Listataan linkkejä miten itseään voi sivistää netissä ilmaiseksi

Anonyymi

Olen työtön ja köyhä, minulla ei ole varaa mihinkään muuhun kuin vuokraan ja ruokaan mutta silti tiettyjä asioita voi tehdä ilmaiseksi. Ehdotan että kerätään tänne listaa hyödyllisistä linkeistä. Tässä omat hyödyllisimmät sivustot, niissä voi ilmaiseksi:

Lukea ulkomaisia sanomalehtiä ja kirjoja (englanniksi):
https://freemagazinepdf.com

Katsoa uusimpia TV-sarjoja ja elokuvia:
https://fmovies.town

Opiskella verkkokursseina mm. valokuvausta, yrittäjyyttä ja IT juttuja:
https://www.learningcrux.com
https://tutsnode.com

Rakentaa omia nettisivuja:
https://www.themede.com

37

1144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hukkaa tietokone,lue kirjoja,ulkoile.

      • Anonyymi

        Millä haen töitä ja osallistun haastatteluun jos ei ole tietokonetta? Millä rahalla ostan kirjoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä haen töitä ja osallistun haastatteluun jos ei ole tietokonetta? Millä rahalla ostan kirjoja?

        Kirjastossa voi hoitaa nuo molemmat asiat. Siellä on tietokoneita ja kirjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjastossa voi hoitaa nuo molemmat asiat. Siellä on tietokoneita ja kirjoja.

        Ilmeisesti et ole käynyt kirjastossa koskaan. Minun alan uusimmat kirjat siellä on 90-luvulta kun työnantaja vaatii tietoa vuodelta 2021. Itse luen kirjan per päivä, montako sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti et ole käynyt kirjastossa koskaan. Minun alan uusimmat kirjat siellä on 90-luvulta kun työnantaja vaatii tietoa vuodelta 2021. Itse luen kirjan per päivä, montako sinä?

        Ei kaikki työnantajat voi vaatia tietoa vuodelta 2021.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti et ole käynyt kirjastossa koskaan. Minun alan uusimmat kirjat siellä on 90-luvulta kun työnantaja vaatii tietoa vuodelta 2021. Itse luen kirjan per päivä, montako sinä?

        "Ilmeisesti et ole käynyt kirjastossa koskaan. Minun alan uusimmat kirjat siellä on 90-luvulta kun työnantaja vaatii tietoa vuodelta 2021. Itse luen kirjan per päivä, montako sinä?"

        Käytän kirjastoa jatkuvasti.

        Työnantaja ei voi vaatia työhaastatteluun mitään uuden tai edes vanhan kirjan tietovisaa. Sinä et taida olla koskaan ollut työhaastattelussa, kun väität noin pehmeitä ;DDD Ilmeisesti pääsykokeista olet joskus kuullut, sillä niihin pitää tosiaan useimmiten lukea kirjoja.

        Kirjojen lukemista voi toki mitata myös nopeudella, mutta tärkeintä on kuitenkin ymmärtää lukemansa. Voit aloittaa harjoittelun vaikka tämän kommenttini ymmärtämisen harjoittelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ilmeisesti et ole käynyt kirjastossa koskaan. Minun alan uusimmat kirjat siellä on 90-luvulta kun työnantaja vaatii tietoa vuodelta 2021. Itse luen kirjan per päivä, montako sinä?"

        Käytän kirjastoa jatkuvasti.

        Työnantaja ei voi vaatia työhaastatteluun mitään uuden tai edes vanhan kirjan tietovisaa. Sinä et taida olla koskaan ollut työhaastattelussa, kun väität noin pehmeitä ;DDD Ilmeisesti pääsykokeista olet joskus kuullut, sillä niihin pitää tosiaan useimmiten lukea kirjoja.

        Kirjojen lukemista voi toki mitata myös nopeudella, mutta tärkeintä on kuitenkin ymmärtää lukemansa. Voit aloittaa harjoittelun vaikka tämän kommenttini ymmärtämisen harjoittelusta.

