kirjoittaja?
        En ole jättänyt mitään siivouksia/remontteja maksamatta prkl!
        Sinä joka haluat sotkea tätä ketjua anonyyminä , vaihdathan nikkisi please.T- xXJokunenxX.


      • Anonyymi

        "rikkonut järjestyssääntöjä tupakoiden asunnossa" Eli Hoasin järjestyssääntöjä? Olin siis tupoinut jo 12-13v kyseisessä asunnossa.. Ennen uusia sääntöjä. Luitko kirjoitustani laisinkaan?


    • Anonyymi

      Toisille on tärkeätä ulista ihan ulisemisen vuoksi, vaikkei saavuta sillä mitään.

      • Anonyymi

        Juurikin näin!


    • Anonyymi

      No eihän siinä makselet sen vain kiltisti pois.

      Minun ulosottohelvettini on jo kohta ohitse. 1600 euroa ulosotossa kun alkusaldo oli 23000e. Vapaus koittaa. Silloin alkaa oikea elämä! Muutan ulkomaille

      • Anonyymi

        Mallorca. Maybe?


    • Anonyymi

      Niimpä niin jos henkilö kuvittelee joka 10vuotta polttanu sisällä tupakkai että täysin vailla perusteita korvaukset. 2 vuotta aikaa tavata uusia sääntöjä niin mikäs tässä nyt sitten on ongelma.7 vuotta sitten tapahtunut juttu eikä ihminen saa asioitansa kuntoon.

      • Anonyymi

        Ensinnäkään en kuvittele mitään. Se vaan on kylmätotuus, että alukasi sai polttaa sisällä ja Hoasin tullessa kuvioihin ei saanut.
        Tuolloin oli jo mennyt sen verran aikaa, että jotakin savu/haju haittoja joutuu varmaan poistelemaan uuden asukkaan saapuessa.
        Pointtini on siis se, että säännöt muuttuivat matkalla!
        Onnettomuus oli jo tapahtunut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkään en kuvittele mitään. Se vaan on kylmätotuus, että alukasi sai polttaa sisällä ja Hoasin tullessa kuvioihin ei saanut.
        Tuolloin oli jo mennyt sen verran aikaa, että jotakin savu/haju haittoja joutuu varmaan poistelemaan uuden asukkaan saapuessa.
        Pointtini on siis se, että säännöt muuttuivat matkalla!
        Onnettomuus oli jo tapahtunut..

        Niin on se toisaalta ja kyllä itsekki käryytän sätkää mutta menen parvekkeelle. Saa tai ei käryyttää sisällä ni ihan itsen takia ikkunoita auki.Muutakko itse asuntoon missä tupakoitu 10vuotta niin pikkuisen veeittumainen haju.


    • Anonyymi

      Kuka helvetti nykypäivänä polttaa sisällä.

      • Anonyymi

        Älä kiroile.


    • Anonyymi

      "10vuotta polttanu sisällä tupakkai että täysin vailla perusteita korvaukset"
      OK? Ei täällä hekassakaan ole sisällä polttaminen järjestyssäännoissä kielletty, paitsi uudiskohteissa. Eli Wtf..?

    • Anonyymi

      Jos asunnosta joudutaan pinnat uusimaan vuokrasuhteen päätyttyä, niin se on ihan sama onko tupakointia erikseen kielletty vuokrasopimuksessa.

    • Anonyymi

      Sisällä tupakointi ei ole normaali kulumista, mistä aiheutuu korvausvelvollisuus. Sama jos sinulla on lemmikki ja sen saa ottaa, niin vastaat sen aiheuttamista vahingoista, joita ei voida katsoa kuuluvan normaalin kulumisen piiriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe