Aihe

Miksi vihervasemmisto tekee ratkaisuista ongelmia?

Anonyymi

Maailman huippuinsinöörit kehittävät ratkaisuja ongelmiin. Vihervasemmisto tekee näistä ratkaisuista ongelmia.

1. Vantaan uusi jätteenpolttoasema. Tämä laitos on omalla sektorillaan kehittyneintä tekniikkaa mitä maa päällään kantaa. Se muuttaa sekajätteen kaukolämmöksi ja sähköksi. Päästöjä tuon laitoksen piipusta tulee suurin piirtein saman verran kuin yhdestä puulämmitteisestä kesämökin saunasta. Puulämmitteisiä saunoja on Suomessa n, 3 miljoonaa. Jos meillä olisi tuo määrä ”Vantaan jätteenpolttolaitoksia” niin ajatelkaa mikä katastrofi ja älämölö siitä syntyisi? Kun syntyy jo tästä yhdestäkin. Vantaan jätteenpolttoasema on ratkaisu, ei ongelma.

2. Nykyaikainen Mercedes Benz diesel henkilöauto tuottaa äärettömän vähän haitallisia palokaasuja. Ne ovat käytännössä nolla päästöisiä autoja vaikka niitä ei lain mukaan sellaisiksi saa sanoakaan. Hiukkaspäästöjä tulee pakoputkesta vähemmän kuin mitä vedämme henkeemme kävellessämme kaupungilla. Mutta kun nuo tekniikasta täysin ulkona olevat, lastentarhanopettajan- perushoitajan- ja peruskoulunopettajan koulutuksella varustetut ministerit kuulevat sanan ”diesel” niin savu nousee niskasta joten niitä on pakko verottaa raskaasti. Voidaan ajatella, että jos jokainen maailman auto olisi uusi Mercedes Benz diesel, niin tilanne vastaisi samaa kuin maailmassa ei olisi autoja lainkaan tämän päivän tilanteeseen verrattuna kun puhutaan pelkistä päästöistä. Uusi Mercedes Benz diesel on ratkaisu, ei ongelma. Puhumattakaan uusista Mercedes Benz bensiinimoottori autoista.

3. Sama koskee Toyota Prius hybridiautoja. Uuden auton tuottaminen raaka-aineista valmiiksi tuotteeksi saastuttaa yli 1000 kertaa enemmän kuin se valmis auto koko elinkaarensa aikana. Siksi Toyotan insinöörit suunnittelivat auton joka kestää ihmisen elinkaaren ja jää lapsille vielä perinnöksi. Tämä siksi, että tuotettaisi noita valmistusprosesseja mahdollisimman vähän. Pakoputkesta ei tule juuri muuta kuin lämmintä ilmaa. Silti tämäkin huippuinsinöörien tuote saa hallituksen ministereiltä niskakarvat pystyyn. Tästä huipputuotteesta huolimatta ns, hallituksen asiantuntijat suosittelevat vaihtamaan autoa muutaman vuoden välein, että päästöt vähenisivät. Eli juuri vastoin sitä ajatusta jonka varaan kyseinen auto on suunniteltu.

4. Valtavat tuulimyllymetsät ympäri valtakuntaa saavat maiseman muuttumaan lopullisesti epäluonnolliseksi. Tuulimyllyt tappavat valtavat määrät lintuja ja muodostavat häiritsevää infraääntä joka tekee asumisen mahdottomaksi monilla paikkakunnilla. Tämä ei ole ratkaisu vaan ongelma.