        Hmm, olen toki työtön, mutta edes minulla ei ole aikaa alkaa oikomaan noin tietämättömän ihmisen käsityksiä (työ)elämästä. Sinulla ei taida olla kokemusta työhaastatteluista tai IT alasta. Onnea valitsemallasi tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti et ole käynyt kirjastossa koskaan. Minun alan uusimmat kirjat siellä on 90-luvulta kun työnantaja vaatii tietoa vuodelta 2021. Itse luen kirjan per päivä, montako sinä?

        Sanoisin, että et tiedä kirjaston palveluista mitään. Kyllä sieltä saa ihan uusimmat kirjat lainaan tai käydä lukemassa lukusalissa (siis kaikkiahan ei saa kotiin lainattua, kuten mm. jotkut gradut ja väitöskirjat, joten ne pitää lukea lukusalissa tai tutkijan huoneessa.
        Kirjastoon voit tilata materiaalia hyvin monelta alalta luettavaksi.


    • Anonyymi

      Onhan näitä ilmaisia juttuja vaikka kuinka, missä voit kehittää itseäsi ja opiskella. Olen vuosia katsellut tv-sarjoja ilmaiseksi netin kautta. Samoin opiskellut monta asiaa ilmaiseksi netin kautta.
      Lähes kaikkeen löytyy aina ilmainen ratkaisu, jos jotain tarvitsee, kun hieman kyselee ja googlettelee. Ruokaan ja vuokraankaan ei välttämättä tarvitse rahaa. Ruokaa saa ilmaiseksi ja asumaankin pääsee ilmaiseksi (tai siis joutuu toki jotain tekemään asumisen eteen, vaikka vain asumaan ja tekemään lumitöitä, lämmittämään puilla).
      Netin ja puhelimenkin saa ilmaiseksi, jos osaa homman.

      • Anonyymi

        Googlettelee? Ketjun pointti taisi mennä sinulta komeasti ohi. Paljon tekstiä, asiaa nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlettelee? Ketjun pointti taisi mennä sinulta komeasti ohi. Paljon tekstiä, asiaa nolla.

        Ei mennyt ohitse, mutta miksi alkaisin jakamaan täällä kaikkea, kun toisetkaan ei jakele. Sinultakaan ei koskaan saatu väitettyä pientä sähkölaskua tänne näytille!!
        Olen niin moneen kertaan täällä jo rautalangasta vääntämällä polut näyttänyt ilmaiseen tai edulliseen, etten enään jaksa! Joten googlettakaa itse ja seuratkaa erilaisia blogeja, missä tarjotaan ilmaiset ohjeet ja linkit ilmaiseen.
        Jos itse tarvitsen jotain, niin ensimmäisenä googletan ja alkusanaksi ilmainen, siihen perään tarvittava. Näin ne vaan löytyy! Toki huijaukset pitää osata tunnistaa, ettei sorru niihin "euron älypuhelimiin" joista sitten tulee se 90€/kk klubimaksu tai siis lähtee tililtä, eli pienellä kirjoitettu kannattaa lukea huolella.

        Kyllä oikeasti ilmaiseksi saa vaikka mitä, tuossa jokunen vuosi sitten aloittamani keskustelu täällä https://keskustelu.suomi24.fi/t/14755888/mita-kaikkea-saatte-ilmaiseksi-tai-vahalla-rahalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mennyt ohitse, mutta miksi alkaisin jakamaan täällä kaikkea, kun toisetkaan ei jakele. Sinultakaan ei koskaan saatu väitettyä pientä sähkölaskua tänne näytille!!
        Olen niin moneen kertaan täällä jo rautalangasta vääntämällä polut näyttänyt ilmaiseen tai edulliseen, etten enään jaksa! Joten googlettakaa itse ja seuratkaa erilaisia blogeja, missä tarjotaan ilmaiset ohjeet ja linkit ilmaiseen.
        Jos itse tarvitsen jotain, niin ensimmäisenä googletan ja alkusanaksi ilmainen, siihen perään tarvittava. Näin ne vaan löytyy! Toki huijaukset pitää osata tunnistaa, ettei sorru niihin "euron älypuhelimiin" joista sitten tulee se 90€/kk klubimaksu tai siis lähtee tililtä, eli pienellä kirjoitettu kannattaa lukea huolella.

