Tervehdys,
Kävin joku aika sitten magneetti kuvattavana ja jäin miettimään, miksi varjoaine laitettiin kuvauksen jälkeen..
eli kuvattiin reilu puolituntia, sitten sanoi luureihin, että nyt laitetaan varjoainetta voi tuntua vähän kylmältä. Siten laite oli päällä enään hyvin lyhyen aikaa..
luulisi että se laitetaan aine ekana, vai sanoiko väärin, että sitä meni kokoajan. Vai onko aine tarpeeton, mutta, kun sitä on ja maksettu, niin ruiskutetaan potilaisiin huvikseen lopuksi, että saadaan kulumaan?
Magneettikuvaus varjoaine
8
1504
Vastaukset
- Anonyymi
Normaalia toimintaa.
Aluksi kuvataan ilman varjoainetta ja sitten sanovat että nyt varjoaine lähtee tulemaan, eikä kuvaus tosiaan kestä sen jälkeen enää kauaa.
On myös kuvauksia joissa varjoaine piikitetään suoneen, silloin se laitetaan ennen kuvausta.
Riippuu siitä mitä kuvataan ja minkä takia.- Anonyymi
Useimmiten varjoaine todellakin ruiskutetaan suoneen ja silloinkin kuvauksen tauolla, koska halutaan kuvata suonet tarkemmin. Mm. suolistoa kuvatessa varjoainen juodaan ennen kuvauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmiten varjoaine todellakin ruiskutetaan suoneen ja silloinkin kuvauksen tauolla, koska halutaan kuvata suonet tarkemmin. Mm. suolistoa kuvatessa varjoainen juodaan ennen kuvauksia.
Mä oon juonut varjoainetta ennen kuvausta sen takia kun on ollut tukostaipumusta ja ne katsovat kuvaamalla miten se varjoaine etenee suolistossa, vai eteneekö lainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varjoaineella katsotaan paljon muutakin kun jotain suonia.
Se vain ruiskutetaan suoneen joka ei välttämättä tarkoita niiden suonten kuvaamista.
- Anonyymi
Ensin tehdään peruskuvaus ja alkujärjestelytkin vie aikaa. Sitten tarkennetaan halutut kohdat varjoaineella.
Olin kuukausi sitten pään magneettikuvauksessa ja kuvausrytmi oli sama, mutta koko operaatio ei sentään kestänyt edes puolta tuntia (en katsonut kelloa mutta olisikohan ollut n. 10 minuuttia). Ensimmäinen kuvaus kesti pidempään ja varjoaineella nopea uusinta. - Anonyymi
Kuinka paljon varjoainetta laitetaan, ja miten se poistuu elimistöstä?
- Anonyymi
netistä: Varjoaine poistuu elimistöstä munuaisten kautta virtsan mukana ja ylimääräisen nesteen juominen edesauttaa varjoaineen poistumista.
Kertamäärästä en löytänyt mitään tietoa.- Anonyymi
Eräät lääkkeet eivät sovi yhdessä joidenkin varjoaineiden kanssa. Käytän diabeteslääkkeenä metformiinia ja joskus kuvantamisissa on joutunut pitämään taukoa lääkityksessä, nyt viimeksi ei tarvinnut kun kuvattiin verisuonistoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O432238Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on272040Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1951587Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn651579Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok841349Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s01290Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81271- 131234
Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191184- 151131