5. Yksi rahtilaiva saastuttaa yhtä paljon kuin 50 000 000 vanhempaa henkilöautoa. Tämä on taivahan tosi. Silti kukaan poliitikko ei koske kepilläkään tuohon ongelmaan sillä maailman talous ja tavaroiden liikkuminen on tärkeämpää kuin ilmastokriisi. Liberian lipun alle rekisteröidyt laivat ovat sen lisäksi pörssiyhtiöitä joissa maailman päättäjien näpit ovat syvällä mukana. Tämä ei ole ratkaisu vaan ongelma.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiY5oT9jPjtAhWptYsKHUlTDI0QFjAIegQICxAC&url=https://www.ksml.fi/teemat/2884678&usg=AOvVaw0IezCAjWI_1lIBrrXmrp3E

Katsokaapas tuosta alla olevasta linkistä, kuinka paljon maailman merillä kulkee laivoja. Tilanne on reaaliaikainen. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjChOXsjvjtAhVjkIsKHY17CJMQFjABegQIAhAC&url=https://www.marinetraffic.com/&usg=AOvVaw3Rj_fIF4vBOEOfcqD4kDk5

7. Vihervasemmistolaista logiikkaa johdattaa järjen ja tieteen sijaan idealismi. Työvoimapulan- ja huoltosuhteen ylläpitämiseksi Eurooppa tuottaa miljoonia luku- ja kirjoitustaidottomia kolmansien maiden elintasopakolaisia ja kouluttaa niistä täysimittaisia kuluttajia. Lisäksi tuolla joukolla ei ole alkeellisintakaan käsitystä kuluttamisesta ja hiilijalanjäljestä saati jätteiden lajittelusta. Tämä on irvokkainta politiikkaa mitä voi ikinä harjoittaa. Ja kun se tehdään vielä vihreyden nimissä niin siinä ”lyödään kyllä kirveellä omaan jalkaan” ja lujaa. Tämä ei ole ratkaisu vaan ongelma.

Kaiken tämän jälkeen voimme kysyä, että ovatko maailman johdossa olevat päättäjät, omat ministerimme ja kansanedustajamme mukaan lukien lainkaan kartalla maailman asioista? Toki asiahan on niin, että me äänestäjät sallimme tuollaiset päättäjät edustamaan itseämme. Monissa maissa ei äänestäjät ratkaise noita asioita, kuten venäjä ja kiina sekä kaikki lähi-idän, kaakkois aasian- ja afrikan maat.

35

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viheruskonto on uskonto. Vain omia oppeja ja lakeja noudatetaan.
      Sen perustuksia ei saa murentaa.

      • Anonyymi

        Se on todellekin lahko. Se hajoaa omiin ristiriitoihinsa


    • Anonyymi

      Ihmiskunta on halukas vaihtamaan tieteen ideologiaan ja taruolento uskontoihin. Totuus on liian väritöntä ja se ei kiinnosta joten elämän maustaminen kaikella hölöpölöllä tekee siitä "mehukkaamman".

      • Anonyymi

        Tiede ja sivistys eivät ole ristiriidassa keskenään. Ilman etiikkaa tiedemiehestäkin tulee vain ovelampi rikollinen, kuten juurikin Vihreistä voi huomata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiede ja sivistys eivät ole ristiriidassa keskenään. Ilman etiikkaa tiedemiehestäkin tulee vain ovelampi rikollinen, kuten juurikin Vihreistä voi huomata

        "Tiede ja sivistys eivät ole ristiriidassa keskenään. "
        Tiede on juurikin sivistystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tiede ja sivistys eivät ole ristiriidassa keskenään. "
        Tiede on juurikin sivistystä.

        Ei sivistys on henkistä viisautta. Etiikkaa. Tiede on materiaalista tietoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sivistys on henkistä viisautta. Etiikkaa. Tiede on materiaalista tietoa

        Voi noita sinun juttujasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sivistys on henkistä viisautta. Etiikkaa. Tiede on materiaalista tietoa

        Niinpä, mitä tiede sanoo atomipommin laukaisemisesta Hiroshimassa ja Nagasakissa.


    • Anonyymi

      Sillee saa lypsettyä lisää veronmaksajien rahaa ja voi vetää enemmän välistä

      • Anonyymi

        Ei varmaan ole tuosta kyse vaan pelkästä tiedon puuttesta ja kuplasta jota ei saa rikkoa. Mikä olisi nöyryyttävämpää kuin huomata olleensa aina tietämätön ja tyhmä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan ole tuosta kyse vaan pelkästä tiedon puuttesta ja kuplasta jota ei saa rikkoa. Mikä olisi nöyryyttävämpää kuin huomata olleensa aina tietämätön ja tyhmä?