        Kyllä oikeasti ilmaiseksi saa vaikka mitä, tuossa jokunen vuosi sitten aloittamani keskustelu täällä https://keskustelu.suomi24.fi/t/14755888/mita-kaikkea-saatte-ilmaiseksi-tai-vahalla-rahalla

        Mitä ihmeen sähkölaskua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen sähkölaskua?

        Täällähän joku kehui pientä säkölaksuaan, mutta ei sitten voinnut laittaa kuvaa siitä sähkölaskustaan. Sama tyyppi arvostelemassa ja näsistelemässä tämän tästä toisten kirjoituksia. Tätähän tämä on!
        Sitten on tämä pilkunnusaisija, joka ei muuta tee, kuin takertuu kirjoitusvirheisiin... ja yhdellä on kaljat ja tupakit, huhhuh.
        Supersäästäjä taisi saada pimppuilusta tarpeekseen, kun ei hyvät neuvot kelvanneet. Pieni joukkohan täällä kirjoittelee, osa kyllästyy samoihin pötköaikatyöttömyyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällähän joku kehui pientä säkölaksuaan, mutta ei sitten voinnut laittaa kuvaa siitä sähkölaskustaan. Sama tyyppi arvostelemassa ja näsistelemässä tämän tästä toisten kirjoituksia. Tätähän tämä on!
        Sitten on tämä pilkunnusaisija, joka ei muuta tee, kuin takertuu kirjoitusvirheisiin... ja yhdellä on kaljat ja tupakit, huhhuh.
        Supersäästäjä taisi saada pimppuilusta tarpeekseen, kun ei hyvät neuvot kelvanneet. Pieni joukkohan täällä kirjoittelee, osa kyllästyy samoihin pötköaikatyöttömyyksiin.

        Menisit sinäkin töihin niin saisit jotain muuta ajateltavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menisit sinäkin töihin niin saisit jotain muuta ajateltavaa.

        Olen kyllä vankasti työelämässä, tänäänkin olen ollut töissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällähän joku kehui pientä säkölaksuaan, mutta ei sitten voinnut laittaa kuvaa siitä sähkölaskustaan. Sama tyyppi arvostelemassa ja näsistelemässä tämän tästä toisten kirjoituksia. Tätähän tämä on!
        Sitten on tämä pilkunnusaisija, joka ei muuta tee, kuin takertuu kirjoitusvirheisiin... ja yhdellä on kaljat ja tupakit, huhhuh.
        Supersäästäjä taisi saada pimppuilusta tarpeekseen, kun ei hyvät neuvot kelvanneet. Pieni joukkohan täällä kirjoittelee, osa kyllästyy samoihin pötköaikatyöttömyyksiin.

        "Täällähän joku kehui pientä säkölaksuaan, mutta ei sitten voinnut laittaa kuvaa siitä sähkölaskustaan."

        Sivistä sivistyneenä hiukan minuakin ja kerro, miten tänne voi lähettää kuvan.


    • Anonyymi

      Miksi ihmiset Suomessa nykyään on tällaisia jäärä-änkyrä vänkääjiä, ei osata keskustella, haastetaan ja polarisoidaan keskustelua vain asian vierestä väittelyyn mahdollisimman provosoivasti. Ei kunnioiteta muita, eikä pysytä aiheessa, meuhkataan vain kuten alemmassa sosiaaliluokassa on tapana. Missä tyylitaju ja sivistys, suomalaiset? Käykää tutustumassa millaista on keskustelun taso foorumeissa Suomen ulkopuolella, aivan uskomaton ero! Suomi on nykyään tunkio.