        Kyllä he ovat saannett Ilmastojankutuksen varjolla itselleen yli miljardin määrärahat. Tämä raha käytetään ilmasto politrukkien palkkaamiseen joiden tehtävä on lypsää rahaa tulevaisuutta varten. Tällaiset rakenteet ovat näiden puolueiden ydinkannattajakuntaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan ole tuosta kyse vaan pelkästä tiedon puuttesta ja kuplasta jota ei saa rikkoa. Mikä olisi nöyryyttävämpää kuin huomata olleensa aina tietämätön ja tyhmä?

        Suuret egot ja netti kuplat kuuluu yhteen. Vaarallinen kombo


    • Anonyymi

      Jeesus tuli sisäämme takaa ja meistä tuli kaikista Jeesuksen morsiammia! Jihuu!

    • Anonyymi

      Näitä ratkaisuja joudutaan nyt tekemään koska on havaittu että vanhat keinot saastuttavat liikaa. Se tiedettiin kyllä jo oli yli sata vuotta sitten mutta puhtaammista energioista ei ollut niin paljon taloudellista hyötyä. Huvittavinta on tietämättömyyteen perustuva logiikka.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vähän huonot ilmanvastuskertoimet noilla ajokeilla.


    • Anonyymi

      Mikäli tarkoitus olisi säästää jotakin sähköautoilla, ne olisivat edellä esitettyjen kaltaisia mutta tietenkin nykyaikaisella rakenteella.
      Nyt mahtaillaan sähköautoilla joissa on tehoa kuin jäänmurtajassa ja kiihtyvyys 0 - 100 km/h alle 4 sekunnissa. Mitä sillä konseptilla muka säästyy?
      Missä on niiden ympäristökuorman kevennys?
      Säästösähköauto voisi olla teholtaan max 20 kw, huippunopeus 80 km/h ja paino akkujenkin kanssa kohtuullinen.
      Silloin voitaisiin saavuttaa pitempiä toimintasäteitä ja jopa päästä ympäristöhaitoissa lähelle parhaita uusia vähäpäästöisiä polttomoottoriautoja.

      • Anonyymi

        Jos tuo patteriautohulluus pääsee valloilleen meilläkin, niin pian meillä on 4-7 Talvivaaran kaltaista kammottavan laajaa ongelmakaivosta tuottamassa litiumia ym. pattereihin tarvittavaa raaka-ainetta. Ja lisäksi saman verran patteritehtaita autojen sähköistämiseksi.

        Eikä siinä kaikki, vaan satoja Eiffelin korkuisia sähkömyllyjä vihreän luontoväen ihasteltavaksi.

        Mutta ekologisuus ennen kaikkea eikö niin?


      • Anonyymi

        Kyse on eliitin markkinoista. Massa meni pitkään ajatuksella: "auto tykkää kun sillä ajetaan". Nyt voi olla havaittavissa jotain muutoksen tynkää markkinoilla.


    • Anonyymi

      Aloitus on täyttä totta. Todemmaksi ei tule. Kunpa Haavistot ja muut viherhörhötkin ymmärtäisivät tuon, että ovat tuhoamassa maapalloa eivätkä suinkaan pelastamassa sitä.

    • Anonyymi

      Hiton hyvä aloitus. Täyttä faktaa joka sana mutta liian pitkä. Ei täällä kukaan lue noin pitkiä juttuja.

      • Anonyymi

        Heh. "Ei kukaan" = Persut.


    • Anonyymi

      Ainoa pitkän ajan ratkaisu on vetyauto ja ionimoottori kaikkeen muuhun käyttöön. Tehtaiden pitäisi ottaa muutama suurempi askel ja siirtyä suoraan noihin em, moottoreihin. Muussa tapauksessa maapallo kaivetaan montuille litiumin tarpeen vuoksi.