    • Anonyymi

      Niin kysyppä keskustelupalstalla jotain asiaa ni vastaukset puuta heinää.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tätä elämää, AP pyytää linkkejä, saikin epämääräistä tarinaa 1000 litran muovikonteista! xD

        Ai niin joo toi 'maailmanmatkaaja' joka lentelee 'muutamalla dollarilla' maailman eri kolkkiin ja hyödyntää joitain 'valtioiden sponsosroimia matkoja', joista ei suostu kertomaan mitään vaikka kaikki tulee mainoksina postiluukusta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin joo toi 'maailmanmatkaaja' joka lentelee 'muutamalla dollarilla' maailman eri kolkkiin ja hyödyntää joitain 'valtioiden sponsosroimia matkoja', joista ei suostu kertomaan mitään vaikka kaikki tulee mainoksina postiluukusta...

        Jos olet kieltänyt mainokset, niin et silloin tiedä mitään niistä ilmaisista tai valtioiden sponsoroimista matkoista. Ihan yksinkertainen juttu ja googlettamalla löytäisit helposti nekin matkat. Ja 5$ on todellakin ollut tarjolla lentoja toiselle puolen maapalloa tai 7,99€ täällä Euroopassa. Ne on ostettava silloin HETI, ei niitä ole tarjolla pitkään, niitä ei mietitä vaan ostetaan heti. Muutamaa matkailublogia seuraamalla voit hyvin bongata vinkit.

        https://www.rantapallo.fi/lennot/naista-ilmaisista-eduista-moni-lentomatkustaja-ei-edes-tieda-oletko-tajunnut-hyodyntaa/

        https://www.is.fi/matkat/art-2000000860313.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin joo toi 'maailmanmatkaaja' joka lentelee 'muutamalla dollarilla' maailman eri kolkkiin ja hyödyntää joitain 'valtioiden sponsosroimia matkoja', joista ei suostu kertomaan mitään vaikka kaikki tulee mainoksina postiluukusta...

        On se muuten vaikeaa joillakin, kun ei osaa etsiä mitään ilmaista tai halpaa itse netin ihmeellisestä maailmasta.
        Moni kieltää mainoksetkin postiluukkuunsa ja sitten ihmetellään, kun ei saa ilmaista joulukinkkua mistään tai pääse sponsoroidulle ulkomaanmatkalle. Näitä Kroatiaan tai Turkkiin tehtyjä matkojahan tarjottiin jokaisen lehden välissä mainoksina ja lisäksi niitä jaettiin postiluukusta tämän tästä, joista piti maksaa 149€ ja pääsi kahden viikon matkalle. Oli muuten ihan hintansa arvoisia matkoja, monet eläkeläiset niillä matkasi useamman kerran.

        https://seura.fi/asiat/tutkivat/onko-turkin-halpamatka-hintansa-arvoinen/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin joo toi 'maailmanmatkaaja' joka lentelee 'muutamalla dollarilla' maailman eri kolkkiin ja hyödyntää joitain 'valtioiden sponsosroimia matkoja', joista ei suostu kertomaan mitään vaikka kaikki tulee mainoksina postiluukusta...

        Onhan noita lähes ilmaisia matkoja ollut tarjolla. Turhaa irvistelet, et vissiin itse osaa löytää mitään ilmaista tai edullista ja siitä sitten pitää purkautua. Korona tietty tekee matkustamiseen rajoitukset, vaan ei tämä ikuisuuksia kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin joo toi 'maailmanmatkaaja' joka lentelee 'muutamalla dollarilla' maailman eri kolkkiin ja hyödyntää joitain 'valtioiden sponsosroimia matkoja', joista ei suostu kertomaan mitään vaikka kaikki tulee mainoksina postiluukusta...