      • Anonyymi

        Vihreiden ratkaisu on innovaatiomoottori.
        Kaikki nykyisin tunnettu tekniikka halutaan kieltää ja jättäytyä "uusien innovaatioiden" varaan.
        Siis odotetaan kuin herraa vapahtajaa tulevaksi ja siihen saakka eletään kuinka?
        Velaksi eletään jo nyt ja loppukin tuotanto häädetään ulos maasta nyrjähtäneellä kunnianhimolla.
        Olemme 2035 hiilineutraali, kuolemaa tekevä EUn ulkomuseo jota kiitellään niissä pöydissä: "Hienoa, Suomi, maailman parantaminen vaatii uhreja. Ja te uhrasitte itsenne! Mallioppilaan malllisuoritus!" Ja muut naureskelevat salaa kämmeneensä.


    • Anonyymi

      Kommentoin nyt heti alussa muutamaa väitettä:

      3. ) Itseasissa uuden auton valmistaminen aiheuttaa päästöjä noin 10% auton koko elinkaaren päästöihin verrattuna, ei siis 1000 kertaisesti kuten väität, joskin osuus tietenkin riippuu paljon siitä paljonko autolla ajetaan ja itseasiassa myös siitä onko kyse polttomoottori vai sähköautosta. Sähköautoilla valmistuksen osuus päästöistä on paljon suurempi, tosin sitten niiden käyttäminen tuo päästöjä paljon vähemmän.

      5). Rahtilaivan päästöillä ei suinkaan tarkoiteta CO2 päästöjä vaan rikkidioksidipäästöjä joilla taas ei ole ilmastoa lämmittävää vaikutusta, joten ilmastonmuutoksen kannalta ne eivät olekaan mikään ongelma. Laivojen suuret rikkidioksidi päästöt johtuvat siitä että laivoissa käytetään hyvin epäpuhtaita polttoaineita eikä niissä käytetä katalysaattoreita kuten autoissa. Nykyään kuitenkin laivoihinkin asennetaan rikkipesureita ja niiden polttoaineiden tulee olla entistä puhtaampia.

      • Anonyymi

        " Itseasissa uuden auton valmistaminen aiheuttaa päästöjä noin 10% auton koko elinkaaren päästöihin verrattuna, ei siis 1000 kertaisesti kuten väität,"

        En minä niin väitä vaan toistelen vaan sitä, mitä maailman huippuasiantuntijat kertovat. Auton valmistusprosessin saastuttavuus on todellakin tuhatkertainen lopputuotteeseen verrattuna.


      • Anonyymi

        Se auton valmistusprosessi alkaa siitä kun maata ammutaan palasiksi.
        Kuljetetaan louhosautolla murskattavasi.
        Kiviaines sulatetaan moneen kertaan.
        Kiviaineksesta saatava rauta sulatetaan moneen kertaan, että saadaan poltettua hiili pois ja siitä saadaan terästä.
        Teräs valetaan palkeiksi joita aletaan kuumentamaan valkean hohtoiseksi.
        Teräspalkkeja valssataan erittäin moneen kertaan, että siitä saadaan peltiä.
        Lopuksi pelti harjataan ja mittaleikataan ja kelataan rullille.
        Rullat pakataan ja kuljetetaan välivarastoon ja sieltä kuljetetaan laivoihin joilla ne kuljetetaan toiselle puolelle maapalloa ja siellä siitä pellistä aletaan stanssaamaan niitä auton korin osia.
        Ja tämä on vaan se teräksen osuus. Useissa tapauksissa valmis kori vielä sinkitään altaassa.
        Tämä on valtavan saastuttava ketju. Sitten tulee vielä muu tekniikka kuten moottori, sähköistys, lasit, kankaat, muoviosat yms. Auton valmistusprosessi sisältää tuhansia ja tuhansia vaiheita joilla on saastuttava ja sähköä sekä vettä kuluttava vaikutus.


      • Anonyymi

        Kaikissa suurissa satamakaupungeissa keuhkosyöpä on suurempi ongelma kuin hammaskaries. Laivat tupruttavat mustaa saastetta koko satamassa olo ajan. Laivat ovat ilmasto-ongelma No:1.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se auton valmistusprosessi alkaa siitä kun maata ammutaan palasiksi.
        Kuljetetaan louhosautolla murskattavasi.
        Kiviaines sulatetaan moneen kertaan.
        Kiviaineksesta saatava rauta sulatetaan moneen kertaan, että saadaan poltettua hiili pois ja siitä saadaan terästä.
        Teräs valetaan palkeiksi joita aletaan kuumentamaan valkean hohtoiseksi.
        Teräspalkkeja valssataan erittäin moneen kertaan, että siitä saadaan peltiä.
        Lopuksi pelti harjataan ja mittaleikataan ja kelataan rullille.
        Rullat pakataan ja kuljetetaan välivarastoon ja sieltä kuljetetaan laivoihin joilla ne kuljetetaan toiselle puolelle maapalloa ja siellä siitä pellistä aletaan stanssaamaan niitä auton korin osia.
        Ja tämä on vaan se teräksen osuus. Useissa tapauksissa valmis kori vielä sinkitään altaassa.
        Tämä on valtavan saastuttava ketju. Sitten tulee vielä muu tekniikka kuten moottori, sähköistys, lasit, kankaat, muoviosat yms. Auton valmistusprosessi sisältää tuhansia ja tuhansia vaiheita joilla on saastuttava ja sähköä sekä vettä kuluttava vaikutus.

        Koko ketjussa ei kukaan ole maininnut autojen hajottamis ja hävittämisprosessia joka sekin pitäisi kytkeä auton elinkaaren vaikutuksiin. Se on ihan saamari saastuttava prosessi.


    • Anonyymi

      ja vielä tuota 2) kohtaa:

      On totta että uusien dieselautojen päästöt (jotka täyttävät Euro 6 standardin) ovat varsin pienet. Niissä käytetään SCR-järjestelmää joka on kuitenkin varsin kallis ja käytännössä se voidaan asentaa vain isoimpiin ja kelliimpiin diesel-autoihin. No onko sulla varaa tuollaiseen uuteen mersuun? Vai yrititkö viherpestä vanhojen diesel-autoja vetoamalla siihen että uudet ovat vähäpäästöisiä?

      • Anonyymi

        Eiköhän nuo viherpesut kuulu vihervasemmistolle.


    • Anonyymi

      Muovi on pelastanut maapallon täydelliseltä ekokatastrofiilta jo moneen kertaan. Ilman muovia ruoka olisi loppunut jo aikoja sitten ja taudit rehottaisivat. Muovi on elämän edellytys. Kokonaan toinen asia on se kuinka sitä jälkikäsitellään.

      • Anonyymi

        Kehitysmaissa ei pitäisi sallia muita kuin saviruukkuja. Sinne ei pitäisi viedä mitään muovia.


    • Anonyymi

      Vihreys on äärettömän ristiriitainen kultti. Se ei ole poliittinen puolue vaan ainoastaan naamioitunut sellaiseksi. Vihreän puolueen jäseniä voidaan pitää eräänlaisina uskonnon uhreina.

      • Anonyymi

        Vihreät elävät juuri päinvastoin kuin opettavat. On siinäkin puolue.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riinan oudot selitykset

      Riina sanoo iltiksen haastattelussa että avioliiton ongelmat johtuvat siitä ettei häntä katsottu tai hänestä kiinnostuttu kun liikkuivat Kallen kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      11237
    2. Elina Lepomäen vetäytyminen kova isku

      "Petteri Orpon joukkueen epäonni jatkuu – Elina Lepomäen vetäytyminen kova isku". https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/0c6c716d-c8eb-4c01-aaf7-3626832
      Maailman menoa
      133
      5105
    3. Sofian kylpylämaksut ulosottoon

      Voi Stefu parkaa. Sofian hemmottelu on käynyt kalliiksi, niin kalliiksi että rahat on loppu, ja hemmoteltava on siltikin, vaikka laskulla, joka jätetä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1967