        No entäs tämä talonrakentaja? 😂


    • Anonyymi

      Erinomainen saitti löytää kirjoja, löytyy jopa tänä vuonna julkaistut: https://1lib.eu

      • Anonyymi

        Olipa hyvä linkki tuo, kiitos siitä!


      • Anonyymi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Köyhä voi kasvattaa ruohoa,


      • Anonyymi

        Eikö ole vähän moraalitonta postata tänne linkkejä verkkokauppoihin josta ilmeisesti sinä tienaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhä voi kasvattaa ruohoa,

        Rairuohoa kummempaa tuskin kannattaa köyhän alkaa kasvattelemaan.
        Tosin minä kerään syksyllä linja-autoaseman parkkipaikan vierestä nurmikolta syksyisin tammenterhoja ja laitan niitä itämään, myyn sitten keväisin tammentaimia, on laillista ja ihan mukavasti tulee taskurahaa.


    • Anonyymi

      Mitäpä sitä linkkejä tänne jakelemaan ilmaisista, etsiköön jokainen ihan itse ilmaiset sivistykset. Hakusanaksi ensin ilmainen ja perään mitä haluat ilmaiseksi, sillä se lähtee.
      Äänikirjat voi hyvin kuunnella ilmaiseksi. Elokuvia voit katsella ilmaiseksi. Musiikkia voit kuunnella ilmaiseksi. Lisäksi on paljon muuta, mitä löytyy ilmaiseksi, ei kannata köyhän alkaa makselemaan turhista, kun saa lähes kaiken ilmaiseksi.

      Minulle on tullut monta lehteä ilmaiseksi jo vuosikymmeniä, ammattilehtiä ja harrastuksiin liittyviä, niillä on hyvä sivistää itseään. Yksikin ammattilehti on tullut minulle ilmaiseksi yli 40 vuotta, saan sen mukana vuosittain hyvän kalenterin ja useammat messuliput (tosin nyt koronan aikana ei messuja ole järjestetty), sekä pysyn ajan tasalla ammattiin liittyvissä asioissa.
      Toinen ammattilehti on tullut minulle lähes 30 vuotta, sekin ilmaiseksi ja hyvin tarpeellinen, senkin mukana saan vuosittain hyvän kalenterin, sekä konsertti- ja teatterilippuja (tosin koronan aikana ei ole ko. tilaisuuksia järjestetty).
      Kolmaskin ammattilehti tulee minulle ilmaiseksi, sen mukana tulee monenlaista etua, pääsen ulkomaille koulutus- ja tutustumismatkoille ammattiin liittyen, tosin niiistä pitää hieman maksaa, mutta saan vähentää matkan hinnan verotuksessa, joten todellinen kulu jää pieneksi.
      Olen ollut myös mukana muutamissa EU:n rahoittamissa koulutusprojekteissa, jotka ovat olleet minulle ilmaisia ja olen päässyt niidenkin mukana matkustamaan.
      Olin mukana myös erään suuren kaupparyhmittymän järjestämässä koulutuksessa, sen mukana pääsin myös matkustamaan ilmaiseksi, kaikki kulut maksettiin, siis matkat ja ruokailut ym.
      Tutuiksi ovat tulleet näiden ilmaisten koulutusten ja matkojen myötä monet tehtaat ja tuotantolaitokset siinä ohessa, moneen henkilöön olen tutustunut vuosien varrella ja verkostoitunut myös sitä kautta. Nämäkin löysin hakusanalla ILMAINEN!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Omia nettisivuja voi opetella rakentamaan myös osoitteessa www.php.net

    • Anonyymi

      Tämä ketju antaa kyllä huolestuttavan kuvan suomalaisesta nettikeskustelukulttuurista. Asiallinen aloitus sai osakseen vain väittelyä ja meuhkaamista ja syyttelyä, ilmeisesti 2 kommenttia liittyi ketjun aiheeseen.

      Jos ihmisten taso on tämä niin internetin voi puolestani purkaa pois

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe